0v VJ&a\Jjto ^haja vsak četrtek • Posamezna številka stane Din 1*50 h Izdaja: Konzorcij .Straže v viharju" (A. Tepež) • Urejuje: L. Klauž Celoletna naročnina Din 35'- * Čekovni račun: „Straža v viharju", Ljubljana, St. 16.7^0 \ lij Uredništvo in uprava: Ljubljana, Miklošičeva 5 • Tisk Jugoslovanske tiskarne (K. Čeč) Ljubljana, 23. februarja 1939 Izdaja: Konzorcij .Straže v viharju" (A. Tepež) • Urejuje: L. Klauž Uredništvo in uprava: Ljubljana, Miklošičeva 5 • Tisk Jugoslovanske tiskarne (K. Čeč) Leto V — Številka 19 Princjj^esnice, edinosti in miru Dolgo že ni imelo papeštvo tako velikega JJSleda v svetu kakor danes. Bog je poslal ^rkvi po vrsti same veLilce papeže, ki so s ^ojim 'delom in svojo osebnostjo priborili tej ^r*stusovi ustanovi izreden človeški ugled in c,oveSko spoštovanje. Veseli moramo biti te-8®- Bogu moramo biti za to hvaležni. Obenem P* se ,ne smemo dati zapeljati, da bi postalo spoštovanje paipeštva preveč naravno in freveč osebno. Papeštvo je za nas bistveno Predmet vere, zato se za mas razmerje do nje-ne sme bistveno prav nič spremeniti, pa na) je njegov nosilec papež svetnik ali papež i^osvetnjak, nepristranski glasnik resnice in kavice ali pa spreten diplomat. Veličina pa-P&Štva ni prvenstveno iv tem, da si vedno zno-zna pridobiti vsesplošen ugled v svetu — ^ je le naravni pojav njenega večno nespremenljivega in vedno skrivnostno čudovitega “t&tva. Veličina papeštva ije v njegovem skriv-^tno čudovitem bistvu samem, ki ga pa mo-1sprejeti in umeti le veren učenec Kristusov. 0 bistvo je dejstvo, da je papeštvo princip resnice, edinosti in miru. Papež je nezmotni .učitelj, zanesljivi varuh resnice — auetoritas in docendo. Kdor e avtoritete ,ne priznava, končno nujno za- objektivno krščanstvo in objektivnega ^istusa. Po tej poti je šel protestantizem, po poti počasi, a previdno gre za njim pravo-s avje. Drugače niti ibiti ne more. Če ne pridamo nekomu pravice, da z božjo avtoriteto 61 torej nezmotno določa, kaj ,je Kristusov ^«k v verskih in nravnih vprašanjih in v Sein, kar je s tem naukom 'v nujni zvezi, je nespametno govoriti o božjem razo-^ ®tju; potem se je Bog zastonj učlovečil; po-se mora človeštvo prav kmalu spet ujeti flvrežo svoje lastne domišljije, kakor so se že stoletje po Kristusovem rojstvu vse ^r«te gnostiki, ki so poljubnemu individual-Ln?u človeku prisvajali višje spoznanje božjih .^ravnosti, ter pozneje pristaši vseh mogočih neniogočih protestantskih ločin. Zato je že leronim po pravici zapisal: »Če Peter ne bi ®)®1 edinstvene in čudovito vzvišene oblasti /^stva, bi v Cerkvi pač kmalu bilo toliko ^kvic, kolikor je duhovnikov.« že Pa,Pcštvo ie edina skala, na kateri se 19 stoletij neokrušena dviga stavba božjega ,]t?. a in kljubuje viharjem vseh zmot. Temelj, _ le na njem zgrajena cerkev, ostane neomai- njem zgrajena cerkev, ostane neomaj-tflden, pa naj bo teža božjega svetišča, ki 'njem sloni, še tako rvelika. Zakaj njegova la trKje so?« — »Boste že zvedeli«. Začelo se je ono večno zasliševanje, zapisovanje in spraševanje. — »Kdo vpliva na vas, da ste mogli napisati nekaj tako izdajalskega? Morda doma, časopisje, kaj berete, ste kje včlanjeni, pri Prosvetnem društvu? To vas bo pogubilo. E, za Boga, ko ibi bili vi v Italiji, bi vas obesili, brez pardona. A mi smo v Jugoslaviji, hočemo dati mladini svobode, rasti in ji pomagati do napredka. Se ne bi morda vpisali v Sokola? Bi? Poglejte, za Boga. sam Masaryk je navdušen čilan te plemenite organizacije. Povejte po pravici, kako je bilo; se še kdo od ,vaših so-učencev udejstvuje tam, kot vi. Če poveste po pravici, vas zadene najmanjša kazen.