LBTEK. ALHN ČEBULaR: Vovako^o ^Risanje". (Dalje.) Zakai bi oa začeli 7 obravnavo navniinic in vodoavnic: kvadratom ozlrona Dravokotnkom?! Ne bodimo aki, kakršni so bili naši ujtelii ki so ti*^ mučili nrvo urn 7 naviičnicami in v>doravn!icarnii! Cas zori -i vsai mi se ther^obimo v učenca e:a oazuimo. kai ie lažie. Proč s šablc«io. ktera .iestara. in ne vlačimo le, kakor dklio učitelin ;n učencu. Poe-leimo: iCcncu rečemo1. nai natfe v risanko in na tabio vodoravnico i- videli bomo. da ta vodoravnica ni rvna. amDak utrivliena — oonoltioina kiČtio. ker orenika roko v osi knmolQ! Torei sp erti oribližuje krožnici... ZačniniA rf^iaf n* orvi list- torei 1e^ z-?orn?o četrtim kroca ter niecove ^oorednice oa razviiaJnio v tem oravcu S\ie — torei t loki\ ravnrce na nat preK & za nekfli čas» nočivat: ksidiat jih Da iemHemo. začnimo z diaeonalin/ml vzoorednicami. katere so naibHžie olrvim lokom. tarei učencu nailažie! Trebaie iorei iasne noti. iz učenca. notom1 iučenčeve zmožnostii 7iT0ma nrelivaniu barv. kafcor nai poda učiteli učencu. Delo v detailib ie turii iakr> dobro izDeliaoo. Q. ravnateliu Novaiku in Učite'iski tiskarn! moramo biti Vivaležni za tako nožrtvovpinost. za tako tonln kniieo 0 risaniu katera bo oosvptila kakor luč v temo katera ie. kaknr ni 5p* izšla nobena naša knii^a obdelana strokovnn v takn leDi barvni ViarmoTiiii. Bn nai učiteli. vocfaik in šo!a. katera si in bo naba,vila. bo krenila nonoJnoima na drup-o not risaTiia. katerep-a zavzema danes. Ko sem nrijel delo v ro^ko. sem ea nriipl 7. veseliem iko va nnazuiem sem s?a vedno bo'.i vesel ker vidim.vani noložena liubezeTT d'o lenep-a dobree-a. rvlemenite^a. ko Viditn. da sp ie v niem okonala r.ista duša. ki nlava v iskatiin kako dviene risanje, samo. kako dovede učenca na nravo not «¦» razerne nred niim taino nrirode. p"a nanč! n.Dazovati. kaiti učenec šele ob deiu ve _rl'q -nič ne ve. kakor tudi mi sami: nop*'e/imo: zatisnimo si nči in si nflveinio. kai vidiino skozi okno. skozi katero eledamo v svoii sobi že vsp svoio živilienrie. našteli bomo. Ne noFleimo skoz.i okno! oa to skiciraimo. ali Da storimo to zvečer t>od nas'ovom: »Poeled z moiee-a okna«. doeleimo ziutrai. nrimerjaimo!! Sedai šele vidimo kaka zakladnica ip kniiea n risaniu. ,ki ne nndi samo spretnosti annDaik ostri onazovanie ter ntriuie Dravilnrv zaznavanie To našo sliko si ntisnimo v SDOTnin. ne krirtkuimo nrever nčenca. ker še mi. ki si rnislimo. ker smn nčitplii. da imaTnn nekai več soii v °'1avi kakor učenec — moranio naTediti ziutrai stroero korektnro na naši slJki. zato tud'i ne smemo zabtevati od učenca. da nam bo on nareriil orav dobro do svori nredsfavi. ki ie Da dosti boli nomanikliiva kpr on na v V2 slabeje za^zna. ker ne oozna posamezrrili delov ker o-a navadnn vsi ne zanimaio — učenec zazna tisto. kar r-i7.ntne kar mu ie na neiasno. otvusti — t^ika .ie nieeova slika: -mii smo Da. kakor iDrav;', sr. Novak. tisti. kateri raztelesimo vse. razložimo vsak del nosebei. zoDet sestavimo dele v celoto — učenec zna sedai vse in delo i> kar naiboli dopoItio enako ore'dstava. (Konec)