POT SVETI ®A KRISHA, Pervu y’ Laflikim Jesiko od brumnega PATER LEONARDA imenu vani ga A PORTU MAURITIO Is Oifireifhiga Ordna SVETIGA FRANČIŠKA RESLOSHEN. PotlerNemfhku, sdeipak Kram-.. sku k’ zhafti Chriftufoviga Terplenja Od eniga drusiga Paterja taidiga Ordna na 1'vetlobo dan. Tretu U t i s n e i n e, i S'Perjiusheniam tyhVikshih. SSfe Je utisnenu, inu imeti VLublani per Joannesu Friderik Egerju, 1767. Pilatus je nym zhes dau JESUS A, de bi on kriška n biu. Ony fo j pak JESUSA useli, inu niega \ vunkej pellali. On jetedejvun 1 fhou, fvoj krish fam vlekou, j inu je perfhou na ta kray, ali I Hrib Calvaria, kir fo niega kri- shali. jfoan. c. ip. Ovy udi, kateri greifte zhes Pot, merke te, inu vidite, ok fe snah de taka bolezhina , koker je ! moja bolezhina. Tiren c. i. ni Bogabojezhi P. Leooard, od Kraja fuoiga roiitva imenuan a Portu Muritio, is oiftriga Ordna S. Frančiška, poun lubesne pruti Bogu, inu blisnimu, je ta fvejt sapuftu v’Klofiru S’ Bonaventura v’Rimskimu Meftu ta fheit inu dveifsti dan meifza Novembra v’lejtu 175*1. fkus fvoje lepe zbednolli, popuna- ma It tega shiulenja, fkus njegovo profhnio sadoblenih gnad, inu flurjenih zbudesbou je on en pofebni glafs fvoje fvetufti sadubu. Pole! fedei gre ta brumni P. Leonard, fo v’Rimu ti nadousni otrozi upili, inu dia- li, kadar fo njega frezhali. Stir inu fhtir* deflet lejt je on te Mefta, Fare, inu Vafll v’Rimski, Genueski, Corfibanski, inu vezh drusih Deshelah, koker en drugi Apo- llei Chnflufou is naisrezhenim trudam , inu saufetno poterpesblivolljo obhodu, inu fkus vez koker ttiftu Miffionou preš flivenja veliko dufh-V dobrimu shiulenju prebernu, inu Bogu perpelou, Sa en fpomin fvoje go- rezhe lubesni je on na Banderu, kateriga je faboj imou, sapiffati pultu te beflede: Shivit ima J ESU S, sbivit ima MARIA! v’ ferzah uffih ludy. Benedičtus ta XIV. Rimski Papesb fhli- de fe je on od tega fveita lozhu, 4 je is foufmi v’ozheh sdihnn, inu reku: Ve- liku.fmo my s’nim sgubiii, vender pak nad nim eniga mogozbniga pomozhnika v’ nebelih sadobili: koker fe letu , inu ve z h drusiga od njegove fvetufti bere v’njegovi- mu fhiulenju , katera je po njegovi finerti v’Rimmu na fvetlobo danu bylu. Silnu velike, inu gorezhe shelle je on v Tvoj mu ferzu imou la pogmiranje S. Kri- shouga Pota. On je tudi v’enih Bukvah eno fizer kratko, vender andohti pouna visha, ta S. Pot obiskuvati, ne lamu go¬ ri podavu, temuzh tudi reslushu taiftega leftnuft, sazhetik, pogmiranje, vrednoft, inu uffe, kar bi fe super rezhi rnoglu, res- lozhu. Kar je potrebnu snati.je en Pater S. Frančišk Ordna is taiflih Buku na nemshki jesik prebernu , inu na luzh dau. Dokler pak v’nafhi krainski deshelli ufTa- kateri nemsku nesaftope, tudi v’lete an¬ dohti sadofti podvuzhen ni , fe je taiftimu Paterju nuznu videlu , kar jenemshku ven dauu bilu, tudi k’enimu popolnimu navu- ku na krainsku preloshiti. Bug udigamogozhni napu.oni s’ lubesnijo pruti S. Krishovimu Potu ferza udih Ver¬ nih , de bi k’njegovi zhafti, inu safinshenju fvojih dufh taiftiga pogodu obyskali, ka¬ tero je vupati, oku bodejo brali, ali safhli- fhali. Kar fe bode le dej resloshilu. Reshlozhik , inu sazhetik , inu vrednojl O S. Krishoviga Pota. n je ena napreipodava shaloftniga Pota, po katerima je nafti Ifvelizhar hodu od 5 od dvora Pilatushoviga, ulezhejozh ta ; tefhki krifh , na goro Calvaria, po tem, 1 kir je on kervizhno k’ Anerti oblojenbiu. Kir fo fe taiftikrat v’njegovimu S. zhlo- veflvu uffe martre, inu terpleinie , kateri- ga je on fhe pred preftau , s’veliko bole- zhino ponovile, fe ta Pot tudi imenuje : Pot. S. lirisha . Pot Calvarie , Pot te bp- Iszhine, inu shalojti, Kir fe je nafh Isvelizhar na temu Potu dvanajftkrat sadershou, po Anerti pak je dvakrat preneshen biu , namrezh is S Kri¬ ška na rozbje preshaloflne fuoje Matere, potler v’ Grob. v’kateriga fo niegovu S. Truplu poloshili; toku je ta Krishou Pot tudi resloshen v’fhtirnaill Stationou, ali krajou te molitve. Maria Divi za je o. Brigitte resodela, de po tem , ke je nie £yn v’nebeffa fhou , je zbeu zhafs fvoiga sbiuleinia ufe te kraje obiskuvala, v’ katerih je nje Syn terpou, inu zhudesha delou. Letu meni tudi Leo X. Rimski Papesh, inu ta brumna SeltraMa- ria Agreda fprizhuje, de Maria Mati nafha nigdar ni nehala od obiskaiuia taiftih S. Krajou, tetnuzh je tamkej tudi pred fvojo fmertjo is miloflvim ferzam fpremishluvala, kaj sa ene Martre je nje Sya preterpou. S a tega volo le resnizhnu rezhi more, de Maria Di viza je nar pervizh ta S. Krishou Pot obiskuvala, inu to andohč sazbela. Dokler pak ona, kokcr en sapopadik ude popolnomalti, drusiga ny skelela, ali ftrila, temuzh taiftu , kar je snala, de je a 3 nje 6 % dP nje Syn nar lubifhi, inu dapadajezhi, je lohku skleniti, de kir je ona zeu zhafs fvoiga shiulenja v’obisku vanju taidih kra- jov taku dauovitnu oflala, letu nje Synu nar bel perjetnifhi biti more. Je tedej tu¬ di lohku veruvati, kar fe bere, de leje on enimu fvojih shlushabnikou perkasou, inu njega opominou , ta S. Krishou Pot vezhkrat objiskati, aku shelli, inu ozbe njegovu ferze pofebnu resvefeliti. Sakaj Objiskati ta S. Krishou Pot drusiga ny, koker per S. Stationah tu terpleinie, inu grenko martro Cbrillufovo fpremifhluvati. Koku imenitnu pak, inu perjetnu je tu fpremishluvajnie pred ozhmy Boshjimi, fe nemore sadodi isrezhi, inu popiffati. No¬ bena andoht. govory S. Bonaventura take S. shele v’ nafhih ferzah ne obudi, koker tu fpremishluvanie terplenja, Krisha , inu fmerti Chriftufove. O prezhudnu terplej- nie, pravi na dalej , fkus kateriga ipre- mishluvanje fe ta dufba toku viifoku po- usigne, de ne famu glib tyni Angelam, temuzh ulfa Boshja podane. S. Frančišk Salejius dershy, de fe fkus taku fpremifh* luvanje nar pervu ta lubesen Boshja v'na- fhih ferzah usbge: sa tu taidiga tudi ime¬ nuje ta nar guishnifhi Pot k’uifim zbedno- flim , inu nadoushnimu shiulejniu. Vred- noft niegovo fpremislejozh 5. Albert imenu* van ta Velki, vuzhi, de ena preferzhna miflu , inu miloftvi fpomin terplenja nafhi- ga Isvelizharja je viflbkeifhiga saflushejnia, koker fe želu letu ob luhimu kruhu poditi, do % ^ 7 do kervy tepfti, inu gaishlati, ali s’bofmi nogami v’S. Deshelie na Bosbjo Pot hoditi. Sam nafh Isvelizkar je S. Jedert podvu- zhu , de sunej fvete Spovedi, inu Obhayla nobena andohtnytoku veliziga saflushen- ja koker tu fpremifhlu vanje njegoviga ter- plenja. Muzh, inu Premornofl, S. Krishoviga Pota. O ku je S. Krishou Pot pred drugo an. dohtjo take vrednofti, je sagvishnu tudi ene pofebne mogozhnofti nafhim du- fham te nebeshke gnade sadobiri, inu nafs pred greham obvarvati. Ta Rimska Gof- poska jo samerkala en ozhitnu pobulfhanje v’talilih krajih , v’katirih je ta S. Pot po- goftu obiskuan: inu ta zhaftitlivi fiushab- nik Boshji P. Leonardi, je v’enimu kraju fvojih Mifiionou ta folk pofTebnu brumen, inu nadoushen naidu , dokler je taiili ufa- ki dan . po , lejfu namrezh s’jutrej pred sa- zhetkam drusiga della, po simi pak s’ ve- zhir leto andoht opraulou , inu per ufaki- mn Stationu tu napreiusetje ponovu, fvoiga Boga nigdar s’ naglaunim greham reshaliti. Savolo tega je tudi leta brumni Pater zhes’ ; dvei ftu Krishovih Potou na fvojih Miffio- ' nah gori poftavu, tudi taiftikrt enu fu- febnu veflelje v’ fvojiniu ferzu skasou. Oh kuliku fe je on enkrat puftu saflifhat, fe bodejo od graba varvali, drugi pak zhes fvoje grehe fpokorili, kader ony per ob¬ hajanju S. Krishoviga Pota bodejo premis¬ lili, kaj sa ene velike marte jenafhjEsns a 4 sa s % & s.1 volo nafhih pregreh preterpou J sa tega volo je tudi on te S. Statione eni v r ezhni Miffionski Pridigi perglihov. Resnizhnu je tedei, kar ta zhaftitlivi Thomas Kem- penski govory , de namrezh sa dufhe k’ brumnofti pellati, pregrehe pregnati, inu nafhe fhiulejne po zhefti fyh zhednofli vi. shati, nizh mogoznifhiga fe nasnajde, koker po S. Krishovimu Potu hoditi, inu terplenje Chriftofovu premishluvati. Kar ta premornoft S. Krishoviga Pota v’zhafnih potrebah amtizhe, taifto fpri- zhuvali bodejo ti Faimashtri, kateri fo ob zbafTu te shufhe sa en rodoviten desh sa- dobiti, dvaali 'try dny te Statione s’Tvo¬ jimi Farmam obyskali, inu v’fvoji proshni ushlifhani bli , s’kratero gnado pak niflb refvefeleni bli, ti blishni fofedi, kateri fo od te osnaneine andohti vun oftali. To lufebno brumno