ASM K URADNI VESTNIK OBČIN: GROSUPLJE © HRASTNIK © LJUBLJANA-BEŽIGRAD © CENTER © MOSTE-POLJE © SISKA @ VIC-RUBNIK © ZAGORJE OB SAVI IN MESTNEGA SVETA LJUBLJANA Ljubljana, 31. oktobra i968 LETO XV., ŠT. 25 MESTNI SVET Sm?rn'ce za delo mestnega sveta in njegovih organov »1 Sedanji politični položaj zahteva i>olj kot kdajkoli dos,ej, oa se /se iružbcno-poli lične skupnosti s <.o-iimi predstavniškimi cigani in tiruž-beno-politične argadizaeije na vseli ravneh, delovne in druge oiganizoci-ie ter občani z največjo zavzetostjo maksimalno angažirajo za hitrejše 'n učinkovitejše reševan.e zaupanih jim dolžnosti in nalog. Izhajajoč iz tega dejstva in hkrati upoštevajoč smernice predsedstva in izvršnega komiteja CK ZKJ z dne 9. junija 1968 o najvažnejših naldgah ZK pri razvijanju sistema družbenoekonomskih In političnih odnosov ter akcijski program Zveze komunistov v Ljubljani se tudi mestni svet Ljubljana z vsemi svojimi org--.nl Pridržuje in vključuje v splošna prizadevanja za nadaljnje razvijanje in hitrejše uresničevanje smotrov gospodarske in družbene reforme. Na podlagi svojih pristojnosti, Pravic in dolžnosti, izhajajoč i/. ustave, zakonov, mestnega statuta in drugih zakonitih predpisov ter v Prizadevanju za izpolnitev zastavljenih širših ciljev družbeno-ekonotn-skega razvoja Ljubljane jt mestni svet na 17. redni seji dne 2. oktobra t968 sprejel naslednje SMERNICE delo mestnega sveta in njegovih organov 1. V sistemu komunalne samouprave v Ljubljani ima poleg petih vbčin kot družbeno-poliličnih skupnosti posebno mesto in vlogo mestni kot samoupravni organ mesta. Poseben poudarek je ta vlog-, dobila v,obdobju zadnjih treh let po odpravi okraja, ko je mestni svet kot se-®Wni del komunalne samouprave povzel vrsto zadev, ki so skupnega Pnroena za mesto. Doseženi rezultati strjujejo opravičenost takšnega az.voja in pravilnost poti vsestranskega medsebojnega sodelovanja ki se izraža v potrebi skladba In učinkovitega urejanja skup-J“h mestnih zadev in vzpoeedno s j*n v obstoju, razvoju in delovanju a,e8tnega sveta. Hitrejši razvoj Ljubljane kot nacionalnega, političnega, kulturnega P gospodarskega središča SR Slove-skupna skrb občin in mesta. k ie bomo tudi v prihodnje težili skladnejšemu in učinkovitejše-Urejanju skupnih mestnih zadev r* sl dosledno prizadevali še v na-krepiti in poglabljati medseboj-sodelovanje. Posebna pozornost v teh prizadevanjih gre javnosti dela in krepitvi gospodarskih stikov z občani, kar bo vsekakor trdnejši temelj nadaljnjega razvoja socialistične demokracije, pravilnosti v odločanju in dvigu ugleda mestnega sveta. 2. Gospodarstvo mesta Ljubljane se ;e v minulih dveh letih razvijalo p 'd vplivom reformnih ukrepov. Predvrem je za to obdobje značilen umirnejši tempo rasti proizvodnje Neobhodni so dodatni ukrepi in taka Investicijska politika, ki bo poživila tisto proizvodnjo, ki bo tud: v perspektivi dajala optimalne rezultate V obdobju reforme so se zaostrili pogoji gospodarjenja in povečala se je razlika v ekonomskem položaju posameznih delovnih organizacij. Nekatera podjetja z nizko preduktiv-nostjo dela so se znašla v težkem finančnem položaju. Vse to zahteva, da nujno pristopimo k temeljitemu -analiziranju poslovanja teh delovnih organizacij z namenom, da ugotovimo realnost pogojev za njihov nadaljnji obstoj in razvoj, oziroma možnosti za preusmeritev njihove proizvodnje. V tem položaju so se