SKUPSČINA OBCINE LJUBLJANA-ŠIŠKA Družbenopolitični zbor Štev.: 1-06-5/86-36/87 Datum: 10. 3. 1987 ZAPISNIK 9. seje družbenopolitičnega zbora SO Ljubljana-Šiška. ki jc bila v četrtek, dne 26. 2. 1987 po skupni seji in skupncm zascdanju zborov občinske skupščine, v srednji sejni dvorani SO Ljubljana-Šiška, Trg prekomorskih brigad 1. Delegati so pred pričetkom ločene seje poslušali skupnc uvode k: - Uresničevanju in izvjanju ukrepov za varstvo okolja v ohčini Ljubljana-Šiška - lnovacijski dejavnosti ter pogojih inovativne dcjavnosti v občini Ljubljana-Šiška in - Predlogu dogovora o oblikovanju in razporcjanju sredstev splošne porabe v občinah in mestu Ljubljana za leto 1987 ter proračunu občine Ljubljana-Šiška za leto 1987 Sejo je vodil predsednik zbora, tov. Miro Podbevšek. V sprc-jemu je predlagal naslednji DNEVNI RED: 1. Poročilo predsednika komisije za verifikacijo pooblastil in imunitetna vprašanja zbora 2. Potrditev zapisnika 7. in 8. seje zbora 3. Predlogi in vprašanja ter pobude delegatov 4. Poročilo o stanju na področju razreševanja problematikc onesnaževanja okolja 5. Uresničevanje in izvajanje ukrepov za varstvo okolja v občini Ljubljan-Šiška 6. Inovacijska dejavnost ter pogoji razvoja inovativne dejavno-sti v občini Ljubljana-Šiška 7. Predlog dogovora o oblikovanju in razporejanju srodstcv splošne porabe v občinah in mestu Ljubljana za leto 1987 8. Obravnava gradiva za sejo ZO SML 9. Kadrovske zadeve Predlagani dnevni red so delegati soglasno potrdili. K 1. točki dnevnega reda: Predsednica komisije je poročala, da je na seji prisolnih 1S delegatov od 25 delegatskih mest. Opravičeno odsotni: Janez Braune, Anka Kukovec, Milan Plev-nik, Alenka Stanič, Marija Kuder Na seji DPZ so bili prisotni tudi: - Peter Hočevar - predsednik IS - Ciril Senčar - član IS in - Maruška Letnar - član IS K 2. točki dnevnega reda: Predsednik zbora je podal v razpravo in potrditev zapisnik 7. in 8. seje zbora. Brez razprave in pripomb so prisotni soglasno sprcjeli naslcdnji SKLEP: Družbenopolitični zbor potrjuje zapisnik 7. in 8. seje zbora. K 3. točki dnevnega reda: Predsednik zbora je delegate obvestil, da so s sklicvm 9. scjo prejeli dopolnitev odgovora na postavljcno delegatsko vprašanjc v zvezi z analizo prometnih nesrcč v križišču Celovške ceste in gorenjske avtoceste. Odgovor je posrcdovalo Združenje ccstnih podjetij Slovenije. Delegati so s podanim odgovorom soglašali. Delegatka, tov. Marija Novak jc zbor seznanila z odgovorom na delegatsko vprašanje v zvczi s progo MPP št. 18, ki vozi v Lek in ostale OZD na tem območju. Ker sc zadeve v zvezi s to progo prtpočasi rešujejo, pozivamo odgovorne, da v sodeluvanju z orga-nizacijami v tej industrijski coni čimpreje razrcšijo to vprašanje. Dogovorjeno je bilo, da se predsednik OS ZSS, tov. Cimerman Andrej udeleži razgovora v Integralu TOZD MPP, ki bo sklican v zvezi s to problematiko. K 4. in 5. točki dnevnega reda: Uvodno obrazložitev k uresničavanju in izvajanju ukrepov za vajstvo okolja v občini Ljubljana-Šiška je podal tov. Peter Ogore-!ec - predsednik Komiteja za urejanje prostora, že na skupnem zasedanju. O tej točki dnevnega reda so razpravljali: 1S, OK SZDL, OK. ZKS - stališča so delegati dobili na mizo. V razpravi, v kateri so sodelovali tov. Roter, Vrhovnik, Luto-vac, Mencinger, Letnar in Budihna jc bilo poudarjeno, da izvaja-nju ukrepov za varstvo okolja v občini ne posvečamo dovolj pozornosti. V Ietu 1981 sprejeti in dogovorjeni sanacijski r.rogram na nivoju mcsla prepočasi uresničujemo, kar je bilo ugotovljeno ob razpravi te problematike v oktobru 1986. Prav tako ne uresniču-jemo dolgoročnih in srednjeročnih planskih dokumentov, v katerih smo si zadali nalogo kot družbeni cilj, ustvarjanje boljših in huma-nejših pogojev življenja v ljubljanskih občinah. V razpravi je bil podan predlog, da je potrebno v občini Šiška pripraviti seznam največjih onesnaževalcev okolja, dogovoriti