GLASILO ALPINE, D.D., ZIRI ZAJEC ALFONZ LOŠKA C. 56 Letnik 42, številka 4, december 2004 vlienie sir: JUniDG ^4^ - X 'Jf vw7 v. \x" t * : f;>4* /L /i . > Y; i p 1 A 1 I 1 La 'V/ K < u Iz vsebine: Oblikovanje v Alpini med leti od 1969 do 2004 - Razstava kot spremljevalna prireditev mednarodnega 19. bienala industrijskega oblikovanja Jure Miklavc Oblikovalec leta - priznanje je bilo podeljeno za našo tekaško in smučarsko obutev V začetku decembra smo pričeli tudi s prodajo kupcu prilagojene smučarske obutve - kupcem je na ta način na voljo moški čevelj Challenger in ženska Lynnea Večkratni svetovni in olimpijski prvak Thomas Alsgaard na delovnem obisku v Alpini Otroški smučarski čevelj Be3 - nove ideje in nov slog smučanja Podjetje živ sistem Goro bo premikal le tisti, ki bo na začetku premikal kamenčke. (Kitajski) Zaposleni - energija podjetja Predsednik uprave mag. Andraž Kopač Rožo je potrebno stalno zalivati, da lahko živi in cveti vse dni v letu. Na ta način ji dodajamo energijo za nadaljnje življenje. Tako kot rastline tudi človek potrebuje energijo za življenje in razvijanje. Mogoče primerjava živih bitji s podjetjem ni najboljša, pa vendarle. Tudi podjetje je živ sistem, v katerem se vedno nekaj dogaja in ki se mora prilagajati. Za svoj razvoj pa tako kot živa bitja rabi energijo. In kje podjetje dobi energijo? Za stroje jo zagotovi elektrika. Toda stroji brez ljudi, ki bi znali z njimi upravljati, so pravzaprav neuporabni. Zato so ljudje najpomembnejša energija, ki jo podjetje potrebuje za svoj razvoj in napredek. Vsak od nas prispeva in vloži del svoje energije v delo, ki ga opravlja. Tudi med pogovori s sodelavci se ustvarja energija. Nastajajo nove ideje, rešujejo se problemi in odpravljajo nepotrebne napake. Vse to zaradi našega komuniciranja in prenašanja energije drug na drugega. Včasih se znajdemo v situaciji, ko imamo občutek, da se vrtimo stalno v istem krogu, da ni napredka, da se stvari odvijajo na enak način. Ko se tega zavemo, je čas, da nekaj naredimo in premislimo, kaj lahko sami prispevamo, da se rešimo iz začaranega kroga. Vodstvo v takem primeru lahko priskoči na pomoč tako, da oblikuje nove time ali v oddelku zaposli novega delavca. S tem se zelo verjetno oblikuje nova energija, ki bo pomagala pri nadaljnji rasti podjetja. V zadnjem obdobju se je v Alpini zaposlilo kar nekaj mlajših sodelavcev, nadebudnih, polnih energije, svežih idej in želje, da pokažejo, kaj so se do sedaj naučili. Skupaj z izkušnjami in znanjem dolgoletnih sodelavcev to lahko pomeni zelo pozitivno energijo za razvoj posameznika in podjetja. Iščejo se nove in lažje poti za reševanje problemov. Zdi se mi, da vse prevečkrat čutimo negotovost pred nečem novim, pred spremembami, kar je največkrat povsem odveč. Osredotočiti seje potrebno na to, kako bi lahko najbolje in najučinkoviteje uporabili novo energijo, ki sojo novinci prinesli s sabo. To bo dalo energijo tudi nam samim in skupaj se bomo učili ter spoznavali nove poglede in ideje, na katere sploh nismo pomislili. Poizkusimo izrabiti naboj, ki so ga novi sodelavci prinesli s seboj in to bo bogatilo tako nas zaposlene, kot tudi podjetje. O ljudeh, njihovi energiji in prijateljstvih se bo veliko govorilo tudi v času, ki je pred nami. Božični in novoletni prazniki so vedno priložnost, ko se srečamo s tistimi, ki predstavljajo pomemben del v našem življenju. Med prazniki vam želim čim več prijetnih srečanj v krogu najbližjih. V Novo leto pa zakorakajte s polno mero zdravja, veselja in sreče. Zagotovo se bomo v prihodnjem letu srečali napolnjeni z energijo, ki bo nas in naše podjetje vodila do novih uspehov. Mag. Andraž Kopač Moder je tisti, ki se hoče nekaj naučiti od vsakega človeka ... spoštovan pa je, kdor spoštuje druge. (Hebrejski pregovor) KAZALO str. Oblikovanje v Alpini med leti od 1969 do 2004 4 Razvoj oblikovanja v Alpini med leti od 1969 do 2004 5 Milan Herzog - oblikovalec, ki je s svojim znanjem mnogo prispeval k razvoju smučarske obutve v Alpini 6 Jure Miklavc Oblikovalec leta - priznanje je bilo podeljeno za našo tekaško in smučarsko obutev 8 Marko Kavčič, vodja vzdrževalne službe -letošnje investicije so uspešno zaključene 9 Novi sprejemni prostori 11 Obrata na Colu in v Gorenji vasi sta 30. septembra dokončno prenehala z obratovanjem 12 Alpina CRO - Prenovljena prodajalna v Zadru ter nove prodajalne v Makarski, Metkoviču in Osijeku 12 V začetku decembra smo pričeli tudi s prodajo kupcu prilagojene smučarske obutve - kupcem je na ta način na voljo moški čevelj Challenger in ženska Lynnea. 14 Večkratni svetovni in olimpijski prvak Thomas Alsgaard na delovnem obisku v Alpini 15 Ole Einar Bjurndalen bo nove uspehe dosegal z Alpininimi tekaškimi čevlji 16 Be3 in kupcu prilagojeno moško in žensko smučarsko obutev smo predstavili tudi na tiskovni konferneci 17 Veslača Iztoka Čopa zanima tudi tek na smučeh 17 Novice 18 Otroški smučarski čevelj Be3 - nove ideje in nov slog smučanja 19 Kako nastaja smučarski čevelj 20 Stroj za dvokomponentno brizganje -nova pridobitev v oddelku termoplastov 22 »Imamo delavce, ki obvladajo tehnologijo, materiale in ki so vajeni dela,« pravi vodja termoplastov Ciril Vidmar 22 Služba za tržno komuniciranje 23 Delavci meseca 25 Kadrovske novice 31 V slovo 32 Tudi to je Alpina 33 Zanimivosti kraja 34 1 1 Kljubuj usodi, mož sam svoj bodi! Karkoli naj se ti zgodi, usode gospodar si ti. Si ti! Če res, če cel si mož in svoj in nje gospod ti boš. Usode ni. Usoda svoja, to si ti! (Simon Gregorčič) Sposodimo si verze našega pesnika Simona Gregorčiča. Primerni so tudi za naš prednovoletni čas, obdobje, ko vsako leto znova delamo načrte in obljube in si izrekamo dobre želje. V teh razmišljanjih se dotaknemo tudi usode. Verjamemo vanjo ali ne? Kakorkoli že. »Kljubuj usodi,« pravi pesnik. »Karkoli naj se ti zgodi, usode gospodar si ti.« Če bomo razmišljali tako kot pesnik in bomo znali dogodke, ki nam bodo prišli nasproti, obrniti v svoj prid, bomo lahko na koncu leta z zadovoljstvom ugotavljali, da je za nami uspešno leto. 2004 se počasi poslavlja. Gotovo se bomo strinjali, da je hitro minilo. Je bilo uspešno, srečno? Vsak bo o tem razmišljal sam. Tako v zasebnem življenju kot za podjetje velja, da bo presoja temeljila tudi na tem, kar nam je uspelo dobrega narediti. Pa ni rečeno, da je vse v dobičku. Velikokrat je pomembna tudi druga plat. Predsednik uprave v svojem razmišljanju govori o energiji podjetja, o združitvi moči vseh, ki ustvarjamo Alpino. V časopisu govorimo tudi o naših preteklih dosežkih. Prav je, da se spominjamo nanje. Tudi naša pretekla dejanja nas bogatijo in dvigajo našo samozavest ter nam dajejo elan za nove zagone in dosežke. V letu, ki odhaja, smo v Alpini naredili nekaj odločilnih korakov. Tudi vnaprej so načrti zastavljeni optimistično in ne bodo lahko dosegljivi. »Zavedal sem se, da bom v življenju lahko kaj dosegel le, če bom agresiven. Moral sem se začeti boriti. Ne verjamem, da se lahko kaj doseže s pasivnostjo. Vem, da je strah ovira za nekatere ljudi, zame pa je iluzija,« je ob neki priložnosti dejal Michael Jordan, profesionalni košarkar. Če se bomo tudi mi držali njegovih načel, bomo naslednje leto, ko bomo delali obračun, lahko ugotavljali, da nam je uspelo. Kot je uspelo in še vedno uspeva Thomasu Alsgaardu, tekaču na smučeh, sedaj pa strokovnemu sodelavcu norveške tekaške in biatlonske reprezentance. Svojo zmagovalno pot je začel v naših tekaških čevljih, po zaključeni tekmovalni karieri pa postaja naš sodelavec pri razvoju tekaške obutve. Tako kot se vsak dan znova dokazuje tekmovalec Ole Einar Bjorndalen, ti od letošnje sezone tekmuje v naših čevljih. O obeh pišemo tudi v današnjem časopisu. O njima in še o marsičem. Preberite! Upamo, da vam bodo tudi vrstice iz časopisa utrdile prepričanje, da se splača potruditi in verjeti, da zmoremo. Seveda pa lahko to storimo le tako, da združimo svoje moči in prispevamo k skupnemu cilju. Torej: SREČNO ! Sreča je, če zvečer zaspiš, na obrazu pa ti ostane smehljaj ... Res je, da lahko srečo ujamemo le redkokdaj, ker se zelo rada izmuzne ... Enkrat ti jo preženejo drugi, kdaj pa kdaj pa jo prestrašimo tudi sami... Čakati na srečo se le redko obnese ... srečo je treba poiskati... Najbrž bo treba skrbno pretakniti vse kote ... sreča je drobcena in prosojna ... Oči pri iskanju ne bo dovolj ... kot pravi Mali princ, treba bo gledati s srcem ... Jožica Kacin Vsi cvetov/ bodočnosti so v semenu sedanjosti. (Kitajski) Oblikovanje v Alpini med leti od 1969 do 2004 -Razstava kot spremljevalna prireditev mednarodnega 19. bienala industrijskega oblikovanja V petek, 17. septembra je bila v Galeriji Doma gospodarstva na Gospodarski zbornici Slovenije odprta razstava razvoja oblikovanja Alpine med letoma 1969 in 2004. Razstava je bila ena izmed spremljevalnih prireditev mednarodnega bienala industrijskega oblikovanja BIO 19. Obutev je bila na ogled do 15. oktobra. Razstava je bila pripravljena v sodelovanju med Alpino, Sekretariatom BIO in Informacijsko dokumentacijskim centrom za oblikovanje pri Gospodarski zbornic Slovenije. Najprej je spregovorila vodja Informacijsko dokumentacijskega centra za oblikovanje Gospodarske zbornice Slovenije Maja Kržišnik. Povedala je, da je bila povod za razstavo podeljena zlata medalja na BIO 18. Prejel jo je Jure Miklavc za oblikovanje naših tekaških čevljev CL. »Spominjam se, kako so se nabirali žetoni vseh mednarodnih strokovnjakov pred rdečimi tekaškimi čevlji, in veselja, ko so na koncu člani žirije ugotovili, daje nagrada podeljena mlademu slovenskemu oblikovalcu in uveljavljenemu slovenskemu podjetju,« je dejala. »Razstava je zasnovana kot pregled dosežkov in bo lahko še večkrat uporabljena tudi kot dokument bistvenih premikov v razvojnem delu Alpine. Tega ne bo moč več prezreti. Dana je osnova, ki obvezuje,« je nadaljevala. »Če želimo načrtno umestiti oblikovanje v razvojne in strateške usmeritve v podjetjih, ki potrebujejo konkurenčne izdelke, je potrebno najprej ustvariti prepoznavnost stroke oblikovanja. Rezultati niso vidni takoj. Do uspehov vodi dolga pot, ki si ne more več privoščiti dolgih postankov ob samovšečnostih trenutnih uspehov. V poslovni odličnosti podjetja igra oblikovanje zelo pomembno vlogo, celostna podoba podjetja zajema številne dejavnosti, ki potrebujejo vizijo in vodenje, združuje oblikovanje proizvodov in storitev. Dizajn menedžment je danes še redko prisoten v našem poslovnem svetu, vendar izzivi, ki jih prinašajo poslovni cilji, zahtevajo načrtovano pozicioniranje in upoštevanje zahtev celostnega oblikovanja. Današnja razstava je neke vrste osebna izkaznica podjetja in bi jo moralo pripraviti vsako podjetje, ki se zaveda pomena inovativnega razmišljanja pri svoji uspešnosti in ambicijah na svetovnih trgih,« je zaključila Maja Kržišnik. Razstavi na pot je nekaj besed dodala tudi sekretarka Bienala industrijskega oblikovanja Špela Šubic. K temu, da je Alpina uspešno podjetje, je zagotovo pripomogla tudi skrb za uspešno oblikovanje. Alpina je sprejela izziv in upati je, da ji bodo sledili tudi drugi. Predsednik uprave mag. Andraž Kopač je povedal, da v vsakdanjem življenju pogosto slišimo to in ono o dizajnu oziroma kako je oblikovanje postalo kultura našega bivalnega okolja. Tudi čevlji niso izjema. Danes si razvoj naše obutve težko predstavljamo brez sodelovanja oblikovalcev. Pogled v prihodnost nam narekuje, da nadaljujemo in še izboljšujemo dosedanje delo. V ta namen se nam bodo pridružili novi sodelavci, med drugimi tudi Rok Oblak, letošnji nagrajenec na Bienalu industrijskega oblikovanja. Skupaj bomo ustvarili in razvijali izdelke, ki bodo v ponos tem, ki smo jih izdelali do danes,« je zaključil mag. Andraž Kopač in obiskovalce povabil na ogled razstave. Sekretarka Beinala industrijskega oblikovanja Špela Šubic je bila pobudnica za odprtje razstave. »Misel za izvedbo tega projekta se mi je porodila ob prejemu nagrade, ki sojo vaši tekaški čevlji prejeli na razstavi BIO pred dvema letoma. Zdelo se mi je primerno, da bi tako pomemben rezultat podjetja, ki je sodelovalo z mladim oblikovalcem, podrobneje izpostavili in predstavili njegove dosežke. Moj predlog je doživel ugoden odmev. V sodelovanju z ustreznimi službami Alpine in oblikovalci smo se odločili za predstavitev razvoja tekaške in smučarske obutve. Med tema dvema vrstama obutve so velike razlike, ki jih nismo mogli zanemariti. Odločili smo se, da na razstavi prikažemo tako eno kot drugo obutev,« je za naš časopis povedala Špela Šubic. Nekaj besed je Špela Šubic namenila tudi pomenu oblikovanja. »Za podjetje je velikega pomena, da ima dobro oblikovane izdelke. Z dobro oblikovalsko rešitvijo ti pridobijo na dodani vrednosti. S tem se preseže osnovni namen izdelka, uporabnost. Rešitev mora težiti k čim večji uporabnosti, ne smemo pa pozabiti tudi na to, daje izdelek zanimiv tudi zaradi drugih lastnosti.