01–2006 da bi ji v slovenski gorni{ki literaturi komaj na{el podobno. [tebetove knji- ge je namre~ en sam padec. Najprej res pravi, fizi~ni padec, v splet sre~nih okoli{~in v Koglu poviti klob~i~ s sicer hudimi, a ne tragi~nimi telesnimi Ko se nam z vsako prebrano stra- njo razkriva avtorjevo `ivljenje, ki nam ga brez olep{evanja in »lakiran- ja« ponuja odprtega srca in du{e kot na dlani, se nehote za~enjamo spra- {evati, kako bi v takih preizku{njah ravnali sami. Zato knjige ni~ ve~ zgolj ne beremo, ampak vedno bolj sto- pamo z avtorjem v neposreden dialog, tisti, ki to zmorejo, pa celo v izmenja- vanje izku{enj. Bralcu se zastavlja morda najtehtnej{e vpra{anje – kako bi ravnal sam? Zato knjiga, ki je prete`no gor- ni{ke narave, ni namenjena le gorni- kom ali morda celo le alpinistom. Zadnjim morda na izku{enjski ravni {e najmanj, saj se pri svoji dejavnosti ves ~as neposredno sre~ujejo z avtor- jevim podobnimi tveganji. Vendar pa jo bodo s pridom brali kot tehten premislek del~ka `ivljenja enega izmed njih. Veliko ve~ ima ta knjiga povedati tistim, ki v gorah vidijo sicer lepe, a nevarne in ~loveku neprijazne podobe. Kajti kljub hudim udarcem, ki so mu jih gore zadale, jim avtor ostaja zvest in z leti, ki se mno`ijo, vedno bolj zagledan v njihove svetle plati, v njihovo komaj umljivo lepoto. Tak pristop seveda ni edini pravi in zveli~avni, saj gre pri vsem tem za izrazito intimne odnose med ~love- kom in naravo; je pa najbolj{i za tiste- ga, ki v `ivljenju i{~e pot in ne ciljev, kot pravi Nejc Zaplotnik. Kajti kdor i{~e zgolj cilj, ostane prazen, ko ga najde; tistemu, ki najde pot, pa ostaja- ta bogastvo in radost `ivljenja vedno pred o~mi. To nam, kljub tragiki na eni in optimizmu na drugi strani, pripovedu- je [tebetova knjiga. In to je ve~ kot dovolj za to, da jo uvrstimo na polico med tiste knjige, ki govorijo o gorah s toplo, iz srca izvirajo~o besedo, ~eprav je v njej manj poezije in zato ve~ sicer prozai~ne, a trdne prepri~anosti o pra- vilnosti vztrajanja na izbrani poti sko- zi `ivljenje. Mitja Ko{ir Alpska kultura slovenstva Nazaj v planinski raj: alpska kultura slovenstva in mitologija Triglava, Bo{tjan [aver, Zalo`ba FDV, Ljubljana, 2005. Z leto{njim letom je slovenski knji`ni trg dobil novo knji`no zbirko Kult, ki jo izdaja ljubljanska Fakul- teta za dru`bene vede oziroma Za- lo`ba FDV. Cilj te nove teoretske zbirke je izdajati kulturolo{ka, religio- lo{ka in druga dru`boslovna dela o sodobnih dru`benih fenomenih. Med prvimi tremi besedili, ki so iz{la pod okriljem Kulta, je tudi delo z na- slovom Nazaj v planinski raj: alpska kultura slovenstva in mitologija Triglava, katerega avtor je Bo{tjan [aver, raziskovalec iz Centra za pre- u~evanje kulture in religije na FDV. Gre za zanimivo teoretsko delo, ki posku{a celovito zaobjeti in nato kri- ti~no pre~esati na prvi pogled nevid- no, a vsepre`emajo~o alpsko kulturo slovenstva. Avtor se tako v prvih treh po- glavjih ukvarja s teoreti~nimi nastavki, dru`beno konstrukcijo geografskih in kulturnih kodov ter religijskimi di- menzijami vertikalnega sveta, nato pa se v osrednjih dveh poglavjih posveti planinskim podobam slovenstva ter kulturnemu pomenu Triglava. V zad- njem poglavju spregovori o nevidni alpski kulturi slovenstva med Bal- kanom in Evropo. Kot [aver poudarja `e v uvodu, obravnavana {tudija po- meni hkrati rekonstrukcijo in dekon- strukcijo razvejane alpske kulture 75 01–2006 Narava je zdravilo za vse V naravo v svate, Tone Stro- jin, Dru`ina, Ljubljana, 2005. Kraji za du{o. V uvodu zapi{e: »Ali sem res tak ~lovek, ki je, kdo ve zakaj, zaostal za svojim ~asom, da je za se- me? Za seme. Ali morda nekje glo- boko v sebi {e vidim takratno skoraj idili~no neokrnjeno naravo, se zato odmikam od uhojenih poti, pi{em v prvi osebi ...