se za prioriteto razre-ševanja ter določiti nosilce in roke za sanacijo. Finančna sredstva za sanacijo naj zagotovijo tisti OZD in onesnaževalci okolja, ki ga onesnažujejo. V nadaljevanju razprave je bilo postavljeno vpraša-nje organiziranosti ob nastanku večjih ekoloških nesreč v Ljubljani s poudarkom na občinskem nivoju, čemur bo po mnenju delegatov potrebno nameniti posebno skrb. Po razpravi so bili sprejeti naslednji SKLEPI: 1. Družbenopolitični zbor sprejema predloženo informacijo o uresničevanju in izvajanju ukrepov za varstvo okolja v občini Siška s stališči IS, OK SZDL, OK ZKS in iz razprave. 2. V medzborovsko komisijo za pripravo sklepov in stališč zbor rmenuje Mira Podbevška in Jožeta Mencingerja. 3. Medzborovska komisija pripravi skupna stališča in sklepe, katere bodo delegati potrjevali na sejah zborov dne 26. 3. 1987. 4. Zbor pooblašča delegate za republiško skupščino, da glasu-jejo za sprejem poročila o stanju na področju razreševanja proble-matike onesnaževanja okolja s tem, da uveljavljajo sprejeta stališča medzborovske skupine delegatov. K 6. točki dnevnega reda: Uvodno obrazložitev k inovacijski dejavnosti ter pogojih razvoja inovativne dejavnosti v občini Ljubljana-Šiška je podal tov. Vladi-rair Košir. predsednik Komiteja za družbene dejavnosti na skup-nem zascdanju. O tej točki so razpravljali: OS ZSS, OK ZKS, OK SZDL in IS. Stališča IS so bila objavljena v JT, ostala stališča so delegati dobivali na mizo. V razpravi. v kateri so sodelovali: tov. Roter, Podbevšek, Novak, Kovač, Lutovac, Veber, Grželj in Budihna, so delegati podprli stališča DPO in IS. Menili so, da je potrebno za doseganje ustreznejših rezultatov na področju inovativne dejavnosti, poleg odgovornih dejavnikov v združenem delu in SlS-ih za raziskovalno dejavnost spremeniti odnos do inovacij tudi v skupščini občine, IS in DPO. V poročilu bi morale biti izpostavljene tiste organizacije združenega dela, ki tej dejavnosti posvečajo premalo pozornosti. Sprotno je potrebno dograjcvati tudi SSA, ki urejajo področje inovativne dejavnosti ter več pozornosti posvetiti kmetijskim OZD in kmetom kaoperantom, ki s svojim delom in iznajdljivostjo prispevajo k večji pridobitnosti hektarskega donosa. Po mnenju predlagatelja, ki je izposlavil problem zbiranja podatkov za potrebe občinske SIS za raziskovanje je bil sprejet predlog, da je potrebno proučiti dosedanji sistem zbiranja in uporabe podatkov ter ga poenotiti tako, da bo uporaben tudi za družbenopolitičnc skupnosti. Po razpravi so bili sprejeli naslednji SKLEPI: 1. Zbor sprejema gradivo o inovacijski dejavnosti tfcr pogojih inovativnc dejavnosti v občini Ljubljana-Šiška s stališči IS, OK SZDL, OK ZKS, OS ZSS. 2. Zbor meni, da predloženo gradivo vsebinsko povzema najpo-membnejše sklepe in ključne probleme s področja inovativnc dejavnosti v občini o katerih je občinska skupščina razpravljala in sklcpala v letu 1984 in 1985. Ugotavlja pa, da je občinska razisko- valna skupnost v letu 1986 intenzivirala sodelovanje z organizaci-jami združenega dela na celotnem področju raziskovalne in inova-livne dejavnosti, kar se odraža ludi v podeljenih priznanjih in drugih aktivnostih raziskovalne skupnosti. 3. Kljub nekaterim doseženim rezultatom na inovativnem področju v letu 1986 pa zbor predlaga, da občinska raziskovalrra skupnost izdela celovito analizo o raziskovalni inovativni dejavno-sti v občini s poudarkom na prikazu vlaganj združenega dela v raziskovalno delo posameznih inovacij in njihovega prispevka oziroma vplivanja na povečanje produktivnosti. Analizo se posre-duje v obravnavo skupščini v začtjlku ieta 1988 ln ORS, kot četrtemu zboru skupščine občine Ljpbljana-Šiška. 