Programsko-volilna konferenca OK ZK OKREPITI ODGOVORNOST IN DELOVNO DISCIPLINO ZK V PREDKONGRESNIH PRIPRAVAH V KRŠKEM JE BILA KONEC MARCA PROGRAMSKO-VOLILNA KONFERENCA OK ZKS. RAZEN ČLANOV KONFERENCE IN DELEGATOV SO SE JE UDELEŽILI TUDI GOSTI IZ POSAVJA IN CK ZKS. OBSEŽNA PROBLEMATIKA, KI JO JE PREDVIDEVAL DNEVNI RED, IN RAZPRAVA O NJEJ, KI JE BILA NA NEKATERIH MESTIH KONSTRUKTIVNO KRITIČNA IN SAMOKRITIČNA, STA NANIZALI VRSTO PROBLEMOV PA TUDI USPEŠNO OPRAVLJENIH NALOG V PROGRAMSKEM OBDOBJU, KI SE JE IZTEKLO. Temeljne naloge, ki so zapisane v sprejetem programu dela za leto 1981, so - razen priprav na 9« kongres ZKS in 12. kongres ZKJ - izvedba volilnih konferenc v osnovnih organizacijah ZK, vključitev v priprave na 3« kongres samoupravi j al cev in na volitve v delegatska telesa skupščine. Razen tega je pomemben del naporov namenjen uresničevanju ukrepov gospodarske stabilizacije in urejanju dohodkovnih odnosov, nagrajevanja po rezultatih dela itd. Na teh in vseh ostalih področjih dejavnosti si mora ZK pri~ zadevati,"da s politično akcijo stre odpore in odpravi težnje za le formalnimi spremembami". Vrsta nalog čaka vse člane ZK tudi pri krepitvi delegatskega sistema na vseh področjih njegovega uveljavljanja, izboljšanju organizacije in kakovosti dela, koriščenju sekundarnih surovin pri večanju kmetijske proizvodnje za samooskrbo in ustvarjanje tržnih viškov v kmetijstvu. Izmed nalog, ki čakajo komuniste znotraj delovanja lastnih vrst, naj zapišemo le zaostritev odgovornosti do neaktivnih članov ZK, več pozornosti z. programe usposabljanja v 00 ZK in individualno usposabljanje članstva ter organizacijske in kadrovske priprave za ustanovitev 00 ZK v KS Senuše in Rožno ter v nekaterih OZD. Ob koncu predstavitve programa naj naštejemo le še naloge s NAŠ GLAS 8 2 INDOK CENTER področja kulture, kjer ima najpomembnejše mesto krepitev amaterske dejavnosti, in s področja razvoja splošnega ljudskega odpora ter družbene samozaščite, krepitvi vloge in odgovorno sti komitejev za SLO in DS v vseh okoljih, krepitev samozaščitne zavesti vseh članov družbe ter krepitev pripravljenosti •za izvajanje ukrepov v primeru elementarnih in drugih hudih nesreč. Iz uvodnega poročila predsednika OK ZKS Jožeta HABIftCA: "Lanski operativni program je OK ZKS Krško v celoti ui*e • sničila s tem, da smo ga sproti tudi dopolnjevali s še drugimi aktualnimi nalogami. - Občinska konferenca je s pomočjo metod dela, ki jih je razvila, postala osrednja neposredna vez s člani in osnovnimi organizacijami ZK v naši občini...Vloga OK ZKS kot osrednjega političnega in mobilizacijskega dejavnika v občini se vse bolj utrjuje. To dokazujejo tudi seje konferenc, ki so vse bolje tematsko pripravljene... V to kolektivno-delo pa ne moremo vključiti vseh članov, kajti vse prepogosto so se posamezniki opravičevali ali celo to ne, konferenca pa je bila včasih tudi na robu sklepčnosti. Premalo smo še uveljavili zavest, da je posamezni član konference odgovoren poleg ostalega tudi za delovanje celotne občinske organizacije ZK... - Na pobudo tov. Franca Popita, predsednika CK ZKS, smo pričeli uvajati nove metode dela, in sicer delovne konference ZK v OZD, ki imajo več TOZD. Nujno je namreč, da pride do poenotenja sta -lišč in skupnih akcij v delovni organizaciji. Delovni značaj teh konferenc pa je ravno usklajevanje na skupnih sestankih vseh članov ZK..." Jože HABINC se je v svojem poročilu dotaknil še problemov s j odročja likvidnosti, kreditiranja proizvodnje oz. prodaje serijske opreme, ki jo proizvajajo OZD kovinsko-predelovalne industrije v občini, ter stabilizacijskih prizadevanj pri oblikovanju ravni prodajnih cen. Pri tem je poudaril, da v občini ni bilo primerov, ko bi rušili dogovorjeno politiko cen. "Ko govorimo o gospodarstvu naše občine, je prav, da ob tej priliki načnemo tudi problem ekologije v našem kraju, ki jo je naše gospodarstvo dolžno urediti in spraviti v meje še dopustnih toleranc. Ta doslej še nerešena zadeva, nima svojih negativnih posledic le v samem kraju Krško, ampak se to dosedanje onesnaženje zraka Čuti daleč izven Krškega, medtem ko onesnaženje reke Save prehaja skoraj v celoti tudi v sosednjo Hrvatsko. Problem pa postaja z vsakim dnem vse akutnejši glede na dejstvo, da bo v jeseni pričela obratovati NE. Njeno o-bratovanje pa bo zaradi onesnaženja Save s strani tovarne "Djuro Salaj" precej moteno, tako da zaradi tega o-cenjujejo izpad proizvodnje električne energije celo za 20 %. Sama DO "Djuro Salaj" si že dve leti prizadeva NAŠ GLAS 8 5 INDOK CENTER zgraditi te Čistilne naprave. Žal pa zaradi neurejenih cen že