« Danes `al vse bolj zma- njkuje semena ljubezni in spo{tovan- ja do narave, {e huje, {e tistega, kar je ostalo, dostikrat ni kam posejati. Besede v knjigi k sre~i ostanejo. V Strojinovem pisanju pa `al za- sledimo precej nedoslednosti pri upo- rabi zemljepisnih imen – na{tejmo le nekaj primerov: skrajna zahodna to~- ka Evrope ni rt Finestre (napa~ni zapis, pravilni je »Finisterre«), pa~ pa rt Cabo da Roca v bli`ini Lizbone, »Johanesberg« bi seveda moral biti »Johannisberg«, »Johanesshütte« pa »Johannishütte«; za kraj »Fossano« na Korziki ob~asno uporablja tudi »Fozano« ipd. Sicer pa je knjiga V naravo v svate ob{iren prikaz ob~utij, ki jih naravi zapisana du{a zaznava na svojih po- teh, v spominih in hrepenenjih. Je knjiga, ki je ni mogo~e brati hitro. Je poskus dvigniti naravo zopet na tako raven, da bo ljudem vseh generacij predstavljala tisto mesto, kamor se bodo zatekli na sre~anja s samimi se- boj. In bodo morda skozi zamazana okna sedanjosti zagledali, da narava vedno nosi svatovska obla~ila. Marjan Brade{ko Novi turnosmu~arski vodnik za podro~je Kanina Scialpinismo Alpi Giulie - Gruppo del Canin, Massimo Can- dolini, 2005. Pred kratkim je iz{el nov turnos- mu~arski vodnik za podro~je Kanina, katerega avtor je Massimo Candolini, gorski vodnik iz furlanskega Humina (Gemona del Friuli). @epni priro~nik na 40 straneh predstavi ve~ino turnos- mu~arskih mo`nosti kaninske sku- pine, nekateri smuki pa pose`ejo tudi na podro~je alpinisti~nega smu~anja. Knjiga je logi~no nadaljevanje pred- hodnih dveh turnosmu~arskih priro~- nikov istega avtorja, ki pokrivata {ir{e obmo~je Slovencem zelo privla~nega Monta`a in Vi{a. Posebnost Cando- linijevih priro~nikov je v tem, da je vsaka tura predstavljena z jasno raz- delano strukturo podatkov in z nazor- no barvno fotografijo z vrisanimi smermi smu~anja. Tako so knjige uporabne tudi za vse, ki bolj slabo razumejo italijansko. Candolini za pri- hodnje izdaje obljublja, da bo pre- stopil italijanske meje in knji`no ob- delal tudi smuke v slovenskem delu Julijskih Alp. Na portalu www.scivolare.it si la- hko pogledate nekaj vzor~nih strani iz zadnjega kaninskega vodnika (v formatu acrobat reader). Knjigo po ceni 10 EUR (+ 2 EUR po{tnine) lahko naro~ite direktno pri avtorju massimocandolini@adriacom.it oziroma kupite v bolje zalo`enih knji- garnah v Furlaniji. Ve~ino gorni{ke literature za podro~je Zahodnih Ju- lijskih Alp, vklju~ujo~ vse omenjene vodnike, pa dobite v knjigarni Carto- libreria Zuzzi v Trbi`u, na zgornji ce- sti poleg cerkve. Prijazna gospa za si- lo govori slovensko in ponuja zelo dobro izbiro knjig in zemljevidov. Bo{tjan Virc Prispevek je povzet po objavi na spletni strani Gore ... ljudje. Vztrajanje na izbrani poti Preizku{nje, Miro [tebe, Di- dakta, Radovljica, 2005. Gre za vznemirljivo branje; to je seveda dovolj, da zahtevnej{i bralec se`e po tej knjigi. V njej je toliko