zmanjšale tudi možnosti za odpiranje novih delovnih mest. Mestni svet je že ob priliki razprave o analizi zaključnih računov delovnih organizacij za leto 1967 med ostalim ugotovil tudi to dejstvo In zato sklenil, da se v sporazumu s skupščinami občin Ljubljane ustanovi združeni sklad skupnih rezerv gospodarskih organizacij, v katerega bi se stekal del sredstev občinskih skupnih rezerv gospodarskih organizacij. To možnost je potrebno podrobneje proučiti. S sredstvi tega sklada bi lahko učinkovito vplivali na modernizacijo in rekonstrukcijo obstoječih kapacitet, na oživljanje ter stabilizacijo obstoječih obratov in podjetij ter tako ustvarjali večje možnosti za potrebno prekvalifikacijo nekaterih delavcev ln novo zaposlovanje nezaposlenih. Zato je nujno, da v sodelovanju s skupščinami občin Ljubljane pristopimo k realizaciji tega sklepa. Razen tega je takoj proučiti tudi druge gospodarske instrumente, s katerimi se da učinkovito stimulirati investicije, Id dajejo nova delovna mesta. Predvsem pa moramo naročiti analizo, ki bo pokazala v katerih dejavnostih je potrebno in možno hitro in poceni odpirati nova delovna mesta. Pri tem kaže največjo pozornost posvetiti trgovini, ki je lani in letos zaposlila večino novih' delavcev, industriji, obrti, ki Je deficitarna ln gostinsko-turistični dejavnosti, Id ima še velike možnosti razvoja, posebno v povezavi z ustrezno trgovino in industrijo. Pri nadaljnjem gospodarskem in urbanističnem razvoju mesta je posvetiti posebno skrb temeljnim nosilcem gospodarskega razvoja in prek analitičnih, programskih in prognostičnih spoznanj- usmerjati njihovo nadaljnjo rast. Programi razvoja posameznih panog morajo vključevati tudi potrebe tistih mestnih zemljiških površin in njihovega komunalnega opremljanja, ki so namenjene v proizvodne potrebe. Pri programiranju velja poudariti vlogo najmočnejših gospodarskih panog — trgovine, gradbeništva, industrije, prometa pa tudi obrti, gostinstva in turizma. Glede na poseben pomen trgovine je treba pospešiti delo na izdelavi programa razvoja trgovine v Ljubljani. Ljubljana nima organizacije, ki bi integrirala interese celotnega gospodarstva, ki bi vzpodbujala s svojo koordinacijsko in usmerjevalno vlogo k uspešnejši gospodarski aktivnosti. Očftna je potreba po taki organizaciji. Zato moramo takej pristopiti k proučitvi, ali kaže za Ljubljano ali ljubljanski gospodarski bazen ustanoviti gospodarsko zbornico ali pa morda druge oblike asoc"acij zainteresiranih organizacij (npr. poslovna združenja). V strukturi gospodarstva opažamo še premajhen delež terciarnih dejavnosti zlasti v storitveni obrti. To vprašanje je mestni svet že obravnaval in sprejel ustrezne smernice. Treba pa bo stalno nadzorovati njihovo dosledno izvajanje. 3. Za smotrno vključevanje gospodarskih zmogljivosti v komunal-no-tehnlčni organizem mesta ostaja Generalni plan urbanističnega razvoja Ljubljane tudi v bodoče osnovni usmerjevalni dokument, koordinator in Integra tor najrazličnejših investicijskih pobud. Vendar pa izvajanje tega plana ne more biti le v poglabljanju lastnih načel, v njegovi nadaljnji obdelavi ln konkretizaciji ter ■ tem v operativno grafični in normativni usposobitvi * podrobnejšo obdelavo njegovih osnovnih dokumentov, pač pa mora sloneti predvsem na naslednjih ključnih sistemskih postavkah: na zemljiški politiki, problematiki urbanske ekonomike, lokacijski