Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 Oznaka poročila: ARRS_ZV_RPROG_ZP_2008/1275 ZAKLJUČNO POROČILO O REZULTATIH RAZISKOVALNEGA PROGRAMA V OBDOBJU 2004-2008 A. PODATKI O RAZISKOVALNEM PROGRAMU 1. Osnovni podatki o raziskovalnem programu Šifra programa P5-0126 Naslov programa Sistemski vidiki strategij edukacije in spodbujanja socialne vključenosti v vzgoji in izobraževanju Vodja programa 6565 Bojan Dekleva Obseg raziskovalnih ur 17.850 Cenovni razred B Trajanje programa 01.2004 - 12.2008 Izvajalke programa (raziskovalne organizacije in/ali koncesionarji) 588 Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta B. REZULTATI IN DOSEŽKI RAZISKOVALNEGA PROGRAMA 2. Poročilo o realizaciji programa raziskovalnega programa1 Prijava raziskovalnega progama koncem leta 2003 je vključevala 19 ožjih raziskovalnih tem/vsebin/ciljev. V petletnem izvajanju je skupina uresničila vseh 19 vsebin/ciljev, nekatere tudi širše od sprva predvidenega obsega. V nadaljevanju so prikazani posamezni sklopi raziskovalnih vsebin, na koncu vsakega opisa sklopa pa so v oklepaju navedene vrstne številke posamezne od 19 tem iz prijave programa, ki jih ta sklop vsebuje. 1. Analizirali smo splošna načela in nekatere teoretske predpostavke edukacijskih politik: tu je bila obdelana zlasti konceptualizacija edukacijskih politik kot (inter)disciplinarnega polja, ki je v Sloveniji še v zgodnji fazi nastajanja; povzete so bile nekatere nacionalne prakse v razvoju edukacijskih politik ter še posebej vprašanja edukacijskih politik, ki se zastavljajo pri obravnavi procesov internacionalizacije v izobraževanju. Analizirali smo tudi konceptualizacije vzgojne zasnove javne šole ter izvedli empirično raziskovanje stanja na tem področju. (Tema 1). 2. Analizirali smo dva obsežna segmenta v sodobnih edukacijskih politikah (prvotno je bil planiran en sam) in sicer teoretske koncepte in strateške rešitve (a) v bolonjskem procesu (razumevanje nove vloge univerze, upravljanje / kakovost v visokem šolstvu; spremembe študijskih struktur, evropska / socialna / eksterna dimenzija, ipd.); (b) v izobraževanju učiteljev kot specifičnem segmentu visokega šolstva (strukture izobraževanja; podiplomski in doktorski študij; evropska dimenzija, bolonjski proces in mednarodno sodelovanje na področju izobraževanja učiteljev; raziskovanje v/o izobraževanju učiteljev). (Teme 2, 4 in 5). 3. Rezultati raziskovalnega dela iz prve in druge točke so bili operacionalizirani z oblikovanjem predlogov rešitev (strategija družbenega razvoja in v tem okviru izobraževanja v Sloveniji; strategije prenove visokega šolstva; evropsko in mednarodno sodelovanje na področju visokega šolstva nasploh in posebej izobraževanja učiteljev, ipd.) na različnih ravneh: institucionalni (Univerza v Ljubljani, delno druge visokošolske ustanove doma in v tujini), nacionalna (Slovenija, delno drugi nacionalni sistemi, predvsem v jugovzhodni Evropi), evropska (sodelovanje z Evropsko komisijo, DG EAC, Svetom Evrope ter BFUG - bolonjskim procesom). (teme 3, 4 in 6) Program P5-0126 Stran 1 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 4. Razvijali smo in evalvirali sisteme in modele dodiplomskega in stalnega izobraževanja učiteljev skozi tematiko kompetenc, ki naj bi jih imel evropski/slovenski učitelj v 21. stoletju. Kompetence smo obravnavali kot izhodišče, ki narekuje vse nadaljnje korake v načrtovanju in razvijanju študijskih programov in posameznih učnih načrtov in glede na ugotovitve pristopili k oblikovanju novih študijskih programov. (Tema 4). 5. V okviru mednarodne primerjalne študije smo raziskovali vidika sodelovanja in tekmovanja, uporabljajoč kvalitativno metodologijo za zbiranje podatkov od učiteljev in učencev razrednega pouka v Angliji, na Madžarskem in v Sloveniji, v povezavi s temo državljanstva in podjetništva. Raziskovalna skupina je razvila tudi originalno metodologijo (asociativna grupna analiza obravnavanih konceptov; triangulacijski pristop: opazovanje, intervju z učitelji in s fokusnimi skupinami učencev). (Temi 5 in 7). 6. Z raziskavo možne vloge in zastavitve predmeta državljanske vzgoje smo obravnavali razmerja med koncepti »skupne vrednote«, »vzgoja« in »državljanska vzgoja« ter medpredmetnost državljanske vzgoje. Center za študij edukacijskih strategij na PeF UL je v sodelovanju s Svetom Evrope in UNESCO (Pariz) izvedel mednarodni raziskovalno-razvojni projekt in sestavil instrument, ki sta ga omenjeni mednarodni instituciji privzeli med orodja priporočenih edukacijskih politik. Sodelovanje v mednarodni raziskavi je vodilo v konceptualizacijo indikatorjev aktivnega državljanstva (naročnik Evropska komisija). Sodelujemo v strokovni skupini, ki pripravlja priporočene edukacijske politike Sveta Evrope na področju izobraževanja za demokratično državljanstvo (education for democratic citizenship). (Cilj 7). 7. Narejena je bila analiza mehanizmov reprodukcije nepravičnosti, socialne neenakosti in diskriminacije v sodobni šoli, kakor tudi analiza vprašanja, kako lahko izobraževalni sistem zmanjša svojo vlogo pri reproduciranju družbenih neenakosti in postane bolj vključujoč. Najpomembnejša ugotovitev te medkulturne študije je nedvomno ta, da je vsaka drugačnost v šoli lahko problematična, torej izvor težav za učenca. Kot ključno značilnost posameznika v šoli, zaradi katere najpogosteje pride do diskriminacije in nepravičnosti, pa moramo izpostaviti revščino oziroma vidne znake slabega socialno ekonomskega statusa družine. Tudi znotraj šol v Avstraliji (kot primerjalni državi) se srečujejo s tovrstnimi težavami, pa vendar analiza formalnega nivoja njihovega šolskega sistema kaže, da je le-ta v primerjavi s slovenskim veliko bolj vključujoč in pravičen, izkušnje intervjuvancev z vidika etničnosti pa kažejo na pozitiven odnos do etničnega porekla in njihovega maternega jezika ter uspešno pomoč pri težavah v jezikom okolja. Slovenska šolska realnost se, izhajajoč iz stališč učiteljev, nagiba le k upoštevanju načela enakih možnosti, ne pa tudi ostalih dveh načel (iz teorije Rawlsa). Z vidika etike skrbi se od učiteljev pričakuje odgovornost za učni uspeh učencev kot za konstruktivno reagiranje v različnih konkretnih situacijah. Kot kažejo analize raziskave je odgovornosti učiteljev za doseganje ciljev vzgojno izobraževalnega procesa malo. Poleg tega smo posebej raziskovali dejavnike, ki pomembno vplivajo na uspešnost vključevanja romskih otrok v javni vzgojno-izobraževalni sistem, in v tem kontekstu izvedli tudi standardizacijo dveh dialektov romskega jezika v Sloveniji, (Teme 5, 6, 8, 9, 15, 16) 8. Posvetili smo se tudi preučevanju in akcijsko raziskovalnemu oblikovanju partnerskih mrež z vzgojno izobraževalnimi zavodi na področjih (predvsem) praktičnega pedagoškega usposabljanja študentov, procesov pripravništva, nadaljnjega profesionalnega razvoja učiteljev in na področju skupnih raziskav. (Temi 4 in 6). 9. Na področju teorije kompleksnih sistemov je bila izvedena temeljna meta-študija epistemoloških in metodoloških možnostih za raziskovanje področij, kjer raziskovalec in raziskovano nista ločena (položaj udeleženosti) ter so raziskovani pojavi neponovljivi. Gre za t.i. netrivialne pojave sisteme ali procese. Sem spadajo dialoški, socialni, edukacijski in epistemski (kognitivni) sistemi. Na temeljih kibernetskih in sistemskih pristopov smo razvili inovativno različico epistemologije netrivialnosti iz katere smo nato izpeljali metodološke posledice oziroma smernice. Objavljeni so bili članki z originalno konceptualizacijo raziskovanja skupnostne dinamike, ki skupnost pojmuje kot netrivialni sistem. Ta spoznanja smo prenesli v konkretne kontekste (lokalne) skupnosti in vzgojno izobraževalne institucije. Metodološka spoznanja meta-študije smo prenesli na polje prenove metodoloških študijskih programov. Analizirali smo posebnosti metodologije pedagoškega raziskovanja (in metodologije v pedagoškem raziskovanju). Te ugotovitve smo konkretizirati z navedbo smernic za sestavo učnih načrtov in splošnih smernic za način metodološkega izobraževanja. V zadnjem obdobje smo se izdatno posvetili tudi raziskavam s področja interdisciplinarnih in kolaborativnih procesov na področju pridobivanja in konstrukcije znanja. Nekaj izsledkov je bilo že predstavljenih, vendar je to - izjemno aktualno - področju še v začetni fazi razvoja. (Teme 2, 6 in 17). 10. V okviru sklopa proučevanja profesionalizacije poklicev v polju vzgoje in izobraževanja je potekala obdelava podatkov, dobljenih na vzorcu odraslih med 28-65 leti starosti z namenom raziskovanja prediktorjev občutka osebne koherentnosti ter primerjave dobljenih rezultatov z rezultati na s hrvaškem vzorcu (medkulturna študija). Raziskovali smo kompetence, ki so Program P5-0126 Stran 2 od 22 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 potrebne za učinkovito izvajanje supervizorjeve vloge. (Teme 12, 13 in 14). 11. Primerjalno teoretsko smo raziskovali modele supervizije in relativno izvirni slovenski edukacijsko-razvojni model supervizije analizirali s stališča specifičnih metod in tehnik, možnosti osebnostnega razvoja strokovnjakov ter potrebnih strokovnih kompetenc. (Teme 6, 12 in 14). 