&ioštnina plačnim v gotovini. Leto I. Ljubljana 15. januarja 1030. štev. 3. OMLAOJNA GILASIIILO JUGOSLOVENSKE NAPRIEID^E MLADICE Uredništvo in uprava: Tomanova ulica štev. H. — Telefon štev. 297-1. — Račun poštne, lirani 1-nice štev. 15.471. — Izhaja trikrat mesečno. — \'aročnim« letno 55 llin. — Številka ‘A Din. Ljubljana, 15. januarja 1930. Preteklo leto je z neverjetno brzino pri« neslo uresničenje naj večjih idealov jugoslo« venskih otnladincev. Naša država je dobila svoje edino pravo edinstveno ime, odstra« njeni so bili vsi plemenski zunanji znaki — postali smo tudi oficielno eden narod. S tem je bil napravljen že davno potrebni konec one brezplodne borbe, ki je obstojala v praznem prerekanju, ali smo Slovenci, Hr= vati in Srbi eden ali trije narodi. S tem pa je tudi nastopila no.va doba našega delova« oja, doba, ki zahteva, da pričnemo naš na« cionalizem izvrševati tudi praktično. Ni namreč dovolj, da se ob vsaki priliki trka« mo na prsi in izjavljamo, da smo pristaši jugoslovenskega nacionalizma, ampak po« trebno je, da to tudi z dejanji pokažemo. Kako to storiti? Če se ozremo malo okrog sebe, vidimo najrazličnejše probleme, katere je treba rešiti, ako hočemo, da bo narod zadovoljen. Zadovoljstvo naroda je namreč šele ona podlaga, na katero lahko zidamo stavbo boljše jugoslovenske bodočnosti. Eden najbolj perečih problemov današnje dobe je brez dvoma socialno vprašanje, ka« teremu moramo posvetiti največjo pažnjo. Zato je potrebno, da začnemo hoditi po tej poti in da v to smer usmerimo naše delo« vanje. Lačen človek ne more biti idealist; narod pa morajo voditi samo idealisti, ako nočemo, da se zopet vrnemo v one temne dni pred 6. januarjem1 1929. Po vseh naših društvih naj se osnujejo socialni odseki, v katerih se naj obravnavajo aktualna social« na vprašanja, ob enem pa naj ti odseki pre« vzamejo skrb za podpiranje svojega član« stva. Drugi najvažnejši problem pa je manjšin« sko vprašanje, preko katerega nikdkor ne smemo in ne moremo iti. Do danes na tem polju še nismo storili ničesar, ker ga v bistvu niti dobro ne poznamo. To dokazu« jejo demonstracije zadnjih let, katerih edini rezultat je bil policijski ukor in potenu »zopet vse mirno je bilo« do prihodnje rapall« ske obletnice ali drugega sličnega »prazni« ka«. Manjšinsko vprašanje je treba pred« vsem temeljito študirati in šele takrat, ko ga bomo dbbro poznali, bomo lahko izpre« govorili v javnosti. Zato se naj ustanove po naših društvih manjšinski odseki, v katerih se maj potom diskusij in predavanj obrav« navaja najvažnejša poglavja manjšinskega vprašanja. Edino na ta način se bomo otre« sli očitkov, da smo navadni poulični kričači ter bomo v resnici postali delavci za »sveto stvar«. lHa$&hjajte čmiadinot Branko Alujevič: ipottetia pteorijentacife. ((pomen ea&opi&ov ja nas.) iNastali so novi časi, prekinjena je stara tradicija!; poraja se novd življenje. Potrebna je preorijentacija celokupne omladine v smislu načela: z narodom za narod. Napačno bi bilo stališče, da % omla-dina politično orijentira za to ali ono stranko, brez ozira na to, da1 politike ne sme več biti. (Danes sestoji vsa borba v znamenju soci-jalnih naziranj; zato je potrebno, da si postavimo točno začrtan program; ki bo vseboval naše stališče do materijelne in kulturno - moralne povzdige naroda in — kar je glavno —• do socijalnih sistemov. Ta program moramo vstvarjati vsi, zato pa je potrebno medsebojno spoznavanje s pomočjo časopisov in diskusij. Časopis pomeni za nals sredstvo pri vstvarjanju in izpopolnjevanju programa, ki ga sporočamo javnosti. — Narod spremlja po časopisu naš razvoj in se on tudi razvija, tako, da mu nič ne prinašamo, v obliki dogme, v katero* ne sme dvomiti. — Inteligenca se ne sme sama povzdigniti brez naroda, ker je mogoče, da jo potem narod ne bo razumel. V temi slučaju ostane narod brez voditeljev in je v veliki nevarnosti njegova politična in kulturna neodvisnost. Časopis je obenem zelo važen v našeim študentskem življenju, ker zapuščajo na ta način starejši kolegi svoje ideje in stremljenja mlajšim tovarišem, ki samo nadaljujejo započeto delo. Generacije se izpopolnjujejo in vstkarjajo življenjsko delo akademske omladine. Točno začrtan program je posebno važen in potreben v Sloveniji. Slovenski det našega: naroda je kultuirno zelo razvit, zato je nujno potrebno vsaj približno določiti program; ki bo ustrezal njegovimi potrebam in bo kos dosedanji zelo močni katoliški akciji. — Političnega klerikalizma ni več, ter je vsaka politična borba deplasiranač iNa mesto politične borbe stopa socijalna borba. Pred nami stoji močan sooijailno - verski pok ret. 'Naša borba ne sme biti uničujoča: ni glavno reči »ne«, če naš nasprotnik pravi »da«, ampak je treba vstvarjati nekaj novega; kar bo nadomeščalo oporekano. Borba ne sme biti direktna, marveč indirektna, ker edino ta daje pozitivne rezultate. Katoliška akcija' s svojimi načeli: Bog, narod in zagotovilo socijal-niih pravic, predstavlja močno moralno silo, ki pridobiva ljudske simpatije. Ce pogledamo prvo načelo te ajkcije, vidimo, da je naše dosedanje zadržanje napačno. — 'Vera je notranije prepričanje človeka, ki sili na dah, zato je neumestno poudarjati, da je vera zadeva posameznika. To je mo- goče pri inteligenci in pa pri narodu, ki je globoko versko prepričan. Verski indiferen-tizetri ni prirojen našemu narodu, zato vidimo, da so vsi voditelji srbsko - hrvaškega dela naroda še bolj podpirali vero, ker sot v njej videli sredstvo, ki daje narodu moralno odporno silo. —• Načelo »Bog« je treba vzeti dobesedno v smislu vere, katera predstavlja moralno vrednost naroda in vodi nas vse po zmerni poti, daleč od ekstremov. Ne moremo — seveda vzeti tega načela v obliki in smislu kakor se nam servira doma. Drugo načelo: narod, moramo tudi rtu prevzeti. Stopiti moramo med nairod, organizirati ga in voditi k prosvetni in gospodarski povzdigi. Pri tem pa je naša dolžnost, da poučujemo narod v smislu samozavesti. Moramo ga prepričati o tem*, dal je on najvažnejši faktor, da je njegova država nad vse drugo Za nas je glavno, da vstvairimo državo, ki >bo imela samozavesten narod. Predpogoji so dani: državo že imamo, imamo pa rudi močnegr nositelki naivršii obla sti. □mladina je samo en del naroda: ona je narodovo oko. Z razvojem očesa more priti do razvoja celokupnega bitja, t. j. nairoda. — Ne smemo se držati starega načela: iz naroda za narod, ampak postaviti moramo novo načelo: z narodom za narod. Narod, je na prvem mestu, vse drugo je samo sredstvo v dosego močnega narodal Tretje načelo je tudi za nas primerno, ker se na ta način izognemo ekstremom' kapitalizma; in socijalizma. 