politiki, politiki zavarovanja družbenih koristi ln zavarovanja koristi občanov ter na problematiki strokovnih in upravnih služb na področju urbanistične regulative. V času preverjanja tako zastavljenih načel bomo pri izvajanju generalnega plana tudi v bftdočc težili za koordiniranim ln vzporednim sodelovanjem temeljnih nosilcev ur-banskega razvoja po časovno, tehnično prostorsko in ekonomsko opredeljenih etapah, katere naj postanejo sestavni del urbanističnega programa in načrta mesta. Glede na velike potrebe in omejene materialne možnosti je treba dokončno prenehati z dosedanjo prakso številnih gradbišč v Ljubljani — tako na področju komunalno stanovanjske izgradnje, izgradnje in rekonstrukcijo mestnega središča in centralnih površin, kot tudi zazidave industrijskih predelov. Interes investitorjev za etapno izgradnjo je treba vzpodbujati z ekonomskimi ugclnosmi, investitorje, ki žele graditi izven etape, pa obremeniti z vsemi stroški komunalnega urejanja in opremljanja zemljišč. Zaradi nenormalnih odnosov na področju zemljiške politike jc zemljiška lastnina oz. užlvalna pravica na nacionaliziranih gradbenih zemljiščih še vedno eden od najpomembnejših faktorjev in večkrat dejanski regulator urbanizacije mest. Angažiranje gradbenih zemljišč naj se v bodoče izvaja^ smotrno po sprejetih etapah in na osnovi programov ko-munalno-stanovanjske izgradnje, izgradnje centralnih mestnih površin itd. v okviru enotne organizacije za urejanje mestnega zemljišča, ki bo zasledovala politiko določenih koncentracij izgradnje. Ob taki kom- \ pleksni pripravi zemljišč bi že v fazi priprave izgradnje lahko računali na aktivno sodelovanje bank. Uspešno izvajanje generalnega plana je odvisno tudi od ustrezne lokacijske politike. Zato bodo naši napori usmerjeni tudi v čim prejšnjo pripravo temeljnih normativnih aktov, ki bodo zadovoljivo urejali urbanistično dejavnost v. Ljubljani (vsebino urbanistične dokumentacije, izdelavo ln način sprejemanja, lokacijo, urbanistično službo in urbanistično inšpekcijo). Kljub temu, da sedanja zakonodaja na področju urbanizma zagotavlja demokratičen postopek pri sprejemanju in realizaciji urbanističnih dokumentov, še vedno lahko zasledimo nekatere deformacije pri izvajanju. Vzrok tega ni le neurejena zemljiška politika, trenutna upravna praksa in podobno, temveč tudi nenehni konflikt posameznih kratkoročnih teženj z dolgoročnimi interesi splošnega družbenega pomena pri izkoriščanju razpoložljivega funkcionalnega prostora. Zato bomo povsod tam, kjer urbanistični načrt to dovoljuje, težili za hitrim in or- 108 ganiziranim lokacijskim postopkom, kjer pa to ni možno, pa za najbolj rigoroznim zavarovanjem interesov splošnega družbenega pomena. Nekatere od teh problemov že rešujemo na podlagi nedavno sprejetih smernic mestnega sveta o preventivnih in represivnih ukrepih za preprečevanje nedovoljenih gradenj. Za nadaljnji razvoj mesta je prav tako kot urbanizacija sama pomemben faktor napredka tudi razvoj regionalne in mestne infrastrukture. Odmaknjenost posameznih realizacij nas ne sme odvrniti od snovanj, saj je pravočasna priprava projektne dokumentacije (avtocestni sistem, ljubljansko prometno središče itd.) najzanesljivešje sredstvo za njihovo postopno ostvaritev! V ožjem smislu pa hiter gospodarski in družbeni razvoj Ljubljane zahteva vedno večja investicijska vlaganja, ki naj zagotovijo neovirano funkcioniranje mestnega organizma. Časovno in materialno opredeljen odraz teh potreb je realizacija že sprejetih komunalnih investicij mestnega pomena. 