12. Akcijsko raziskovalno smo razvili nov model socialno-pedagoškega dela s specifičnimi ranljivimi skupinami mladih (osipniki in mladi z izkušnjo duševne bolezni), ki temelji na integrativnem delu, ki poleg socialno pedagoških dimenzij vključuje gledališki medij. Gre za interdisciplinarno zasnovan program dela, usmerjen v opolnomočenje, razvijanje osebnih in socialnih kompetenc skozi proces skupinskega umetniškega kreativnega ustvarjanja. Program temelji na aktivni vključitvi mladih v skupen izkustveni proces in je usmerjen v ozaveščanje in razvoj naslednjih potreb udeležencev/udeleženk: vključenost v vrstniško skupino, ki sledi skupnemu cilju, učenje odgovornega sprejemanja svoje vloge v skupini, spoznavanje zakonitosti skupinsko-dinamičnih procesov, samoizražanje in predelava emocionalnih in socialnih stisk skozi raznovrstne umetniške medije, med katerimi zavzema ključno mesto dramska ustvarjalnost, doživljanje sprejetosti, varnosti, rednosti ter zanesljivosti skozi proces učenja in ustvarjanja, prevzemanje odgovornosti za končni rezultat - predstavo in nastopanje, ki omogoča predstavitev v javnosti in samopromocijo. Model je bil raziskovalno evalviran in se je že tekom petih let razširil na več prodročij praktičnega dela. (Teme 11, 15 in 18). 13. Na področju raziskovanje različnih vidikov socialne izključenosti sta bila dva raziskovalna fokusa usmerjena na brezdomstvo ter na brezposelnost mladih. Primerjalno teoretično je bil opredeljen položaj in narava brezdomstva ter empirično analizirani življenjski pogoji in značilnosti brezdomcev v Ljubljani, kar je v našem okolju pomenilo v veliki meri pionirsko delovanje. S celo paleto metod smo tako kvantitativno kot kvalitativno raziskovali različne plasti, pojavne oblike, nivoje tega pojava ekstremne socialne izključenosti. Raziskovali smo življenjske položaje brezdomcev, organizacijsko strukturo, javno mnenje na tem področju, medijske diskurze ter na podlagi vsega omenjenega z akcijskim raziskovalnim pristopom oblikovali nove modele in projekte dela z brezdomci. Osnovna naravnanost raziskovanja življenj socialno ekstremno izključenih je bila neinvazivnost in dialog, osnovna naravnanost na novo oblikovanih mrež pa je koncipiranje mrež samopomoči teh posameznikov, ki bi zmanjševale njihovo vsakršno odvisnost in sledile cilju vse večje avtonomnosti. (Teme 16, 18 in 19). 14. Na področju brezposelnosti mladih je bil analiziran njihov položaj, preverjene hipoteze o odnosih med posameznimi dimenzijami njihove socialne izključenosti, ugotovljeni varovalni in ogrožujoči dejavniki njihovega psihosocialnega položaja in razvoja, ter evalvirane sedanje strokovne prakse na tem področju. (Temi 16 in 18). 15. Raziskovanje posameznih odklonskih pojavov se je osredotočalo na pojave nasilja, z migracijami povezanih medkulturnih konfliktov, mladinskega prestopništva ter modelov obravnavanja uporabnikov drog. V zvezi z mladinskim prestopništvom je bila razvita in uporabljena medkulturno primerljiva metodologija merjenja obsega prestopništva ter z njim povezanih vzročnih dejavnikov (v tujini izdana znanstvena monografija), v zvezi z obravnavanjem uporabnikov drog pa razvita in preizkušena originalna metodologija evalviranja tovrstnih programov. (Temi 16 in 18). 16. Razvit in (v okviru mednarodnega projekta) evalviran je bil poseben model mentorstva kot oblike neformalnega izobraževanja, rezultati pa objavljeni v monografiji, namenjeni posebej temu modelu. (Teme 15 in 18). 3. Ocena stopnje realizacije zastavljenih raziskovalnih ciljev2 Raziskovalni cilji so bili po naši oceni realizirani v zelo veliki meri, pri nekaterih od zastavljenih 19 temah tudi širše od sprva predvidenega obsega. Povsem uresničena je bila temeljna zahteva programa po izhajanju iz potrebnosti interdisciplinarnega lotevanja vprašanj strategij edukacije in spodbujanja socialne vključenosti v vzgoji in izobraževanju, s pomembnim teoretsko metodološkim prispevkom sistemskih znanosti. Najširši okvir za obravnavanje bolj specifičnih izmed 19 raziskovalnih tem so pri tem dajali naslednji podprojekti oz. parcialna področja raziskovanja: analiza splošnih načel in teoretskih predpostavk edukacij skih politik; analiza mehanizmov reprodukcije nepravičnosti, socialne neenakosti in diskriminacije v sodobni šoli; meta-študija epistemoloških in metodoloških možnostih za raziskovanje področij, kjer raziskovalec in raziskovano nista ločena ter so raziskovani pojavi neponovljivi; analiza različnih vidikov in mehanizmov nastajanja in vzdrževanj socialne izključenosti ter postavitev modela Program P5-0126 Stran 3 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 socialno-pedagoškega dela z ranljivimi skupinami mladih. Znotraj teh področij so bili na novo (re)koncpetualizirani, premišljeni in eksplicirani okviri, znitraj katerih so potem potekale konkretnejše empirične analize (npr. nacionalih praks), kakor tudi izvedena primerjava s podobnimi študijami v mednarodnem prostoru. Na osnovi takih pristopov pa so bile operacionalizirani tudi predlogi rešitev različnih problemov in predlagane strategije, strokovne doktrine in modeli praktične aplikacije na več področjih prakse. Taka področja so bila med drugim: koncipiranje družbenega razvoja in v tem okviru izobraževanja v Sloveniji; prenova visokega šolstva; evropsko in mednarodno sodelovanje na področju visokega šolstva nasploh in posebej izobraževanja učiteljev, ipd.); nove vloge univerze ter kakovost v visokem šolstvu; bolonjski proces in mednarodno sodelovanje na področju izobraževanja učiteljev; raziskovanje v/o izobraževanju učiteljev; modeli dodiplomskega in stalnega izobraževanja učiteljev skozi tematiko kompetenc; možne vloge in zastavitve predmeta državljanske vzgoje; vloga izobraževalnega sistema pri zmanjšavanju reproduciranja družbenih neenakosti; oblikovanje partnerskih mrež z vzgojno izobraževalnimi zavodi na področjih (predvsem) praktičnega pedagoškega usposabljanja študentov, procesov pripravništva, nadaljnjega profesionalnega razvoja učiteljev in na področju skupnih raziskav; profesionalizacija poklicev v polju vzgoje in izobraževanja; modeli strokovne supervizije; modeli socialno-pedagoškega dela s specifičnimi ranljivimi skupinami mladih; oblikovanje novih modelov dela na področju brezdomstva ter brezposelnost mladih; poseben model mentorstva kot oblike neformalnega izobraževanja. 4. Utemeljitev morebitnih sprememb programa raziskovalnega programa3 Ni bilo nobenih pomembnejših sprememb programa raziskovalnega programa. 5. Najpomembnejši znanstveni rezultati programske skupine4 Znanstveni rezultat 1. Naslov SLO KORDEŠ, Urban, A peaceful coexistence of epistemologies. Kybernetes. Vol. 34, št. 1-2 (2005), str. 295-305. ISBN 1-84544-083-8. ISSN 0368-492X. ANG KORDEŠ, Urban, A peaceful coexistence of epistemologies. Kybernetes. Vol. 34, št. 1-2 (2005), str. 295-305. ISBN 1-84544-083-8. ISSN 0368-492X. Opis SLO Izvirni znanstveni članek z indeksom vpliva vsebuje teoretsko-filozofsko študijo možnosti »sprave« med različnimi epistemološkimi pogledi (objektivizmom in t.i. stališčem udeleženosti) in analizo možnih posledic aplikacije predlaganega modela. Konceptualno ozadje se naslanja na delo kibernetika Heinza von Foersterja in na teorijo netrivialnih sistemov. Raziskane so možnosti alternativnih meril za oceno veljavnosti in relevantnosti raziskav, na področjih, kjer ne moremo zagotoviti izključitve opazovalca iz opazovanega sistema. ANG Original scientific article with an impact factor presents a theoretical philosophical study of options for "reconciliation" among different epistemological views (objectivism and the so called "participatory position") and an analysis of the potential consequences the application of the proposed model would bring. Its conceptual background is in the work by Heinz von Foerster, expert in cybernetic, and the theory of non-trivial systems. Objavljeno v KORDEŠ, Urban, A peaceful coexistence of epistemologies. Kybernetes. Vol. 34, št. 1-2 (2005), str. 295-305. ISBN 1-84544-083-8. ISSN 0368-492X. Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek COBISS.SI-ID 6086473 2. Naslov SLO Monografija o visokem izobraževanju v procesu prenavljanja ANG A monograph on Higher education in transition: reconsiderations on higher education in Europe at the turn of millennium. Analiza ključnih novejših trendov v visokem šolstvu (dostopnost, množičnost, Program P5-0126 Stran 4 od 22 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 Opis SLO ANG kakovost, diverzifikacija, internacionalizacija, evropeizacija ipd.), refleksija in interpretacija osrednjih konceptov (množičnost / transnacionalni in globalni značaj visokega šolstva; znanje ter razmerje med meritokracijo in demokracijo; upravljanje visokega šolstva; znanje in etični vidiki). An analysis of the key new trends in higher education (accessibility, enrolment numbers, quality, diversification, internationalization, Europeanisation, etc.), a reflexion on and interpretation of the main concepts (massification, transnational and global character of higher education, knowledge and the relation between meritocracy and democracy; higher education governance; knowledge and ethical aspects). Objavljeno v ZGAGA, Pavel. Higher education in transition: reconsiderations on higher education in Europe at the turn of millennium. Monographs on Journal of research in teacher education. Umea: Umea University, 2007. 