« In študent ije zato dobil najmanjšo kazen, kar pohvalo — zadnji ukor s consilium abeun-di. Kasneje pa še nekaj več! In tako dalje. Tigris, bobi in še drugi. Danes sva oba izven srednje šole — tudi nekdanji »pravični matematik« v pokoju. Iz »moderne« inozemske šole. Totalitarizem hoče zgrabiti predvsem mladega človeka, doraščajočo mladino. V vsem svojem mišljenju, hotenju in delovanju naj mladina izpoveduje načela takega totalitarnega nazora. Posameznik tako rekoč izgine, dovoljeno je le še jesti, piti in spati, sicer pa se mora vživeti v to, da je člen velike skupnosti, ki se ji mora popolnoma podvreči. Predvsem se kaže ta totalitarnost v vojaški vzgoji. Otrok se vzgaja že od najnežnejših let v tem duhu in sicer, kjer ije le mogoče. Temu se ne sme izogniti šola, zato je tudi šoLsiki pouk v tem smislu prikrojen* Duh oboroževanja, obrambe, vojaškega napadanja in strategije se mora pri posameznih predmetih že v ljudski šoli podčrtavati. V tem smislu se poučujejo narodni predmeti, jezik, zgodovina in domoznanstvo. Stvar pa gre še dalje. Celo računske naloge niso več v jabolkih in orehih, marveč v tankih in aeroplanih. Na primer: Vžigalne bombe so včas>ih le poldrug funt težke. Koliko takih bomb more imeti bombnik, če računaš s 70% odbitkom? Ali: 46 aerop lanov napade sovražno mesto. Če vsak bombnik nosi 500 bomb po 1500 g teže, koliko znaša teža vseh bomb? Koliko požarov nastane, če tretjina vseh bomb eksplodira in od teh le 20% zaneti požar? Prav isto je s fiziko in kemijo. Dr. Giin-ther je izdal posebno knjigo, priporočeno seveda od ministrstva za državno vzgojo, z naslovom: Wehrphysik. Dr. Kinttopf pa za pouk kemije: Šolski poizkusi iz kemije vojnih snovi. V 140 poizkusih razlaga, kako se pridobivajo strupeni plini in kako protistrupi, vse to s kemičnimi formulami in navodili za proizvajanje vžigalnih bomb, klorpikrina, iperita itd. »Državni grb in križ«. Češkoslovaški prosvetni minister dr. K a-spar je v daljši izjavi obrazložil smernice svojega delovanja. Med drugim je dejal: »Mi se bomo vneto trudili, da bo narodno mišljenje in krščanska nravnost prekvasila vso vzgojo. Najtrdnejši stebri naših narodnih šol v najhujših časih so bili češki učitelji in češki duhovniki. Mi bbmo s to tradicijo nadaljevali; v vseh šolskih sobah bosta odslej visela le dva simbola idržavni grb in sveto razpelo«. Minister je napovedal tudi temeljito predelavo vseh šolskih učbenikov. Dr. Kaspar, praktični katoličan, je bil profesor na praški univerzi in je odlično sodeloval v katoliških kulturnih organizacijah. »Politični radikalizem«. Nacistični »Schvvarze Korps« objavlja zanimiv članek z naslovom: »Vedno radikalnejši«, kjer stoji zapasano tudi tole modrovanje: »V politiki sta le dve možnosti, Nemčija ali ne. Kdor ni v vsem za 'Nemčijo, marveč je proti Nemčiji, ne spada k nam in ga bomo izločili. Če sam od sebe ne gre, potem ga je treba, zapreti. Če še to ne pomaga, ga je treba za glavo skrajšati.« Francija. 