4. V življenju mesta je dobro urejena komunalna dejavnost eden osnovnih pogojev za opravljanje funkcij mesta. Zato je mestni svet v minulem obdobju posvečal razvoju komunalnih dejavnosti še v osebno pozornost. V obdobju izvajanja gospodarske in družbene reforme so na tem področju doseženi v Ljubljani pomembni uspehi. Ureditev ustrezne materialne osnove in razvoj samoupravljanja v tej družbeni dejavnosti sta bila podlaga za postopno uvajanje ekonomskih odnosov. K temu je prispevala izredna aktivnost pri sprejemanju zvezne, republiške in lokalne zakonodaje, ki je podlaga ureditve sistemskih vprašanj financiranja in določitvi statusa komunalnih organizacij oziroma komunalnih dejavnosti za organizacije in dejavnosti posebnega družbenega pomena. Taka opredelitev komunalne dejavnosti je bistvena novost (v našem pravnem sistemu), ki omogoča kvalitetne premike ob posebnih pravicah in dolžnostih občin, oziroma mesta do razvoja teh dejavnosti. Dosledno izvajajoč predpise s tega področja, je mestni svet zagotovil zaščito neposrednih potrošnikov komunalnih storitev in komtmalnih delovnih organizacij, hkrati pa tudi Interesov mesta kot celote. V tej dejavnosti je v precejšnjem obsegu uspel zagotoviti tudi ustrezno javnost dela Osnovna načela politike qo komunalnih delovnih organizacij je mestni svet začrtal s smernicami za poslovanje in razvoj teh organizacij, ki imajo v posamičnih poglavij trajnejšo vrednost. Zato so te smernice za komunalne delovne organizacije temeljno vodilo poslovanja. Mestni svet bo tudu v prihodnje spremljal izvajanje sklepov, izvirajočih iz smernic, in s tem bo prispeval 1; uresničevanju načel komunalne politike Posebno skrb pa bo zaiadi oblikovanja stalnejše politike pri komunalnem urejanju mesta, njegovega lepšega izgleda, kvalitetnejših komunalnih storitev ter pospeševanja turizma posvetil programiranju komunalnih dejavnosti (letnim, srednjeročnim in dolgoročnim programom investicij ter programom investicijskega vzdrževanja, določitvam etap stanovanjsko-komunalne graditve, urejanju stavbnih zemljišč b:uni sami neposredno ali pa prek svojih Predstavnikov. Takšne oblike de.ib bi morale biti vodilo vsem samoupravnim skupnostim. Mostni svet no intenzivno spremljal dejavnost in razvoj ter se bo zato aktivno vključil v prizadevanja temeljne izobraževalne skupnosti pa tudi dru"ih samoupravnih skupnosti. 10. Na področju zdravstvene službe so v zadnjem času izvršeni bistveni premiki s težnjo zagotoviti Večjo kvaliteto zdravstvenega varstva občanov. Izvršena' je r. >r„-mi-zacija mreže zdravstvenih domov in °bratnih ambulant ter lekarn na območju občin Ljubljane in Grosuplje Ustanovljena sta skupen zdravstveni Uom in enotna centralna lekarna Ljubljana, ki skrbita za zdravstveno ^aščito prek 200.000 zavarovancev. ~aradi obsežnosti in razdrobljenosti dosedanje organizacije zdravstvenih Vstanov reorganizacija zdravstvene službe v Ljtibljani še ni povsem izvršena. S postopnimi posegi ob nak-uadnem vključevanju še nekaterih "Utbulant v sestav zdravstvenega torna, se organizacija zdravstvene službe še naprej dopolnjuje in obsuje. Da bi organizacijske spremembe v zdravstveni službi dosegle zaželeni I l^rnon, bomo* še nadalje intenzivno Premijah potek reorganizacije zdr