149 str. Tipologija 2.01 Znanstvena monografija COBISS.SI-ID 7336777 3. Naslov SLO ANG Monografija o mladinskem prestopnitšvu v šestih novih EU članicah: primerjalna analiza A monograph on juvenile delinquency in six new EU member states, a comparative analysis. Opis SLO ANG Pri tujem založniku izdana znanstvena monografija. Izvedba prve primerjalna analize mladostniškega odklonskega in kriminalnega vedenja, uporabe drog ter viktimizacij z uporabo enotne raziskovalne metodologije (metoda samoprijave) v šestih novih državah članicah EU ter vzpostavitev okvira primerljivosti teh podatkov s podatki iz nad 20 držav EU ter treh drugih kontinentov. Scientific monograph published by a foreign publisher (code A.02). The first comparative analysis of juvenile delinquent and criminal behaviour, drug abuse and victimization applying a unified scientific methodology (the self-report method) in the six new EU member states and the setting up of a framework for the comparison of this data with the data from more than 20 EU countries and from three other continents. Objavljeno v STEKETEE, Majone, MOLL, Marit, KAPARDES, Andreas, BURIANEK, Jiri, DEKLEVA, Bojan, GRUSZCZYŃSKA, Beata, KALPAKOS, Vaidas, MARKINA, Anna. Juvenile delinquency in six new EU member states : crime, risky behaviour and victimization in the capital cities of Cyprus, Czech Republic, Estonia, Lithuania, Poland and Slovenia. Utrecht: Verwey-Jonker Institut, 2008. 167 str., graf. prikazi. ISBN 978-90-5830-266-3. Tipologija 2.01 Znanstvena monografija COBISS.SI-ID 7393353 4. Naslov SLO ANG Članek o intrinzični motivaciji študentov razrednega pouka za kemijo in naravoslovje An article on iIntrinsic motivation of pre-service primary school teachers for learning chemistry in relation to their academic achievement Opis SLO ANG Objava prispevka v mednarodni reviji z indeksom vpliva. V okviru raziskovanja modelov in učinkovitosti dodiplomskega izobraževanja učiteljev smo s študenti podiplomskega študija Kemijskega izobraževanja NTF UL preučevali motivacijo študentov razrednega pouka za kemijo in naravoslovje. Ugotovitve so pomembne za boljše poznavanje motivacijskih procesov pri učiteljih in s tem posredno za poznavanje možnosti spodbujanja njihovih učencev za področje kemije in naravoslovja. Article published in an international journal with an impact factor (code A.01). Researching models and efficacy of undergraduate teacher programs, we started investigating, in cooperation with postgraduate students in chemistry (at, University of Ljubljana, NTF faculty), motivation of students enrolled in chemistry and science teacher education. Research findings are important for better understanding of the motivational processes of teachers and indirectly also for the understanding of how to encourage their pupils in chemistry and science classes. Objavljeno v Mojca, JURIŠEVIČ, Iztok, DEVETAK, Cveta, RAZDEVŠEK-PUČKO, Saša, A. GLAŽAR. "Intrinsic motivation of pre-service primary school teachers for learning chemistry in relation to their academic achievement". Int.j.sci.education, letn 30, št.1, str.87-107, 2008. Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek Program P5-0126 Stran 5 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 COBISS.SI-ID 7268937 5. Naslov SLO Članek o ocenjevanju marginaliziranih učencev ANG An articel on school assessment of marginalized pupils Opis SLO Z interdisciplinarno zasnovanostjo, z uporabo kvalitativnih in kvantitativnih metod, proučevanje vključevanja marginaliziranih učencev v osnovno šolo in skozi to analiza mehanizmov reprodukcije nepravičnosti, socialne neenakosti in diskriminacije v sodobni šoli, kakor tudi analiza vprašanja, kako lahko šolski sistem zmanjša svojo vlogo pri reproduciranju družbenih neenakosti in postane manj izključujoč. Dosežek predstavlja prispevek k oblikovanju holističnega koncepta inkluzije in k analizi možnosti in omejitev pri oblikovanju šole kot inkluzivne institucije. ANG Interdisciplinary based, using qualitative and quantitative methods, studying the inclusion of marginalised pupils in primary school. An analysis of mechanisms that generate injustice, social inequality and discrimination in school, as well as an analysis of the question how school system could diminish its role in the generation of social inequality, thus becoming less exclusive. This is a contribution to the development of a holistic concept of inclusion and to an analysis of the contributing and restricting factors to develop inclusive school. Objavljeno v PEČEK, Mojca, VALENČIČ ZULJAN, Milena, ČUK, Ivan, LESAR, Irena. Should assessment reflect only pupils' knowledge?. Educ. stud., 2008, letn. 34, št. 2, str. 73-82. Tipologija 1.02 Pregledni znanstveni članek COBISS.SI-ID 7386185 6. Najpomembnejši družbeno-ekonomsko relevantni rezultati programske skupine5 Družbeno-ekonomsko relevantni rezultat 1. Naslov SLO Standardizacija jezika Romov v Sloveniji in vključevanje romske kulture v vzgojo in izobraževanje ANG Standardization of the Roma language in Slovenia and inclusion of Roma culture in the Slovenian system of education Opis SLO Standardizacija jezika Romov v Sloveniji je del integralnega projekta vključevanja romskega jezika in romske kulture v programe javnih vzgojno-izobraževalnih institucij in integracije romske skupnosti v širšo družbo. V projektu je interdisciplinarno (lingvistika, leksikografija in edukacijske znanstvene discipline) in mednarodno sestavljena skupina strokovnjakov v sodelovanju z romskimi govorci standardizirala jezik romskih jezikovnih skupin iz Prekmurja in Dolenjske. Za vsako od jezikovnih skupin sta bila narejena slovnica in dvosmerni slovar, skupaj dve slovnici in dva dvosmerna slovarja. ANG Standardization of the Roma language in Slovenia is a part of an integral project to include the Roma language and culture in the programs of public educational system and to integrate the Roma community into the broader society. The project has been run by an interdisciplinary (linguistics, lexicography and educational academic disciplines) and international group of experts (code D.01) in cooperation with Roma native speakers; it standardized the language of the Roma groups from Prekmurje and Dolenjska. For each language group, a grammar and a two-way dictionary have been compiled. Šifra F.02 Pridobitev novih znanstvenih spoznanj Objavljeno v Dve slovnici in dva slovarja [COBISS.SI-ID 6733641] [6734921] [6735177] [6734153]; nastis v mednarodni seriji lingvističnih publikacij Lincom (LWM 457) slovnice romskega jezika iz Dolenjske in Bele krajine (šifra A.02); dvosmerna slovarja (Prekmurje, Dolenjska - romsko-slovenski, slovensko-romski) sta vključena v RomLex podatkovno bazo (http://romani.uni-graz.at/romlex/). Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek COBISS.SI-ID 6733641 Znanstvena monografija - Učenje na odru življenja: projektno delo z Program P5-0126 Stran 6 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 2. Naslov SLO ANG ranljivimi skupinami mladih A scientific monopraph: Learning in the stage of life: project wokr with vulnerable groups of youth Opis SLO ANG Akcijsko raziskovalni interdisciplinarni projekt in aplikativna izvedba integrativnega gledališkega dela z ranljivimi skupinami mladih (mladi z izkušnjo duševne bolezni, šolski osipniki, in študentke socialne pedagogike), z zaključno mednarodno konferenco in festivalom v okviru EU Grundtvig projekta LOSOL - Learning on the Stage of Life, 2004-2005. Razvoj nove meddisciplinarne oblike dela z ranljivimi skupinami mladih. Model povezuje umetniško in socialno integrativno dimenzijo individualnega in skupinskega dela z mladimi. An action research interdisciplinary project and an applicative performance of an integrative theatre piece including vulnerable groups of young people (young adults with problems in mental health, school dropouts, and students of social pedagogy), a final international conference and festival as part of the EU Grundtvig LOSOL project - Learning on the Stage of Life, 2004-2005. Development of a new interdisciplinary form of work with vulnerable groups of young people. The model links an artistic and a socially integrative dimension of individual and group work with young people. Šifra F.01 Pridobitev novih praktičnih znanj, informacij in veščin Objavljeno v KOBOLT, Alenka (ur.). Učenje na odru življenja : projektno delo z ranljivimi skupinami mladih, (Socialno pedagoške teme). Ljubljana: Pedagoška fakulteta, 2008. 239 str., ilustr. ISBN 978-961-253-013-6. Tipologija 2.01 Znanstvena monografija COBISS.SI-ID 6774089 3. Naslov SLO ANG Monografija o Bolonjskem procesu v globalnem kontekstu A monograph on Bologna process in a global setting Opis SLO ANG Analiza koncepta »eksterna dimenzija v visokem šolstvu«, njegove zgodovine ter odmevov na bolonjski proces iz drugih regij sveta je bila narejena po naročilu norveškega Ministrstva za izobraževanje in raziskovanje kot podlaga za pripravo strateškega dokumenta za Bologna Follow Up Group (BFUG). Dosežek je prispevek k nastanku strategije »European Higher Education in a Global Setting«, ki so jo sprejeli ministri držav bolonjskega procesa na konferenci maja 2007 v Londonu. An analysis of the concept "external dimension in higher education", its history and responses to the Bologna process also from other world regions, have been commissioned by the Norwegian Ministry of Education and Research as a basis for the preparation of the policy document for the Bologna Follow Up Group (BFUG). The contribution to the drafting of the strategy "European Higher Education in a Global Setting", passed by the ministers of countries involved in the Bologna process at the Conference in London Šifra D.06 Zaključno poročilo o tujem/mednarodnem projektu Objavljeno v ZGAGA, Pavel. Looking out : the Bologna process in a global setting : on the "External dimension" of the Bologna process. Oslo: Norwegian Ministry of Education and Research, 2006. 