1 ■•C CL ■iS C. iš "H. I I TABOR VSEBINA ŠT. 2 Ustvarimo svoje taborno glasilo # Med obrazi urednikov • 0 tabornikih, reviji Tabor in drugih stvareh • Rojstnodnevna želja: da bi se čimprej spet lahko objeli VESTNIK ZVEZE TABORNIKOV SLOVENIJE MAJ 2021 TABOR KAZALO REVIJA TABOR Odgovorna urednica: Metoda Zalar Glavna urednica: Maša Pušnik Urednica fotografije: Mariša Ratajec Urednica ilustracij: Jovana Bukic Lektoriranje: Urša Terčon, Dajana Trifunovic Ožji sodelavci: Ožji sodelavci: Mark Baltič, Darja Čadež, Tomaž Hudomalj, Tilen Jelenc, Anja Kadič, Matej Kelemen, Maja Kramar, Ema Kočevar, Alja Ločičnik, Tina Mervic, Lea Morano, Darja Petrič, Primož Pungartnik, Zala Reberc, Miha Rebol, Anja Slapničar, Iva Štefanija Slosar, Neža Marija Slosar, Rok Šaric, Zala Škrabelj, Zala Šmid, Jasna Vinder, Nik Žnidaršič. Oblikovanje: Petra Grmek in Miha Maček (Reakcija d.o.o.) Grafična priprava: Igor Bizjak DOGAJALO SE JE Aktualne novice iz rodov SLIŠIM, VIDIM, VODIM Pri nas gre za družine! EKSPERIMENTALNICA Wood Badge projekt: prenos znanja in izkušenj skozi leta MEDVEDKI IN ČEBELICE Ustvarimo svoje taborno glasilo GOZDOVNIKI IN GOZDOVNICE Zgradimo svoj vodov kotiček V 70 letih se je zvrstilo že 23 urednikov in urednic revije Tabor. Prav vsak izmed njih je pustil svoj pečat med platnicami in vrsticami Tabora. V rubriki Intervju lahko spoznaš nekaj tistih tabornikov, ki so svojo funkcijo urednika ponosno izvrševali v tem in prejšnjem desetletju. 10 14 V DIVJINO 18 Priprava na poletne pohode STRANI ORGANIZACIJE 22 Taborništvo je sistem vrednot REPORTAŽA 23 Rojstnodnevna želja: da bi se čimprej spet lahko objeli INTERVJU 25 Med obrazi urednikov PISMA BRALCEV 28 Naj vam še jaz nekaj povem ... PP STRANI 29 Odgovore na svoja vprašanja imamo v sebi 32 TABURI: vikend za prostovoljce! i TABORNIŠKE ZGODBE <••*' 33 O tabornikih, reviji Tabor in drugih stvareh VSEMU BOMO KOS 36 To je moj čas BREZ MEJA 39 Poročilo seje svetovnega skavtske-ga komiteja RAZVEDRILO 42 Knjigožer in filmoljub 42 Jezikovna drobtin'ca 43 Zapisi iz taborne mlake 44 Strip 46 Rumene strani Ali veš, da se je revija Tabor včasih delala čisto zares "na roke"? Da so bili prispevki pripravljeni na pisalni stroj ali napisani ročno? Da je takratni tehnični urednik potem vsako stran revije postavil tako, da je na "ogledalo" postavil stolpce iz fotostavnega stroja in vmes prilepil fotografije, ilustracije in mašila? Več o zgodovini revije Tabor si lahko prebereš v rubriki Taborniške zgodbe. Oblikovanje naslovnice: Petra Grmek Naslov uredništva: revija.tabor@taborniki.si zdajatelj: Zveza tabornikov Slovenije, Einspielerjeva 6, 1000 Ljubljana Naklada: 5500 Revijo Tabor prejmejo vsi člani Zveze tabornikov Slovenije s poravnano letno članarino. Članarina in prejemanje revije sta vezana na koledarsko leto (januar—december). Revija je vpisana v razvid medijev Ministrstva za kulturo RS pod zaporedno številko 792. ISSN 0492-1127 Revijo Tabor sofinancirajo: H if hA«* umfiK* ■ M (IMIH* rJ bliClTftiH fm KEFllUM kfrEKJU M MSrmriD .".