'Samo ono ne sme biti ovinek, zai katerim se skriva kapitalistična zaklopka. Preorijentacija je — kakor sem že rekel — potrebna; izvesti jo moramo po teh načelih: 1 . Narod je nad vse. 2. Vera je 'potrebna samo kot sredstvo, ki daje narodu moralno odporno silo. 3. Vsak človek mora imeti pravice, ki odgovarjajo njegovim dolžnostim' in zmožnostim S tem programom lahko stopimo med narod in pričnemo svoje organizatorno delo. Narodna organizacija mora biti vsestranska, ne smemo se omejiti na eno panogo gospodarskega, socijalnega ali kulturnega življenja. — Gospodarske in socijalne razmere so bolj enostalvne, če na mesto milijonov subjektov stopijo močnejši in manj številni subjekti, t. j. organizacije. — Človek - posameznik pride lažje do veljave, če ga več ljudi podpira. Kooperacija je potrebna v vsakm oziru; ona vstvairja novo življenje. Narod je nad vse, on si mora torej sam sebi pomagati, on mora v sebi najti borbeno in Ustvarjajočo moč. Pri tem uporablja tudi vero, ki je v njem in v njej naljde moralno odpornost. — Človek, prepojen z etičnimi načeli, vstvarja skupno življenje s satrpi- uotm: deluje z vsemi za vse, in milu gred« vse pravice, ki odgovarjajo njegovim dolžnostim >v tej skupnosti in Pa tudi njegovim zmožnostim. IN. pr. delavec je delazmlotžen, ne najde pai službe; v tam slučaju je treba tudi njemu zagotoviti enake pravice, kakor tistemu delavcu, ki ima službo. To funkcijo pa mora vršiti organizacija'. — Organizacija zastopa interes skupnosti; interes skupnosti je pa konglomerat interesov posameznih članov. Posamezne organizacije vstvarjajo višjo organizacijo: državo, ki predstavlja ves na-' rod. Država posreduje in kontrolira manjše organizacije, ona predstavlja najvišji faktor, ki se poslužuje organizacij, kulture in etike v svrho zvišanja svoje moči. Ona predstavlja gospodarsko-socijalne organizacije, kakor tudi kulturno-verske, ter ima pravico vmešavanja v njih zadeve. Država ima izključno pravico do narodne vzgoje, ki jo le po tem prepušča organizacijam, aimpak vedno v mejah zakonov, t. j. vzgoja ne more biti avtonomna zadeva ene organizacije, marveč ima država pravico nadzorovanja in usmerjanja. iNai čelu države stoji nosilec vse oblasti: Kralj. Med narodom; v ožjem pomenu besede in kraljem stojijo vsi drugi nositelji oblasti, ki jih predstavlja kralj v dogovoru z narodom, t. j. z organizacijami, ki tvorijo državo. Program je kratek in tudi dovolj jasen. Mogoče je, da predstavlja samo subjektivno prepričanje, zato je debata o njem potrebna!. Vekoslav Bučar: fila $isdtvvattju Cu$iifco - dijaitva. Od svojih prijateljev, ;k.i sem jih spoznal na svojem študijskem potovanju po Lužici, sem sprejel več vabit, da se udeležim zborovanja 1 uži&ko-srbskega dijaštva, ki ,je bilo 12. avgusta t. il. v Biulkecah (nem. Hochkirch) v saški Gornji1 Lužici. France Gerželj: fileti pokiet. 