PRIPOMBE OK ZSMS NA OSNUTKE PROGRAMSKIH USMERITEV Med teorijo in prakso Oceu potožaja poslovodnih organov v sistem sorialističnega sa-moupravljanja je podana nerealno in pavšalno ter ne sloni na podatkih iz prakse. S trditvijo da so poslovodni organi v posebnem privilegiranem položaju, da ne nastopajo v funckiji satnou-pravljanja, da tvorijo druibeno bazo tehnokratskih tendenc, se ne pojav-Ijajo več kot organizatorji in usklaje-valci delovnega procesa, ampak da obvladujejo, vodijo in kontrolirajo celoten delovni proces ter odločajo o njegovih rezultatih, da se funkcije preddelavcev in delovodij pogosto prekrivajo s samoupravnimi funcki-jami, medtem ko delavcem ostajajo največkrat zgolj neposredna dela in opravila, zaukaao ui izaičnfeaM* do-sežeae rezokate aa podrojjo uvei)av-Ifaaia debvca — MBoapravt|alvca ter se priklfočufeMo tiatim, ki govo-rifct (ia žeUjo), da saaH>opravl}a>)e živi sano v teoriji. Samoupravljanje je sicer res dol-goročni proces, vendar njegovo ure-sničevanje že kaže rezultate. Oogaja se nam sicer še, da poslo-vodne strukture ne uresničujejo svo-jih funkcij, ki jim jih nalagata ustava in zakon o združenem delu, da pre-koračujejo dana jim pooblastila, da si prilaščajo funkcije »oblasti«, ki pripada le združenim delavcem (nekaj takih primerov je tudi v naii občini — Žito, GP Moste-Slavija). Vendar imamo na drugi strani veliko večino »zdravih« ozdov, kjer sc de-lavci krepko zavedajo teže našega družbenoekonomskega trenutka in za katere ni mogoče trditi, da pri upravljanju in odločanju slepo sle-di jo predlogom poslovodnih organov in da so v podrejenem poiožaju v od-nosu do njih. Prav tako se ne moremo strinjati z oceno, da je odstotek zastopanosti mladih v samoupravnih organih nizek. Za našo občino lahko trdimo, da je delež mtadih v samoupravnih organih dokajšen, da pa se ne sliši »njihov glas«. Mladi delegati so pre- • Postalasem kolesarka Ko sem bila stara štiri leta, sem dobila kolo. Vedno sem se vozila v spremstvu mamice, kadar sva se pe-Ijali v mesto. Letos sem obiskovala 3. razred OŠ družine Kefer v Hrušici. Bila sem v šoli v naravi v Puntaželi. Poleg pla-vanja sem pobliže spoznala kolo in kolesarstvo. Tam imajo tudi lep poli-gon, kjer sino utrjevali znanje o prometnih predpisih. Na koncu stno izpolnjevali po-sebne izpitne teste, tekmovali smo in se praktično pomerili v znanju vož-nje s kolesi. Tekmovanje nam je pri-pravil klub Rog — Franek. Osvojtla sem 3. mesto, dobila diplomo in bro-nasto medaljo. Sedaj sem prava kolesarka, saj imam izpit za kolesarja, značko in iz-kaznico. Ravnala sc bom po cesto prometnih predpisih za varno vožnjo s kolesom. VESNA LEDERER, 3r OŠ DRUŽINE KEFER pogosto »molčeči poslušalci«. Na tem področju naša organizacija torej ni opravila svoje naloge. Zato za delo v prihodnje niso do-volj načelne ugotovitve: prizadevali si bomo, zavzemaii se bomo za... Naloge je treba jasneje in določneje opredeliti. Naie mlade deUvce — ddegate bo treba več in bolfe izobraževati, sez-¦janiati z retoKMtJo aastalega polo-žaja (družbeBockraoauko ia poH-tično) io obcaea ua}e preaašati io-sedaaje izknja)e ddegatakega odlo-čanja. Tako pa atiadi, ki iBnJo veUko volje tB želfe prispevati svoj deici pri uresaifevaBJn saaioopravaih odao-sov, ne vedo »kjc stvari jemati v roke« ip osta)a)o u pol poti. Na drugi stnui aoraaio z akdj-skiai dclovaajea zagotoviti, da se bodo o aktnaUh teaMh oprcdeije-vali vsi mtadi delavdl, orgaaiziraoi v ZSMS u zuaaj bJc. Le Uko bono za-gotovili, da n«*i detegati ae bodo veL »molčefi posiaaci«, ampak bodo ob podpori vseh debvcev ustopaH ar-giuaeatiraBO. • Tekmovanja za Vegova priznanja V letošnjem šolskem letu smo učenci naše šole delovali v mnogih zunajšolskih dejavnostih. Ena od teh je bila tudi matematika, kjer smo do-segli zelo dobre uspehe. Ti so bili po-sledica resnega in zavzetega dela tako učencev kot prizadevnih tovari-Sic Vide Lajovic, Vande Glavica in Rezke Horvat. Že na začetku leta smo za učence višje stopnje organizirali dodatni pouk in matematične krožke. Reše-vali smo razne matematične pro-bletne in naloge, ki so bile težje aH jih pri rednera pouku nismo uspeli rešiti. Spomladi pa so nas čakala tekmova-nja za Vegova pnznanja. Aprila srao najprej organizirali šolsko tekmovanje za bronasto Ve-govo priznanje — osvojenih jih je bilo kar 22. Veliko število učencev se je uspelo uvrstiti na občinsko tekmo-vanje. Tam so bile naloge že težje in marsikdo je razočaran odnehal. Vendar smo dosegli kar 12 srebrnih Vegovih priznanj. Učenka 8.a ra-zreda Mojca Bregar pa se je uvrstila celo na republiško tekmovanje in tam dosegla — zlato Vegovo prizna-nje! To je bil vrhunec uspehov, ki smo jih bili vsi zelo veseli, še posebno pa učiteljice matematike na višji stopnji, katerim gre tudi posebna zahvala, da so nas na vsa tekmovanja dobro pripravile. Uspehi pa so vsekakor tudi spod-buda za nadaljnje resno delo in pri-čakujemo, da bomo prav tako dobro delali tudi v srednjih šolah. BOŠTJAN ŠPORAR8.b OŠ LEOPOLDA MAČKA-BO- RUTA