pet let ne ustvarja potrebne akumulacije. Zaradi širših družbenih interesov bo treba tej OZD dati tudi širšo družbeno pomoč..." IZ BAZPRAVE Roman OGRIN, izvršni sekretar P CK ZKS: "Samih nekaj dni trajanja III. kongj nekaj dni trajanja III. kongresa samoupravijalcev Jugoslavije, ki bo v Beogradu, ni toliko pomembnih, kot so priprave nanj. To naj bo proces; vsi komunisti naj se enotno vključijo v priprave na ta kongres... Ravno tako se mora vse članstvo aktivno vključiti v evidentiranje možnih kadrov za novo mandatno obdobje... Spregovoril bi rad še o eni plati akcijskega povezovanja: na IX. kongresu ZKS bomo spreminjali - dopolnjevali Statut ZK. Naloga vseh članov ZK je, tako da razmišljajo o morebitnih potrebnih spremembah in dopolnitvah kakor tudi, da statut sam poznajo in zagotavljajo, da se njegova določila izvajajo v vsakdanji praksi..." Jože PETERKOČ. sekretar komiteja OK ZKS; "Glede na to, ker stopamo v novo obdobje, je pomembno, da je prisotna aktivnost ZK na vseh nivojih našega družbenopolitičnega življenja. V tej zvezi so bile že izvedene priprave na volilne konference 00 ZK, priprave na 3. kongres samoupravlja-lcev Jugoslavije ter priprave na 9. kongres ZKS in 12. kongres ZKJ. Komisija za organiziranost, razvoj in kadrovsko politiko je izdelala temeljita navodila o organizacijskih, kadrovskih in vsebinskih pripravah na volitve v 00 ZK... Izkušnje z omenjenih delovnih konferenc kažejo, da smo imeli v teh sredinah pojave oportunizma, in to celo pri nekaterih sekretarjih 00 ZK. Takim negativnim pojavom bo treba nameniti posebno pozornost in delovati tako, da bomo skrbeli za interese širše družbenopolitične skupnosti. Pri sedanjem delu smo se velikokrat srečevali s težavami, ker nismo imeli možnosti vplivati na kadrovsko politiko v tistih DO, ki imajo sedeže izven naše občine... V predkongresni dejavnosti moramo vsi člani ZK posebno pozornost posvetiti izpolnjevanju nalog, ki smo jih sprejeli na 8. kongresu ZKS in 11. kongresu ZKJ." Silvo GORENC, predsednik SO Krško: "Med najbolj pomembnimi nalogami tega časa je dvig kakovosti v funkcioniranju delegatskega sistema. Še vedno namreč ugotavljamo, da so nekatere delegacije še v "kratkem stiku" s svojo delegatsko bazo. Zato naj bi to leto vse 00 ZK uvrstile v svoje delovne programe razpravo o razlogih za to... Lanskoletni gospodarski rezultati, ki so bili sorazmerno ugodni, nas ne smejo zapeljati v prepričanje, da bo letos šlo lahko naprej. Tudi pred komuniste se zato postavlja kot poglavitna naloga bitka za uresničevanje planskih in stabilizacijskih nalog... Pred nami je javna razprava o družbenem planu krške občine za srednjeročno obdobje 1981 - 1985 in naj ne bo NAŠ GLAS 8 4 INDOK CENTER osnovne organizacije ZK, ki o nJem ne bi razpravljala. V nJem Je namreč še nekaj stvari, ki Jih Je treba dokončno razčistiti. Predvsem velja to za kmetijstvo, za katerega razvoj nismo napravili dovolj. Prav v tej gospodarski panogi, ki ima v naših razvojnih ciljih prioriteto, bi morali hitreje od besed k dejanskemu uresničevanju zastavljenih programov." Slavko KUNEJ, predsednik komisije za mednarodne odnose in stike z zdomci: "Namenoma sem v tem prispevku izpostavil newdelhiJsko konferenco neuvrščenih in aktivno vlogo Jugoslavije na njej, ker v tej oceni lahko iščemo tudi vzroke za nekatere negativne pojave v odnosu do naše države. Ker se niso uresničila prizadevanja nekaterih, ne nazadnje tudi znotraj neuvrščenih, da bi bila aktivna vloga SFRJ brez tovariša Tita znatno zmanjšana, so se in se še vedno uporabljajo metode in sredstva diskriminacije in pritiska na Jugoslavijo. Dejstvo, da v okviru proslave 20-letnice delovanja gibanja neuvrščenih, ki Je bila v New Delhiju, gostitelj ni dal Jugoslaviji in vlogi tovariša Tita potrebnega mesta, Je le eden od dokazov več, da obstajajo pritiski in prizadevanja supersil zmanjšati vlogo in pomen Jugoslavije v gibanju neuvrščenih... Ker pa Je za ustvarjanje uspehov v takih primerih treba ustvarjati tudi ugodna tla za učinkovitost takšnega delovanja, seje zlasti v zadnjem času povečala aktivnost reakcije in še posebej emigrantskih krogov. V ta namen znajo zelo spretno izkoriščati naše znane gospodarske težave in nenazadnje tudi nekatere negativne pojave ter subjektivne slabosti. Tudi nekateri visoki prelati katoliške cerkve, zlasti na Hrvaškem, in tudi drugih verskih skupnosti v Jugoslaviji so postali bolj aktivni. Tu ne gre za pravno rehabilitacijo nekaterih vojnih zločincev iz vrst klera, temveč za zelo perfidno namero popolne politizacije cerkve in iijenega oblikovanja kot politične sile, s katero bi naš