3. V ta kaotičen položaj nas je deloma pri* vedla osnovna tendenca evropske kulture, ki si je postavila dokaj napačno geslo: »Ka= ko bi bilo ljudem boljše«. Vsi, brez izjeme, smo se oklenili tega gesla kakor rešilnega svetilnika. Vsa delavska gibanja, novorojena kooperacija, socializem vseh vrst, — vsi so zapisali na svoje prapore, isto formulo: »Iz* boljšanje življenskih prilik«. In baš po tej poti smo prišli, in nismo si mogli kaj, da ne bi prišli ravno na točko, na kateri se danes nahajamo. Čeravno se je v tej smeri napravilo nešteto pozitivnih korakov, si moramo vendarle priznati, da ni nikjer opa* žiti splošnega zadovoljstva, zakaj postavljen no geslo vsebuje v sebi pred vsem ego* istične momente, ki so jih posamezniki osvojili in prikrojili po svoje ter na škodo »slabejših« dali geslu pravi pomen in na* men. Organsko hibo prvega stremljenja (»kako bi bilo ljudem boljše«) se najlažje dokaže, ako prvemu stremljenju postavimo nasproti drugo, ki se da izraziti doslovno z istimi besedami, samo z malo spremembo oblike: »Kako bi bili ljudje boljši«. Zdaj pa pri* merjajmo. Med temi dvemi stremljenji ze* Odzval sseun se prijaznimi in bratskim vabilom. Zapustil sami za nekoliko dni Bani in —■ ono brezkončno morje od kamenja, da se zopet vidim in .razgovarjam % našimi najmanjšimi brati — Lužiškiimi Srbi. Že drugič se vozim1 po oni lepi valoviti pokrajini, 'ki je danes nemška, v kateri pa :»ei je še pred nekoliko desetletji’ govoril slovanski jezik. O tem nam priča nešteto slovanskih imen in železniških postaj, na katerih se zaustavljamo, kakor Mah lov, Dobri-lug, Klloče itd. Popoldne ob štirih in pol sem v Pomorcih (nem. Pomnite), a od tukaj imam še pol ure •do Bukec. Na potu proti’ vasi mi pride naproti gospa Wjeila, žena učitelja br. Wjele s svojim malim Sokoličem tankom. Odvedla me je v svoje stanovanje in me pogostila z odlično kavo1. Br. Wjele ni doma. On je že v dvorani, kjer se vrši zborovanje, zato ste tudi jaz poslovim od gospe in odhitim na skupščino*, katere začetek sem že zamudil. V dvorani me že pričakujejo, moji' prijatelji, ki mi bratsko prožijo desnice v pozdrav. Br. Arnošt Bart me predstavi predsedniku skupščine br. Juriju Henčki, ta pa me: v lepem govoru predstavi zbranemu narodu. Ko je omenil, da je po petdeset štirih letih, odkar zboruje lužiško-sirbsko dijaštvo, prvič navzoč Jugo-sioverK, prireja narod: navdušene tovacfoje. Umiril se je šele, ko sem se javil k besedi. Po mojem pozdravnem govoru prireja narod' ponovno navdušene ovacije in mnogi prihajajo k meni ter se zahvaljujejo’ za obisk, ki je pokazal, da Lužiški Srbi v svoji borbi ■vendar niso! sami . . . Zvečer je bila svečana akademija, na kateri so nastopih’ z izbranim programom dijaki in nainod. Dijaški orkester je (»tvoril večer z lužiško dijaško himno, nakar so sledile recitacije, pevske točke itd. Od recitacij je ©stavila na vse prisotne najigiloblji vtis Šewčikova pesem »da sym Serh«, ki jo je odlično lini z zanosom deklamiral neki mladi ■dijak. Na mene so ©stavite najgloblji vtis lužiško-srbske narodne pesmi, ki jih je s svojim kmetskim pevskim zborom naštudi- va širok prepad, toliko slični po svojem zvoku, a toliko različni po svoji vsebini! Prvo stremljenje se smatra kot praktična formula, njeni pristaši bodo morda rekli, da je drugo le utopija, prazna reč, nesmiselno moraliziranje. Vendar pa v najele* mentarnejši formi lahko druga formula po* bije prvo s pregovorom: »Sit lačnemu ne veruje!