« Jure Miklavc, ki je zasnoval razstavo, sodeloval pri njeni postavitvi in izdelavi kataloga, je dejal, da je bila osnovna ideja razstave, da bi na enem nivoju povezali izdelavo in oblikovalske ideje. »Razstava je samo začetek in upam, da se bo zbirka nadgrajevala z novimi modeli. Je prikaz razvoja oblikovanja v Alpini in upam, da bo tudi v prihodnosti še priložnost za ogled. Razstavo sva zasnovala z lanom Jagodičem. Njegove elemente, ki jih je pripravil za sejem ISPO sva prenesla v galerijsko okolje. Vodilo ob razstavi je bilo s čim manjšimi stroški postaviti kakovostno razstavo. Mislim, da nam je to uspelo.« Jožica Kacin Ob odprt ju razstave je spregovoril mag. Andraž Kopač, na levi Maja Kržišnik, na desni pa Špela Šubic. Moder je tisti, ki se hoče nekaj naučiti od vsakega človeka ... spoštovan pa je, kdor spoštuje druge. (Hebrejski pregovor) KAZALO str. Oblikovanje v Alpini med leti od 1969 do 2004 4 Razvoj oblikovanja v Alpini med leti od 1969 do 2004 5 Milan Herzog - oblikovalec, ki je s svojim znanjem mnogo prispeval k razvoju smučarske obutve v Alpini 6 Jure Miklavc Oblikovalec leta - priznanje je bilo podeljeno za našo tekaško in smučarsko obutev 8 Marko Kavčič, vodja vzdrževalne službe -letošnje investicije so uspešno zaključene 9 Novi sprejemni prostori 11 Obrata na Colu in v Gorenji vasi sta 30. septembra dokončno prenehala z obratovanjem 12 Alpina CRO - Prenovljena prodajalna v Zadru ter nove prodajalne v Makarski, Metkoviču in Osijeku 12 V začetku decembra smo pričeli tudi s prodajo kupcu prilagojene smučarske obutve - kupcem je na ta način na voljo moški čevelj Challenger in ženska Lynnea. 14 Večkratni svetovni in olimpijski prvak Thomas Alsgaard na delovnem obisku v Alpini 15 Ole Einar Bjomdalen bo nove uspehe dosegal z Alpininimi tekaškimi čevlji 16 Be3 in kupcu prilagojeno moško in žensko smučarsko obutev smo predstavili tudi na tiskovni konfemeci 17 Veslača Iztoka Čopa zanima tudi tek na smučeh 17 Novice 18 Otroški smučarski čevelj Be3 -nove ideje in nov slog smučanja 19 Kako nastaja smučarski čevelj 20 Stroj za dvokomponentno brizganje -nova pridobitev v oddelku termoplastov 22 »Imamo delavce, ki obvladajo tehnologijo, materiale in ki so vajeni dela,« pravi vodja termoplastov Ciril Vidmar 22 Služba za tržno komuniciranje 23 Delavci meseca 25 Kadrovske novice 31 V slovo 32 Tudi to je Alpina 33 Zanimivosti kraja 34 KOLOFON: Del« življenje je glasilo Alpine, d.d., Žiri. Jožica Kacin, glavna urednica in Neža Kopač, odgovorna urednica. Fotografije: Jožica Kacin in Klemen Možina Naklada: 1.800 izvodov Priprava na tisk: Repro-Prinl d.o.o. Tisk: Tisk Žnidarič KOLOFON: Del« življenje je glasilo Alpine, d.d., Žiri. Jožica Kacin, glavna urednica in Neža Kopač, odgovorna urednica. Fotografije: Jožica Kacin in Klemen Možina Naklada: 1.800 izvodov Priprava na tisk: Repro-Prinl d.o.o. Tisk: Tisk Žnidarič Kljubuj usodi, mož sam svoj bodi! Karkoli naj se ti zgodi, usode gospodar si ti. Si ti! Če res, če cel si mož in svoj in nje gospod ti boš. Usode ni. Usoda svoja, to si ti! (Simon Gregorčič) Sposodimo si verze našega pesnika Simona Gregorčiča. Primerni so tudi za naš prednovoletni čas, obdobje, ko vsako leto znova delamo načrte in obljube in si izrekamo dobre želje. V teh razmišljanjih se dotaknemo tudi usode. Verjamemo vanjo ali ne? Kakorkoli že. »Kljubuj usodi,« pravi pesnik. »Karkoli naj se ti zgodi, usode gospodar si ti.« Če bomo razmišljali tako kot pesnik in bomo znali dogodke, ki nam bodo prišli nasproti, obrniti v svoj prid, bomo lahko na koncu leta z zadovoljstvom ugotavljali, da je za nami uspešno leto. 2004 se počasi poslavlja. Gotovo se bomo strinjali, da je hitro minilo. Je bilo uspešno, srečno? Vsak bo o tem razmišljal sam. Tako v zasebnem življenju kot za podjetje velja, da bo presoja temeljila tudi na tem, kar nam je uspelo dobrega narediti. Pa ni rečeno, da je vse v dobičku. Velikokrat je pomembna tudi druga plat. Predsednik uprave v svojem razmišljanju govori o energiji podjetja, o združitvi moči vseh, ki ustvarjamo Alpino. V časopisu govorimo tudi o naših preteklih dosežkih. Prav je, da se spominjamo nanje. Tudi naša pretekla dejanja nas bogatijo in dvigajo našo samozavest ter nam dajejo elan za nove zagone in dosežke. V letu, ki odhaja, smo v Alpini naredili nekaj odločilnih korakov. Tudi vnaprej so načrti zastavljeni optimistično in ne bodo lahko dosegljivi. »Zavedal sem se, da bom v življenju lahko kaj dosegel le, če bom agresiven. Moral sem se začeti boriti. Ne verjamem, da se lahko kaj doseže s pasivnostjo. Vem, da je strah ovira za nekatere ljudi, zame pa je iluzija,« je ob neki priložnosti dejal Michael Jordan, profesionalni košarkar. Če se bomo tudi mi držali njegovih načel, bomo naslednje leto, ko bomo delali obračun, lahko ugotavljali, da nam je uspelo. Kot je uspelo in še vedno uspeva Thomasu Alsgaardu, tekaču na smučeh, sedaj pa strokovnemu sodelavcu norveške tekaške in biatlonske reprezentance. Svojo zmagovalno pot je začel v naših tekaških čevljih, po zaključeni tekmovalni karieri pa postaja naš sodelavec pri razvoju tekaške obutve. Tako kot se vsak dan znova dokazuje tekmovalec Ole Einar Bjorndalerr, ki od letošnje sezone tekmuje v naših čevljih. O obeh pišemo tudi v današnjem časopisu. O njima in še o marsičem. Preberite! Upamo, da vam bodo tudi vrstice iz časopisa utrdile prepričanje, da se splača potruditi in verjeti, da zmoremo. Seveda pa lahko to storimo le tako, da združimo svoje moči in prispevamo k skupnemu cilju. Torej: SREČNO ! Sreča je, če zvečer zaspiš, na obrazu pa ti ostane smehljaj ... Res je, da lahko srečo ujamemo le redkokdaj, ker se zelo rada izmuzne ... Enkrat ti jo preženejo drugi, kdaj pa kdaj pa jo prestrašimo tudi sami... Čakati na srečo se le redko obnese ... srečo je treba poiskati... Najbrž bo treba skrbno pretakniti vse kote ... sreča je drobcena in prosojna ... Oči pri iskanju ne bo dovolj ... kot pravi Mali princ, treba bo gledati s srcem ... Jožica Kacin Vsi cvetovi bodočnosti so v semenu sedanjosti. (Kitajski) Oblikovanje v Alpini med leti od 1969 do 2004 -Razstava kot spremljevalna prireditev mednarodnega 19. bienala industrijskega oblikovanja V petek, 17. septembra je bila v Galeriji Doma gospodarstva na Gospodarski zbornici Slovenije odprta razstava razvoja oblikovanja Alpine med letoma 1969 in 2004. Razstava je bila ena izmed spremljevalnih prireditev mednarodnega bienala industrijskega oblikovanja BI O 19. Obutev je bila na ogled do 15. oktobra. Razstava je bila pripravljena v sodelovanju med Alpino, Sekretariatom BIO in Informacijsko dokumentacijskim centrom za oblikovanje pri Gospodarski zbornic Slovenije. Najprej je spregovorila vodja Informacijsko dokumentacijskega centra za oblikovanje Gospodarske zbornice Slovenije Maja Kržišnik. Povedala je, da je bila povod za razstavo podeljena zlata medalja na BIO 18. Prejel jo je Jure Miklavc za oblikovanje naših tekaških čevljev CL. »Spominjam se, kako so se nabirali žetoni vseh mednarodnih strokovnjakov pred rdečimi tekaškimi čevlji, in veselja, ko so na koncu člani žirije ugotovili, daje nagrada podeljena mlademu slovenskemu oblikovalcu in uveljavljenemu slovenskemu podjetju,« je dejala. »Razstava je zasnovana kot pregled dosežkov in bo lahko še večkrat uporabljena tudi kot dokument bistvenih premikov v razvojnem delu Alpine. Tega ne bo moč več prezreti. Dana je osnova, ki obvezuje,« je nadaljevala. »Če želimo načrtno umestiti oblikovanje v razvojne in strateške usmeritve v podjetjih, ki potrebujejo konkurenčne izdelke, je potrebno najprej ustvariti prepoznavnost stroke oblikovanja. Rezultati niso vidni takoj. Do uspehov vodi dolga pot, ki si ne more več privoščiti dolgih postankov ob samovšečnostih trenutnih uspehov. V poslovni odličnosti podjetja igra oblikovanje zelo pomembno vlogo, celostna podoba podjetja zajema številne dejavnosti, ki potrebujejo vizijo in vodenje, združuje oblikovanje proizvodov in storitev. Dizajn menedžment je danes še redko prisoten v našem poslovnem svetu, vendar izzivi, ki jih prinašajo poslovni cilji, zahtevajo načrtovano pozicioniranje in upoštevanje zahtev celostnega oblikovanja. Današnja razstava je neke vrste osebna izkaznica podjetja in bi jo moralo pripraviti vsako podjetje, ki se zaveda pomena inovativnega razmišljanja pri svoji uspešnosti in ambicijah na svetovnih trgih,« je zaključila Maja Kržišnik. Razstavi na pot je nekaj besed dodala tudi sekretarka Bienala industrijskega oblikovanja Špela Šubic. K temu, da je Alpina uspešno podjetje, je zagotovo pripomogla tudi skrb za uspešno oblikovanje. Alpina je sprejela izziv in upati je, da ji bodo sledili tudi drugi. Predsednik uprave mag. Andraž Kopač je povedal, da v vsakdanjem življenju pogosto slišimo to in ono o dizajnu oziroma kako je oblikovanje postalo kultura našega bivalnega okolja. Tudi čevlji niso izjema. Danes si razvoj naše obutve težko predstavljamo brez sodelovanja oblikovalcev. Pogled v prihodnost nam narekuje, da nadaljujemo in še izboljšujemo dosedanje delo. V ta namen se nam bodo pridružili novi sodelavci, med drugimi tudi Rok Oblak, letošnji nagrajenec na Bienalu industrijskega oblikovanja. Skupaj bomo ustvarili in razvijali izdelke, ki bodo v ponos tem, ki smo jih izdelali do danes,« je zaključil mag. Andraž Kopač in obiskovalce povabil na ogled razstave. Sekretarka Beinala industrijskega oblikovanja Špela Šubic je bila pobudnica za odprtje razstave. »Misel za izvedbo tega projekta se mi je porodila ob prejemu nagrade, ki sojo vaši tekaški čevlji prejeli na razstavi BIO pred dvema letoma. Zdelo se mi je primerno, da bi tako pomemben rezultat podjetja, ki je sodelovalo z mladim oblikovalcem, podrobneje . izpostavili in predstavili njegove dosežke. Moj predlog je doživel ugoden odmev. V sodelovanju z ustreznimi službami Alpine in oblikovalci smo se odločili za predstavitev razvoja tekaške in smučarske obutve. Med tema dvema vrstama obutve so velike razlike, ki jih nismo mogli zanemariti. Odločili smo se, da na razstavi prikažemo tako eno kot drugo obutev,« je za naš časopis povedala Špela Subic. Nekaj besed je Špela Šubic namenila tudi pomenu oblikovanja. »Za podjetje je velikega pomena, da ima dobro oblikovane izdelke. Z dobro oblikovalsko rešitvijo ti pridobijo na dodani vrednosti. S tem se preseže osnovni namen izdelka, uporabnost. Rešitev mora težiti k čim večji uporabnosti, ne smemo pa pozabiti tudi na to, daje izdelek zanimiv tudi zaradi drugih lastnosti.