STROKOVNA SREČANJA IN POSVETI RAVNATELJIC IN RAVNATELJEV VRTCEV, OSNOVNEGA IN SREDNJEGA ŠOLSTVA Poročilo o izvedbi srečanj v šolskem letu 2014/15 Pripravili: Petra Weissbacher Eva Valant Ljubljana, avgust 2015 STROKOVNA SREČANJA IN POSVETI RAVNATELJIC IN RAVNATELJEV VRTCEV, OSNOVNEGA IN SREDNJEGA ŠOLSTVA Poročilo o izvedbi srečanj v šolskem letu 2014/15 Petra Weissbacher Eva Valant Založila: Šola za ravnatelje Odgovorna oseba: dr. Vladimir Korošec Ljubljana, 2015 © Šola za ravnatelje, 2015 CIP - Kataložni zapis o publikaciji Narodna in univerzitetna knjižnica, Ljubljana 37.091.113:005.745(497.4)"2014/2015"(0.034.2) WEISSBACHER, Petra Strokovna srečanja in posveti ravnateljic in ravnateljev vrtcev, osnovnega in srednjega šolstva [Elektronski vir] : poročilo o izvedbi srečanj v šolskem letu 2014/15 / pripravili Petra Weissbacher, Eva Valant. - El. knjiga. - Kranj : Šola za ravnatelje, 2015 ISBN 978-961-6637-96-1 (pdf) 1. Valant, Eva 284570880 2 Kazalo I. DEL – strokovna srečanja .............................................................................................................. 4 1. Program in izvedba strokovnih sreačanj ................................................................................. 5 2. Organizacija in vsebina posveta .............................................................................................. 6 II. DEL – Strokovni posveti in tematske delavnice ......................................................................... 15 1. Strokovni posveti ...................................................................................................................... 15 2. Ocena organizacije in vsebine posveta...................................................................................... 16 3. Priporočila za izvedbo posvetov ŠR v 2015/16 .......................................................................... 18 Tematske delavnice za ravnatelje.................................................................................................. 22 Priloge ........................................................................................................................................... 24 3 Poročilo je sestavljeno iz dveh delov. Prvi del obravnava izvedena strokovna srečanja ravnateljic in ravnateljev v šolskem letu 2014/15, ki so bila financirana s sredstvi Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport in kotizacijami udeležencev:  XX. strokovno srečanje ravnateljic in ravnateljev vrtcev,  XXIII. strokovno srečanje ravnateljic in ravnateljev osnovnega šolstva,  XXI. strokovno srečanje ravnateljic in ravnateljev srednjega šolstva. Drugi del obravnava strokovne posvete in tematske delavnice izvedene v šolskem letu 2014/15.  Posveti ŠR: - Nadaljevalni program šole za ravnatelje: Aktualne vsebine s področja vodenja - XVII. strokovni posvet pomočnikov ravnateljev: Vloga pomočnikov ravnateljev pri spodbujanju učenja - IV. znanstveni posvet Vodenje v vzgoji in izobraževanju: Sodelovanje v teoriji in praksi  Tematske delavnice: - Ocenjevanje letne delovne uspešnosti učiteljev in vzgojiteljev z vidika kakovosti - Ravnatelj kot vodja razrednikov - Priprava računovodskih izkazov za leto 2014 za ravnatelje šol in vrtcev - Izterjava terjatev v izvršilnem postopku - Priprava letnega poročila in izpolnjevanje izjave o notranjem nadzoru javnih financ - Smernice za poenoteno obravnavo nasilnih dejanj v šoli - Priprava notranjih aktov - Redni letni pogovor - Sodelovanje šole z mediji 4 I. DEL STROKOVNA SREČANJA RAVNATELJIC IN RAVNATELJEV V ŠOLSKEM LETU 2014/15 Po izvedbi posameznega strokovnega srečanja je bil vsem udeležencem poslan e-vprašalnik. V poročilu so predstavljeni rezultati in mnenja udeležencev srečanj. 1. Program in izvedba Srečanje Izvedba XX. strokovno srečanje ravnateljic in ravnateljev vrtcev 6. in 7. oktober 2014 XXIII. strokovno srečanje ravnateljic in ravnateljev osnovnega šolstva 10. in 11. november 2014 XX. strokovno srečanje ravnateljic in ravnateljev srednjega šolstva 24. in 25. november 2014 Tabela 1: Strokovna srečanja ravnateljic in ravnateljev 2014/15 Na vseh treh strokovnih srečanjih je bilo skupaj prisotnih 843 udeležencev. Število udeležencev je v primerjavi s prejšnjim letom večje, ne glede na plačilo kotizacije. Tabela 2 prikazuje udeležbo na posameznem srečanju v letih 2013 in 2014. 