330 jugosl. študentov na pariških univerzah. Pariške univerze štejejo okrog 350 jugoslovanskih študentov. Ustanovili so si svoje društvo, da predstavlja in brani koristi jugoslovanskih akademikov v francoski prestolnici. Češkoslovaška. Bratislavska univerza je odslovila 500 judovskih študentov, češ da so sodelovali s komunizmom. Podpirajte poRret Katoliške mladine! Boila delavnica (Nadaljevanje.) Prvi prirodoslovec, ki je razvojno misel jasno spočel in prepričevalno izpovedal, je bil Francoz Jean Lamarck (1744—1829), toda njegov nauk je ostal neopažen in neupoštevan. Šele Anglež Charles Darwin (1809—82) mu je priboril priznanje in mu položil trdne temelje. Po njem se imenuje evolucijski nauk tudi darvinizem. — V Dar-winovi dobi je začelo prevladovati materialistično naziranje kot' odpor proti pretiranemu idealizmu v prirodoslovju, ki je v nasprotju z dejanskimi dokazi Učil včasih naravnost smešne stvari. Temu materialističnemu življenjskemu nazoru je bil Darwinov naUk najbolj dobrodošel ključ, kako razložiti čudovito raznoličnost in smotrnost v prirodi, ki sta spravljali materialiste v hudo zadrego. Materialisti so darvinizem prefrigano in zavestno zlorabili v tem, da so ga preveč posplošili in da ga niso prenesli samo na telesno plat človekovo( nauk o razvoju človeka iz živali!), marveč celo na duševno plat človeškega udejstvovanja (verstvo, kultura, gospodarstvo, politika). — Prvi in neodpustljivi greh nad zmernim in upravičenim Darwinovim naukom je zagrešil Nemec Ernest Haeckel, največji prirodoslovni špekulant, ki je s tolikšno vnemo dokazoval človekovo živalsko poreklo. — Val tdkega napihnjenega in čisto neznanstvenega evolucionizma je dal evolucijski teoriji, ki je sama posebi v prirodi utemeljena in sprejemljiva, oni zloglasni materialistični pečat, ki je izzval upravičeni odpor vseh resnih in globljih mislecev. V novejši dobi se je ta val že močno unesel in se ta grobi materialistični nauk le še tu pa tam pogreva v tej ali oni obliki med neresnimi, površnimi popularizatorji znanosti in deloma seveda tudi še v znanstvenem svetu. Ravno znanost sama, ki je iz nje izšel ta tako očarljivi in zapeljivi nauk, bo spet pospravila z vso navlako, ki jo je povzročilo pretiravanje in zlorabljanje tega nauka v neštetih usodnih zmotah. Univerza »Ne priznavamo nobenega dogmatizma« »Naša misel«, ki se imenuje omladinski kulturnopolitični list, prinaša v svoji zadnji številki (4) bojeviti članek z napisom »Kulturni ,iboj«? 'kjer silno zameri našemu listu, da pričakuje od univerze: da naj »pozitivno vzgojno vpliva na slušatelje, da bo naslanjajoč se na pozitivni krščanski nauk, vzgajala v duhu slovenske narodne tradicije...« »Naša misel« je nuni res razodela svojo najglobljo misel, ko sodi o tej zahtevi takole: »Proti itej privilegiranosti, ki jo zahteva zase katoliška mladina, najodločneje protestiramo.,. vsa kulturna in napredna mladina se bo (proti temu) z vso odločnostjo borila.. .« — Proti čemu protestira in se bo borila napredna mladina? P r o.t i Jk r š č a n-ski in slovenski tradiciji. Zdaj je to slovesno izpovedano in zapisano. Ta svoj brez ovinkov izpovedan boj hočejo zakrinkati z lepimi gesli »o svobodi duha, o demokraciji, o sokolstvu kot nositelju ideologije. Ta svoj boj proti slovenski in krščanski tradiciji na univerzi pa zakrinka ih spravlja na stranski tir s tem, da nadeva naši popolnoma opravičeni zahtevi po krščanski in slovenski tradiciji kalup najhujšega strašila za moderne znanstvenike: češ da hočemo »univerzo podrediti svojemu dogmatizmu, vse znanstveno življenje univerze postaviti na dogmatske temelje«. To je tipičen primer »pod-valjenja«. / 'Zgleda po »Naši misli« res 'tako, kot bi matematika in geografija, kemija in fiziologija, geologija in 'botanika, petrografija in arheologija, filologija in primerjalno jezikoslovje, kriminalistika in pandekti, civilno pravo in gozd- no pravo, finančne vede in narodno gospodarstvo, anatomija živčevja in histologija, eksperimentalna fizika in zgodovina medicine, geometrija in