4. V organizacijah združenega de|a je šc naprej potrebo vzpod-bujati potrebno po razširitivi inovacijske dejavnosti. v letnih bilan-cah izkazovati dohodek od inovacij ter soudeležbo inovatorjev pri doseženem inovacijskem dohodku; izpostaviti odgovornost poslovnih organov za razvoj .inovativne dejavnosti ter le-to ustrezno vključiti v kriterije kadrovske politike. Za doseganje ustreznejših rezultatov na področju inovalivne dejavnosti je potrebno poleg odgovornih dejavnikpv v združenem delu in SIS za raziskovalno dejavnost spremeniti odnos do inovacij tudi v skupš-čini občine, Izvršnemu svetu in družbenopolitičnih organizacijah. Inovatorstvo je potrebno še bolj po\rezovati z OZD. občinsko in mestno raziskovalno skupnostjo ter najbolj prizadevnim inovator-jem podeljevati družbena priznanja jn denarne nagrade. V poro-čilu bi bilo potrebno navesti tudi tiste organizacije združenega dela, ki tej dejavnosti posvečajo premalo pozomosti ter sprotno dograjevati samoupravnc splošne akte. Inovacijski sistem mora postati del poslovnega sistema vsakc organizacijske združenega dela. 5. Posebno pozornost je potrebno ob spremembah in dopolni-tvah zakona o združenem delu posvetiti dograjevanju določb. ki se nanašajo na urejanje inovativne dejavnosti (s poudarkom na izka-zovanje inovacijskega dohodka in ekonomskim vzpodbudam za uveljavljanje inovativne dejavnosti v organizacijah zdiuženega dela). 6. Proučiti je potrebno dosedanji sistem zbiranja in uporabe podatkov ter ga poenotiti tako, da bo uporaben tudi za družbeno-politične skupnosti. K 7. točki dnevnega reda: Uvodno obrazložitev k predlogu dogovora o oblikovanju in razporejanju sredstev splošne porabe y občinah in mestu Ljubljana za leto 1987 je podal tov. Aleksander Vavpotič - vodja službe za finance in proračun že na skupnem zasedanju. Ker ni bilo vsebinske razprave je predsednik zbora predlagal v sprejem naslednja SKLEPA: 1. Zbor sprejema predlog dogovora o oblikovanju in razporeja-nju sredstev splošne porabe v občinah in mestu Ljubljana za leto 1987. 2. Za podpisnika zbor pooblašča, tov. Rada Roterja, predsed-nika SO Ljubljana-Šiška. K 8. točki dnevnega reda: O tej točki je razpravljal KO za urejanje prostora. varstvo okolja, komunalna in stanovanjska vprašanja pri predsedstvu OK SZDL in IS. Stališča so delegati sprejeli na mizo. Stališča KO je delegatom obrazložil tov. Jože Mencinger - predsednik odbora. V razpravi, v kateri so sodelovali tov. Mencinger, Podbevšek, Letnar, Roter, Vrhovnik, Lutovac in Kovač so bila k posameznim točkam dnevnega reda SML sprejeta naslednja stališča in soglasje: 1. Ob razpravi programa nalog sklada stavbnih zemljišč mesta Ljubljane in finančnega načrta so delegati podprli spreminjevalne predloge IS. V razpravi pa so zavzeli stališče, da terminski plan za izvedbo nalog sklada ni realno zastavljen ter da je premalo časa predvidenega za dograjevanje in vodenje javne razprave. Predla-gali so, da je potrebno ob sprejemanju odlokov o splošni prepovedi delitve parcel in odlokih o prenehanju lastninske pravice argumen-tirano razpravljati v KS, PDO, po potrebi pa na razprave vabiti ustrezno usposobljene institucije za področje urejanja prostorske problematike. Po tnnenju nekaterih razpravljalcev je monopolni položaj nekaterih institucij resna ovira za nemoieno resničitev zastavljenih nalog in ciljev sklada. Zato delegati predlagajo, da je potrebno poostriti nadzor in spremljanje na obinskem nivoju ter pozivajo k racionalnejši porabi zbranih sredstev, s katerimi razpo-laga skiad. Delegate za ZO SML zbor pooblašča, da podajo pozitivno soglasje k sprejemu programa sklada in finančnega načrta. 2. K osnutku odloka o višini turistične takse so delegati prejeli na mizo stališča IS, ki predlaga prekvalilikacijo iz osnutka v 17 predlog oclloka. V razpravi je bil podan pcedlog, da je potrebno več sredstev zbranih s turistično takso nameniti turističnim dru-štvom v občinah in ne saino 20% kot doslej. Delegati so podprli predlog IS, da se osnutek odloka prekvalifi-cira v preillog in upošteva podani predlog iz razprave. 