KATOLJŠK CKRKVEN LIST, »Danica« i2haja vsak petek na celi poli in velja po pošti za celo leto 7 kron, za pol leta a krone 60 vinarjev, za četrt leta 2 kroni. V tiskarni sprejemana za celo leto6 kron, za V, leta 3 krone, za »/4 leta 1 krono 50 vin., ako bi bil petek praznik, izide »Danica« dan poprej. Idaaiui apicjciuaua mi lcju iciuu ta /, icia u kivuc, /4 ivio * »»»/Mvr uv a opominja sv. Hijeronim, govoreč: „ Nikdar naj te hudobec ne uloti brez dela." Sam je izkusil ta svetnik, kako delo preganja izkušnjave. Globoko v puščavi je nanneč živel v molitvi. i>o-steč se in svojo telesnost zatajujoč. A ob vsem tem se ni bil iznebil mesenega poželjenja. Ko je videl od vseh strani prihajati zapeljivce, lotil se je tako zopernega in mučnega dela. da ga •) Gl. »Danica« 1. 1901, str. 3!«6. je zamogla do konca vzdržavati res le krščena volja, kakor e bila to prav njegova. In radosten je slednjič vskliknil: „Kako hvaležen sem ti. o Bog, da mi je trdo delo pripomoglo k za-željeni tolažbi in k zaželjenemu miru." Moli torej, mladenič, beri, piši, loti se kateregakoli dela. Opravljaj vestno stanovske dolžnosti. poskusi izkoristiti talente, ki ti jih je dal Bog kakor že koli. Vsa tvoja častiželjnost naj bo ta. da se trudiš postati kedaj tolažba sv. cerkvi, |>od|>ora bližnjiku, veselje starišem. prav zeh» v|x»ral>^!i ud človeške družbe. Vsa tvoja častiželjnost bodi ta, da častno izpolniš nalogo v onem stanu, v katerega te pokliče GosjkmI. * Kakor nežna cvetka se je razvijal Ivan Berh-mans iz Bmbanta. .Njegov obraz je bil**, tako beremo. ..poln milol>e. njegovo kn tanje tako prikup-Ijivo. da so se oglašali pri njegovih stariših, priprostih meščanih, velikrat plemenite rodovine in je prosile, naj jim puste na dom tega zemeljskega angelja*4. V zapisnikih odličnega duhovnik Kmerika l>erenio o njem zapisano to-le: „lvan je bil kakor angelj. Čistost mu je gorela iz obraza. Kdor ga je poznal in govoril z njim, moral je priznati, da je v njem cel čednostni zaklad." Njegovi součenci in pa učitelji, ki so ga dobro umevali, so priznavali, da Ivan niti j K) imenu ni )M>znal pregreh, v katere radi zaidejo dečki njegove dobe. I)a si ohrani čistost, lx*žal je kakor pred kugo pred mladeniči, vdanimi nečistim pregreham. Z vsakim je sicer občeval prijazno in priprosto, a z nobenim ni stopil v posebno prijateljsko zvezo. V besedah je bil štedljiv; v prostem času je molil in obiskoval cerkve. Šestnajst in pol leta star je stopil v red Tovarištva .Jezusovega v mestu Meheln. Poslan v Rim. da se tam dalje izobražuje. je končal svoje življenje dvaindvajset let in nekaj mesecev star. Nol>ene posebnosti sicer ni bilo na njem, toda odlikovali ste ga silna prijaznost do vsacega in najstrožeja natančnost. Vse redovne predpise, ves dnevni red je izjjol-noval tako natančno, da so se mu sploh čudili. Ljubil je pa tudi svoje redovne j)ostave tako, da si jih je prosil prinesti celo na smrtno postelj. Vzel je knjižico redovnih pravil v roko, zraven še križ in rožni venec in rekel: »S temi tremi stvarmi v rokah — rad umrjem." Ob teh liesedah je rožni venec ovil krog križa in oboje položil na knjižico hišnih jjostav. Med 11 ego-vimi trdnimi sklepi, katere je izvrševal točno in brez prenehanja, je važen zlasti oni, ki naj bi bil v eislih vsakemu mladeniču: »Ničesar naj se ne ogibam tako močno, kakor lenobe, žalob-nosti in prevelike zaupljivosti'1 in: „Izveličanja si nisem gotov, ako ne bom vneto in otročje častil Marijo Devico." To je zapisano pustil. Vsakemu mladeniču pač zlata sveta oba! * * * Da, ljubljeni mladenič, ničesar se ti ni tako skrbno ogibati, nego lenobe. Delalnost, ki smo jo Stvarniku dolžni, to je najboljše orožje, da se ubranimo izkušnjav in jih tudi premagamo. Le vprašaj svetnikov, ki so v puščavah živeli delu in molitvi, oni ti povedo to isto. (Dalje pride.) L. P ___ j Posvečeno rokodelstvo. 