usodnih prelomnic, ki jih pripoveduje z nemilo usodo zaznamovan ~lovek, 74 Ko prebiramo misli Toneta Stro- jina v nedavno iz{li knjigi, nam je kaj hitro jasno osnovno sporo~ilo – Narava. Tista z veliko za~etnico. Av- tor namre~ v naravi najde lek za vse; tudi ko resno zboli, mu narava vrne mo~i. Knjiga sama je sicer preplet bolj ali manj urejenih misli, nekak{nih »dnevni{kih zapiskov« (avtor sam pravi, da pravega dnevnika nikoli ni vodil), o poteh po naravi, potovanjih po svetovnih gorstvih, po~itnikovanju ob skalnih obalah, na koncu tudi raz- mi{ljanje o prehojeni `ivljenjski poti. Z avtorjem spoznavamo govorico kamna, sporo~ila voda, vonje de`el, sli{imo glasbo morskih zalivov, gleda- mo slike od tod in tam, razmi{ljamo o gorni{tvu na poti v gore in z njim po- sedimo pred ko~o na planini. Vsepov- sod prevladuje narava v svojem prvin- skem sporo~ilu, v nesli{nih glasovih, v bogatih barvnih odtenkih – {koda le, da je naslovnica knjige tako bleda. Sama razdelitev poglavij je logi~na, pa vendarle se ne moremo izogniti ob- ~utku, da so misli ponekod neurejene – verjetno so pa~ zapisane tako, kot ponavadi v nas tudi nastajajo. Poglav- ja (za~en{i z Razmi{ljam, hodim, torej sem) proti koncu knjige so bolj krono- lo{ko urejena, posebej v pogavjih Ka- pljice za du{o (letni ~asi) in Mojih pet `ivljenj (`ivljenjske vloge). Knjiga je namre~ avtorjev pogled na njegovo prehojeno pot, ki so jo in jo {e zazna- mujejo gore, doline, planjave – kraji izven mest, kamor ga je vedno gnalo. posledicami, potem razumu povr{- nega vsakdanjega dojemanja sveta te`ko umljivi »padec« v gluhost gren- landske ti{ine in kon~no tisti najusod- nej{i in dale~ najbolj ~love{ko bole~i, ki je zadel najgloblje v sr~na pros- transtva dobrega ~loveka – nesre~na izguba malega fanta, ljubljenega sina, ko je komaj stopil na pot v `ivljenje. Tu bi lahko z zvrhano mero pripo- ro~anja [tebetove knjige prenehal pripovedovati o njej, vendar bi bilo to morda hkrati povsem dovolj in {e ver- jetneje premalo. Zato teh nekaj besed. Tudi zato, ker moram s privilegijem enega prvih bralcev te zgodbe in z izku{njo dolgoletnega prijateljevanja z avtorjem povedati, da je ob pri- ~akovanju »klasi~ne« alpinisti~ne pripovedi, kakr{nih poznamo veliko, [tebe presenetil v najbolj{em pomenu besede. ^ustveno zaznavo najhuj{ih udarcev usode je v Preizku{njah raz- grnil pred bralce z gibom ~loveka, ki nima kaj skrivati in ki tega tudi no~e. O svojih lastnih padcih je najte`e govoriti, pa naj gre za kakr{ne koli `e, zato velja to knjigo jemati v roke s toliko ve~jim spo{tovanjem. Kar nam ima avtor povedati, nam pove brez velikih literarnih ambicij, ki bi segale na {irna in zato negotova podro~ja filozofije `ivljenja, zato pa govori po- {teno in z velikim optimizmom ka`e na ~lovekovo najpomembnej{o pot – pot pre`ivetja in premagovanja vsa- kovrstnih, tudi najhuj{ih zapletov in preizku{enj. slovenstva. Alpska kultura slovenstva je po avtorjevih pojasnilih »v dominantnem diskurzu pogosto spregledana nevidna entiteta, ki pre`ema slovensko kulturo in dru`bo na domala vseh ravneh: kot opojna vlaga napaja skrite koti~ke sle- hernega slovenskega doma in hkrati kot kaplja polzi po najbolj vidnih panojih slovenstva. Pri tem pa si tako na dru`beni kot na kulturni ravni {e vedno nismo enotni – ali tak{na kaplja VESTNIK-1.qxp 5.1.2006 20:02 Page 74 