II. samoizobraževalni tečaj Poverjeništva UJU v LjubljanL (20.—25. avg.) OBISK TEČAJA nam kaže naslednja tabela. Iz nje je razvidno, da je bilo število obiskovalcev precej stalno. Če odštejemo soboto, ko je bil na sporedu praktični nastop, vidimo, da je najnižje šte* vilo udeleženk 70, najvišje 91; udeleženci pa nihajo med 44 in 53. Takom tečaja je ena izmed tovarišic težko zbolela, da je morala v bolnico. Število udeležencev tečaja je znatno nižje od lanskega. Vzro.k temu je predvsem odsot^ nost učiteljstva iz Ljubljane in okolice, delo« ma pa tudi v organiziranju tečaja, da se ude« leže delegati društev, oziroma aktivnihkrožkov. 0 4 1 Dan 20. VIII. 21. VIII. 22. VIII. 23. VIII. 24. VIII. 25. VIII. dop. pop. dop. pop. dop. pop. dop. pop. dop. pop. dop. pop. Povprecno Tovarisev 48 53 44 47 52 51 46 53 51 69 - 51 51 Tovarisic 75 77 70 84 83 83 73 91 89 115 75 83 Skupaj 123 130 114 131 135 134 119 144 140 184 126 134 Udelezba 1. Brcziskoscvnisko 2. Celje 3. Crnomelj 4. Gornji grad 5. Kamnik 6. Kocevje 7. Konjice 8. Kozje 9. Kranj 10. Krsko 11. Lasko 12. Sv. L en art 13. Dol. Lendava 14. Logatec 15. Litija 16. Ljubljana 17. Ljubljana*okol. 18. Ljutomer 19. Marenberg 20. Maribor 21. iMaribor-okol. 22. Mezica 23. iMurska Sobota1 24. Novo mesto 25. Ormoz 26. Ptuj 27. Radovljica 28. Savinjskosvransko 29. Slovenjgradec druster: 5 kroz. 7 „ 5 „ 3 „ 5 ,, 3 „ 5 „ 3 „ 3 ., 7 „ 4 „ 4 „ 3 „ 5 „ 4 ., 1 „ 9 „ 7 „ 2 „ 0 „ 6 ., 3 „ 3 ,, 4 4 6 2 2 4 2 2 3 0 3 8 2 0 2 12 5 2 1 11 3 12 19 4 2 1 1 2 2 8 2 5 6 0 2 udelezen », ,, , ?, ,, ,, ,, ,» ,, ,, ,, ,, ,» , 30. Slovenska Bistrica 3 31. Šmarje»Rogatec 2 , 32. Šoštanj 2 Društva, 'ki niso čutila potrebe poslati no; benega delegata na tečaj, so samo štiri. Vzro* ki, zakaj s^o bojkotirala prireditev, ni&o znani Osrednjemu izobr. odseku. Med •udeležence smo šteli ]e one- ki so redno posečali preda^ rvanja in razprave. STROŠKI TEČAJA. 1. Potnine Din 2971"50 2. Prenočišča a) Akademski kolegij „ 1200 — b) Mladika , 60-— 3. Deca z Jesenic „ 500-— 4. Upravniški posli .... „ 300'— 5. Bolniška podpora tovarišici „ 240-— 6. Dvorana za predavanja . . „ 200'— Skupaj Din 5471-50 I. S. RESOLUCIJE IN SKLEPI II. IZOBRAŽ. TECAJA. 1. Izvenšolsko delo učiteljstva: a) II. izobraž. tečaj ugotavlja nujino^ po^ trebo, da dela učiteljstvo izven šole za gospo* darsiko — in s tem za kulturno povzdigo naroda. b) Smatra mladeniske in dekiiške kroike za najučinkovitejšo obliko tega dela. c) Ugotavlja končno, da je učiteljica na dežili številčno najjačji inteligent, ki ne sme biti izgubljen za tako usmerjeno delo v ko* rist ljudstva. II. Same učrteljice so sprejele sledečo res solucijo: Učiteljice, zbrane na II. izobraž. tečaju, pozivajo odsek za izvenšolsko delo, da se obrne na poverjeništvo, ki naj izda na upra* viteljstva šol okrožnico za krepko podpira* nje dela za dekliške krožke. III. (Tov. Dolgan je priporočal ustanavlja« nje »gospodarskih svetov« za pospeševanje domačega in vaškega gospodarstva. —) IV. Sklep glede referatov (predlog tov. Zerjava): Za prihodnje tečaje naj se teze refe» rentov objavijo pravočasno pred tečajem, da se delegatje morejo temeljitO' pripraviti nanje. V. Program za delo po izobraževalnih krožkih v 1. 1928/29: a) Do konca 1928: Predavanja: Predavanja: 1. Razvoj družbe in žena (Kosova). 2. Sociologija vzgojstva {Dolgan). 3. Mladeniški krožki (Dolgan). 4. Bregantova knjiga »Elementarni raz« red«. b) Vzporedno temu naj se vrše razgovori na vseh sestankih o možnostih ustanavljanja mladenišfkih in dekliških krožkov in dela v njih, o vseh važnih stanovsikih in organizačs nih vprašanjih, zlasti o gcspodarski Ikonsolis daciji naše organizacije. c) Po novem letu dobijo izobraževalni krožki v razpravo brošuro o< »Stanju in pro* blemih kmetijstva v Sloveniji«, ki jo piše tov. Erjavec. č) Snov za študij moderne pedagogike v ]. 1929. pripravi »Oio«. — d) V »Oio« se pritegneta tovariša; Dols gan in Vranc radi enotnih navodil za vso samoizobraževalno akcijo Ijubljanskega po« verjeništv.a' UJU. e) II. izobraž. tečaj priporoča vsemu uči« teljstvoj vstop v Ped. centralo v Mariboru. VI. Predlog radi začasnega urejevanja »Popotnika«. II. izobraževalni tečaj predlaga poverje* ništvu, naj prepusti urejevanje »Popotnika« do definitivnega imenovanja urednilka v smislu sklepa pokrajinske s-kupščine v Celju — tovarišema Vrancu in dr. Žgeču. VII. Predlog tov. Bega radi samoizobr. akcije: II. tečaj &e zahvaljuje dosedanjemu vod« stvu samo_obraževalnega dela (»Oio«) ter mu izreka svoje zaupanje. — VIII. Resolucija o reformi šole. Udeleženci II. izobr. tečaja UJU v Ljub« ljani na podlagi svojih razprav: 1. Ugotavlj^jo, da današnja šola ne teme« Iji \na zdravi podlagi. Učne knjige in učni na» črti niso sestavljeni na pedagoških in psiho* loških zakonih otroškega razvoja in ne odgo» varjajo potrebam nove dobe; 2. uvidevajo važnost delovne šole kot ustanove, ki upošteva produktivno delo za dviganje ekonomske sile naroda in za vzgojo zadružno^družabnega človek.a; 3. opažajo, da se pri nas ovira gibanje nove šole in &t zato ne more razviti tako ka» 'kor v drugih državah. Ugotavljajo, da je šol= ski birokratizem tako neelastičen, da ne pusti stremljenju nove šole do popolnejšega raz» 'maha; 4. zahtevajo, da poverjeništvo UJU sku* ša pri merodajnih činiteljih doseči boljše r,a» zumevanje in pospeševanje tozadevne a'kcije slovenske-ga učiteljstva ter predlagajo, da se nastavijo že mt vadnici učitelji=praiktiki de= lovne šole. (Resolucija o reformi šok je bila spre« jeta z vsemi proti 1 glasu.)