politični sistem moral voditi dialog..." Komisija za agitacijo in propagando pri OK ZKS Krško Slovenski mladinci bodo predvidoma sprejeli palico letošnje ŠTAFETE MLADOSTI od mladih SR Hrvatske v bližini Metlike 23. aprila 1981, predali pa Jo bodo spet vrstnikom iz sosednje republike 29. aprila 1981 pri Rupi. POT ŠTAFETE MLADOSTI PO OBČINI KRŠKO bo predvidoma takale: V petek, 24. aprila, ob 13.4-5 ^odo novomeški mladinci predali štafetno palico mladincem iz naše občine pri Prekopi, nato pa bo potovala takole: Kostanjevica (14.05) - Veliko Mraševo (14.25) -Brežice - Pohanca - Krško (15.45) - Pijavško, kjer Jo bodo ob 16.20 prevzeli sevniški mladinci. Štafeta mladosti NAŠ GLAS 8 INDOK CENTER PRIČETEK PRIPRAV NA VOLITVE '8 2 VOLILNA KOMISIJA PRI OBČINSKI KONFERENCI SZDL KRŠKO JE IZDELALA AKCIJSKI PROGRAM ZA PRIPRAVE NA VOLITVE 1982 IN SMERNICE ZA NJEGOVO URESNIČEVANJE V LETOŠNJEM LETU. V AKCIJSKEM PROGRAMU SO NAVEDENE NALOGE, KI JIH MORAJ? OPRAVITI NAVEDENA VOLILNA KOMISIJA IN KOORDINACIJSKI ODBORI ZA VOLITVE IN KADROVSKA VPRAŠANJA V KRAJEVNIH ORGANIZACIJAH SZDL IN OSNOVNIH ORGANIZACIJAH SINDIKATA V OBČINI KRŠKO. V letu 1982 bomo volili: - člane delegacij temeljnih samoupravnih organizacij in skupnosti, ki delegirajo delegate v skupščino občine in skupščine SIS, - delegate družbenopolitičnega zbora občinske skupščine, - člane delegacije za Zvezni zbor Skupščine SFRJ, - člane delegacij za delegiranje v zbore skupščine SRS in - nosilce funkcij v občini, SRS in SFRJ. NEKATERE NALOGE IZ AKCIJSKEGA PROGRAMA: Kot prva naloga je navedena organizacijska in kadrovska dopolnitev KOORDINACIJSKIH ODBOROV ZA VOLITVE IN KADROVSKA VPRAŠANJA pri krajevnih konferencah SZDL in osnovnih organizacijah sindikata, pri čemer bo potrebno zagotoviti frontno sestavo teh organov. Za uspešne pi-prave na volitve bo potrebno urediti enotno evidenco o možnih kadrih, ki jo bodo vodili tako imenovani evidentičarji. V OZD bo to nalogo opravljal delavec v okviru strokovne službe za splošne oziroma kadrovske zadeve, v krajevnih skupnostih pa poklicni ali honorarni tajniki KS (kjer teh ni, bosta predsedstvo KK SZDL in svet KS določila osebo z ustreznimi administrativnimi sposobnostmi). Na občinski ravni bo evidenco vodila kadrovska služba SO Krško. Evidentičarji bodo po položaju člani koordinacijskih odborov in bodo hkrati opravljali naloge tajnikov teh organov, politično zadolženih za 1 ' ¦. » — — —.— — ¦¦ I ¦ I -— ¦ ¦ I ¦.¦¦.¦¦¦¦I vodenje aktivnosti pri urejanju enotne evidence možnih kandidatov za izvolitev. Kot naslednja naloga bo na vrsti inštruktaža predsednikov in evidentičarjev koordinacijskih odborov za volitve iz TOZD in KS, na kateri bodo seznanjeni s postopki evidentiranja, kandidiranja in volitev ter dobili vso potrebno dokumentacijo za izvajanje nalog (evidenčne liste, navodila itd.). Do konca maja bo potrebno nastaviti enotno evidenco možnih kandidatov. Pobudo za evidentiranje lahko da posamez- NAŠ GLAS 8 6 INDOK CENTER nik, organ ali organizacija, pri čemer ni potrebna privolitev evidentiranega, za razliko od kandidiranja, ko mora kandidat podpisati soglasje. Dokončno evidentiranje je opravljeno šele, ko o pobudi sprejme sklep zbor delavcev ali krajanov, občni zbor, konferenca, skupščina ali drug samoupravni organ. "Evidenčni list evidentiranega možnega kandidata za družbene funkcije" se praviloma izpolnjuje v enem izvodu; če pa je možni kandidat evidentiran za opravljanje funkcije na občinski ravni ali na ravni republike oziroma federacije,se zanj izpolni še en izvod evidenčnega lista, ki ga je potrebno poslati OK SZDL ali neposredno kadrovski službi pri SO. Naslednje naloge, predvidene za drugo tromesečje 1981, so še: izdelava informacije in statističnih poročil o poteku akcije evidentiranja, informiranje temeljnih samoupravnih organizacij in skupnosti o vsebini sprememb in dopolnitev volilne zakonodaje, organiziranje informativno propagandne dejavnosti o poteku politične aktivnosti v OZD, KS in občini v zvezi s pripravami na volitve. V tretjem tromesečju 1981 naj bi na skupni seji OK SZDL in OS ZSS Krško med drugim sprejeli rokovnik za izvedbo pred-kandidacijskih in kandidacijskih opravil ter volitev in predlog poslovnika za delo kandidacijskih konferenc ter je dogovorili o postopku delegiranja delegatov iz SZDL v družbenopolitični zbor občinske skupščine. izdelavi pregleda evidentiranih možnih kandidatov za nosilce odgovornih funkcij v skupščinah in njihovih organih organizirale družbenopolitične organizacije razpravo o kandidatih za funkcije na občinski ravni. Sekcijske razprave o družbenem planu V okviru priprav na sejo OK SZDL, na kateri bodo strnili rezultate javne razprave o družbenem planu naše občine za naslednje srednjeročno obdobje, potekajo SEKCIJSKE RAZPRAVE o posamičnih "sestavinah" osnutka tega pomembnega dokumenta. Prva sekcijska razprava je bila 31. marca, na njej pa so pretresli vprašanja papirne, kovinskopredelovalne, tekstilne in živilske industrije, rudarstva, energetike in elektronike ter gradbeništva 1. aprila so na drugi sekcijski razpravi, ki jih vse organizirata OK SZDL in OS ZSS, obravnavali drobno gospodarstvo, trgovino, gostinstvo in turizem. 