■. BUJNA IM SniHT aHERJBUHAfUNBOA NMSTB^O it ISnU?RUIi|E. IHUHIKT N (HIRT un»[> riUH uJn riHfcAHUUMG 2 Kolofon številka 2 T&BOR Ce slučajno sodiš revijo po platnici... Najbrž te je izgled tokratnega Tabora presenetil. V uredništvu revije smo se odločili, da naslovnico revije damo v časovni stroj in jo pošljemo 70 let v preteklost. Vsebina prve številke revije Tabor, ki je izšla maja 1951, je vsebovala prva navodila za vse, ki so si želeli ustanoviti osnovno taborniško organizacijo v svojem kraju oz. ustanovi. Na prvih nekaj straneh je povzemala gozdovniške in skavtske zakone ter pozivala vse člane takratnega Združenja tabornikov Slovenije, naj jih preučijo in se po njih ravnajo, hkrat pa razmišljajo o novih zakonih, po katerih naj b kot novoustanovljena taborniška organizacija živel prostovoljci in njeni člani. Tokrat zato nekaj besed namenjam našim načelom in razmišljanju o tem, kaj je tisto, kar nas zares dela tabornike. V taborniških krogih sem velikokrat opazila zanimiv pojav, ko si je npr. posameznik oz. posameznica privoščil/a pivo ali prižgal/a cigareto in si ob tem snel/a rutico. V takih trenutkih se vprašam, če ne bi bilo lažje a) ohraniti rutice okrog vratu in s tem pokazati iskrenosti do samega sebe ali b) narediti obratno od tistega, kar se nam v tem specifičnem trenutku (očitno) ne zdi taborniško. Kar me pripelje do naslednjega razmisleka: kolikokrat se, v manj oprijemljivih situacijah, zavedamo, da ne ravnamo v skladu s taborniškimi vrednotami, pa to vseeno naredimo? Smo kdaj preveč zvesti, prijazni, preveč pripravljeni pomagati, tako da nas na koncu ne ostane nič več - za nas same? Smo kdaj premalo ali preveč pogumni? Premalo ali preveč disciplinirani? Ta vprašanja ne prihajajo od strica Baden-Powella, sedečega na oblakih in žugajočega - prihajajo iz moje lastne radovednosti. Verjetno je marsikdo izmed nas (vključno z mano) ob zgornjih vprašanjih pomislil na nek specifičen pripetljaj. In vprašanje, ki se mi poraja, je sledeče - kaj lahko zdaj z ugotovljenim počnemo? Mislim, da odgovor vsaj delno leži v tem, da taborniške zakone nehamo jemati kot ideale, ampak jih jemljemo kot povabila in izzive, ki nam pomagajo, da se znamo v težkih situacijah pravilno odločiti; kot smernice, ki nam pomagajo, da (p)ostajamo osebe, s katerimi je nam in drugim lepše sobivati; kot kompas tudi takrat, ko okrog vratu ne nosimo rutice. Kam bo pa tebe odpeljala pot? PS.: Kamorkoli te odpelje, vzemi s seboj tokratni izvod revije - naj ti lepša poletne dni in te opominja, da si pomemben del skupnosti, ki že 70 let živi in širi taborniške vrednote. Maša Pušnik, glavna urednica maj 2021 Uvodnik 3 vzfmk izzivik rodili toomki scdep Tako je izgledalo daljavo. f fl Efrat tabornica, za vel^ tabornica. Avtorji fotografij (od zgoraj levo proti sp 4 Dogajalo se je letos oAvil f ^ odaj desno): RSR Ilirska Bistrica, RKJ Sežana RDR Radlje ob Dravi, Mojca Videmšek za ZTS, številka 2 grt&ovci v naravo ^e/u. j Aoriušl^ «ncfi. aR, Rok Šaric, RDR Radlje ob Dravi, RZŽ Žiri, Rod XI. SNOUB Maribor, RBS Ljubljana, RPG Šošta maj 2021 nj, RPG Šoštanj. Dogajalo se je 5 i T&BOR Pri nas gre za družine! Besedilo In slikovno gradivo: Tilen Jelene //////////////////////^^^^ Čeprav nas večina lepih spominov veže na