Družtvo pobožnih mladencov pod varstvom sv. Alojsa. Prepisal Fr. S. W., kaplan v Negovi. V Gradci 1852, Na prodaj per Jožefi sirolla, na velikem tergi Nr. 231. 59631 I. Povabno pozdravilo. „Glej, ko dobro in blago je, ako bratje vku- pej prebivajo! zakaj tja pošle Gospod svoj blagoslov in živlenje na vekomaj. 14 Ps. 132, 1, 3. Ker sanski mladenki! Vam klicem te lepe besede sv. pes- nikaDavida naproti, naj bivaš obudil pod božjoj obramboj v družtvo stopiti, de bi vi svoj naj dražeši zakiad s druženoj inoejoj srečno ohraniti in rešiti za- mogli. Vi imate en zaklad, keršanski mladenči, kerega cena vse vrednosti ce¬ lega sveta visoko prokosi, kteri vas pred božjim obličjem neizrečeno dopad- live stori, in kfrer vam dopadenje vseh pravičnih ino posebno čast celo naj hu¬ dobnežih ludi pripravi; ino leti zaklad alj šac je — vaša nedolžnost. Alj neštevilni so pak tudi sovra¬ žniki, ki na to grejo, vam to vašo dra- 1 2 go blago odzveti. Ih ako bi v resnici so¬ vražniki vaši obladali, vi pakpadli; o ka¬ ko veselje bi to za pekel bilo, kaka ža¬ lost za nebesa in kaka nedostavna zgu¬ ba za vas! — Ako bi ravno cele potoke slojz vtrdni pokori pretočili, ci bi jezero let naj ostrešo pokoro delali zamogli; od- pušenje grehov sicer bi zadobili, alj le¬ pote, ki vara je v nedolžnosti dodeljena, bi nikdar vec nazaj pridobiti nemogli; kajti Zgublen cas ino nedolžnost Zgineta vsikdar na večnost. Vas tedaj pred takoj nesrecoj za- braniti, ter v posestvi naj žlalitneše le¬ pote poterditi je zrok, zakaj vas sskerb- nojlubeznijo kpristopi v našo keršansko družtvo vabimo. Pa zakaj voljo le palj družtvo, bi vtegnili barati ? Zamoremo saj vender bres družtvapošteno in brumno živeti. — Vsikdar, keršanski mladenči! za- morete to tudi razvun družtva. Pa berite le in premislite radi s pravičnim sercom, zato ste prošeni, kaj se vam tukaj v krat¬ kem bo povedalo: 3 1. Sovražniki vašega zveličanja so vsi vkup zedinjeni (er za boj proti vam v zavezi. Zato bote, ako s p ra voj serčnostjo in s druženoj močjoj vkup stopite, nje ložej premagali, kakor ei vsak posebej vojskuje. Kajti slo¬ žno je močno. 2. Ako lili vsak za se svojo nedolžnost ohraniti zainore, tak se bo vendar žela vsakega po premagi svojega zraventovarša močno vnela; dober izgled zravenbrata bo žalostnega oveselil, boječega in slabega okre¬ pil, padajočemu pak gorpomogel Ko¬ likor tolažila beseda in prijazno opo¬ minjanje pripomore, je vsem znano. „Tolažite se med soboj, ino vu- čite eden drugega, kakor tudi vi sto¬ rite . . . 1’rosimo vas, bratje, posva¬ rite neporednega, tolažite boječega, pristopite slabim na pomoč, imete ze vsirni poterplenje!“ Tes 5. Kdor svojega brata dušo reši, svojo last¬ no reši, veli sv. Jakop. 3. K dej sta dva alj trije v mojem imeni zbrani, sem na sredi njih, pravi Je¬ zus, lubeznivi prijatel mladosti. Alj 1 * 4 se on nebo s svojimi milostmi tudi v sredini zbranih mladencov znajšel, ki so zato se zedimili ter k bratovski lubeznistopili, de bi Ga sčistim ser- com ložej lubiti zamogli? 4. Kak dopadlive in prijetne so take družtva lubemu Jezusi, pokažejo milosti polne dobre dela v vseli ta¬ kih občinskih srejnali (gmajnah), v kerih se te družtva znajdejo. V mno¬ gih farah naše in drugih škofij so se vposlednili časih družtva keršanskih mladencov začele. Tam, kdejje pred kratkim med možkoj mladostjo nedo- stojnost vcirkvi, nered ino razvuj- zdanost po poti in na cestah, nepo- koršina in protivnost proti staršem in naprejpostavlenim bila, tam zdaj neštevilni združeni mladenči zkoz pobožnost in strah božji v cirkvi, zkoz ponižnost in pošteno zaderžanje vse druge kristjane spodbudijo, keri nje le viditi priložnost imajo. Zkoz njihovo lepo pokoršino so oni zdaj veselje staršov in naprejpostavlenih ino prava lepota svojega spola v srejnji postali. 5 Skušnja tedaj pričuje od resnice Davidovih besed: Glej, ko dobro in blago je, ako bratje vkup živijo! Zakaj tjapošleGospodsvoj blagoslov inživleuje na vekomaj. Naj da Gospod Bog tudi našem družtvi sv. blagoslov pošle, in naj po tistem vam, keršanski fanlje! cisto, nedolžno živleuje tu, in tam krono več¬ nega zveličanja podeli. H. Postave družtva. 1. Perva in naj svete.ša postava, na kero se vsak združeni mladenc za- stopit ima, je ogibanje plesa in ne¬ varno znanje alj pajdaštvo. Naj se varuje zapelivega ter nepotrebnega bujenja s drugim spolom, ponočuje tepešije in poslanjanja po potih in cestah, ino obiskavanja nesramnih hramov. 