229 str. Tipologija 2.01 Znanstvena monografija COBISS.SI-ID 6962761 4. Naslov SLO ANG Akcijsko raziskovalni razvoj ter evalvacija modela celostnega dela z brezdomci, ki vključuje njihovo ekonomsko in kulturno vključevanje Action research development and evaluation of the model of holistic work with the homeless, including their economic and cultural integration Opis SLO Akcijsko raziskovalni razvoj ter evalvacija modela celostnega dela z brezdomci, ki vključuje njihovo ekonomsko in kulturno vključevanje – razvoj prvega cestnega časopisa kot medija socialno ekstremno izključenih. Dosežek pomeni razvoj novih socialnih dejavnosti na področju strokovnega dela s socialno najbolj ranljivimi in socialnega podjetništva. Pomeni dvig kvalitete življenja, razvoj civilne družbe ter je že omogočil nastanke novih delovnih mest. Medij cestnega časopisa neposredno popularizira družbeno znanost ter pomeni rezultat kontinuiranega sodelovanja z uporabniki. Action research development and evaluation of the model of holistic work Program P5-0126 Stran 7 od 22 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 ANG with the homeless, including their economic and cultural integration - the development of the first street newspaper as a medium of the socially extremely excluded. This achievement has been realised in the development of new social activities in professional work with the socially most vulnerable and in the field of social entrepreneurism. It means an improved quality of life, the development of civil society and it has promoted the creation of new jobs. Šifra F.11 Razvoj nove storitve Objavljeno v - Dekleva, B., Razpotnik, Š. Brezdomstvo v Ljubljani. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, 2007. 147 str. - Razpotnik, Š., Dekleva, B. Na cesti - brezdomci o sebi in drugi o njih, (Socialno pedagoške teme, 5). Ljubljana: Pedagoška fakulteta, 2007. 201 str. Razvoj novega medija - cestnega časopisa: Kralji ulice. Ljubljana: 2005-. Tipologija 2.01 Znanstvena monografija COBISS.SI-ID 6793801 5. Naslov SLO Sodelovanje pri organizaciji mednarodne konference in objavljeno plenarno uvodno predavanje ANG Joint organisation of an international conference in Slovenia Opis SLO So-organizacija mednarodne konference v Sloveniji, uvodno plenarno vabljeno predavanje in objava le-tega v slovenski reviji: (šifri B.01, B.04). ANG Joint organisation of an international conference in Slovenia, introductory speech by invitation and its publication in a Slovenian journal (codes B.01, B.04). Promotion of teacher education in Slovenia; presentation and promotion of the achievements of the ESS project "Partnership between faculties and educational institutions" where Faculty of Education UL took part in 2005-2007. Šifra B.01 Organizator znanstvenega srečanja Objavljeno v Cveta Razdevšek-Pučko: "Partnerstvo v izobraževanju učiteljev: ali govorimo isti jezik?", Vodenje v vzgoji in izobraževanju, letn. 4, št 3, str. 5-25, 2006. Tipologija 1.02 Pregledni znanstveni članek COBISS.SI-ID 6793801 7. Pomen raziskovalnih rezultatov programske skupine6 7.1. Pomen za razvoj znanosti2 SLO Raziskovanje v okviru 19 ožjih raziskovalnih sklopov znotraj programa raziskovalne skupine je dalo - med drugim - naslednje pomembnejše znanstvene prispevke: Analiza splošnih načel in nekaterih teoretskih predpostavk edukacijskih politik je poglobila konceptualizacijo edukacijskih politik kot (inter)disciplinarnega polja in prispevala k potekajočim teoretskim razpravam o ozadjih, naravi in smeri sprememb v sodobnem visokem šolstvu ter k utemeljevanju interdisciplinarnega področja študij o visokem šolstvu. Analiza je obsegala ključne novejše trende v visokem šolstvu (dostopnost, množičnost, kakovost, diverzifikacija, internacionalizacija, evropeizacija ipd.), reflektirala in interpretirala osrednje koncepte (množičnost/transnacionalni in globalni značaj visokega šolstva; znanje ter razmerje med meritokracijo in demokracijo; upravljanje visokega šolstva; znanje in etični vidiki) ter oblikovala nove interpretacije koncepta visokošolske tranzicije. Analiza mehanizmov reprodukcije nepravičnosti, socialne neenakosti in diskriminacije v sodobni šoli, ter strategij, s katerimi lahko izobraževalni sistem zmanjša svojo vlogo pri reproduciranju družbenih neenakosti in postane bolj vključujoč je dalo konceptualizacijo doejamanja drugačnosti v šolskem kontekstu. Medkulturno raziskovanje je s tem v zvezi pokazalo na na ključen pomen revščine oz. socialno ekonomskega statusa družine. Dosežek predstavlja prispevek k oblikovanju holističnega koncepta inkluzije in k analizi možnosti in omejitev pri oblikovanju šole kot inkluzivne institucije. Na področju teorije kompleksnih sistemov je bila izvedena temeljna meta-študija epistemoloških in metodoloških možnostih za raziskovanje področij, kjer raziskovalec in raziskovano nista ločena (položaj udeleženosti) ter so raziskovani pojavi neponovljivi ter razvita inovativna različica epistemologije netrivialnosti. Delo vsebuje teoretsko-filozofsko študijo Program P5-0126 Stran 8 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 možnosti »sprave« med različnimi epistemološkimi pogledi (objektivizmom in t.i. stališčem udeleženosti) in analizo možnih posledic aplikacije predlaganega modela. Konceptualno ozadje se naslanja na delo kibernetika Heinza von Foersterja in na teorijo netrivialnih sistemov. Raziskane so možnosti alternativnih meril za oceno veljavnosti in relevantnosti raziskav, na področjih, kjer ne moremo zagotoviti izključitve opazovalca iz opazovanega sistema. Akcijsko raziskovalno je bil razvit ter raziskovalno evalviran nov model socialno-pedagoškega dela s specifičnimi ranljivimi skupinami mladih, ki temelji na integrativnem delu, ki poleg socialno pedagoških dimenzij vključuje gledališki medij. Gre za interdisciplinarno zasnovan program dela, usmerjen v opolnomočenje, razvijanje osebnih in socialnih kompetenc skozi proces skupinskega umetniškega kreativnega ustvarjanja. Primerjalno teoretično je bil opredeljen položaj in narava brezdomstva ter empirično analizirani življenjski pogoji in značilnosti brezdomcev v Sloveniji. Raziskovali smo življenjske položaje brezdomcev, organizacijsko strukturo, javno mnenje na tem področju, medijske diskurze ter na podlagi vsega omenjenega z akcijskim raziskovalnim pristopom oblikovali nove modele in projekte dela z brezdomci. Ključni znanstveni prispevek s tem v zvezi je bila identifikacija varovalnih in ogrožujočih dejvnikov ter umestitev brezdomstva kot družbenega pojava v matrico različnih nivojev diskurzov brezdomstva. Na področju brezposelnosti mladih je bil analiziran njihov položaj, preverjene hipoteze o odnosih med posameznimi dimenzijami njihove socialne izključenosti, ugotovljeni varovalni in ogrožujoči dejavniki njihovega psihosocialnega položaja in razvoja, ter evalvirane sedanje strokovne prakse na tem področju. ANG Research in the framework of the 19 specific research topic clusters contributed - among others - the following important scientific results: The analysis of general principles and theoretical backgrounds of educational policies deepened conceptualizations of educational policies as an interdisciplinary field and contributed to the ongoing theoretical discussions on the background, nature and direction the changes in higher education, and to the establishing of interdisciplinary field of higher education studies. An analysis covered the key new trends in higher education (accessibility, enrolment numbers, quality, diversification, internationalization, Europeanization, etc.), reflected on and interpreted the main concepts (massification, transnational and global character of higher education, knowledge and the relation between meritocracy and democracy; higher education governance; knowledge and ethical aspects) and produced a new interpretation of the concept of higher education transition. An analysis of the mechanisms generating injustice, social inequality and discrimination in school, as well as strategies with which the educational system can diminish its role in the generation of social inequality and become more inclusive produced a conceptualization of marginalization in the school context. Multicultural research in relation to this issue emphasized poverty and poor socio economic status of the pupil's family. A contribution was made to the development of a holistic concept of inclusion and to an analysis of the contributing and restricting factors to develop inclusive school. In the field of complex systems’ theory, a fundamental meta-study of epistemological and methodological possibilities was done to research areas where the researcher and the research subject are not separated (participant position) and research phenomena are not repeatable. This work presents a theoretical philosophical study of options for "reconciliation" among different epistemological views (objectivism and the so called "participatory position") and an analysis of the potential consequences the application of the proposed model would bring. Its conceptual background is in the work by Heinz von Foerster, expert in cybernetic, and the theory of non-trivial systems. The paper looks into the possibility of applying alternative measures of the validity and relevance of research studies in fields