Seftro Maria ab Antigua imeuuvano is Ordna S. Frančiška je fam Chrillus sagvifhou, de je on per- praulen zelo fofesko od navarnofti obvar- vati, oku tudi le ena farna dufha bode vezh- krat per S. Krishovimu Potu njegovu S. Terplenje s’miloftvitn ferzam objiskala. Akunafh Ifvelizhar taku dobrutlivu skasa- ti ozhe sa volo ene farne dufhe , kulku vezh imamo od niegove milofti douzhakat, kader ne en fam, temuzh udi, ali faj vezh od eniga Mefta, hishe, ali va(Ty fe pogo- llu per te andohti snaidli bodejo ? Satega volo bode taku tym duhovnim Paftirjam s’nyh podloshnikim, koker tudi ufa- % ^ # 9 ufakaterimu perporozhenu, v’fvojih revah, potrebnoiti, mu nadiugah fvoje savupanje k’ S. Krishovirau Potu useti inn tankei is sgrevanim ferzaui tu terplemieChriftufovu fpremishiuvati, kateri je en sazhetik na* fhiga isveiizhainia, inu uflih daukou, inu gnad nebeshkih. OdpufHki S. Krishoviga Pota . D e ti Rimski Papeshi fo veliku odpufti* kou dodellili tim Jerufalemkim St a- tionam , ali taiftim krajam fvete Deshelle, v’katerih je nafh Odrefhenik terpou , je lohku veruvati, dokler je fam on taifte s’ fvojim ftopinami, inu prelito S.Kervio k’ eni velikifvetuilti, inuzhafti, poufignou, Kir fo pak ulil kekey dodelni odpuftiki fkus vezh drufth Rimskih Papeshou ufaki- mu Krishovimu Potu dani, uffe taifte sado- biti more, kateri eniga taziga s’andohtjo obyshe. Inu letu famu je sapovedanu sa resnizhnu veruvati, inu isiiffo guishnoftjo osuaniti. Ti fourasniki Chriftianskiga Katolshkiga imena, tu je Turki, Arabarji, inu Grehi fo te kraje , Kloftre , inu Zirkve fvete De- shele vezhkrat okradli , obropali, inu uffe, kar nym je pod roko pershlu, resbili,inu pokonzhaii. Skuš letu fo fe pogubile te Table, Pifma, inu bukve tyh odpuftikou : druge fo tudi konzuselle , inu sgorele fkus nafhrezho tega velikiga ogna v’fvetimu Grobu ob zhaffu S. Piusa tega petiga Pa- pesba : iuu satu ni vezh mogozhe uftaki odpuftik pofebnu imuiuvati. Vender pak kir ■rvs, Ilir odi, enkrat tim Jerulalemskim Statio- nam . ali krajam te fvete deshele dodeleni odpuftiki, fo od Rimskih Papeshou poterieni, inu aku bi potrebna bilu, novizh dodeleni, ulu taifti pak fo tudi, kokerje bila rezhe- nu, na uflaki Krishou Pot dani, inu re- flegneni, refnizhnu oftane , de oku lih fe leti odpuftiki fteti namorejo, fe vender uffi. per krishovimu Potusadobe. -Se ni tedei vezbi vishati po nekaterih Bukuzah , ali Stafionah , v’katerih fe gvishni Odpuftiki samerkani naidejo, temuzh je ufTakimusa. dofti sa trofht, inu vedele fvoje dufhe, de on fkus obyskajne Krishovih Stationou uffih odpuftikou te S. Deshele deleshen po. ftane. Kdu ima oblajl S. Krishou Pot goripo- Jlavit , v' kaj sa enim kraju , inu koku fe gori poftavi. oker je ta vezhna miloft Boshja drugim lamu te PaterieFranciskanerje isvolila, taiftim te mefta, inu Kraje nafhiga odre- fhenja, tu je fvete Deshele isrozhila , de¬ bi ony taifte v’fpodobni zhafti obdershali, g nafhiga Isvelizharja nozh inu dan hvalili, 'S inu molili, tudi takutim, kateri tam fta- nuiejo , koker Romarjam is fvetinsi Sakra- mentami, inu kershanskim Navukam shlu- shili. Toku fo tudi Rimski Papeshi famu PP. Franciskanerjam , kateri pod pokor- $ shino tega Generala, ali zeliga Ordna Po. V glavarja Bogu fhlufhio, to oblaft perpu* ftili, S. Krishou Pot gor poftaviti. Ti II Ti Vikshi tedei tega Ordna, tudi Pri¬ digarji, inu Spovedniki, katerim bode od taiftih perpufhenu, fo uftanu, ta S. Pot gor poftaviti. Ta duhouua Gofposka pak, ali Faimashter Ji sna, aku ozhe, po fvoji voli eniga Spovednika , aii Pridgarja sbrati, kateri bode te S. Statione gor poftavu. Per- vu pak je on donshan od Generala , ali Provinciala imenuvaniga Ordna, koker tu¬ di od fvojga Shkofa fprollti, de mu do- pufle leto andoht v’ fvoji Zirkvi imeti: inu tu dopufhen.je morejo ony pod sgublenjam tyb Odpuftikou ne famu s’uftmi, temuzh v’ Pifmu dati, kateru fe ima dobru hranici, sa skasati, de je ta Krishou Pot s’dopu- shenjam taiftih, kateri oblall imajo, biu gor poftavlen. Zirkve Kloftri, Shpetali, hifhne, inu grejske Kapelze, aku fo sadofti preftorne uffe Statione v’febi imeti , fo ti kraji, v’ katerih ta S. Pot fe narediti more. Tnu dokler zeu Klofter je enu duhousku ftanu- vanje, Zelze tudi eniga Kloftra fe med du- houske hishe ftejejo, toku je tudi dopufhe- nu, v’taiftih te S. Statione imeti, de toku ny prepovedanu, tudi vezh Krishovih Po- tou v’enimu Kioftru dershati. Kir pakte Farouske hifhe , inu Kaplanije, aku lih Duhouui v’n!eh prebivajo, vender fe v’med duhouske hiTIie , (inter loca pia) neftejejo, ny dopufhenu leta S. Pot s’odpuftkaou v’ taiftih imeti. Te Statione fe tudi sune! Zirkve, koker je v’ vezh Krajih viditi, gor poftavijo; ka¬ teri 12 teri pak raifte objifhe, je doushan pervu, ali k’ sadnimu ta Zirku, ali Kapelzotudi objiskati. Nuznu je pak sraua sunainih Stationou, tudi druge v’Zirkve imeti, fi- zer bi fe ta Krishou Pot po luni, ali ob zhafluhudiga vremena objiskati nemogou, inu toku bi brumni nemogti tu safhlushe ■» nie, inu odpuftike, katere shelle sadobiti. Sizerfo tudi taifti, katerim am gre, tuje, ti vikfhi v’nyh vedesavesani, tesvunajne Statione prezh useti, ali te Odpufteke gor usdigniti, kader fe bode fnaidlu, de taifti niffo zhednu dershani, ali koker fe enimu fvetimu, inu adohtlivimu kraju fpodobi , od uffe negnuflobe , ali nezhednofte sadofti obvarvane. Ny famu odpnfhenu, tenuizh je tudi fufebna perporozhenu, v’uffaki Pari , aku bi fe yh tudi vezh v’ enima Mellu suaidlu, ta S. Pot gor poftavit, de taku ny vezh na tu gledat, aku bi en Krishou Pot blisu, ali delezh od drusiga biu, Per Shkofu tudi ftoji foditi, oku je en Krishou Pot v’ enimu ali drugitnu kraju gor poftaviti, aku lih je sraunu tudi pctrebnu tu dopufhenje tiga Franciskanarskiga Ordua. Samu v’taiftih krajih, ali Meftah, v’katerih PP. Fran- ciskanarjiftanujejo, nemore ta Krihou Pot dergi, koker per nyh poftaulen biti, svu- nejkebynyh zirku sa ufte predelezh byla, ali bi fe k’uy zel teshku hoditi moglu. Ta k’temu isvoleni Pridigar, ali Spo- : vednik ima pervu en Stationski Krish, : inu Pild po drugimu is taifti® shegnam, ka- % i3 kateri fe v’Bukvahtyh sbegnou (Rituale imenuvan ) naide , shegnati, inu gor po- ftavit, ali fkus drusiga gnr obeiffit puftiti. Med poftaulenjam pak fe iohku kmalu per uffaknnu Stationu tu potrebna fpremishlu« vanje, koker fe potler bode resloshihi, naprei usanae, inu taku ta S. Pot pervizh objifhe. Oku fe bsde veliku folka taifti- krat skupei snaidlu, bode nuynu narpoprej to veliko vrednoft, safhiusheinie, inu Odpuftike tyh Stationou resloshiti, inu to¬ ku eno pravo andoht v’ferzah tyh pofhiu- fhauzou obuditi. Leta she enkrat poftaulen Krishou Pot, fe nafmei na en drugi krej perftaviti bres noviga perpufheiija tyh Vikfhih, tu je, Shkofa , inu imenuvaniga Ordna, inu bres enga Pridgarja, ali Spovednika taiftiga Ordna; dokler neoflane vezh ta pervi Kri¬ shou Pot, temuzh fe na tako visho en nou gori poftavi: f zhe fe pa ta pervi Sfation- ski Krishi, inu Pildi toku preftavio, ka¬ teri fo she enkrat shegnani, ybny potreba vezh shegnati. Sizer pak je uffakaterimu dopufhenu eden ali drugi Station enu tna¬ lu preftavit, dokler fhe uflelejj ta pervi Krishou Pot oftane savol gvifhnofti tih od- puftikou pak je vender vezhkrat fvetuva- ti. fe pred is enim saftopnim Pater Fran- ciskanarjam sa tu pogovoriti. P Kaj 14 ] Kaj je potrebna sa te Odpujlike S. Kri ||g shoviga Vota sadobiti. ^ TZlt nafs ta Katholshka Vira vuzhy, v’ftanu gnade Boshje byti more, sakaj nobeden Odpuftik namore tega madesha f tega greha odpuftiti, temuzh famu muzh ima to zhgffho fhtrafingo sbriflat, katiro bi ta grefhnik tudi po odpufheniinu grehu skorej uffelej preftati mogu. Toku je po¬ treba , de taifti, kateri ima en finertni t greh nad fabo, inu Odpuftike S. Krishovi- ga Pota sadobiti ozhe , fe narpervizh fkus eno pravo Spoved, ali pak, kar je tukej sadofti, fkus eno popounoma grevingo v’ gnado Boshjo poftavi. Dokler pak fe je ozhitnu vezhkrat vidilu, inu skasalu , de tym grefhnikam , aku lih farni sa fe teh odpuftikou sadobiti namo- t on po navuku vezh imenitnih Vuzhenikou te odpuftike, ne fzer sa fe, vender sa po- muzh tih dufh v’vizah sadobiti more. Per nekatereh Stationah je popounoma Odpuftek sadobiti. Kir pak nobeden vezh, ltoker eniga takiga na enkrat namore de- leshenbiti, toku