2013 2014 Strokovno srečanje vrtcev 209 194 Strokovno srečanje osnovnega šolstva 431 436 Strokovno srečanje srednjega šolstva 166 213 Skupaj udeležencev 806 843 Tabela 2: Število udeležencev na srečanjih v letih 2013 in 2014 Programi srečanj so potekali po določeni programski shemi (glej prilogo). Vsebino so oblikovali predstavniki ministrstva, organizacijo in izvedbo je koordiniral organizacijski odbor Šole za ravnatelje. Programi srečanj so bili sestavljeni iz plenarnih predavanj, predstavitev projektov in dela javnih zavodov, delavnic in okrogle mize s predstavniki ministrstva. Vrtci OŠ SŠ Število plenarnih predavanj 5 8 8 Število plenarnih predavateljev 10 20 21 Število delavnic 4 6 5 Število izvajalcev delavnic 12 20 15 Skupaj predavanj in delavnic 9 14 13 Skupaj predavateljev in izvajalcev 22 40 36 Tabela 3: Število plenarnih predavanj, predavateljev in izvajalcev delavnic na srečanjih 2014/2015 Iz tabele 3 je razvidno, da je bilo največ plenarnih predavanj in delavnic pripravljenih za srečanje ravnateljev osnovnega šolstva, saj se tega srečanja udeležuje največ ravnateljev. VRTCI VRTCI OŠ OŠ SŠ SŠ Skupaj Skupaj 2013 2014 2013 2014 2013 2014 2013 2014 Število vseh udeležencev 209 194 431 436 166 213 806 843 Število plenarnih govorcev in 21 22 24 40 29 36 74 97 izvajalcev delavnic Tabela 4: Število udeležencev in izvajalcev na srečanjih 2013 in 2014 5 Tabela 4 prikazuje razliko v številu predavateljev in izvajalcev delavnic v letu 2013 in v letu 2014. V letu 2014 je bilo 4 % udeležencev in 31 % izvajalcev več. 2. Organizacija in vsebina posveta Udeležencem je bil po zaključenem srečanju poslan elektronski evalvacijski vprašalnik, s katerim so na 5 stopenjski lestvici (1 = zelo slabo, 5 = zelo dobro) ocenjevali različne organizacijske in vsebinske vidike srečanj. Udeleženci so lahko svoje ocene utemeljili tudi v pisnih odgovorih. Rezultati so predstavljeni v nadaljevanju. Za pripravo poročila smo uporabili povprečno oceno vseh odgovorov. Poročilo smo pripravili na podlagi ocen in najpogostejših pisnih utemeljitev ter opažanj in izkušenj organizacijskega odbora. Strokovno srečanje Delež udeležencev, ki so izpolnili vprašalnik XX. strokovno srečanje ravnateljic in ravnateljev vrtcev 54 % XXIII. strokovno srečanje ravnateljic in ravnateljev osnovnega šolstva 43 % XXI. strokovno srečanje ravnateljic in ravnateljev srednjega šolstva 36 % Tabela 5: Delež udeležencev, ki so izpolnili elektronski evalvacijski vprašalnik Evalvacijske vprašalnike je na vseh treh strokovnih posvetih izpolnilo 368 od 843 udeležencev, kar je 44 % vseh udeležencev. 2.1. Ocena organizacije in vsebine Tabela 6 prikazuje vprašanja in povprečno oceno odgovorov, ki smo jih zastavili udeležencem strokovnih posvetov. VRTCI OŠ SŠ Skupaj Informacije s spletne strani 4,65 4,70 4,61 4,65 Srečanje je izpolnilo moja pričakovanja 3,98 3,60 3,37 3,65 Bilo je dovolj možnosti za izmenjavo mnenj in izkušenj 4,15 3,98 3,86 4 Pridobil/-a sem nove informacije in znanje za svoje delo 3,93 3,61 3,32 3,62 Dobil/-a sem odgovore na aktualna vprašanja in dileme 3,61 3,11 3,07 3,26 Aritmetična sredina - Povprečna ocena 2014 4,06 3,8 3,64 3,83 Aritmetična sredina - Povprečna ocena 2013 3,97 3,88 3,64 3,83 Tabela 6: Splošna ocena organizacije in vsebine srečanj Podatki kažejo, da so udeleženci letošnjim posvetom namenili enako povprečno oceno, kot srečanjem leto poprej (2013). Udeleženci so zelo zadovoljni z vsebino in količino informacij, ki so objavljene na spletni strani Šole za ravnatelje (4,65). Slabšo povprečno oceno (3,65) so dodelili izpolnitvi pričakovanj. Na to se navezuje tudi ocena za pridobitev novih informacij in znanja za delo (3,62) ter ocena za aktualna vprašanja in dileme (3,26). S povprečno oceno 4,00 so udeleženci ocenili ali jim strokovna srečanja ponujajo dovolj možnosti za izmenjavo mnenj in izkušenj. 