taborjenja, zimovanja in ostale večdnevne akcije, se moramo zavedati, da so vodova srečanja zaradi svoje rednosti vsaj enakovredno pomembna pri tem, kako močno bomo vplivali na naše člane. Da bi čim bolje izkoristili ta čas, smo v Kokrškem rodu začeli program načrtovati na drugačen način - v okviru projekta Za družine gre. Vsak vodnik ob opravljenem vodniškem tečaju postane izvajalec programa, v času svojega vodništva pa mora program, ki ga izvaja, resnici na ljubo tudi načrtovati. Ker pa imamo v naši izobraževalni strukturi tudi načrtovalce programa (načelnike), smo si želeli najti način, kako vodnikom tako pomemben del taborništva, kot so vodova srečanja, pomaga oblikovati načelnik družine ali rodu. Vseeno smo si želeli, da na račun tega sodelovanja vodniki ne bi bili nič manj samostojni in da ne bi prihajalo do odnašanja vodniških riti. knjižica vzgojnih ciljev je uporabna reč Tako smo prišli na idejo, da bi začeli pri planiranju bolj uporabljati knjižico vzgojnih ciljev po starostnih vejah. Kljub temu da ta dokument uporablja vsak vodnik vsaj 10 napornih dni na vodniškem tečaju, ga po mojih izkušnjah (brez dogovora) vsi ob prihodu domov zatlačijo v najbolj pajčevinast predal v svoji sobi. Verjetno gre to na račun tega, da je precej abstrakten in ko je treba zvečer najti pet aktivnosti za jutrišnje vodovo srečanje, vsak raje seže po veščinah in igralnih kartah. Poleg tega pa smo želeli, da vodniki ne razmišljajo o vsakem vodovem srečanju posebej, ampak da jih med seboj povezujejo, saj bomo z usmerjenim delom veliko bolj učinkoviti, kot če bo vsebina vodovih srečanj odvisna od včerajšnjega večernega navdiha. ZA DRUŽINE GRE S-KESEČNI VZGOJNI CILJI GAJ HOČEMO Ml. KULC1 HOČEM jju.voormt I1LLIH1 U1VM (TITnil MIV7J m iMrjuji] uivu U1WJ 1F>CMA enjii CTUII pni BBl iHn ani BIBl nm tlUJ. CTUJl ii ji ii ;; u }4 saiilin 6 Slišim, vidim, vodim številka 2 T&BOR PRIMERI Ugotovili smo, da hočemo vodova srečanja načrtovati kot celoto. Podlaga za to bodo vzgojni cilji, vse skupaj pa bi spremljal načelnik družine. Tako je nastala tale nežno pobarvana razpredelnica, po kateri planira večina naših vodnikov. načrtovanje vodovih srečanj Najprej si vsak vodnik izbere šest vzgojnih ciljev -enega na področju osebnega razvoja. Ker pa bi bilo v treh mesecih precej težko doseči večino vzgojnih ciljev, si izbrani cilj preoblikuje v manj zahtevnega -predstavljati si mora, da ga bo lahko v približno 14 vodovih srečanjih tudi dosegel (Primer 1). Skupaj z načelnikom teh šest ciljev razdeli v še manjše cilje, ki si jih lahko zastavi za cilje vodovih srečanj (Primer 2). Vse nastale cilje vodnik razporedi med vodovimi srečanji v orodju Za družine gre! v zgornja okna - Cilji. Da pa bodo imela vodova srečanja še vsebino, vodnik zraven doda še programske cilje. Te oblikuje na podlagi interesov članov (nabere jih na vodovem srečanju na čim bolj zanimiv način) in svojih lastnih želja. Poleg že napisanih vzgojnih ciljev doda še programske (Primer 3). Tako so napisani vsi cilji vodovih srečanj, posvetimo pa se še aktivnostim, ki bi te cilje dosegle. Zadnjega dela do zdaj še nismo izvedli, ker se nam vedno mudi na