« Jure Miklavc, ki je zasnoval razstavo, sodeloval pri njeni postavitvi in izdelavi kataloga, je dejal, da je bila osnovna ideja razstave, da bi na enem nivoju povezali izdelavo in oblikovalske ideje. »Razstava je samo začetek in upam, da se bo zbirka nadgrajevala z novimi modeli. Je prikaz razvoja oblikovanja v Alpini in upam, da bo tudi v prihodnosti še priložnost za ogled. Razstavo sva zasnovala z Ja-nom Jagodičem. Njegove elemente, ki jih je pripravil za sejem ISPO sva prenesla v galerijsko okolje. Vodilo ob razstavi je bilo s čim manjšimi stroški postaviti kakovostno razstavo. Mislim, da nam je to uspelo.« Jožica Kacin Ob odprtju razstave je spregovoril mag. Andraž Kopač, na levi Maja Kržišnik, na desni pa Špela Šubic. izdelek, ki ima kljub vedno novim trendom, dolgoletno tradicijo. Vesel sem, da so pri snovanju in izdelavi Bambina sodelovali ljudje, ki so vedeli, da je pri tovrstni obutvi pomemben tudi dizajn. Posebno priznanje za nas je, da so Bambino kopirali tudi drugi proizvajalci in ga izdelali pod drugačnimi imeni. Tudi to je dokaz, da smo šli po pravi poti. Delo življenje: Kako je prišlo do odločitve za Bambino? Milan Herzog: Takrat ni bilo ustrezne ponudbe otroške smučarske obutve. Razmišljali smo, daje potrebno narediti obutev, ki bo čim bolj prilagojena otrokovim potrebam in zmožnostim. Čevlji naj bi bili udobni, topli, obuvanje in sezuvanje naj bi bilo čim bolj enostavno. Razmišljali smo tudi o tem, da čevelj ne sme biti predrag. Otroški smučarski čevlji Bambino uspešno izdelujemo in prodajamo že štiriindvajset let. Delo življenje: Je čevelj dolgo nastajal? Milan Herzog: Od ideje do tega, da je model prišel na prodajne police, je preteklo približno dve leti. Delo življenje: Bambino je bil vaš prvi vidnejši projekt. Zasnovali pa ste še veliko drugih smučarskih čevljev. Milan Herzog: V času, ko sem sodeloval z Alpino, to je do leta 1986, smo naredili kar nekaj uspešnih projektov. Poleg Bambina je velik uspeh dosegel tekmovalni čevelj SR 84, zasnovan je bil čevelj z zadnjim vstopom Elite, Scorpio in še nekateri. Sodeloval sem tudi pri oblikovanju treking obutve. Delo življenje: SR 84 je bil čevelj, v katerem so naši tekmovalci posegali tudi po najboljših rezultatih. Grega Benedik je z njimi natopil na olimpijskih igrah v Sarajevu. Milan Herzog: Eden izmed razlogov za izdelavo SR 84 so bile tudi olimpijske igre, ki so bile leta 1984 v Sarajevu. V tistem času je Alpina zelo uspešno sodelovala z našo smučarsko reprezentanco. SR 84 je nastajal v sodelovanju z Janezom Smit-kom, ki je velik strokovnjak na področju tekmovalnega smučanja. S svojim znanjem je veliko pripomogel, da je bil narejen čevelj, ki je po uporabnosti in kakovosti ustrezal zahtevam najboljših smučarjev. Delo življenje: Kako se je začela vaša modelarska pot? Milan Herzog: Začel sem kot čevljar. Toda vedoželjnost me je gnala naprej. Industrijskega oblikovanja sem se učil v Nemčiji. Pri tem in tudi pri nadaljnjem delu mi je prišlo znanje ročne izdelave obutve, ki sem se ga naučil kot čevljar, zelo prav. Delo življenje: Specializirali ste se za oblikovanje smučarskih čevljev? Milan Herzog: Sodeloval sem pri oblikovanju različnih modelov. Večji poudarek na smučarskih čevljih je bil splet življenjskih okoliščin. V začetku sedemdesetih let se je na področju smučarske obutve dogajalo veliko novega. Iz usnjene obutve smo začeli prehajati na plastične smučarske čevlje. Potrebno je bilo preiti na povsem nov način dela, uvesti novo tehnologijo. V Avstriji sem bil vodja modelir-nice. Zanimal sem se za novosti. Spoznaval sem novosti in rešitve iz Avstrije, Nemčije, Italije. Tako so prihajale nove izkušnje. Delo življenje: Začeli ste sodelovati z Alpino in svoje znanje prenašati v naše okolje. Milan Herzog: Imel sem srečo, ker sem v Alpini naletel na sodelavce, ki so se zavedali pomembnosti napredka in sledili novostim. Sodobnejša tehnologija je tudi v Alpini vsak dan zahtevala nekaj novega. Delo življenje: Je bil pri smučarskih čevljih poleg tehnologije in kakovosti dan poudarek tudi izgledu? Milan Herzog: V sedemdesetih letih dizajn še ni bil tako pomemben element. Ob koncu sedemdesetih in v začetku osemdesetih se je to bistveno spremenilo. Na žalost veliko podjetij ni pravočasno spoznalo pomena izgleda izdelkov in tudi zato niso dosegli želenega uspeha. Oblikovalci smo se dolga leta trudili in zavzemali, da smo lahko uveljavili nove, sveže ideje. Alpina je bila ena od svetlih strani naprednega razmišljanja. Vodstvo in strokovnjaki so pravi čas spoznali, da je dizajn zelo pomemben in mu namenjali tudi ustrezno pozornost. Vedno so bili pripravljeni za nove ideje. Mislim, da je tudi to eden izmed razlogov, daje Alpina danes uspešno podjetje, ki svoje izdelke prodaja na zahtevnih svetovnih tržiščih. Delo življenje: Mislite, da ima izgled obutve vpliv na ceno, ki jo izdelek doseže na trgu? Milan Herzog: Izgled ima pomemben vpliv. Obutev mora biti, poleg ustrezne funkcionalnosti in kakovosti, privlačna na pogled. Le tako pritegne kupce in le tako lahko doseže tudi ustrezno ceno. Delo življenje: Kakšni občutki vas prevevajo ob razstavi Razvoja oblikovanja v Alpini, kjer so na ogled izdelki, pri katerih ste odigrali pomembno vlogo? Milan Herzog: Vesel sem, ker so na enem mestu zbrani dosežki Alpine. Vesel sem tudi, da sem s svojim znanjem pripomogel k temu, da je vanje vtkano tudi nekaj mojega dela. Rad se spominjam dni, ko sem sodeloval z Alpino. Vesel sem, ker sem po dolgem času videl nekaj starih sodelavcev. Spominjam se sodelavcev iz razvoja, s katerimi smo se največkrat srečevali, pa tudi tistih iz orodjarne in ostalih oddelkov. Skupaj in sproti smo se učili. Z veliko dobre volje in ob podpori vodstva nam je marsikaj uspelo. Zavedam se, da brez sodelavcev in njihove pripravljenosti za sodelovanje in izvedbo novih zamisli, ne bi bilo uspešnega razvoja. To pomeni, da tudi ne bi bilo izdelkov, ki so Alpino in njeno obutev ponesli v svet. Jožica Kacin Jure Miklavc Oblikovalec leta - priznanje |e bilo podeljeno za našo tekaško in smučarsko obutev Oblikovalec Jure Miklavc, s katerim sodelujemo na področju oblikovanja, dokazuje, da trdo delo rodi tudi sadove. V zadnjem času je prejel že nekaj vidnejših nagrad. Ponosni smo, ker so to nagrade za našo obutev in je to tudi promocija izdelkov Alpine. Na prejšnjem, 18. Bienalu industrijskega oblikovanja je Jure Miklavc prejel Zlato medaljo za oblikovanje Alpini-nega tekmovalnega tekaškega čevlja CL. Za isti izdelek je prejel še Delovo nagrado za oblikovanje DIDA. Uspešno, večletno sodelovanje pri razvoju Alpininih izdelkov so opazili tudi člani strokovne komisije na Mesecu oblikovanja in našemu sodelavcu dodelili naziv Oblikovalec leta 2004. Delo življenje: V zadnjih letih ste za oblikovanje Alpininih čevljev prejeli kar nekaj nagrad. Zadnja je bila Oblikovalec leta. Kakšna nagrada je to? Jure Miklavc: Nagrada oblikovalec leta se podeljuje za celosten in inova-tiven pristop v procesu oblikovanja, za napredek in sodoben pogled na stroko. V letošnjem letu sejo podeljuje šele drugič. Je v sklopu Meseca oblikovanja in je nekakšen skupek celomesečnih aktivnost na temo oblikovanja: od podelitve nagrade, Jure Miklavc razstav, oblikovalskih delavnic, do predavanj in forumov. Namen vsega je promocija oblikovanja tako pri gospodarstvu kot v širši javnosti. Delo življenje: Za katero obutev ste jo prejeli? Jure Miklavc: Na razpis sem oddal tekaške čevlje Racing CL, celotno Touring grupo, celotno Sport grupo in smučarske čevlje Challenger in Lynnea ter novi Be3. Komisija je posebej izpostavila Racing CL in Be3. Delo življenje: Kakšen je izbor za sodelovanje oziroma, zakaj ste se odločili za sodelovanje? Jure Miklavc: Oblikovalski poklic vsebuje tudi precej subjektivnega, zato je potrebno, da se dokazujemo na strokovnem področju. Nagrade so tako del oblikovalčeve kredibilnosti. Zaradi medijske atraktivnosti dogodkov pa se promovira tudi naročnik -Alpina in njeni izdelki. Osebno mislim, da so nagrade priznanje oblikovalcu in naročniku. Izdelek se vedno rodi iz sodelovanja. Delo življenje: Dobili ste že nekaj nagrad za oblikovanje Alpininih izdelkov. Na prejšnjem 18. bienalu ste prejeli Zlato medaljo za oblikovanje tekmovalnega tekaškega čevlja CL. Za isti izdelek ste prejeli še Delovo nagrado DIDA. Sedaj ste postali Oblikovalec leta. S čim mislite, da prepričate žirijo. Kaj vpliva na to, da opazijo vaše oziroma naše delo in izdelke? Jure Miklavc: Vsak oblikovalski natečaj je nekaj posebnega. Zelo je odvisno tudi od tega, kdo sedi v žiriji. Nekateri izbori temeljijo bolj na likovnosti, drugi na ekologiji, tretji so orientirani na funkcionalnost ... Izdelki, ki prihajajo v ožji izbor na natečajih, morajo vsekakor imeti nek presežek v kakovosti, so oblikovalsko na višjem nivoju. O zmagovalcih največkrat odločajo malenkosti. Delo življenje: Čemu pri oblikovanju smučarske obutve posvečate največ pozornosti? Jure Miklavc: Vsekakor je na prvem mestu funkcionalnost. Oblika ne sme postavljati uporabnosti pod vprašaj, kljub temu, da danes velja pravilo "Forma sledi emociji". Seveda je pomembna tudi likovnost. Ta del oblikovanja naj bi oblikovalci najbolj obvladali. Bistveno za vsak izdelek je, da se zanj najprej zgradi koncept izhodišče. Šele nato lahko načrtujemo izdelek in proces seveda tudi kritično ocenjujemo: smo dosegli cilje ali ne? Na tak način se večajo možnosti uspeha izdelka na tržišču. Prioriteta pri oblikovanju je , vse bolj prepoznavnost izdelkov: prepoznaven izdelek in blagovna znamka sta danes nuja za uspeh na tržišču. Z grajenjem blagovne znamke je nujno razvijati tudi koncept oblikovanja, oziroma hišnega stila. To je naloga, ki smo jo že malce načeli in nas čaka v prihodnosti. Delo življenje: Da nastane dober smučarski čevelj je potrebno usklajeno delo več strokovnjakov. S kom sodelujete, kakšno je to sodelovanje in kako poteka? Jure Miklavc: Ekipa, ki sodeluje pri nastajanju teh izdelkov, je številna. Če omenim le nekatere: vodja razvoja je Robert Križnar, ki je zaslužen za metodološko delo in ves napredek zadnjih let. On je naš "Jean Todt". Pri Otonu Žaklju se vse začne in konča, brez njega in njegovih fantov na "cimatronu" ne bi naredili ničesar. Izredno dobri so fantje iz modelne delavnice. Nepogrešljiv je Drago Kramperšek. Pri tekaških čevljih drži vse niti v rokah Janez Novak. Kot modelirja pri teh čevljih moram omeniti Emila Filipiča. Vse skupaj pa poteka pod budnim očesom direktorja programa športne obutve Borisa Marklja. Pri oblikovanju sodelujem tudi z Janom Jagodičem. Oblikovanje je timska dejavnost in je del razvoja. Izdelki nastanejo v trikotniku med konstrukcijo in proizvodnjo, trgom in oblikovanjem. Če želimo na trg spraviti izdelek, ki bo presežen in ga bomo dobro tržili, je pogoj za to, sodelovanje čim več strokovnjakov. Naključnega uspeha ni. Veličina ni v tem, da nikoli ne padeš, Dosežki pač pa v tem, da se po padcu vedno znova pobereš. (Kitajski) Delo življenje: Kaj po vašem mnenju pridobi dobro oblikovan izdelek oziroma v našem primeru smučarski čevelj? Jure Miklavc: Poglejmo Be3. Tu smo razvijali koncept dvojnosti: v čevelj smo vgradili racionalno in emocionalno kakovost. Glavna naloga pri oblikovanju čevlja je bila, kako racionalno