126 Gregor Škrlj: Posodobitve pouka v osnovnošolski praksi. Knjižnično informacijsko znanje s knjižnih polic Posodobitve pouka v osnovnošolski praksi. Knji`ni~no informacijsko znanje > Gregor Škrlj V digitalni knjižnici Zavoda Republike Slovenije za šolstvo (dalje ZRSŠ) je objavljen nov priročnik z naslovom Posodobitve pouka v osnovnošolski praksi. Knjižnično informacijsko znanje. Priročnik je nastal v sklopu projekta ZRSŠ ob finančni podpori Evropskega socialnega sklada Evropske unije in ministrstva, pristojnega za šolstvo. Za večletno delo in pripravo vsebine je bila oblikovana predmetna razvojna skupina, katere delo je bilo usmerjeno v razvoj kurikula, v njegovo imple- mentacijo in spremljavo. Ob tem je bila pozornost usmerjena v vpeljevanje, spremljanje posodobljenih učnih načrtov in pripravo gradiv. Urednica priročnika je bila Romana Fekonja, svetovalka za knjižnično de- javnost na ZRSŠ, napisali pa so ga: Sonja Antolič, Alja Bratuša, Irena Brilej, Tadeja Česen Šink, Romana Fekonja, Maja Miklič, Boža Peršič, mag. Majda Steinbuch, Gregor Škrlj, Andreja Urbanec, dr. Polona Vilar, dr. Vlasta Zabuko- vec in Darinka Žekar. Pri njegovem nastanku so s svojimi primeri sodelovali šolski knjižničarji praktiki. Priročnik bodo s pridom uporabili osnovnošolski knjižničarji, vendar vsebuje poglavja, ki so primerna in uporabna tudi za delo preostalih šolskih knjižničarjev (na srednjih, glasbenih šolah itd.) ter pedagoških delavcev kot tudi zaposlenih v drugih vrstah knjižnic. Knjiga je razdeljena na tri glavna poglavja: 1. Posodobitev pouka s knjižnico in knjižničnim informacijskim znanjem v osnovni šoli 2. Psihološko-pedagoški vidik knjižničarjevega dela v šolski knjižnici 3. Sodobna orodja Delo šolskega knjižničarja je podrobno predstavljeno v prvem poglavju. Ravno tako dokumentacija, ki jo mora voditi šolski knjižničar, opisani pa so tudi dejavniki šolske knjižnice, knjižnični prostor in oprema. Drugo poglavje govori o razvoju kompetenc v bibliotekarstvu in strokovni rasti šolskih knjižničarjev. Teoretično predstavi medpred- metno povezovanje v šolski knjižnici ter vlogo šolskega knjižničarja in sodelovalno učenje pri urah knjižničnega informacijskega znanja (dalje KIZ). Opis je podkrepljen s praktičnimi primeri. Tretje poglavje je namenjeno e-učenju, učnim spretnostim ter predstavitvi sodobnih spletnih orodij, brez katerih si današnje šolske in drugih knjižnic sploh ne moremo več predstavljati. Posamezna poglavja vključujejo tudi primere dobre prakse: primer letnega delovnega načrta osnovnošolske knjižnice, letne priprave na ure knjižničnega informacijskega znanja, primere sprotnih priprav in izvedb medpredmetnega pouka KIZ po vzgojno-izobraževalnih obdobjih, primer knjižničnega reda, primer dokumenta o nabavni politiki, primere obdelave in postavit- ve knjižničnega gradiva, videz knjižničnih nalepk, podrobnosti bibliografskih zapisov in inventarne knjige, primere izvedb inventure z različnimi programi ter primere de- lavnic in še bi lahko naštevali. Priročnik in delo predmetno razvojne skupine za knjižnično dejavnost sta bila pred- stavljena 1. 7. 2013 na zaključni konferenci v okviru projekta Posodobitev kurikular- nega procesa na osnovnih šolah in gimnazijah. Priročnik je dostopen na povezavi: http://www.zrss.si/digitalnaknjiznica/pos-pouka- -os-KIZ/.