Leto 1902. Državni zakonik . za kraljevine in dežele, zastopane v državnem zboru. Kos LIV. — Izdan in razposlan dne 12. junija 1902. Vsebina: (.Št. 114—11«.) 114. Dopustilnica za lokalno železnico Ždar—Tišnov. — 115. Razglas, da seje podaljšal rok za začetek obrata lokalne železnice Kadefi— Vilemov. — 11«. Razglas o ustanovitvi podružnice pomožnega carinskega urada Vallarsa v Pianu della Fugazza (Streva) za dobo poletnih mesecev leta 1902. 114. Dopustilnica z dne 7. junija 1902. 1. za lokalno železnico Ždar—Tišnov. Na podstavi Najvišega pooblastila dodeljujem v porazumu z udeleženimi ministrstvi delniški družbi „Lokalna železnica Nemški lirod—Ždšr“ po pogojili in načinih, določenih v nastopnem, v zmislu določil zakona o dopuščanju železnic z dne 14. septembra 1854. 1. (drž. zak. št. 238) in pa zakonov z dne 31. decembra 1894. 1. (drž. zak. šl. 2 iz 1895. I.) In z dne 1. julija 1901. 1. (drž. zak. št. 85) zaprošeno dopustilo za gradnjo in obrat lokomotivne železnice, katero bo kol lokalno železnico s pravilnim tirom napravili od družbinc postaje Ždar v Tišnov: Dodelano železnico je takoj izročiti javnemu prometu ter vzdrževati po njej obrat nepretrgoma ves čas, dokler bo trajalo dopustilo. Da se bode držala gorenjega roka za gradnjo in pa da napravi in opremi železnico dopustilu primerno , naj da koncesijonarka na zahtevo državne uprave zagotovilo, položivši primemo varščino v vrednostnih papirjih, v katerih se smejo nalagati novci varovancev. . Ako se ne bi izpolnjevale gorenje dolžnosti po krivdi koncesijonarke, se sme izreči, daje zapala la varščina. §• 3. Da izdela dopuščeno železnico, se dodeljuje koncesijonarki pravica razlastitve po določilih do-tičnih zakonitih predpisov. §• 1. Za železnico, ki je predmet te dopustilnice, uživa koncesijonarka v členit V zakona z dne 31. decembra 1894. 1. (drž. zak. št. 2 iz I. 1895.) omenjene ugodnosti. Isto pravico je podeliti koncesijonarki tudi zastran tistih dovlačnic, ki se morda naredé in o katerih bi državna uprava spoznala, da je njih naprava v javni koristi. §. 2. Gradnjo dopuščene železnice je dokončati naj-dalje v dveh letih, računajo od današnjaga dne. §• Dopustilna doba in ž njo vred v §. 9 lit. b) zakona o dopuščanju železnic izrečena obramba zoper napravo novih železnic se določa na čas raču (Slovenlich.) 95 naje od današnjega dne do vštevši 7. dne novembra 1987. L, ter mine po izteku tega roka. Državna uprava smé izreči, da je izgubilo dopustilo moč tudi pred iztekom gorenjega roka, ako se ne bi izpolnjevale dolžnosti, v § 2 ustanovljene o začetku in dovršitvi gradnje in pa o začetku obrata po taki krivdi koncesijonarke, ki bi se ne mogla opravičiti v zmislu §.11, lit. b) zakona o dopuščanju železnic. §. 5- V ostalem je smatrali lokalno železnico Žddr— Tišnov za celokupno sestavino podjetja lokalne železnice* Nemški Brod—Ždar, ki je predmet dopu-stilnice z dne 8. novembra 1897. 1. (drž. zak. št. 260), in to tako, da naj določila te dopustilnice, toda izvzemši tam v §§. 1, 7, 8 in 16 obsežena, zgolj na lokalno železnico Nemški Brod—Ždar uporabna določila, veljajo odslej za obe lokalni železnici kakor enotno podjetje tako-le: I. Določila v §§. 4 do 6, 9 do 15 in 17 do 20 naj veljajo z merilom, 1. da ima koncesijonarka pravico v namen nabave potrebščine za gradnjo lokalne železnice Ždar—Tišnov vzprejeti nadaljnji prednostni zajem, ki se obrestuje s štirimi odstotki, ki ga je razdolžiti v 76 letih računaje od dne dodeljenega dopustila za to progo, in ki je eventualno razložen v delne zadolžnice v tistem nominalnem znesku, ki je potreben v nabavo zneska 6,160.000 K v gotovini, 2. da naj na prvotni prednostni zajem v nominalnem znesku 1,388.000 gl. a. v. enako 2,776.000 K se nanašajoča določila veljajo tudi za nadaljnji zajem, naveden pod številko 1, in to z merilom, da od državnih prispevkov podjetje ne plačuje pri-dobnine, 3. da spada k imovini podjetja, omenjeni v četrtem odstavke §. 