LISTER. ANTON BEG: Brezplodno premišljevanje. (Pedagoški vodniki, avtoritete, kje ste?) Predragi tovariši — bravci! Odkrito premišljevanje nai ne zadene nikogar kot žalitev, ker vsemogočnost in vsevednost ni z nami. Dobil sem nalogo, da napišem predavanje. Premišljujem cele urc in si belim glavo: Napišem 39 potrebnih tem. Pa kaj boš, ko je že vse to desetkrat premleto in desetkrat zavrženo! Še niti naslova ne veš tisti znameniti pedagoški knjigi, ki jo pozna mnogo odličnih reorganizatorjev na.novejše struje na polju vzgoje in pouka. Pravijo, ^a bo pri nas kmalu izšla. Si slišal o njej? Moj dragi — danes to ni aktualno! Uči kakor je učil tvoi prednik in hodi izven šole po njegovih preizkušenih stopnjah. Ti sicer tega ne razumeš, ker si mlad. Ko boš v letih, ti zasije spodobna zvezda. ki te bo vodila v srečno zasluženi pokoj. Tista revna učenost, kar ti io podajo v šoli kot bogato dediščino na pot in v užitek ob vsaki priliki, se izkaže kmalu kot beračija. Mnogi iščejo po vseh mogočih starih in novih, priznanih in neznanih, pedagoških in poljudnih knjigah in brošurah. da odkrijeSo in najdejo to česar niso izgubili. a so prepričani. da bi bilo neizogibno potrebno prl vzgoii in oouku naše dece. Trudijo se / manjšim in večjim uspehom. Poskušaio na zaupanem cvetu našega naroda. ("^ak je oficialen naslov današnjih dni naši mladini). Včasih je otrokom in učitelju v prid: drugič mladini v škodo, a učitelju dober nauk; včasih pa je obema strankama žalostna pesem. Predragi tovariš — kako in kje bi začel? Drugi ničesar ne iščejo. Kar so slišali in delorna prebavili, to jim Je več kot preveč. Z mirnim duhom in srcem ..njaviio našo mladino brezobzirno in ne stopijo s te poti niti za korak. In ponosni so na svoj naslov in svoje delo. Dostojanstveno sede na narnišljenih lavorikah in prežvekujejo čas ter njega neizbežno, določeno pot. Kje so možje — vzgojitelji in učiteIji, da nam podajo v pisani besedi nekako enciklopedijo moderne pedagogike za vzg-ojo današnje dece, ki se gotovo razlikuje od sovrstnikov pred tremi desetletji? V novi domovini smo! Naše duševno razpoloženje nai bi bilo usmer.eno drugain. Naša duša naj bi bila drugorojena in vezala tri ločene, stoletja ograjene in nasilno razdeljene duše bratov, v mogočno. enotno jugoslovensko dušo. To vam je gigantsko delo desetletij. Kat učitelji smo k temu delu poklicani. Pot še ni izdelana. Sadove poskusov današnjih dni bomo ogledovali v bližnji bodočnosti. Clovek napreduje. Ali koraka šola z napredkom časa? Uči šola ptroka resnično za današnje življenje? Pouk naj bo koncentričen. domoljuben, rokotvoren. delaven, zanimiv, nazoren itd. Tako se glase besede Fn stroga pravila pedagogov. Si vse preizkusil, dragi tovariš? Kje ste izkušeni možje deset in desetletne šolske prakse, da nam pokažete preizkušeno pravo pot? Visoko nad glavo pravo luč vodnico, poklicani vojskovodje svete pedagoške vojske! Mislite vedno, da capljajo za vami nešteti nebogljenci, ki stopajo na prste in junaško stegujejo vratove, da zagledajo pravo luč. Ker®je pa danes ta preslaba in premnogokrat pomežikuje, mnogi iz.med oddaljenih omagajo in hodijo brez potov. Ne štejte jim tega v zlo. vi vodniki! Kajti mnogo je poklicanih, še več ie nepoklicanih in malo izvoljenih.