2.2. Ocena izvedbe predavanj in delavnic Plenarna predavanja Delavnice 6 2013 2014 2013 2014 XX. strokovno srečanje ravnateljic 4,06 4,16 4,05 4,18 in ravnateljev vrtcev XXIII. strokovno srečanje ravnateljic 4,31 4,08 4,26 3,68 in ravnateljev osnovnega šolstva XXI. strokovno srečanje ravnateljic 3,83 3,32 3,83 3,88 in ravnateljev srednjega šolstva Povprečna ocena 4,07 3,85 4,05 3,91 Tabela 7: Povprečne ocene plenarnih predavanj in delavnic 2.3. Mnenja udeležencev in predlogi za pripravo srečanj v letu 2015 Mnenja udeležencev so tako pozitivna kot konstruktivna. Tako v podkrepitev relativno visokih ocen predavanj in delavnic izpostavljajo posamezne odlične predavatelje (Rajovič, Aberšek, Gaber), dobro pripravljene in izvedene konkretne in uporabne delavnice. Kljub določenim slabostim je iz zapisov razbrati tendenco, da se jesenska srečanja ravnateljev in ravnateljic izvajajo še naprej. V nadaljevanju navajamo najpogostejša mnenja udeležencev. ORGANIZACIJA Udeleženci se v večini strinjajo, da je bil programa preveč natrpan, odmori prekratki. Ravnatelji osnovnih šol so zapisali, da jih je motilo, ker se predavatelji niso držali časovnega okvira. PREDAVANJA IN DELAVNICE Ravnatelji vrtcev so zelo pohvalili predavanje zgodnje spodbujanje sposobnosti pri otrocih in si v bodoče želijo več takih predavanj, poudarili so tudi, da bi bilo dobro če bi imel predavatelj na voljo več časa. Najbolj so izpostavili delavnici Vloga VIZ pri prostorskem opismenjevanju - načrtna in kakovostna kulturno-umetnostna vzgoja in Sodobni trendi v predšolski vzgoji. Tudi ravnatelji osnovnega šolstva so bili zelo zadovoljni s predavanjem Možgani ne poznajo učenja na pamet, izpostavili so tudi predavanje Miselni preskoki v izobraževanju. Izpostavljeni delavnici sta bili Inovativni didaktični pristopi z uporabo IKT in Vloga VIZ pri prostorskem opismenjevanju - načrtna in kakovostna kulturno-umetnostna vzgoja. Ravnatelji srednjega šolstva so najbolj izpostavili predavanje premene v družbi, spremembe v šolah, med tem ko pri delavnicah ni bila nobena posebej izpostavljena. Udeleženci si želijo, da bi bila predavanja, ki so zanje najbolj aktualna in zanimiva lahko daljša, saj zelo cenijo vse znanje in informacije, ki so pomembne za njihovo delo. OKROGLA MIZA Okrogla miza za udeležence pomeni dobro priložnost za izmenjavo stališč in pridobitev aktualnih informacij. Večina udeležencev si želi bolj konkretne odgovore in več časa za diskusijo, tudi da bi bila srečanja z ministrstvom bolj pogosta, saj je vprašanj in dilem veliko. 7 Ravnatelji osnovnih šol so poudarili, da na okrogli mizi prejmejo premalo informacij, odgovori so zelo ohlapni, kljub njihovim konkretnim vprašanjem. Ravnatelji srednjih šol so bili zadovoljni, da se je okrogle mize udeležila tudi ministrica, vseeno pa si želijo, da bi bilo srečanje daljše in bi tako prejeli več informacij. Udeleženci v večini poudarjajo, da so srečanja s predstavniki MIZŠ nujna in potrebna, saj na ta način lahko izmenjajo stališča, mnenja, predvsem pa pridobijo aktualne informacije. Resnično pa si želijo da bi prejeli bolj natančne odgovore, ki bi jim bili v pomoč pri reševanju težav s katerimi se srečujejo v zavodih. KAJ BI NAM O SREČANJU ŠE ŽELELI SPOROČITI Udeleženci si želijo več aktualnih in strokovnih vsebin. Taka srečanja so zanje nujna, saj imajo tako možnost za izmenjavo mnenj in izkušenj, zato se jim zdi pomembna skupna večerja oz. kosilo, ki pripomoreta k neformalnemu druženju. Nekateri bi si želeli, da bi bilo srečanje 3 dni, tako bi bil program manj natrpan in bi bilo več priložnosti za neformalne pogovore. Ravnatelji vrtcev poudarjajo, da so pogrešali ministrico. Tudi ravnatelji osnovnih šol menijo, da je bil program preveč natrpan in je premalo priložnosti za neformalno druženje, saj je srečanje zanje odlična priložnost ne le izobraževanje in informiranje, ampak tudi za izmenjavo mnenj in izkušenj. Želijo si več plenarnih predavanj, ki si bolj povezani z njihovim delom. Ravnatelji srednjih šol si želijo bolj kvalitetnih delavnic, tako bi bile le-te tudi bolj obiskane. Sicer pa menijo da so srečanja potrebna tako zaradi pridobivanja pomembnih informacij in novega znanja kot tudi neformalnega druženja. Predlogi organizacijskega odbora: - Manj vsebin, ki naj bodo obravnavane bolj poglobljeno (npr. povezava vsebine plenarnih predavanj in delavnic, več časa kakovostnim predavateljem in izvedbi delavnic…) - Vsebine predavanj naj bodo vezane na 'predavateljske teme', aktualno problematiko in ukrepe ter prilagojene posamezni ravni izobraževanja. - Delavnice naj bodo pripravljene in izvedene interaktivno, z možnostjo izmenjave izkušenj med udeleženci, konkretne in uporabne za vodenje vrtcev in šol. - Okrogla miza in razgovor s predstavniki MIZŠ naj bo osrednji dogodek srečanj, ki mu je potrebno nameniti več časa. Poudarek naj bo aktualnih temah, konkretnih odgovorih in skupnem reševanju pereče problematike, obravnavanju pobud itd. - V 2015 je potrebno pripraviti tudi delavnice za glasbene šole in dijaške domove. - Srečanje združenja ravnateljev naj bo uvrščeno pred ali po zaključku programa. - Predstavitve javnih zavodov niso potrebne. Priloge: - Časovnica za pripravo in organizacijo jesenskih strokovnih srečanj ravnateljev 2015 - Programi jesenskih strokovnih srečanj ravnateljev 2014 Časovnica za pripravo strokovnih srečanj ravnateljev 2015 PRIPRAVA VSEBINE SREČANJ in DOGOVOR Z IZVAJALCI Priprava predloga vsebine in izvedbe, določitev skupnih tem in izvajalcev srečanj ravnateljev – junij 2015 8 sestanek odgovornih na MIZŠ in ŠR Oblikovanje predloga programa posameznih srečanj ‒ plenarna predavanja, delavnice, junij 2015 spremljevalne dejavnosti (informacijske pisarne) in predvideni izvajalci Obravnava in potrditev predlogov programov posameznih strokovnih srečanj − sestanek članov junij, začetek julija programskih in organizacijskega odbora 2015 Kontaktiranje predlaganih izvajalcev, dogovor o vsebini, »delovnem« naslovu junij ‒ avgust 2015 predavanja/delavnice in dogovor o pripravi gradiv Napoved strokovnih srečanj ravnateljev (okvirna vsebina in pomembni datumi) – spletna stran 24. avgust 2015 ŠR in MIZŠ, e-poštno obvestilo ravnateljem PRIPRAVA NA IZVEDBO SREČANJ XXIV. strokovno XXI. strokovno XXII. strokovno srečanje srečanje srečanje vrtcev srednjega šolstva osnovnega šolstva Oddaja gradiv izvajalcev (končni naslov predavanja ali delavnice, izvajalec/-i, 14. september 12. oktober 2015 3. november 2015 Powerpoint predstavitev, teze, delovni 2015 listi itd.) Objava programa srečanja (spletna stran ŠR in MIZŠ, Šolski razgledi, e-poštno 14. september 12. oktober 2015 3. november 2015 obvestilo ravnateljem) in odprtje e- 2015 prijavnice 14. − 28. 12. oktober − Prijava udeležbe na srečanju 3. - 17. november 2015 september 2015 3. november 2015 Oblikovanje gradiva september 2015 oktober 2015 november 2015 30. september Tisk gradiva 3. november 2015 17. november 2015 2015 19. in 20. oktober 9. in 10. november Datum izvedbe v letu 2015 23. in 24. november 2015 2015 2015 9 XX. strokovno srečanje ravnateljic in ravnateljev vrtcev 10 XXIII. strokovno srečanje ravnateljic in ravnateljev osnovnega šolstva 11 12 XXI. strokovno srečanje ravnateljic in ravnateljev srednjega šolstva 13 14 II. DEL STROKOVNI POSVETI IN TEMATSKE DELAVNICE IZVEDENE V ŠOLSKEM LETU 2014/15 Strokovni posveti ŠR 1. Program in izvedba Program Izvedba Ciljna skupina Nadaljevalni program šole za ravnatelje: 20. in 21. januar 2015 Ravnatelji vrtcev, osnovnih in srednjih šol Aktualne vsebine s področja vodenja XVII. strokovni posvet pomočnikov ravnateljev: Vloga pomočnikov ravnateljev 4. in 5. marec 2015 Pomočniki ravnateljev pri spodbujanju učenja Ravnatelji in drugi strokovni delavci IV. znanstveni posvet Vodenje v vzgoji in 31. marec in 1. april vrtcev in šol ter teoretiki in raziskovalci, izobraževanju: Sodelovanje v teoriji in 2015 na področju VIZ, predstavniki javnih praksi zavodov in ministrstva Programi posvetov ŠR sledijo ustaljeni programski in organizacijski shemi, vsebino oblikujejo programski odbori, organizacijo koordinira organizacijski odbor. Nadaljevalni program šole za ravnatelje za ravnatelje vrtcev, osnovnih in srednjih šol je namenjen sistematičnemu razvijanju profesionalizma in profesionalnega razvoja ravnateljev, spodbujanju izmenjave dobrih praks na področju vzgoje in izobraževanja ter uvajanju novosti in izboljšav v