5 zgoraj oznamenjene dopustilnice, iz katere je plačati terjatve države za poroštvene nnprednine ali obresti, zlasti tudi odškodnina (številka 4), ki jo je plačati za odkup, in 4. da bodi, ako se odkupita združeni lokalni železnici Nemški Brod—Žd;ir in Ždar—Tišnov, od- škodnina, ki jo plača država, v tem da prevzame država, da plača sama namesto koncesijonarke pod številko 1 oznamenjena prednostna zajma in kake druge po koncesijonarki z odobrilom državne upirave v založbo zaračunljivih napravnih stroškov vzprejete dolgove v zneskih, ki ob času odkupa še niso plačani, in da plača vrhu tega znesek v višini ob času odkupa še nepoplačane delniške glavnice, odbivši kake terjatve države za nepoplačane poroštvene na-prednine z obrestmi vred ali v gotovini ali v državnih zadolžnicah, kakor si to izbere sama. II. Na mesto določil v §§. 2 in 3 zgoraj oznamenjene dopustilnice, ki izgube moč s časom, ko se začne obrat na lokalni železnici Ždar—Tišnov, naj se počenši s tem časom uporabljajo naslednja določila: 1. Za lokalni železnici Nemški Brod—Ždar in Ždar—Tišnov, združeni v enotno podjetje, daje država poroštvo letnega skupnega čistega donosa, ki je enak potrebščini za štiriodstotno obrestovanje z razdolžno kvoto vred prednostnega zajma v nominalnem znesku 1,388.000 gl. a. v. enako 2,776.000 K, ki je knjižno ugotovljen na lokalni železnici Nemški Brod—Ždar, in ki ga je razdolžiti najdalje do 7. novembra 1973. 1., prištevši enakovrstno potrebščino za prednostni zajem, ki se vzprejme v namen nabave novcev za gradnjo lokalne železnice Žddr—Tišnov in ga je poravnati v času do preteka 76. leta dopustilne dobe te lokalne železnice, v tistem nominalnem znesku, ki ga svoje-časno izračuni državna uprava in ki je potreben za nabavo zneska 6,160.000 K v gotovini. Ako bi letni čisti donos obeh združenih železnic ne dosegel jamčenega zneska, bo morala državna uprava dopolniti, kar bo manjkalo. 2. Od letnega čistega donosa, jamčenega po določilih pod št. 1, je porabiti tisti znesek za raz-dolžbo tam oznamenjenih prednostnih zajmov, ki ga določi državna uprava po razdolžnem načrtu, ki ga odobri ona in po katerem je vso napravno glavnico razdolžiti v času, dokler bo trajalo dopustilo. Wittük s. r. 115. Razglas ministrstva za železnice z dne 7. junija 1902.1., da se je podaljšal rok za začetek obrata lokalne železnice Kaden—Vilemov. Na podstavi Najvišega pooblastila se je v §. 2 dopustilnice z dne 22. decembra 1900.1. (drž. zak. št. 220) ustanovljeni rok za dogradbo in začetek obrata lokomotivne železnice od postaje Kadeti— Brunnersdorf na Buštčhradski železnici v Vilemov k stiku s progo državne železnice Kašice—Rado-nice, ki jo je napraviti kakor lokalno železnico z ozkim tirom, podaljšal do 22. decembra 1903. 1. VVittek s. r. 1 16. Razglas finančnega ministrstva z dne 7. junija 1902.1. o ustanovitvi podružnice pomožnega carinskega urada Vallarsa v Pianu della Fugazza (Streva) za dobo poletnih mesecev leta 1902. V Pianu della Fugazza (Streva) na Tirolskem se ustanavlja za čas od 16. dne junija do konca septembra 1902. 1. carinska podružnica, ki hkratu posluje tudi za napovedno postajo pomožnega carinskega urada Vallarsa in je opremljena z oblastmi pomožnega carinskega urada II. razreda. Ocarinjevalna oblast te podružnice naj se omejuje na uvozno odpravo — ne za trgovino določenih stvari — ki jih vozijo seboj z omnibusi dohajajoči popotniki, in pa tistega blaga, ki je določeno za lastno rabo prebivalcev Camposilvana in na prevozu v svoje namenišče ne pride do pomožnega carinskega urada v Vallarsi. Böhm s. r.