KAZALO 3 Beseda urednice 5 Uvodna razmišljanja predsednika ZPM dr. Igorja Vrecka 9 Napovednik dogodkov in aktivnosti ZPM 9 Sekcija mladi projektni managerji 10 Mladi projektni managerji LO Maribor - študentje, ki želimo nekaj vec 13 Mladi projektni managerji LO Ljubljana - program 2019 / 2020 15 Napovednik drugih dogodkov 15 32st IPMA World Congress 2020, 22.-24. september 2020, Sankt Peterburg, Rusija 16 Projektna Slovenija 16 Optiweb iz Škofje Loke: izvedba WEB - projekta 22 Intervju 22 Iris Nuhanovic, predsednica Mladih projektnih managerjev LO Ljubljana 25 Porocila 25 Okrepili smo bazo ocenjevalcev IPMA SloCert 27 Dobrodelni december v stilu MPM LO Ljubljana 29 Nadgradnja Projektne mreže Slovenije v znanstveno monografijo 31 Zakaj postati clan ZPM? 33 Oblike clanstva v ZPM 34 Korporacijski clani ZPM 35 Oglaševanje v ZPM mrežniku Naslednja številka ZPM mrežnika bo izšla 21. 8. 2020. Clanke in prispevke s fotografijami (z navedbo avtorja), ki naj bodo v jpg formatu cim boljše kakovosti, za naslednjo številko ZPM mrežnika pricakujemo najkasneje do petka 31. 7. 2020 na mreznik@zpm.si. Vabljeni vsi, ki bi želeli objaviti svoje izkušnje in posredovati znanja vodenja projektov in projektnega managementa širšemu krogu bralcev. ZPM mrežnik (elektronski casopis); Informacije o ZPM in projektnem managementu; ISSN 2536-2453. Uredniški odbor: Mojca Skale (odgovorna urednica), Igor Vrecko, Brigita Gajšek, Matjaž Madžarac, Rok Petje, Lovro Krajnc, Anton Hauc; Lektoriranje: Eva Štraus, Anglos d.o.o.; Oblikovanje: Damijan Toth, Pro Mundus d.o.o.; Izdajatelj: SLOVENSKO ZDRUŽENJE ZA PROJEKTNI MANAGEMENT; E-naklada: 1000 izvodov; Izhaja: 3-krat letno (marec, avgust, november); Facebook: www.facebook.com/Slovensko.zdruzenje.za.projektni.management; Spletna stran: www.zpm.si/zpm-novicnik/ BESEDA UREDNICE Spoštovane bralke in spoštovani bralci ZPM mrežnika. M arec 2020 bo verjetno ostal v spominu kot eno težjih obdobij našega poslovnega in privatnega življenja. Soocamo se z nepredvidljivimi posegi na naše zdravje, ki nam pomeni najvec. In zato bomo v teh dneh seveda namenili najvec casa življenjskemu projektu, kako zaustaviti širjenje korona virusa, da se bodo naši nacrtovani drugi projekti lahko cimprej izvajali v polnem obsegu. Na svetovni, evropski, državni, lokalni in osebni ravni, v javnem ter zasebnem sektorju se spreminjajo informacije, dogodki in aktivnosti iz dneva v dan, iz ure v uro. Vsak na svojem podrocju mora sproti odlocati o pomembnem naslednjem koraku in to hitro, fleksibilno. Kako to poteka v projektnem managementu, bo v aktualnem razmišljanju pojasnil predsednik ZPM dr. Igor Vrecko. Mladi projektni managerji so sicer najavili niz dogodkov, nacrtovanih v svojih programih, ki se bodo izvajali le v skladu s priporocili in odredbami. Kot Združenje v tej številki ne najavljamo dogodkov in vas bomo o njih obvestili v avgustovski številki ZPM mrežnika oziroma po e-pošti. Odpovedani so tudi spomladanski projektni dogodki v svetu in pri nas. V Projektni Sloveniji nam Jaka Dremelj predstavlja izvedbo WEB-projekta v podjetju Optiweb iz Škofja Loke. V intervjuju boste spoznali Iris Nuhanovic, predsednico MPM LO Ljubljana, ki je poudarila, da se v prihodnosti vidi kot vodja, zato je vodenje MPM odlicna izhodišcna tocka na tej poti. V porocilih boste izvedeli, kdo so ocenjevalci na programu IPMA SloCert, ki so pripravljeni na nove skupine kandidatov oziroma certifikacijske cikle, ter izvedeli, kako je potekal dobrodelni december v organizaciji MPM LO Ljubljana. Dr. Brigita Gajšek predstavlja nadgradnjo revije Projektna mreža Slovenije v periodicno znanstveno monografijo, izdano pri mednarodni založbi. Izid In zato bomo v teh dneh seveda namenili najvec casa življenjskemu projektu, kako zaustaviti širjenje korona virusa, da se bodo naši nacrtovani drugi projekti lahko cimprej izvajali v polnem obsegu. prve nacrtujemo najkasneje v letu 2021. Prizadevamo si, da bi prvi poziv k pripravi poglavij objavili že letos. Vodi nas želja po vzpostavitvi ugodnega okolja za spodbujanje znanstveno-raziskovalnega dela, primarno namenjenega slovenskim predavateljem in raziskovalcem projektnega managementa, vendar odprtega tudi za tuje pisce. Bodite zdravi. mag. Mojca Skale, odgovorna urednica ZPM mrežnika UVODNA RAZMIŠLJANJA PREDSEDNIKA ZPM DR. IGORJA VRECKA Zanima nas, ali ima koronavirus neposredno ali pa vsaj mocno posredno povezavo s projekti in stroko projektnega managementa. dr. Igor Vrecko P rijetna obveznost priprave uvodnega razmišljanja ob vsakokratni izdaji nove številke ZPM mrežnika se seveda pricne z razmislekom in izbiro tematike, ki bo osrednja vsebina tega razmišljanja. Cilj izbiranja je opredeliti tematiko, ki je po eni strani aktualna glede na neko širše družbeno dogajanje v Sloveniji ali zunaj nje, a v slednjem primeru relevantna tudi za Slovenijo, po drugi strani pa, da ima neposredno ali pa vsaj mocno posredno povezavo s projekti in stroko projektnega managementa. Po prvih idejah o možnih zanimivih tematikah, primernih za tokratna uvodna razmišljanja, je z vzhodnega dela zemeljske oble v Evropo, in kmalu tudi v Slovenijo, “udaril” koronavirus. Ta v zadnjih tednih predstavlja osrednjo temo mnogih diskusij, razmišljanj, predlogov, nacrtov in ukrepov – tako v Sloveniji kot tudi drugje. Da gre za aktualno tematiko, torej ni nobenega dvoma, zato je prvi del cilja izbiranja tematike uvodnega razmišljanja dosežen. A to za uvodna razmišljanja v ZPM mrežniku ne zadošca. V tej reviji nas namrec ne zanima, kako se virus prenaša, kako pogosto si je treba umivati roke, kakšen je protokol ukrepanja v primeru obcutka okuženosti in podobno. Zanima nas, ali ima koronavirus neposredno ali pa vsaj mocno posredno povezavo s projekti in stroko projektnega managementa. Pa poglejmo … Verjetno ni bralca ZPM mrežnika, ki ne bi z navdušenjem, na trenutke celo z nekoliko nejevere, spremljal 24-urni live prenos gradnje nove bolnišnice Huoshenshan s 1.000 posteljami v kitajskem mestu Wuhan. Za boljše razumevanje razsežnosti tega »objekta« je na mestu informacija, da je v UKC Ljubljana cca. 2.000 postelj, v UKC Maribor pa nekaj vec kot 1.200. Izjemen podvig? Izjemen projekt? Izjemen projektni management? Seveda, absolutno!! A to še ni vse … Želijo Kitajci celemu svetu demonstrirati svoje izjemne sposobnosti na podrocju projektnega managementa. Gre za krizne projekte, ki se morajo izvesti izjemno hitro in kakovostno, pa tudi z omejenimi financnimi in drugimi viri. Gradbeni del projekta bolnišnice Huoshenshan, s prvimi zemeljskimi deli, se je pricel 23. januarja 2020 v vecernih urah. S tem so stekle projektne aktivnosti, ki so se izvajale 24 ur dnevno. Dela so potekala v treh izmenah, mnogi pa so delali po 12 in tudi vec ur dnevno. V najbolj delovno intenzivnem delu projekta se je v 24 urah na gradbišcu izmenjalo kar 7.000 delavcev. Letalske sile kitajske vojske so deseti dan po pricetku gradnje, 2. februarja 2020, na lokacijo po zraku dostavljale medicinsko opremo in osebje. Naslednje jutro je prva cona bolnišnice zacela delovati in že ob 10.00 sprejemati prve bolnike. Preostali dve coni bolnišnice sta zaceli polno delovati 7. februarja 2020. Izjemen podvig? Izjemen projekt? Izjemen projektni management? Seveda, absolutno!! A to še ni vse … Že 25. januarja 