kakovost kot je: funkcionalnost, udobje, zaščita, hoja ... povezati v celoto, ki bo prepoznavna, atraktivna in zanimiva za otroka. Oblika čevlja mora komunicirati z otrokom na emocionalni ravni. Delo življenje: Ali slovenska podjetja po vašem mnenju dajejo dovolj poudarka oblikovanju? Jure Miklavc: Različno. Podjetja, ki se ukvarjajo z izdelovanjem polizdelkov ali "Ion" poslov oblikovanja veijetno ne potrebujejo. Oblikovanje pa potrebujejo podjetja, ki razvijajo lastno blagovno znamko in lastne izdelke. Če svoje izdelke tržijo v tujini, je zanje oblikovanje nuja. Preteklih deset let je bilo opazno manj sodelovanja, kar je razumljivo zaradi tranzi-cijskega obdobja. V zadnjem času se vse več podjetij odloča za oblikovanje in grajenje blagovne znamke. Dolgoročno je to edina možnost. Delo življenje: Gotovo so vaše misli usmerjene naprej. Kakšni so vaši načrti na področju oblikovanja v Alpini v prihodnje? Jure Miklavc: Delamo na kar nekaj zanimivih projektih, o katerih se bo še veliko govorilo v prihodnje. Značilnost dela z Alpino so kompleksni izdelki, ki imajo veliko tehnoloških in cenovnih omejitev. Za oblikovalca to ni lahko delo, vendar prav zaradi tega tudi zelo zanimivo. , ,, . Jožica Kacin Marko Kavčič, vodja vzdrževalne službe -letošnje investicije so uspešno zaključene V letu 2004 je bilo zaključenih kar nekaj pomembnih investicij. Najpomembnejša je bila nova skladiščna hala, ki je bila gradbeno dokončana februarja, uporabno dovoljenje pa je bilo izdano maja. Konec septembra so bili dani v uporabo novi sprejemni prostori v spodnjih prostorih poslovne stavbe. Pri obeh projektih je dejavno sodeloval vodja vzdrževalne službe Marko Kavčič. »Delo na posameznih projektih se prične že veliko pred začetkom izvedbenih del. Prva faza je ugotovitev potrebe po investiciji. Večji projekti se običajno načrtujejo vnaprej. Sledi odločitev o izvedbi. Izdela se idejni projekt. To je zelo pomemben del, saj se v njem že izoblikujejo smernice za dokončno izdelavo glavnega projekta. Na tej stopnji je potrebno točno določiti zahteve, ki jih mora tako glede velikosti, funkcionalnosti in uporabnosti izpolnjevati objekt. Tež- ko je dobiti pravega sogovornika, ki bi opredelil želje in potrebe novega objekta, ki morajo biti zajete v projektu. Pri izvedbi moramo paziti, da bomo zadostili vsem zahtevam dela in možnostim sedanjega časa, obenem pa stvar urediti tako, da bo uporabna več let. Ob tem moramo proučiti tudi finančne možnosti in paziti, da bo projekt sprejemljiv tudi s tega stališča. Ko je izdelan idejni načrt, nadaljujemo z glavnimi projekti. Sledi pridobivanje dovoljenj, šele nato je na vrsti iskanje izvajalcev del, nadzornih organov in podrobnejše planiranje del. Po podpisu pogodbe se pričnejo dela. Tudi tu je potrebno stalno usklajevanje in nadzor. Po končani izvedbi del sledi tehnični prevzem. Inšpektorji opravijo tehnične preglede. Če ugotovijo pomanjkljivosti, izdajo odločbo o njihovi odpravi. Investicija je zaključena z uporabnim dovoljenjem, ki ga izda upravna enota na podlagi pozitivnih mnenj z inšpekcijskih pregledov. Sledi selitev v nove prostore. Tudi ta faza zajema precej dela in usklajevanj. Projekt je s tem zaključen, za vzdrževalno službo pa dela še niso končana. Vedno se najde še kup malenkosti, ki jih je treba preurediti in dopolniti.« Marko Kavčič sodeluje v vseh teh v fazah. Največ težav nastane, ker se odločitve sprejemajo prepozno, predolgo se čaka z začetkom del. »Izvedba terja svoj čas. Težko je nadoknaditi zamujeno in hitenje običajno ne prinese dobrih rezultatov. Sam vedno želim, da bi imeli pri investicijah nekaj rezerve, saj se vedno znova dogaja, da so potrebna nepredvidena dela, do podaljšanja rokov pa prihaja tudi zaradi drugih okoliščin.« Pri izvedbi investicije je zelo pomembno, da dobimo pravega izvajalca, ki zna delo opraviti kakovostno in ki upošteva dogovorjen rok. »Pri izbiri izvajalcev običajno sodeluje tudi nabavna služba in skupaj se zavzemamo za to, da se dogovorimo z izvajalcem, ki ima dobre reference in ki je sposoben investicijo izpeljati na način, kot ga od njega pričakujemo in zahtevamo. Iz izkušenj vem, da cena ni najpomembnejši element. Velikokrat ugotovimo, da nekoliko višja izhodiščna cena, na koncu lahko pomeni celo ugodnejši finančni izid. Seveda pa ne morem reči, da cena pri izbiri ni pomemben element, a s pametnim dogovorom se da vedno najti ustrezno rešitev.« Letošnje investicije so zaključene. Veliko želja in potreb pa ostaja še Marko Kavčič nerealiziranih. Marko Kavčič pravi, da je želja in načrtov za bodočnost še veliko. Svetovni trendi kažejo, da bo cena energije tudi v bodoče rasla. V Alpini bo treba ugrizniti tudi v to jabolko. »Naše stavbe so z energetskega stališča zelo potratne. Okna so dotrajana, zatesnitev ni mogoča. Stene niso izolirane, streha na montažni hali je potrebna obnove. Tudi kotlovnica in sistem ogrevanja sta zastarela in ne ustrezata današnjim standardom. S posodobitvijo in ureditvijo energetskih virov bi bili stroški ogrevanja, poleti pa tudi hlajenja, občutno manjši. Toda to je že drug projekt. Najprej bo potrebno prostore izolacijsko urediti, potem pa nas čaka ureditev ogrevanja.« Energetska ureditev je le ena izmed nujnih investicij. Vodja vzdrževanja razmišlja tudi o drugih projektih. »Ureditev vhoda v Alpino, kar sama kliče po obnovi. Tudi posodobitev video nadzornega sistema, je ena izmed stvari, o kateri se bomo v prihodnosti gotovo več pogovarjali. Imamo tudi dokaj tehnološko zastarel sistem požarnega javljanja. Ena zmed naših prihodnjih nalog je tudi posodobitev skladišča gotovih izdelkov.« Marko Kavčič poudarja, da so to želje, a kljub temu bo treba kmalu ugrizniti v kislo jabolko. »Eno leto je pri takih investicijah premalo. Upam, da smo se iz del v preteklem obdobju že veliko naučili in da bomo to tudi upoštevali.« V letošnjem letu smo dokončali novo skladiščno halo. »Pri izgradnji in ureditvi je bilo potrebno upoštevati stroge zahteve zakona o graditvi objektov, zato je bil to dokaj zahteven projekt. Upoštevati smo morali tudi zahteve sodobnega poslovanja v novi hali. Mislim, da smo zgradili dober objekt. Res pa je tudi, da njegovo funkcionalnost še izboljšujemo. Kupili smo še nekaj dodatne opreme, med njimi viličar, ki je primeren za nakladanje in razkladanje kamionov. Dokončno smo uredili dovozne poti in obračališča kamionov. Mislim, da imamo sodobno urejeno skladišče, ki ustreza vsem standardom in potrebam.« Konec septembra so bili dokončani tudi novi sprejemni prostori. »Pri njihovem načrtovanju smo dali glavni poudarek kakovosti in uporabnosti,« je povedal Marko Kavčič. »Zavedamo se, da tehnika bliskovito napreduje. Slediti moramo razvoju in času oziroma pogled usmeriti naprej. Prostori in oprema morajo biti uporabni več let. Potrebujemo sodobne prostore, kjer je možen priklop računalnikov, predvajanje različnih projekcij in video posnetkov. Temu sledi tudi zahteva po primerni osvetlitvi, ogrevanju, hlajenju. Vse to smo upoštevali in uredili prostore, ki jih lahko prilagajamo glede na število gostov in v katerih lahko uporabimo vse sodobne oblike dela in predvajanja.« Poleg dokončanja nove skladiščne hale oziroma logističnega centra in novih sprejemnih prostorov, je vzdrževalna služba septembra in oktobra izvedla še en pomemben projekt. »Izvedli smo demontažo opreme v Gorenji vasi in na Colu ter stroje preselili ter jih uredili za nadaljevanje proizvodnje v Romuniji, nekaj pa tudi . v Bosni. Dela so potekala zelo usklajeno in mislim, da smo jih opravili kakovostno in v izredno kratkem času enega meseca. Del strojev iz Gorenje vasi smo prodali našemu kooperantu v Bosni, ostalo pa pripeljali v podjetje. Iz Cola smo celotno tehnologijo za izdelavo notranjih smučarskih čevljev z vso pripadajočo opremo preselili v Romunijo. Tam smo uredili vse potrebno za nadaljevanje proizvodnje in pomagali pri uvajanju delavk, prav tako tudi mehanikov in drugih delavcev za nov način dela.« Pri takih projektih je potrebno poznavanje številnih strok, predvsem pa sodelovanje in usklajevanje dela z izvajalci in domačimi sodelavci. »Že po naravi sem tak, da me zanima veliko stvari. Rad se ukvarjam z vsem, kar je novega, rad sem na tekočem z dogajanjem v svetu tehnike. Velikokrat to od mene zahtevajo službene dolžnosti, večkrat pa se s tem seznanjam zaradi lastnega interesa. Imam srečo, da sem človek, ki zna navezati stike in z veseljem opravljam dela, kjer je potrebno veliko medsebojne komunikacije. V vzdrževalni služi imam sodelavce, ki vsak svoje delo opravlja samostojno in kakovostno. Zaradi tega mi kot vodji to področje ne vzame preveč časa. Ocenjujem, da imam kot vodja vzdrževanja le okrog trideset odstotkov dela v zvezi s tekočim vzdrževanjem, vse ostalo so večji projekti,« je povedal vodja vzdrževanja Marko Kavčič. Jožica Kacin Direktor nabave Primož Kopač: »Najpomembnejša je funkcionalnost.« Pri vsakem večjem investicijskem projektu sodeluje tudi nabavna služba. Direktor nabave Primož Kopač je povedal, da je največja vloga nabave cenovno pogajanje. »Cena je pomemben element, ni pa najpomembnejši. Zavedamo se, da objekte gradimo oziroma obnavljamo za daljše obdobje. Paziti moramo, da naredimo objekt, ki bo zadostoval tudi potrebam v prihodnosti. Najpomembnejša pa je funkcionalnost. Tudi pri omenjenih projektih smo upoštevali te postavke in mislim, da imamo objekte, ki tako po funkcionalnosti kot izgledu ustrezajo sodobnemu času in ki bodo pripomogli k lažjemu delu zaposlenih in onih, ki bodo prihajali v naše prostore.« Že nekaj časa se je kazala potreba po ureditvi logistike v podjetju. »Skladišča so bila pred tem na različnih lokacijah, z novo skladiščno halo pa je material na enem mestu. To je pomembno predvsem zaradi lažje oskrbe domače proizvodnje, pa tudi kooperantov. Material se sedaj skladišči in pripravlja na enem mestu. Transportne poti so krajše in bolje urejene. Tudi manipulacija z blagom je zaradi sodobne ureditve lažja in boljša.« Prav tako ni bilo primernih prostorov za sprejem gostov. Primož Kopač je v zvezi s tem dejal: »Sindikalna dvorana ni zadostovala potrebam in možnostim, ki jih zahteva sodobno poslovanje. Tudi izgled ni bil primeren. Poleg dvorane, kamor lahko pride več obiskovalcev, ni bilo ustreznih prostorov niti za obisk posameznih poslovnih partnerjev. Največkrat so prišli kar v naše delovne prostore. Z novimi sprejemnimi prostori smo dobili nov sodobno urejen center, kjer lahko sprejmemo posameznike kot tudi večje in manjše skupine.