3. K predlogu odloka o oskrbi z vodo so delegati podprli spreminjevalne predloge 1S, v razpravi pa so menili, da je potrebno v I. odstavku 28. člena prvi stavek spremeniti tako, da se glasi: »Upravljalec lahko na stroške uporabnika, po predhodnem pis-nem opominu z obvestilorn prekine dobavo vode v naslednjih primerih: . . .«. Obrazložitev k spreminjevalnemu pfedlogii: Zbor meni, da je zaradi življenjskega pomena oskrbe z vodo potrebno pred prekinitvijo dobave opomniti odjemalca na nepra-vilnosti, saj ima lahko prekinitev dobave vode hujše posledice z vidika zdravstvene in higienske plati. Delegati so k predlogu odloka o oskrbi s pitno vodo zavrnili spp Tiinjevalni predlog skupnosti stanovalcev Na jami oziroma predlog temeljne delegacije KS Na jami. ki je predlagala, da se za 1. odstavkom 28. člcna doda novi odstavek, ki se fe glasil: »določilo 8. točke prejšnjega odstavka se ne uporablja za skup-nost stanovalcev, ki računa ni mogla plačati delno ali v celoti, če je ravnala po določilih I. odstavka 51. člena zakona o stanovanjskem gospodarstvu«. Zbor pooblašča delcgate, da uveljavljajo podane spreminjevalne predloge IS in DPZ k 28. in 40. členu odloka. 4. K predlogu odloka o odvajanju odpadnih in padavinskih voda so delegati prejeli na mizo stališča oz. spreminjevalne pred-loge IS, katere zbor v celoti podpira. 5. K osnutku odloka o uvedbi posebnega prispevka iz dohodka za vzdrževanje in obnavljanje komunalnih objektov in naprav skupne rabe na območju Ijubljanskih občin. V razpravi. v kateri so sodelovali tov. Roter, Lutovac. Vrhov-nik, Kovač. Cimerman, Letnar. Domitrovič, Mencinger in Pod-bevšek je bilo izpostavljeno vprašanjc uvedbe dodatnega prispevka iz dohodka. ki je v nasprotju z resolucijskimi zahtevami po razbre-menjevanju dohodka združenega dela in novosprejeti interventivni zakoni na zvezni ravni. Po mnenju vedne razpravljavcev bi bilo potrebno za vzdrževanje in obnavljanje komunalnih objektov upo-rabiti viške sredstev presežkov SIS materialne proizvodnje. Sred-stva za te namene pa zagotavljati sistemsko znotraj Komunalne skupnosti ljubljanskih občin. V okviru teh sredstev je potrebo planirati tudi rezervna sredstva za izredne vremenske in druge razmere. Po mnenju KO pri SZDL je sprejem osnutka odloka vprašljiv glede na ustavna in zakonska določila - 40. člen zakona o komunalnih dejavnostih. ki določa, da se za te namene lahko zagotovijo sredstva na podlagi odloka, vendar smo takrat, ko ni uspelo samoupravno sporazumevanje ter zakona o združenem delu. Podpredsednica IS je menila, da je uvedba posebnega prispevka za financiranje komunalnih objektov nujna, saj so se nakopičene težave na tem področju z letošnjo izredno zimo še povečale, zato je IS podpiral sprejem osnutka odloka. Po končani širši razpravi je bilo ugotovljeno, da bi bilo potrebno osnutek odloka umakniti z dnevnega reda SML, dne 5.3. 1987 ter proučiti zgoraj navedene predloge in pripombe delegatov zbora, pripombe konferenc delegacij in temeljih delegacij KS, ki so se v svojih pisnih pripombah in predlogih v večini opredelile do spre-jema osnutka negativno. Skupna stališča, predlogi in sklepe vseh treh zborov pripravi sekretariat skupščine in jih posreduje Skupščini mesta Ljubljane. Delegata za sejo ZO SML, ki bo v četrtek, dne 5. 3. 1987 sta: - \1i»tjaž Jelovčan in - Ana Pintar. K 9. točki dnevnega reda: Predlog kadrovskih zadcv so delegati prejeli s sklicern seje. Ker ni bilo razprave so bili soglasno izvoljeni: delegat v svet Doma starejših občanov Marija Draksler - Marjana. v svet Iskrc Avtomatike TOZD Razvojni inštitut, v DS Koinunalno obrfnega in gradbenega podjetja Kranj - TOZD Vodovod-Kanalizacija in delegati SO Ljubljana-Šiška v kmetijsko-zemljiško skupnost občine tcr delegati za skupino delcgatov za ZO Skupščine SRS. Izvoljcni delegati so navcdeni v zapisniku 9. scje zbora krajevnih skupnosti. Seja je bila končana ob 19.30 uri. TAJNIK ZBORA Katja KRIVIC, 1. r. PREDSEDIK ZBORA Miro PODBEVŠEK, 1. r.