Organizacija, letnik 38 Predlogi za prakso številka 10, december 2005 jev z naslovom Korak pred prihodnostjo. Na 350 straneh so nam omenjeni avtorji prikazali kako s teorijami o inovacijah napovedujemo spremembe v industriji. V prvem delu knjige nas avtorji poučijo o uporabi teorije pri analizah. V ta namen nam osvetlijo znamenja sprememb, konkurenčne boje, strateške odločitve in kako na inovacije vplivajo netržni dejavniki. V drugem delu pa imamo na voljo bogate ponazoritve analize na temelju teorije. Avtorji nas seznanijo o prihodnosti izobraževanja, rušilnih inovacijah, prihodnosti polprevodnikov ter številnih podrobnostih inovacij v tujini. Lahko rečemo, da s teorijo inovacij ocenjujemo strategijo družb in držav. Avtorji nam prikažejo prihodnost telekomunikacij in kaj nas čaka v prihodnosti. Ta knjiga, s temeljitimi študijami primerov iz petih panog (letalstva, izobraževanja, polprevodnikov, zdravstva in telekomunikacij), predstavlja analitični model in ponuja zakonsko dopustno diagnostiko ter orodje, s katerimi bodo vodilni kadri lahko zaznali organizacije, poslovne modele in na osnovi tega napovedovali zmagovalce oziroma poražence v neposrednih konkurenčnih bojih. Ravno tako bodo določeni strokovnjaki ocenili na osnovi obravnavanih gradiv ali odločitve nekega podjetja pomenijo boljše ali slabše možnosti za njegov uspeh. Avtorji namenijo veliko pozornosti strateškim odločitvam pri oblikovanju konkurenčnih izdelkov in storitev, kakor tudi nove oblike izobraževanja, ki so tik pred nami. Seveda je rdeča nitka v knjigi ustvarjalnost in inovacije. Prav zaradi tega nam ta knjiga prikazuje možne spremembe v industriji iz najrazličnejših zornih kotov. To bo prispevalo pri ustreznih poslovnih odločitvah mana-gerjem, podjetnikom in drugim, ki so soudeleženi pri uspešnosti organizacije, da bodo jasneje in odgovorneje opazovali prihodnost in pri svojem odgovornem delu izkoristili moč napovedovanja, ki jo ima teorija o inovacijah, ki so jo prikazali omenjeni avtorji v tej knjigi. Knjigo je ocenil Gabrijel Devetak Marko Ferjan Management izobraževalnih procesov Univerza v Mariboru - Fakulteta za organizacijske vede Kranj, 2005, 359 strani V sedanjem konkurenčnem boju za razvoj, proizvodnjo in prodajo, je potrebno znanje, volja ter obvladovanje informacijskih sistemov. Da bi to dosegli moramo poznati management izobraževalnih procesov. Prav to je tema najnovejše knjige prof. dr. Marka Ferjana. Knjiga, ki ima 359 strani je oblikovana izredno praktično, tako za študente, kakor tudi za vsakdanjo prakso. V uvodnih poglavjih je avtor prikazal nekaj izrazoslovja, opredelitev izobraževanja na različnih področjih in življenjskih obdobjih. Takoj zatem pa se je osredotočil na prikaz znanosti in zgodovine izobraževanja doma in v svetu. Skrbno je prikazal izobraževalne sisteme za različne stopnje izobrazbe ter podal pravno ureditev izobraževanja. Prav to poglavje je posebnega pomena za vsakdanjo prakso, saj zajema tudi Bolonjski proces, ki je iz dneva v dan pomembnejši in ga morajo poznati ne samo izvajalci izobraževalnih storitev, ampak tudi študentje. Posebno pozornost je avtor podal managementu v izobraževanju in le-to orisal kot proces, institucijo ter vprašanje etike in organizacijske kulture v managementu na tem področju. Dotaknil se je procesa planiranja v izobraževanju, kar je posebna naloga pri oblikovanju učnih vsebin, planiranja resursov in številnih drugih podrobnosti. Iz praktičnih razlogov je zajel vsebino kurikuluma in takoj zatem je celovito prikazal motiviranje za izobraževanje, proces vodenja izobraževalne organizacije ter proces kontrole. V zaključnih poglavjih bomo v Ferjanovi knjigi spoznali kakovost in uspešnost izobraževanja s poudar- kom na kriterije uspešnosti in kritične faktorje uspeha izobraževanja. Ravno tako je celovito prikazano evalviranje v