ima ufaki ta pervi popol¬ noma Odpuftek sa fvojodufho, uftedruge pak sa dufhe v’ vizah, katerim on poma- % '#'■ # i5 gatiozhe, gor offrat, tu je sa dufho fvojga Ozheca , Matere, brata, feftre, perjatla , ali eniga is fvoje shalahce , &c. sa nar bel potrebno dufho, ali katere fe nobeden na- fpomni; katera je bila v’eni ali drugi zhed. nofti pofebnu imenitna, ali andohtliva pru- ti terpleitiu Chriflufovimu , ali prnti Ma¬ teri Divizi Mariji, Katera je bila enimu grehu narvezh podvershena, &c. ali na enkrat sa ufTe taifte dufhe , sa katere mo¬ liti je Bogu nar bel perjetnu, ali pak on sna, inu vej, sa katere je eden doushan moliti, &c. Per tem pak more tudi ufak snati, de koker ena fhe doperntflena an- doht ni vezh v’nafhi oblafti, toku fe ti Odpuftiki po objiskauimu Krishovimu Po- *tu , namore na eno , ali drugo visho Boga offrat, temuzh je potrebnu kmali od sa- zhetkaKrishoviga Pota uffih Stationou Od- puftike sa fe, inu sa katere dufhe eden mifli, ali pak per uffakimu Stationu te taiflimu leftne Odpuftike gor offrat. She vezh je sa Odpuftekou volo potreb¬ nu, uffai en kratki zhafs , andohtlivu fpre- mifhluvati tu Terplejne Jesufovu, tu je, ali per uffih Stationah eno farno fkriunoft taiftiga , ali tudi te fkriunufti po verffe, koker fo fkus Statione naprei poftavlene, letu fpremishluvanje lamu je nar vezh po- trebim , inu nobena druga molitou, ko¬ ker tudi uffa druga molitou ny preš taifti¬ ga sadofti sadobiti, dokler ta Ozha nasb , inu Zbesbena Ji Maria fe is nobene po- trebnofti , temuzh famu is ene brumne, mu 16 % in a andohtlive navade per ulTakimu Statio* nu sraunu poftavi, Kir tedej tu fpremishluvajne je fantu, inu fuiFebnu potrebnu, toku nobeden, tudi ne ty bel naunini namorejo preš ujega tyh od- puftikou deleshni poflati. Taki pak, ka¬ teri glih drugim, kateri s'ene vezhe sapo- padnofti, fpremishluvati v’ftanu niflo, je sadofti, de ony f« k’tim Stationskim Pil- dam s’andobtjo inu skupei sbranimi misla- mi obernejo , inu tankei videozhi , kar je nyh lubesenivi JESUS sa volo nyh pregre¬ he toku volnu terpou , enu ferzhnu uftni- lejne v’ febi obude, inu fe zhes fvoje gre¬ he sgrevajo. Ty bel navumni fizer tu potrebnu fpre- misluvaiije na to visho lohka Uriti mo¬ rejo; veliku vezh pak fe bodejo fpremish¬ luvati navadit, aku li bodo ty duhouni, sladi nyh Paftirji to mujo useli , ta S. Krishou Pot is nymi objiskati, inu tu fpre¬ mishluvajne naprej brad, kateriga ok ony vezltkrat fhlifhali bodo, fe tudi fkus letu navuzhili bodejo. Nekjer feizer prepiflauu, ali sapovedanu nenajde , de bi en Duhouni, ali Eaimafhter fvoje podloshne ob gvifhni- niu zhaflu okuli pelou, inu s’nymi ta S, Pet obhodu: vencler oku bode letu v’zhali fturu, bode fuflebnu safhlusheine , inu plazhilu per Bogu naidu . toku savolo te¬ ga, kir on tudi fkus letu to S. Andoht dopernelfu, kokertndi, kir fvoje podloshne dushe v’fpremishluvajnu ChriftufovigaTer- plenja navuzhu , inu k’ taifiimu navadu bode % aŽ* »7 bode. Letu fpremishluvanje Matere, Kri. sha, inu fmerti nafhiga fsvelizharja je njemu, koker fmo sgorej she saftopili, med drugim andohtjam narvezh prejetnu : Rim- ski Papeshi ufelej shele, de bi uflakateri taiflu vezhkrat fpremishluvou ; sakaj bi te- dej ti Duhovni, Pridgarji, inu Spovedniki te fkerby, inu muje neotli imeti, druge v’Jetetnu po potrebnofli podvuzhit., de by ony te prevelike Odpultike S. Krishoviga Pota gvifhneifhi sadobiti mogli ? Kaj je potrebnu snatt , inu Jlriti per ob- jiskuvajnu S. Krishoviga Pota ? K oker je she rezhenu bilu , kateri S. Krishou Rot obyfhe, imate Odpufli- ke sa fvojo inu drugo dufhe v’ Y 7 izah Bo¬ go offrat, Terplejne Chriftufovu miloftvu {premislit, inu en Statiun sa diugim obys- kati. Kir fe pak preš premikuvajna tega shivota po enimu Potu yte nemore, toku tudi ni sadofti per letemu S. Potu , de by eden, aku ny s^flabuftjo , ali drugo bole- zbino obdan, fainu v*enimu kraju, ali Stationu obflau, te druge pak s’miflaffli obyskou , teinuzh je doushan , ufaj enu majhenu s’fvojim shivotam od eniga Sta- tiona do drusiga premekniti. Sa volo tega kir ob zhalTu velikiga isboda inu Zirkou- niga opravila, fe letu premikuvanje preš hruma, inu drenja Uriti nemore,je prepo- vedanu ta S. Krishou Pot taiflikrat ob- yskati. b V’ gli- % # 19 1 volo od obyskuvanja jejna , inu v’ krat- (|4 kimu’ zhaffu fe supet k’ taiftimu poverne. Kateri fizer misli, inu fi tiaprei usanie zeu Krishou Pot obyskati, v’med obys- kuvanjam pak od lete andohti neha , inu te druge Statione ven fpufty, je vetu vati , de on vender te sbe obyskanim Stationam ledne odpuftike sadoby. Druguje dershat odtaiftiga, kateri by slie od sazhetka mi- slu , ne zeu Krishou Pot, temuzh famu eden , ali drugi Sration obyskati, sakaj ti Odpuftiki fo dani S. Stationam lamu savolo Krishoviga Pota, kateriga pak ke en tak nemisli Piriti, tyh odpuftikou tudi deleshen nebode. Kir ny prepiflanu, debi fe tu fpremish- luvaine per uffakimu Scationu klezbejozh Uriti m oglu, snajo ti ftari, flabi, inu bou- ni per Stationah ftati, ali fedeti: Tysdra- vi pak , inu kateri fo per mozhi, fr imajo k’ferzu useti, s’k3j sa eno veliko bolezhi- no, inu teshavo je nyh lubesuivi JESUS vefs rainen , inu s’ kervio oblit ta teshki Krish na hrib Calvari useku. Je ou, kir je Gofpud nebefs inu semie, v’ med uflimi nar bel fhlahten, sa nafho volo tako mar- tro radaVolnu preterpou : sakaj bi fe neotou ea reven zhlovek, en zherv te semie k’ semie k’negovi zhalli, inu is lubesai pruti njemu ponishati, inu per uffakimu Stationu dolpoklekniti. b 2 Kul- 80 % ^ ti* Kulkain vezh bode uafh Isvelizhar fai- fte sapuftou, kateri fe framujejo vezhkrat per Stationah na kolena doli pafti, inu supet gor uftati, inu satu to andoht S. Krisho- viga Pota popolnoma sapulte, koker de bi fkus leto nyh zhaft.sgubili. J ES US pravi Bug , inu zhlovekje sa nafs safpotuan biu 3 inu koker ec resbojnik k’te nar fhpotlivi- fhe linerti obfojen: S. Paul je fvoio nar viffokeifhi zhaft iskou v’krishu fvojiga Mojftra, inu Isvelizharja ; is kaj sa eno veftjo tedej fe bode en reuni grefhnik fra- muvou, po ftopinah nafhiga dobrutliviga Odrefhenika hoditi, inu per timu Krisbo- •vimu Potu niegovu terplejne klezhejozh zhaftiti ? Strafhne fo te belTede vezhne ref- nize : Kateri fe bode mene, inu mojih bef- fedy ( ali fhlushbe , navuka ) sramuvou , tega fe bode tudi framuvou Syn tega zblo- veka, kader bode v’fvojimu velikozhanjlvu, inu fvojiga Ozketa, inu tyb nebeshkih An- gelou perskou foditi te shive, inu inertve. O nefpametna, inu fleipa preusetnoft, fe pred ludmi frarauvati per eni andohti, ka¬ tera je nafhimu Isvelizharju fufebnu per¬ jema. ' Opominiivanje F Lubesni pruti S- Kri- sbovimu Potu. \T eliko fkerb fo Rimski Papeshi ufelej y skasali. Ta fpoinin Chrifttiloviga Ter- plenjna v’ferzu tyh Virnih obuditi. Ta nigdar sadofti, inu po vrednofti zhaftitlivi Papesh Benedidus ta XIV. videjozh tn ve- liku ar liku safhlushejne tyh Chriftianou , inu po- bulfhajne tyh grefhnikou , kateru fe gvifh- nu vnpati more fkus fpremifhluvajne Ter- plejna nafhiga Is velizharja per timu Krisho- vimu Potu, ny famu uiTe Odpuftike, ka¬ tere fo drugi pred nym sa povikfhat, inu pogmiratleto andoht dodellili, novizh po- terdu, temuzh tudi ufle duhoune Poglavar¬ je , inu Paflirje opominou, de by ony v’ fvojih Farah , inu Zirkvah S. Krishou Pot gor poftaviii. On je dobru fposnou, de ta Krishou Pot je sagvifhnu ena slata jama, inu shrani- f he ufiga nebefhkiga bogaftva, en vezhnu tezheozh ftudenz tyh zhafsnih , inu vezh- nih gnad, ena mozhna savesa nafhih sa- pelivih pozhutkou : On tudi refvetli nafho pamet, inu sapopadnofl, ufhge nafho vo- lo k’pokuri, inu omezhy nafhe ferza k’ poterpeshli volti. dokler kateri bi fvojekri- she , inu nadluge radovolnu gor neuseu , ok bode per S. Stationah vezhkrat vidu, inupremislu, kaj sa ene velike martreje nafh nedoushni JESUS toku volnu sa na¬ fhe Isvelzhanje preterpou. O kaj sa enu fhladku veflelje bode en duhouni Paflir , katerega ferze je s’pravo lubesnio pruti njegovim ouzhizam napounenu, obzhutu, kader bode vidu , de one per obhajenju tih S. Staionu tu terplenje Chriftufovu toku fveftu zhaftili, njega sa odrefhenja volo hvalili, pruti njemu enu ferzhnu ufmilenje skasali, inu is fousmi fvoje pregrehe ob- b 3 joka- £2 ®2 % d* jokali bodejo, famu letu uflelei je enu obiunu plazhilu eniga