kosilo, če bi imeli dovolj časa, pa bi drug drugemu pomagali z idejami za aktivnosti, ki bi bile primerne za doseganje vzgojnih in programskih ciljev. Tako mora vsak vodnik vodovo srečanje sicer še dokončno splanirati, vseeno pa se ne more zgoditi, da ne bi imel ideje, kaj početi s svojim vodom na katerem koli izmed vodovih srečanj. Nam pa je še bolj pomembno, da je rezultat tega osmišljen vodov program. uporabimo znanje z vodniških tečajev tudi v praksi Na vodniških tečajih smo precej dobri v tem, da tečajnike naučimo na podlagi enega cilja načrtovati, pripraviti in izvesti neko aktivnost. Tam jim cilje pomagamo postaviti, oblikovati in popravljati mentorji, ko pa začnejo delovati v rodovih, tega ne počne nihče, zato največkrat nehajo razmišljati o ciljih, kaj šele o tistih vzgojnih. Ne verjamem, da smo našli najbolj učinkovit način načrtovanja vzgoje na vodovih srečanjih, smo pa zagotovo povečali zavedanje med vodniki, da tudi oni vzgajajo svoje člane. Poleg tega je težko iz glave poznati vseh 72 MČ in 83 GG vzgojnih ciljev, bodo +V. • Ustvari si lastno mnenje o dogajanju v družini in rodu. • Pozna funkcije in nekaj njihovih nalog. • Pregleda plan dela v svoji družini in ga po svoje izboljša. • Eno izmed predlaganih izboljšav skupaj izvedemo. • Poznajo vse pomožne smeri neba in njim pripadajoče stopinje. • Znajo oddajati sporočila v Morseju. • Izumimo točkovanje za Morilca. pa tako naši vodniki na leto poznali vsaj 18 ciljev več. In leto na leto - knjižica vzgojnih ciljev! Na koncu lanskega leta smo vodnikom dali prosto izbiro, da se odločijo za planiranje po svoje ali uporabijo Za družine gre. Takrat so se vsi odločili za uporabo orodja. V februarju na PP meme roastu pa je nastal tale meme. Upam, da naša praksa še koga spodbudi k nabavi olja v večjih embalažah. maj 2021 Slišim, vidim, vodim 7 Prenos znanja in izkušenj skozi leta Z Markom Dolenškom se je pogovarjala Zala Reberc. ///////////////////^^^^ Mark Dolenšek je Wood Badge tečaj opravil v letu 2019 in naučeno znanje uporabil pri izvedbi projekta za prenos znanja v svojem rodu. Tečaj mu je z motiviranimi udeleženci, odprtimi mentorji in prostorom za konstanto osmišljevanje ter razmislek podal neprecenljivo izkušnjo, preko katere je izboljšal svoje delo in se osebnostno razvil. V nadaljevanju bomo prebrali več o Markovem projektu. Woodbadge tečaj je namenjen načrtovalcem dejavnosti. Posveča se vodenju in načrtovanju programa za mlade ter v splošnem vodenju ljudi ali organizacijskih enot, raziskovanju osebnih vrednot, samorefleksiji in iskanju osebnega poslanstva. WA O ->"- potrebe V rodu, kjer je bil izveden projekt, so se srečevali s težavami pri dodelitvah funkcij in kvaliteti ter poznavanju opravljanja nalog določenih funkcij. Le te v veliki meri niso bile dodeljene na podlagi interesov posameznikov, temveč so mesta za funkcije zasedali glede na potrebe rodu. Tako posamezniki na funkcijah niso dodobra poznali svojih nalog ali vedeli, kako jih ustrezno opravljati, saj v danem okolju ni bilo ustreznega prenosa znanja preteklih izkušenj in motivacije. 