1. Sv. Jožef, rednik Jezusov, tesar. Sv. Jožef je bil, kakor nam pripoveduje sv. evangelij, iz rodu kralja Davida. Blišč Davidovega kraljevega rodu pa je s časom stoletij ugasnil: njegovi nasledniki so bili pozabljeni ter so obubožali tako. da so si morali z delom rok služiti kruha. Tako ubog je bil tudi Jakob in je zato dal svojega sina Jožefa se izučit tesarstva. Iz življenja sv. Jožefa vemo le malo, a to malo nam zadostuje popolnoma, da ga zato visoko častimo. Sv. pismo namreč ga imenuje pravičnega moža, ali kakor sv. Jeronim pravi: „Moža, kateri poseda vse kreposti v naj visi meri.u In najboljše spričevalo njegove svetosti in všečnosti Božje je, da je bil po Gospodu izvoljen ! ženin nevesti sv. Duha, ter priča in varuh de-vištva Božje Matere. Pestoval je v svojem naročji otroka izveličanja, včlovečenega Sina Božjega ter ga redil; saj je Božji sin Jezus pred svetom veljal kot sin ubogega tesarja. Katoliška cerkev praznuje zaroko teb dveh tako vzvišenih in čistih src kakor dan veselja dne 23. januvarija vsacega leta in uč?, da sta ona dva varovala tisto deviško čistost, katero sta pred zaroko Bogu obljubila. Tje merijo že besede presvete Device pri angeljevem oznanjenju: „Kako se to zgodi, ko moža ne spoznam?14 akoravno je bila že z Jožefom zaročena. — In Marija je spočela Sinu Najvišjega od svetega Duha. Kmalo potem je potovala v gore k svoji teti Elizabeti, nad katero se je po nadangeljevem naznanilu zgodil tudi čudež. Jožefu se prikaže v spanju nadangelj Gospodov in mu reče: Jožef, sin Davidov! ne boj se vzeti Marije svoje žene: kajti od sv. Duha je, kar je v njej rojeno. Rodila bo sina, kateremu daj ime Jezus- kajti on odreši svoje j ljudstvo od greha. Zdaj se Jožefu srce razveseli, da Boga slavi in hvali, Marijo pa časti kot nevesto sv. Duha in Mater iskreno zažele- ega Od-rtšenika sveta in se presrečnega šteje, da sme biti Njej varuh in služabnik. Ko se približa čas rojstva Kristovega, pride od cesarja Avgusta povelje, da naj se popise ves s vet. Jožef in Marija gresta tedaj iz mesta Nazareta v Davidovo mesto Betlehem k popiso vanju. Tako je dopustil Gospod izpolnitev prerokovanja, da bo Izveličar v Betlehemu rojen. Zavoljo gnječe ljudi ne moreta Jožef in Marija nikjer prenočišča najti. Gresta torej ven iz mesta, kjer dobita prenočišče v votlini, ki je pastirjem bila za živinsko stajo. Tukaj porodi Marija Sinu Božjega, Odrešenika sveta. — Kdo zamore popisati Jožefovo razplamenelo pobožnost, njegovo tiho zamaknjeno češčenje, njegovo neizmerno tolažbo in veselje, ko zagleda v človeškem mesu rojenega Izveličarja sveta in ga sme v naročje vzeti in moliti. Marija povije Dete v plenice in je položi v jasli. A Jožef, kakor pripoveduje pobožna pravljica, je zavije v plašč, da bi je varoval mraza. — In zopet kako novo veselje, ko pribite pastirji v hlev in pripovedujejo, kaj so zunaj na polju videli, slišali ter ob enem pokleknejo pred jasli, da molijo novorojenega Izveličarja sveta. „0 čudo poviksanja, o neprimerljiva čast za Jožefa!" kliče bogoljubni Gerzon. „Mati božja, kialjica nebes, te imenuje svojega Gospoda; včlovečeni sin te imenuje svojega očeta in ti je pokoren!" Še bolj občudovati pa je nad Jožefom najglobokeja ponižuost ob vseh prevelikih milostih, s katerimi so ga obla-godarila nebesa. Akopram mladika iz starega kraljevega rodu, veseli se vender svojega, v očeh sveta nizkega stanu, in ne pozna druge časti, nego z