2. Vsak združen fant se naj skerbno ogible tovarštva s takimi osebami Cper.šonami), ki imajo nesrainožne 6 poglede ino nepošteno govorjenje, ki gerde pesmi pojejo in nesramne šale kvantajo. Ravno tak se naj va¬ ruje vseh, ki se komu dopadlivo alj čres svoj stan oblačijo, drago in vi¬ soko igrajo, preklinjajo, se prepi¬ rajo, tepejo, alj ci so pijanosti vdani. 3. Zraven tega pak naj bo vsak mla- deue v svojem pogledi pohleven. Ja premogočuo naj bo skerbliv, de no¬ bene hudobne misli v svojem serci ne- zaredi. Veliko menj se pak naj s nje¬ govih vust dvojezične alj nesramne besede ne zaslišijo. 4. V govorjenji s drugimi naj se uikolj pravičen ne dela, zasramovanje, pikanje drugih i. t. d. naj opusti; sploh vse, od česa prepiranje pride. Ka¬ dar s drugimi hodi, naj bo perza- nesliv ino pohleven. 5. Celo posebno naj se varuje vsakega preklinjanja, zarotenja, sploh vsake jeze in uevolje. 6. Mladene naj bo zderžliv v zavzitji močnega pitja, naj opusti pijanost, v keroj je nečistost skrita. 7 7. On naj ne obiskuje takih kerceni in oštarij, vkerih se pijanci zderžavajo, alj vkerih se sv. vera zaničava in zasramuje. Tudi v pravični tovaršiji naj le samo do mraka ostane. d. Naj se mladene v tako ker črno nik¬ dar ne poda, kdej je ravno kaki kolj ples. 9. Akoravno pak on včasi igrati name¬ ni, više krajcarja naj ne stavi, ino igra cres tretjo vuro terpeti nesme. 10. Združen mladene naj pri vseh do- pušenih in pravičnih rečeh svojim staršom, mojstrom ter naprejpostav- lenim hitro in volno pokoršino ska- žuje. Naj bo prijazen in marljiv do svojih bratov in sester, zraven- tovaršov i. t. d. Daleč proč pak naj bo vso svoj volno, terdokorno in nespodobno zaderžanje. 11. Združeni mladenči imajo po vsake štiri tjedne sv. zakramente pokore in resnega Telesa prijeti. Na den obhajila po poldne naj še cirkvo obi- šejo ; in akoje primerno, naj po ua- vižanji svojega vodnika vsi vkup sv, roženkranc molijo. 8 12. Vsak de n se naj moli en Očenaš in Cešena si Maria k časti sv. Alojzja, s pristavkom: Prosi za nas, o sv. Alojz, naj te v nedolžnosti in pokori nasledujemo.“ Naj še bo tudi zra- ventovarš sv. roženkrauca, po ne- delali in praznikih naj pridigo paz- Iivo in pobožno sliši iuo naj uekolj- ko čaša na branje dobrih bukev oberne. 13. Naj daruje konci od časa do časa svoje vsakdajne opravila in terplenje, svoje sv, obhajila in molitve? za svoje zraventovarše. 14. Ako keri tovarš zboli, se pričaka, da ga tovarš za tovaršom pride obiskovat, tolažit ino k tem, kak mu je potrebno, pomagat; ino ako bi bil reven siromak, debi mu tudi v potrebi pomagali po besedi pisma: Bratje pomagajo en drugem ob času nedloge, pa bolj še vsmileuje reši. Zi- rah. 40, 24. 15. Vsak sprejet tovarš naj gleda dru¬ gih mladenčov za ljubezen divičke čistosti in k pristopi v našo zavezo pridobiti. 9 16. Vsak tovarš naj svojega pregreš¬ nega zravenpajdaša po bratovski lu- bezni posvari, in le pri velikih pre- greških naj vodniku oznani, pa ven- der le vse s perzaneslivostjoj in lu- beznjoj. Zraven tega pak ima vsak mladenc opominjanje svojega zraven- tovarša v ponižnosti sprejeti. 17. Nobeden mladenc se naj od druge¬ ga boljši ne derži, ki za keregakoli zroka voljo se vdružtvine znajde. On naj bo prijazen, lubezniv in pameten proti vsem; potem takim naj pak bo močen, vsako zanicuvanje volno pre¬ nesti. 18. Vsi združeni mladenci naj varno skerbijo, de se skoz lubezen in edi¬ nost celo njihovo družtvo lepo ras- širi. Naj se vsak varuje po svoji tenki vesti, zavezo mira in slož¬ nosti le koljkajn razvezati ili ter- gati. 19. Verh tega pak te postave pod smertnim grehom nebenega ne ve¬ žejo , kako pri drugih bratovšinah. Tovaršotn tudi ni zabranjeno v sv. zakon stopiti, ako nje Bog v tistega 10 klice. Oni bodo pak le (akrat srečo in blagoslov v njem najšli in v/, iv ali, ako so svoj ledičen (osebni) stan v božjem dopadenju doprinesli bili. Hi¬ lla snovi to st družtva. 1. Obvarvanje nedolžnosti in obranjenie čistosti na duši mladenča, povikšanje pobožnega in keršauskega duha in zaderžanja velja za naj imenitniši poglaviten zaklad tega družtva, ki mu je od Boga darovan. 2. Združeni mladenči se skoz svoj le¬ pi izgled en drugega k dobrem obu¬ jajo, ter darujejo za endrugega sve¬ te zasluge svojih pobožnost, brum- nih vaj in sv. obhajila. 3. Na nedelo po prazniki sv. Alojzja (ako nikar