01–2006 da bi ji v slovenski gorni{ki literaturi komaj na{el podobno. [tebetove knji- ge je namre~ en sam padec. Najprej res pravi, fizi~ni padec, v splet sre~nih okoli{~in v Koglu poviti klob~i~ s sicer hudimi, a ne tragi~nimi telesnimi Ko se nam z vsako prebrano stra- njo razkriva avtorjevo `ivljenje, ki nam ga brez olep{evanja in »lakiran- ja« ponuja odprtega srca in du{e kot na dlani, se nehote za~enjamo spra- {evati, kako bi v takih preizku{njah ravnali sami. Zato knjige ni~ ve~ zgolj ne beremo, ampak vedno bolj sto- pamo z avtorjem v neposreden dialog, tisti, ki to zmorejo, pa celo v izmenja- vanje izku{enj. Bralcu se zastavlja morda najtehtnej{e vpra{anje – kako bi ravnal sam? Zato knjiga, ki je prete`no gor- ni{ke narave, ni namenjena le gorni- kom ali morda celo le alpinistom. Zadnjim morda na izku{enjski ravni {e najmanj, saj se pri svoji dejavnosti ves ~as neposredno sre~ujejo z avtor- jevim podobnimi tveganji. Vendar pa jo bodo s pridom brali kot tehten premislek del~ka `ivljenja enega izmed njih. Veliko ve~ ima ta knjiga povedati tistim, ki v gorah vidijo sicer lepe, a nevarne in ~loveku neprijazne podobe. Kajti kljub hudim udarcem, ki so mu jih gore zadale, jim avtor ostaja zvest in z leti, ki se mno`ijo, vedno bolj zagledan v njihove svetle plati, v njihovo komaj umljivo lepoto. Tak pristop seveda ni edini pravi in zveli~avni, saj gre pri vsem tem za izrazito intimne odnose med ~love- kom in naravo; je pa najbolj{i za tiste- ga, ki v `ivljenju i{~e pot in ne ciljev, kot pravi Nejc Zaplotnik. Kajti kdor i{~e zgolj cilj, ostane prazen, ko ga najde; tistemu, ki najde pot, pa ostaja- ta bogastvo in radost `ivljenja vedno pred o~mi. To nam, kljub tragiki na eni in optimizmu na drugi strani, pripovedu- je [tebetova knjiga. In to je ve~ kot dovolj za to, da jo uvrstimo na polico med tiste knjige, ki govorijo o gorah s toplo, iz srca izvirajo~o besedo, ~eprav je v njej manj poezije in zato ve~ sicer prozai~ne, a trdne prepri~anosti o pra- vilnosti vztrajanja na izbrani poti sko- zi `ivljenje. Mitja Ko{ir Alpska kultura slovenstva Nazaj v planinski raj: alpska kultura slovenstva in mitologija Triglava, Bo{tjan [aver, Zalo`ba FDV, Ljubljana, 2005. Z leto{njim letom je slovenski knji`ni trg dobil novo knji`no zbirko Kult, ki jo izdaja ljubljanska Fakul- teta za dru`bene vede oziroma Za- lo`ba FDV. Cilj te nove teoretske zbirke je izdajati kulturolo{ka, religio- lo{ka in druga dru`boslovna dela o sodobnih dru`benih fenomenih. Med prvimi tremi besedili, ki so iz{la pod okriljem Kulta, je tudi delo z na- slovom Nazaj v planinski raj: alpska kultura slovenstva in mitologija Triglava, katerega avtor je Bo{tjan [aver, raziskovalec iz Centra za pre- u~evanje kulture in religije na FDV. Gre za zanimivo teoretsko delo, ki posku{a celovito zaobjeti in nato kri- ti~no pre~esati na prvi pogled nevid- no, a vsepre`emajo~o alpsko kulturo slovenstva. Avtor se tako v prvih treh po- glavjih ukvarja s teoreti~nimi nastavki, dru`beno konstrukcijo geografskih in kulturnih kodov ter religijskimi di- menzijami vertikalnega sveta, nato pa se v osrednjih dveh poglavjih posveti planinskim podobam slovenstva ter kulturnemu pomenu Triglava. V zad- njem poglavju spregovori o nevidni alpski kulturi slovenstva med Bal- kanom in Evropo. Kot [aver poudarja `e v uvodu, obravnavana {tudija po- meni hkrati rekonstrukcijo in dekon- strukcijo razvejane alpske kulture 75 01–2006 Narava je zdravilo za vse V naravo v svate, Tone Stro- jin, Dru`ina, Ljubljana, 2005. Kraji za du{o. V uvodu zapi{e: »Ali sem res tak ~lovek, ki je, kdo ve zakaj, zaostal za svojim ~asom, da je za se- me? Za seme. Ali morda nekje glo- boko v sebi {e vidim takratno skoraj idili~no neokrnjeno naravo, se zato odmikam od uhojenih poti, pi{em v prvi osebi ...