\i planine brez doliue. Tako je zdihnil iz doline svojih solza ,,Učiteljski Tovarš" v pervem listu svojega tretjega tečaja, pred ko ne — iz lastne britke skušnje. Ali ni čudo. Sej se učiteljem samim ne godi kej dobro, kako se če bolje goditi učiteljskemu tovaršu? — Že mi vidimo in skusirao marsikaj britkega— rai, ki smo na mestu; kako bi ne vidil in ne skusil ti, ki hodiš sem ter tje po svetu, — hodiš tolikrat vkreber, tolikrat navdol, in ne prazen, auipak s tovorom, in s kacim! — Sedanji čas, čas hitrega olikovanja in urnega napredovanja, kedar gre vse le v naglici in po železnici, sploh ni kej prijazen tovornikom, kako če biti tebi? Pa, sej nisi tovornik, sej ne tovoriš, auipak si tovarš, po nekterih tovariš ali celd tovaruš (kake rojenice so pač bile pri tvojem začetji, da so ti tako ime prisodile ?}, in tovar, to je roba, blago. Ti torej tovariš ali si tovarš, tovar nosiš, robo, razno robo iz raznih tovarnic. V ktere tovarne si doslej zahajal, sicer ne vem na tanko. Da ljubljanska sladkornica stoji, je sploh znano. Zdi se mi pa tudi, da nam iz slavne idrijske tovarne nikoli nisi prinesel živega srebra ali vsaj cinobra. Tako ni prav. Hodi le pridno sem ter tjc po slovenskih in bližnjih slovanskih tovarnah, zdaj v to, zdaj v uno, in donašaj nam različne robe, robe take, ktera se res imenovati sme b 1 a g o. Sejra za tvoje blago je vsaj večidel le nied učeniki in učenci, in ti — skorej bi rekel — presneti tovarš, ne da bi iskal gospodom učenikom vkrasti se v serce, še le vedno razkazuješ njih težavne dolžnosti, in grajaš njih djanje in nehanje in časih celo glasno! Ali se je po temmar čuditi, da nekteri, zlasti kar je preomikanih, ne marajo kej za te? In ti, res tovarski ,,Tovarš"! ne da bi skušal učencem se prikupiti, še Ie vseskozi jim naloge tovoriš in tovariš, da si jiin velikrat velika 'n a d 1 o g a. Bodi pametin in poslušaj moj svet: „1 m e j kačjo razumnost pa golobjo krotkost". Ti praviš: j,,\i planine brez doline" t. j: Xi učiteljev brez učencev; jest pa tudi pravim: ,,Xi doline brez planine" t. j: ,,XTi učencev brez učiteljev". Bodipametin in strezi obema. Pa ne, da Jynne napak razumel; ne — da bi irael kačjo razumnost le d6^Riteljev,.golobjo krotkost pa Ie do učencev; temuč oboje imej do obeh, in objemali te bodo, kakor pravi Hrovat naš j,rat — obieručke t. j : z obema rokama — u č i t e 1 j i i n u č e nc i. To ti sveluje in voši iz doline svojega serca Milko.