2. aprila je širši krog predstavnikov družbenega in gospodarskega življenja občine obravnaval vprašanja komunalnega in tanovanjskega gospodarstva. Na ta način bo podrobno "prera šetan" celoten družbeni plan za srednjeročno obdobje 1981 - 85. V četrtem tromesečju bodo po NAŠ GLAS 6_______________________7_______________________INDOK CENTER IS V ponedeljek, 6. 4. 1981, je IZVRŠNI SVET SKUPŠČINE OBČINE KRŠKO v novem sestavu, ki mu predseduje dipl. ing. Vinko Bah, svečano zaprisegel pred predsednikom SO Silvom Gorencem, nato pa je imel svojo 1. sejo. Iz gradiva povzemamo predlog DELITVE DELA IN ZADOLŽITEV ČLANOV IZVRŠNEGA SVETA SKUPŠČINE OBČINE KRŠKO: 1. dipl. ing. VINKO BAH - predsednik IS; 2. IGOR DOBROVNIK - podpredsednik IS, odgovoren za področje industrije, kmetijstva, energetike, varstva okolja, drobnega gospodarstva; SIS materialne proizvodnje (e-nergetika, promet, vodno gospodarstvo, gozdno gospodarstvo, PTT); za delovanje gospodarske zbornice; 3. NIKO^ŽIBRET - podpredsednik izvršnega sveta, odgovoren za SIS družbenih dejavnosti, zaposlovanje, stanovanjsko - komunalno gospodarstvo ter raziskovalno dejavnost; 4. FRANC JENIČ - član IS in načelnik geodetske uprave, odgovoren za urbanizem in prostorski vidik družbenega plana; 5. ŽELJKO KOLAR - član IS in načelnik oddelka za ljudsko obrambo; 6. JANEZ KULČAR - član IS in načelnik davčne uprave; 7. ZDENKA LIPOVŽ - članica IS in načelnica oddelka za gospodarstvo in finance, odgovorna za družbeni plan in finance; 8. FRANC JUVANC - član IS, odgovoren za kmetijstvo; 9. FRANC KOVAČIČ - član IS, odgovoren za živilsko industrijo; 10.PAVEL KROŠELJ - član IS, odgovoren za papirno in grafično industrijo; 11.NIK0 KURENT - član IS, odgovoren za kovinsko industrijo in energetiko; 12.VILI KANČEK - član IS, odgovoren za trgovino, gostinstvo in turizem; 13.VINKO PIRC - član IS, odr govoren za družbeno samozaščito; 14.JOŽE RADEJ - član IS, odgovoren za krajevno samoupravo; 15.ANTON ŠULC - član IS, odgovoren za vzgojo in izobraževanje s poudarkom na usmerjenem izobraževanju. NAS GLAS 8___________________8_________________INDOK CENTER strskih občin Smednik, Raka in Senuše; Na dnevnem redu 1. seje izvršnega sveta so bile naslednje teme: • Informacija o gospodarskih gibanjih v SR Sloveniji v prvih dveh mesecih leta 1981 in predlog ukrepov za uresničevanje Resolucije o družbenoekonomski politiki in razvoju SR Slovenije v letu 1981 ter aktivnosti, ki jih je potrebno v zvezi s tem izvajati v naši občini; • izdaja soglasja NE Krško v zvezi s prvo zagonsko fazo; • poročila o delu za leto 1980: - Temeljnega sodišča v Novem mestu in njegove enote v Krškem, - Temeljnega javnega tožilstva Novo mesto, - Javnega pravobranilstva Celje, - Postaje milice Krško, - organa za vodenje postopka o prekršku občine Krško in - Medobčinskega inšpektorata Krško; • predlog dogovora o usklajevanju davčne politike v letu 1981; • predlog dogovora o skupnih o-snovah za usklajeno urejanje splošnih načel za notranjo organizacijo in sistematizacijo del in nalog ter o nomenklaturi enotnih nazivov za skupine istovrstnih del in nalog v upravnih organih in upravnih organizacijah; • predlog odloka o izvedbi hidromelioracijskih del in o rabi kmetijskih zemljišč po izvedenih melioracijah na območju ob potoku Lokavec in pritoku Orehovec v delu kata- • predlog odloka o spremembi odloka o komunalnih taksah; • predlog odredbe o obveznem pošiljanju cenikov za posamezne proizvode in storitve občinski skupnosti za cene v potrditev s predlogom ustreznega navodila in predlo gom navodila o določitvi proizvodov in storitev ter o pošiljanju obvestil o cenah občinski skupnosti za cene zaradi spremljanja; • predlog sklepa o določitvi podpisnikov za razpolaganje z družbenimi sredstvi; • razrešitev in imenovanja. Imenovanja Zaradi kadrovskih sprememb v izvršnem svetu je bilo potrebno na novo imenovati nekatera delovna telesa IS oziroma razrešiti posamezne člane delovnih teles in imenovati druge. • V KOMISIJO ZA SPREMLJANJE URESNIČEVANJA RESOLUCIJSKIH USMERITEV