where the observer cannot be excluded from the observed system. Using action research, a new model of socio educational work with specific vulnerable groups of young people was developed, based on integrative work including the theatre media along other socio educational dimensions. It is an interdisciplinary program of work, aimed at validation, development of personal and social skills through the process of creative artistic group work. The situation of the homeless and the nature of this phenomenon were comparatively and Program P5-0126 Stran 9 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 theoretically defined, followed by an empirical analysis of living conditions and characteristics of the homeless in Slovenia. Life situations of the homeless, their organisational structure, public opinion in this area, media discourses were studied and on this basis using action research we devised new models and projects for work with the homeless. The key scientific contribution in this regard was identification of protective and risk factors and placing homelessness as a social phenomenon in the matrix of different social discourses. In the area of unemployment among young people, their situation was analysed and the hypotheses on the relationship between individual dimensions of their social exclusion assessed; the protective and the threatening factors affecting their psycho-social situation and development have been established and the current expert practices in this area evaluated. 7.2. Pomen za razvoj Slovenije5 SLO______________________________________________________________________________________________________________ Raziskovanje v okviru 19 ožjih raziskovalnih sklopov znotraj programa raziskovalne skupine je dalo - med drugi - naslednje pomembnejše družbenoekonomske oz. družbeno relevantne prispevke: Na osnovi analiz teoretskih konceptov in strateških rešitev v (a) bolonjskem procesu (razumevanje nove vloge univerze, upravljanje/kakovost v visokem šolstvu; spremembe študijskih struktur, evropska/socialna/eksterna dimenzija, ipd.); in (b) v izobraževanju učiteljev kot specifičnem segmentu visokega šolstva (strukture izobraževanja; podiplomski in doktorski študij; evropska dimenzija, bolonjski proces in mednarodno sodelovanje na področju izobraževanja učiteljev; raziskovanje v/o izobraževanju učiteljev) so bili operacionalizirani predlogi rešitev (strategija družbenega razvoja in v tem okviru izobraževanja v Sloveniji; strategije prenove visokega šolstva; evropsko in mednarodno sodelovanje na področju visokega šolstva nasploh in posebej izobraževanja učiteljev, ipd.) na različnih ravneh: institucionalni (Univerza v Ljubljani, delno druge visokošolske ustanove doma in v tujini), nacionalni (Slovenija, delno drugi nacionalni sistemi, predvsem v jugovzhodni Evropi) in evropski ravni. Razvijali smo in evalvirali sisteme in modele dodiplomskega in stalnega izobraževanja učiteljev skozi tematiko kompetenc, ki naj bi jih imel evropski/slovenski učitelj v 21. stoletju. Kompetence smo obravnavali kot izhodišče, ki narekuje vse nadaljnje korake v načrtovanju in razvijanju študijskih programov in posameznih učnih načrtov in glede na ugotovitve pristopili k oblikovanju novih študijskih programov. Narejena je bila standardizacija jezika Romov v Sloveniji kot del integralnega projekta vključevanja romskega jezika in romske kulture v programe javnih vzgojno-izobraževalnih institucij in integracije romske skupnosti v širšo družbo. V projektu je interdisciplinarno (lingvistika, leksikografija in edukacijske znanstvene discipline) in mednarodno sestavljena skupina strokovnjakov v sodelovanju z romskimi govorci standardizirala jezik romskih jezikovnih skupin iz Prekmurja in Dolenjske. Standardizacija jezika omogoča dolgoročno razvijanje romske kulture in jezika ter omogoča, da se v slovenske vzgojnoizobraževalne institucije uvede: a) izbirni (fakultativni) predmet Romski jezik s kulturo; b) izboljšuje in izpopolnjuje poučevanje slovenskega jezika; c) uvede različna doizobraževanja romskih pomočnikov in učiteljev, ki poučujejo romske učence. Vzpostavljeno mednarodno sodelovanje je omogočilo prenos specialnih znanj na področju jezikoslovja, vezanih na sodobne tehnologije in metode obdelave jezika, v Slovenijo. Primerjalno teoretsko smo raziskovali modele supervizije, razvili relativno izvirni slovenski edukacijsko-razvojni model supervizije ter ga analizirali s stališča specifičnih metod in tehnik, možnosti osebnostnega razvoja strokovnjakov ter potrebnih strokovnih kompetenc. To elo je omogočilo razvoj novih podiplomskih študisjkih programov in razvoj novih poklicnih praks. Razvit in preizkušen je bil (za Slovenijo) povsem nov model dela z večkratno in izjemno izključenimi ljudmi. Njegova osnovna naravnanost je bila neinvazivnost in dialog, osnovna naravnanost novo oblikovanega modela pa je koncipiranje mrež samopomoči teh posameznikov, ki bi naj bi zmanjševale njihovo odvisnost in sledile cilju vse večje avtonomnosti. ANG Research in the framework of the 19 specific research topic clusters contributed - among others - the following important socio-economic or socially relevant results: On the basis of the analyses of theoretical concepts and strategic solutions in (a) the Bologna Program P5-0126 Stran 10 od 22 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 process (understanding of the role university has, management / quality in higher education; changes in the study structure, the European/social/external dimension, etc.); and (b) teacher education as a specific segment of higher education (educational structures; post-graduate and doctoral studies; the European dimension, Bologna process and international cooperation in teacher education; research in/on teacher education) strategies for a reform in higher education, European and international cooperation in higher education in general and specifically in teacher education, etc.) were developed and proposed on different levels: institutional (University in Ljubljana, partially some other tertiary institutions in Slovenia and abroad), national (Slovenia, partially other national systems, especially in South-Eastern Europe), European (cooperation with the European Commission, The Council of Europe). Systems and models of undergraduate programs and in-service teacher education were developed and evaluated in the light of skills the Slovenian teacher in the 21st century should possess. The skills were discussed as a starting point which led to all further steps in the planning and development of study programs and individual syllabuses and in consideration of our findings we have started developing new study programs. Standardization of the Roma language in Slovenia was made as a part of an integral project to include the Roma language and culture in the programs of public educational system and to integrate the Roma community into the broader society. The project has been run by an interdisciplinary (linguistics, lexicography and educational academic disciplines) and international group of experts in cooperation with Roma native speakers; it standardized the language of the Roma groups from Prekmurje and Dolenjska. Standardization of the language facilitates the long-term development of the Roma culture (code F.29) and languages and leads to: a) the introduction of the Roma Language and Culture as an elective subject; b) an improvement and development in the teaching of Slovenian language; c) the introduction of specialist training for Roma assistants and teachers teaching Roma children. The international cooperation that has been established has enabled the introduction of specialist knowledge in the field of linguistics in relation to new technologies and methods of language processing in Slovenia. A comparative research study of supervision models was made, a relatively original Slovenian educational-developmental model of supervision was developed and analysed from the aspect of specific methods and techniques, possibilities for expert of personal development and necessary professional competences. This enabled development of new postgraduate study programmes and the development of new professional fields of practice. An innovative model of working with multiple and extremely excluded people was developed and tested. Its basic orientation was a non-invasive approach through dialogue, the basic direction of the newly set up networks is the creation of networks for self-help for these individuals in order to reduce their dependency problems and assist them in their gradual autonomy. 8. Zaključena mentorstva članov programske skupine pri vzgoji kadrov9 Vrsta izobraževanja Število mentorstev Od tega mladih raziskovalcev - magisteriji 26 - doktorati 11 1 - specializacije 3 Skupaj: 40 1 9. Zaposlitev vzgojenih kadrov po usposabljanju Organizacija zaposlitve Število doktorjev Število magistrov Število specializantov - univerze in javni raziskovalni zavodi 9 3 - gospodarstvo 1 Program P5-0126 Stran 11 od 22 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 - javna uprava 4 - drugo 1 19 3 Skupaj: 11 26 3 10. Opravljeno uredniško delo, delo na informacijskih bazah, zbirkah in korpusih v obdobju10 Ime oz. naslov publikacije, podatkovne informacijske baze, korpusa, zbirke z virom (ID, spletna stran) Število * 1. - ZGAGA, Pavel (ur.). Posodobitev pedagoških študijskih programov v mednarodnem kontekstu = Modernization of study programmes in teachers' education in an international context. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, 2006. - ZGAGA, Pavel (ur.). The prospects of teacher education in south-east Europe. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, 2006. - DEVJAK, Tatjana (ur.), ZGAGA, Pavel (ur.). Prispevki k posodobitvi pedagoških študijskih programov II. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, 2007. - Journal of education policy. Zgaga, Pavel (član uredniškega odbora 2007-). Washington (DC): Taylor & Francis, 1986-. ISSN 0268-0939. http://search.epnet.com/direct.asp?db=aph&jid=% 22B9M%22&scope=site. [COBISS.SI-ID 40376576] - Theory and research in education. Zgaga, Pavel (član uredniškega odbora 2003-). London; Thousand Oaks, CA; New Delhi: Sage, 2003-. ISSN 1477-8785. http://tre.sagepub.com [COBISS.SI-ID 974679] 19/1 14/1 20/2 36 152 14/1 20/2 36 152 2. - KORDEŠ Urban. Constructivist foundations. ISSN 1782-348X. - KORDEŠ Urban. Interdisciplinary description of complex systems. - KORDEŠ Urban. Zbornik 8. mednarodne multikonference Informacijska družba IS 2005, 11. do 17. oktober 2005 -kognitivna znanost = - Proceedings of the 8th International Multiconference Information Society IS 2005, 11-17th October 2005, Ljubljana. - KORDEŠ Urban. Zbornik 9. mednarodne multikonference Informacijska družba IS 2006, 9. do 14. oktober 2006 -kognitivna znanost = - Proceedings of the 9th International Multiconference Information Society IS 2006, 9th-14th October 2006. - KORDEŠ Urban. Kognitivna znanost v Ljubljani : možnosti za študij in raziskovalno delo. - KORDEŠ Urban. Zbornik 10. mednarodne multikonference Informacijska družba IS 2007, 8.-12. oktober 2007 - kognitivna znanost: zvezek A = - Proceedings of the 10th International Multiconference Information Society IS 2007, 8th-12th October 2007. 42/14 45/15 10/3 12/3 20/2 10/3 3. Šolska kronika. Peček-Čuk, Mojca (član uredniškega odbora 1996-). Ljubljana: Slovenski šolski muzej, 1992-. ISSN 1318-6728. [COBISS.SI-ID 51623936] 82/15 KOVAČ, Miha, KOVAČ ŠEBART, Mojca, KREK, Janez, ŠTEFANC, Damijan, VIDMAR, Tadej, KREK, Janez (ur.). Učbeniki in družba znanja, (Obrazi edukacije). 1. natis. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, Center za študij edukacijskih strategij: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete, 2005. KREK, Janez (ur.), HODNIK ČADEŽ, Tatjana (ur.), VOGRINC, Janez (ur.), SICHERL-KAFOL, Barbara (ur.), DEVJAK, Tatjana (ur.), ŠTEMBERGER, Vesna (ur.). Učitelj v vlogi raziskovalca : 42/121 6/1 Program P5-0126 Stran 12 od 22 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 4. akcijsko raziskovanje na področjih medpredmetnega povezovanja in vzgojne zasnove v javni šoli, (Projekt partnerstvo fakultet in šol, model 4). Ljubljana: Pedagoška fakulteta, 2007. KREK, Janez (ur.), HODNIK ČADEŽ, Tatjana (ur.), VOGRINC, Janez (ur.), SICHERL-KAFOL, Barbara (ur.), DEVJAK, Tatjana (ur.), ŠTEMBERGER, Vesna (ur.). Učitelj v vlogi raziskovalca : akcijsko raziskovanje na področjih medpredmetnega povezovanja in vzgojne zasnove v javni šoli, (Projekt partnerstvo, model 4). 1. ponatis. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, 2008. 30/6 5. - Pedagoška obzorja. Razdevšek-Pučko, Cveta (urednik 1991-). Novo mesto: Pedagoška obzorja; Ljubljana: Pedagoška fakulteta, 1986-. ISSN 0353-1392. [COBISS.SI-ID 1142020] - Psihološka obzorja. Razdevšek-Pučko, Cveta (član uredniškega odbora 2007-). Ljubljana: Društvo psihologov Slovenije, 1992-. ISSN 1318-1874. [COBISS.SI-ID 3084808] - RAZDEVŠEK-PUČKO, Cveta (ur.), RUGELJ, Jože (ur.), GLAŽAR, Saša A. (ur.), GARTNER, Janez (ur.), CERAR, Igor (ur.). Jubilejno poročilo Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani, 1947-2007. in Poročilo o delu pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani za študijsko leto 2006/2007. V Ljubljani: Pedagoška fakulteta: = Faculty of Education, 2007. 227 str., ilustr. [COBISS.SI-ID 235459584] 38/12 47/ 27 10/5 10/5 6. - KOBOLT, Alenka (ur.). Metode in tehnike supervizije. V Ljubljani: Pedagoška fakulteta: = Faculty of Education, 2004. 280 str., ilustr. ISBN 86-7735-062-4. [COBISS.SI-ID 129415168] - Socialna pedagogika. KOBOLT, Alenka (odgovorna urednicak 1997-). Ljubljana: Združenje za socialno pedagogiko, 1997-. ISSN 1408-2942. http://www.zzsp.org/revija.htm. [COBISS.SI-ID 67365376] - SANDE, Matej (ur.), DEKLEVA, Bojan (ur.), KOBOLT, Alenka (ur.), RAZPOTNIK, Špela (ur.), ZORC-MAVER, Darja (ur.). Socialna pedagogika : izbrani koncepti stroke. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, 2006. 223 str., ilustr. ISBN 86-7735-099-3. ISBN 978-86-7735-099-4. [COBISS.SI-ID 229221376] 15/1 98/11 10/3 7. - SANDE, Matej (ur.), DEKLEVA, Bojan (ur.), KOBOLT, Alenka (ur.), RAZPOTNIK, Špela (ur.), ZORC-MAVER, Darja (ur.). Socialna pedagogika : izbrani koncepti stroke. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, 2006. 223 str., ilustr. ISBN 86-7735-099-3. ISBN 978-86-7735-099-4. [COBISS.SI-ID 229221376] - RAPUŠ-PAVEL, Jana (ur.), DEKLEVA, Bojan (ur.), RAZPOTNIK, Špela (ur.). Modeli mentorstva pri vključevanju ranljivih skupin, (Socialnopedagoške teme, 4). Ljubljana: Pedagoška fakulteta, 2007. 164 str., 24 cm. ISBN 978-961-253-016-7. [COBISS.SI-ID 234883072] 13/5 10/3 8. - Defektologica slovenica. Košir, Stanislav (član uredniškega odbora 1995-, urednik 1995-). Ljubljana: Društvo defektologov Slovenije, 1993-. ISSN 1318-1076. [COBISS.SI-ID 35354880] - Šolsko polje. Košir, Stane (član uredniškega odbora 2003-). [Tiskana izd.]. Ljubljana: Slovensko društvo raziskovalcev šolskega polja, 2003-. ISSN 1581-6036. http://www.theschoolfield.com/. [COBISS.SI-ID 122842112] 131/7 140/26 9. - Socialna pedagogika. Dekleva, Bojan (glavni urednik 1997-). Ljubljana: Združenje za socialno pedagogiko, 1997-. ISSN 1408-2942. http://www.zzsp.org/revija.htm. [COBISS.SI-ID 67365376] - SANDE, Matej (ur.), DEKLEVA, Bojan (ur.), KOBOLT, Alenka (ur.), RAZPOTNIK, Špela (ur.), ZORC-MAVER, Darja (ur.). Socialna pedagogika : izbrani koncepti stroke. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, 2006. 223 str., ilustr. ISBN 86-7735-099-3. ISBN 978-86-7735-099-4. [COBISS.SI-ID 229221376] - RAPUŠ-PAVEL, Jana (ur.), DEKLEVA, Bojan (ur.), RAZPOTNIK, Špela (ur.). Modeli mentorstva pri vključevanju ranljivih skupin, (Socialnopedagoške teme, 4). Ljubljana: Pedagoška fakulteta, 98/11 13/5 10/3 10/3 Program P5-0126 Stran 13 od 22 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 2007. 164 str., 24 cm. ISBN 978-961-253-016-7. [COBISS.SI-ID 234883072] - DEKLEVA, Bojan (ur.), RAPUŠ-PAVEL, Jana (ur.), ZORC-MAVER, Darja (ur.). Prehodi v svet dela - izbira ali nuja?, (Socialno pedagoške teme). Ljubljana: Pedagoška fakulteta, 2007. 226 str., graf. prikazi. ISBN 978-961-253-017-4. [COBISS.SI-ID 234232320] 10. ŽORGA Sonja (članica uredniškega odbora). Socialna pedagogika. Ljubljana: Združenje za socialno pedagogiko, 1997-. ISSN 1408-2942. http://www.zzsp.org/revija.htm. [COBISS.SI-ID 67365376] 98/11 *Število urejenih prispevkov (člankov) /število sodelavcev na zbirki oz. bazi /povečanje obsega oz. število vnosov v zbirko oz. bazo v obdobju 11. Vključenost raziskovalcev iz podjetij in gostovanje raziskovalcev, podoktorandov ter študentov iz tujine, daljše od enega meseca Sodelovanje v programski skupini Število - raziskovalci-razvijalci iz podjetij - uveljavljeni raziskovalci iz tujine 1 - podoktorandi iz tujine - študenti, doktorandi iz tujine Skupaj: 1 12. Vključevanje v raziskovalne programe Evropske unije in v druge mednarodne raziskovalne in razvojne programe ter drugo mednarodno sodelovanje v obravnavanem obdobju11_________________________________________________________________________________ ZGAGA, Pavel: - koordinator za Slovenijo v projektu MORESS - Mapping of European Social Sciences and Humanities. - The 5th framework programme - accompanying measure project (2003-2005). Nosilec: EUA - European University Association, Brussels. [Final national activities report: Slovenia; COBISS.SI-ID 6357321]. Financer: Evropska komisija. - koordinator za Slovenijo v projektu TUNING - Tuning Educational Structures in Europe in član projektne skupine SAG Education. - Socrates-Erasmus & Tempus programme (2003-2008). Koordinatorja: University of Groningen (Groningen, Nizozemska), University of Deusto (Bilbao, Španija); [http://www.rug.nl/let/tuningeu]. Financer: Evropska komisija. - sodelavec v projektu Developing a Prototype Statue for Universities in Bosnia and Herzegovina. European Commission - Council of Europe project "Modernizing the Management and Governance Capacities of Universities in Bosnia - Herzegovina". 