praviga Duhouniga Paftirja sa uflb rnujo, katero bode onimou sa njegove ouzhize k’obysk:tiniuS. Krisho- viga Pota navaditi. Kaj sa enu plazhilu pak ima on douzhakati na drugimu fveitu, bo Johku taifti sapopadu, kateri sna koku prejetna je Bogu ena refnizhna pokora, inu pobolshanie tega shiulenja , katero fe fkus leto Krishovo andoht sagvifbnu ima vupati ? Vfe letu, kir fo nekateri Shkoffi, iuu duhouni Vikfhi fprcmislili, fe ny zbu¬ diti , de fo eni od nyh per gor poftaulanju tyh S. Stationou boffi hodili, drugi fo v’ fvojih Zirkvah, neikateri v’fvojih Farah inu Nunskih Kloitrah taifte imeti sapove- dali. Je tedei mogozhe, O Cbriftianska du- fhaj de fe tvoje ferze ny ushgalu s’lubes- nijo pruti S. Krishovimu Potu, oku fi ti dobru sapopadla , kar fe je do sdei od tai- ftiga resloshilu ? Tebiny lizer aopufhenu bylu tvojga dobrutliviga JEsufa fpremiti, kader je on ta tefhki krifh sa volo tvojo is Pilatusboviga dvora na hrib Calvario uleku : tudi ne fe snaiditt v’ drufhini, inu tovarfhtvu lubesnive Matere Marie, ke- der je ona po Nebu hojenju fvojga Syna ta . shalo lini Pot njegoviga terplenja obysku- vala. Vender pak lohku uifiga veffelja deleshna poflanefh, kateriga by taiftikrat ufhivala bila, oku ti eniga tyh S. Kri- shovih I-otou , kateri fo v’ tulku krajih 23 is miloftviga noterdajanja Boshjiga gor po- ftaulerii is uftnilenim, inu isgrevanim fcr- zam obyskala "bodesh. Nesapult tedaj leto fveto, inu toku vred¬ no andoht, temuzh fe navadi, ok ne ufaki dan , vffai ufiak Prašnik, ali uffak Petik, slafti MefTza Martiusa taifto fturiti, fivnu velika bode tvoje plazhilu, majhina pak tvoja mtiia. V’pol ure, ali majhenu vezh bodefh tiJEsufovu Terplenje fpremislila, shaloftnu ferze nafhe Matgre Marie res- veflelila, gnade nebefhke , ■'inu odpu- fhanje tyh pravizhnih shtrafeng sadobila, inu tym dufham v’vizah veliku pomagala. Tibrumni Divizi Mariji ab Antigua fe je dufha ene duboune Seflre perkasala, taifto savolo nje sanikernofti v’obyskuvanju S. Krishoviga Pota fvarila, inu v’ uillli du- fbah imenu opominala, inu proftila letoS. Andoht vezhkrat obyskati, inu sa nyh odrefhenje is viz Bogu gor offrati. b 4 KRAT- J) 24 % 'SŠ* #■ KRATKA VISHA. KRISHOUPOT, obyskati: Katero je ta brumne, inu Boga- bojezhe P. LEONARD a PORTU MAURITIO, Skupei sloshu, inu naprei poftavu, MOLITOU. M i proflimo tebe, o Gofpud! de by tl uflim nafhim de¬ lam s’tvojo gnado naprei fhou, inu s’ tvojo pomozhio sranu ftau, de toku ufla nafha moli- tou, inu nafhe delu fe od tebe sazhelu, inu fkus tebe sazhetu dokonzhanu bode fkus TEsufa Chriftufa nafhiga Gofpuda , Amen. OF- 'k % -#- oS? 2 S OFFERVAINJE S. KRISHOU POT. O Moj dobrutlivi J ESU S! jeft: tebe zhes uffe lubim, sakaj fam ti fe ta vezhna Do- bruta, inu preš Konza miloftou . . . Mene grevajo is zeliga fer- i za, de fem tebe , o narvezhi Dpbruta ! kedei reshalou. Leta Krishou Pot jeft tebi gor offram k’ zhafti taiftiga teshave polniga Pota , kateriga fi ti sa mene bogiga grefhnika duru. Jeft shelim uffe taiftimu dodelene odpuftike sadobiti, tudi na tai- fto maningo moliti, katera je k’ timu konzu potrebna. Jeft te¬ be proftim, o jESUS! de bi jeft fkus *ta Krishou Pot v’ timu shiulenju tvojo miloft , inu v’ perhodnimu to vezhnu veffelje Safhlushit mogu. Amen. b 5 Oku 1 ■^8 Oku fhe nili, toku sdej o£- jj frej gor te Odpuftike , koker fi sgor podvuzhen biu. Pejdi po- kler s’ ponishnim ferzam k’ per- vimu Stationu, FoRavi R na¬ prej v’tvojimu ferzu tvoji ga Is- velizharja, koker de bi vidu, de on pred tabo Krish ulejzhe, ti pak sa nym grefh. On tebe lube, lubi tudi ti njega. I. STATION. ESUS je li Smevtl obfnjen. V. My molimo tebe, o Clirifie ! inu tebe hvalimo. Ig, Sakaj fkus tvoj S. Krifh fi ti ta Sveit odreifhu. Cpremisli to prezhudno ponish- noft tvojga uedousliniga JE- sufa, s’katero je on to ker viz h- no fodbo preš ufiga sgovarjanja pofhlufhou, inu gor useu. . . . Tvoji grehi fo taifte leshnive, inu 27 inu kervizhne prizhe, katere fo to fodbo podpiiTali. Hudoba tvogjiga jeiika, s’katero ii fe ti vezhkrat zhes Boga , inu tvoj- ga blishniga pregreif hu, je tega fodnika ofslepilla, de je tega ne- doushniga JEsufa k’fmerti ob- fodu. . . . Oberni fe tedej k’ njemu : jokej, iriu sdihni vezh is ferzam, koker is uftmi. O moj lubesnivi J E S U S ! koku naisgruntana je tvoja lu- besen pruti meni bogimu grefh- niku! . . . Bodesh ti tedej sa eno nenuzno ftvar to jezho , liri¬ ke , ketne , inu tepenje terpu ? ja tudi k’ eni toku grenki fmerti obfojen? . . . Ah! tuje sadofti sa raniti moje ferze, inu sa ob- jokati uffe pregrehe , katere fini š’mojim jesikam doperneffu., .. Jeft yh tedej objokani, inu kil- ei ^hem k’tebi.. . O moj JESUS ! ^ 28 % # ufmilenje jeft proflim ! ufmilenje, inu miloft, OJESUS! Ozha nash, &*c. Zheshena Ji Maria &c, Zhaft bodi Ozhetu, ifc. Uffmili fe zhes nafs, o Gofpud! uJTmi- li fe zhes nafs. II. S T A T I O N. J ES US usame ta Krish na fvoje rame> dr. My molimo tebe, o Chrifte! inu tebe hvalimo. $>. Sakaj fkus tvoj S. Krifh fi ti ta Sveit odreifhu Cpremisli, is kaj sa enim vef- 3 feljam inu radovolnim fer- zam ta dobrutlivi JESUS ta S. Krifh objame, inu koku poter- peshiivu on tu terplenjeinu fuvan- je tiga malupridniga folka pre- neffe. ... Ti pa k poun neja- vole 3 9 % yšr & vole, inu nepoterpeshlivofti bei- shish pred Krisham , kar je mo- gozhe...Kaj neveifh, de preš krifha fe nemore tu nebefhku veffelje sadobiti ? Ah! objokej i tvojo f lepoto, oberni fe k’ tvoji- mu Gofpudu, sdihni, inu rezi k’ njemu. , Ne tebi, O JESUS! temuzh ! meni fe sraima ta Krish. O teshki Krish! kateriga fo moji grehi tebi naloshili.. . . O lu- besnivi JESUS! dodeli meni tvojo gnado , inu muzh , ufife l krishe gor used, katere fim jeft ' fkus moje greihe safiushu. . . . Sturi, de bodem jeft moj Krish volnu objeu, inu toku fe od te¬ ga fvejta lozhu , dej meni eno tako lubesen pruti Krishu, de bodem uffelej s’ tvojo fhlushab- nizo S. Therefio vofhu, inu shelu, terpeiti, ali umreti, u- mred , ali terpeti! Ozha j 30 % dŽ* 1 O-zha nash, Uc.Zheshena fi Maria šfc. Zhaft bodi Ozhetu Uc. Uffinilifezhes nafs , o Gofpud! uffmi- li Te zhes nafs. III. S TATI O N. J ES US pade pervhh pod Krisham. ir. My molimo tebe, o Chrifte! inu tebe hvalimo. Sakaj fkus tvoj S. Krish fi ti ta Sveit odrefhu. P oglei , inu premisli , koku tvoj JEsus sa volo tulkajn prelite kervy vefs flap, pervizh na tla, ali na setnlo pade. . . . Ah! koku je on s’pelinii tepen , s’nogami poteptan, inu fuvan ! . . . Nobenu jamranje, ali kla- guvanje ny od negovih uit fhli- fhati. . . Ti pak jamrafh, inu ktagnjeih , oku le en maihen krilh obzhutifh, ali eno krivo bef- % '■#' 31 beftedo fhlifhifh. . . . Ah! pre- ldej tvojo nepoterpeshlivoft , na¬ puh , inu fhtimanje: sdihni k’ O LubesniviJEsus! pole! jeft ta nar saversheni grefhnik le- shim pred tvojimi nogami, Ah! kulkukrat, inu v’ koku teshke greihe furi jeft padu? kulkukrat fini ie jeft v’ globozhino te hu¬ dobe pogrufu? ... O JESUS! ftegni tvoje rame, podei meni tvoje r&ke. Pomuzh, oJEsus! Pomuzh od tebe ifhem , de by jeft fkus zeu zhafs mojga shiu- lenja nigdar v’ en fmertne greih nepadu, inu toku na moji sadni uri moje isvelizhanje vupat mogu. Ozka nash, (f c. Zheshena ji Mark Čfc. Zkafi bodi Ozhetu, o c, Ufmili fe zhes nafs, o Gofpud! ufmili le zhes nafs. IV. 32 IV. STATION. J ES US'frezbajbojo Shalojlno Mater, ir. My molimo tebe, o Clinlte! inu tebe hvalimo ?>. Sakaj fktis tvoj S. Krifh fi ti ta Svejt odreifhu. j A h! kaj sa eno veliko shaloft, inu bolezhino je obzhutilu tu ferze JEsufovu! Ah is kaj sa eno grenkult, inu shalolljo je bilu napounenu tu ferze Marie, kader fta fe ona dva frezhala !... Pofhlufhei, o nahvaleshna du- fha ! kaj ti je durou moj Syn! klizhe k’tebi Maria. Kaj hudiga ti je ftrila moja Mati ? te upra- fha JESUS ; . . Ah ! sapufti she enkrat tvoje grehe, sa kate¬ re volo my tako shaiolt , inu martro terpima ... O grefhnik! kaj pravifh k’ timu ? . .. Rezhi tedej, inu sdihni s’ tvojim fer- zam. O % <#> # 33 O Boshji Syn Marie! o pre- fvetla Mati mojga lubesniviga JEsula! vefs s’pokorjen, inu ponishan leshim jeft per vafhih nogah. . . . Jeli fim taifti sdaja- viz ; fkus moje grehe hm jeft ovojftru ta mezh, kateri je va- fhe ferze rainu. ... Ah! mene is ferza greva, inu vafs proflim, odpuftite meni. Miloft, o Jesu! Miloft, o Mar i a! . . . Skuš vafho veliko Miloft dodelite meni to gnado, de jeft nigdar vezh grefhiu nebodem, temuzh vafhe grenku terplenje, inu sha* loft nozh inu dan fpremislivou, inu objokou. Ozha nash, &c. Zheshena fi Maria, &c, Zhajt bodi Ozhetu, &c. Uffhnli fe zhes nafs, o Gofpud! uf- iniii fe zhes nafs. c V. 34 % *§? V. S T A TI O N. Simon Cyreneus pomaga JESUSU ta Krish nojjiii. Ur. My molimo tebe , o Chrifte! inu tebe hvalimo. 