« Jožica Kacin Novi sprejemni prostori - sodobno urejen demonstracijski center, ki bo zadovoljil potrebe tudi najzahtevnejših obiskovalcev Konec septembra so bili svojemu namenu predani novi sprejemni prostori za obiskovalce in partnerje. Obsegajo: sprejemnico, veliko dvorano, malo dvorano, dve govorilnici, jedilnico, čajno kuhinjo, priročno skladišče in sanitarije. V sprejemnici, ki je namenjena sprejemu gostov, je svetloben napis Alpina, pod njim pa slogan iz naše razvojne strategije: Smo razvojno usmerjena družba za proizvodnjo in prodajo obutve. Na levi strani so fotografije, kjer je prikazana preteklost podjetja. Na desni strani ob vhodu je v posebnih ličnih kroglah, ki so bile prvič uporabljene na sejmu ISPO, predstavljen naš proizvodnji program. Krogle so narejene tako, da bo mogoče menjavanje izdelkov. Po hodniku in v jedilnici so fotografije, ki prikazujejo utrip iz proizvodnje, prodajaln in propagandnih akcij. Velika dvorana lahko sprejme do štirideset obiskovalcev, mala do dvajset. Prostor je pregrajen s pregradno steno in ga je mogoče preurediti v en velik prostor. Tudi oprema je enotna in jo je mogoče premeščati iz enega prostora v drugega oziroma namestiti tako, kot zahtevajo trenutne potrebe in število obiskovalcev. To je sodobno opremljen demonstracijski center s sodobno avdio video opremo, ki omogoča konferenčno projeciranje do šest računalnikov. Dana je možnost izmeničnega predvajanja glasbene podlage in govora. Urejena je predpriprava za kom- binirano uporabo projekcij na platno in plazemski ekran. Na ekranu je kakovost slike in barv na zelo visoki ravni, medtem ko so projekcije bolj medle. Prostori imajo tudi sodobno urejene svetlobne efekte. Nastavljiva je moč svetlobe. Urejeno je avtomatsko prezračevanje in vzdrževanje temperature, ki zajema tako gretje kot hlajenje. Imamo sprejemne prostore s sodobno opremo in tehniko, ki bo omogočala najsodobnejše delo in bo zadovoljila tudi najzahtevnejše uporabnike. Prostori imajo samostojen vhod in predstavljajo zaključeno celoto, zato so na razpolago tudi zunanjim uporabnikom. Jožica Kacin Prva seja v novih prostorih je pripadla svetu delavcev 29. septembra je bila seja sveta delavcev. Potekala je v novih sprejemnih prostorih. Ker je bilo to prvo srečanje oziroma sestanek na tej lokaciji, je bilo nekaj besed namenjenih tudi novemu projektu. Zbrane je nagovoril predsednik uprave mag. Andraž Kopač. Povedal je, da je bilo v izgradnjo vloženega mnogo dela. Vsem, ki bodo uporabljali te prostore, je zaželel veliko uspeha. Željam po uspešnih razgovorih, ki bodo vodili k dobremu poslovanju Alpine, seje pridružil tudi predsednik sveta delavcev Peter Trček. J.K. Tudi kupci iz tujine so se v novi dvorani dobro počutili 4. oktobra je bil v novih sprejemnih prostorih sestanek z našimi kupci obutve iz tujine. Seznanili so se z novo kolekcijo športne obutve in načrti za naslednjo sezono. Dneva ne moreš zadržati, lahko pa ga izkoristiš. (Latinski) Govorilnica je namenjena za posamezne razgovore Govorilnici sta namenjeni poslovnim razgovorom in srečanjem. Vodja službe za nakup Ivo Pivk in organizatorka prodaje Katarina Mlakar se dogovarjata o nakupu obutve za naslednjo sezono. Obrata na Golu in v Gorenji vasi sta 30. septembra dokončno prenehala z obratovanjem V skladu s programom o razreševanju presežnih delavcev, ki je bil sprejet marca letos, sta dne 30. septembra 2004 obrata Gorenja vas in Col prenehala z delom. Delavcem, ki so se prezaposlili k drugim delodajalcem, so bile izplačane odpravnine ob prenehanju delovnega razmerja, ostali pa so jo prejeli ob izteku odpovednega roka, to je 30. 9. 2004. Povprečna izplačana odpravnina je bila nekaj več kot milijon tolarjev. Obrat Gorenja vas je v postopku zapiranja v upravljanje prevzela občina Gorenja vas. Od dneva sprejema programa je zaposlitev našlo že 48 delavcev. Pri iskanju najustreznejših rešitev je ves čas sodelovala tudi Alpina. V začetku meseca oktobra je 18 delavk začelo z uvajanjem v delo pri novem delodajalcu Karboni v prostorih obrata v Gorenji vasi, konec meseca novembra pa je 12 delavk pri tem delodajalcu skleni- lo delovno razmerje. Tako je na zavodu za zaposlovanje še nekaj delavk. Delovno razmerje ni prenehalo 9 delavkam, ker po zakonu o delovnih razmerjih uživajo posebno varstvo pred odpovedjo zaradi invalidnosti, porodniškega dopusta, bolniškega staleža in starosti. Štiri starejše delavke in dve invalidki smo prerazporedili v oddelke v Žiri, ostale pa so na porodniškem oziroma bolniškem dopustu. Tudi na Colu so potekali pogovori, da bi lastništvo obrata prenesli na občino Ajdovščina. Zaenkrat so bili neuspešni. V sodelovanju z Alpino so se iskali potencialni prevzemniki za nadaljevanje primerne dejavnosti v obratu, vendar zaenkrat ni pravih rezultatov. Iskanje novega prevzemnika se še nadaljuje. V obratu na Colu se je od dneva spre- 1 jema programa o razreševanju presežnih delavcev prezaposlilo 14 delavcev. V odprto brezposelnost na Zavod za zaposlovanje je prešlo 98 delavcev, trenutno pa je na zavodu še okrog 65 delavcev. Posebnega varstva pred odpovedjo je bilo deležnih 16 delavcev, od tega deset delavk zaradi porodniškega dopusta oziroma bolniškega staleža in 6 delavk invalidk. Ena delavka invalidka se vozi dnevno v Žiri, za ostalih pet pa še nismo našli ustrezne rešitve. Zanje se išče ustrezno delo tudi pri drugih delodajalcih, vendar nam do sedaj ni uspelo prezaposliti nobene od teh delavk. .... Marta Mlinar Alpina CRO - Prenovljena prodajalna v Zadru ter nove prodajalne v Makarski, Metkoviću in Osijeku Po preteku dvaindvajsetih let je tudi Alpinina prodajalna v Zadru prišla na vrsto za prenovo. Prenovili smo jo letos, v mesecu marcu. Ob odhodu dosedanje poslovodkinje Pavice Tokic, je za vodenje prodajalne zadolžena Nada Čakarun. V Makarski smo konec oktobra odprli novo prodajalno, ki je v centru Sv. Ni-kole. Prodajalno imamo v najemu in meri sto dvajset kvadratnih metrov. Poleg naše prodajalne je tam še okrogtrideset lokalov z najrazličnejšim blagom. Konec oktobra so začeli s prodajo v Makarski. Finančni direktor Alpine CRO Čedomir Očic', prodajalka iz Zagreba, direktor maloprodaje Stanko Kranjc, prodajalka iz Zagreba, direktor Alpine CRO Bojan Končan in spredaj prodajalki prodajalne v Metkovieu ob odprtju, 17. novembra. 2. decembra je pričela s poslovanjem tudi prodajalna v Mercator centru v Osijeku. V mesecu novembru smo odprli prodajalno v Metkovicu. kjer še nismo bili prisotni. Upamo, da bo naša obutev dobro sprejeta. V začetku decembra je bila odprta nova prodajalna v Mercator centru v Osijeku. To bo že druga naša prodajalna v tem mestu. Sicer pa je situacija na Hrvaškem precej neugodna. V državi imajo dvajset odstotno nezaposlenost. Poleg tega so letos uvozili veliko proizvodov iz dežel s cenejšo delovno silo. Vse to za nas ni najbolje. Marsikdo, ki je na robu življenjskega standarda (teh pa je kar veliko), kupuje ceneno blago, čeprav po kakovosti daleč zaostaja za našim. Tudi politika slovenske in hrvaške države ne deluje v korist našim prodajalnam. Hrvaška ima več kot milijon upokojencev z minimalno pokojnino, ki ne zadostuje niti za normalno življenje. Veliko prebivalcev živi na robu revščine. Upam, da se bodo razmere čim prej izboljšale in da bo pri nakupu prevladala kakovost, tako da bo povpraševanje po naših čevljih dobro oziroma še boljše kot doslej. Bojan Končan Udeležili smo se sejma Sodobna vojska v Gornji Radgoni V septembru smo se v grosistični prodaji udeležili sejma Sodobna vojska v Gornji Radgoni. Na sejmu predstavljajo slovensko vojsko, opremo in pfoizvajalce, kamor s svojo obutvijo sodi tudi Alpina. Sejem si ogleda veliko obiskovalcev, ki jih zanima to področje, zato smo se trudili, da smo sodelovanje izkoristili predvsem v propagandne namene. Izredno zanimanje je bilo za nove vojaške škornje Arpenaz, obiskovalci pa so povpraševali tudi po ostali obutvi. V ta namen smo imeli pripravljene različne kataloge, ki smo jih delili obiskovalcem. Mislim, da smo se na sejmu uspešno predstavili in da so take predstavitve potrebne tudi v bodoče. Igor Šorli V začetku decembra smo pričeli tudi s prodajo kupcu prilagojene smučarske obutve - kupcem je na ta način na voljo moški čevelj Challenger in ženska Lynnea. V petek, 3. decembra je v Mercator centru v Ljubljani potekala prodajna akcija kupcu prilagojene obutve smučarskih čevljev Challinger in Lynnea. Kupci so tokrat lahko prvič kupili kupcu prilagojeno smučarsko obutev, ki je za vsako številko narejena v treh različicah. Zanimanje za to novost je bilo veliko. Številni kupci so ta dan prišli v našo prodajalno z namenom, da bodo preizkusili oziroma se odločili za obutev, ki se bo najbolje prilegala njihovi nogi. Med kupci je bil tudi gospod Matjaž. Povedal je, da je pred dnevi prišel v našo prodajalno v Mercator centru. Kupil je pohodniško obutev. Prodajalci so ga seznanili z akcijo. Odločil se je, da bo preizkusil tudi smučarsko obutev. »Do sedaj še nisem imel dobrih smučarskih čevljev,« je povedal. »Nekajkrat se spustim po strmini, pa imam mravljinčasto nogo. Upam, da bo v Alpinini kupcu prilagojeni obutvi smučanje udobnejše. Že v nedeljo bom preizkusil nove čevlje,« je zatrdil, ko je z novimi pancerji odhajal iz prodajalne. Tudi merjenje smučarskih čevljev je lahko zabavno. Tudi gospod Peter je bil eden izmed kupcev kupcu prilagojenih smučarskih čevljev. »Imam težave s stopali. Že dolgo si želim, da bi dobil obutev, ki bi se bolje prilegala mojima nogama. Slišal sem za vašo kupcu prilagojeno obutev in meritve, ki jih opravljate na optičnemu merilniku. Prav z namenom, da pomerim nogi, sem se že pred dnevi oglasil pri vas v Žireh,« je povedal. Listek z merami je prinesel kar se seboj. »Že od malega sem navdušen smučar. V zadnjem času se še bolj posvečam temu športu. Na Kupci so najprej pomerili nogi na optičnem merilniku, ki smo ga postavili pred prodajalno. žalost imam vedno težave z obutvijo,« je prijazno klepetal med pomerjanjem. »Takega občutka v pancerjih še nisem imel,« je komentiral. Obutev mu je ustrezala in odločil se je za nakup. Med kupci smučarske obutve je bilo ta dan več moških. Ena izmed predstavnic ženske populacije pa je bila tudi gospa Silva. Tudi ona se je pritoževala, da ne dobi smučarskih čevljev, ki bi ji omogočili udobno smučanje. »Prijatelj mi je povedal za akcijo. Odločila sem se, da tudi jaz pomerim nogi in da poiščem smučarsko obutev, ki se bo najbolje prilegala mojima nogama,« je povedala in dodala, da rada smuča, zato ji bo dobra obutev prišla zelo prav. Gospoda Sama sem srečala že, ko je meril nogi na optičnem merilcu. Takoj je bil pripravljen povedati nekaj za naš časopis. Še posebej zato, ker je velik privrženec Alpine. Dejal je, da vedno kupuje našo športno obutev. Vzrok zakaj, pa je pojasnil takole: »Alpina obutev je kakovostna, drug razlog pa je, da vedno, če so le na razpolago, kupujem slovenske izdelke.