• USMERJENOIZOBRAŽEVANJEVNAŠIOBČINI Uskladiti potrebe in interese V šolskem letu 1981-82 so bili izpolnjeni osnovni pogoji za pri-četek izvajanja srednjega usmer-jenega izobraževanja: sprejeta je bila mreža šol, oblikovane in sprejcte so bile usmeritve, nazivi in vrsta vzgojnoizobraževalnih programov. Problem se je pojavil predvsem pri zagotavljanju ustreznih prostorov za posa-mezne šole ter pri razmejitvi v proizvodno in neproizvodno usmeritev, ki naj bi bila za repu-bliko v razmerju 70:90. Z inten-zivnim preusmerjanjem in odpi-ranjem novih oddelkov se je pro-blematika vpisa v Ljubljani ne-kako rešita, pokazalo pa se je da potrebe združenega dela po de-lavcih niso bile dovojj strokovno in realno planirane. Ob vpisu osmošolcev v šole usmerjenega izobraževanja za šolsko leto 1982-83 se žal po-novno srečujemo z isto proble-matiko, s tem da je zelo pereč vpis deklet v ustrezne šole. Še vedno je namreč preveč zakoreninjena tradicionalna miselnost o moških in ženskih poklicih. in to ne samo pri starsih, marveč tudi v združe-nem delu. Zato bodo morale osnovne šole skupaj s strokovno službo skupnosti za zaposlovanje vlagati večje napore že pri zbira-nju učnih namer učencev osnov-nih šol, dalje pri preusmerjanju učencev v skladu s potrebami združenega dela pa seveda upoš-tevajoč njihove lastne interese. V naši občini imamo dve sred-nji šoli usmerjenega izobraževa-nja: šolski center tiska in papirja, ki izobražuje za grafične in papir-niške poklice, in sredfljo zdrav-stveno šolo, organizirano v pro-storih VI. gimnazije Moste, ki se bo ob spremenjeni šolski mreži v šolskem letu 1982-83 izselila, v teh prostorih pa bo organizirana srednja šota za elektroenergeti-ko. Izobraževala bo za poklic elektrotehnik energetik. V šolskem centru tiska in pa-pirja so imeli ob vpisu za šolsko leto 1982-83 težave pri preu-smerjanju deklet iz grafičnega v papirniški program prav zaradi odklonilnega stališča združenega dela do deklet v papirniških po-klicih. Doslej je imela šola perio-dični pouk. s celoletnim vzgoj-noizobraževalnim procesom pa bo že s šolskim letom 1983-84 zašla v prbstorske težave, ki jih bo reševala z nadgradnjo iz zdru- ženih sredstev uporabnikov v izobraževalni skupnosti tiska in papirja. Srednja šola za elektroenerge-tiko z vpisom nima težav, nasto-pajo pa pri organizaciji dela, saj še ni povsem jasno, kdo bo zago-tovil sredstva za opremo special-nih učilnic. Zaradi obveznega splošnega vzgojnoizobraževalnega pro-grama v prvih dveh letih usmer-jenega izobraževanja v vseh srednjih šolah, in odmirajočega gimnazijskega programa se močno spreminja kadrovska struktura pedagoških delavcev, pri čemer je izpostavljeno zagotavljanje so-cialne varnosti predvsem učite-ljev gimnazijskega programa. Problematiko rešujejo v okviru Ljubljane, vendar bo pereča, do-kler se gimnazijski program ne iz-teče. ' NADA GLUŠlC