2020, sredi najvecjega divjanja s projektom Huoshenshan, je mestna uprava Wuhana sprejela odlocitev, da v mestu zgradijo še eno bolnišnico, in sicer bolnišnico Leishenshan – s 1.600 posteljami. Do kdaj? Takoj … Bolnišnica je bila gradbeno zakljucena 6. februarja 2020, in ko so 8. februarja 2020 dostavili še zadnje postelje, so še isti dan sprejeli prvih 30 bolnikov. Ce ne bi vedeli, da so vse te postelje nujno potrebovali zaradi izjemno hitrega povecevanja števila obolelih, bi pomislili, da želijo Kitajci celemu svetu demonstrirati svoje izjemne sposobnosti na podrocju projektnega managementa. In ce zakljucim ta odstavek z istimi besedami, kot sem ga zacel – verjetno ni bralca ZPM mrežnika, ki si ne bi želel dobiti vpogleda v vsaj delcek tega projektnega managementa. In preprican sem, da tudi na to ne bo treba dolgo cakati. Že kmalu lahko v najboljših svetovnih znanstvenih in strokovnih revijah s podrocja projektnega managementa pricakujemo razlicne analize, ocene in prispevke na to temo. Raziskovalci z Imperial College London so že 3. februarja 2020, torej komaj dober mesec dni po tem, ko je virus izbruhnil (predvidoma) v kitajskem mestu Wuhan, in kar nekaj tednov, preden so prvi primeri okuženosti bili identificirani v Evropi, objavili informacijo, da intenzivno delajo na projektu razvoja zdravila za koronavirus, da so prve »prototipe« zdravila že razvili in da bodo priceli z njihovim testiranjem na živalih 10. februarja 2020. Takrat so ocenili, da jim bo z inovativnim raziskovalnim pristopom, ki ga aplicirajo na tem projektu, morda uspelo projekt zakljuciti in trgu ponuditi delujoce zdravilo bistveno hitreje, kot to velja ob uporabi konvencionalnih raziskovalnih metod, kakršne se praviloma uporabljajo na tovrstnih projektih. Predstavljena primera sta samo dva od mnogih projektov, ki so stekli v zadnjih dveh mesecih zaradi izbruha koronavirusa. Gre še za številne druge projekte na podrocju medicine, farmacije, varovanja, reorganizacije, informiranja, gradnje, razvoja zašcitne opreme, logistike in podobno. Gre za krizne projekte, ki se morajo izvesti izjemno hitro in kakovostno, pa tudi z omejenimi financnimi in drugimi viri. Ob tem samo kratko navržemo, da je Evropska komisija 3. marca 2020 na svojem spletnem mestu objavila informacijo o zbiranju projektnih predlogov, v nadaljevanju pa financiranju izbranih projektov »Razvoja terapij in diagnostike za boj proti koronavirusnim okužbam«. Tovrstnih objav in financnih virov lahko v prihodnjih dneh in tednih pricakujemo še vec, tako s strani Evropske komisije kot tudi nacionalnih, pa tudi kakšnih zasebnih zavodov in skladov, in to ne »samo« na medicinsko-farmacevtskem podrocju, pac pa tudi na številnih drugih podrocjih, pomembnih za regeneracijo družbe in gospodarstva. Morda velja še omeniti, da ekonomski vidik zgoraj navedenih projektov praviloma ni tako izražen, kot je to v »normalnih« razmerah. Opredelimo lahko dva temeljna razloga za to spoznanje – prvi je ta, da so temeljni (primarni) nameni teh projektov praviloma neekonomski (zdravje ljudi, pomoc obolelim ipd.), drugi pa ta, da se v casu resnicnih kriz v cloveku prebudijo vrline, kot so humanitarnost, socutje, nesebicnost, brezpogojna pomoc in podobno. Hkrati pa, zanimivo, strokovnost, (samo)disciplina, sposobnosti in kompetence naenkrat povsem zasencijo karierni oportunizem, populizem in pavšalizem. Zato so gradniki ekonomike teh projektov povsem drugacni kot sicer, tako da je tovrstne projekte zelo težko po ekonomski plati primerjati s projekti, ki se izvajajo v normalnem casu. Razmere danes pa so vse prej kot normalne; na obmocjih s pandemicnimi karakteristikami izbruha virusa so razmere dejansko kar nekoliko podobne razmeram v casu vojn. Takšna obdobja pa so, ceprav po svoji naravi povezana z veliko žalosti in trpljenja, dejansko zmeraj bila, in enako tudi tokrat, za projekte in razvoj projektnega managementa pravzaprav »zlata« obdobja. Zgodovina projektov, izumov in cloveških dosežkov to nesporno potrjuje. Tudi tokratno krizno obdobje bo privedlo do napredka projektnega managementa, do novih metod in tehnik projektnega delovanja, predvsem nacrtovanja, vodenja in organiziranja, do drugacnega dojemanja in obravnavanja projektnih tveganj ter nacinov njihovega obvladovanja, do alternativnih pristopov k delu, sodelovanju in timskim interakcijam, digitalizaciji ter izrabi in napredku informacijske in avdio-video tehnologije, namenjene projektnim okoljem, in podobno. Kar nekaj tovrstnih razvojnih premikov projektnega managementa v praksi sem v zadnjem mesecu dni že zaznal v pogovorih s projektnimi managerji in drugimi projektnimi deležniki iz podjetij in drugih organizacij. Tudi na spletu in v literaturi so se o tem že zaceli pojavljati prvi resni strokovni in znanstveno-raziskovalni Se v casu resnicnih kriz v cloveku prebudijo vrline, kot so humanitarnost, socutje, nesebicnost, brezpogojna pomoc in podobno. Tudi tokratno krizno obdobje bo privedlo do napredka projektnega managementa. clanki. Ce na tem mestu izpostavimo samo zadnja dva, ki sem ju zasledil: v reviji Harvard Business Review je bil 5. marca 2020 objavljen zanimiv clanek Coronavirus Could Force Teams to Work Remotely (avtorji Heidi K. Gardner in Ivan Matviak), svetovalna organizacija Nearby Engineers17 pa je 17. marca 2020 podala nekaj koristnih sugestij v prispevku How to Keep Your Project Moving During the Coronavirus Outbreak (avtor Michael Tobias). Vabim vas, da tudi vaše razvojne ideje, rešitve in predloge s podrocja projektnega managementa, bodisi da so te spodbujene s kriznimi razmerami ob koronavirusu bodisi kako drugace, delite s slovensko strokovno projektno javnostjo. Revija ZPM mrežnik je za to vec kot primeren medij, zato ga vsekakor izrabite. Ostanite zdravi, hitro in uspešno okrevanje, ce vam to ne uspe, in pa obilo projektnih in razvojnih uspehov vam želim! NAPOVEDNIK DOGODKOV IN AKTIVNOSTI ZPM SEKCIJA MLADI PROJEKTNI MANAGERJI Avtorica: Adriana Žnidar, dipl. ekon., predsednica MPM LO Maribor S ekcija Mladih projektnih managerjev (MPM) deluje pod okriljem Slovenskega združenja za projektni management (ZPM). Tvorijo jo študenti in mladi ljudje, ki jih zanima projektni management. Sekcija MPM si prizadeva za promocijo projektnega managementa in pomaga svojim clanom pri njihovem poklicnem uveljavljanju. Ustanovljena je bila leta 1998 na delavnici Young Project Managers (YPM) v okviru 14. svetovnega kongresa projektnega managementa, ki je potekal v Ljubljani v organizaciji Slovenskega združenja za projektni management (ZPM). Dejavnosti sekcije se iz leta v leto prenašajo na prihodnje generacije študentov in mladih. Programi se stalno dopolnjujejo z novimi idejami in programi, pomembnimi pri nadaljnjem kariernem razvoju clanov sekcije. Sekcija pripravlja izobraževalne aktivnosti na podrocju projektnega managementa in dela na študentskih projektih. Poslanstvo MPM je združiti ambiciozne študente razlicnih podrocij, ki imajo željo pridobiti prakticno znanje dela na projektih, in podjetja, ki želijo zaposlovati kader, ki se predhodno izkaže z aktivnim sodelovanjem na projektih. Omogoca in uresnicuje povezovanje študentov s podjetji, s tem pa mladim odpira možnosti prakticnega usposabljanja in tudi krepitve zaposlitvenih možnosti. Sekcija si