92 . Sakaj fkus tvoj S, Krifh li ti ta Svejt odrefhu. S pomni fe , de li tl taifti Simon, kateri li te nezhimernofti ti- gfg* fvejta, inu lufhtam tvojih obzhutikou vefs podvershen, tvoje Krishe ne is ferza, temuzh, kir | fe ubranit nemorefh, is ve¬ liko nevolo noffifh ... Ah! sbu- di enkrat tvoje ferze inu ufmi- li fe zhes tvojga toku obloshe- niga Isvelizharja . .. Usemi gor radavolnu uffe Krishe, inu na- dluge, katere tebi tvoj lubesni- vi Ozha poflou bode . .. Ufemi linaprei, ne fainu uffe fuperno- fti s’ poterpeshlivolijo prenelli, te- % # 35 temuzh tudi tvojmu Bogu sa ta¬ lite fe hvaleshen skasati, proili njega na tako visho. O lubesnivi JESUS ! jeft sa hvalim tebe sa tulkajn perlosh- nofti volo, katere ti meni dalh, de by jeft sa te terpeti, inu sa , mene kej safhlushit mogou . . . ’ Ah! moj Bug! dey meni to gnado! uffe, kar fe meni v’ ti¬ mu shiulenju tefhkiga pergodilu bode, s’ poterpeshlivim ferzam prenefti, inu fkus letu tega vezh- l niga veffelja deleshen biti. Stu- ri, O JEsu, de bodem jeft tu- kej s’tabo jokou, inu terpou, pokler pak v’ nebeflih s’ tabo l gofpodaru, Ozha nash , £? c. Zheshena Ji Maria &c. Zhaft bodi Ozhetu Čfr. UIFmili fe zhes nafs , o Gofpud! uffini- li fe zhes nafs. C 2 VI. 'mg* JSui .36 % 'tif $?■ VUTATION. Veronika poda JEsuJu en potni pert. Ur- My molimo tebe, o Clirifte! ,| inu tebe hvalimo. Sakaj fkus tvoj S. Krish fi ti ta Sveit odreiihu. I loglei, inu fpremisli v 1 timu pertu tu S. obližhje tvojga Isvelizharja. Lubi ti JEsufa ! iuu fkus to lubesen utisni nje- gou obrafs v’ tvoje ferze . .. O! koku frezhen fi ti, oku ti a’ob- rasam JEsufovim v’ tvojimu fer- zu shivu, inu s^aiftim v’vezh- noft fhou bodesh . . . Detedej leto gnado sadobish, prodi tvoj¬ ga Boga, inu rezi. m IŠ/J O Moj shaloflni JESUS ! jek || tebe proffim, utifni v’ moje ferze k ta S. obrafs tvojga oblizhja, de * bom preš nehanja na tebe mislu, nozh §» sr ■% <#" .# nozh inu dan tvoje grenku ter- plenje pred ozhmy imou, inu moje grehe objokou ... O JEsu! s’kruham tvojga terplenja ozhim jeft mojo dufho fpishati , inu moje ozhy bodejo uffelj foufe tozhile zhes moje pregrehe. Ozhe nash , SV. Zheshena Ji Maria, SV. Zhajl bodi Ozhe tu, &c. Ufinili fe zhes nash, o Gofpud! uf- mili fe zhes nafs. VL S TAT ION. J ES US pade drugezh pod Krisham. V- My rfiolimotebe.oChrifte! inu tebe hvalimo. jy. Sakaj fkus tvoj S. Krish li ti ta Sveit odrefhu. Cpremisli , koku JESUS' tvoj ^3 Bug, inu Gofpud fupet na J semli ieshi, vefs flap od velike c 3 bo- 38 % d? bolezhine, smartran, inu sani zhuvan od fourashnikou. Premisli, de tvoje ftimanje je JEsufa poterlu , inu njega na semlo verglu, taiftiga on prene- fti nemore .... Ah sapufti tvoje ftimanje, nebodi vezh toku na- puhnen. Sgrevej fe, inu usemi li naprei ponishnifhi byti. Rezi is fgrevanim ferzam. O nigdar sadofti zbaftitlivi JESUS! Jeft vidim ftzer , de ti na semli ftegnen leshifh, vender te molim, inu zhaftim , koker mojga mogozbniga vezhniga Bo¬ ga .. . Jeft te proffim, potery moj napuh , odusemi is mojga ferza luiTe ftimanje , de bodem jeft mojo nezhimernoft fposnou, uflfe safhpotuvanje is tebi toku dapadejozho ponishnoftjo gor useu, fkus letu pak to fiezho ff sadubu , tebi, kir na semli le- ji shifh, p 1 i 39 % ^ # shifh, pompagati inu toku tudi s’ tabo v’ nebefhkimu kraleltvu povikfhan byti. Ozhe nash , & V. Zheshena fi Maria, Sr. Zhajt bodi Ozhetu, SV. f Ufmili fe zhes nafs , o Gofpud ! uf- mili fe zhes nafs. VIII. S T A T I O N. $ESUS troshta te $erusalemske Shene. ir. My molimo tebe, o Chrifte ! t inu tebe hvalimo. #. Sakaj fkus tvoj 5. Krifh fi ti ta Sveit odreifhu Opremisli, inu preloshi v’ tvoj- l <3 mu ferzu, kaj sa en urshah ti imafh jokati, inu klaguvati, pervizh sa volo tvojga lubesnivi- t ga JEsufa, kateri savolo tebe : - tulku terpy.Drugizh zhes c 4 fam 40 % # farn febe, dokler ti toku nehva- leshen oftanefh, inu nenehalh njega reshaiiti... V’ {premish- luvanjii njegove grosovitne mar- tre koku moresh terdovraten biti ? ... Poglej! koku miloft- vu, inu lubesnivi le JEsus pru- ti tym reuaim shenam fkashe: usemi k’njemu tvoje savupanje, inu sdihni is ferzarn. O moj lubesnivi JESUS! Ah ! koku je tu, de moje ferze fe ne reftopy od fous te velike shalo- fte? Soufe, ah JESUS! jeft prolim, foufe ene prave pokore, inu ferzhniga ufmilenja , de bi jeft is objokanimi ozhmy, inu is sgrevanim lerzam taifte gna- de deleshen ratou, katero li ti tym shaloftnira shenam 1’kasou... Ah! O J Esu! ne oberni od me¬ ne tvoje miloftve ozhy: poglej mene ubogiga greshnika is tai- Iti- % #■ 4 1 ftimi, de bodem tudi jeft poun troshta na sadno uro tebe viditi mogou. Ozka nash, SV. Zheshena fi Maria, SV. Zhafl bodi Ozkem , Sr. UUmili fe zhesnafs, o Gofpud! uf- fmili fe zhes nafs. IX. S TAT 10 N. » J ES US pade trekizh pod Kristam, 'ir. My molimo tebe, o Chrifte! inu tebe hvalimo. Sakaj fkus tvoj S. Krish fi ti ta Sveit odrefhu. A h! s’kaj sa eno veliko bole- zhino je JEsus she supet pod Krisham padu ? . . . Spre- misli, koku bode ta krotka, inu nedoushna ouzhiza od Ju- dou, inu Ajdou, koker od enih fleklih voukou tepen , fuvan, c 5 fem 42 fem Juu ke po terdih kamnih I uleizhen . .. Ah prekleti greih, kir ti famiga Synu Boshjiga to¬ ku grosovitnu martrash ... O grefhnik! ni morebiti tvoj vefs : poterti, inu martrani Bug vrei- den tvojih foufs ? . . . Ah / re¬ zi tedej vefs objokan. O ufliga mogozhni Bug! kir ti nebu, inu semlo is enim per- ftam gor dershifh, kedu te je toku neufmilenu doli vergu? Ah! nobeden drugi, koker mo¬ ja pregreha , v’ katero iim jeft tulkukrat supet padu . . . Od grehou ni jejnala moja hudoba, inu fkus letu fe je fkusi gmiralu tvoje terpleinje ... Al poglej, OJESUSlper tvojih nogah fedej jeft leshim is fgrevanim ferzam, inu li terdnu naprei usamem, moji hudoby en konz ftriti. Is objokanimi ozhmy jeft tebi tau- slientkrat, inu taushentkrat ob- lu- %=Sštg: % 43 lubim: nigdar vezh nozhiui jeft grefhiti, O moj Bug ! nigdar vezh, nigdar vezh. Ozka nash, Išc Zheshena fi Maria Č? c. Zha/i bodi Ozhetu &c. UiTmili fe zhes nafs, o Gofpud , uf- fmili fe zhes nafs. X. S T A T I O N* JJESUS je do nasiga sleizben , im niemu Jo ta grenki sbouz piti dali. Ur. My molimo tebe, o Chrifte I inu tebe hvalimo. Sakaj 1’kus tvoj S. Krish fi ti ta S veit odreifhu. Opremisli, Odufha! koku JE- O sus, sunej na fvojmu shivo- tu veis rainen, inu ftepen, tudi snotrei s’grenkim shouzam mar- tran bode . . . Poglej, koku on to neframoto, nelpodobo, inu fti- V* & 44 % ftimanje tvojga oblazhila is fvo- jo nagoftjo plazhuje, inu is shou- zam tvojo pofhreshnoft . . . mo- resh ti tvojga JEsufa preš uffmi- lenja pogledat ? . . . Ah! verli fe k’ nogam tvojga nasiga JEsu- l! fa, inu govori k’njemu. O shaloftni JESUS! kaj sa en velik odlozhik je med tabo, inu mene ! Ti li vefs rajnen, poun grenkufti, inu vefs s’ ker- vjo oblit . . . Jefl: pak vefs ne- zhimern , poun sladkufli , inu veffelja, ali uffaj tak shelim bi¬ ti.. . Ah! jeft niffim na pravi- mu potu. O JEsu! vishej me ti na to pravo zeifto. Sturi, de meni ufli lufhti tega fveita bo¬ dejo grenki, inu superni ratali, de nameiftu taiftih shelu bodem tvoje terpienje obzhutit, inu to¬ ku vreden poftau , s’ tabo tu vezhnu veffelje ushivati. Ozim 'Wi VprtBSaa a •>* ; gj'fe= ■% <#► dP 45 Ozim nasipe. Zheshena Ji Maria , Čfr. Zk// bodi Ozhetu , O 1 c. Ufmili fe zhes nafs, o Gofpud! ufmili fe zhes nafs. (r& (s^ G~& w Cr -i (rb (s$ (s$ * (rt) w (rt (rt (rt (rt (rt XI. STA TI OR J ES US bode na Krisb perbit. Ur, My molimo tebe, o Chrifte ! inu tebe hvalimo. %. Sakaj fkus tvoj S. Krifh fi ti ta Sv cit odreifhu. Cpremisli to naisrezheno bole- 3 zhino , katero je dobrutiivi JEsus obzhutu, kader fo Judji njegovu meffu, kite, inu sbile is shebelmi prevertali ... . . Ah! koku je tu, de fe tvoje ferze od shalofti nerespozhi, kir vidifh, de tvoji grehi toku neufmilenu tvojga Isvelizharja martrajo ? uffaj sdejtozhi tvoje foufe: Sgre- vej fe zhes tvoje grehe, inu rezi: O *■«**<£? 