Naši dopisi. Iz krškcga okraja. (O k r a j n a u č i t e 1 j s k a k o nferencija.) [Dalje.] Pravopisja in spisja ni treba posebe poučevati. Najlažje se zveže z branjem, s slovnico in s spisjem. Pravopisje se najbolje goji, ako se otroci pridno vadijo prepisovanja. Velike važnosti je spisje. V prvi vrsti je čitanka pravi vir vsem spisovnini vajarn. V višjih razredih pa se vzeino povesti, popisi, priuierjave, pisrna i. t. d. Jako važno za praktično življenje je p i s m o. Učenci naj se praktično uče pisati pisma, napravljati naslove i. t. d. Vzemo naj se tudi dopisnice, zalepke, poštne nakaznice in denarna pisma. Dobro je tudi, če se otroci na večrazrednicah seznanijo z izpričevali, z računi in s pobotnicami. — Nemški jezik. Ne zadošča, da znajo otroci le nemški brati in pisati, ampak prisvojiti si morajo kolikor raogoče velik zaklad nemških besed in raznih fraz. Uspebi v neraščini so bili raalo slabi. Učitelj naj vadi učence, da bodo poskusali tudi neraški govoriti. Berila in tvarino treba pojasnjevati s slovenščino. Razjasnjene besede, kratki stavki in rnale pesemce naj se uče tudi na pamet. Tudi p i s rn e n o naj se nernščina goji zbok težkega svojega pravopisa. Glede računstva pravi g. nadzornik: Druga stopinja tridelne Močnikove »Računice" naj se predela v vseh šolah. Pouk v računstvu se vrši nazorno. Razstavne podobe naj postanejo otrokom posebno jasne. Pri posaraeznih številih se vzerno sem pripadajoče uporabe, n. pr. raeterske mere, čas i. t. d. Posebno dolgo se je inuditi pri prehodu iz jedne desetice v drugo. Naštevanko mora znati vsak otrok kakor očenaš. Priporočam tudi ponavljanja. Napredek v računstvu je bil različen, po nekod prav dober. Pri pismenern odštevanju naj se odpravi posojilna pika in naj se odšteva s prištevanjem. Računske naloge se morajo popravljati \n klasifikovati. Glede nalog sploh pravi g. nadzornik, naj bi se vsakega */4 leta iz vsakega predmeta dale 3 naloge. Nekatere računske naloge naj se najprej spišejo z besedami, a potem naj se šele naredi izdelek; druge pa naj se izvrše s samimi številkami. Tako naj se menjavno postopa. Računstvo na pamet naj se posebno vadi. Tudi geotnetrijskega oblikoslovja ni zanemarjati. V vsaki šoli bodi računski stroj; na večrazrednicab naj se nahajata vsaj dva. V vsaki šoli bodi tudi zbirka metr. mere in vage. — Pri zemljepisju treba gledati na to, da bodo otroci znali brati zemljevide. Dobro je tudi, spomladi iti pod rnilo nebo ter otrokorn tam pojasnjevati geografske pojme. Iz zgodovine naj se jemljo največ slike iz avstrijske zgodovine; posebno naj se vzemo najvažnejši podatki o našem cesarju. Sploh naj se vse realije uče tako, da se otroci z večkratnim ponavljanjem v šoli osvoje gradivo, čeprav ne obsežno, vendar pa za praktično življenje koristno znanje. Lucilius. (Dalje prih.)