smislu pojma in procesa ter marketinški splet s posebnim poudarkom na odnose z javnostmi. Pri vsem tem je pomembna kadrovska funkcija, to je pedagoško - an-dragoški kadri, delo z udeleženci izobraževanja ter uporaba računalnika na tem področju. Praktičnost knjige je v citiranju številnih praktičnih primerov. S tem si bodo zainteresirani olajšali razumevanje managementa izobraževalnih procesov. Knjiga je ilustrirana s številnimi slikami in tabelami, saj si je prof. dr. Marko Ferjan na področju managementa v izobraževanju nabral veliko spoznanj in izkušenj v 17-ih letih dela v izobraževalnih ustanovah in na področju rezultatov desetletnega raziskovalnega dela.. Prepričani smo, da bo ta knjiga praktičen pripomoček izobraževalnim organizacijam, kakor tudi kandidatom, ki se izobražujejo. Knjigo je ocenil Gabrijel Devetak Andrej Kova~i~ Vesna Bosilj Vukši} Management poslovnih procesov Prenova in informatizacija poslovanja Založba GV Ljubljana, 2005, 488 strani Dnevno se srečujemo s problemi informatizacije poslovanja za profitne in neprofitne organizacije. Malo pa je strokovnjakov, ki bi nam znali na razumljiv način pojasniti in oblikovati rešitve prenove in prehoda v informatizacijo poslovanja in prenovo dosedanjega načina poslovanja. Da bi nam zmanjšali vrzel na tem področju sta prof. dr. Andrej Kovačič in prof. dr. Vesna Bosilj Vukšic napisala praktično in razum- 34 Organizacija, letnik 38 Predlogi za prakso številka 10, december 2005 ljivo knjigo o managementu poslovnih procesov. V knjigi, ki ima 488 strani, bomo v 14-ih poglavjih spoznali omenjeno problematiko. V uvodnih poglavjih nas avtorja seznanjata o spremembah poslovanja, poslovnih procesih in managementu teh procesov. Prav omenjeni management velja kot strateški pristop k prenovi poslovanja, zato so na tem področju pomembne metode, orodja in pristopi za oblikovanju ustreznega manage-menta poslovnih procesov. Avtorja namenjata velik poudarek upravljanju znanja s poudarkom na informacijsko tehnologijo, kakor tudi na sodobne metode strateškega načrtovanja, analiziranja in spremljanja poslovanja. V novejšem obdobju težimo k prenovi v elektronsko poslovanje in prav ta problematika je med osrednjimi poglavji v tej knjigi, ki obravnava strategije prehoda na e-poslo- vanje, upravljanje oskrbovalnih verig in modeliranje poslovnih procesov. Posebej velja priznati in poudariti avtorjema, da sta znala lepo vključiti v to knjigo upravljanje odnosov s strankami (CRM) ter navedla ključne dejavnike uspeha uvedbe CRM poslovanja. Za podjetnike, managerje, obrtnike in druge je pomembno, da poznajo in obvladajo simulacije pri prenovi poslovanja, kakor tudi informatizacijo poslovanja. V ta namen bomo s pomočjo knjige spoznali strateško načrtovanje informatike, prenove in razvijanja rešitev. V ta namen sta avtorja orisala programske rešitve in upravljanje delovnih procesov, s poudarkom na modeliranje, orodje in arhitekturo sistema za upravljanje medorganizacijskih procesov. V zaključnih poglavjih je prikazan projekt prenove in informatizacije poslovanja proizvodnega pod- jetja, kakor tudi zaokrožena procesna organiziranost. Pri slednji so poudarjeni procesi odnosov s strankami, organizacijske oblike prihodnosti in koraki k nastanku virtualne organizacije. Bogastvo knjige je s primeri prenove in informatizacije poslovanja, med katerimi so zajete praktične seminarske naloge o metodah sodobnega spremljanja in analiziranja rezultatov poslovanja na podiplomskem študiju - magistrskem programu Informacijsko upravljalske vede, med katerimi zasledimo tudi uspešnega Marka Škufca iz Kranja. Sicer pa so ob vsakem poglavju navedeni viri in literatura. V zaključnem delu knjige pa je stvarno kazalo, s pomočjo katerega si iz knjige lahko poiščemo tiste teme ali problematiko, ki nas najbolj zanima. Knjigo je ocenil Gabrijel Devetak 641