46 % ^ d ? O dobrutlivi sa volo mene krishani JESUS ! uly v’moje ferze lirah , inu lubesen pruti tebi .. . Inu dokler moji grehi fo taifti shebli, kateri fo tebe na Krish perbili, lluri fkus tvojo gnado, de bodejo ude moje hu¬ de shelle, inu obzhutiki na leta Krish nabyti, inu tamkeij umor¬ jeni, de jed vkshivlenju, inu v’ fmerti s’ tabo krishan bodem tu¬ di s’ tabo v’ nebeflih vezhnu kraluvati mogu. Ozha nash, 6 3 'c. Zheshena ji Maria SV. Zhaft bodi Ozhetu, SV, Ufmili fe zhes nafs, o Gofpud! ufmili le zhes nafs. XII* STATION. JESUS je poviksban , inu umerje na Kmhu. y. My molimo tebe, o Chrilte- inu tebe hvalimo Jpju. % "#* 47 $>. Sakaj fkus tvoj 5. Kri Hi fi ti ta Sveit odreiflni. >ri tukej tvoja ozhy, inu fpremisli tvojga is shebelmi na Krish perbkiga JEsuia. Po¬ glej tu uffe bledu obiizhje Bo- shje . . . PoChlufhej , koku on profil sa odpufhanje taiftih, ka¬ teri njega Krishajo, inu reshalio, timu resbojniku oblubi nebesh- ku kraileftvu, isrozhy fvojo Mater Joannesu , perporozhy fvojo dufho nebefhkimu Gzhetu sadnizh tudi umerje s’ nagneno | glavo . . . Toku je tedej umrou moj JESUS ? ... Ja, on je umrou na Krishu, inu sa volo mene ... O moja duf ha kaj bo- : desh ti fedej pozhela ? . . Ah! nepeidi prezh, kcker s’ ponish- nim, inu sgrevanim ferzam. Objemi ta Krish, inu sdihni pruti JEsufu. O 48 % ^ # O moj lubesnivi Isvelizhar! Jeft veim, inu iposnam, de moji greihi fo taifti rabelni, kateri fo tebe toku neufmilenu umorili,.. Nobene gnade nilim jeft vreden, kir fim tebe krishou ... Al kaj sa enu veffelje, inu vupanje ob- zhuti moja dufha, kader tebe fhlifhim, sa taifte tudi prolliti, kateri fo tebe krishali . . . Kaj ozbem tedej sa te ftriti po temu, kir li ti tulku sa me fturu? . . . Pole , O JESU 1 jeft lim per- praulen, inu volan, uilim odpu- ftiti, kateri fo mene kedej ie* shalili. Ja, moj Bug! sa tvoje lubesni volo odpuftim uflim, is ferza yh objamem, inu ym she- lim uffo dobruto fkasati: inu sa tu tudi vupam, enkrat fhlifhati: donafhni dan bodesh ti s’ mano v’ Paradishu. Ozhanask, ffc. Zheshena ji Maria , 6fr. ff) Zha/t bodi Ozke tu, &?c, Uffini- % kr % 49 Ufmili fe zhes nafs, o Gofpud! uf- fmili fe zhes lials. 1 S ■ ■ - - ' ) XIII. S T A T I O N. ES UŠ bode od Rrisba doli uset, im na vozbje MARIE poloslen. ir. My molimo tebe, o Chrifte! inu tebe hvalimo Sakaj fkus tvoj S. Krifh fi ti ta Svejt odreifhu. Cpremisli, koku ojfter je biu ^3 ta mezh, kateri je ferze te shaloftne Matre prebodu , ke- der je ona fvojga mertviga Synu v’ fvoje roke usela . ,. Vidila je njega uffiga raineniga, inu ker* vaviga. O! kaj sa eno shaloft, inu bolezhino je ona v’ njeferzu taiftikrat obzhutila ? 4 . . Al kaj sa en mezh je biu toku oifler! de je on nje ferze prebodu? Ah, d ta 50 % ta greih je biu, kateri je JEsufu tu shiulenje oduseu, inu ferze Marie toku mozhnu ranu . , . Objokej tedej ta prekleti grah: Skleni tvoje foufe is fousmi tvo¬ je shaloftne Matere, inu sdihni k’nje toku : O Kraliza uflih Maternikou ! kedaj bodem jeft toku vreiden, de bi jeft prou sapopadu tvojo shaloft, inu martro? kedaj bo¬ dem to gnado sadobiu , taiftu ufielej v’mojmu ferzu noffiti,inu s’ tabo terpeti ? . . . O velika Gofpa! fprolli meni to gnado, de by jeft nozh inu dan moje greihe objokou, katere fo tebi tako shaloft fturili, de bodem toku objokan, v 1 savupaniu inu lubesni sa te umrou, inu po fmerti s 7 tabo vezhnu shivu. Ozke nash , Čf c. Zheshena Ji Maria, &c. J| Zhafi bodi Ozke tu, &c. Uffini- % ^ # 51 Ufraili fe zhes nafs, o Gofpud! ufmili le zhes nafs. XIV, STATION. ^■ESUS bode v' grob poloskn. dr. My molimo tebe, o Chrifte inu tebe hvalimo. 5>. Sakaj fkus tvoj S. Krifh fi ti ta S veit odreifhu ^premisli tukej tu shaluvanje, ^ klaguvanje , inu jokainje Magdalene, Joannesa, inu dru¬ gih Brumnih dufh, kader ym je J Esu s oduset, inu v’grob polo- shen biu . .. Slafti pak fi k’fer- zu usami to teshavo, inu grenko shaloft Marie njegove Matere, kade je is nje rok nje lubesnivi Syn prezh uset biu . . . V’fpre- mishluvanju lete nje shalofti , inu terplenja fe irnafh ti refnizh : d 2 nu 52 % d* nu framuvati, de fi. ti per ob- yskuvanju tega Krishoviga Pota toku slabu ufmiienje obzbutu, inu skasou ... Ah! obudi tvo¬ je ferze uffaj fedj per timu sad- nimu Stationu. Kufhni s’ zhaftjo ta kamen tiga S. Groba: poloshi noter tvoje ferze, inu rezi k’ tvojmu mertvimu JEsufu. O ufmileni JESUS! kateri E eno toku kervavo Pot is lubesni moje fturu. Jeffc te v’timu Grobu lesheozhiga zhaftim, inu molim . . . Ah! jett shelim , inu vo- fhim tebe v’ mojmu ferzu saper- tiga imeti, de by s’tabo sklenen, fkus ta Krishou Pot k’ novimu shiulenju gor uflou , inu fe v’ tvoji gnadi od tega fveita lozhiti mogu. Skuš safhlushenje tvojga terpienja , kateriga limjeft fpre- mishluvou , dodeii meni , de moja fpisha na sadnio uro bode tvoje S. Reshnu Telu ; moje saa- ■%«#'# 53 sadne beffede JESUS, MARIA, 1 JOSEPH, inu moje sadnu sdih- vanje s’ taiftim f klenenu, s’ ka¬ terim fi ti na Krishu tvojo fveto Dufho gor dau. De bi toku is shivo Viro, terdnim Savupan- jam, inu gorezho Lubesnijo s’ta- bo, inu savolo tebe umrou, inu , pokler s’ tabo na vezhne zhaffe shivit mogu. Ozka nash, SV. Zheshena fi Maria SV. Zhafi kodi Ozhetu , Sr. Uflinili fe zhes nafs, o Gofpud! ulTnii- li fe zhes nafs. MOLITOU. O nebeshki Ozha, i^ezhni Bug! fkus taifto lubesen , is ka- tero-fi ti tvojga Synu JEsafa Chriftufa. sa volo mene na ta fveit poflou, inu is katero je on fkus fvojo bridko martro , inu grenko fmert mene odrefhou, d 3 jeft 54 % ai* jeft tebi gor offram leta Krishou Pot, kateriga lira jeft fkus tvojo gnado obyfkou. Usemi to an- doht gor k’ povikfhanju tvoje zhafti, k’eni hvaleshnofti uflih i meni, inu drugim fturjenih gnad sa odpufhanje tyh greihou zeliga fvejta , sa pomuzh tyh reunih ? dufh, slafti pak sa katere fim f od sazbetkatebe prpffu. O mi- loftvi Ozha nebefhki! poglej tu oblizhje Chriftula tvojga Syna, ufhlif hi ta glafs njegove S. Ker- vi! inu bodi gnadlou, inu milo- ; ftou , meni bogimu grefhniku, Amen, Nekateri k’sadnimu tudi mo- | lijo fheftkrat Ozha nash , inu Zbe- • sbena Ji Maria. Oku lih pak je ta navada dobra, inu hrumna, vender je she sgorej rezhenu by- lu , de letu , koker tudi nobena druga Molitou ny potrebna, te- muzh tsr.aa 55 muzh famu fpremishluvanje Ter- plenja nafhiga Isvelizharja, ka- teru je ta zil inu konz S. Kri- shoviga Pota. Havalen bodi nash Krishani Isve * Ikhar Chn/Ius JESC7S, inu njegova shalojlna Mati MARIA. ANDOHTI POUNA & M ASU O SHLISHATI; OD ZHASTITLIVIGA , BOGABO- JEZHIGA F, L, E O N A R D' A IMENUVANIGA a PORTU MAURITIO IS oistreishiga ordna S* FRANCISHKA U’ Lashkimu Jesiku fpiflaiiu, pokler od enigais talftiga Ordna na nemshku, {e-> dei pak na krainsku prebernena. I S’Per pusheniam tvh Vikshih. I S ^ A s# c S. Mafha nam napreipoftavi tu pofhilanje med Bugam inu zhlovekam. Bug po- fhle na Altar fvojga Synu JESUSA Chriftufa, inu ta verna Kershanska Zier- ku pofhle Chriftufa supet nasai k 5 nebeshkimu Ozhe- tu, de bi on per njemu sa tega grefhnika govuru. S. Bonaventura in Opufcu- lo ExpoJitio Mijfa c. 2 * *0v« C Vreidnoft, Mogozhnoft, inu Viffokuft S. MASHK TJ* ^ffakateri more fposnati, de je ™ .J on doushan fvojga vezhniga i uffegainogozhnigaBoga v’ponishnoiti zhaftiti, inu lubiti, njegovi pravi¬ zi sa fvoje pregrehe sadofti Uriti, njegovi milofti fe sa te prejete gna- de, inu dobrute hvaleshen skasati, inu njegovo dobruto sa taifte sa na- prei, koker tudi sa tu vezhnu is- velizhanje proffiti. Lete fhtieri doushnufti bodejo per uffaki S. Mafhi, kulker jetno- gozhe, dopounene: sakaj ta Mafh- nik temu nebeshkimu Ozhetu gor offra njegoviga edinu rojeniga 5ynu JESUSA, kateri je nafha pravi za, nafhe, 6o % # nafhe, pofvezhenje, inu odrefhe- nje ; inu kir je tudi on s’Ozhe- tara pravi Bug po fvoji Bosliji naturi , fe nemore drufiga bel vif- fokiga , bel vredniga, imenitniga , ali bel dopadajezhiga njemu gor offrat, satiga volo tudi ta Mafhnik fkus to S. Mafho uffimu, kar je en zhtovik fvojmu Bogu donshan, sa- dofti ftri. Je JE5US nafh Isve- lizhar fvojmu nebeshkimu Ozhetu j fkus fvojo prelito refhno kry, inu : grenko linert na 5. Krishu popol¬ noma sadofli Buru, inu ulfe, kar fino my njemu doushni, ali bi mog¬ li doushni biti, obiunu plazlianu , toku fe tudi per ulfaki S. Mafhi le¬ tu plazhilu