IN DOGOVORA 0 URE SNIČEVANJU DRUŽBENE USMERITVE RAZPOREJANJA DOHODKA V LETU 1981 so bili imenovani: - DEJAN AVSEC, namestnik individualnega poslovodnega organa LB - Temeljne posavske banke Krško, - NIKO ŽIBRET, podpredsednik IS SO Krško, - IGOR DOBROVNIK, podpredsed- - 3oZICA GAŠPERlS; referentka za plan pri SO Krško. NAŠ GLAS 8 9 INDOK CENTER • V KOMISIJO ZA SPREMLJANJE IZVAJANJA SKLEPOV OBČINSKE SKUPŠČINE V ZVEZI Z GRADNJO NUKLEARNE ELEKTRARNE KRŠKO so bili imenovani: - IGOR DOBROVNIK, podpredsednik IS SO Krško, - ZDENKA LIPOVŽ, članica IS SO Krško, - FRANC JENIČ, član IS SO Krško, - ŽELJKO KOLAR, član IS SO Krško, - ALOJZ UREK, načelnik oddelka za gradbene in komunalne zadeve SO Krško, predsednik komisije je IGOR DOBROVNIK. • V KOORDINACIJSKI ODBOR ZA DRUŽBENE DEJAVNOSTI V OBČINI KRŠKO so bili imenovani: - NIKO ŽIBRET, podpredsednik IS SO Krško, - SILVO MOZER, Elektrarna Brestanica, - DANICA CARGO, Turist hotel Sremič Krško, - IVANKA PETAN, Tovarna celuloze in papirja "Djuro Sala i" Krško - ALENKA SLATNER, SDK - podružnica Krško, - JANKO STRAŠEK, "Kovinarska" Krško, - NADA RESNIK, strokovne službe SIS, predsednik koordinacijskega odbora je NIKO ŽIBERT. Naloga koordinacijskega odbora je usklajevanje samoupravnih sporazumov o temeljih planov SIS za družbene dejavnosti za obdobje 1981 - 1985 in dopolnil samoupravnih sporazumov v posameznem letu s planskimi izhodišči in dohodkovnimi možnostmi občine. • Za predsednika KOMISIJE ZA PROUČEVANJE UKREPOV ZA ZMANJŠANJE ADMINISTRATIVNO-TE-HNIČNEGA KADRA V UPRAVNIH ORGANIH SKUPŠČINE OBČINE KRŠKO je bil namesto Jožeta Cvara imenovan NIKO ŽIBERT, podpredsednik IS SO Krško. • V svet SKUPNOSTI ZA CENE OBČINE KRŠKO je bil kot član izvršnega sveta imenovan VILI MANČEK. Cene Na podlagi odredbe, ki jo je sprejel izvršni svet na svoji 1. seji, bodo morali OBČINSKI SKUPNOSTI ZA CENE pošiljati v potrditev cenike vsi, ki proizvajajo proizvode oziroma opravljajo storitve tehle vrst: - osnovne vrste kruha, - stanovanjska graditev (družbeni dogovor dejavnikov), - mestni promet (prevoz potnikov), - stanarine - najemnine, - komunalna dejavnost individualne porabe (voda. kanalizacija, odvoz smeti). Obvestila o cenah (zaradi spremljanja!) pa bodo morali pošiljati OBČINSKI SKUPNOSTI ZA CENE dejavniki, ki opravljajo storitve oziroma proizvajajo proizvode tehle vrst: kremenčev pesek, kamen, gramoz in pesek, prevoz blaga v cestnem prometu (samo zasebni sektor), prevoz potnikov s taksi avtomobili , obrtne storitve in o-pravila (avtomehanikarstvo, avtokleparstvo, kleparstvo, avtoličarstvo, elektroinštala-terstvo, elektromehanika za gospodinjske stroje in aparate ter za TV in radio, avtoe-lektričarstvo, cementninarstvo (betonski zidaki in strešna o- NAŠ GLAS 8 lo INDOK CENTER peka), moško in žensko frizerstvo, kemično čiščenje in pranje, dimnikarstvo, avtopranje in podmazovanje, razmnože-ranje in fotokopiranje, special/ie vrste kruha, peciva in slaščičarski izdelki, sodavičarstvo, gostinske storitve, storitve dijaških domov, storitve doma u-pokojencev, vzgojnovarstvene storitve), drugo izobraževanje (tečaji tujih jezikov, vožnje z motornimi vozili avtošol. V "navodilu" so navedeni tudi tisti dejavniki, ki jim ti potrebno pošiljati obvestil. S KI S V PONEDELJEK, 6. APRILA 1981, SO SE ZBRALI NA 4. REDNI SEJI DELEGATI SKUPŠČINE SAMOUPRAVNE KOMUNALNE INTERESNE SKUPNOSTI OBČINE KRŠKO.------------ Obravnavali so poslovno in finančno poročilo ter program dela in finančni plan ENOTE ZA UREJANJE LOKALNIH CEST, ULIC IN TRGOV, ENOTE ZA UPRAVLJANJE IN RAZPOLAGANJE S STAVBNIMI ZEMLJIŠČI in ENOTE ZA KOMUNALNO DEJAVNOST. Potrdili so fi-načno poročilo in finančni plan delovne skupnosti SKIS ter obravnavali predlog cen komunalnih uslug in komunalnih pri-kl.jučkov (vodovod, kanalizacija, smetarske usluge, pogrebne storitve, priključki na javno kanalizacijo, cesto in vodovod). OK ZSMS Na programsko-volilni konferenci OK ZSMS so opravili nadomestne volitve za predsedstvo te DPO. Za predsednika tega organa je bil izvoljen STANE DVORŠAK, inženir organizacije dela, zaposlen v Novo -lesu - TOZD "Bor" Krško. Tudi sicer je v predsedstvu nekaj novih članov, tako da je novi sestav takle: sekretar je ANTON KINK, člani pa: GORDANA MASLOVARIČ, ANICA KRAŠEVEC, IVAN URBANC, DRAGO ZADRAVEC, SILVO MAVSAR, STANE KRŽAN, SLAVKO LONČAR, DARKO MOLAN, ANDREJ ZUPANČIČ, MARIJA DIMIČ, MILAN HARALOVIČ. STANE VOL-ČANJŠEK, FRANC CEŠNOVAR in JADRANKA KRŽAN. III.kongres in mladi V priprave na III. kongres samoupravi j alcev, ki bo od 16. do 18. junija 1981 v Beogradu, j« KGKISIJA ZA OBVEŠČANJE IN PROPAGANDO pri OS ZSS