šole in vrtce. V programu so obravnavane tudi aktualne teme s področja financ in zakonodajne ter novosti v vzgoji in izobraževanju. Poudarek programa je na pomenu vodenja za učenje. Sestavljen je iz plenarnih predavanj s področja vodenja v izobraževanju (tuji in domači plenarni govorci), predstavitev novosti na področju zakonodaje in financ v vzgoji in izobraževanju, delavnic, ki jih v sodelovanju s predavatelji pripravijo ravnatelji v programu Vodenje za učenje in predstavitev primerov dobrih praks ravnateljev v programu Razvoj ravnateljevanja. V letu 2015 je v programu sodelovala tudi Komisija za preprečevanje korupcije, in sicer je Alma Maruška Sedlar predavala o Integriteti v izobraževanju. Kot tuji plenarni predavatelj je o distribuiranem vodenju govoril dr. Milan Pol iz Masarykove univerze, iz Prage. Strokovni posvet pomočnikov ravnateljev za pomočnike ravnateljev vrtcev, osnovnega in srednjega šolstva je namenjen sistematičnemu razvijanju profesionalizma in profesionalnega razvoja pomočnikov ravnateljev. Cilj programa je izmenjava mnenj, izkušenj in pogledov na različne vloge in položaje, v katerih nastopa strokovni delavec na mestu pomočnika ravnatelja ter organizacijskega ali pedagoškega vodje v vrtcu. V dveh dneh vključuje plenarna predavanja (domači in tuji plenarni govorci) delavnice in okroglo mizo na obravnavano temo. V letu 2015 je bila to Vloga pomočnikov ravnateljev pri spodbujanju učenja. Plenarni predavatelji so bili dr. Mojca Peček Čuk iz Pedagoške fakultete Ljubljana, Ksenija Špiler Božič iz BB Svetovanje ter dr. Andrej Kohont iz Fakultete za družbene vede Ljubljana. 15 Znanstveni posvet Vodenje v vzgoji in izobraževanju je namenjen izmenjavi dobrih praks in izkušenj med ravnatelji in strokovnimi delavci vrtcev, osnovnega in srednjega šolstva, teoretikom, raziskovalcem in predstavnikom javnih zavodov na področju vzgoje in izobraževanja ter predstavnikom MIZŠ. Program je priložnost za udeležence, da z referati, okroglimi mizami in ob plakatih predstavijo svoje delo in prizadevanja povezana z osrednjo tematiko posameznega letnega posveta. V letu 2015 je bila to Sodelovanje v teoriji in praksi. Poleg dveh plenarnih predavanj je bilo v 36 sekcijah predstavljenih 84 referatov in 5 plakatov. Plenarni predavatelji so bili dr. Anthony Finn iz Univerze v Glasgowu ter dr. Jana Kalin in dr. Petra Gregorčič Mrvar iz Filozofske fakultete Ljubljana. Programi posvetov so v prilogi. Število udeležencev in izvajalcev na posvetih ŠR 2014 in 2015 NAD NAD POM POM VVI VVI Skupaj Skupaj 2014 2015 2014 2015 2014 2015 2014 2015 Število vseh udeležencev 262 219 314 288 258 206 834 713 Število udeležencev s prispevkom * 0 15 8 11 100 99 108 125 Število plenarnih govorcev 9 6 4 3 2 3 10 12 *Nadaljevalni: delavnica, predstavitev primerov dobre prakse; Pomočniki: delavnica, okrogla miza; VVI: avtorji referatov in plakatov Iz tabele je razvidno, da je število udeležencev na posvetih ŠR upadlo (121 udeležencev manj), predvsem na znanstvenem posvetu VVI in Nadaljevalnem programu ŠR. Število plenarnih predavateljev in izvajalcev delavnic (ter okrogle mize) ni bistveno spremenjeno. 2. Ocena organizacije in vsebine posveta Udeležencem posvetov je bila po zaključenem posvetu poslana povezava na elektronski evalvacijski vprašalnik, s katerim so na 5-stopenjski lestvici (1-zelo slabo, 5-zelo dobro) ocenjevali različne organizacijske in vsebinske vidike srečanj, ki so predstavljeni v nadaljevanju poročila. Vprašalnike je izpolnilo skupaj 332 udeležencev, najmanj udeleženci posveta Vodenje v vzgoji in izobraževanju. V prihodnjem šolskem letu je smiselno tej skupini posvetiti posebno pozornost. Povprečne ocene odgovorov polovice udeležencev nadaljevalnega programa in posveta pomočnikov ter slabe tretjine udeležencev posveta vodenje v nadaljevanju obravnavamo kot mnenje udeležencev o posvetih. Delež udeležencev, ki so izpolnili elektronski evalvacijski vprašalnik Delež udeležencev, ki so izpolnili vprašalnik Nadaljevalni program šole za ravnatelje 51 % XVII. strokovni posvet pomočnikov ravnateljev 55 % IV. znanstveni posvet Vodenje v vzgoji in izobraževanju 30 % Ocena organizacije 