prizadeva za promocijo projektnega managementa in pomaga svojim clanom pri njihovem poklicnem uveljavljanju ter sodeluje pri projektih ZPM. Delovanje sekcije MPM je organizirano v dveh lokalnih odborih, in sicer lokalnem odboru Ljubljana, ki ga v študijskem letu 2019/2020 vodi Iris Nuhanovic, ter lokalnem odboru Maribor, ki ga vodi Adriana Žnidar. Sekcija MPM si prizadeva za promocijo projektnega managementa in pomaga svojim clanom pri njihovem poklicnem uveljavljanju. Poslanstvo MPM LO Maribor v tem mandatu je biti zelen, kar pomeni, da se zavzemamo za ohranjanje narave in podaljšanje njene življenjske dobe. Gre za projekt, ki ga vsako leto pod okriljem Univerze v Mariboru izvajajo z namenom izdelave vrhunskega dirkalnika, s katerim se kasneje udeležujejo tekmovanj po vsej Evropi. NAPOVEDNIK DOGODKOV IN AKTIVNOSTI ZPM MLADI PROJEKTNI MANAGERJI LO MARIBOR - ŠTUDENTJE, KI ŽELIMO NEKAJ VEC Avtorica: Adriana Žnidar, dipl. ekon., predsednica MPM LO Maribor P oslanstvo MPM LO Maribor v tem mandatu je biti zelen, kar pomeni, da se zavzemamo za ohranjanje narave in podaljšanje njene življenjske dobe. S tem smo se v MPM Maribor zavezali, da bodo vse naše nadaljnje aktivnosti in projekti izvajani ekološko naravnano. Želimo sporocati, da je v ohranjanju narave pomembna vloga vsakega posameznika, tudi managerja ali študenta, ki deluje v sklopu posameznih organizacij ali podjetja. Gre za odlocitve, ki jih sprejemamo in jih na tak nacin prenašamo drugim, našim odjemalcem ali našim clanom. Vsak korak v pravo smer je pomemben za prihodnje spremembe – pa cetudi je ta majhen. V letošnjem letu smo tudi precej organizacijsko naravnani, saj bodo letošnje aktivnosti bolj v vlogah event managementa. Letos imamo v MPM MB zastavljenih vec dogodkov, ki se bodo odvijali na Ekonomsko-poslovni fakulteti v Mariboru. V mesecu maju bomo organizacijski del prevzeli za projekt Student formula, ki ga izvajajo študentje Fakultete za strojništvo v Mariboru. Gre za projekt, ki ga vsako leto pod okriljem Univerze v Mariboru izvajajo z namenom izdelave vrhunskega dirkalnika, s katerim se kasneje udeležujejo tekmovanj po vsej Evropi. Pride pa tudi dan, ko se formula predstavi lokalnemu okolju in vsem sponzorjem, ki pripomorejo k sami izvedbi projekta, ter seveda medijem. Celoten organizacijski del prevzema naša ekipa, ki obljublja še en neponovljiv dogodek, odprtega tipa. Vljudno vabljeni na slavnostno predstavitev, ki bi naj bila 15. maja 2020 ob 17.00 v Mariboru. Na naš najvecji in že dodobra uveljavljen dogodek – okrogla miza Uspešnih žensk, ki bo letos potekala v že sedmi izvedbi – se intenzivno pripravljamo. Dogodek se bi naj odvijal v mesecu aprilu na svetovni dan Zemlje, 22. aprila 2020, vendar smo ga zaradi situacije glede koronavirusa prestavili na 2. junija 2020. Letošnja tematika bo skladna z zgoraj izpostavljenim poslanstvom, zato smo izbrali slogan Moc besede v sodobni “jungli”. Z znanimi uspešnimi Slovenkami, ki so na razlicnih podrocjih zelo uspešne, se bomo pogovarjali na temo moci besede, ki jo na svojih vodstvenih položajih imajo, in koliko je v njihovi moci, da lahko odlocajo za trajnostno naravnano delovanje podjetja, v katerem delujejo. Seveda bo beseda tekla tudi na splošno o ženski vlogi v poslovnem svetu in še cem. Lahko že napovemo, da bosta z nami tudi inženirka leta 2019 gospa Aida Latific Kamišalic ter gospa Anja Perne. Ostali dve govorki za enkrat še ostajata skrivnost. Obljubljamo enkraten in vrhunsko organiziran dogodek z veliko presenecenji. Vljudno vabljeni, da se nam pridružite. V okviru letošnjih aktivnosti imamo tudi v planu letos prvic organizirati podjetniško tekmovanje pod imenom Štartaj EPF. Gre za tekmovanje študentskih podjetniških idej, ki jih bodo študentje lahko predstavili žiriji, ki bo odlocala, ali je ideja smiselna ali ne. V žiriji bodo pa clani tekmovanja Štartaj Slovenija, clani podjetja Podjetniški inkubator Maribor ter drugi. V ta namen bomo podelili tudi denarno nagrado in ostala sredstva, ki jih bomo pridobili v namen organizacije dogodka. Tekmovanje je zaenkrat planirano v mesecu juniju. Vsako dodatno delo, ki ga opravimo samoiniciativno, ima velik pomen, saj nam daje dodano vrednost na trgu delovne sile, kjer se bomo slej ko prej pojavili. Sodelovanje pri takšnih projektih, imeti priložnost stika z ljudmi in si naplesti vezi, ki so neponovljive, je nekaj, kar si lahko ustvarjamo tisti, ki smo del sekcije Mladih projektnih managerjev, in tisti, ki si v življenju želimo nekaj vec. Kot letošnja predsednica MPM LO Maribor si želim, da bi stkali številna nova poznanstva in svoje delovanje dali v še višjo prestavo ter uspešno odhiteli novim projektom naproti v prihodnjih letih. Opomba: program dela se bo izvajal le v skladu s priporocili in odredbami glede omejitve prenosa okužbe koronavirusa. NAPOVEDNIK DOGODKOV IN AKTIVNOSTI ZPM MLADI PROJEKTNI MANAGERJI LO LJUBLJANA - PROGRAM 2019/2020 Avtorica: Iris Nuhanovic, predsednica MPM LO Ljubljana Dobrodelni dogodek december 2019 S ekcija Mladi projektni managerji Ljubljana je decembra 2019 na Ekonomski fakulteti v Ljubljani organizirala dobrodelni dogodek »Generacija lajkov, generacija prihodnosti« na katerem so gostili uspešne slovenske podjetnike in vplivneže. Na dogodku so uspeli zbrati 1.545 €, ki so jih podarili dobrodelni organizaciji Botrstvo. Vec o samem dogodku si lahko preberete v rubriki Porocila. Dan projektnega managementa april 2020 - prestavljeno na oktober 2020 V mesecu aprilu 2020 bi sekcija Mladi projektni managerji Ljubljana organizirala 18. konferenco Dan projektnega managementa v sodelovanju z Ekonomsko fakulteto v Ljubljani. Namen dogodka bi bil udeležencem predstaviti aktualno temo na podrocju managementa ter jih seznaniti z izzivi na tem podrocju. Konferenco bi popestrili zunanji uveljavljeni predavatelji s kakovostno in zanimivo vsebino. Na voljo bi bile tudi dodatne delavnice in tradicionalni zakljucni networking. Dogodek bi bil namenjen študentom in drugim, ki želijo izvedeti vec o aktualni temi in nadgraditi svoje znanje, saj bi bile na konferenci predstavljene tako teoreticne kot tudi prakticne osnove dela managerjev. Dogodek se zaradi omejitve prenosa okužbe kronavirusa prestavi na oktober. Ekskurzija maj 2020 Sekcija Mladi projektni managerji Ljubljana bo maja 2020 organizirala ekskurzijo v slovensko podjetje. Namen ekskurzije je udeležencem predstaviti nacin vodenja in poslovanja izbranega podjetja. Izbira podjetja je odvisna od financne podpore. V primeru, da MPM Ljubljana dobi financiran prevoz s strani Ekonomske fakultete, bo lahko izbiral med podjetji v celi Sloveniji, sicer pa samo v Ljubljani. Ekskurzija se bo predvidoma izpeljala konec maja. Opomba: program dela se bo izvajal le v skladu s priporocili in odredbami glede omejitve prenosa okužbe koronavirusa. NAPOVEDNIK DRUGIH DOGODKOV www.ipma2020.world Predstavljam sticno tocko med stranko in razvojnimi ekipami v podjetju, t.i. »single point-of-contact«. Projekt v celoti prevzamem ob zakljucku prodaje, vlogo projektnega vodje pa opravljam do objave spletne strani. PROJEKTNA SLOVENIJA PROJEKT OPTIWEB IZ ŠKOFJE LOKE: IZVEDBA WEB-PROJEKTA Avtor: Kristijan Pukšic, clan izvršilnega odbora ZPM. P ozdravljeni, gospod Jaka Dremelj. Veseli nas, da lahko bralcem v tokratni številki