skleni« la vključiti tudi osnovno- in srednješolsko mladino, ki naj bi pisala sestavke na temo "Samoupravljanje - temeljna pravica in dolžnost delavca in občana". Prosvetni delavci na vsaki šoli naj bi opravili izbor treh najboljših nalog in jih posredovali komisiji, ki bo ob zaključku leta podelila knjižne nagrade. Najboljši prispevki naj bi bili objavljeni v šol skih glasilih in stenčasih, eden od njih pa tudi v občinskem delegatskem glasilu. NAŠ GLAS 8 11 INDOK CENTER ZVEZNI SEKRETARIAT ZA LJUDSKO OBRAMBO Personalna uprava - razpisuje NATEČAJ ZA SPREJEM CIVILNIH OSEB ZA GOJENCE VOJAŠKIH AKADEMIJ V letu 1981 bodo sprejeli nove gojence v naslednje vojaške a-kademije: 1. VOJAŠKO AKADEMIJO RODOV KOPENSKE VOJSKE - smeri: pehota, artilerija, artilerijsko-raketne enote protizračne obrambe, oklepne enote, inženirstvo, zveze, ABK obramba in intendant-ska služba; 2. TEHNIŠKO VOJAŠKO AKADEMIJO KOPENSKE VOJSKE - smeri: stro,j-niška, elektrostrojniška, elektrotehniška, kemijsko-tehnološ-ka in prometna; 3. LETALSKO VOJAŠKO AKADEMIJO (za pilote); 4. MORNARIŠKO VOJAŠKO AKADEMIJO - smeri: pomorska in tehniško - strojniška. NATEČAJNI POGOJI: 1. Natečaja se lahko udeleži vsak moški državljan SFRJ, ki izpolnjuje naslednje splošne pogoje: - če obiskuje 4. razred štiriletne srednje šole usmerjenega izobraževanja ali druge srednje šole, je moral 3« razred končati z najmanj dobrim uspehom, kdor pa je šolanje že končal, mora v zaključnem (četrtem) razredu imeti najmanj dober uspeh; - če obiskuje 3. razred triletne srednje šole usmerjenega i-zobraževanja ali druge šole, je moral 2. razred končati z najmanj dobrim uspehom, kdor pa je zaključni (tretji) razred že i; one al, mora imeti za ta razred najmanj dober uspeh; - da je zdrav in sposoben za aktivno vojaško službo, kar bo potrdila pristojna vojaška zdravniška komisija; - da je rojen leta 1960 ali kasneje; - da ni bil sodno kaznovan niti proti njemu ne teče kazenski postopek; - da ni poročen; - da ima priporočilo o moralnopolitičnih lastnostih za šolanje in službovanje v oboroženih silah. 2. Kandidati za vse vojaške akademije bodo morali opraviti kvalifikacijski izpit iz matematike. Program za ta izpit dobe kandidati pri občinskem upravnem organu za ljudsko obrambo. Prijavijo se lahko tudi vojaki, ki služijo vojaški rok in gojenci šol za rezervne oficirje, če izpolnjujejo pogoje, predpisane v tem razpisu. Tudi gojenci vojaških srednjih šol, ki šolanje zaključujejo letos, se lahko neposredno prijavijo, če bodo dosegli odličen uspeh in če bodo dobili najmanj oceno "prizadeven" ter priporočilo načelnika šole. Poleg teh se lahko prijavijo tudi aktivni nižji oficirji, ki poleg splošnih pogojev tega natečaja izpolnjujejo še druge NAŠ GLAS 8 12 INDOK CENTER predpisane pogoje. Za tehniško smer Mornariške vojaške akademije imajo prednost kandidati iz strojniških in elektrousme-ritev. ŠOLANJE, PRAVICE IN OBVEZNOSTI GOJENCEV: Šolanje na vojaških akademijah se bo začelo septembra 1981 in traja: - na Vojaški akademiji rodov kopenske vojske in Letalski vojaški akademiji štiri leta; - na Tehniški vojaški akademiji kopenske vojske (odvisno od smeri) štiri leta in pol do pet let; - na Mornariški vojaški akademiji, pomorska smer - štiri leta, na tehniški smeri pa pet let. Kandidati, ki Jih bodo sprejeli na šolanje, bodo na stroške finančnega načrta Zveznega sekretariata za ljudsko obrambo i-meli stanovanje v domu, prehrano, obleko, obutev, učbenike in šolski pribor, zdravstveno varstvo, denarno nadomestilo za stroške prevoza v polletnih in letnih počitnicah in mesečne denarne prejemke. Po končanem šolanju bodo gojenci pridobili čin aktivnega oficirja ustreznega roda ali službe in bodo morali službovati v Jugoslovanski ljudski armadi toliko časa, kot to določa Zakon o službovanju v oboroženih silah. Medsebojne obveznosti oseb, sprejetih na šolanje, in Zveznega sekretariata za ljudsko obrambo bodo določene s pogodbo. S to bo poleg drugega določeno tudi nadomestilo stroškov za šolanje (stroški za prehrano in stanovanje v domu in mesečni denarni prejemki) za primer, če gojenec med šolanjem po svoji krivdi ne bi izvrševal obveznosti. NAČIN PRIJAVLJANJA IN IZBIRA GOJENCEV: Prošnjo, kolkovano s 4 din, naj kandidat vloži pri občinskem •pravnem organu za ljudsko obrambo, in sicer napisano na tiskovini . Vojaki, ki služijo vojaški rok, in gojenci šol za rezervne o-ficirje oddajo prošnje poveljstvu svoje enote, ki da svoje mnenje, ter Jih nato pošlje občinskim upravnim organom za ljudsko obrambo, ki so te kandidate napotili na odslužitev vojaškega roka. Prošnji Je treba priložiti: - izpisek