16 Skupna povprečna ocena organizacije in izvedbe se bistveno ne razlikuje od ocene v letu 2014. pozornost v prihodnjem šolskem letu bo potrebno posvetiti izpolnjevanju pričakovanj udeležencev, in sicer v luči uporabnosti informacij za njihovo delo. Splošna ocena organizacije in izvedbe srečanj in posvetov NAD POM VVI Skupaj Informacije o posvetu na spletni strani 4,80 4,82 4,85 4,82 Program je izpolnil moja pričakovanja 3,92 4,26 4,15 4,11 Bilo je dovolj možnosti za izmenjavo mnenj in izkušenj 4,23 4,5 4.15 4,29 Pridobil sem nove informacije in znanje za svoje delo 3,98 4,18 4,13 4,10 Dobil sem odgovore na aktualna vprašanja in dileme 3,66 3,69 4,33 3,89 Povprečna ocena 2015 4,12 4,29 4,32 4,24 Povprečna ocena 2014 4,20 3,90 4,52 4,20 Ocena vsebine Visoko so v povprečju ocenjena plenarna predavanja, delavnice ter predstavitve referatov in plakatov. Ocene se od lanskoletnih bistveno ne razlikujejo. Zapisi udeležencev kažejo, da cenijo: - uporabnost in aktualnost predavanj; - živ in življenjski način predstavitev, izvedb delavnic; - povezanost teme posveta s prakso oziroma ponazoritev s primeri iz prakse; - možnost aktivnega sodelovanja na delavnicah. Zapisi kažejo tudi, da udeleženci cenijo vodene strokovne debate ter (neposredno uporabne) primere dobrih praks. Več zapisov govori o tem, da vsebine delavnic niso prilagojene vrtcem. Vključevanje »ustvarjalno-sprostitvenih« delavnic v program posveta pomočnikov udeleženci pozdravljajo. Povprečne ocene plenarnih predavanj, delavnic, referatov in plakatov Delavnice in primeri Plenarna predavanja Referati in plakati dobre prakse 2014 2015 2014 2015 2014 2015 Nadaljevalni program šole za 4,37 4,14 4,39 4,30 / / ravnatelje XVII. strokovni posvet pomočnikov 4,22 4,23 4,05 4,63 / / ravnateljev IV. znanstveni posvet Vodenje v vzgoji 4,61 4,25 / / 4,22 4,16 in izobraževanju Iz nekaterih zapisov udeležencev je mogoče razbrati, da si na posvetih želijo drugačnih, sodobnejših pristopov k izvedbi delavnic in obravnavo aktualnih vsebin s področja vodenja v izobraževanju, kot na primer: - Delavnice so namenjene konkretnemu delu, kar pomeni, da bi morali več delati udeleženci in bi nas mentorji usmerjali in ob tem podali svoje izkušnje. 17 - Všeč mi je bilo, ker na delavnicah ni bilo predvsem le delo v skupinah in poročanje posameznih skupin. 3. Priporočila za izvedbo posvetov ŠR v 2015/16 Priporočila so povzeta iz zapisov udeležencev (v evalvacijskih vprašalnikih) ter na osnovi razprave Odbora za srečanja in posvete ŠR, v katerem so vodje programskih in organizacijskega odbora srečanj in posvetov. - Poleg razstavljavcev, s katerimi že sodelujemo, povabimo še razstavljavce na določeno temo (na primer fair trade). - Po aktivnosti oziroma dogajanje (med) in po posvetu intenzivneje usmerjamo na Facebook in Twitter. - Spodbujamo k zapisovanju mnenj in odzivov na dogajanje med posvetom na Facebooku in Twitterju. - Zajtrk s plenarnim predavateljem. - Problemski sklopi oziroma prostor za razprave na točno določeno temo – vodijo ravnatelji, moderator je predavatelj ŠR. - Posvet VVI: dopoldan delavnice na temo, ki sledi. - Posvet VVI: urediti možnost prijave dveh prispevkov in tujih avtorjev. 18 4. Časovnica srečanj in posvetov ŠR za šolsko leto 2015/16 Nadaljevalni XVII. strokovni IV. znanstveni posvet program šole za posvet Vodenje v vzgoji in ravnatelje pomočnikov izobraževanju ravnateljev PRIPRAVA VSEBINE POSVETOV in DOGOVOR Z IZVAJALCI Priprava predloga vsebine in izvedbe, določitev tem in izvajalcev – sestanek Junij 2015 odbora Oblikovanje predloga programa − plenarna predavanja, delavnice, Junij 2015 »spremljevalne dejavnosti« in predvideni izvajalci Obravnava in potrditev predloga Junij 2015 programa – sestanek odbora Kontaktiranje predlaganih izvajalcev, dogovor o vsebini, »delovnem« naslovu junij-avgust/september 2015 predavanja/delavnice in dogovor o pripravi gradiv Napoved posveta (vsebina in pomembni Oktober 2015 (12. 10. 