elektrotehnika, kristalogija in analitska kemija, geodezija in mehanika, strojništvo in gradbena mehanika itd. itd., moralo pod kavdinski jarem dogmatike!! »Univerzo smatramo za torišče neodvisnega znanstvenega dela, ki absolutno ne sme biti omejeno s kakršnokoli dogmo«, tako pišejo. »Naša misel« naj se pomiri: vse te vede imajo v svojem okviru svoje lastne metode in svojo svobodo znanstvenega razikovanja, katere jim nikdo noče kratiti, najmanj pa katoliška cerkev. Zato tudi resolucija, ki jo navaja »Naša misel« nima nobene podlage: Resolucija: Vera in znanost. »Stremljenje človeštva! po svobodnem, neodvisnem razvoju znanosti je ustvarilo današnjo obliko univerze. Zato ne moremo dopustiti, da bi prišla ta ustava, danes v 20. stoletju, pod vpliv kakršnih koli činiteljev, da bi s svojimi dogmami izključevali svobodno poučevanje kakršnih koli problemov,« tako pravi resolucija svobodomiselnih akademikov, prebrana na občnem zboru Akcije. Torej starodavno vprašanje, ali res dogme izključujejo svobodno proučevanje kakršnih koli problemov? Pojasnimo pojme: dogma v strogem smislu je ob Boga razodeta resnica, ki jo je cerkveno učiteljstvo jasno in izrečno proglasilo kot za vse obvezno versko resnico. Prava dogma veže torej tudi znanstvenike. Prav tu nastane spor! Kaj, če znanstvenik dogme ne priznava, ker razodetja ne priznava? Ta spor je problematika modernega človeka. Se li more postaviti znanstvenik ali kdorkoli drugi na stališče ibrezbožnosti in Andiferentizma: češ mene te stvari ne brigajo ali pa, vse vere so enake? Pravi znanstvenik mora iskati v tako važnih vprašanj/ih, ki odločajo o smernicah življenja in o zadnjem cilju, izvestnosti. Ako krščanstvo in še posebej Cerkev trdi in dokazuje, da so izvestne resnice razodete od Boga,, in sicer tako, da Bog človeka obvezuje, da jih sprejme, mu ne preostaja drugega, kot da se pouči o dejstvu razodetja in njegovi verovnosti in da to razodetje brezpogojno sprejme, siko je njegova objava primemo izpričana po dokazih. Čeprav vsebi-n a razodetja deloma presega naravni um, je vendarle od vira Resnice, od Boga, ki se ne more motiti. Ni torej glavno vprašanje, ali jaz s svojim človeškim umom razodete resnice do dna razumem, ampak ali so res od Boga razodete. Pravega nasprotja med versko resnico in resnico, ki jo ugotovi naravni razum, ne more biti, ker izvirata končno obe od Boga. Gotovo so mnogi ljudje verovali verske zmote, predvsem pogani, pa tudi kristjani, toda te zmote so izvirale iz človeške umske blodnje in nedostatnosti, ne pa iz pravega razodetja. Nasprotja med vero in znanostjo pa nastopajo iz dveh razlogov: ali nekateri verske resnice, oz. dogme napak razumejo in iz neke ohole prezirljivosti si ne ogledajo pravega pomena verskih resnic in dogem, ali pa znanstvena mnenja, ki so le hi po teze, spravljajo y nasprotje z dogmami. Odbor Akademske akcije ne bo odstopili Kakor znano, so tako imenovani nacionalni akademiki in levičarji pri volitvah v AA sklenili dogovor, po katerem so vsi levičarji volili »nacionalno« listo. Po tem dogovoru so odborniki, ki so bili izvoljeni na tej listi, obvezani, da na predajni seji odstopijo. Na zadnji seji Akademske akcije je predsednik Jože Krivec izjavil, da ne bo odstopil. Diplomirani so bili na filozofski fakulteti v Ljubljani v februarju 1939: Arnejc Juta (germanska skupina), Franke Majda (germanska skupina), Germek Lucija (pedagoška skupina), Gril Silvestra (romanska skupina), Jevnikar Martin (skupina za narodni jezik in književnost), Pavšič Ljudmila (romanska skupina), Petrič