« Povedal nam je, da potrebuje nove smučarske čevlje. Pred dnevi je prišel v prodajalno. Hotel jih je kupiti. Prodajalci so ga seznanili, da se bo v petek pričela prodaja kupcu prilagojene smučarske obutve. Z veseljem je počakal nekaj dni. »Nisem vedel, da imam različni nogi,« je svoje ugotovitve meritev razlagal, ko je preiz- W V prodajalni Mercator centra v Ljubljani je bilo živahno. kušal, katera različica obutve je zanj najprimernejša. Pri pomerjanju se mu je pridružilo tudi dekle. In iz prodajalne sta odšla z novimi kupcu prilagojenimi smučarskimi in pohod-niškimi čevlji. Naj bo smučanje v naši smučarski obutvi vsem v prijeten užitek in sprostitev. Prodajo kupcu prilagojene smučarske obutve sta popestrili tudi mladenki Božički. Prijazno sta nagovarjali mimoidoče, delili propagandno gradivo in kupce seznanjali z akcijo. Zgovorni mladenki sta bili nad odzivom navdušeni. h Večkratni svetovni in olimpijski prvak Thomas Alsgaard na delovnem obisku v Alpini Za močnimi temnimi obrvmi se skriva šarmantni pogled večkratnega svetovnega in olimpijskega prvaka Tho-masa Alsgaarda, ki je v začetku decembra obiskal Alpino. Svojo prvo olimpijsko medaljo v smučarskem teku je dosegel prav z Alpininimi čevlji. Sedaj se po desetih letih znova vrača v Alpino kot strokovni sodelavec pri razvoju novega tekmovalnega tekaškega čevlja. Njegovo prepoznavnost v nordijskih deželah bomo izkoristili tudi v promocijske namene. Tako se nam je pridružil na snemanju predstavitvenega filma o novem tekaškem čevlju na Pokljuki, kjer ga z navdušenjem nismo opazovali le mi, ampak vsi, ki so bili takrat prisotni. Z užitkom smo gledali, kako se z elegantnim in lahkotnim korakom poganja po smučini. Po končanem snemanju je ostalo nekaj časa in ob tej priložnosti sva si ogledala tudi Ljubljano in se pogovorila o njegovi življenjski poti. Med drugim mi je zaupal, da skoraj ni športa na svetu, ki ga še ne bi poizkusil. Delo življenje: Na Norveškem, od koder prihajate, je smučarski tek zelo popularen. So vas za smučarski tek navdušili starši? Thomas Alsgaard: Res je. Na smučeh so že otroci stari dve leti in prav zanimivo jih je opazovati. Tudi sam sem prvič stopil na tekaške smuči, ko sem bil star dve leti in pol. Že čez pol leta sem postal prvak regije, v kateri sem živel. Starši se še danes spominjajo tega dneva. Toliko časa sem jokal, dokler niso popustili in me prijavili na tekmo, čeprav je bilo dovoljeno le dečkom starim od pet let naprej. Potem sem do petnajstega leta vsak dan tekel bolj za zabavo kot zares. Malo pred dvajsetim letom sem sprejel pomembno življenjsko odločitev. Potrebno se je bilo odločiti za šolanje na univerzi ali smučarski tek. Kot vidite sem se odločil za slednje. Delo življenje: Pravilnost odločitve se je potrdila že zelo kmalu, ko ste na olimpijskih igrah v Lilleham-merju z našimi čevlji osvojili zlato medaljo. Kakšni so bili takrat vaši občutki? Dogajanje sta popestrili prijazni Božički, ki sta nagovarjali mimoidoče, delili propagandno gradivo in kupce seznanjali z akcijo. Nataša je povedala, da že nekaj let priložnostno opravlja takšna dela. Alpino je poznala že pred tem. Kljub temu pa je bila presenečena, ker je v nekaj urah, ko je potekala akcija, izvedela o Alpini toliko dobrega. Kupci, ki so prihajali mimo in s katerimi seje pogovarjala, dobro poznajo podjetje in njen proizvodni program. Najbolj razveseljivo pa je, da so vsi pohvalili kakovost obutve. »Od danes naprej vidim Alpino v povsem drugačni luči in jo bolj cenim,« je navdušeno pripovedovala. Hostesa Irma pa pozna Alpino tudi po tem, da kupuje našo obutev. S športom se ne ukvarja, všeč pa so ji naši modni čevlji. Akcija prodaje kupcu prilagojene obutve tudi ona ocenjuje kot uspešno. Jožica Kacin Thomas Alsgaard Thomas Alsgaard: Ker so bile olimpijske igre na Norveškem smo bili vsi pod velikim pritiskom. Takrat sem bil star komaj dvaindvajset let in javnost od mene ni veliko pričakovala. Lahko sem se osredotočil na tek. To je bilo veliko presenečenje. Se pomembneje pa je bila potrditev, da sem se odločil prav, ko sem izbral smučarski tek. Jaz pa tudi drugi smo ugotovili, da lahko postanem vrhunski tekmovalec. Spomnim se, da so bile tega leta zimske razmere za smučarski tek zelo ugodne, na štadionu je bilo več kot stopetdeset tisoč gledalcev, ki so bučno navijali in občutki v cilju so bili res neverjetni. Še danes so mi te olimpijske igre najljubše. Delo življenje: V svoji karieri tekmovalca ste dosegi številne izjemne uvrstitve. Kariero ste uspešno zaključili na lanskem svetovnem prvenstvu v Val di Fiemme. Kateri izmed vseh teh uspehov pa se je vam najbolj vtisnil v spomin? Thomas Alsgaard: Težko je reči, ker sem vsak uspeh doživljal na drug način. Lani sem imel vso sezono veliko težav. Na pripravah sem padel s kolesom in si zlomil roko, nato sem zbolel in res sem se moral zelo truditi, da bi prišel v vrhunsko formo za svetovno prvenstvo. Na koncu se je ves trud poplačal z dvema zlatima medaljama. Toda medalja ali zmaga mi kot tekmovalcu nikoli nista pomenili toliko kot vzdušje, ki so ga za najboljše, sploh pa za zmagovalca pripravili gledalci ob progi ter občutek moči in dobre pripravljenosti za tekmo. Če bi se moral odločiti za najljubšo zmago, pa bi verjetno izbral olimpijsko medaljo v Lillehammerju. Za tekmovalca je vedno poseben občutek, ko tako velik uspeh doživi pred domačim občinstvom. Delo življenje: Po desetih letih se vračate v Alpino kot strokovni sodelavec pri razvoju tekmovalnega tekaškega čevlja. S svojimi bogatimi izkušnjami boste zagotovo lahko prispevali svoj delež pri načrtovanju vrhunskega tekmovalnega čevlja. Thomas Alsgaard: Kot tekmovalec nikoli nisem imel časa testirati opreme. Vedno smo samo preverili, da se oprema čim bolje ujema in poskrbeli, da so smuči dobro na- mazane. Sedaj se veselim, da bom lahko svoje znanje uporabil tudi pri testiranju in razvoju novega tekmovalnega čevlja. Tako se bom lahko zares posvetil samo opremi, saj ne bo treningov in koncentriranja na tekme. Delo življenje: Ali opazite kakšen napredek v pristopu Alpine k razvoju tekaških čevljev danes in pred desetimi leti? Thomas Alsgaard: Zagotovo. V zadnjih letih je Alpina zares izboljšala kakovost tekaških čevljev. Sodeloval sem že s številnimi konkurenčnimi podjetji, vendar nikjer ni bilo pravega posluha za ideje in želje tekmovalcev po izboljšanju čevlja. V Alpini lahko govorim s strokovnjaki, ki vedo kaj delajo in za dobro idejo vedno najdejo pot in jo uresničijo. Tudi prvi prototipi novega čevlja so zelo obetavni in mislim, da gre razvoj v pravo smer in da bo iz tega nastal zares pravi tekmovalni čevelj. Predsednik uprave Alpine mag. Andraž Kopač in norveški biatlonec Ole Einar Bj0rndalen sta 30. septembra podpisala dvoletno pogodbo o sodelovanju. Stalna vlaganja v razvoj so Alpino popeljala v sam vrh proizvajalcev čevljev za tek na smučeh in tako Alpina danes dosega tretjinski svetovni tržni delež pri prodaji tekaške obutve. Upamo, da bo združitev izkušenj naših strokovnjakov in znanja, ki so ga skozi leta treningov pridobili Ole Einar Bj0rndalen in ostali člani Alpinine tekmovalne ekipe, pomagala ohraniti in še dodatno utrditi primat Alpine pri trženju čevljev za tek na smučeh. Danes so pri razvoju tekaške obutve pomembni majhni detajli, pri katerih bo Bj0rndalen, kot tekmovalec z izjemnim občutkom, lahko zelo veliko pomagal. Še zlasti pa bo kot najbolj priljubljen biatlonec pomagal pri utrditvi Alpinine blagovne znamke v svetu. Delo življenje: V Sloveniji ste preživeli štiri dni. Kolco se počutite? Ste že videli kaj novega? Thomas Alsgaard: Pravzaprav imam na Slovenijo zelo lepe spomine. Tu sem v Bohinju leta 1993 prvič v karieri stal na zmagovalnem odru na tekmi za svetovni pokal. Potem sem se še enkrat vrnil v Slovenijo in si ogledal Bohinj in Žiri. Sedaj je bilo med snemanjem predstavitvenega filma včasih že mučno, ker je pri takem delu preveč čakanja. Na srečo sem tudi tega že vajen. Na tem obisku sem bil v družbi prijetnih ljudi in velikih strokovnjakov, zato sem se dobro počutil. Predvsem mi je bil všeč rudnik v Idriji, ki sem si ga ogledal. Tudi Ljubljana je zanimivo mesto. Še posebej všeč pa mi je bil razgled z stolpa na Ljubljanskem gradu in okrasitev starega mestnega * jedra. Kaj takega v našem glavnem mestu še nisem videl. „ Ne za Kopač Ole Einar Bj0rndalen je v letošnji sezoni že pokazal, da je dobro pripravljen. Na norveškem državnem prvenstvu v biatlonu je dosegel prvo mesto, v teku pa je bil drugi. S tem si je pridobil možnost nastopa na tekaški tekmi svetovnega pokala v Kuusamu, 27. novembra. Bilje deseti, kar je za biatlonca izjemen uspeh. Je tudi v ožjem izboru za nastop na svetovnem prvenstvu v tekih, ki bo v Oberstdorfu. V Beitostolnu je na začetku sezone tekem za svetovni pokal v biatlonu že trikrat zasedel prvo mesto, kar je velik uspeh tako zanj kot tudi za Alpino. Skupaj s strokovnim sodelavcem norveške biatlonske reprezentance Thomasom Alsgaardom, ki je pred leti z Alpininimi tekaškimi čevlji osvojil zlato olimpijsko medaljo, bosta z Bjomdalnom sodelovala pri Ole Einar Bjorndalen bo nove uspehe dosegal z Alpininimi tekaškimi čevlji Predsednik uprave mag. Andraž Kopač in Ole Einar Bjorndalen ob podpisu pogodbe o sodelovanju. razvoju novega tekmovalnega tekaškega čevlja. Ta bo tekmovalcem zagotovil številne prednosti, ki jih potrebujejo za doseganje dobrih rezultatov. Nov tekmovalni čevelj bo prvič predstavljen javnosti na februarskem zim-sko-športnem sejmu ISPO v Miin-chnu. Leto kasneje pa bo isti čevelj zagotovo pripomogel k uspehom Alpininih tekmovalcev na zimskih olimpijskih igrah v Torinu. Ole Einar Bj0rndalen je trenutno eden najboljših biatloncev na svetu, kar potrjujejo številne medalje z olimpijskih iger in svetovnih prvenstev. Iz sezone v sezono se dokazuje tudi v svetovnem pokalu, kjer je lani v skupnem seštevku dosegel drugo mesto. Neža Kopač Be3 in kupcu prilagojeno moško in žensko smučarsko obutev smo predstavili tudi na tiskovni konferneci 16. novembra je bila v Alpini novinarska konferenca, na kateri smo predstavili nov otroški smučarski čevelj Be3 ter ženski in moški rekreativni smučarski čevelj narejen po sistemu kupcu prilagojene obutve. Novinarje, reporterje in ostale navzoče, ki so se zbrali v lepem številu je kot voditeljica konference pozdravila Neža Kopač. Sledil je nagovor predsednika uprave mag. Andraža Kopača. Poudaril je razvojno usmerjenost Alpine, njen vodilni delež pri prodaji obutve za tek na smučeh, dobro pokrivanje tržne niše otroških smučarskih čevljev ter napovedal razvojne aktivnosti tudi v prihodnje. Sledila je predstavitev novosti, s poudarkom na prednostih pri novih izdelkih. Nov otroški smučarski čevelj Be3, ki pr\>i na svetu omogoča upogib čevlja na sprednjem delu stopala, je predstavil vodja razvoja smučarskih čevljev Robert Križnar. O kupcu prilagojenem ženskem in moškem rekreativnem smučarskem čevlju, ki ju je mogoče dobiti v treh volumsko različnih inačicah za eno velikostno številko, je spregovoril vodja razvojno-razisko-valne skupine Aleš Jurca. Kako je obutev nastajala z oblikovalskega stališča, je udeležencem konference pojasnil oblikovalec Jure Miklavc. Po končanem uradnem delu so novinarji opravili še nekaj razgovorov s predsednikom uprave mag. Andražem Kopačem in snovalcema Be3 in kupcu prilagojene smučarske obutve, Robertom Križnarjem in Alešem Jurca. Veliko zanimanja je bil deležen tudi Jure Miklavc, ki je za oblikovanje predstavljene obutve prejel nagrado Oblikovalec leta. Jožica Kacin Veslača Iztoka Copa zanima tudi tek na smučeh V mesecu septembru je veslač Iztok Čop obiskal Alpino. To je storil za namenom, ker je želel preizkusiti naše tekaške tekmovalne čevlje. Iztoka Čopa zanima tek na smučeh in pravi, da bo poskušal nekaj športne sreče tudi na tem področju. Letošnjo zimo se namerava resneje posvetiti temu športu. Upa, da se bo uvrstil v slovensko tekaško reprezentanco in nastopil na olimpijskih igrah vTorinu- Jožica Kacin i i" s Otroci so risali naše smučarske čevlje in maskoto Be3 V poletnih mesecih je pred Mercator centri po Sloveniji potekal rolarski festival. Alpina je bila eden izmed sponzorejev festivala. Otroci so risali Alpine smučarske čevlje ali maskoto Be3, Ski borga. Njihove izdelke je v Alpini ocenila posebna komisija. Prvo mesto je pripadlo Pini Umek iz Celja, drugo mesto Vinku Martinoviču iz Ljubljane in tretje Živi Pezdirc iz Mengša. Mlada zmagovalka je za nagrado prejela naše smučarske čevlje Be3. Neža Kopač Prvo mesto pripadlo Pini Umek. Direktorji večjih žirovskih podjetij na srečanju v Alpini. Milan Kopač - Kladivar, Andraž Kopač - Alpina, Jaka Kokalj - Etiketa, Aleš Dolenc - M Sora Predsednik uprave mag. Andraž Kopač je 3. decembra gostil direktorje večjih žirovskih podjetij. Druženje je bilo pripravljeno z namenom, da_ se direktorji med seboj bolje spoznajo oziroma kot je zapisal mag. Andraž Kopač v vabilu: »Čeprav delamo v različnih podjetjih, se ubadamo s podobnimi težavami, imamo podobne cilje in hotenja. Mogoče lahko v skupnem neformalnem srečanju odkrijemo, kaj imamo skupnega in kaj je takega, kar nas bi lahko še bolj povezalo in pri čemer bi lahko sodelovali.