delom lastnih rok oskrbovati skupne potrebščine sv. družini. In zopet novo čudo, novo veselje. Trije Modri iz jutrove dežele, pripeljani po Gospodovi naredbi od zvezde, pridejo novorojenega kralja Judov molit in mu darujejo zlata, kadila in mire. Ko ti odidejo, neseta Marija in Jožef nebeškega otroka v jeruzalemski tempelj, da ga darujeta nebeškemu Očetu, kakor je velela postava. Tukaj se prigodi, da pobožni Simeon razsvitljen po sv. Duhu vsklikne Izveličarja sveta spoz-navši: „Zdaj odpusti, o Gospod, svojega služabnika v miru, ker je z lastnimi očmi videl Tvoje izveličanje!" Iz Jeruzalema se vrne Jožef z Marijo in Detetom v Betlehem: ali tihi pokoj in mirno veselje vživa le malo časa. Kmalu potrka trpljenje na duri. Grozoviti kralj Herod, po nepovrnitvi Modrih silno razkačen in v svoji navadni suuinji potrjen, sklene Dete najti in grozovito umoriti. Tedaj pa se prikaže angelj Gospodov Jožefu v spanji rekoč: „Vstani, vzemi Di-te in njegovo Mater in beži v Egipet, in bodi tam, dokler ti ne porečem." Brez zamude torej \ stane »n brez modrovanja se poda Jožef z Marijo in otrokom Jezusom na silno težavno in nevarno pet. skozi dvesto milj široko peščeno puščavo, brez vodnika in brez upanja kakega zaslužka. Vender sta vse trpljenje in pomanjkanje Jožef in Marija potrpežljivo prenašala: vsaj sta nosila Jezusa, nju veselje, tolažbo in izveličanje seboj, in angelji božji so ju spremljevali. Kje in koliko časa da je sv. Družina v Egiptu bivala, tega zgodovina ne pove. Stara pobožna pripovedka pravi, da je bivala v Hermopoli, malem mestecu v Tebajdi. in si z delom rok služila kruha. A po smrti kralja Heroda dobi Jožef po angelju povelje, da naj se vrne v izraelsko de želo. Ko pa pride na izraelsko zemljo, in sliši, da enako hudobni Arhelaj kraljuje v Judeji namesto Heroda, svojega očeta, boji se tje iti, in v spanju od Boga epomnjen. se ogne na Galilejsko in prebiva v mestu Nazaret, rojstnem kraju Jezusove Matere. Tukaj je rastel Jezus in je bil svoji materi in zvestemu redniku v vsem pokoren. Ko je bil Jezus dvanajst let star. gre s svojimi stariši v Jeruzalem na velikonočni praznik. Po dokončanem prazniku se vrneta Jožef in Marija po potu, ki polje v Nazaret trdno misleča, da je Jezus med njihovimi sorodniki in tovariši. A, po dnevu hoda, ko sc snidejo oboje trume v navadnem prenočišču, Jezusa ne najdeta, zato se vrneta polna strahu v Jeruzalem. Tu ga še le tretji dan najdeta v tempelju sedečega sredi učenikov, je poslušajočega i i ie povprašu-jočega, da se vsi čudijo nad njegovim umom in nad njegovimi odgovori. Vrne se z njima v Nazaret, pokoren je njima v vseh rečeh in pomaga Jožefu pri njegovem rokodelstvu. To nam pripoveduje evangelij sv. Marka, ko ga poslušalci čudeči se njegovim naukom povprašujejo? „Ali ni ta tesar, sin Marijin?" Kako dolgo je sv. Jožef živel, to se ne more natanko določiti. Ker ga sv. pismo pozneje nič več ne omenja, misli se po pravici, da je umrl še pred ženitnino v Kani Galilejski in še pred začetkom očitnega učenja Jezusovega. A bila mu je druga visoka sreča, da je umrl v \ naročji Jezusa in Marije z vzdihljejem ljubezni do sv. Matere in z zaupljivim ozirom do Božjega Sina. To smrt polno veselja in tolažbe slavi cerkev z naslednjimi besedami: rO čez mero blagor tebi presrečnemu, ker sta pri tvoji smrtni postelji čula .Jezus in Marija veselega obličja!* — Zatorej pa tudi verniki sv. Jožefa časte in kličejo na pomoč kakor posebnega priprosnjika unrrajoeim. Prosijo namreč, da bi jim od svojega božjega rejenea sprosil milost srečne smrti, in njegovo duhovno pričujočnost ob preimenitni in za vso večnost odločilni smrtni uri. .X