Melita (germanska skupina), Sedej Anton (matematična skupina), Sever Mara (romanska skupina), Šega Milan (skupina za narodni jezik in književnost), Šermazanova Vera (romanska skupina), Tomaževič Blaž (skupina za narodni jezik in književnost), Vičar Zora (germanska skupina). Študent in Študentka Število deklet, ki danes posečajo univerze, ne samo zaradi izrednih predavanj, ampak se udeležujejo rednega pouka in si skušajo pridobiti diplome, je od leta do leta večje. To je znamenje, da si pridobiva žena vedno večje mesto v socialnem in intelektualnem življenju. Novih pravic si je priborila, toda s tem prevzema kot je to vedno, tudi nove dolžnosti. Dekle na univerzi stavlja nov problem. * Tega. problema se lotimo lahko tako, da postavimo načelo, naj naravni odnošaji med študentom in študentko na univerzi utirajo pot tovarištvu, ne pa prijateljstvu. V čem je emeljna razlika, ki loči te dve čustvi, ki jih često napak zamenjavamo in mešamo. Z eno besedo lahko rečemo, da prijateljstvo zbližuje osebe v njihovi i n d i v i -d u a,l n i prisrčnosti, medtem ko jih tovarištvo zbližuje le kot člane skupin, združene bolj po sili, ne oziraje se na posameznika. Zato vedno, kadar govorimo o tovarištvu dodajemo besedo, ki označuje občestvo: govorimo, tovariš iz šole, z univerze, od vojakov, iz tovarne, iz okraja... ker tvori se s šolo, univerzo, vojaško službo, tovarno, ali sosedstvo. Skupina r o d:i it o v ari š t v o ; oseba prijateljstvo. Oni, ki jih druži prijateljstvo, imajo samo en razlog: »zato ker je on, zato ker sem jaz«. " * Duha tovarištva je treba gojiti in obdržati med študenti in študentkami. Tovarištvo daje njihovim odnosom, nekaj lahkotnega, odkritosrčnega, nekaj iskrenega, brez sleherne razposajenosti pri ženski, in pohotnosti pri moškem. Potem .se lahko brez nevarnosti družijo, občujejo, in med sabo pomagajo, spregovorijo med sabo nekaj prijaznih ali nagajivih besed. Zato lahko fantje laže sklepajo med sabo tovarištva, ki morejo trajati vse življenje in ostati tudi preko poroke, ker tovarištvo v glavnem odgovarja njihovi bolj neosebni ljubezni. Dekle pa nasprotno težje ostane pri golem tovarištvu, ker ljubi globlje. Pravijo, da je V srčnih zadevah silno individualistična. Njeno srce presilno hrepeni po ljubezni, da bi ji zadoščala površna tovarišija. Zato naj ve, da mora vedno paziti, da obdrži na površni ravni tovarištva svoje zveze s fanti. Zaradi tega jo bo na univerzi prav gotovo prevzemalo čuvstvo, da ni čisto ona, da se nekoliko pretvarja. Tako razpoloženje predpostavlja notranje in zunanje brzdanje, ki pa je mogoče. * Če tovarištvo in prijateljstvo nista istega izvora, potem prijateljstvo med fantom in dekletom zelo lahko vzbudi ljubezen. Resnična, zdrava ljubezen, ki ni samo k&prica strasti, čUtno zadoščenje, rii v svojem bistvu nič drugega kot prijateljstvo cepljeno po nagonu, prijateljstvo, ki zajame tudi telo in ga potegne za sabo. Ker spolni klic v dobi, o kateri govorimo, ostaja vedno več ali manj močan, zadošča že malenkost, nepremišljena, nezavedna kretnja, preglobok pogled, prepri-srčen stisk roke, trenutek pozabe, bežen poljub ... in prijateljstvo preskoči na 'nagon, se vsadi vanj in postane ljubezen. Sprememba prijateljstva v ljubezen je toliko bolj nevarna, ker zlasti pri čistih, mladih ljudeh, ostaja dolgo časa nezavestna. Posebno dekle ne opazi svoje ljubezni, dokler ni Ze dolgo vsa prežeta od nje. Njeno srce je rahlo- a čutno, »in rahločutno srce ne ve, kam gr®*’ | Zato je tako težko obdržati priprosto in pravo ■ prijateljstvo