Stoletnica železnice. Prva železnica je bila dograjena 15. septembra 1. 1830. od mesta Liverpool do Manchestra na Angleškem. Istega dne je peljal po tej prvi železniški progi vlak, kakor ga predstavlja gornja slika. — Prve železniške vožnje se je udeležila vsa takratna odlična angleška družba z ministri in mnogoštevilnimi državnimi poslanci. Angleškega kralja najprej niso pustili, da bi se vozil, ker so se bali, da bi se vlaku zgodila kaka nesreča. Že takrat, pri prvi vožnji, se je zgodila železniška nesreča. Je namreč nekemu gledalcu, ki ni opazil pravočasno, da je vlak začel voziti, odrezalo nogo. — Ob tej priliki nas zanima, kdaj so pri nas bile otvorjene železnice in kdaj so po njih prvikrat vozili vlaki. Kolikor smo mogli dobiti in zbrati podatkov, so bile otvorjene naše železnice: Iz Gradca v Celje mimo Maribora in Poljčan je prvikrat vozil vlak leta 1846.; to progo so podaljšali od Celja preko Zidanega mosta do Ljubljane tri leta pozneje in leta 1849. so se naši očetje že lahko peljali z vlakom iz Maribora v Ljubljano. — Iz Maribora mimo Ruš in dalje po Dravski dolini so se peljali prvikrat z vlakom leta 1863., in sicer gori do Celovca in na Tirolsko. Pred 70 leti, to je leta 1860, je bila otvorjena železniška proga od Pragerskega mimo Ptuja in Ormoža do Siedišča, dve leti pozneje pa je lokomotiva prvikrat žvižgala od Zidanega mosta do Brežic. — Železniška proga iz Špilja v Nemško Radgono je bila predana prometu leta 1885., iz Radgone v Ljutomer pa 1. 1890. — Iz Celja v Velenje je vozil vlak po Savinjski dolini prvikrat 1. 1891., iz Dravograda pa šele 1. 1900. — Konjičani so se s svojim vlakom peljali v Poljčane že 1. 1892. Rogatčani so se mogli peljati v Grobelno z vlakom šele 21. dec. 1903. — Slovenejbistričani so se v svojem vlaku prvikrat peljali decembra 1908. — Iz Trgatev ob Renu. Na zapadnem Nemškem, posebno ob reki Renu in Moseli imajo krasne Ormoža v Ljutomer smo se že vinograde in je vinogradništvo na zelo visoki stopnji. Grozdje meljejo kar v vinogradih. m' vozili leta 1925.