« Danes `al vse bolj zma- njkuje semena ljubezni in spo{tovan- ja do narave, {e huje, {e tistega, kar je ostalo, dostikrat ni kam posejati. Besede v knjigi k sre~i ostanejo. V Strojinovem pisanju pa `al za- sledimo precej nedoslednosti pri upo- rabi zemljepisnih imen – na{tejmo le nekaj primerov: skrajna zahodna to~- ka Evrope ni rt Finestre (napa~ni zapis, pravilni je »Finisterre«), pa~ pa rt Cabo da Roca v bli`ini Lizbone, »Johanesberg« bi seveda moral biti »Johannisberg«, »Johanesshütte« pa »Johannishütte«; za kraj »Fossano« na Korziki ob~asno uporablja tudi »Fozano« ipd. Sicer pa je knjiga V naravo v svate ob{iren prikaz ob~utij, ki jih naravi zapisana du{a zaznava na svojih po- teh, v spominih in hrepenenjih. Je knjiga, ki je ni mogo~e brati hitro. Je poskus dvigniti naravo zopet na tako raven, da bo ljudem vseh generacij predstavljala tisto mesto, kamor se bodo zatekli na sre~anja s samimi se- boj. In bodo morda skozi zamazana okna sedanjosti zagledali, da narava vedno nosi svatovska obla~ila. Marjan Brade{ko Novi turnosmu~arski vodnik za podro~je Kanina Scialpinismo Alpi Giulie - Gruppo del Canin, Massimo Can- dolini, 2005. Pred kratkim je iz{el nov turnos- mu~arski vodnik za podro~je Kanina, katerega avtor je Massimo Candolini, gorski vodnik iz furlanskega Humina (Gemona del Friuli). @epni priro~nik na 40 straneh predstavi ve~ino turnos- mu~arskih mo`nosti kaninske sku- pine, nekateri smuki pa pose`ejo tudi na podro~je alpinisti~nega smu~anja. Knjiga je logi~no nadaljevanje pred- hodnih dveh turnosmu~arskih priro~- nikov istega avtorja, ki pokrivata {ir{e obmo~je Slovencem zelo privla~nega Monta`a in Vi{a. Posebnost Cando- linijevih priro~nikov je v tem, da je vsaka tura predstavljena z jasno raz- delano strukturo podatkov in z nazor- no barvno fotografijo z vrisanimi smermi smu~anja. Tako so knjige uporabne tudi za vse, ki bolj slabo razumejo italijansko. Candolini za pri- hodnje izdaje obljublja, da bo pre- stopil italijanske meje in knji`no ob- delal tudi smuke v slovenskem delu Julijskih Alp. Na portalu www.scivolare.it si la- hko pogledate nekaj vzor~nih strani iz zadnjega kaninskega vodnika (v formatu acrobat reader). Knjigo po ceni 10 EUR (+ 2 EUR po{tnine) lahko naro~ite direktno pri avtorju massimocandolini@adriacom.it oziroma kupite v bolje zalo`enih knji- garnah v Furlaniji. Ve~ino gorni{ke literature za podro~je Zahodnih Ju- lijskih Alp, vklju~ujo~ vse omenjene vodnike, pa dobite v knjigarni Carto- libreria Zuzzi v Trbi`u, na zgornji ce- sti poleg cerkve. Prijazna gospa za si- lo govori slovensko in ponuja zelo dobro izbiro knjig in zemljevidov. Bo{tjan Virc Prispevek je povzet po objavi na spletni strani Gore ... ljudje. Vztrajanje na izbrani poti Preizku{nje, Miro [tebe, Di- dakta, Radovljica, 2005. Gre za vznemirljivo branje; to je seveda dovolj, da zahtevnej{i bralec se`e po tej knjigi. V njej je toliko