mAlI IN VelIKI ODmeV 84 Gregor Škrlj: Poročilo s strokovnega srečanja Bralna motivacija in raznolikost gradiv Posebna oblika aktivnosti za spodbujanje branja v šoli so bralni klubi. Svojo večlet- no prakso nam je predstavila Metka Kostanjevec, ki na Prvi gimnaziji Maribor vodi bralna kluba tako za dijake kot za sodelavce. Posre- dovala nam je veliko koristnih nasvetov in namigov, kako začeti, kje se lotiti in kateri naslovi so že preizkušeni in se obnesejo za pogovor v skupini. Prav vsako predavanje je prineslo nova znanja, ideje. Nekateri preda- vatelji so poudarili bolj teorijo, drugi prakso. Vsak je lahko od izobraževan- ja odnesel nekaj, kar bo v prihodnje lahko uporabil pri svojem delu. Ob koncu so udeleženci, polni novih znanj, spoznanj, izmenjali še dragocene izkušnje in mnenja. Gregor Škrlj Poročilo s strokovnega srečanja Bralna motivacija in raznolikost gradiv V soboto, 3. 2. 2018, je v Knjižnici Domžale potekalo strokovno srečanje Bralna moti- vacija in raznolikost gradiv, ki ga je v okviru literarnih prireditev Bralnice pod slamnikom organizirala Založba Miš. Strokovno srečanje je bilo namenjeno mentor- jem branja, učiteljem slovenščine in drugim, ki pri delu z mladimi uporabljajo knjige in druga gradiva kot pripomočke za spodbujanje branja in za motivacijo za branje. S programom so organizatorji želeli udeležencem predstaviti nekatera teoretična izhodišča ter približati primere dobre prakse vabljenih predavateljev. Srečanje je s predavanjem Bralna motivacija in raznolikost gradiv začel dr. Igor Saksida, nato je mag. Nataša Konc Lorenzutti predstavila 85 Šolska knjižnica, ljubljana, 27 (2018), 1/2, 85-86 Življenje besede od spočetja do rojstva in tako dalje, Gregor Škrlj je govoril o Motivaciji za branje ob podpori IKT v šolski knjižnici OŠ Prule, mag. Nina Mav Hrovat je predstavila re- ferat Interaktivni pristopi k branju v predšols- kem obdobju, nato je Sabina Višček predstavila Bralni avatar: interaktivni način spodbujanja branja za bralno značko, na koncu pa je mag. Katarina Kesič Dimic, prof. defektologije, v predavanju Nisem len! govorila o motiviran- ju otrok z disleksijo za branje. Srečanje se je sklenilo z okroglo mizo 'Branje ni tako kul kot druge reči', – kaj storiti? pod vodstvom dr. Tine Bilban. Pogovarjali so se mag. Urša Bajda, Romana Fekonja, dr. Veronika Rot Gabrovec, Mojca Štih Ferle in Žiga X. Gombač. Zelo tež- ko bi izpostavili en recept oz. način za spodbu- janje branja, ki bi zalegel pri vseh učencih oz. bil učinkovit pri vseh (ne)bralcih. Sodelujoči na okrogli mizi so velik pomen pripisali tudi vzoru odraslih, tako staršev kot učiteljev, ter nenehnemu spodbujanju k branju. Več informacij o dogodkih: http://www.bralni- ce.si/. V sredo, 21. 2. 2018, so na Zavodu Republike Slovenije za šolstvo v Ljubljani predavatelji mag. Mateja Drnovšek, Romana Fekonja in Gregor Škrlj izvedli seminar z naslovom Šolska knjižnica – obdelava gradiva in izgradnja kataloga. Na seminar se je bilo treba prija- viti prek kataloga Katis (vsebine programov nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja so Gregor Škrlj Poročilo s seminarja šolska knjižnica – obdelava gradiva in izgradnja kataloga namenjene strokovnim delavcem v vzgoji in izobraževanju). V uvodu je svetovalka predstavila celoten program dneva in izvedla uvodno motivacijo. Nato je Gregor Škrlj izpeljal tematski inte- raktivni kviz ter povedal več o nastavitvah v programih za katalogizacijo. Predstavil je, kako se je lotil dela s programsko opremo COBISS Udeleženke so aktivno sodelovale, spraševale, predstavile svoje izkušnje in tako medsebojno izmenjale dragocene informacije.