predstavimo razvoj IT projekta. Gre za podrocje, ki je v zadnjih 20 letih hitro rastlo in se razvijalo z novimi tehnologijami in spoznanji. V tokratni številki vam bo naš sogovornik predstavil izvedbo WEB-projekta na primeru narocnika Novak M. Za zacetek se nam predstavite, prosim. Kdo ste, iz katerega podjetja prihajate ter s cim se v podjetju ukvarjate? in spletnih trgovin na platformah WordPress in Magento, preko spletnega marketinga do povsem prilagojenih digitalnih rešitev, npr. izdelave konfiguratorjev ter implementacije sistemov PIM (Product Information Management). V podjetju ste projektni vodja. Kakšne so vaše zadolžitve v podjetju? Koliko projektov ste že zakljucili? Moja zadolžitev je vodenje projektov. Predstavljam sticno tocko med stranko in razvojnimi ekipami v podjetju, t.i. »single­point-of-contact«. Projekt v celoti prevzamem ob zakljucku prodaje, vlogo projektnega vodje pa opravljam do objave spletne strani. Po objavi spletne strani pa se seveda delo na uspešnih spletnih straneh ne zakljuci, tako da za obstojece stranke prevzamemo nekakšno vlogo skrbnika strank. Do danes sem uspešno zakljucil vec kot 30 spletnih projektov. Katere so vaše kljucne kompetence in lastnosti, ki jih lahko uspešno uporabljate pri vodenju projektov v vašem podjetju? Težko ocenjujem sam sebe, menim pa, da je za uspešno dokoncanje spletnega projekta potrebna vrhunska organizacija timskega dela, ucinkovita komunikacija z vsemi clani projektnega tima ter narocnika, širši pogled na poslovanje ter izzive narocnika ter zmožnost postavitve v vlogo narocnika. Predvsem zadnje je zelo pomembno za uspešen projekt, saj vse preveckrat gledamo na izzive na projektu samo iz svojega vidika, na koncu pa je uspešnost projekta vecinsko pogojena z zadovoljstvom stranke, zato je kljucno, da identificiramo njene prave bolecine in jih primerno naslovimo. Kakšen je postopek od tega, da narocnik ugotovi, da želi vašo storitev, do dejanskega zacetka projekta. Kdo vse je vkljucen v ta postopek? Kakšna je vaša vloga v tej fazi? Skozi uspešno zakljucene projekte smo ugotovili, da lahko najvecjo dodano vrednost zagotavljamo strankam, ki že same ali z našo pomocjo ugotovijo, da za uspeh na spletnem podrocju potrebujejo celosten pristop in da je treba za doseganje zastavljenih ciljev najti pravo mešanico spletne strani, spletne optimizacije in spletnega marketinga. Zato tudi sam prodajni proces ponavadi traja nekoliko dlje. Prodajnemu specialistu sem v prodajnem procesu na voljo za podporo pri tehnicnih ter strateških izzivih, oz. kjer lahko s svojimi izkušnjami na izvedbenem delu projektov ponudim dodano vrednost. Predstavili nam boste izvedbo WEB-projekta na primeru podjetja Novak M. Gre za IT projekt. Kako poteka razvoj spletnega projekta? Skozi katere faze mora projekt? Spletni projekt se pricne nacrtovalni fazi, kjer zacrtamo smernice na projektu ter postavimo nacrt, kako ter s kakšnimi vsebinskimi tipi bomo dosegli zastavljene cilje na spletni strani. Sledi faza oblikovanja, kjer nacrt iz nacrtovalne faze dobi obliko, glede na zastavljene cilje pa se optimizira tudi uporabniška izkušnja. Potrjeno oblikovanje spletnega projekta prejme razvijalski oddelek, kjer se oblikovanje udejanji na spletu. V tej fazi je treba poskrbeti za vse vrste uporabnikov ne glede na to, iz katere naprave bodo dostopali. V fazi razvoja se posvetimo tudi SEO delu spletnega projekta (Search Engine Optimization, t.i. optimizacija za spletne iskalnike). Po zakljucku razvoja sledi temeljito testiranje ter odpravljanje morebitnih hrošcev. Ko projekt dobi zeleno luc za objavo, poskrbimo tudi za gladek prehod na novo spletno stran/trgovino. Najbolje bo, da nam predstavite vašega narocnika. S cim se podjetje ukvarja in zakaj so si zaželeli nove spletne strani? Kako so to ugotovili? Podjetje Novak M je družinsko in povsem v svet odprto podjetje s 40-letno tradicijo izdelave industrijsko oblikovanih medicinskih izdelkov vrhunske kakovosti. Podjetje Novak M je družinsko in povsem v svet odprto podjetje s 40-letno tradicijo izdelave industrijsko oblikovanih medicinskih izdelkov vrhunske kakovosti. Vsa leta skrbno utrjujejo lastno blagovno znamko Novak M, ki je priznana in uveljavljena tako v Sloveniji kot v tujini. Kako vrhunski so njihovi izdelki, dokazujeta tudi dve prejeti oblikovalski nagradi Red Dot. Ker se ne omejujejo s posameznim tržišcem, je ena bolj ucinkovitih metod za doseganje novih kupcev inovativna ter ucinkovita spletna pojavnost. Skupaj smo ugotovili, da bi bil lahko konfigurator medicinskih miz zelo ucinkovito orodje za pridobivanje novih povpraševanj in seznanjanje potencialnih kupcev z njihovimi izdelki in blagovno znamko ne glede na lokacijo uporabnika. Kako ste se lotili procesa zasnove in nacrtovanja? Kdo vse sodeluje v tem procesu in kako dolgo poteka ta faza? Najprej smo pregledali vse informacije, ki smo jih od narocnika prejeli v prodajnem procesu, in na osnovi teh informacij organizirali delavnico z narocnikom, kjer je bil cilj prejeti ciljane informacije iz širšega spektra podrocij, ki nam pomagajo pravilno zastaviti projekt. V zacetni fazi ter tudi na delavnici poleg mene sodelujejo strokovnjaki z razlicnih oddelkov – oblikovalec, strokovnjak spletnega marketinga, programer. Naloga vsakega sodelujocega je od stranke pridobiti cim vec uporabnih informacij na njegovem podrocju, ki bodo v projektu kljucne za maksimalno optimizacijo spletne predstave. Kakšni so bili cilji projekta izvedbe WEB-projekta? Katere so bile glavne želje narocnika in kaj si želi doseci s prenovo spletne strani? Glavni cilj spletne strani je bil prevzem vloge ustrezne podpore prodajnim in poprodajnim aktivnostim podjetja za program terapevtskih miz, primarno na nemškem trgu. Sekundarni cilji pa so bili korenito izboljšanje SEO optimizacije spletne strani, predvsem na nemškem trgu, pa seveda tudi cilji, ki so skupni vecini naših narocnikov, kot so npr. lažje urejanje spletne strani, možnost hitrega nadgrajevanja spletne strani in pa sama hitrost delovanja spletne strani. Naslednja faza v projektu je oblikovanje. Koliko in v kakšni meri v tej fazi sodelujete z narocnikom projekta? In kako poteka potrjevanje s strani narocnika? Med fazo oblikovanja z narocnikom sodelujemo zelo tesno. Naš cilj je, da od narocnika pridobimo relevantne informacije, ki nam pomagajo želje cim bolje razumeti in jih v kar najvecji meri vkljuciti v naš oblikovni predlog, obenem pa seveda slediti tudi najboljšim praksam uporabniške izkušnje. Najprej tako pripravimo osnutek oblikovnega predloga za kljucne elemente spletne strani in jih pregledamo z narocnikom. Usklajevanje tega predloga ponavadi traja nekoliko dlje, saj predstavlja osnovo za nadaljnje oblikovanje spletne strani. Sledi faza razvoja spletne strani. Koliko oseb znotraj vaše organizacije je vkljuceno v to fazo? Ali sodelujete tudi z zunanjimi izvajalci? Drži, po potrditvi oblikovnega predloga celotne spletne strani pricnemo z razvojem spletne strani (oz. kot velikokrat slišimo, »programiranjem«). Vsak projekt ima dolocenega glavnega programerja, potem pa se glede na zahtevnost na projekt dodajajo dodatni clani ekipe. Konkretno so na tem projektu sodelovali štirje programerji, saj smo poleg spletne strani razvili še povsem po meri narejen konfigurator. Velikokrat