Tomaž Toporišič je dramaturg in gleda-Monografija je zastavljena hkrati kot znan- liški teoretik, izredni profesor za podro- stvena monografija in študijsko gradivo, v čje dramaturgije in scenskih umetnosti katerem so predstavljeni ključni koncepti, Medmedijsko in na Akademiji za gledališče, radio, film teorije, razpotja in dileme medkulturnosti in in televizijo Univerze v Ljubljani, kot medmedijskosti. Avtor omenjeno tematiko gostujoči predavatelj pa izvaja tudi pred- Tiranija očesa. Oko je lahko prav imperialistično, postane arogan-ne le predstavi s stališča raznovrstnih teorij, tno in nam ne omogoča, da bi občutili drugače in na drug način. medkulturno met Sociologija gledališča na Filozofski pač pa jo zasidra tudi v obravnavi vrste ključ- fakulteti UL. Je avtor številnih razprav Uporabljati hočemo celotno telo, ne da bi pozabili na oko, ampak nih uprizorjenih del zadnjih nekaj desetletij. in znanstvenih monografij. Njegova pri- da bi pri tem, ko hočemo povedati zgodbo, uporabili vseh pet čutov, S tem postane tematika knjige otipljivejša, tudi dotik, vonj in okus. Domišljija je zelo pomembna moč, s katero adstvo nomadstvo marna področja raziskovanja so teorija in kar je še posebej dragoceno v današnjem zgodovina uprizoritvenih praks in lite- razpolagamo, in ne smemo je omejiti z besedami. m brezbrežnem prisvajanju uprizoritvenih in rature, predvsem interakcije med obema o O vezljivosti medijev in kultur siceršnjih teorij in hkrati praks. področjema; semiotika kulture in kulturne Enrique Vargas, Teatro de los Sentidos v sodobnih uprizoritvenih praksah študije. Med letoma 1990 in 2016 je bil iz recenzije Aleša Erjavca dramaturg in nekaj časa tudi programski o n direktor Slovenskega mladinskega gle- dališča. Soustanovil in nekaj časa vodil je rn Avtor v knjigi opravi analitično razčlenjeva-tudi festival sodobnih odrskih umetnosti nje in raziskavo, hkrati pa se skozi analizo Tomaž Toporišič Exodos. Za svoje delo je prejel več nagrad. uprizoritvenih praks od dramatike do per- Njegove knjige o sodobnem gledališču in ltu formansa loteva tudi konkretnih korpusov drami: Med zapeljevanjem in sumničavo- materije (modernizem, avantgarda, posta- stjo, razmerje med tekstom in uprizoritvijo ku vantgarda …). Tako odkriva nove možne v slovenskem gledališču druge polovice 20. d zorne kote pogledov na slovensko, evropsko stoletja, Maska, Ljubljana, 2004; Ranljivo in zunajevropsko dramatiko, gledališče in telo teksta in odra; kriza dramskega avtorja uprizoritvene prakse kot tudi na sodobno v gledališču osemdesetih in devetdesetih let me slovensko in evropsko družbo. Vsako od po- 20. stoletja, knjižnica MGL, Ljubljana, glavij se osredotoča na posebno problema-2007; Levitve drame in gledališča, Založba tiko, od meddisciplinskosti in medmedij-Aristej, Maribor, 2008; Zbornik Drama, skosti k ne več dramskosti, postdramskosti, tekst, pisava (souredila Petra Pogorevc), o in kreolizaciji, obrobju in središču, semiosferi, Knjižnica MGL, Ljubljana, 2008; zbornik k retoriki prostora, odrskemu eseju, singular- Occupying Spaces: Experimental Theatre in nosti, novih oblikah vezljivosti medijev. Vse ijs Central Europe: 1950–2010 (souredila Ivo to se zaokroži v svež pogled na uprizoritve-Svetina in Tea Rogelj), TACE, Ljubljana, d ne prakse in kulturo, ki uveljavlja spoznanje, Praga, 2010. da je umetnost danes vezljiva, medmedijska me in medkulturna. d iz recenzije Mateje Pezdirc Bartol Me ISBN 978-961-06-0134-0 ISBN 978-961-06-0134-0 9 789610 601340 Medmedijsko_naslovka_FINAL.indd 1 9.11.2018 11:57:16