« Jožica Kacin Delegacija Nove Ljubljanske banke na obisku v Alpini Novembra je Alpino obiskal predsednik uprave Nove Ljubljanske banke Marjan Kramar s sodelavci. Vodstveni delavci Nove Ljubljanske banke so se seznanili s poslovanjem Alpine in njenimi načrti v prihodnje, nato pa so si ogledali še, kako izdelujemo obutev. Jožica Kacin Osvežilni seminar za serviserje naše obutve Pred začetkom zimske sezone vsako leto pripravimo seminar za naše pooblaščene serviserje. Na njem serviserje seznanimo z novostmi v naši ponudbi in jim predstavimo našo kolekcijo smučarske obutve. J.K. Ne napredovati pomeni Novosti nazadovati. (Latinski) Otroški smučarski čevelj Be3 - nove ideje in nov slog smučanja 1. Smučanje - naravno gibanje Alpina se uvršča med vodilne svetovne proizvajalce smučarskih čevljev za otroke in mladostnike. Da bi naredila korak naprej, seje zdaj ozrla milijone let nazaj, ko se je človek postavil na dve nogi. Analizirali smo gibanje človeškega stopala in izdelali smučarski čevelj, ki sledi naravnemu gibanju stopala. To je model Be3, ki zaradi inovativne konstrukcije omogoča posnemanje naravnega gibanja noge. Tako se izboljša kontrola gibanja kot obvladovanje položaja točke težišča telesa. Nova Flexxi Be3 tehnologija omogoča tudi učinkovitejši prenos sil na podlago, s tem boljše obvladovanje vibracij in posledično manjše obremenitve kolen, golenic in hrbtenice ter lažjo hojo. 2. Zakaj je Be3 najprimernejši smučarski čevlji za mlade smučarje? Model Be3 je namenjen otrokom in mladostnikom, tako tistim z malo ali nič smučarskega znanja, kot tudi tistim, ki že obvladajo drvenje po strmini. S številnimi novostmi - osjo vrtišča v sprednjem delu stopala, možnostjo spreminjanja volumna školjke skupaj s trifunkcijsko velkro-najlonsko zaponko, notranjim vložkom, samovodljivim jezikom, mehkim ovratnikom, dvokomponentnim materialom školjke - bodo modeli Be3 zaradi enostavne uporabe in novih prednosti maksimalno zadovoljil starše in njihove mlade smučarje. 3. Premik točke vrtiščo Najpomembnejša novost Flexxi Be3 konstrukcije je pomik točke vrtišča s predela gležnja na predel stopala. Točka vrtišča je območje, kjer je običajno konstrukcija smučarskega čevlja, ki omogoča upogib v smeri naprej, najšibkejša. Obstaja mnogo dejavnikov, ki vplivajo na upogib (fleks) smučarskega čevlja v smeri naprej: trenje, sila zapenjanja, debelina sten itn. Kot je poznano pri tekmovalnih smučarskih čevljih, je z ustrezno obliko sestavnih elementov sklopa mogoče učinkovito vplivati tudi na upogib. Klasični smučarski čevlji se upogibajo tam, kjer je celotna konstrukcija najšibkejša, to je v predelu gležnja. Pri novem modelu Be3 je ta točka pomaknjena v smeri naprej proti prstom stopala in je upogib v najširšem delu stopala, imenovanem člen stopala. Oblika školjke Be3 z upogibom v predelu člena stopala posebej zagotavlja maksimalno fleksibilnost, s tem lažje pregibanje ter večji izkoristek pri prenosu moči z noge na podlago. 4. Tehnične značilnosti a) FLEXXI Be3 konstrukcija školjke Prednost Flexxi Be3 konstrukcije školjke je v inovativni konstrukcijski rešitvi, pri kateri je os vrtišča Be3 konstrukcije na sprednjem delu podplata. Konstrukcija školjke in manšete klasičnih smučarskih čevljev je zamenjana s školjko iz enega kosa z jezikom školjke na nartnem delu, kar zagotavlja maksimalno stabilnost in oporo nogi med smučanjem. Os vrtišča školjke v sprednjem delu stopala tako vsrkava in obvladuje vibracije ter s tem razbremenjuje smučarjevi golenici, posredno pa tudi koleni, kolčne sklepe in hrbtenico. b) Jezik čevlja S pomočjo jezika v nartnem predelu školjke odpremo celoten čevelj, kar omogoča enostaven vstop in izstop. Zaradi upogibanja podplata in fleksibilnosti v predelu člena stopala posebno oblikovan jezik ob pregibu noge z lahkoto zdrsne proti prstom in tako zmanjša pritisk na nart. c) Trifunkcijska zaponka Enostavna uporaba in več varnosti: Kombinirana velkronajlonska zaponka je enostavna za upravljanje, zato otroci z njo zlahka upravljajo sami, hkrati pa s trojnim načinom zapenja-nja in odpenjanja omogoča dober oprijem noge. Za zapenjanje in odpenjanje je potrebna majhna sila, saj je razmerje vzvodov najlonske ročice zaponke prilagojeno majhni moči rok mladih smučarjev. V zaponko vgrajena klik konstrukcija varuje pred neželenim samoodpenjanjem. Zakrivljena oblika velkro jermena varuje pred samoiztikanjem jermena iz naj-lonskega stremena zaponke. Trije načini upravljanja, ki jih omogoča zaponka: - zapenjanje in odpenjanje samo z velkro jermenom, kar je primerno predvsem za najmlajše; - zapenjanje in odpenjanje z velkro jermenom in naj Ionsko ročico zaponke, s čimer dosežemo močnejšo silo oprijema noge; - zapenjanje in odpenjanje z najlon-sko ročico zaponke prek klik konstrukcije dvostopenjskega najlon-skega stremena. d) Nastavitev velikosti čevlja Z menjavo posebno oblikovanega notranjika med levim in desnim čevljem uravnavamo volumen in naklon čevlja, tako da si smučar lahko prilagodi volumen čevlja, ki na ta način raste skupaj z njegovim stopalom. Obstajajo tri velikosti: največja številka (L) je brez notranjika, za srednjo (M) in najmanjšo številko (S) pa notranjik prestavljamo iz leve v desno školjko in obratno. Varno in udobno s Flexxi Be3 tehnologijo Lahko učenje ter udobno in varno smučanje z Be3 modeli omogočajo Flexxi Be3 školjka, notranji vložek, samovodljiv jezik školjke, trifunkcijs-ka velkronajlonska zaponka, mehak ovratnik in dvokomponentni material školjke. S smučarskimi čevlji Be3 bo Alpina si je na programu smučarskih čevljev zadala naslednje cilje: stalen razvoj funkcijsko in tehnološko inova-tivnih smučarskih čevljev, višji tržni delež, razširitev proizvodnje lastnih izdelkov pod tujo blagovno znamko. Svojo vizijo je usmerila v razvojne cilje, ki so: kupcu prilagojena obutev, smučarski čevelj na osnovi Be3 tehnologije za odrasle, nadgradnja in še večje izboljšanje sedanjih smučarskih čevljev Challenger in Lynnea. Te cilje bo Alpina lahko dosegla le, če bo celovito in usklajeno deloval celotena ekipa, ki je zadolžena za smučarsko obutev. Začne se z idejo, ki je zelo pomemben člen. Do končnega izdelka pa je še Robert Križnar, produktni vodja mladi smučar hitreje osvojil osnovno smučarsko znanje, postal še boljši smučar ter si zagotovil nemoten in predvsem zdrav razvoj. Be3 tehnologija omogoča novi generaciji nove ideje in nov slog smučanja. Neža Kopač dolga in zahtevna pot. Nov otroški smučarski čevelj Be3 je uspešno prešel vse faze. Da je prišel na prodajne police, je moral skozi misli in delo številnih sodelujočih. Kako je nastajal? Začne in konča se pri produktnem vodju za smučarske čevlje Robertu Križnarju. On je tisti, ki vodi celoten postopek. Jure Mik-lavc, oblikovalec in zunanji sodelavec je sodeloval pri oblikovanju. Za pro-duktno grafiko in styling je poskrbel prav tako zunanji sodelavec Jan Jagodič. Vodja konstrukcije je bil Oton Žakelj. Da pa imamo otroški smučarski čevelj Be3, so se trudili še številni imenovani in neimenovani delavci od tehnologov, modelirjev, delavcev prototipne delavnice, orodjarjev in delavcev v proizvodnji. Jožica Kacin Ročni spretneži iz prototipne delavnice (Robert Šubic, Samo Capuder, Boris Mlakar) na osnovi obstoječih produktov in razpoložljivih materialov izdelajo funkcionalne prototipe, ki kar se le da posnemajo funkcijo osnovne ideje novega smučarskega čevlja. Rezultati testa funkcionalnega prototipa in oblikovalske ideje že predstavljajo osnovo za ročno izdelavo prototipov vseh plastičnih sestavnih delov vzorčne velikosti novega smučarskega čevlja. Prototipi so osnova za izdelavo silikonskih orodjih s pomočjo tehnologije vakuumskega litja. Tako nastane prvi funkcionalni in oblikovalski približek novega smučarskega čevlja. Kako nastaja smučarski čevelj Robert Šubic, modelir prototipov Oblike prototipov se s pomočjo postopka digitalizacije prenesejo v računalnik. CAD mojstri računalniškega modeliranja (Oton Zakelj in njegova ekipa) s pomočjo programskih orodji izdelajo vzorčno velikost in tudi vse ostale velikostne številke vseh plastičnih sestavnih delov novega smučarskega čevlja. Istočasno z izdelavo prototipov in CAD računalniških modelov se razvi- Ivo Milardovič, tehnolog, normirec in Oton Žakelj, vodja konstrukcije Mira Novak, tehnolog, normirec in Drago Kramperšek, razvojni tehnolog jejo novi notranji čevlji za nov smučarski čevelj. Definirajo se materiali in tehnološki prijemi za vse operacije, ki jih zahteva proizvodni proces izdelave novega smučarskega čevlja. Vzporedno praktično testiranje različnih idej in njihovih rešitev se neposredno vključuje v vse faze razvoja, ki so v tem trenutku v teku. CAD modeli predstavljajo osnovo za modeliranje orodji. S pomočjo pro- gramskih orodji CAD/CAM strokovnjaki računalniškega modeliranja (Marjan Kranjc, Janez Strlič, Jurij Buh) izdelajo računalniške modele orodji, znotraj katerih so določene vse njihove podrobnosti. Preden strojni in ročni oblikovalci kovin (sodelavci strojne in ročne orodjarne) pristopijo k izdelavi orodij, je potrebno izdelati računalniško kodo, na osnovi katere računalniško vodeni stroji z rezilnimi orodji zare-žejo v kovinske materiale. Strojno dokončno obdelani kovinski bloki orodij zatem zahtevajo še veliko ur natančnih ročnih obdelav vseh površin vsakega orodja, da končni izgled vsakega posameznega plastičnega sestavnega dela ustreza vsem zahtevam. Strokovni sodelavci oddelka brizganja in montaže vsemu tistemu, kar je raslo in se je oblikovalo skozi proces razvoja, dajo s svojim vestnim delom svoj dokončni izgled in funkcijo. Robert Križnar Oddelek orodjarne Vstavljene notranjih čevljev Rado Gantar, mojster oddelka Boris Pečelin, končna kontrola Sehić Nijaz in Sehić Nerminko Zase seješ, zase boš žel. (Latinski) Stroj za dvokomponentno brizganje -nova pridobitev v oddelku termoplastov Vedno večje zahteve po čim bolj kompleksnem brizganju plastičnih delov obutve je v proizvodnji plastike narekovalo prilagajanje tehnologije. Strokovnjaki so se odločili za posodobitev, ki bo omogočala brizganje materialov različnih trdot ali barv v enem kosu. »Ob tehtanju možnosti smo se odločili za obnovo dveh strojev, ki smo ju povezali z dodatno opremo. Stroja sta bila obnovljena že lani, letos pa jima je bil dodan še robot za prenašanje kopit in s tem omogočeno dvobarvno oziroma brizganje materialov različnih trdot. To je bilo opravljeno v mesecu juliju, ko se je naredilo preizkusno brizganje, z redno proizvodnjo pa smo pričeli konec septembra,« je povedal vodja oddelka termoplastov Ciril Vidmar. »Orodja smo dobivali postopoma. Izdelujemo šest številk čevljev, za vsako številko sta potrebni dve orodji,« je razložil Ciril Vidmar. »Stroj za dvokomponentno brizganje lahko uporabljamo tudi kot dva samostojna stroja za enobarvno teh- Pri obnovljenem stroju Ivo Andreuzzi niko. Imajo pa obnovljeni stroji še vrsto drugih prednosti. Podjetje, ki je opravilo predelavo, je obnovilo oziroma zamenjalo vse dotrajane dele, električne vode, ventile. Urejeno je avtomatsko vpenjanje orodja, kar omogoča tudi lažje in enostavnejše delo. Zaradi te novosti so v orodjarni zamenjali vpenjalne plošče na orodjih, spremenil pa seje tudi način odlaganja orodij v regale. Zato je bila potrebna tudi njihova zamenjava. Orodja so sedaj zložena bolj pregledno, tudi izgled je lepši. Čakamo še na ureditev avtomatskega hlajenja orodij. Zaenkrat to delamo ročno. Delo na novih strojih je steklo, vendar proizvodnja še ni optimalna. Vsaka novost zahteva svoj čas,« je zaključil vodja oddelka termoplastov Ciril