sodelujemo tudi z zunanjimi podjetji, vendar zgolj v smislu sodelovanja na projektu (npr. povezovanja poslovne programske opreme v spletno stran - ERP, CRM, PIM itd.), faze razvoja ne outsourcamo, za vse naše projekte skrbijo lastni programerji. Sledi faza kontrole kakovosti izvedbe. Kako poteka? So vsa testiranja znotraj vaše organizacije ali uporabljate tudi zunanjo pomoc? Zaradi že omenjenega dejstva, da pri razvoju spletne strani sodelujejo samo lastni programerji, lahko del procesa kontrole kakovosti poteka že med samim procesom razvoja. Prvi del kontrole kakovosti se opravi med razvojem - ta del vecinoma opravita programer in projektni vodja. Po zakljucku programiranja pa sledi še drugi del testiranja, kjer vkljucimo preizkuševalce zunaj našega oddelka, saj ti sodelavci stran vidijo prvic in z njo niso »okuženi«. Tako se organizira testna skupina v velikosti cca. 10 testerjev z drugih oddelkov iz podjetja, ki poglobljeno testirajo scenarije na spletni strani. Zunanjih preizkuševalcev zaenkrat še nismo uporabili, poznamo pa možnosti zunanjega testiranja ter dobre ter slabe strani take vrste testiranja. V fazi objave spletne strani gre za enega kljucnih elementov projekta. Takrat projekt zagleda luc sveta. Kako poteka komunikacija z narocnikom ob objavi in kasneje v casu po objavi? Objava spletne strani je za narocnika ter za koncnega uporabnika velikega pomena. Podatke, ki jih potrebujemo za objavo spletne strani ter povezavo nove spletne strani z narocnikovimi obstojecimi storitvami, od stranke pridobimo že pred objavo. V kolikor je gostovanje nove spletne strani v našem upravljanju, je objava spletne strani za vse vpletene precej manj stresna, od stranke pravzaprav potrebujemo samo to, da preusmerijo svojo domeno na naš strežnik. Po objavi spletne strani smo narocniku še vedno na voljo. Vecinoma Primarni cilj projekta je bil dosežen, spletni konfigurator je se izkazal kot izredno dobro orodje za pridobivanje »vrocih« povpraševanj, kot tudi za zelo ucinkovito orodje za interakcijo ter posledicno spoznavanje koncnih uporabnikov z blagovno znamko ter izdelki narocnika Novak M. se narocniki na nas obracajo z željo po vsebinskih nadgradnjah spletne strani, mi pa narocnikom poskušamo zagotoviti cim boljšo podporo predvsem v zagotavljanju cim vecje optimizacije spletne predstavitve tudi npr. s spletnim marketingom. So bili zastavljeni cilji projekta v celoti doseženi? Primarni cilj projekta je bil dosežen, spletni konfigurator je se izkazal kot izredno dobro orodje za pridobivanje »vrocih« povpraševanj, kot tudi za zelo ucinkovito orodje za interakcijo ter posledicno spoznavanje koncnih uporabnikov z blagovno znamko ter izdelki narocnika Novak M. Sekundarne cilje pa smo tudi dosegli, npr. narocnikova ekipa spletno stran ureja povsem sama. Ker pa je spletna stran »živa stvar«, vedno po zakljucku projekta pregledamo izpolnitev ciljev, ki smo si jih zadali pred pricetkom projekta, vendar se ne želimo ustaviti pri tem, saj želimo, da narocnik raste tudi po objavi spletne strani. Zato je treba trud vlagati tudi po objavi. Ste kot projektni vodja 100-odstotno zadovoljni z vašim vodenjem projekta? Ali bi lahko v samem vodenju projekta še kaj izboljšali? Menim, da ce se zadovoljiš z delom, ki ga opravljaš, ne dosegaš vec napredka. Kljub temu, da sem zakljucil že kar nekaj uspešnih projektov, se z vsakim naucim nekaj novega, zato je vedno prostor za izboljšave. Zagotovo najvecji potencial za napredek vidim v izboljšavi procesa komunikacije s stranko samo in zagotavljanja vpogleda v potek izdelave projekta. Narocnik namrec zelo ceni transparentnost in nadzor nad projektom, to zelo cenim tudi sam, ce se postavim v kožo narocnika. Veliko se sicer da doseci s komunikacijo, vseeno pa se bomo tukaj trudili za najvecji napredek. Katere kompetence in osebnostne lastnosti si želite v letu 2020 pridobiti in nadgraditi, ki bi vam pomagale pri vodenju projektov? V letu 2020 si, kot receno, želim razviti kompetence za boljše spremljanje poteka projekta, v katerega bo aktivno vkljucen tudi narocnik. Rad bi se posvetil tudi boljši identifikaciji tveganj na projektu, saj menim, da ce tveganje na projektu definiraš dovolj zgodaj in se fokusiraš na realizacijo podrocja tveganja, samo tveganje znatno omejiš. Gospod Jaka Dremelj, hvala za vaš cas in podane odgovore. Vam in vašemu podjetju želimo veliko uspešno izvedenih projektov. INTERVJU IRIS NUHANOVIC, PREDSEDNICA MLADIH PROJEKTNIH MANAGERJEV LO LJUBLJANA Avtorica: Ela Praznik, vodja sponzorjev v MPM Ljubljana I ris Nuhanovic, dolgoletna clanica sekcije Mladih projektnih managerjev Ljubljana, se je v tekocem študijskem letu 2019/2020 lotila novih izzivov in tako prepustila delo vodje marketinga svoji naslednici Valeriji Oblak ter sama prevzela vlogo predsednice. Z Iris, ki je med drugim tudi študentka trženja na Ekonomski fakulteti v Ljubljani, sem se pogovarjala o zapušcini, ki jo je prejela od svojih predhodnikov, o trenutnem vzdušju ekipe MPM Ljubljana ter ciljih in njeni lastni viziji sekcije, ki jo vodi. tega izziva? V tem sem videla nov izziv, poleg tega me je zanimalo, kje sem trenutno s svojimi vodstvenimi sposobnostmi, ter na podlagi tega ugotoviti, kaj delam dobro in na katerih podrocjih imam prostor za izboljšavo. Predvsem nabiranje novih poznanstev, tako mreženje s svojo generacijo kot tudi možnost spoznavanja z ljudmi iz prakse -podjetniki, managerji. Poleg tega pa se v prihodnosti vidim kot vodja, zato je vodenje MPM odlicna izhodišcna tocka na tej poti. Pred vami je bilo kar lepo število predsednikov, vsak od njih je oblikoval svoje nacine vodenja sekcije. Kako ste se lotili samega vodenja? Sama sem se vodenja lotila tako, da sem najprej okoli sebe zbrala primerne ljudi. Sestavila sem dobro vodstvo, ki mu sama zaupam in za katero vem, da bo dobro opravilo svoje naloge. Drugi korak je bilo ohranjanje dobrih odnosov tako z vodstvom kot s celotno ekipo, in sicer prek rednih sestankov sekcije, vkljucevanja vodstva in clanov v oblikovanje programa ter izmenjevanja mnenj in predlogov za izboljšave. Glede nacina vodenja v primerjavi s prejšnjimi predsedniki lahko govorim le na podlagi tistih, ki jih osebno poznam, teh pa ni veliko. Mogoce lahko izpostavim to, da imam okoli sebe ekipo, na katero se lahko zanesem in ji zaupam, da bodo stvari izpeljane, tudi ce me ni zraven. Pri tem je pomembna samoiniciativa in motiviranost clanov ter njihova energija in cas, ki so ga pripravljeni vložiti v projekte. Naloga vodstva je, da clane pri tem spodbuja, jih usmerja in je v prvi vrsti zgled ostalim. Navsezadnje smo vsi tukaj prostovoljno, zato je pomembno, da pri vsakem posamezniku najdemo pravo notranjo motivacijo, ki ga bo gnala k dobremu opravljanju dela v sekciji. Glede na to, da ste v preteklih letih že opravljali delo vodje marketinga, ste s tem pridobili nekaj izkušenj z delovanjem vodstva, vlogo predsednice pa kljub temu opravljate prvic. Kaj vas je po prevzemu predsedstva najbolj presenetilo pri tem delu? Kot vodja marketinga sem vodila precej manjšo ekipo, ki je štela le nekaj clanov. Zdaj vodim ekipo 15-20 clanov, kar pomeni, da se je število ljudi, ki jih vodim, precej povecalo. Mislim, da je bil to najvecji izziv, s katerim sem se in se še vedno spopadam. Vsak clan sekcije