vezhnimu Ozhetu na- j prei poftavi ; dokler fe nafh Isve- lizhar , koker ob zallu fvojga Ter- plenja s’ prelivanjam fvoje kervy, toku tudi na Altarju fkus tega Ma- ( fhnika na duhouno visho supet sa 1 nafs gor olfra. Ta Mafhnik fam ima fizer oblaft ta kruh, inu vinu v’shivu truplu inu kry nafhiga Odrefhnika pre- ber- ^ %<#>■# 6 * I berniti, inu njega toku rekozh, na ig ta Altar poftaviti, vender pak, kir ff on ne famu v’ fvojmu imenu, te- muzh v’ imenu uffih, kateri fe pet* S. Mafhi s’ andohtjo snaidejo njega t nebefiikimu Ozhetu gor ofra, do¬ kler on nerezhe per S. Mafhi; Je[l teli gor ojfram, temuzh my cjframo teli gor , O Gojpud fveti Ozka, &c. tu jeft, inu uffi, kateri fe tukej « fkupej snajdejo; toku fe sagvifhnu rezhi more, de uffi taifti tudi Bo¬ gu uffigamogozhnimu njegoviga edyniga Synu JEsufa Chriftufa gor offrajo, inu fkus leta offer vefsfvoj douh dopounijo, tu je : njega vif- t foku zhafte , njegou pravizhni. fert potolashjo, inu fe tudi sa druge, katere lb nym potrebne perporc- zhe. t is letega fe lohku dol usame, koku nuznu , inu saslushenja pou- I nu je ne famu to S. Mafho s’an¬ dohtjo, temuzh tudi k’timu zilu g inu konzu fhlifhati, de bi tazhlo- vek tym doushnuftim , s’ katerimi W je on fvojmu vezbnimu Bogu sa- vesan, 62 % 't§?‘ d? vesan, sadofti ftriti mogou. Inu sa volo tiga je ta bogabojezhi, inu fufebne brumnofti poun. P. Leo• nar d , imenu van a Portu Mauritio to S. Mafho na fhtiri Tale resloshu, inu eno pofebno visho naprejpofta- vu, fkus ufakateri Tali eno od tyh ftierih doushnufti dopouniti. I. Tal. Od Sazhetka S. Mashe do S■ Evangelia. K adar ta Mafhnik od Altarja dol ftope , inu s’ perklonenim fhi- votam to navadno Spoved moli, oberni tudi ti tvoje ozhi na tvoje greihe, sgrevei fe zhes tailbe, inu ! profil milofi: Boshjo sa odpufhanje. Profil tudi S. Duha, de bi te refvet- lu, klizhi. na pomuzh lubesnivo Mater Mario, de bi ti s’andohtjo, inu skupei shranim ierzatn to S. Mafho,poflilufliati mogou. De bofh pak ti tvojo pervo dou- shnuft dopounu, fkaslii enu poui- shnu ferze, verfhi fe v’ tvojo nizh- noft, 63 (? rs n r- I noft, fposnej de fi ti ena savershe na ftvar, en zherv te semle, ja zlo nizh pruti Bogu uffigamogozh- nimu.' V’lete ponishofti, rezi, inu sdihni pruti Bogu. „ O mogozhni vezhni Bug! jeft tebe zhaftim , inu molim s’ po- nishnim ferzam, tudi fposnam , de fam ti fi Bug, inu Gofpud moje dufhe. . . . Jeft fpofnam, de uffe, kar fim , inu premorem, famu od tebe sadobim Tvoja neisgruntana viffokuft je vreidna ene neisrezliene zhafty, inufhlu- shabnofti. Al koku, o vezhni Bug! bodem jeft tako tebi ska- sou, kir fim vefs reven, inu ni- kern ? . . . Jeft offram tedei tebi gor taifto ponishnoft , katero tebi moj JESUS na timu Altarju skashe. Kar on ftry, tu shelim tudi jeft_ ftriti. S’ nim fe jeft pred tvojo viilokuftjo ponisliam, inu doFvershem, kar je mogo- zhe . . . Jeft tebe molim, s 1 tai d o ponishnoftjo, katero tebe JESUS fkashe . . . Moje ferze obzhuti $4 % dP „ enu fufebnu vellelje, kir te moj „ lubesnivi JESUS toku veliku „ zhafty. . . . „ Ja, O moj Bug! vezhiga vef- „ Telia, inu dopadajenja nima moje „ ferze, teinuzh kadet vidi, de ti „ fkus Offer te S. Mafhe na eno „ tako vislio , katera fe sapo- „ pafti uemore , hvalen , inu „ zhaftit bodefh, O ! koku jeft „ shelim, de bi te po tvoji vreid- „ nofli hvaliti, inu zhaftiti mo- „ gou ... O! de bi jeft imou ler- „ ze tvojga edyniga 5ynu, inus’tai- „ ftim tvojo zaft , inu hvalo preš „ konza pogmirati mogu ? . . „ O lubesniva Mati Maria ! O „ Angeli Boshji, inu uffi Svetniki! „ nenehaite Boga zhaftiti, dokler „ on je ulle zhafty vreiden .. . Uf- „ fe 'moje misli, moje govorjenje, „ moje dela, inu gibanje mojih udou, „ uhe moje sd ih vanje morejo fpri- „ zhuvati, de jeft drutiga sheleti no- „ zhem, koket tebe po uffi moji „ mozhy inu premoshnofti vekumei „ hyaliti, inu zhaftiti, &c. . . . II. Tal. % ^ d? 6j II. Tal. Od Evangeliuma , do gor Pousdigvanja. S premisli tvojo hudobo , inu pre¬ grehe ; fposnei, kulku li ti sa hudobo grehe , taifte volo Boshji pravizi doushan, inu fkufhei nje sadofti ftriti. Rezi tedei is sgrevanim ferzam. „ Pole , O Bug! taiftiga sdajau- za, kateri fe je tulkukrat zhes tebe usdignu , inu tebi pruti ftau .... Ah! jeft preklinam uf- fe moje pregrehe . . . Sa taifte tebi. gor offram taiftu sadoftiftu- rjenje, kateru tebi moj J E S U S na Altarju zhes da ... . Uffe njegovu safhlushenje , njegovo prefveto kry offram tebi gori, ja tudi iamiga J E S U S A, praviga shiviga Boga, inu zhloveka, ka¬ teri fe tebi supet k’ eni mu offru naprei poftavi . . . Pole, O ve* zlini Bug! moj JESUS ie na Al¬ tarju inoj Srednik, inu Beffednik Njegova predraga kry upije k’te¬ bi sa odpufhanje mojih grehou. e „Is s % rts" c# * „ Is njegovo kervjo sklenem jeft ,, moje sdihvanje, inu profiim, bo- „ di meni miloftou. . . . UHinjlenje „ te profli ta refhna kry JESU- „ SOVA: uffinilenje te profil moje „ sgrevanu ferze. „ Ah moj lubesnivi Bug! oku niffo sadofti moje foufie poglej uffaj na tu sdihvanje JEsufovu, inu taifto mjloft, katero je on na timu S. Krishu sa zeu olni fveit safihlushu . . . Je oij taiftikrat tvojo gnado sa uffe greshnike sadubu, sakaj bi on tajfto tudi fe- dej na Altarju liemogou sadobiti ? Ja, moj Bug! jeft imam terdnu v upanje, de ti bodesh fkus mozh njegove prevreidne kervy gnad- livu odpuftu ulle moie teslike pregreihe, katere jeft noter do moje sadne ure objokat ozliem. „ O miloftvi JESUS ! dodeli ti meni te foufe S. Petra, to po- pounema grevingo S. Magdalene, inu tu ferze uflih taiftih Sevetni- kou, kateri fo fkus to ojftro po- „ kuro 99 99 t j) 99 I " 99 4 99 99 99 9 » 9 * i >9 99 99 99 % eti * 67 kuro is greishnikou tvoji fveti fhlushabmki ratali ... O oftud- noft liga greha! O de bi jeft te¬ be nigdar posnou, inu dopernef- fu nebiu ! . . O fedej fe jeft tebi odpovem, inu fe vefs moimuBo¬ gu gor otiram. . . O moj Bug! tvoja miloft premaga uife tvoje della: oua je vezhi, koker uili moji grehi, bodi tedei meni mi- loftou. „ O Mati tih grefhnikou Maria ! ti fi moje želu perblifhalfhe : omezhi moje terdu ferze, de bo¬ dem gorezlie foufe tozhu , inu objokou mojo hudobo, kir fini fe jeli mojmu Bogu fuper poltavu ... O! kateri bode meni dau en zeu ftudenz tyh fous , ■ de bi fe jeti; nuzh inu dan jokou, inu shaluvou zhes moje grehe, &c. 68 Ul. Tal. Od gor Pausdigvanja do S. Olhayla. S pouni fe ufih gnad, inu darou, katere li ti od dobrutliviga Bo¬ ga sadubu. Kleni hvaleshnofti offrei njemu gor en ofFer, katerega vrejd- nolti fe sadofti ftimati, inu prefha- zati nemore , namrezh tu zartanu Tellu, inu Kry JEsufa C liri Bula. Klizlii tudi na pomuzh uffe Ange¬ le, inu Svetnike Boshje, de bi te¬ bi pomagali, le Bogu sahvaliti. t „ O uffe lubesne vreidni Bug! „ Pole tukej pred tvojim oblizhjain „ ftojim jeli poun tulku gnad , ka- „ tere fi ti meni dodelu, inu li per- „ praulen toku v’ timu zhafnimu, „ koker tudi v’vezlmimu shiulejnu „ meni fkasati.Neisrezhena „ inu preš uffiga konza je tvoja „ miloft . . . Al vender fe jeli vu- „ pam tvojim gnadam popounoma „ sadolli Uriti, inu moj douh do „ sadniga vinarja plazhati. Pole ! „ O Buh! jeli tebi gori offram fkus tiga % # 69 ,, ti ga Maftinika roke to zartano „ Krev, tu refhnu Tellu. Ta ne- „ doushen offer je sadofti sa ufte „ poplazliat, kar li ti meni dobriga „ fturu. Nizh ny njemu glih, inu „ nn fam tulku vela, kuliku ufte „ gnade, inu dobrute, katere fim „ jeft od tebe prejeu, fedej prejem- „ lem, inu sa naprei prejeu bodem. „ O Maria ti prezhifta Mati! O , 'Angeli Boshji! O Svetniki ne- , beshki, pomagejte sahvaliti moj- , ga Boga, inu sa eno livaleslinoft , oflFrejte njemu gor ne famu leto, , temuzh ulle S. Mafhe katere fo , ob te ure na zelimu fveitu ma- fhuvane , de bi toku vezlini do- bruti povernenu bilu, kar ulle, kar je ona meni dodellila, inu na vezhne zhaffe dodeliti ozhe... „ O moji fuflebni Patroni, inu Ppmozhniki ! sahvalite fe vy sa volo mojo Boshji milofti; is va- fho sahvalo Urite, de jeft toku v’ fhiulenju, koker v’ fmerti, no¬ bene nehvaleshnofti obdouslian „ nebo- „ tiro moj JE5US vdete S. MafJie sa „ mojo voio dol poloshi. s|| „ O Maria ! premisli, koku veli- * „ ku fim jeft raojmu Bogu doushan! „ Ti fi ena vreidna Mati taiftiga , „ fkus kateriga fe uffe loliku pla- zliati more. Offrej tedej njega sa „ mene , inu jeft bodem od uffe „ moje doushnufti odreshen. „ O nebeshki Ozha ! usemi gor ta Offer te S. Mafhe: ti ja tai- „ ftiga zlies uffe nar vezh lubifli... „ v’ katerimu ti tvoje dopadajenje „ imafli. On je s’ tabo edini Bug, „ inu namore kej vreidnifhiga , ali ji „ vezhiga, k oker je on, od mene !