2015) datumi) – spletna stran ŠR, e-poštno obvestilo ravnateljem (in drugim) Prijava prispevka (referat ali plakat) za posvet [napoved, teme, oblika od 1. decembra 2015 NE NE predstavitve, navodila za pripravo do 15. januarja 2016 povzetkov] Ponudba za razstavljavce december 2015 januar 2016 NE PRIPRAVA NA IZVEDBO POSVETOV od 12. do 23. januarja Recenziranje prispevkov NE NE 2015 Dopolnjevanje prispevkov skladno z od 23. januarja do 16. NE NE recenzijami februarja 2015 Obvestilo avtorjem o izbiri in uvrstitvi NE NE do 13. februarja 2015 prispevka v program posveta Objava vsebine delavnic pred posvetom NE NE ??? in odprtje e-prijavnice Najava vsebine plenarnih predavanj 1. december (naslov, izvajalec/-i, predstavitev 3. november 2015 11. januar 2016 2015 izvajalca/-ev, kratek povzetek vsebine) Oddaja gradiv izvajalcev (Powerpoint 16. november 2015 14. januar 2015 3. februar 2016 predstavitev, teze, delovni listi itd.) Objava programa posveta (spletna stran ŠR in Šolski razgledi, e-poštno obvestilo 1. december 2015 1. februar 2016 19. februar 2016 ravnateljem in drugim) in odprtje e- prijavnice od 1. decembra 2015 od 1. do 22. od 19. februarja do 23. Prijava udeležbe na posvetu do 11. januarja 2016 februarja 2016 marca 2016 Oblikovanje gradiva (gradivo, napisi …) 10. december 2013 10. februar 2015 10. marec 2015 19 Tisk gradiva 14. januar 2014 25. februar 2015 25. marec 2015 19. in 20. januar 8. in 9. marec Datum izvedbe v letu 2014 2016 5. in 6. april 2016 2016 Oddaja člankov za revijo Vodenje 30. april 2016 20 Tematske delavnice za ravnatelje Tematske delavnice so namenjene ravnateljem vrtcev, osnovnega in srednjega šolstva, izvajalci so predavatelji Šole za ravnatelje, z zunanjimi soizvajalci. Delavnice so praviloma 6-urne in namenjene manjšim skupinam udeležencev, kar omogoča aktivno udeležbo in obravnavo konkretnejših primerov iz prakse. Izvajalci delavnic določijo, kdo se delavnice še lahko udeleži poleg ravnateljev – na primer svetovalni delavci, predsednik sveta zavoda, pomočnik ravnatelja idr. 1. Program in izvedba Udeležba na tematskih delavnicah za ravnatelje v šolskem letu 2014/15 Tematska delavnica Datum izvedbe Število udeležencev Ocenjevanje letne delovne uspešnosti učiteljev in 16. oktober 2014 22 vzgojiteljev u vidika kakovosti 13. januar 2015 38 Ravnatelj kot vodja razrednikov 16. oktober 2014 18 Izterjava terjatev v izvršilnem postopku 13. januar 2015 23 Redni letni pogovor 13. januar 2015 28 19. november 2014 8 Priprava računovodskih izkazov za leto 2014 za 2. december 2014 15 ravnatelje šol in vrtcev 4. december 2014 11 5. februar 2015 9 6. februar 2015 15 Priprava letnega poročila in izpolnjevanje izjave o 9. februar 2015 14 notranjem nadzoru javnih financ 10. februar 2015 9 13. februar 2015 3 Smernice za poenoteno obravnavo nasilnih dejanj v šoli 16. marec 2015 24 Priprava notranjih aktov 16. marec 2015 29 19. marec 2015 22 Sodelovanje šole z mediji 26. marec 2015 24 19. maj 2015 23 Priprava notranjih aktov 20. maj 2015 28 SKUPAJ 19 izvedb 363 udeležencev V šolskem letu 2014/15 je bilo izvedenih 19 tematskih delavnic, ki se jih je skupaj udeležilo 363 udeležencev. Delavnice je skupaj izvajalo 13 izvajalcev, od tega 11 predavateljev ŠR in 2 zunanji sodelavki. Odziv na razpise je bil dober, pri nekaterih delavnicah so bila vsa predvidena mesta v dveh dneh zapolnjena. 2. Ocena organizacije in vsebine Od udeležencev delavnic smo prejeli pozitivne odzive, in sicer tako preko e-pošte kakor v pogovorih. Na pozitivne odzive kaže tudi povpraševanje po delavnicah oziroma število prijav, ki v nekaterih primerih, posebej pri tematikah delavnicah poveznih z zakonodajo in financami, presega predvideno število udeležencev. 21 3. Tematske delavnice v šolskem letu 2015/16 Priporočila za izvedbo: - Objava razpisov ne več kot mesec pred izvedbo; prijava dva tedna oziroma do zapolnitve mest. - Možnost udeležbe strokovnih delavcev šole/vrtca, ki jih določi ravnatelj in potrdi izvajalec delavnice. - Izdaja potrdil z natisnjenim programom delavnice na zadnji strani. - Priprava enotnega evalvacijskega vprašalnika, ki ga pošljemo udeležencem delavnice dan ali dva po delavnici (hkrati z gradivom predavatelja). Nabor tematskih delavnic: - Ocenjevanje letne delovne uspešnosti učiteljev in vzgojiteljev u vidika kakovosti - Redni letni pogovor - Uspešna komunikacija z mediji - Vodenje starejših sodelavcev - Reševanje konfliktov - Evropska mobilnost v luči PR v šoli in vrtcu - Pisanje strokovnih besedil - Prenehanje delovnih razmerij - Sklepanje in urejanje delovnih razmerij - Izterjava terjatev v izvršilnem postopku - Notranji akti - Smernice za poenoteno obravnavo nasilnih dejanj v šoli - Priprava računovodskih izkazov za leto 2015 za ravnatelje šol in vrtcev - Priprava letnega poročila in izpolnjevanje izjave o notranjem nadzoru javnih financ Razpisi in izvedba v šolskem letu 2015/16 Objava razpisa Izvedba Število delavnic 7. 