« Ni nam potrebno modrovati o tem, kaj je dober človek, niti kakšen je njegov namen. Postavimo samo vprašanje: so one skupine naroda, ki se označujejo kot »bolj* še situirane« tudi v moralnem* pogledu bolj* še od onih, ki so slabše situirane? Ali, da vzamemo širše merilo: predstavljajo bogati narodi sliko večje moralne popolnosti kot siromašni narodi? Oh takem in sličnem razmišljanju spo* znamo, da je življenje visoko kulturnih za* padnih narodov kompliciran sestav ego* izmov, ki se borijo med seboj, ki so včasih v ravnovesju, ki se pa nikoli ne izmirijo. Jasno je, da je egoizem svojstvo vsega, kar živi. Naravno in po zakopu je, da tudi člo* vek teži za tem, da si ustvari svoje življe* nje čim boljše. Od pamtiveka je že to stremljenje, ki pa ni znak naše dobe. Znak naše dobe je v tem, da se je pričelo to stremljenje smatrati kakor moralni zakon. Namesto osebnega egoizma, ki ga zaradi njegove surove oblike moramo obsojati, se * Dolžnost proti sebi in bližnjemu. Op. pi*. •ral učitelj br. W)alla. Akademija je bila zaključena. z narodnimi plesi, katere je spremljal na klavirju sivolasi lužiški skladatelj br. Bjarnat Krawc. Sledil je ples, pri katerem se je nudila gledalcu — radii lepih narodnih mošenj, ki tjiih nosijo brhke Lužtčanke — prekrasna slika. Dirugi dan je bil izlet na Čarneboh, svetlo goro Lužice, kjer so še v dobi Karla Velikega naši slovanski pradedje darovali, v svobodi Svojim bogovom. Himne »tHi.šee Senbstevo njezhjiubjene . . .« in »Rjana Lužice« iso odmevale daleč po okolici. Narod poje z mladino, ker hoče prebuditi onih sedem srbskih kraljev, ki spijo na Lublinu in čakajo pravega trenutka, da zbero svojo vojsko1 in izženejo Germane iz lepe in svete Lužice, zemlje .srbske . . . Po svečanosti .na ičornebohu se je vršil jv Sjow)i|edih, trnaii vasi jpod Corme bobom, poslovilni večer. Mnogi so se oditod vrnili na svoje domove, mnogi pa so .vzeli v roke popotno palico in se razpršili .po Lužici, da bube v narodu narobno zavest. Zborovanje Tužiško-srbskih dijakov je že stara ustanova in zato je dan. ko se dijaki zbero na svojo »skhadžotvauiko«, pravi na-irodni praznik. Narod prihaja od vseh strani Lužice in se udeležuje .zborovanja, na katerem mu dijaki poročajo o svojem .izvršenem delu. Vsako leto’ je zborovanje v drugi vasi, ki se potrudi, da kar najlepše sprejme svojo mladino. Hiše se okrase s cvetjem in ^užiškimi modro - rdečel - belliibd' zastavami Vsaki narodno zavedni kmet sl šteje v čast, če more v svoji, hiši sprejeti in pogostiti kar največ gostov. Gostoljubnost — ta največja odlika vseh Slovanov — je pri Lužiških Srbih zelo velika. Sam sem videl, da je pri nekaterih kmetih, v času zadnjega zborovanja, prenočevalo dio dvajset dijakov, a pri .učitelju br. Wjeli nas je bito dvajset štiri gostov . . Miroso p-rej, p-redno so sc začeli lužiško-' srbski! dijaki zbirati na svojih vsakoletnih zborovanjih, so že obstojale v Lip&kem, Pragi, Budvšinu in Ghočebuzu dijaške orga- je polagoma vrinil kolektivni egoizem, ego* izem poedinih skupin. Tako se je ustvaril dozdeven altruizem: braneč sebične zahteve posameznih skupin; vsak zastopnik take skupine lahko trdi, da ni egoist, ker pač žrtvuje svoje moči za interes drugih ljudi, to je, vrši dolžnost po moralnem zakonu. Borba strank, borba razredov, borba raznih narodov in držav, — to. so same manife* stacije kolektivnega egoizma, ki je dobil v naši dobi ostre in dovršene forme. Kolektiv* ni egoizem, kakor tudi vse ostale kolektivne tvorbe, ni enostavna zbirka individualnih elementov, iz katerih sestoji; vsi ti elementi ne dajo le skupne vsote, marveč — kot po* tom indukcije — povečavajo intenzivnost napetosti vsakega poedinega