|| „ pogirvati , &c. ... j VI. Tail. Od S. Obhayla, do konz Mashe. T/adar ta Mafhnik to refhno Kry, inu Tellu usliiie, inu fam febe ob- % d? 7* obhaja, obhajej fe tudi ti, inu prei- me tu S. Reflinu Tellu na duhousko visho. Usemi tvoje savupanje k’JE- sufu, koker de biti njega v’tvojmu ferzu imou Proffi toku Boga sa ve¬ like gnade, sakaj JEsus fe taiftikrat s’ tabo sklene: on sa tebe proffi, inu fe fvoimu nebefhkimu Ozhetu gor offra. Rezi tedej, inu sdihni is ponishnim ferzam. „ O dobrutlivi Buh! jeli dobru „ veim, de nifim tvoje dobrute vrei- „ den. Jeft fposnam majo nevreid- „ lioft, inu de sa mojih grehou vo- ,, lo nesafhlushim od tebe ufhli- » fhan biti. ... Al koku bi fe „ moglu sgoditi, de bi ti lieufhli- „ fhoig tvojga lubesniviga Synu , „ kateri Ozhe biti moj beffednik, „ inu sa _ mene fvojo S. I(ry, „ inu fvo/e shiulenje tebi gori of- „ fra ? ... Ah moj Buh! Pofhlu- j „ fhei to profhnjo mojga mogozh- „ niga Belfednika. Skuš njegovo „ profhnio dodeli meni uffe taifte ,, gnade katere fo po tvoji previd- i » nofli potrebne sa sadobiti moje * „ v.ezhnu isvelizhanje. e 4 „ Se- 72 % ^ „ Sedej, o moj Buli! fi jeft ferze , uffainem , is ponishnoftjo tebe , proffiti sa enu popounuma odpu- fBanje uffih mojih grehou, inu. , sa gnado, de bi ftanovitni biu v’ dobrimo ... Ja moj Buh! jeft fe saueffem na profhnio mojga JEsufa , inu proffim od tebe uf~ fo popounumoft teh zhednofti, inu gnado v’fvetufti fhiveti, inu umreti. „ Jeft tebe proffim , de bi fe uffi Neovirniki k’ pravi vieri, inu uffi grefhniki k’ ferzhni pokuri pre- bernilli, slaifti, taifti, kateri na eno ali drugo visho meni amgre- do ... Jeft proffim tudi sa od- pufhanje ne famu ene temuzh uffih dufh, de bi fe ta jezha tih viz fkus muzh lete S. Mafhe po¬ polnoma fprasnila .... „ O vezhni Buh ! fkus tvojo gna¬ do oberni k’ tebi ufle tukej shi- veozhe dufhe ‘de bi toku leta reuni fveit k’ enimu Paradifhu atou, v’kateririmu bi uffi mi te- »be J9 % # 73 „ be lubili, zhaftili , inu hva- | „ lili, &c. Proffi tudi naprej ulTe, kar viclifh tebi, tvojim ftarfham, fhlahti, per- t jatlarn, snanzara potreba: inu tudi, j de bi milollvi Bug od fvoje ker- shanske Zerkve uifetu hudu odver- nu. Si nitnafh per ti perlosnofti S. Mafhe ftrafhen biti, ali enu mai- ; henu ferze v’tvojih profhniah ime- ' ti, dokler ti Bogu famiga JEsufa gor offrafh, kateri je vezli vreiden, koker uffe, kar tebi riebefliki Ozha dati more. Je on fvojga edyniga Synu tebi. dau , kaj drusiga by on tebi s’nym dol udart mogu? Oku pak ulle tvoje profhne nebodejo ufhlifhane, dokler Boshji voli bo fvoji neisgruntani previdnofti, ka¬ teri fino my doushni, fe v’ponish- nofti perkloniti, tailte nedopadajo, ali je ona kej drusiga k’ tvoimu, inu drusiga nuznu f klenih, ali tu¬ di tvoji inu drusili greihi Boshii milofti super ftoje , de ona tebe neufhlifhi, toku vender tvoja do- i “T bra vola, tvojesavuppanje, inu g.pi offerv anje Synu Boshjiga sabftojn, e 5 ali 74 % ^ # ali preš saflushenja, inu plnzhila nigdar nebode. Sturi ti, inu fe sadershi, koker fi saflilifliou, sraun tiga pak poloshi fatii febe , inu uffe tvoje profhnje v’ miloiive roke, tvojga dobrutliviga Ozheta. Sadni zli sahvafi fe tvojitnu Bogu sagnade, de fi ti per 5. Maflii biti inogu, inu oku je sbe zhafs, peide is Zirkve is sgrevaniin ferzam, ko¬ ker de bi ti is hriba Calvaria dol fhou; sakaj koker fe je tamkei nafh Isoelizhar fkus fvojo prelito S Kry,. toku fe je tudi na Altarju preš pre¬ livanja te Kervy na duhouno visho sa tuoje isvelizhanje fvojmu Ozlie* tu gor offron. Opominvanje od S . Mashe. Cpremisli fedej, o Chrifiian! kul- LJ ku bi she ti biu sashlushu, inu sa tvojo dufho sadubu, oku bi biu S. Mamo uffelej na to visho fhli- fhou ? kulku pak fi ti sgubu, kir fi fe vezhkrat nafpodobnu v’ med S. Mafho sadershou, tvoje ozhy fedej na en, fedej na en drugi kray vergu uffaziga, 'ki. i % <#*■ afc* 75 ulfaziga, kateri je von, ali noter fhou, viditi otou , preš potrebe, inu nanuznu govuru, nekatere mo¬ litve s’ iftreffenimi miflami vezli s’ uftmi, koker is ferzam , vezh is navade , koker is andohtjo naprei molu ? Nebeške Ozha odpre per S. Mafhe te urata tvoiih gnad, inu sheli tebe is taiftimi obiunu previditi. JESU5 tvoj Isvelizhar offra gor na Altarju fvoje Telu, fvojo dufho , fvojo kry, ja fam febe, de bi tebi te po¬ trebne gnade od fvojga Ozhefa.sa- dubu. Bug Ozha, inu Svil njegou fkerbita, inu mislita ob zhaiFu S, Mafhe sa tvoje vezhnu inu zhalFnu isvelizhanje: inu ti fi upafh faifti- krat toku preuseten byti? inu fkus tvoje nefpodobnu sadershanje nyh toku rekozh Uliti, de te’ na meftu daruvania tyh gnad ftraffat morejo? j O pregrejfhna nefpamet! Boga ob taiftimu zhalfu refhaliti, kader fe fam JESUS na Altarju sa odpufha- pje tvojih grehou gor olfra! Ref- nizhnu je letu podobnu te terdovrat nofti tyh Judou , kateri fo nar huj- f hi 76 % rž** # fhi taiftikrat grefhili, inu JEsufa rellialili, kader je on sa nyh gre- hou volo fvojo S. Kry prelil?, inu IVoje fhiulenje nebeshkimu Ozhetu gor* offrou. molito u. ali S’jutreinie gorioffru vanje Bo- gabojezhiga. P. LEONARDA a PORTU MAURITIO, O mogozlmi vezhni Bug! Pred tabo fe. jeft vershem na moje, oblizhje, inu zhaftimtebe, inu mo¬ lim s’zelo ponishnoftjo, Jeli tebi gor offram ulle moje misli, beflede, inu djanje zeliga dneva. Jeft she- lim ulTe ftriti sa lubesen tvojo, k’ tvoji zhafti, inu dopouniti tvojo S. volo, sa lubiti tebe, hvaliti, inu zlialliti , inu de by refvetlen biu v’skrivnoftili te S. Vi ere, sadubu enu terdnu savupanje mojga Isve- lizharja, sa moje’’ grehe tvoji pravi- zi sadofti fturu, tym reunim dufhain v’ %■*§?& 77 v’nyh terplenjti pomagou, inu uffim grefhnikam eno pravo pokuro fkus tvojo miloft sadubu. S’ eno beffe- do,jeft shelim ulTe, kar bodem ftu- ru, ali rni.slu, fklenite s’taifto ma- ningo, katero lo na timu fvej tu ime¬ li moj JF.SIJS, moja Mati Maria, uffi Sevetniki Boshji, inu katero imajo ulle fedej sliivejozhe parvizli- ne, inu brumne dufhe. Dejeftuffe letu vofhim, inu shelim, lim per- praulen s’ mojo kervjo podpillati, inu tulkukrat ponoviti, kulker je minut v’ ti vezhnofti. O dobrutlivi Bug! ufemi gori moje dobru ferze, dodeli meni tvoj S. Shegen, inu gnado, de bi tebe s’enim naglaunim greham nigdar nareshalou, slafti pak ta dan, v’kateri m u jeft shelim uffih odpuftikou, katere sadobiti morem, dalej shen biti, inu , oku bi mogozhe bylu, per uffih fveitih Mafhah byti, katere bodejo na do- I nafhni dan po zelimu fveitu mafhu- vane, inu uiTe taifte tebi gor offrat sa odrefhenje tyh reunih d uffi v’ Vizah, Amen, i VEZH- ?B % # VEZHNE RESNIZE. Sa uffaziga od grehu ohvarvati. S amu ena je potreibnu , o zhlovek. Luc. xo. tl šemi taiftu k’ ferzu , inu ria vezane zhaiie grefhiu na bodefii. Eccl. 7. 1. Samu ena dufha je tebi dana. Bode leta sgublena, nemoresh vezh drugo imeti. 2. Samu enkrat je tebi umreti. Ke* daj pak, ali koku, je pred tabo fkritu. Oku ta frnert ni frezhna, fi nemoresli vezh pomagati. 3. Samu na eni minuti vem tvoje is- velizhanje, ali vezhmi pogublenje. Oku nebeishish od greiha. O ko¬ ku ftrafhna bode taifta minuta. 4. Samu eniga Sodnika bodesh ti imou. Oku bode on zhes tebe sodu, kei bodesh tvojo pomuzh iskou ? 5. Samu ene NebelFa imafh ti vupati. Bodesh ti is letih savershen, tebi nizh drusiga naprei ueftoy , ko* ker Pekou. 6 Samu ena Vezhnoft na tebe zha- ka. Oku leta ni frezhna, bodefh vezhiiu nefrezhen. •dSk 79 7 1 Samu eno Cocibo bodesli ti fiilifhou. Oku ne leto: Pridite k’meni vi isvoleni, toku gvifhilu taillo: Pei- te prezli vi prekleti. 8. Samu eniga Boga imafli. Oku ti njemu nefhlufhifh, li en fliuflien tiga liudiga fourašlmika.. 9. Sa u eniga Isvelizliarja imafli JEsufa Chriltufa. Oku ti uepo- 1'lilufhafh njegovi giafs, inu sa- poudi, fe bode on k'tvojimi po- > gublenju fmejau. 10. Samu enu tebi sagvifhnu naprej ftoy, vezlmu dobru, ali vezhnu hu- du. De tebi vezli mi t.\hru bode, shivi dobru, dokler' zhafs imafli. Kaj saen nuz, ali doli izliek bode timu zhloveku, oku bi lili vefs fveit dubu, na fvoji duflii pak flikodo terpu. JVLa tth. C.