9. 2015 7. in 8. oktober 2015 4-6 delavnic 11. 1. 2016 3. in 4. februar 2016 4-6 delavnic 22 NADALJEVALNI PROGRAM ŠOLE ZA RAVNATELJE: AKTUALNE VSEBINE S PODROČJA VODENJA 20. januar 2015 11.00−11.30 Predstavnik ministrstva za izobraževanje, znanost in šport mag. Vlasta Poličnik, Šola za ravnatelje Uvodni nagovor 11.30−13.00 Alma Maruška Sedlar, Komisija za preprečevanje korupcije Pomen integritete v izobraževanju 13.00−14.30 Odmor 14.30−16.30 Ksenija Mihovar Globokar, spec. in mag. Sebastjan Čagran, Šola za ravnatelje O aktualnih novostih s področja zakonodaje 16.30−17.00 Odmor 17.00−18.00 Predstavitve primerov dobre prakse vodenja 21. januar 2015 9.00−10.30 Dr. Milan Pol, Masaryk University, Oddelek za izobraženje Distribuirano vodenje 10.30−11.00 Odmor 11.00−13.00 dr. Tatjana Horvat, Šola za ravnatelje in predstavnik Uprave za javne finance O aktualnih novostih s področja financ in računovodstva (e-računi) XVII. STROKOVNI POSVET POMOČNIKOV RAVNATELJEV: VLOGA POMOČNIKOV RAVNATELJEV PRI SPODBUJANJU UČENJA 4. marec 2015 Uvodni pozdrav in nagovor 11.00−11.30 mag. Vlasta Poličnik, v.d. direktorice Šole za ravnatelje Pomen stališč učiteljev za kvalitetno poučevanje 11.30−12.30 dr. Mojca Peček Čuk, učencev Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani Odmor za kosilo 12.30-14.00 Učitelj je najprej in predvsem človek: skrbimo za 14.00-15.00 Ksenija Špiler Božič, BB Svetovanje rast in razvoj sodelavcev Odmor 15.00-15.30 Delavnice – 1. ponovitev 15.30−17.00 Odmor 17.00-17.30 Okrogla miza o učenju 17.30-18.30 Jelko Gros, direktor Zavoda za šport RS Planica Moderator: Sekumady Conde mag. Olga Paulič, mentorica v programih za tretjem življenjskem obdobju Jaka Blažon, Gimnazija Vič, zmagovalec natečaja Mladinski Start Up 2014 Večerja in družabno srečanje 20.00 23 5. marec 2015 Delavnice – 2. ponovitev 8.30˗10.00 Odmor 10.00˗10.15 Delavnice – 3. ponovitev 10.15˗11.45 Odmor 11.45˗13.15 Delavnice – 4. ponovitev 13.15˗14.45 Odmor 14.45˗15.15 Moja kariera? 15. 15˗16.15 dr. Andrej Kohont, Fakulteta za družbene vede, Colombo Univerza v Ljubljani Delavnice Pomočnik ravnatelja in profesionalni razvoj mag. Polona Peček in mag. Peter Markič, Šola za ravnatelje Medsebojne hospitacije kot priložnost za učenje dr. Justina Erčulj, Šola za ravnatelje in mag. Ciril Dominko, Gimnazija Bežigrad Tim kot socialni prostor učenja pedagoških delavcev dr. Alenka Polak, Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani Vloga pomočnikov ravnateljev pri spodbujanju učenja dr. Tatjana Ažman, Šola za ravnatelje in Marko Primožič, OŠ Ivana Groharja Škofja Loka Zunaj kaos, v meni mir – ustvarjalna delavnica učenja Rosana Kleindienst, Zavod Ključ Življenja IV. ZNANSTVENI POSVET VODENJE V VZGOJI IN IZOBRAŽEVANJU: SODELOVANJE V TEORIJI IN PRAKSI Torek, 31. marec 2015 Uvod v znanstveni posvet 13.00-14.30 dr. Mateja Brejc, Šola za ravnatelje Plenarno predavanje: Razvijanje profesionalizma in dr. Anthony Finn, Univerza v Glasgowu profesionalnih spretnosti pri poučevanju: škotski pristop Odmor 14.30-15.00 Predstavitve referatov I 15.00-16.00 Odmor 16.00-16.15 Predstavitve referatov II 16.15-17.45 Odmor 17.45-18.00 Predstavitve referatov III 18.00-19.00 Sreda, 1. april 2015 Predstavitve referatov IV 9.00-10.30 Odmor 10.30-11.00 Predstavitve plakatov Plenarno predavanje: Sodelovanje med osnovno šolo 11.00-12.00 dr. Jana Kalin in dr. Petra Gregorčič Mrvar, in skupnostjo Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani Odmor 12.00-12.15 Predstavitve referatov V 12.15-13.15 Odmor 13.15-13.30 Predstavitve referatov VI 13.30-14.30 24