Vidmar. Jožica Kacin »Imamo delavce, ki obvladajo tehnologijo, materiale in ki so vajeni dela,« pravi vodja termoplastov Ciril Vidmar notranjih čevljev, tako da montaža kasni. Nekaj težav imamo tudi z dobavo zaklopk,« je povedal vodja oddelka Ciril Vidmar. V sredini decembra naj bi pričeli z izdelavo vzorcev. To delo je zaradi majhnih količin, ki zahteva številne menjave orodij, barv in materialov, zahtevno, zato so tudi količine izdelanih parov manjše. Po novem letu bodo začeli z izdelavo prednaročil na naslednjo sezono. »Imamo delavce, ki obvladajo tehnologijo, materiale in ki so vajeni dela. V Alpini delamo veliko obutve, kjer so sestavni deli iz plastike. Z dodatnim strojem za manjše kose bi lahko večino teh izdelkov naredili doma. Prepričan sem, da bi v podjetju zmogli ta dela opraviti kakovostno in z manjšimi stroški,« je izrazil eno izmed svojih želja v zvezi z nadaljnjim delom oddelka vodja Ciril Vidmar. »Že več kot deset let brizgam sestavne dele za smučarske čevlje. Delo Simon Hrihcrnik na obnovljenem stroju je bolj kakovostno in lažje. Urejeno je računalniško krmiljenje, zato je nastavljanje enostavnejše, kosi so izdelani bolj natančno,« je povedal Simon Hrihcrnik, ki dela na enem izmed obnovljenih strojev za brizganje. Jožica Kacin Na termoplastih delo poteka v eni, na brizganju pa v treh izmenah. Delajo tudi ob sobotah. Kljub temu zaostajajo za planom. Vezani so na izdelavo orodij in na dobavo notranjih čevljev. »Proti koncu novembra smo običajno že zaključili z izdelavo smučarske obutve. Letos je situacija drugačna. Ni bilo vseh številk orodij za nov otroški smučarski čevelj, primanjkuje Služba za tržno komuniciranje - »Vem, da smo šele na začetku in da bo potrebno še marsikaj nadgraditi in izboljšati,« Neža Kopač, vodja službe Služba za tržno komuniciranje je bila ustanovljena pred dobrim letom. Organizacijsko spada pod okrilje generalnega direktorja. Vanjo so vključili že zaposlene delavce s področja propagande, oblikovanja in informiranja. V mesecu oktobru se ji je pridružil nov sodelavec. V službi za tržno komuniciranje je poleg vodje Neže Kopač pet zaposlenih. »Že nekaj časa se je v Alpini kazala potreba po poenotenju komuniciranja v podjetju tako z zunanjimi kot tudi z notranjimi javnostmi. Vsako dobro podjetje ima to področje podrobno in enotno urejeno. Le tako se lahko celovito predstavlja in gradi svojo podobo,« je povedala Neža Kopač. Neža Kopač, vodja službe za tržno komuniciranje »Oblikovali smo osnovna izhodišča nastopanja tako na zunaj kot navznoter. Vem, da smo šele na začetku in da bo potrebno še marsikaj nadgraditi in izboljšati. Mislim pa, da so prvi rezultati našega dela že vidni,« je prepričana Neža Kopač. Služba za tržno komuniciranje je ena izmed spremljevalnih dejavnosti, nekakšen servis osnovni dejavnosti t.j. izdelavi in prodaji obutve. »Poskrbimo, da je podjetje čim bolj prepoznavno in da so kupci seznanjeni z našimi storitvami in izdelki ter njihovimi prednostmi. Skupaj z ostalimi oddelki pripravljamo načrte o komuniciranju tako navzven kot navznoter. Naš oddelek ima nalogo, da načrt realizira in to tako, da je projekt čim bolj odmeven in da nas zaradi njega spozna in prepozna čim več ljudi.« Vizija, da smo razvojno podjetje za izdelavo in prodajo obutve, se uresničuje od prvih osnov za model obutve, končne izdelave, do zadnje faze t.j. prodaje. »To pa brez sodelovanja različnih služb ni mogoče. Pri vsakem deluje zelo pomemben stalen in nemoten pretok informacij oziroma komuniciranje tako znotraj kot zunaj podjetja. Delavci morajo biti obveščeni tako o delu kot o dogajanju v podjetju. Brez tega usklajeno delo ni mogoče. O Alpini, naši dejavnosti, predvsem pa o naših izdelkih morajo biti čim bolje obveščeni tudi kupci. Osnovna naloga službe je tako celovito notranje in zunanje komuniciranje.« Ob ustanovitvi je bila prva pomembnejša naloga, dokončno oblikovanje blagovne znamke Alpina in določitev enotne poti za njeno promocijo. Rezultat tega je bil, da smo na začetku letošnjega leta začeli uporabljati nov logotip, ki je odraz naše razvojne usmerjenosti. »Osnova je logotip, ki ga je pred leti oblikoval akademski slikar Tomaž Kržišnik. Da bi pridobili na dovršenosti logotipa (s čimer naj bi potrjevali našo razvojnost in inova-tivnost tudi vizualno), smo zmanjšali število črt v znaku, posodobili pisavo in barvo ter tako dobili bolj sodoben in laže prepoznaven znak. V povezavi s tem smo začeli tudi z oglaševalsko akcijo s sloganom Meni je prav,« pravi Neža Kopač. Končuje se prvo obdobje poenotenja uporabe logotipa. »Pripravili smo priročnik z osnovnimi navodili uporabe blagovne znamke, nove škatle za modno in športno obutev, nove vrečke in še marsikaj. Nadaljevali bomo z obešankami na čevljih, poenotenju izgleda tiskanih oglasov in podobnimi dejavnostmi, ki jih narekuje stroka. Na kratko bi lahko rekli, da smo v naši službi odgovorni za enotno pojavljanje blagovne znamke in podjetja na trgu. To pa vključuje številne dejavnosti od opreme izdelkov z obešankami, do predstavitve teh izdelkov na sejmih in drugih dogodkih. Tako sodelujemo in pripravljamo novinarske konference in druge predstavitve za kupce, sodelujemo pri oblikovanju katalogov, oglasov, zgibank, urejamo intemetne strani. Vse to in še marsikaj terja od nas stalno sodelovanje s številnimi službami v podjetju in stalno spremljanje vseh dogodkov, ki so v Alpini in izven nje.« Vse več pozornosti posvečamo tudi notranjemu komuniciranju. »Radi bi prispevali k temu, da bi se zaposleni v Alpini dobro počutili in da bi radi prihajali na delo. Raziskave kažejo, da je podjetje, kjer se zaposleni identificirajo s podjetjem, v katerem čutijo svojo pripadnost, uspešnejše, zato smo pričeli z različnimi akcijami. V poletnih mesecih je bil razpisan natečaj, na katerem so sodelovali zaposleni s svojimi fotografijami in pismenimi prispevki na temo dopust. Odziv je bil posebej pri fotografijah velik. Ker se zavedamo pomena telesne vadbe za zdravje, smo s tem, da prispevamo nekaj sredstev, zaposlene skušali spodbuditi k čim večji udeležbi pri večerni rekreaciji, ki poteka v Osnovni šoli v Žireh. Pripravljamo še nekaj novosti in presenečenj, predvsem pa si želimo, da bi tudi dan Alpine, ki ga praznujergo v mesecu aprilu, postal dan vseh zaposlenih v Alpini. Za večjo povezanost zaposlenih s podjetjem in njihovo obveščenost štirikrat na leto izdajamo časopis Delo življenje. Ta nepretrgano izhaja že dvainštirideset let. Po potrebi izdajamo tudi Informator, v katerem delavce seznanjamo s tekočimi informacijami. Namen obeh je seznanjanje zaposlenih o dogajanju v Alpini in njenem okolju.« Služba za tržno komuniciranje ima še veliko načrtov. »V prihodnosti nas čakajo številni izzivi, ki se jih počasi že lotevamo. Nadaljevali bomo z poenotenjem komuniciranja najprej na domačih trgih, postopno pa tudi v svetu. Več pozornosti bomo posvetili različnim priložnostnim dogodkom in komuniciranju z javnostmi. Bolj pozorno bomo spremljali tudi odzive na naše aktivnosti. Idej nam vsekakor ne manjka, čeprav je vsaka nova pobuda zelo dobrodošla. Pomembno je, da vse ideje in načrte uresničimo v okviru finančnih sredstev, ki so nam na voljo in jih čim učinkoviteje porabimo (oziroma oplemenitimo),« je zaključila vodja službe za tržno komuniciranje Neža Kopač. Februarja bo štiri leta odkar je Klemen Možina v Alpini. »Moje delo je v tesni povezavi z računalnikom. Fotografiram, fotografije obdelujem na računalniku, oblikujem plakate, delam skice, včasih snemam z video kamero in to tudi obdelam. Zraven tega se vsak dan pojavi še veliko raznih malenkosti, ki sicer ne izgledajo pomembne, vzamejo pa veliko časa,« je povedal Klemen Možina. »Najbolj me moti, kadar moram prekiniti začeto delo in se lotiti druge naloge. To se vse prepogosto dogaja. Zavedam se, da so nekatere stvari nujne, vendar bi bilo kljub temu treba določiti nek vrstni red.« m §Mf T? W Klemen Možina Klemen Možina se je računalniške obdelave, fotografiranja, snemanja in obdelave filma večinoma naučil sam. Ob delu obiskuje Srednjo šolo tiska in papirja, smer medijski tehnik. »Mislim, da mi šola da določene osnove in smernice, ki jih lahko uporabim pri delu. »Želim si bolj kreativnega dela, kjer bi lahko pokazal več samoiniciativnosti in realiziral svoje ideje.« Klemen poudarja tudi pomen sprotnega izobraževanja in spremljanja tren- dov, za kar ponavadi zmanjka časa, saj se obseg dela stalno povečuje. Tone Pintar je že v osnovni šoli zelo rad risal, zato se je odločil za šolanje na Srednji šoli za oblikovanje in fotografijo, smer grafični oblikovalec. »Zanimal me je strip,« nam je zaupal svoje mladostniške sanje. Toda realno življenje je drugačno in Tone se je zaposlil v drugi dejavnosti. V Alpino je prišel že kot izkušen grafični oblikovalec leta 1980. Bil je prvi s tovrstno izobrazbo v podjetju. Delal je tako za športni kot za modni program. Šele v zadnjih letih je zadolžen le za modno obutev. Njegovo področje je grafična oprema izdelkov za modni program (aplikacije, embalaža, žigi ter razne spremljajoče zadeve), izdelovanje oglasov, katalogov. Katalog izide dvakrat letno. To je njegovo avtorsko delo, saj poskrbi z vse, od zasnove, oblikovanja do končne izdelave, to je tisk, ki ga izvede izbran tiskar. Tone Pintar Izdelava kataloga je kreativno delo, kjer je osnova dobra ideja. »Moje delo ni vezano na osem ur, ki jih pre-bijem v podjetju. Mislim, da to nekateri premalo razumejo. Ideje se ne rodijo same od sebe in na ukaz. O zasnovi kataloga ali drugi oblikovalski rešitvi razmišljam dalj časa. Lahko je to ob delu na vrtu, lahko ob sprehodu, kjerkoli. Tudi ko se pojavi ideja, to ni dovolj. Treba jo je dodelati in jo udejanjiti. A to ni vedno lahko. Kadar je človek razpoložen, naredi dober izdelek v zelo kratkem času. Pride pa dan, ko tudi kljub velikemu trudu ne gre. Velikokrat je zato težko točno uokviriti čas, v katerem bo tovrstni izdelek narejen,« je razložil Tone Pintar. Marija Koširje že več kot petindvajset let zadolžena za ekonomsko propagando. Bila je prva, ki je v podjetju celovito prevzela to področje. Takrat ta dejavnost še ni bila tako razvita. »Alpina je bila prvo podjetje v čevljarski industriji, ki je imelo svojo televizijsko reklamo,« se spominja Marija Košir. »To je bilo pred kakimi dvajsetimi leti. Na glasbo iz filma Foot loose so zaplesali sandali. Reklama je bila zelo dobro sprejeta. Prikazani sandali so bili razprodani.« Delo Marije Košir je bilo nekakšen zametek današnje službe za tržno komuniciranje. Sodelovala je pri različnih akcijah. Bila je tudi snoval-ka katalogov, pripravljala zamisli za sejme, bila povezovalni člen med novinarji in podjetjem. Kakšna mora biti po njenem mnenju dobra reklama? »Biti mora izvirna, drugačna oziroma taka, da se jo ljudje zapomnijo. Dober je bil odmev na reklamo za smučarske čevlje s sloganom V belem Alpina. Vrteli smo jo tudi na Evrosportu. Marija Košir Za reklamo, kjer smo propagirali MS 950, smo na festivalu propagandnih filmov v Portorožu prejeli zlato medaljo. Zelo medijsko odmevna je bila reklama Najboljši par, ki smo jo posneli leta 1998. Zame je to najboljša propagandna akcija, ki smo jo naredili v preteklosti,« je prepričana Marija Košir. Delo kot ga opravlja Marija Košir, zahteva številna poznanstva in vsakodnevne komunikacije. »To je delo, ki ga moramo opravljati s srcem. In ker se vedno držim tega pravila, vem, da imam tako med zunanjimi kot notranjimi sodelavci veliko prijateljev, ki spoštujejo moje delo in moja prizade- Nič ni težko tistemu, l m, ,9' >r4r