BARAKA: 12 X 9 METROV ZA 50 DELAVCEV ,..:¦:- :. -..¦_ • --;:,T Stroji na planem, delavci pa v... CESTNO PODJETJE UUBLJANA TOZD Vzdrževanje, terenski obrat Turjak z delovodstvom Grahovo. Petdeset delavcev: vozniki, strojniki, ce-starji, pleskarji. Med njimi že osem let Bran-ko Markuš. Vodja terenskega obrata Turjak. Zima, saj v dneh, ko smo snovali in pisali ta zapis, ni bila posebno radodarna s snegom. Vendar to ne spreminja namena sporočila v naslednjih vrsticah. Z dvema nakladalcema, štirinajstimi tovor-Djaki, dvema grederjema in buldožerjem (Rakitna 0 Cerknica) skrbimo za 207 kilome-trov magistralnih in območnih cest,« je po-stavil naš pogovor na stvarna tla Brartko. Ta njihova prevozna, nakladalna in čistilna sredstva lahko opazujete na ploščadi pred turjaškim hramom. Nekaj, predvsem tista, ki so v popravilu, pa jih je ob turjaškem cestar-skem poslovno-bivalnem prostoru. Oprosti-te, baraki. Nekaj dni sicer večji za skromno sobo, pa še vedno krepko premajhni in neu-dobni. »Vse stroje imamo na prostem. Le z re- »Ob sneženju pluzijo naši delavci tudi po 24 in več ur. Žal v sedanji zgradbi nimajo garderobe, v kateri bi se preo-blekli. Sprašujem se, če so naši delavci za okrog deset tisoč dinarjev mesečno (pozimi) res dolžni delati v tako slabih pogojih,« je bil informativno-kritičen Branko Markuš dnim čiščenjem in mazanjem nam jih uspe obdržati v običajni uporabnostni dobi. Tudi za gorivo, najmanj pet tisoč litrov bi ga mora-li imeti vedno na zalogi, nimamo primernega skladišča. Nekoliko bolje je le s soljo, pe-skom, cementom, emulzijo in še nekaterimi materiali. Ti so vskladiščeni v silosih oziroma pod zasilno streho,« je opisal položaj Branko Markuš in se obrnil k razmeram, v katerih delajo delavci. V leseni zgradbi je tesno. Nihče nima svo-jega prostora. Delovodja, mehanik, ekonom, dežurni, .delavci" zimska dežurna skupina (dva voznika, dva cestarja, en strojnik) pre-življajo delovne ure v nezavidljivem pplo-žaju. Ker nam ni uspelo pričeti z gradnjo nove prepotrebne bazana desni strani ceste Turjak - Ljubljana ob sedanjih silosih, smo nekoliko povečali barako in v njej uredili tudi priročno kuhinjo. Delavci pridejo pozimi prezebli in premočeni s terena. Topel čaj ali krepka ma-lica jim bo vrnila moči.« Cestarji s Turjaka dobro sodelujejo z de-lavci iz podobnih podjetij iz Cerknice, Gro-supelj, Ljubljane, Novega mesta. Vozniki jih cenijo in dajejo za zgled drugim cestarjem. »Po projektni zasnovi naj bi imela nova baza garaže za vozila in stroje, mehanično delavnico, skladišče za 400 ton soli, 500 ku-bičnih metrov agregata, nastanitvene objekte in pisarne, skladišča za repromaterial. Imeli smo zagotovljena sredstva za gradnjo teh ob-jektov. Pa se zatika pri lokaciji. Ne vem, zakaj zastaja na občini?« se je ob slovesu spraševal Branko Markuš. STANE JESENOVEC