8 Eksperimentalnica številka 2 TÄBOR namen Poglavitno je bil namen projekta pripraviti posameznike znotraj rodu, da sami izbirajo funkcije na podlagi svojih interesov in sposobnosti ter predajo svojo izkušnjo dela preko dokumentov, ki vsebujejo smernice in napotke za naslednike funkcij. Obenem je bil pomemben dejavnik vzpostavljanje varnega okolja, kjer lahko posamezniki preko prepozave lastnih zanimanj rastejo in pridobivajo ustrezno znanje. Tako je omogočeno povezovanje med posameznikovimi interesi in potrebami organizacije. cilji Projekt je stremel k identifikaciji nalog v rodu in njihovi razporeditvi k ustreznim funkcijam, preko tega pripraviti posameznike, da lahko te naloge učinkovito opravljajo in se ob tem razvijajo. Projekt je ob opravljanju nalog zahteval zapis dokumentov s smernicami, ki bi se implementirale v letno delo. V končnem je bil konkreten cilj zapis dokumentov, širše pa angažirani posamezniki na funkcijah, primernih njim. vendar je epidemija to onemogočila. Nato je sledil zapis opravil funkcij in izkušenj, namenjen drugim, ki se bodo srečevali s tovrstnimi nalogami. Ob vsem tem je bil prisoten stalen trud za vzpostavljanje varnega okolja, kjer je omogočen osebnostni razvoj. vrednotenje Ker projekt pravzaprav še vedno traja, saj vsi dokumenti še niso pripravljeni in je poleg tega potrebno njihovo stalno nadgrajevanje in posodabljanje, celostno vrednotenje ni bilo mogoče. Glede dosedanjega dela je mogoča izboljšava v več smeri. Kot prvo, ni bilo doprinosa znanja izven rodu, pri čemer ne zadostuje znanje posameznikov iz rodu, ampak bi bilo treba pridobiti čim več znanja tudi širše, kar je bil eden od osrednjih ciljev projekta. Poleg tega se je za manj učinkovito izkazalo zapisovanje dokumentov naenkrat po določenem obdobju, namesto sprotnega zapisa naučenega, saj se tako ohrani več konkretnih izkušenj. V splošnem je projekt dosegel izboljšavo dela v rodu in odnosov med posamezniki. Zaradi narave projekta sta bili najustreznejši metodi pogovor in debata. Predvsem, ker je bil projekt osredotočen na skupino in posameznike. Poleg tega tudi identifikacija potreb rodu in posameznikov, dodatna izobraževanja ter zapis izkušenj in učenje skozi delo. izvedba Prvi korak v izvedbi je bil vrednotenje dela ekipe v predhodnem letu in okvirno še pred tem, da bi prepoznali šibke točke v delovanju rodu. Iz tega je sledila ugotovitev, da se prostor za napredek nahaja predvsem pri kadrovanju in prenosu znanja. Sledil je zapis in razpored nalog določenim funkcijam. Nato so bile funkcije dodeljene posameznikom, ki so bili pripravljeni opravljati določene naloge. Ob tem je bil čas posvečen tudi razmisleku o tem, koliko časa lahko posamezniki prispevajo tabornikom, da bi vzpostavili boljše razumevanje pričakovanj ekipe do njih in obratno. Prvotni načrt je vseboval izvedbo delavnic za dodatno pridobitev znanja, Težaven je bil preobrat od iskanja posameznikov zgolj za zapolnjevanje funkcije proti določanju funkcij na podlagi posameznikovih interesov. V povezavi s tem tudi sporočanje posameznikom, da so sposobni prevzemanja funkcij in odgovornosti, ki bo pomagala pri razvoju in učenju. Počasi so posamezniki našli svoje mesto pri tabornikih, ki