iz rojstne matične knjige; - prepis spričevala tretjega razreda in potrdilo o uspehu v prvem polletju četrtega razreda (učenci 4. razreda), prepis spričevala drugega razreda in potrdilo o uspehu v prvem polletju tretjega razreda (učenci 3. razreda triletnih šol) ali pa prepis spričevala zadnjih dveh razredov (učenci, ki so šolanje ze povsem končali). Gojence srednjih vojaških šol, ki bodo šolanje zaključili letos, in aktivne nižje oficirje bodo o načinu, kako naj vlože prošnje, seznanili na poveljstvih enot oziroma upravah ustanov. RAZPIS VELJA DO 20. APRILA 1981! Gojence bodo izmed prijavljenih kandidatov izbrale komisije na vojaških akademijah, ki bodo kandidate obvestile o svojih sklepih do konca avgusta 1981. NAŠ GLAS 8 13 INDOK CENTER Vsa druga pojasnila v zvezi z razpisom lahko kandidati dobe pri občinskem upravnem organu za ljudsko obrambo, upravi ljubljanskega vojaškega okrožja in na vojaških akademijah. DOSEDANJI ODZIV NA NATEČAJA ... Na "Natečaj za sprejem kandidatov za učence splošnih srednjih vojaških šol in gojence srednjih vojaških šol rodov in služb v letu 1981" ("Naš glas" ga je objavil v letošnji 2. številki!) so se prijavili u-čenci z osnovnih šol na Senovem, v Brestanici, Krškem, Podbočju (povsod po en učenec) za Splošno srednjo vojaško šolo "Franc Rozman - Stane" v Ljubljani ter učenec z OŠ Kostanjevica za Letalsko splošno srednjo šolo "Maršal Tito" v Mostarju. Na natečaj, ki ga "Naš glas" objavlja v tej številki, se je zaenkrat prijavil en kandidat. Omeniti velja še, da je dose-daj prijavljena za FSPN -smer SLO ena kandidatka. Smer SLO izobražuje diplomirane obramboslovce oziroma profesorje za predmet obramba in zaščita. POUK VOJAŠKIH VEŠČIN IN SPRETNOSTI ZA ŠTUDENTKE- PROSTOVOLJKE Občinska konferenca ZSMS Krško je začela z evidentiranjem študentk 1. letnikov iz naše občine, ki se bodo vključile v pouk vojaških veščin in spretnosti v izmenah od 28. 6. do 11.7. in od 12.7 do 25.7.1981. Na pobudo Sveta Predsedstva SR Slovenije za ljudsko obrambo bo 3ekretariat za ljudsko obrambo SR Slovenije organiziral v letu 1981 pouk vojaških veščin in spretnosti za študentke prvih letnikov višjih in visokih šol. Izvedba pouka predstavlja realizacijo stališča Predsedstva SFRJ o usposabljanju študentk višjih in visokih šol v osnovnih znanjih in veščinah za oborožen boj. Program je podoben programu, po katerem se usposabljajo štu* denti, le da je prilagojen psihofizičnim sposobnostim deklet. V letošnjem letu se bo v dveh izmenah usposabljalo 240 študentk iz vse Slovenije. Pouk bo potekal v Domu obrambne vzgoje v Mariboru. Prijavnice zbira upravni organ za ljudsko obrambo naše občine. NAŠ GLAS 8_________________2A_________________INDOK CENTER OBJAVA Skupnosti otroškega varstva Krško Na podlagi 61. člena Zakona o družbenem varstvu otrok (Uradni list SRS, št. 35/79) in 15. člena Samoupravnega sporazuma o temeljih plana Občinske skupnosti otroškega varstva za obdobje od leta 1981 - 1985 je skupščina Skupnosti otroškega varstva Krško, po predhodnem usklajevanju v Skupnosti socialnega varstva Krško, na 11. skupni seji zbora uporabnikov in zbora izvajalcev dne 30. 3- 1981 sprejela SKLEP 0 VIŠINI DENARNIH POMOČI IN DOHODKOVNIH POGOJIH V LETU 1981. I. Pravico do denarne pomoči ima v znesku: - 1.000 din mesečno otrok, če je dohodek družine, v kateri otrok živi oziroma v katero spada, do 2.200 din mesečno na družinskega člana; - 600 din mesečno otrok, če je dohodek družine, v kateri otrok živi oziroma v katero spada, 2.200 do 2.800 din mesečno na družinskega člana; - 4-00 din mesečno otrok, če je dohodek družine, v kateri otrok živi oziroma v katero spada, 2.800 do 3.900 din mesečno na družinskega člana. Pravica do denarne pomoči se ugotavlja na osnovi dejanskega socialnega položaja družine, v kateri otrok živi oziroma v katero spada, oziroma na osnovi dejanskega socialnega položaja otroka. Pri upoštevanju socialnega položaja družine se upoštevajo vsi uohodki, ne glede na vir ali predpise, po katerih jih ima družina ali otrok. Dohodek iz kmetijske dejavnosti se upošteva v šestkratnem znesku katastrskega dohodka. Dohodek delovnih ljudi, ki opravljajo samostojno dejavnost z osebnim delom in z delovnimi sredstvi v lasti občanov, se u-gotavlja na osnovi bruto davčne osnove. II. Pravico do povečane denarne pomoči ima v znesku: - 320 din mesečno telesno ali duševno prizadet otrok; - 150 din mesečno otrok, ki ima edinega hranilca. Pravico do povečane denarne pomoči ima otrok, ki je upravičen do denarne pomoči, Če je družina zaradi otrokove prizadetosti ali zavoljo tega, ker ima otrok edinega hranilca, v