med mladino v pravih mejah. " Čim se porodi ljubezen, ni več mesta ne za tovarištvo, ne za prijateljstvo. Odločna ločitev je potrebna z vso svojo bolestjo, drugače bo ljubezen vedno bolj poudarjala svoje zahteve* bodisi nenaravno v obliki flirta, ali pa narav-no v zaroki. Vendar je zaroka med študira-jočo mladino, naj si je še tako čista, navadno zmota. Čestokrat je zaroka nujna, toda naj' bolje je, da se je čim bolj izogibljemo. Dekl® večinoma zanemarja svoj študij, kajti žena, k’ ljubi je tako vsa v ljubezni, da je ničesar dru-gega več ne zanima. Pri fantu je ljubezen mani osebna, zato ker je bolj nagonska in ker s® nagon obrača bolj na spol v splošnem, kot na vse to. Poleg tega pa njegovo bodoče ognjih6 I zahteva od njega dela, izpitov in diplom. SvO' I je študije bo nadaljeval morda še z večjim P°' J gumom. Toda pri svoji zaročenki čuti tako močno potrebo po izmenjavi misli in ljubezni' | da prečesto ustanavlja družino predčasno, da bi mogel nositi njeno breme. Zborovanje Pax Romane bo letos, kot smo že sporočili v USA. Udeleženci kongresa bo-do nosili le stroške potovanja. 'Stroški za p°' to vanje iz Evrope bodo znašali ca 9000 din-Organizacijo potovanja iz Evrope je pripravj ljalni odbor kongresa izročil posebni potoval*11 družbi, ki bo organizirala potovanje evropsk1 ' konigresištov v Ameriko. Ako bi kdo kij*1. ' velikim stroškom reflektiral na udeležbo, se javi pismeno na naslov: SDZ, Miklošičev* cesta 5 v Ljubljani. Knjige j 'N u bregovih Bistrice. Jubilej« knjiga ob 25-letnici k. d. p. d. »Bistrica«. 7 isf' ti Misijonske tiskarne. Str. 175. Cena broj ’ 10 din, vez. 40 din. a Tradicijo Slovenske dijaške zveze dane* ^ nuduljuje dijaško društvo »Bistrica« v Kan1' niškem okraju. To tradicijo tvori neumorij0 ; delo po geslu: Z Bogom zu narod. Zvestob“ , do vsega, kar je katoliško in kur je slovenj »ko. to je bilo geslo nekdanjih slov. kat. <*]' jakov, to mora ostati tudi še danes. 'Zal j‘ t je že preveč, ki so zapustili svetlo pot tak1 , tradicije, ali »Bistrici« je trebu priznati,J**, [ ni med tistimi. Ona nasprotno še vedno Hv' j po gornjem geslu in nam je dula že C”? i vrsto odličnih starešin, ki so tudi na svojo , važnih mestih ostali to. kar so bili kot šlo dent je: osi mladi in delavni za slovensko 11 | katoliško stvar. Prav je zato bilo. da i \ »Bistrica« letošnji svoj srebrni jubilej d°' i vesno proslavljala in je bil narodno-obruJV'1' i ni tabor o Kamniku više j njenega praznflO‘1 i nja. Posebno pa nas je razveselila sedaj 111 i s knjigo, o kateri ne govori le o svojem deo . i marveč hoče zopet svojemu ljudstvu ne n 1 dati in sicer nič manj kot proslaviti njego^ podobo tudi pred svetom. Vsebina knjige' kateri so prispevali naši znanstveniki in v° i ditelji, je pestra in bogata, prijetno dud. rana in vsa mlada n živa. Zdi se, da je m ] taka publikacija nujno potrebna, da ! tudi vsi tisti dijaki, ki mislijo, da je d& j med ljudstvom prenizko, da se je naspr° ■ treba ukvarjati le s tujino, spoznajo, da v še vedno najbolj potrebno in tudi najM1* delati med našim slovenskim narodom ' njegov duhovni, socialni in kulturni na/,rje dek. Takega kažipota smo potrebovali m želimo, da bi ga dobili o roke vsi, ki namenjen: dijaki in starešine, prosve društva in prijatelji dijaštva ter s/opert* kulture, ki jo dragoceno dopolnjuje jubilej knjiga »Bistrice«. Društvu samemu Pa 7'e mo še mnogo tako lepih jubilejev o k°, ški službi slovenskemu narodu. Knji£a ^ lahko naroči po ljubljanskih knjigarnah, pa na naslon: K. d. p. d. »Bistrica«, P° | Domžale.