ga prej morda niso imeli, postali so osebe, ki imajo v rodu aktivno vlogo. ^ ° * maj 2021 Eksperimentalno 9 T&BOR Ustvarimo svoje taborno glasilo Besedilo: Maja Kramar in Maša Pušnik, ilustracije: Darja Petrič ///////////////////////////////////////////// To, da taborniki letos praznujemo 70 let, gotovo že veste. Sedemdeseto obletnico praznuje tudi revija Tabor! Skozi tokratni prispevek bomo zato spoznavali nastanek revije. Navdihne vas lahko, da v vodu poskusite z izdelavo svojega glasila. Na taborjenju pa lahko izdelate taborno glasilo! Vanj boste lahko shranili dogodivščine, ki vas bodo čez leto spomnile na pestre poletne taborniške dni. jssss&f^ Izbere naslovnico revije in zadnjo plat. Poišče fotografijo sezone, ki je objavljena v uvodniku. Članke opremi s fotografijami. Raznesejo 6500 številk revije v nabiralnike tabornikov po vsej Sloveniji. Skupaj z odgovorno urednico določi temo posameznega izvoda. Pogovorita se tudi, o čem bi lahko govorili posamezni prispevki. S pisci se pogovori o njihovih željah za besedila. Pripravi si načrt. Z njim določi, kdo bo napisal prispevke in koliko bodo dolgi. Ko prejme vsa besedila, ilustracije in fotografije, jih pošlje oblikovalcu. Dokončano revijo nazadnje pošlje v tiskarno. UMNfcft roTOGMJE % h. ■ 7 G&LfcDWUt Z ilustracijami opremijo članke, da so bolj barviti za branje! S^H -išr EV PJ ^ vi IV lii tCKrofcitft 0 OMOVOKM UREDNICA Zbirajo ideje za posamezne prispevke. Svoja znanja in raziskovanja oblikujejo v zanimiva besedila. m številka 2 T&BOR Kako nastane revija? ///////////////////^^^^ Začnimo na začetku. Za nastanek revije je potrebno usklajeno delo veliko ljudi. Vsak skrbno in natančno opravi svoj del. Rezultat je revija, ki jo vsak izmed vas prejme v svoje nabiralnike. Lahko ugotovite, kakšno vlogo imajo pri nastanku revije našteti posamezniki? Povežite jih s pravo razlago! POSTA* Določi vsebino ilustracij za posamezne prispevke. Delo razdeli med ilustratorke. Od piscev prejme besedila. Poskrbi, da so vse velike začetnice, vejice in pike na svojem mestu. y «s «J o = tnr' ■■ I O J &fWNA UREDNICA Je desna roka glavne urednice. Sodeluje pri zbiranju idej za posamezni izvod revije. Z budnim očesom spremlja proces. Če se kaj zalomi, vskoči in pomaga glavni urednici. Besedila, ilustracije in fotografije združi v knjižico. Reviji določi obliko: izbere barve naslovov, pisave ... Ko je revija oblikovana, jo pošlje glavni urednici, odgovorni urednici in lektorici v pregled. TJ5IMft Natisne revijo in jo spne v knjižico. Na prvo stran vsakega izvoda se natisne tudi naslov prejemnika. Tudi na tvoji reviji je, kar preveri! V VODNIKI Če se boste za pisanja glasila odločili kot vod, je smiselno, da prevzameš funkcijo glavnega urednika, saj le ta usmerja procese izdelave revije. Vendar morajo člani vseeno prevzeti odgovornost, da bodo naloge izpolnjevali. Ustvarjanje glasila lahko uporabiš tudi kot orodje za vrednotenje. Vsak dan, ko posvetite čas pisanju, se lahko pogovarjate, kako se počutijo, kako se jim je določen del programa zdel, kaj bi spremenili ... Glasilo vam lahko kasneje služi tudi kot sredstvo za vrednotenje celotnega