2004-2005. [COBISS.SI-ID 6032969], [COBISS.SI-ID 6032713], [COBISS.SI-ID 6146121], [COBISS.SI-ID 6146377], [COBISS.SI-ID 6255177], [COBISS.SI-ID 6352969], [COBISS.SI-ID 6356553]. Financer: Evropska komisija. - nosilec projekta Enhancing the professional development of education practitioners and teaching/learning practices in SEE countries : international research project (2005-2006). [Final report; COBISS.SI-ID 6876233]. Financerji: Foundation Open Society Institute (RE:FINE), Swiss Agency for Development and Cooperation; UNESCO. - zunanji sodelavec v projektu The extent and impact of higher education governance reform across Europe. The University of Twente, Center for Higher Education Policy Studies (CHEPS) (2006, zaključen). Financer: Evropska komisija. - nosilec projekta TEMPUS SCM C007A06, Promoting the Bologna Process in Kosovo (2006-2007; zaključen). Financer: Evropska komisija. - nosilec projekta 2007/EAC/38-07, Thematic Review of Tempus Structural Measures (2007-2008; še poteka). Financer: Evropska komisija. -sodelavec v projektu Advancing Educational Inclusion and Quality in South East Europe - Phase I (2007-2008; poteka). Financer: Foundation Open Society Institute (OSI-ZUG). KORDEŠ Urban. Mednarodni projekt (6. Evropskih univerz) Mei: CogSci - Middle European Masters in Cognitive Science, program Erasmus (28545-1-IC-2004-1-AT-ERASMUS-PROGUC-4) Program P5-0126 Stran 14 od Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 PEČEK ČUK Mojca, sodelovala v projektih: - Migration and Intercultural relations: Challenge for European Schools Today, 2003-2005, partner, 101605-CP-1-2002-1-NO-COMENIUS-C3PP, koordinator Stavenger University College, Norveška. - Gender roles and stereotypes in education and training, 2004-2005, sodelavka Le gouvernement du grand-duché de Luxembourg, Ministere de l'Égalité des chances,with support form the European Community: Programme relating to the Community Framework on Gender Equality. - "LEARNING-MIGRATION" - Learning about migration and intercultural relations in school and teacher training, 2005-2008, partner, 225585 - CP -1-2005-1- NO - COMENIUS - C3, koordinator Stavenger University College, Norveška - Children's Identity & Citizenship in Europe, 2000 - 2008, sodelavka, Thematic network Project, Socrates Programme of the European Commission. - Learning for Europe - Curriculum development and counselling in education, 2005-2008, sodelavka in članica konsorcijskega odbora, Tempus Joint European Project, JEP_40109_2005, koordinator Pedagoška fakulteta Univerza v Zagrebu. - Prispevek poklicnega in strokovnega izobraževanja k pravičnosti in socialni vključenosti; prispevek je bil pripravljen za srečanje generalnih direktorjev za poklicno izobraževanje , 1. - 4. 3. 2008 na Brdu. Sofinanciran je bil s strani Evropske komisij in slovenskega predsedstva EU. KREK, Janez: - So-koordinator in raziskovalec v razvojno-raziskovalnem projektu Education for Democratic Citizenship: From Policy To Effective Practice Through Quality Assurance (2003-2006), mednarodni razvojni projekt, UNESCO (Pariz), Svet Evrope, CEPS PeF ULJ [COBISS.SI-ID 6258505]. Financer: Norveška, UNESCO, Council of Europe - Raziskovalec v raziskovalni skupini Indicators for European, Active and Democratic Citizenship (2006-2007), CRELL - European Commission, Joint Research Centre, Institute for the Protection and the Security of the Citizen (Ispra, Italija) in Council of Europe. [COBISS.SI-ID 6797897] Financer: Evropska komisija. - Član delovne skupine Policy development and curricula in Education for democratic citizenship and human rights (EDC/HRE) in soavtor publikacije: The Tool on key issues for policy makers in Education for Democratic Citizenship and Human Rights (2007-2009), Council of Europe. Financer: Council of Europe. KOBOLT Alenka: - EU Grundtvig project - LOSOL - Learning on the Stage of Life - sodelovale so države: Nemčija -koordinatorska vloga, Islandija, Poljska, Malta, Španija, Slovenija - Pedagoška fakulteta -Oddelek za Socialno pedagogiko - trije člani programske skupine. - Sodelovanje v raziskovalnem programu - Hrvaška, Avstrija, Kanada, Slovenija: Matching interventions with the needs and potentials of children and the young at risk of having behavioural disorders: making of the model - 2007-2008. RAZPOTNIK Špela: - International self report study ISRD II. Daphne project. 2005-2008. - Social inclusion and life strategies of unemployed youth in Slovenia and Croatia in European context, bilateralni projekt 2006-2007. - MentorMigration, Socrates program, 2006-2009. - Validaton of mentoring, Leonardo da Vinci programme, 2005-2006. DEKLEVA Bojan: - Slovenski koordinator projkta International self report study ISRD II. Daphne project. 2005-2008. - Slovenski vodja bilateralnega projekta Social inclusion and life strategies of unemployed youth in Slovenia and Croatia in European context, 2006-2007. - MentorMigration, Socrates program, 2006-2009. - Validaton of mentoring, Leonardo da Vinci programme, 2005-2006. 13. Vključenost v projekte za uporabnike, ki potekajo izven financiranja ARRS12 ZGAGA, Pavel: - nosilec projekta Edukacijske politike v sodobnem evropskem kontekstu. CRP Konkurenčnost Slovenije 2001-2006; V5 - 0563-01. Trajanje: 2001-2004. [Zaključno poročilo: COBISS.SI-ID 7393609] - nosilec projekta Izobraževanje učiteljev v sodobnem evropskem kontekstu. CRP Konkurenčnost Slovenije 2001-2006; V5 - 0949. Trajanje: 2004-2006. [Zaključno poročilo: COBISS.SI-ID 6744649] Program P5-0126 Stran 15 od 22 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 - nosilec projekta Analiza gibanj v strukturi študentov in diplomantov terciarnega izobraževanja (1981-2004). UMAR; Raziskava za pripravo strategije razvoja Slovenije (R 6). Trajanje: 2004. [Zaključno poročilo: COBISS.SI-ID 5856585] - nosilec razvojne naloge v okviru projekta ESS_VS-05/1 Posodobitev študijskih programov na PeF UL. - Evropski socialni sklad (ESS) in RS, Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo. Razvojna naloga: Predlog za magistrski in doktorski študijski program Edukacijske politike. Trajanje: 2006. [Zaključno poročilo: COBISS.SI-ID 6731081]. - vodja projektne skupine ESS_VS-06-14 Posodobitev študijskih programov na PeF UL (II.). -Evropski socialni sklad (ESS) in RS, Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo. Trajanje: 2006-2007. [Zaključno poročilo: COBISS.SI-ID 7147849] PEČEK ČUK Mojca: - Edukacijske politike v sodobnem evropskem kontekstu, 2001-2004, sodelavka CRP, Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport. - Partnerstvo fakultet in šol, 2004-2005, sodelavka, Evropski socialni sklad in Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport. - Izobraževanje učiteljev v sodobnem evropskem kontekstu, 2004-2006, sodelavka CRP, Ministvo za šolstvo, znanost in šport. - Problemi inkluzivne obravnave vedenjsko izstopajočih, socialno in kulturno depriviligiranih učencev in dijakov, 2006-2008, sodelavka, CRP, Ministrstvo za šolstvo in šport. - Uresničevanje pravilnika o šolskem redu ter vzgojni koncept posamezne šole v poklicnem in strokovnem izobraževanju, 2008, sodelavka, Ministrstvo za šolstvo in šport. KREK, Janez: - Nosilec nacionalne evalvacijske študije Evalvacija opisnega ocenjevanja v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju (2001-2003). [Znanstvena monografija: [COBISS.SI-ID 224046080] - Nosilec raziskave Standardizacija jezika Romov v Sloveniji in vključevanje romske kulture v vzgojo in izobraževanje (2003-2006), CRP V5-0831, Center za študij edukacijskih strategij (PeF ULJ), v sodelovanju s Karl-Franzens-Universitët Graz, Geisteswiessenschaftliche Fakultët, Institut für Sprachwissenschaften. [Zaključno poročilo: COBISS.SI-ID 6735433] - Nosilec raziskave Socialna klima na šoli - vzgojni koncept, preprečevanje nezaželjenih pojavov (nasilje, droge) ter evalviranje preventivnih programov (2004-2006), CRP V5-0938. [Zaključno poročilo: COBISS.SI-ID 7028809] - Član v raziskavi Izobraževanje učiteljev v sodobnem evropskem kontekstu (2004-2006). CRP V5 - 0949. [Zaključno poročilo: COBISS.SI-ID 6744649] - Član v raziskavi Razvoj patriotizma med mladimi, CRP M4-0201 (2007-2009). RAZDEVŠEK PUČKO Cveta: Projekt "Pravičnost v izobraževalnih sistemih - primerjalni vidik", (2003 - 2005), financer MŠZŠ, št. pogodbe 3411-03-255129, nosilka dr. Mojca Peček-Čuk, v sodelovanju z ZRC SAZU. Razvojni projekt "Posodobitev študijksih programov na PeF UL, ESS VS 05-23 (2005-2006), Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo in Evropski socialni sklad EU, nosilec dr. Pavel Zgaga. Razvojni projekt ""Posodobitev študijskih programov na PeF UL II, ESS-06/I.PEF2 (2006-2007), Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo in Evropski socialni sklad, nosilec dr. Jože Rugelj. KOBOLT Alenka: - Sodelovanje v strokovni skupini Stanovanjskih skupin in Vzgojnih zavodov RS - priprava seminarjev in drugih izobraževalnih in konceptualnih razvojnih programov. - Sodelovanje v projektu priprave izobraževalnih programov za strokovne delavce na področju zaposlitevene/poklicne rehabilitacije - nosilec projekta: Inštitut Republike Slovenije za rehabilitacijo - Razvojni center za zaposlitveno rehabilitacijo. - Problemi inkluzivne obravnave vedenjsko izstopajočih, socialno in kulturno depriveligiranih učencev in dijakov (CRP V5-0230) RAZPOTNIK Špela: Problematika brezdomstva v Ljubljani. Financer MOL, 2005-2006. DEKLEVA Bojan: - Socialna vključenost in psihosocialno zdravje mladih na območju Ljubljane. Financer MOL, 2004. - Ljubljanski del mednarodne študije prestopništva mladih s pomočjo metode samoprijave. Financer MOL, 2005-2006. - Problematika brezdomstva v Ljubljani. Financer MOL, 2005-2006. - Celjski del mednarodne študije prestopništva mladih s pomočjo metode samoprijave. Financer Program P5-0126 Stran 16 od 22 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 MOC, 2006. - Problemi inkluzivne obravnave vedenjsko izstopajočih, socialno in kulturno depriveligiranih učencev in dijakov (CRP V5-0230), 2007. 