OB 80-LETNICI PROF. DR. DUŠANA SAVIČEVIČA O. 'b 80-Ietnici profesorja Dušana Saviče-viča so mu njegovi učenci na Katedri za an-dragogiko na Filozofski fakulteti v Beogradu 2. junija 2006 pripravili znanstveno srečanje na temo Andragogika na začetku tretjega tisočletja. S profesorjem sem opravil intervju, imel pa sem tudi priložnost, da vnovič občudujem njegovo 'očetovsko' skrb za družini-00, ki jo je ustvaril na beograjski filozofski fakulteti. Izključno njegova zasluga je, da ima Beograd edini na univerzah nekdanje Jugoslavije samostojno in močno katedro za andra-gogiko, ki danes šteje 11 redno zaposlenih visokošolskih učiteljev. Nikoli ne bom pozabil dogodka, ko sem bil na obisku pri njem v Beogradu, kako vesel in srečen je bil, ko mu je eden od njegovih študentov prinesel svoje doktorsko delo: kot otrok gaje s ponosom kazal prisotnim in poudarjal, kako pomemben dogodek je to za katedro. Po letu 1991, ko je praznoval 65-letnico, torej v samo 15 letih je objavil devet obsežnih del: htmiivanja u pedagogi]i i andragogiji (Beograd, 1995), Metodologija istraživanja u vaspitanju i obrazovanju (Vranje, 1996), Dušan (Duško) Savičevič še danes, kot je rekel eden od njegovih naslednikovdr. Mi-omir Despotovič, »z njemu lastno skrbjo in posvečenostjo, rekel bi celo trmo«, kljub svojim letom nadaljuje svoje delo za razvoj andragogike kot znanosti in univerzitetne discipline. Na srečanju so udeležencem razdelili njegovo najnovejšo knjigo Andra-goške ideje u medunarodnim okvirima in objavili tudi, daje naslednja že v tisku. Adult Education: From Practice to Theory Building (Frankfurt, 1999), Koreni i razvoj andragoških ideja (Beograd, 2000), Put ka društvu učenja (Beograd, 2000), Filozofski osnovi andragogije (Beograd, 2002), Komparativna andragogija (Beograd, 2003), Učenje i starenje (Beograd, 2005) ter že navedena Andragoške ideje u medunarodnim okvirima (Beograd, 2006). Seveda je podoben in še obsežnejši seznam knjig, ki jih je izdal pred tem. Če navedem le nekatere: Primena metoda u obrazovanju odraslih (Zagreb, 1961), Problemi integracije u obrazovanju odraslih (Beograd, 1962), Obrazovanje za život u po-rodici (Beograd, 1967), The System of Adult Education in Yugoslavia (Syracuse, New York, 1968), Povratno obrazovanje (Beograd, 1975), Covjek i doživotno obrazovanje (Titograd, 1983), Komparativno proučavanje obrazovanja i vaspitanja (Beograd, 1984), Issues and Problems on Comparative Continuing Education of Adults (Madison, 1984), Koncepcija obrazovnih potreba u andragogiji (Beograd, 1989), Savremena shvatanja andragogije (Beograd, 1991), Priroda i karakteristike interesa u andragogiji (Beograd, 1992). Na koncu svoje uvodne predstavitve dela profesorja Savičeviča na posvetu v Beogradu je Miomir Despotovič simpatično rekel: »Skrbno nas je izbiral - kolikor seje moglo izbirati in izbrati. Ni nam, tako kot tudi sebi, niti malo prizanašal, česar ne bomo pozabili in mu tudi ne oprostili, posebno še, kadar je vztrajno Beograjska univerza ima fo zaslugi prof. Savičeviča samostojno katedro za anaragogiko. Profesor Savičevic je uspešno vodil številne teoretične in razvojne projekte doma in v tujini, aktivno sodeloval pri delu nacionalnih in mednarodnih konferenc in srečanj, bil sodelavec UNESCA, OECD-ja in Sveta Evrope, član uredništev domačih in mednarodnih revij (npr. International Journal of Adult Education, Convergence, International Journal of Lifelong Education, Andragoške študije), bil gostujoči profesor na številnih tujih univerzah, obiskal andragoške ustanove na vseh kontinentih (mednarodno dejavnost podrobno opisuje v svoji zadnji knjigi). Njegova zdajšnja razmišljanja vsebuje intervju, ki smo ga naredili z njim. Uvodoma naj le še navedem gesto, ki je požela splošno odobravanje. Katedri za andragogiko je podaril vso svojo bogato strokovno knjižnico, ki šteje več kot 7000 knjig. iskal tudi tisto, česar ni mogoče niti dati niti narediti. Toda to, česar ne moremo pozabiti, je njegov človeški in korekten osebni odnos do mlajših sodelavcev, kijih - začenši že s prvim delovnim dnem - ni obravna- Prof. dr. Savičevic val le kot svoje pomočnike pri ie VO letu 1991 to- znanstvenem delu, -> [ -t^ t -1 'JI temveč kot polnopravne sode-rej v n Letin, iidai lavce, in spoštovanje, ki jim ga 9 obsežnih ktlii?! j® izkazoval kot akademikom in osebnostim, ki si zaslužijo vso njegovo pozornost in spoštovanje. Za to se mu ne bom zahvaljeval, saj za to, kakršen je nekdo in kako je (samo)oblikovan in narejen, se mu drugi nimamo kaj zahvaljevati!« Dr. Zoran Jelene