URN_NBN_SI_doc-CWDRPRX5
131 UDK 930.2:303.62 1.04 Strokovni članek Prejeto: 23. 9. 2014 Lidija Czwecsko Voler* Uporaba metode »oral history« pri poučevanju in prvi koraki k znanstveno-raziskovalnemu delu The use of the oral history method in teaching and the first steps towards scholarly research Izvleček Uporaba ustne zgodovine prinese kanček de- tektivskega duha v učilnico ter prve korake k znanstveno-raziskovalnemu delu. Intervju s pripovedovalci je lahko nekajurni ali celoletni projekt. Ko je tematika enkrat izbrana, sledijo konkretni napotki o poteku celotnega projek- ta, od iskanja pripovedovalcev do izvajanja intervjuja. Rezultati raziskav naj bi predsta- vili preteklost v luči sedanjosti, prav tako naj predstavitev seže izven šolskih zidov. Lokalno skupnost zanimajo lokalni dogodki, tradi- cija, vsakodnevno življenje, tradiocionalna oblačila itd., zato je pomembno, da v projekt vključimo lokalni muzej/arhiv. Z arhiviranjem projekta je zagotovljen dostop do podatkov tudi za bodoče generacije. Mladostniki ak- tivno sodelujejo pri zbiranju zgodovinskih dokumentov, raziskujejo lokalno zgodovino in so deležni interdisciplinarnega dela. Ljudje smo po naravi radovedni, radi sprašujemo in še raje iščemo odgovore na naše Zakaje . Predvsem je za otrokovo oz. mladostnikovo naravo značilno, da raz- iskovalno zaznava in opazuje svojo bližnjo in daljno okolico. Zanj ni postavljenih mejnikov, ne pozna tabu tem, zato so mu zanimive prav vse teme, vse dežele, vsa ljudstva. V vsej množici novejših oblik poučevanja bi bilo za učitelje priporočljivo Abstract Using oral history for the teaching purposes brings adventures, detective spirit to the class- room, and also first try-outs in the scientific work. Making interviews with tradition-bear- ers could be a few hours’ project or a project lasting throughout the school-year. Once you have selected the topic, the students should receive concrete directions, from how to find the interviewee till how to lead an interview. The research results should bring the past to the present time, and their presentation should reach beyond the school borders. The commu- nity is interested in local events, tradition, everyday life, local clothing, etc., so involving the local museum or archive is almost a must. The project should be archived, in order to preserve the information for the generations to come. Students could be involved in collect- ing historical documents, in exploring local history, and in the interdisciplinary work, which all lead to their active learning. * Lidija Czwecsko Voler, mag., študentka doktorskega študija, Filozofska fakulteta Zagreb, smer: muzeologija, e-pošta: lidijavoler@hotmail.com
RkJQdWJsaXNoZXIy