je imel svojo motivacijo, da se nam je pridružil, moja naloga pa je, da znam to motivacijo prepoznati. Velik izziv predstavlja tudi ohranjanje motivacije pri vsakem posamezniku, sploh v primeru tako velike skupine. Ne moreš pricakovati, da bo vsak od clanov pripravljen vložiti enako kolicino truda. Clani velikokrat gledajo na projekte kot nekaj, kar morajo narediti. Sama pa gledam na projekt kot na nekaj, kar predstavlja mene, saj vanj vložim tudi veliko osebnega truda, in prav zato mi je uspešna izvedba tako pomembna. Stvari rada izpeljem tako, kot sem si jih na zacetku v skladu s cilji zamislila. Katere tri stvari bi izpostavili kot najpomembnejše pri uspešnem delovanju sekcije MPM Ljubljana? Dobra ekipa, enotnost ter sodelovanje clanov. Pomembno je, da se v primeru težav lahko obrneš na nekoga, ki ti bo pomagal pri reševanju tega izziva. Zelo pomembno je tudi sprotno reševanje kakršnihkoli nesoglasij ali konfliktov oziroma na splošno dobra komunikacija v timu. Na kaj ste trenutno najbolj ponosni? Ponosna sem na uspešno izpeljan decembrski dogodek, ker smo izpolnili vse zastavljene cilje. Uspelo nam je zapolniti vseh 400 sedežev Velike dvorane na Ekonomski fakulteti, kar pomeni, da je bil dogodek popolnoma razprodan. Presegli smo zadani cilj glede višine zbranih sredstev in na koncu zbrali 1.545 €, ki smo jih namenili projektu Botrstvo. Pozitiven odziv obiskovalcev in medijev nam je še dodatno potrdil, da smo izpeljali dogodek z zanimivo in kakovostno vsebino. Glede na to, da ste clanica MPM Ljubljana že nekaj let; ali opažate kakšne razlike v generacijah novih clanov glede delovnih navad, ambicioznosti? Zdi se mi, da si mladi na splošno želimo biti videni in opaženi. Vsak bi rad prejel zasluge za dobro opravljeno delo, nihce pa ni pripravljen prevzeti odgovornosti v primeru neuspeha. Na drugi strani opažam tudi pozitivne spremembe, saj sem z novimi clani v letošnjem letu zelo zadovoljna. Vidi se ambicioznost, zagnanost in želja po ucenju nekaterih clanov. Kje vidite sekcijo MPM Ljubljana v prihodnosti? Še naprej si želimo ohranjati dogodke na tako visoki ravni kot sedaj, saj s strani obiskovalcev in širše javnosti prejemamo pozitivne odzive. Dolgorocno si prizadevamo za bolj intenzivno sodelovanje z uspešnimi slovenskimi podjetji. Kje pa vidite sebe cez 5 let? Ali nameravate delati na podrocju projektnega managementa ali se bolj usmerjate v trženje? Trenutno še nisem cisto odlocena, razen tega, da se vidim kot vodja. Vem pa, da si želim dinamicnega in projektnega dela, ki mi bo omogocalo karierni in osebni razvoj. POROCILA OKREPILI SMO BAZO OCENJEVALCEV IPMA SLOCERT Avtor: Renato Golob, direktor IPMA SloCert V letu 2019 sta se na podrocju certifikacijskega sistema IPMA SloCert zgodili dve veliki spremembi. Prva je bila posledica novosti, ki jih prinašata ICB 4.0 in ICR 4.0, in je od Certifikacijskega telesa terjala izvedbo celovite analize ter modifikacijo vsebin vseh sistemskih dokumentov. Druga pa se je zgodila zaradi nenadnega drasticnega zmanjšanja števila aktivnih ocenjevalcev. Medtem ko so še konec 2018 ocenjevanja izvajali dr. Anton Hauc, dr. Andrej Škarabot, dr. Brane Semolic, dr. Jure Kovac, g. Božidar Slivnjak, mag. Neda Bogdanovic Golic in mag. Andrej Kerin, sta na seznamu sredi 2019 ostala le še zadnja dva. Razlogi za prenehanje sodelovanja so bili razlicni, vendar razumljivi in utemeljeni. Zaradi tega se ob tej priložnosti v vlogi direktorja IPMA SloCert vsem omenjenim ocenjevalcem iskreno zahvaljujem za vse ure priprav dokumentacije, dela s kandidati, ocenjevanja in gradnje sistema, ki so jih podarili ZPM. Predvsem zaradi tega, ker je opravljanje nalog v sistemu IPMA SloCert pogosto precej naporno, predvsem pa terja izjemno mero osebne odgovornosti. Zaradi nastale situacije, katere neposredna posledica je bila tudi blokada izvedbe jesenskega cikla certificiranja, smo v maju sprožili prve aktivnosti za rešitev problema. Po identifikaciji potencialnih kandidatov, ki bi v 2020 lahko priceli ocenjevati, in osebnih razgovorih z njimi smo pripravili zagonski elaborat projekta, katerega glavni objektni cilj je bil »najmanj 6 podpisanih Certifikatov IPMA SloCert ocenjevalec v rokah usposobljenih ocenjevalcev, ki bodo zagotavljali nemoteno in strokovno izvajanje procesa certifikacije«. V obdobju maj 2019–december 2019 so kandidati: • podpisali izjavo o zaupnosti in Kodeks etike ZPM, • spoznali proces in naloge v postopku certifikacije ocenjevalca, • samostojno preucili strukturo in delovanje IPMA ter IPMA SloCert, ICB 4.0 in ICR 4.0. in Poslovnika IPMA SloCert z vsemi spremljajocimi dokumenti, • sodelovali na treh strokovnih srecanjih, ki so bila namenjena predstavitvi posebnosti in kljucnih poudarkov omenjenih vsebin, razpravi o morebitnih dilemah oziroma odprtih vprašanjih ter predstavitvi dobrih praks ocenjevanja, • pripravili sezname vprašanj za pisni izpit ter scenarije za problemske delavnice, • samostojno opravili simulacijo ocenjevanja izpitov in porocil in • sodelovali na realni Problemski delavnici certifikacijskega cikla 2019/I. ter opravili simulacijsko ocenjevanje kandidatov. Po zakljucku usposabljanja so kandidati za ocenjevalce za prihodnje petletno obdobje, in sicer: • mag. Neda Bogdanovic Golic, CSPM, • mag. Andrej Kerin, CSPM, • mag. Matjaž Madžarac, CDP, • dr. Aljaž Stare, CSPM, • Eva Treven, univ. dipl. iur., CPM, • dr. Gregor Hauc, CSPM, • Andrej Jugovic, univ. dipl. ing., CSPM, • Renato Golob, mag. var., univ. dipl. ing. inf., CDP, podpisali Sporazum s Certifikacijskim telesom IPMA SloCert ter prejeli Certifikat. Projekt smo zakljucili v predvidenih terminskih nacrtih, listo nacrtovanih šestih pa smo razširili na osem ocenjevalcev. Pripravljeni smo na nove skupine kandidatov oziroma certifikacijske cikle. Veliko veselja in uspehov pri delu. POROCILA DOBRODELNI DECEMBER V STILU MPM LO LJUBLJANA Avtorica: Vanesa Studen, clanica MPM Ljubljana S ekcija Mladi projekti Managerji LO Ljubljana je 4. decembra 2019 na Ekonomski fakulteti v Ljubljani organizirala dobrodelni dogodek »Generacija lajkov, generacija prihodnosti«. Dogodek je potekal v prijetnem vzdušju, ne samo zaradi zanimive in aktualne tematike, ampak tudi zaradi kancka dobrodelnosti, saj je MPM Ljubljana izkupicek od prodaje kart v višini 1.545 € namenil projektu Botrstvo. Gosti okrogle mize so bili znani slovenski vplivneži in podjetniki: Tea Jugovic (znana pod imenom CoolMamacita), Nastja Kramer (Malinca), Patricia Pangeršic in Žiga Lukša (ustanovitelj zapestnice Sailbrace). Ob koncu je pridružil še Urban Cvek, ki je ustanovitelj spletne platforme Influee. Delili so izkušnje o svojih zacetkih, nasvete, kako se lotiti posla, itd. Tema dogodka je bila za študente zelo zanimiva in so aktivno sodelovali pri postavljanju vprašanj. Zavedanje pomembnosti oglaševanja izdelkov in storitev prek socialnih omrežij je bila glavna tematika okrogle mize. Odgovori gostov o njihovih poslovnih in ostalih izzivih pa so marsikateremu poslušalcu dali dodatno motivacijo in željo po uspehu. Med samim dogodkom je obcinstvo zabavala stand up komicarka Kaja Grozina. Za nepozaben dogodek so poskrbeli tudi sponzorji: Loacker, Fmg, Flixbus, Redoljub, Cockta, Barcafe, GB Leasing, La Popsi, Vzajemna, 4P fitnes, Revoz, Red Bull, e-študentski servis, Euro-T, Olimpija