Vračajo se v kaloliško ccrkev. V zadnji številki smo nakratko osvetlili nepristranost in stvarnost celjskega hitlerjevskega lista »Deutsche Zeitung«, ki objavlja svojim čitateljem, da jc v zadnjih 6 tednih v Avstriji in zlasti na Dunaju prestopilo v protcstantovsko cerkev baje 9000 .seb, o vstopih v katol.ško cerkev pa še ni prinesla nobene ve.li. Takšr.a ie nepristranost »glasila za nemško.manjšino-v dravski banovipj«. Da bi bilo o »pritoku«, da se poslužimo izi-aza hitlerjevskega lista, v katoliško cerkev dovolj poročati, doka-f.ujej-o od tedna do tedna rastoče številke ii.tih, ki so prej iz političnih in iz strankarskih razlogov zapustili katolicizem ter se sedaj vanj vračajo iz verskih razlogov. Samo na Dunaju se je od 12. februarja, ko je bil zlomljen sociaHsti.ni ustanek, vrnilo v katoliško cerkev 35.000 oseb, večinoma delavcev. Ti ljudjo so nekdaj stali v vrstah marksističnega socializma ter so postali žrtve brozvestne verske gonje brezbož-« nili socialisti.nih voditeljev. Ta gonja je bila najhujša v letih. 1923 in 1927, ko so bile volitve v nacionalni svet (dunajski parlament). Od leta 1927 pa so š-tevilke izstopov iz fcatoliške cerkve stalno padale. V preteiklem letu, iko je socialna demokracija še vedno bila močna, pa vendar ni mogla delavcev vez tako strahovati ko poprej, se je ;katoliški cerkvi zopet pridružilo 8898 oseb; izstopilo je iz nje 4496, taiko da znaša dejanski pridobit.k katolicizma leta 1933 — 4402 osebi. V letošnjem letu pa število spreobrnjencev nagloma raste. Tisti, iki s. se vrnili, odnosno ki se vračajo, odkrito izpovedajo, da so izstopili iz cerkve, iker so jih k temu prisililc ne toliiko razmere, kolikor soeialistični poglavarji. Sami brez vere so svoje pristaše, ki so od njih pričakovali zboljšanje gospodarskega položaja in gmotn-e blaginje, zapeljevali v neverstvo in protiverstvo, v gospodarskem oziru pa niso za nje ničesar storili. Zlom socialne demokracije v Avstriji jc delavcem odprl oči, fcer je dokazal, kako s_ socialistični voditelji vkovali delavstvo v verige dvojnega suženjstva: gmotnega in duševnega. V gmotncm oziru so jim delavci delali roboto, ker so s-.ialisti.ni voditelji od dolavcev nabrani denar izrabljali za sebe in sv.jo dobrobit: po 12. februarju so socialistični mogotci za sebe dvignili v inozemstvo pravočasno spravljeni delavski denar v znesku 5 milijonov šilingov. Še hujši pa s. bili okovi duševnega suženjstva, ki je delavce oropalo najdražjega duhovnega zaiklada: od staršev podedovane katoliške vere. Sedaj so ti oikovi padli in delavci smejo zopet verovati v Boga ter biti sinovi katoliške cerkve. Pasijon med Kitajci. Jubilejno leto 1933-34, iki je bilo posve.en. 19001etnemu spominu trpljenja in smrti Zveli- čarjeve, je dalo povod, da so se po raznih krajih katoliškega sveta prirediIe verske igre, iki so prikazovale trpljenje in smrt Gospodovo. Taikšne igre vplivajo na versko življenje vzpodbujevalno in utrjevalno. Mnogim je trpljenje in daritev Gospodova na Kalvariji nekaj neznanega, nedoumnega. Skrivnost trpljenja in zveličanja težko pojmujej. zlasti novi kristjani v poganskih krajih in tisti, ki se pripravljajo za sv. krst. Iz tega razloga je v irančiškanskem misijonskem vikarijatu v Tsimfu na Kitajskem nastala želja, da bi se ljudstvu s pasijonsko igro pokazala trpljenje in smrt Gospodova. Najpripravnejša za izvršitev tega namena se je zdela vas Vangkiahuang, ki je po svoji zemljepisni legi za to jako prikladna. Katehisti so se potrudiJi, da so dobili med moškimi v vasi sposobne osebe, ki so prevzele uloge. in sicer tudi žensike uloge, katere na Kitajskem igrajo moški. Veliko napora je stal. učenje ulog, ker izmed igralcev nobeden ni znal čitati. Trajalo je dolgo časa, predno so se uloge naučili napamet. Predstave so se vršile 4., 5. in 6. avgusta ob prekrasnem vremenu. Prizori so se odigravali na naravni kameniti ravnini, s katere se je dvigal hribček, ki je služil za Golgoto. Iz desek in sličnega materiala je bil napravljen tempelj, dvorana poslednje večerje, Pilatova hiša itd. Gledalci so mogli slediti žaloigri Sinu božjega od slovesnega vhoda v Jeruzalem do trenutka, ko je Zveličar izdihnil ter se je potresla zemlja.. Vtis pasijonske igre na kitajske gledalce je bil izredno globok, in sicer ne samo na kristjane in tiste, ki so se pripravljali na krst, marveč tudi na pogane. Tiho in zbranega duha in s solzami v očeh so opazovali posamezne prizore ter so se zamišljeni razšli na svoje domove.