bistveno težjem socialnem položaju. III. Za člane občanove družine se štejejo še starši, ki jih občan in njegov zakonec preživljata, če dohodek staršev ne presega 1.300 din mesečno, s tem da se dohodek iz kmetijske dejavnosti upošteva v 6-kratnem znesku katastrskega dohodka. NAŠ GLAS 8________________15_________________INDOK CENTER IV. Občanu, ki s člani svoje družine živi na kmetijskem posestvu sorodnika, po katerem ima on ali katerikoli član njegove družine pravico do zakonitega dedovanja, se šteje, da ima dohodek iz kmetijske dejavnosti, razen če dokaže nasprotno. Višina dohodka iz kmetijske dejavnosti iz prejšnjega ostavka te točke se ugotovi tako, da se dohodek iz kmetijske dejavnosti deli na lastnika posestva in člane njegove družine, ki jih je on dolžan preživljati, ter na občanovo družino, če občan ne dokaže, da tega dohodka nima. V. Občani, ki so uveljavljali pravico do denarne pomoči po dosedanjih predpisih, morajo predložiti dokazila o upravičenosti do denarne pomoči najpozneje do 15» 3» 1981, sicer se jim s 1. majem 1981 ustavi izplačevanje denarne pomoči. VI. Ta sklep se objavi v Uradnem listu SRS in začne veljati 1.. maja 1981. Številka: 53/81 SKUPNOST OTROŠKEGA VARSTVA Datum: 30. 3. 1981 KRŠKO Predsednik skupščine: Slavko Šribar 1. r. Na podlagi 61. člena Zakona o družbenem varstvu otrok (Uradni list SRS, št. 35/79) in 15. člena Samoupravnega sporazuma o temeljih plana Občinske skupnosti otroškega varstva Krško a obdobje 1981 - 1985 je skupščina Skupnosti otroškega varstva Krško, po predhodnem usklajevanju v Skupnosti socialnega varstva Krško, na 11. skupni seji zbora uporabnikov in zbora izvajalcev dne 30. 3- 1981 sprejela SKLEP 0 VIŠINI DENARNE POMOČI ZA OTROKE IZ KMEČKIH IN DRUGIH DRUŽIN IN 0 DOHODKOVNIH POGOJIH V LETU 1981. I. Otroci iz kmečkih in drugih družin, ki jim je pomoč nujno potrebna (v nadaljnjem besedilu: drugih družin), imajo pravico do denarne pomoči v znesku 360 din mesečno. II. Težje telesno ali duseviio prizadeti otroci in otroci, ki imajo edinega hranilca, imajo pravico do povečane denarne pomoči: - 320 din mesečno, če so težje telesno ali duševno prizadeti; - 150 din mesečno, če je roditelj, pri katerem otrok živi o-ziroma h kateremu spada, edini hranilec. NAŠ GLAS 6________________16__________________INDOK CENTER Pravico do povečane denarne pomoči ima otrok, ki je upravičen do denarne pomoči, če je družina zaradi otrokove prizadetosti ali zavoljo tega, ker ima otrok edinega hranilca, v bistveno težjem socialnem položaju. III. 3. Otroci iz kmečkih in drugih družin imajo pravico do denarne pomoči, če izpolnjujejo naslednje pogoje: - da je dohodek iz kmetijstva glavni (poglavitni) vir dohodka njihovih družin ali so brez dohodka, - da živijo v kmečkih gospodinjstvih, katerih skupni katastrski dohodek ne presega 9.000 din oziroma 2.800 din katastrskega dohodka letno na družinskega člana. 2. Otrokom iz kmečkih in drugih družin, katerih dohodek presega višino dohodka, določenega v drugi alinei te točke, se lahko prizna pravica do denarne pomoči, če živijo v težjih razmerah zaradi večjega števila otrok ali bolezni o-ziroma invalidnosti staršev. 3. Skupnost otroškega varstva v občini lahko v izjemnih primerih določi višjo ali nižjo denarno pomoč, kot je določena v I. točki tega sklepa, če je to utemeljeno s socialnim stanjem družine. Skupnost sprejema te sklepe v okviru sredstev na podlagi števila otrok in višine denarne pomoči, določene s I. točko tega sklepa. 4. Pri ugotavljanju socialnega položaja družine se poleg katastrskega dohodka upoštevajo tudi drugi dohodki. IV. Za člane obcanove družine se štejejo starši, ki jih občan in njegov zakonec preživljata, če dohodek staršev ne presega 1.300 din mesečno, s tem da se dohodek iz kmetijske dejavnosti upošteva v 6-kratnem znesku katastrskega dohodka. V. Dokazila o upravičenosti do denarne pomoči po tem sklepu morajo občani vložiti najpozneje do 1. aprila 1981, sicer se jim s 1. majem 1981 ustavi izplačevanje denarne pomoči in povečane denarne pomoči. VI. Ta sklep se objavi v Uradnem listu SRS in začne veljati 1. maja 1981. Številka: 52/81 SKUFNOST OTROŠKEGA VARSTVA Datum: 30.3-1981 KRŠKO Predsednik skupščine: Slavko Šribar 1. r. "NaS GLro" - skupno delegatsko glasilo občine Krško -Izdajatelj: INDOK center občine Krško - Odgovorni urelnik: Ivan Kastelic - Cblikovalec: Ni ko Keše - i.aklada: 6^0 izv. - Izhaja po potrebi - Tiska "tiskarna" o'0 Krško - Naslov uredništva: INDOK center občine krško, CKŽ 14, 68270 Krško - Telefon: (06P) 71 - 711, interna 3? - Veseli oorao vsakega vašega prispevka ali informacije!