burek, Merit HP, Equa, Rebernik, City Park, Paloma, Dvigala Bartol in Ekonomska fakulteta. Odgovori gostov o njihovih poslovnih in ostalih izzivih pa so marsikateremu poslušalcu dali dodatno motivacijo in željo po uspehu. NADGRADNJA PROJEKTNE MREŽE SLOVENIJE V ZNANSTVENO MONOGRAFIJO Avtorica: dr. Brigita Gajšek, odgovorna urednica Projektne mreže Slovenije V letu 2020 smo si v Slovenskem združenju za projektni management zastavili cilj nadgraditi znanstveno revijo Projektna mreža Slovenije v znanstveno monografijo, izdano pri mednarodni založbi. Projektna mreža Slovenije je dvaindvajset let izhajala kot multidisciplinaren in predvsem prirocen vir informacij za vse vrste raziskovalcev, nacrtovalcev, praktikov in oblikovalcev politik na razlicnih lokalnih in nacionalnih ravneh odlocanja ter v disciplinah, kot so proizvodnja, inženiring, trgovina in nacrtovanje, ter z družbenega, gospodarskega in okoljskega podrocja. V njej so bili objavljeni številni domaci znanstveni in strokovni clanki s podrocja projektnega managementa, med njimi pa tudi kakšen v tujem jeziku. Namen Projektne mreže Slovenije, kot smo jo poznali doslej, je bil deliti znanje, izkušnje in primere dobrih praks med projektne managerje in druge projektne deležnike v njihovem materinem jeziku. To je bilo izrednega pomena v casu, ko sta si profesionalizacija in znanstveno raziskovanje projektnega managementa še utirala pot na podrocju Slovenije. Revija je predstavljala priložnost za objave prvih znanstvenih del študentov, saj možnost strokovnega izražanja v materinem jeziku obcutno olajša pripravo prispevka. Vseskozi je služila uresnicevanju poslanstva Slovenskega združenja za projektni management v smislu spodbujanja razvoja projektnega managementa v Sloveniji in prispevanja k razvoju tega podrocja v svetovnem merilu. Ocenjujemo, da je revija svoje poslanstvo odlicno opravila, za kar se v Slovenskem združenju za projektni management zahvaljujemo vsem avtorjem, urednikom in seveda tudi bralcem. Potrebe predavateljev in raziskovalcev projektnega managementa v Sloveniji, kot potencialnih avtorjev prispevkov, so se v zadnjih petih letih na strani publiciranja rezultatov njihovega dela precej spremenile. Temeljita preucitev le-teh nas je v združenju vodila v nadgradnjo revije v periodicno znanstveno monografijo. Izid prve nacrtujemo najkasneje v letu 2021. Prizadevamo si, da bi prvi poziv k pripravi poglavij objavili že letos. Vodi nas želja po vzpostavitvi ugodnega okolja za spodbujanje znanstveno­raziskovalnega dela, primarno namenjenega slovenskim predavateljem in raziskovalcem projektnega managementa, vendar odprtega tudi za tuje pisce. ZAKAJ POSTATI CLAN ZPM? C lani Slovenskega združenja za projektni management so del velike družine strokovnjakov v Sloveniji, in preko mednarodnih združenj IPMA® in ICEC tudi v svetu, ki se strokovno in/ali raziskovalno srecujejo z razlicnimi podrocji projektnega menedžmenta. Gre za podrocja kot so to na primer vodenje projektov, sodelovanje v projektnih timih, vodenje programov ali portfeljev projektov, vodenje ali delovanje v projektnih pisarnah, kontroliranje ali revizija projektov, narocanje ali upravljanje projektov in podobno. Clanstvo v združenju prinaša posameznikom in podjetjem vrsto koristi in priložnosti, ki dalec presegajo stroške letne clanarine v združenju. V nadaljevanju izpostavimo samo nekatere med njimi, ki pa so sicer predmet stalnega dopolnjevanja. Clani ZPM: Projektni forum imajo 40% znižano kotizacijo na vsakoletnem osrednjem strokovnem in družabnem dogodku - Projektnem forumu, na katerem se srecajo direktorji podjetij, predstavniki javne uprave, direktorji programov projektov, projektni menedžerji in drugi, ki se ukvarjajo s projekti ali jih zanima podrocje projektnega menedžmenta. ZPM mrežnik prejemajo ZPM mrežnik, e-glasilo združenja, ki izhaja trikrat letno in vsebuje vrsto strokovnih in splošnih informacij, ki jih v svoji vsakodnevni praksi potrebujejo projektni menedžerji in drugi, ki se srecujejo s projektnim delom. Gre za informacije o novostih in dogodkih na podrocju projektnega menedžmenta, predstavitve Project Perspectives uspešnih projektnih menedžerjev in realiziranih projektov, priložnosti za projektno sodelovanje in podobno. prejemajo letno izdajo e-verzije revije Project Perspectives, ki izhaja v angleškem jeziku in jo izdaja IPMA. Revija prinaša projektnim menedžerjem in menedžerjem programov ter njihovim nadrejenim in vodstvom podjetij najnovejša svetovna spoznanja in inovacije s podrocij, povezanih s projektnim delovanjem. Vsako leto revija obravnava doloceno aktualno temo, objavlja pa rezultate raziskav in študije primerov projektov, koristne akademikom in praktikom projektnega menedžmenta. IPMA NewsLetter prejemajo IPMA NewsLetter, e-glasilo mednarodnega združenja IPMA, pripravljeno v angleškem jeziku. Glasilo po eni strani zagotavlja clanom ZPM, da so stalno na tekocem z dogodki in strokovnimi aktivnostmi razlicnih projektnih organizacij širom po svetu, hkrati pa je odlicna priložnost, da v mednarodnem okolju predstavijo svoje projektne dosežke. Partnerji ZPM imajo 5 – 10% popusta na storitve in produkte, ki jih ponujajo partnerske organizacije združenja. Gre za popuste pri nakupu programske ali strojne opreme, namenjene projektnemu delovanju, popuste iz naslova svetovanj, pomoci pri prijavi projektov na razpise, pri financiranju projektov in drugo. Mednarodni združenji IPMA® in ICEC pridobijo s clanstvom v ZPM hkrati tudi clanstvo v mednarodnih organizacijah IPMA® – International Project Management Association in ICEC – International Cost Engineering Council. IPMA® SloCert imajo 5% popust v ZPM-ovem programu mednarodnega certificiranja – IPMA® SloCert, v okviru katerega kandidati pridobijo mednarodno veljaven certifikat s podrocja projektnega menedžmenta, ki je prepoznaven po vsem svetu, predvsem pa v 52-ih državah, clanicah mednarodnega združenja IPMA®. Program ZPM Educa imajo 10% popust v okviru programa usposabljanja ZPM Educa, v katerem se v majhnih skupinah – lahko tudi v zakljucenih skupinah za izbrano podjetje – vrši izobraževanje in usposabljanje iz vseh podrocjih projektnega menedžmenta. Informacije in povezave permanentno pridobivajo v elektronski, pisni ali ustni obliki najnovejše lokalne in mednarodne informacije s podrocja projektnega menedžmenta ter imajo možnost navezovanja stikov in izmenjave izkušenj z najpomembnejšimi nacionalnimi in mednarodnimi organizacijami ali strokovnjaki. Spletna stran ZPM imajo preko spletne strani ZPM dostop do vrste neomejeno dostopnih informacij in podatkov, pa tudi do vrste drugih uporabnih in vrednih informacij oziroma podatkov, ki so dostopni samo clanom ZPM – z osebnimi uporabniškimi imeni in gesli – ne pa tudi širši javnosti. Baze podatkov prejemajo informacije o literaturi, programskih paketih, kongresih, seminarjih doma in v tujini, po želji pa prejmejo tudi informacije o potencialnih partnerjih pri izvajanju projektov ali pa predlog perspektivnega mladega kadra z ustreznim znanjem in osnovnimi izkušnjami na podrocju projektnega menedžmenta. Promocija imajo prednostno možnost promocije in predstavitve lastnih spoznanj, izdelkov ali projektov z objavo v reviji Projektna mreža Slovenije, v glasilu ZPM mrežnik ali ob razlicnih