AKCIJSKI PROGRAM POD LUPO DELEGATOV IN PREDSEDSTVA OK SZDL Veliko dela na področju stanovanjskega gospodarstva Mestna in občinska konferenca SZDL so s 15. avgustom posredovale v javno razpravo predlog akcijskega programa za uresničevanje samoupravnih družbenoekonomskih odnosov na področju stanovanjskega gospodarstva v Ljubljani. Sama javna razprava je sicer že zaključena, vendar bo pred končnim sprejemom tega predloga predlagatelj še upošteval pobude, pripombe in predloge. Ob strnjevanju te razprave v naši občini so tako delegati vseh treh zborov občinske skupščine in samoupravne stanovanjske skupnosti kot tudi predsedstvo OK SZDL, sprejeli več zaključnih ugotovitev. Med pr-vimi je tudi ta, da je bil čas poteka razpra-ve pravzaprav neprimeren (avgust, prva polovica septembra) in je bila tako po- globljenost razprav v temeljnih sredinah precej zmanjšana, pa tudi predlog ni bil obravnavan povsod. Položaj stanovanjskega gospodarstva v našem mestu je vse prej kot zavidljiv. Sre-čujetno se ne samo z že kar »kroničnim« pomanjkanjem stanovanj, prepočasno in predrago tovrstno gradnjo, pač pa tudi s slabo razvitimi samoupravnimi odnosi, ki učinkovitejši pristop pri razreševanju ko-pice težav močno zavirajo. Predlog akcijskega programa obsega vrsto kvalitetnih posegov in sistemskih preoblikovanj družbenoekonomskih od-nosov. Pa vendarle, je bila enotna zaskrb-ljenost domala vseh razpravljalcev, da so roki za izvedbo vseh v programu zajetih nalog prenapeti in nerealni, povsem na mestu. Samo primer: od skupno 60 nalog naj bi jih 24 izpolnjevali sindikati, časovno pa so opredeljene do konca leta 1979! Bojazen, da bomo imeli sicer dober pro-gram na papirju, v vsakdanu pa se nam kaj kmalu lahko zvodeni, je upravičena. Glasne so bile pobude in zahteve, da se sočasno pohiti tudi s pripravami in spreje-mom osnovnih dveh zakonov - Zakona o stanovanjskem gospodarstvu in Zakona^©" stanovanjskih razmerjih, saj smo bili že dosedaj marsikdaj neučinkoviti prav zara-di neusklajene zakonodaje. To področje stanovanjskega gospodarstva ureja zzako-nosko močjo trenutno kar 72 zakonov in predpisov! Ob pomanjkanju stanovanj se srečujemo tudi z velikim številom praznih stanovanj (500-2000?!), očitno je evkfcn-ca pristojnih služb slaba. V praksi se kaj malo izpolnjujeta družbena dogovora o zagotavljanju minimalnih pogojev pri pri-dobivanju stanovanj za novosprejete de-lavce, kot tudi drugi o odpravljanju bara-karskih naselij. Šibka je še marsikje vloga hišnih svetov, mnogo nedorečenosti pa ostaja odprto tudi pri organiziranju stro-kovnih služb - Staninvest! Izpostavljenih je bilo vrsto kritičnih vprašanj od nasihub vselitev, pa gradnje samskih domov (vključeni morajo biti v soseske), o obre-menitvah služb stanovanjskih skupnosti vse do marsikdaj močno neusklajenega planiranja na vseh ravneh. Skupna učinkovitost bi lahko rodila sa-dove le, če bomo uspeli sistematično reše-vati ključne probleme. Samo izvajanje ak-cijskega programa, ki ga je potrebno po-staviti v trezno časovno zaporedje, pa bo-mo morali zato tekoče spremljati! JANJA DOMITROVIČ