tabora, tako z vodom kot tudi vodstvom. Skozi taborjenje lahko intervjuvate različne udeležence in tako pridobite mnenja iz prve roke. maj 2021 Medvedki in čebelice T&BOR Zavihajte rokave! Zdaj pa je čas, da zavihate rokave! Skupaj pripravite načrt za taborno glasilo. Na taboru boste raziskovali in zbirali material. Nazadnje boste glasilo doma uredili in ga objavili. Vaša prva naloga je, da svojemu glasilu poiščete ime! To boste najlažje naredili skupaj, s pogovorom. Pri tem vam bo pomagal/a vodnik/ca. Morda ste dobili kakšno idejo za ime tabornega glasila že med branjem tega prispevka. V tem primeru jo lahko zapišete oz. narišete na platnico spodnje ilustracije. Platnico lahko tudi pobarvate in drugače okrasite. Nflfll6 žfl UODMIKB Za zbiranje idej lahko uporabiš naslednje metode. Kot skupina se postavite v krog in si podajajte žogo. Ko posameznik ulovi žogo, pove svojo idejo za ime in žogo poda naprej. Žoga mora leteti čim hitreje! Nekdo mora seveda vse ideje tudi beležiti. Če se vam zatakne, se lahko igrate igro asociacija: nekdo v krogu naj pove besedo, ki mu pade na pamet in je povezana z revijo, naslednji po vrsti naj pove besedo, ki mu pade na pamet v navezavi na predhodno izrečeno besedo. Velika verjetnost je, da boste skozi igro prišli do zametka odlične ideje za ime glasila. Podane ideje si skrbno zabeleži. Če so člani voda bolj sramežljivi in se lažje izražajo skozi pisanje, lahko ideje zbirate z metodo post-it: vsak član voda na post-it listek napiše idejo (posameznik lahko napiše več idej, le vsaka naj bo na svojem listku). Ko imate nabor idej, izvedite glasovanje. V vodu se pogovorite, kdo kaj rad počne. Je kdo, ki posebej rad fotografira? Ima kdo smisel za pisanje? Morda kdo med vami rad riše? ILUSTRBTOMI X Določite, kdo v vodu bo prevzel katero funkcijo. Piscev, ilustratorjev in fotografov je lahko več. Na ta način si boste enakomerno razporedili delo na taborjenju. Spodnje kvadratke izpolnite s svojimi imeni! 12 Medvedki in čebelice fOlG&fcftfl fpl O&UKOVftlft "'c. •i Literarne poti so odličen način za spomladanske izlete, s katerim lahko združimo naravo z branjem knjig. Večina poti ima tudi table, ki opisujejo pomen raznih točk, na katere naletimo, a moramo knjige vseeno prinesti sami. Seznam poti lahko najdete kar na Wikipediji. o zdaj je maj, potem junij, nato julij, avgust, in tako naprej Besedilo: Zala Šmid Tale vejica pred in zaboli, kajne? Res ne spada tja, vejico, čeprav tja nikakor ne spada. Naslednjič, ko saj nimamo vrinjenega stavka ali česa podobnega. vas zamika pisanje kakšne take vejice, pomislite, kaj Navadno naštevanje je. Kaj pa, če bi tisti 'in tako okrajšava sploh pomeni. Potem vas bo tista vejica naprej' skrajšali v itn. ali itd.? Po mojih izkušnjah gotovo zbodla. ogromno ljudi pred omenjenima okrajšavama vstavi i1'- o 'i* u 42 Razvedrilo številka 2 T&BOR #WebCamp Besedilo: Jalnova Kosa //////////////////////^^^^ Sedim za računalnikom in razmišljam. Veličastni jubilej revije Tabor in veličastnih dvanajst, šest, pet, štiri ... številke. V zadnjem času vsako leto manj, ker ni virov, bodisi človeških bodisi finančnih. Vsakič, ko se kakšen