elementa, ku* kor tudi celega kolektiva. Kjer se pa križajo interesi, vidimo, da se uporabljajo, za dose* go nadvlade, sredstva, čijih okrutnost pre* sega vse meje. Glavna tragičnost položaja ni v neprija* teljstvu niti v borbi, ki dovoljuje vsa sred* stva v dosego namena. Glavna tragika je v tem, da ni povoda, da bi se Evropa izmo* tala iz stanja, v katerem se nahaja. V smeri, v kateri je šla Evropa, je pot prehojena do kraja: svet je razdeljen na sovražne si sku* pine, pa tudi v srcih1 ljudi ni težnje o stvar* nem, resničnem pomirjenju. V najboljših slučajih se začasno ustavljajo borbe in osovraženosti s pomočjo dogovorov, kom* prom iso v. (Dalje Medi.) •oizaofcjii, Itoda brez. katoršinibkoli jmeds&bdjr niiti vezi. Zato je leta 1875. Arino*t Muka, kot slušatelj filozofije v Lipskem, sklical luži-škc dijake 'iz omenjenih mest v Khrosdice, kjer se je vršilo tudi prvo zborovanje, ;ki se od' leta 1877. imenuje »Hlowna sk1hadižowan-ka serbsikeje studotvaceje mlodžijii«. Na vsakem zborovanju se izvoli odbor, ;ki: ofi-ciefoo predstavlja lužiško-srbsko 'diijaštvo In organizme prihodnje zborovanje. 'Predsedniki so bili mnogi veliki Lužicami, kakor Muka, Jakob Bar-Cišimški (največji lužiški pesnik), E. Holan (univ. profesor v Moskvi), J. NValitair (pesnik), M. Domašika, J. Šewčik (odličen narodni delavec). M. Aodricki, G. Šw.bla, O. Wi6az, J. Wjacslawk i dr. Leta 1911. so ustanovili stari »skhadžo-tvamkarji« starešinsko organizacijo »Towa*r-stwo starydh knjezotv«, a leta 1918. je bila ustanovljen »Zwja!zk Lužisko-serbskeh o Stu-dentstwa«, ki šteje danes osem dijaških društev. od katerih je majstairejše »Socdetas Sla-vicae 'Budisšiniensis« 1. predavanje o Mali antanti, 2. macionailno-ekonomske vezi Male antante ter 3. Mala antanta in problem Črnega in Jadranskega •morja. Nadalje se vršijo trije nacionalni večeri: jugoslovanski, rumunski in čehoslova-ški. IPoleg sodelovanja na kongresu se bodo študenti udeležili nekaj poučnih ekskurzij in to po strokovnem zanimanju (medicina, agrikultura, arhitektura itd.). Delo kongresa bo razdeljeno na delovnme komisije: socijalno, športno, kulturno in sekcijo za potovanja, ilstega dne je jugoslovenski .poslanik dr. G. Andjelinovič priredil čajanko ,na Čast zborovalcem. 18. XII. je izdelan predlog poslovnika kongresa. iPoedine Zveze bodo na naslednjem kongresu iznesle svoje mišljenje o 'teni predlogu. Jugoslovenski :im rumunski delegati so na podlagi dobljenih informacij izjavili, da njihov tisk o demonstracijah v Pragi ni nu- QHodna in spottna ftgovina (p. Magdič StjuGtjana, Ctteksandtova c. 1 "Celefon štev. 9L&38 Vedno $adnje novosti! dil prave slike dejanskega položaja. Jugoslo-venska delegacija je obljubila, da bo svojo javnost informirala o pravem stanju stvari in bo olbenem. pozvala jug. študente, da naj v čim večjem številu študirajo v bratski Čeho-slovaški. (Poleg tega je jug. delegacija tožila, da plačujejo jug. študenti v Cehoslovaški dvakratno takso v šolali, ter je zaprosila Zvezo čsl. študentov, da povzame v tem pogledu pri kompetentnih faktorjih energične korake. 