usodnih prelomnic, ki jih pripoveduje z nemilo usodo zaznamovan ~lovek, 74 Ko prebiramo misli Toneta Stro- jina v nedavno iz{li knjigi, nam je kaj hitro jasno osnovno sporo~ilo – Narava. Tista z veliko za~etnico. Av- tor namre~ v naravi najde lek za vse; tudi ko resno zboli, mu narava vrne mo~i. Knjiga sama je sicer preplet bolj ali manj urejenih misli, nekak{nih »dnevni{kih zapiskov« (avtor sam pravi, da pravega dnevnika nikoli ni vodil), o poteh po naravi, potovanjih po svetovnih gorstvih, po~itnikovanju ob skalnih obalah, na koncu tudi raz- mi{ljanje o prehojeni `ivljenjski poti. Z avtorjem spoznavamo govorico kamna, sporo~ila voda, vonje de`el, sli{imo glasbo morskih zalivov, gleda- mo slike od tod in tam, razmi{ljamo o gorni{tvu na poti v gore in z njim po- sedimo pred ko~o na planini. Vsepov- sod prevladuje narava v svojem prvin- skem sporo~ilu, v nesli{nih glasovih, v bogatih barvnih odtenkih – {koda le, da je naslovnica knjige tako bleda. Sama razdelitev poglavij je logi~na, pa vendarle se ne moremo izogniti ob- ~utku, da so misli ponekod neurejene – verjetno so pa~ zapisane tako, kot ponavadi v nas tudi nastajajo. Poglav- ja (za~en{i z Razmi{ljam, hodim, torej sem) proti koncu knjige so bolj krono- lo{ko urejena, posebej v pogavjih Ka- pljice za du{o (letni ~asi) in Mojih pet `ivljenj (`ivljenjske vloge). Knjiga je namre~ avtorjev pogled na njegovo prehojeno pot, ki so jo in jo {e zazna- mujejo gore, doline, planjave – kraji izven mest, kamor ga je vedno gnalo. posledicami, potem razumu povr{- nega vsakdanjega dojemanja sveta te`ko umljivi »padec« v gluhost gren- landske ti{ine in kon~no tisti najusod- nej{i in dale~ najbolj ~love{ko bole~i, ki je zadel najgloblje v sr~na pros- transtva dobrega ~loveka – nesre~na izguba malega fanta, ljubljenega sina, ko je komaj stopil na pot v `ivljenje. Tu bi lahko z zvrhano mero pripo- ro~anja [tebetove knjige prenehal pripovedovati o njej, vendar bi bilo to morda hkrati povsem dovolj in {e ver- jetneje premalo. Zato teh nekaj besed. Tudi zato, ker moram s privilegijem enega prvih bralcev te zgodbe in z izku{njo dolgoletnega prijateljevanja z avtorjem povedati, da je ob pri- ~akovanju »klasi~ne« alpinisti~ne pripovedi, kakr{nih poznamo veliko, [tebe presenetil v najbolj{em pomenu besede. ^ustveno zaznavo najhuj{ih udarcev usode je v Preizku{njah raz- grnil pred bralce z gibom ~loveka, ki nima kaj skrivati in ki tega tudi no~e. O svojih lastnih padcih je najte`e govoriti, pa naj gre za kakr{ne koli `e, zato velja to knjigo jemati v roke s toliko ve~jim spo{tovanjem. Kar nam ima avtor povedati, nam pove brez velikih literarnih ambicij, ki bi segale na {irna in zato negotova podro~ja filozofije `ivljenja, zato pa govori po- {teno in z velikim optimizmom ka`e na ~lovekovo najpomembnej{o pot – pot pre`ivetja in premagovanja vsa- kovrstnih, tudi najhuj{ih zapletov in preizku{enj. slovenstva. Alpska kultura slovenstva je po avtorjevih pojasnilih »v dominantnem diskurzu pogosto spregledana nevidna entiteta, ki pre`ema slovensko kulturo in dru`bo na domala vseh ravneh: kot opojna vlaga napaja skrite koti~ke sle- hernega slovenskega doma in hkrati kot kaplja polzi po najbolj vidnih panojih slovenstva. Pri tem pa si tako na dru`beni kot na kulturni ravni {e vedno nismo enotni – ali tak{na kaplja VESTNIK-1.qxp 5.1.2006 20:02 Page 74