sveti gral organizacije spremeni v pozlačen pokal, z veseljem izžamemo iz njega vse, kar se da. Važno, da stebri držijo in prikažemo plus. In ker se tabornik znajde, nam tudi rešitev za primanjkljaj nikoli ne zmanjka. Tako smo se domislili digitalizacije, digitalizacije revije Tabor. Če svet digitalizira čisto vse, zakaj ne bi še mi? Morda nimamo baze, a imamo lahko digitaliziran Tabor. Čeprav sodobni digitalni guruji učijo, kako mora biti vse interdisciplinarno, kako je digitalizacija vkomponirana v delovanje organizacije, kako nikjer, kaj šele na spletu, ni več samotnih otokov, taborniki zelo radi posežemo po nečem majhnem, če le gre izven konteksta, in to obdelujemo. Fajn je: "Zadnjič sem bral blog o sodobnih trendih v poučevanju, pogledal pet tutorialov how to JavaScript in poslušal podcast znanega psihologa, ki se ukvarja z modernimi pristopi pri vzpostavljanju digitalnih platform - I think I am more than ready for #webCamp!" To je ta naš vzgojni ideal - fant je res angažiran, avtonomen, zelo solidaren, odgovoren pa tudi. Ko zdravimo posamezne simptome, ne da bi se vprašali o bolezni, takrat je skoraj vsaka rešitev dobra rešitev. In gotovo s prepričanjem, da želimo le najboljše, pozabimo na namene, pozabimo na vrednost, pozabimo vrednote. Revija Tabor je več kot revija, je simbol vztrajnosti in trdnosti naše organizacije. Ste vedeli, da je Cicido skoraj 50 let mlajši, Cicban pa samo pet let starejši od Tabora? Ste vedeli, da je revija Tabor stara kot družba Dnevnik in starejša od Dela? Ste vedeli, da se včasih morajo časopisi ali revije preimenovati ali združiti, zato da obstanejo? Ste opazili, da tudi spletni časopisi ohranjajo tiskano obliko? Ste opazili, da imajo vsi naročnino ali jih moramo kupiti? Ste opazili, da tam ne dela samo kakšnih 15 prostovoljcev? Seveda vemo in seveda opazimo, pa vseeno na to gledamo kot na dva ločena svetova, ki pa naj bi bila na koncu dneva enako kakovostna. Ja, revija Tabor je kakovostna revija, kjer lahko najde praktično vsak nekaj dobre vsebine zase - ki uči mlajše in starejše ter povezuje vse. Vprašanje, če bi ji to uspevalo s spletno stranjo ali aplikacijo že 70 let. Igrajmo se, preizkušajmo, tudi digitalizirajmo, ampak storimo to strpno, odprto, solidarno, demokratično, trajnostno, ustvarjalno in pošteno. Pa to ne zaradi revije, ampak ker želimo tudi taborniškim zanamcem in zanamkam pustiti Tabor boljši, kot smo ga prejeli. maj 2021 o T&BOR 44 Razvedrilo številka 2 T&BOR maj 2021 Razvedrilo 45 o T&BOR RUMENE STRANI SLISANO V UREDNIŠTVU Kulturni smo lahko tudi na cesti. sls 'I* V////////////////////////Ra,i\kova\ex-. Nostradamus Tračar IMENITNO In Zveza tabornikov Slovenije we don't say "izumljanje tople vode", we say "učenje skozi delo" and I think that's beautiful. 46 Razvedrilo številka 2 T&BOR «.TJ? : ~ .• i • ■ • ■ ■ - t*' / STE PRESLIŠALI! Taborjenje bo! Nima veze, od kod si, taborjenje bo, kričijo vsi rodovi družbeni kanali. ITvEPNOjt SPBAŠUJEAA^ -JE TO RES NVLAPI j^™ pftftMC JOŽEF? ///////////^^^^ Ne le za otroke tudi za pitno vodo gre. maj 2021 Razvedrilo 47 124.-26. september 2021 Ljubljana à J^T .BORNIKI ^ \J Že 70 let.