19. X'W. predpoldne so nadaljevali z diskusijo okoli fi nuncij sike strani II. kongresa v Pragi. Pripravljalni odbor se bo .potrudil, da osigura za udeležence kongresa razne beneficije, da bi mogli priti v Prago tudi siromašni študenti iz (Jugoslavije in iRumunije. Jug. in rum. Zveza so se obvezale, da bodo izdale mednarodne študentske legitimacije. Ustanovitve študentske Male antante se je po več delegatih udeležilo tudi naše »Pobratimstvo«, zveza jugoslovenskih akademikov v Beogradu. — Svet slušateljev ljubljanske univerze je na tem zborovanju zastopal tov. Vekoslav Iskra. Akademski klub za Društvo narodov bo svečano proslavil lOletnico obstoja in delovanja Društva narodov. — 14. t. m. se vrši seminarski sestanek, ki bo posvečen Društvu narodov in problemu razorožitve. Na koncu januarja se vrši svečani sestanek za vse prijatelje Društva narodov. predstavnike oblasti in tujih držav v 'Ljubljani. - 13. januarja zboruje Svet Društva narodov v Ženevi. Ob tej priliki bo proslavil prvo desetletje obstoja. 'Razveseljivo dejstvo pa je, da se ta obletnica vrši v času, ‘ko se končno urejujejo ekonomske posledice svetovne vojne in ko se v Londonu pripravljajo za konferenco o po- Sia na veletrgovina s papirjem lit. (Tičar, morski razorožitvi. Tudi mi slavimo obstoj Društva narodov in upamo, da bo to koristilo mirnem razvoju balkanskih prilik in da bodo obvarovane pravice bratov čez mejo. — Vodja seminarja. Reprezentančni ples slušateljev ljubljanske univerze se vrši 8. februarja 1930 v dvorani hotela Union. — Do sedaj je bila to najboljša prireditev v Ljubljani, ter je upati, da bo tudi ob tej prilika vsa Slovenija izkazala svojo ljubezen do univerze in akademikov. — Namen plesa je, da se najdejo denarna sredstva za ustanovitev bolniške blagajne in primernih knjižnic. — Romeu prireditve dokazuje dejstvo, da se je ples vedno vršil pod pokroviteljstvom N.i. Vel. kralja. Odbor. Kulturno-znaiistveni odsek j. 11. a. d. »Jadrana,, priredi v ponedeljek 20. t. m. ob 20. v društveni čitalnici sestanek članstva, na katerem bo tov. Vekoslav Iskra kot delegat »Pobratimstva« poročal o ustanovitvi študentske 'Male antante v Pragi in o študentskih stanovskih vprašanjih vobče, Tovariši Jadranaši, udeležite se! Nečlani iskreno vabljeni. LISTNICA UPRAVE. Cenjene naročnike, h katerim si drznemo prištevati vse tiste, ki nam niso vrnili prvih dveh, na ogled poslanih številk našega lista, najvljudneje prosimo, da poravnajo kmalu naročnino in s tem omogočijo redno izhajanje lista. — Kdor nima položnice, mu jo na zahtevo radi ponovno pošljemo. Cenjene naročnike naprošamo, da nam morebitne napake v naslovih itd. nemudoma sporoče. Celoletna naročnina »Omladine« (21 številk) je Din 35.—. V podrobni prodaji stane »Omladina« Din 2.—. Dijaki plačajo naročnino lahko v obrokih. — Novi naročniki dobe lahko še vse doslej izišle številke. Izdaja 3. štev. se je radi božičnih prazni. Kov in drugih nepredvidenih razlogov zakasnila. Odslej bo »Omladina« redno izhajala 10., 20. in 30. v mesecu. 4. številka pa izide 20. t. m. Izdaja jugoslovensko napredno akademsko društvo »Jadrana (Puc Boris). —• Odgovorni urednik Hrovatin Viktor. — Urejiuje redakcijski odsek. — Tiska Narodna tiskarn® (Fr. Jezeršek). vseft pisarniških in I tehničnih potrebščin se vljudno priporoča šijuMfana Stikanje molke ati damske otiteke 18 J) in. Kemično čiščenje 18 d)in. Vso moško, damsko garderobo najhitreje zlika, kemično čisti, temeljito posije, na željo napravi novo podlogo, tudi obrne (fiallet - £xprems Hjuhljanu, Stari tr$ štev. 19 Dijaškim krogom znižano.