dogodkih združenja. Sekcija Mladi projektni menedžerji imajo dostop do najmlajših clanov združenja – dijakov ter študentov dodiplomskega in podiplomskega študija, ki se v okviru združenja povezujejo v sekciji Mladi projektni menedžerji – MPM. MPM zagotavlja vzpostavljanje praviloma prvih sodelovanj na podrocju projektov med mladimi in podjetji. V ta namen MPM koordinira strokovne prakse, prireja srecanja in delavnice s projektnimi menedžerji, oglede podjetij in rezultatov projektov in podobno. MPM tako zagotavlja najmlajšim clanom možnost pridobivanja izkušenj in poznanstev, ostalim clanom pa priložnost za prepoznavanje najprimernejšega in najperspektivnejšega kadra za lastne potrebe. potencialnega M r ež enje imajo preko številnih strokovnih in predvsem družabnih dogodkov ZPM vrsto priložnosti za srecevanje z drugimi clani združenja in posamezniki, ki delujejo v razlicnih projektnih okoljih, s tem pa možnosti za utrjevanje ali vzpostavljanje novih osebnih in poslovnih partnerstev. OBLIKE CLANSTVA V ZPM Individualno clanstvo Individualni clani združenja uživajo vse koristi, predstavljene v rubriki Zakaj postati clan ZPM. Združenje se trudi permanentno širiti koristnost clanstva, zato velja stalno spremljati novosti o tem na spletni strani združenja. Clanstvo dijakov in študentov Clanstvo dijakov, študentov in rednih podiplomskih študentov zagotavlja ob bistveno znižani clanarini vse ugodnosti, kot jih imajo individualni clani. Ob vclanitvi v združenje morajo dijaki in študenti rednega dodiplomskega ali magistrskega študijskega programa svoj status izkazati z ustreznim potrdilom in ne smejo biti starejši od 26 let. XL Korporacijsko clanstvo Organizacije, ki se odlocijo za XL korporacijsko clanstvo, pridobijo naslednje pravice: • ugodnosti v obsegu 6-ih individualnih clanarin v združenju, • dodatnih 10% popusta pri prireditvah in udeležbi na Projektnem forumu ter konferencah in dogodkih v organizaciji ZPM, • 15 % popusta pri objavi oglasov v publikacijah združenja, • 3 brezplacne udeležbe na seminarju po lastni izbiri iz programa ZPM Educa, • pravico do uporabe logotipa ZPM, • objavo naziva in emblema organizacije v publikacijah ZPM in ZPM mrežniku, • objavo naziva in emblema organizacije na spletnih straneh ZPM ter aktivna povezava do njenih spletnih strani. L Korporacijsko clanstvo Organizacije, ki se odlocijo za L korporacijsko clanstvo, pridobijo naslednje pravice: • ugodnosti v obsegu 4-ih individualnih clanarin v združenju, • dodatnih 8% popusta pri prireditvah in udeležbi na Projektnem forumu ter konferencah in dogodkih v organizaciji ZPM, • 10% popust pri objavi oglasov v publikacijah združenja, • dve brezplacni udeležbi na seminarju po lastni izbiri iz programa ZPM Educa, • pravico do uporabe logotipa ZPM, • objavo naziva in emblema organizacije v publikacijah ZPM in ZPM mrežniku, • objavo naziva in emblema organizacije na spletnih straneh ZPM ter aktivna povezava do njenih spletnih strani. M Korporacijsko clanstvo Organizacije, ki se odlocijo za M korporacijsko clanstvo, pridobijo naslednje pravice: • ugodnosti v obsegu 3-ih individualnih clanarin v združenju, • dodatnih 5% popusta pri prireditvah in udeležbi na Projektnem forumu ter konferencah in dogodkih v organizaciji ZPM, • 5% popust pri objavi oglasov v publikacijah združenja, • ena brezplacna udeležba na seminarju po lastni izbiri iz programa ZPM Educa, • pravico do uporabe logotipa ZPM, • objavo naziva in emblema organizacije v publikacijah ZPM in ZPM mrežniku, • objavo naziva in emblema organizacije na spletnih straneh ZPM ter aktivna povezava do njenih spletnih strani. KORPORACIJSKI CLANI ZPM ZDRUŽENJA ZA PROJEKTNI MANAGEMENT ESOTECH d.d. Preloška cesta 1, 3320 Velenje Spletna stran: www.esotech.si KRKA, tovarna zdravil, d.d. Šmarješka cesta 6, 8000 Novo mesto Spletna stran: www.krka.si Telekom Slovenije d. d. Cigaletova 15, 1000 Ljubljana Spletna stran: www.telekom.si NUMIP, Vzdrževanje, montaža in proizvodnja, d.o.o. Knezov štradon 92, 1000 Ljubljana Spletna stran: www.numip.si Litostroj Power, d. o. o. Litostrojska 50, 1515 Ljubljana Spletna stran: www.litostroj-ei.si Nova Ljubljanska Banka Trg republike 2, 1520 Ljubljana Spletna stran: www.nlb.si POŠTA SLOVENIJE d.o.o. Slomškov trg 10, SI-2000 Maribor Spletna stran: www.posta.si ELES, ELEKTRO SLOVENIJA d.o.o. Hajdrihova 2, SI-1000 Ljubljana Spletna stran: www.eles.si NEC NOTRANJSKI EKOLOšKI CENTER, CERKNICA Popkova ulica 4, 1380 Cerknica Spletna stran: www.nec-cerknica.si Agencija POTI, d.o.o. Stegne 7, 1000 Ljubljana Spletna stran: www.agencija-poti.si OGLAŠEVANJE V ZPM MREŽNIKU Razlogi za oglaševanje 4. Vsebina oglasov Glasilo ZPM mrežnik predstavlja odlicno priložnost za predstavitev organizacij in podjetij, ki se ukvarjajo s projekti, ki izvajajo projekte in ki nudijo izdelke ali storitve, namenjene projektnemu delu. Bralci so vsi clani Slovenskega združenja za projektni management, ob teh pa še vec kot 1.000 narocnikov na e-informacije združenja ter obiskovalcev spletne strani združenja. Zato v oglasnem delu glasila ponujamo razlicne možnosti in oblike oglaševanja, podrobneje predstavljene v spodaj navedenih Splošnih pogojih oglaševanja v ZPM mrežniku. V primeru, da se odlocite za oglaševanje v našem glasilu, Vas prosimo, da nas kontaktirate na elektronsko pošto: info@zpm-si.com. Splošni pogoji oglaševanja v ZPM mrežniku 1. Cene Cene v ceniku že vkljucujejo DDV in veljajo za objavo pravocasno oddanega oglasa. Pripravo, obdelavo in popravljanje oglasov zaracunavamo posebej, glede na obseg dela. 2. Narocilo oglasnega prostora Osnova za objavo oglasa je narocilo, dostavljeno v pisni obliki po elektronski pošti na naslov info@zpm-si.com. ZPM mrežnik izhaja trikrat letno: v februarju, juniju in novembru. 3. Reklamacije Reklamacije sprejemamo le po elektronski pošti na naslov info@zpm-si.com, v roku 8 dni po objavi v glasilu. Za napake, ki so posledica slabe predloge, ne odgovarjamo. Sporocila oglasov morajo biti v skladu s kodeksom oglaševanja in veljavno zakonodajo. Za vsebino objave je odgovoren narocnik oglasa. 5. Nacin priprave oglasov Oglase sprejemamo v TIFF formatu, EPS formatu ali JPEG formatu. Slikovni elementi morajo imeti najmanj 300 dpi resolucije in morajo biti v CMYK barvnem modelu. 6. Dostava oglasov Izdelane oglase je treba dostaviti najkasneje: do 01. 03. za marcevsko številko do 31. 07. za avgustovsko številko do 31. 10. za novembrsko številko. 7. Druge oblike oglaševanja Za oglaševanje v obliki, ki ni opredeljena s cenikom se sklenejo individualni dogovori po posebej dogovorjeni ceni. 8. Ugodnosti za oglaševalce • oglas v dveh številkah, dodatni 10 % popust, • oglas v treh številkah, dodatni 15 % popust, • placilo oglasa pred izidom številke, dodatni 5 %, • dodatni 5 % popust imajo korporacijski clani Združenja, ki imajo status clana tipa C, • dodatni 10 % popust imajo korporacijski clani Združenja, ki imajo status clana tipa B, • dodatni 15 % popust imajo korporacijski clani Združenja, ki imajo status clana tipa A. Možne oblike in cenik oglasnega prostora OBLIKA 1/2 1/2 1/3 1/3 FORMAT 1/1 1/4 pasica ležeca pokoncna ležeca pokoncna VELIKOST[MM] 210 X 297 210 x 148,5 105 x 297 210 x 99 70 x 297 105 x 148,5 210 x 35 CENA [EUR] 490,00 250,00 250,00 200,00 200,00 150,00 150,00