14. Dolgoročna sodelovanja z uporabniki, sodelovanje v povezavah gospodarskih in drugih organizacij (grozdi, mreže, platforme), sodelovanje članov programske skupine v pomembnih gospodarskih in državnih telesih (upravni odbori, svetovalna telesa, fundacije, itd.) ZGAGA, Pavel: - član delovne skupine za pripravo Strategije družbenega razvoja Slovenije pri Uradu za makroekonomske analize in razvoj (2003-2005); vodja projektne skupine (Zgaga Pavel, Pluško Alojz, Krek Janez, Kovač Šebart Mojca, Marjanovič Umek Ljubica, Medveš Zdenko) za izdelavo dokumenta Izobraževanje in izobraževalni sistem : gradiva za pripravo Strategije razvoja Slovenije. Ljubljana: Urad za makroekonomske analize in razvoj, 2004. 29 f., graf. prikazi [COBISS.SI-ID 5845833]. - član delovne skupine o upravljanju visokega šolstva (Working Party on Higher Education Governance) pri Svetu Evrope, Strasbourg (2003-2005); [COBISS.SI-ID 6358857]. - predsednik Znanstvenega sveta Mirovnega inštituta, Ljubljana (2004 -). - zunanji član Sveta Nacionalne fundacije za znanost, Republika Hrvaška (2004 -); [http://www.nzz.hr]. - član Odbora BFUG (Board of the Bologna Follow Up Group - BFUG) (2004-2005); [http://www.bologna-bergen2005.no]. - član Ciljne skupine za evropsko ogrodje kompetenc učiteljev (Focus Group on a common European framework for the competence of teachers) pri EC DG Izobraževanje in kultura, Bruselj (2004-2005); [COBISS.SI-ID 6252361]. - sodelavec v Svetovalni misiji Sveta Evrope za novo visokošolsko zakonodajo v Makedoniji (Advisory mission concerning the draft Higher Education Law of "the Former Yugoslav Republic of Macedonia"). (2005-2006). - član Delovne skupine BFUG za eksterno dimenzijo bolonjskega procesa (External Dimension Working Group of the Bologna Follow Up Group - BFUG) (2006-2007); [http://www.bolognaoslo.com]. - član Strokovnega sveta Andragoškega centra Slovenije, Ljubljana (2006 -). PEČEK ČUK Mojca: Learning for Europe - Curriculum development and counselling in education, 2005-2008, sodelavka in članica konsorcijskega odbora, Tempus Joint European Project, JEP_40109_2005, koordinator Pedagoška fakulteta Univerza v Zagrebu. KREK, Janez. Član delovne skupine za pripravo Strategije družbenega razvoja Slovenije pri Uradu za makroekonomske analize in razvoj (2003-2005); projektna skupina (Zgaga Pavel, Pluško Alojz, Krek Janez, Kovač Šebart Mojca, Marjanovič Umek Ljubica, Medveš Zdenko) za izdelavo dokumenta Izobraževanje in izobraževalni sistem : gradiva za pripravo Strategije razvoja Slovenije. Ljubljana: Urad za makroekonomske analize in razvoj, 2004. 29 f., graf. prikazi [COBISS.SI-ID 5845833]. RAZDEVŠEK PUČKO Cveta: Predsednica Državne komisije za nacionalne preizkuse v devetletni osnovni šoli (2000-2005). KOBOLT Alenka: - Večletno sodelovanje pri pripravi izobraževalnih programov zaposlitevene/poklicne rehabilitacije - nosilec projekta: Inštitut Republike Slovenije za rehabilitacijo - Razvojni center za zaposlitveno rehabilitacijo 15. Skrb za povezavo znanja s slovenskim prostorom in za slovensko znanstveno terminologijo (Cobiss tip 1.04, 1.06, 1.07, 1.08, 1.09, 1.17, 1.18, 2.02, 2.03, 2.04, 2.05, 2.06)13 Naslov ZGAGA, Pavel. Bolonjski proces : oblikovanje skupnega evropskega visokošolskega prostora, (Obrazi edukacije, 2004, 4). Ljubljana: Pedagoška fakulteta. Gre za prvo in doslej edino monografijo o bolonjskem procesu v slovenščini, Program P5-0126 Stran 17 od 22 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 Opis ki obravnava ključne koncepte modernizacije visokega šolstva v Evropi ter razvoj procesa do leta 2004. Analitičnemu delu monografije so dodani glavni dokumenti bolonjskega procesa. V veliki večini gre za prve prevode v slovenščino, pri čemer je posebej izpostavljena problematika strokovne terminologije in prevajanja posameznih, doslej v slovenščini nepoznanih ali manj znanih terminov. Vključen je obsežen seznam tuje literature, seznam relevantnih spletnih naslovov in seznam kratic. Delo je izdala PeF in je razprodano. Objavljeno v ZGAGA, Pavel. Bolonjski proces : oblikovanje skupnega evropskega visokošolskega prostora, (Obrazi edukacije, 2004, 4). Ljubljana: Pedagoška fakulteta, Center za študij edukacijskih strategij, 2004. 363 str. ISBN 86-7735-080-2 COBISS.SI-ID 217282304 16. Skrb za popularizacijo znanstvenega področja (Cobiss tip 1.05, 1.21, 1.22, 2.17, 2.19, 3.10, 3.11, 3.12)14 Naslov RAZDEVŠEK-PUČKO, Cveta. Slovenska osnovna šola je kvalitetna : intervju z dr. Cveto Razdevšek Pučko. Didakta, 2005. Opis Prispevek obravnava aktualne teme slovenske osnovne šole, kritično ocenjuje vlogo stroke in raziskovanja pri spreminjanju šolskih politik. Slovensko osnovno šolo ocenjuje kot kvalitetno, z usposobljenimi učitelji, ki se veliko dodatno strokovno izobražujejo. Trditve utemelji s primerjavo šol v evropskem prostoru. Za doseganje boljših rezultatov bi potrebovali več fleksibilnosti: v predpisih, v miselnosti učiteljev in ravnateljev, tudi pri izobraževanju učiteljev. V splošnem popularizira področje izobraževanja učiteljev in evropski kontekst raziskovanja le-tega. Objavljeno v RAZDEVŠEK-PUČKO, Cveta. Slovenska osnovna šola je kvalitetna : intervju z dr. Cveto Razdevšek Pučko. Didakta, september-oktober 2005, letn. 15, št. 88/89, str. 4-7, portret. COBISS.SI-ID 6307657 17. Vpetost vsebine programa v dodiplomske in podiplomske študijske programe na univerzah in samostojnih visokošolskih organizacijah v letih 2004 – 2008 1. Naslov predmeta Vednost in vrednotni sistemi, Edukacijske politike, Razvojno-inovacijsko in evalvacijsko delo v šoli, Preverjanje in ocenjevanje znanja v kurikulumu, Supevizija na področju psihosocialnega dela, Socialno pedagoška diagnostika; Izbrana poglavja iz filozofije, Teorije odklonskosti, Supervizija - izbrane teme, Sodobne paradigme v razvojni psihologiji, Uporaba in zloraba drog, Migracije, manjšine in multikulturalizem, Teorija, oblike in modeli supervizije, Proces supervizije, Metode in tehnike dela v superviziji, Metasupervizija, Doktorski seminar Vrsta študijskega programa več magistrskih in doktorskih študijskih programov Naziv univerze/ fakultete UL, Pedagoška fakulteta; posamezne predmete kot izbirne predmete izbirajo tudi študentje iz drugih študijskih programov drugih članic Univerze v Ljubljani 2. Naslov predmeta Teorija vzgoje, Pedagoška psihologija, Psihologija za učitelje, Socialno pedagoške intervence, Izbrana poglavja iz filozofije, Antropologija, Teoretična pojmovanja težav v socialni integraciji, Preddiplomski seminar, Vrsta študijskega programa več dodiplomskih študijskih programov Naziv univerze/ UL, Pedagoška fakulteta Program P5-0126 Stran 18 od 22 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 fakultete 3. Naslov predmeta Kontinuirano večkulturno in državljansko izobraževanje Vrsta študijskega programa magistrski študijski program politologija - etnične študije Naziv univerze/ fakultete UL, Fakulteta za družbene vede 4. Naslov predmeta Avtonomnost učiteljev Vrsta študijskega programa magistrski in doktorski študijski programi Naziv univerze/ fakultete UL, Filozofska fakulteta 5. Naslov predmeta Seminar iz pedagoške psihologije Vrsta študijskega programa magistrski študijski programi Naziv univerze/ fakultete UL, NTF 6. Naslov predmeta Socialna patologija Vrsta študijskega programa dodiplomski študijski program psihologija Naziv univerze/ fakultete UL, Filozofska fakulteta 7. Naslov predmeta Metodologija kvalitativnega istraživanja u socialnoj pedagogiji, Socialna isključenost (mladih) u postmoderni Vrsta študijskega programa doktorski študij Naziv univerze/ fakultete Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet 18. Označite potencialne vplive oziroma učinke vaših rezultatov na navedena področja: Vpliv Ni vpliva Majhen vpliv Srednji vpliv Velik vpliv G.01 Razvoj visoko-šolskega izobraževanja G.01.01. Razvoj dodiplomskega izobraževanja r r r a G.01.02. Razvoj podiplomskega izobraževanja r r r (S G.01.03. Drugo: razvoj visokošolskih politik r r r C G.02 Gospodarski razvoj G.02.01 Razširitev ponudbe novih izdelkov/storitev na trgu r (S r r G.02.02. Širitev obstoječih trgov r (S r r G.02.03. Znižanje stroškov proizvodnje <• r r r G.02.04. Zmanjša nje porabe materialov in <• r r r Program P5-0126 Stran 19 od 22 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 energije G.02.05. Razširitev področja dejavnosti r a r r G.02.06. Večja konkurenčna sposobnost r (S r r G.02.07. Večji delež izvoza (S r r r G.02.08. Povečanje dobička a r r r G.02.09. Nova delovna mesta r (S r r G.02.10. Dvig izobrazbene strukture zaposlenih r r (S r G.02.11. Nov investicijski zagon a r r r G.02.12. Drugo: a r r r G.03 Tehnološki razvoj G.03.01. Tehnološka razširitev/posodobitev dejavnosti (S r r r G.03.02. Tehnološko prestrukturiranje dejavnosti (S r r r G.03.03. Uvajanje novih tehnologij r a r r G.03.04. Drugo: r r r r G.04 Družbeni razvoj G.04.01 Dvig kvalitete življenja r (S r r G.04.02. Izboljšanje vodenja in upravljanja r r (S r G.04.03. Izboljšanje delovanja administracije in javne uprave r (S r r G.04.04. Razvoj socialnih dejavnosti r r (S r G.04.05. Razvoj civilne družbe r r (S r G.04.06. Drugo: a r r r G.05. Ohranjanje in razvoj nacionalne naravne in kulturne dediščine in identitete r (S r r G.06. Varovanje okolja in trajnostni razvoj a r r r G.07 Razvoj družbene infrastrukture G.07.01. Informacijsko-komunikacijska infrastruktura r (S r r G.07.02. Prometna infrastruktura (S r r r G.07.03. Energetska infrastruktura a r r r G.07.04. Drugo: a r r r G.08. Varovanje zdravja in razvoj zdravstvenega varstva r a r r G.09. Drugo: (S r r r Komentar^ Program P5-0126 Stran 20 od 22 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 C. IZJAVE Podpisani izjavljam/o, da: • so vsi podatki, ki jih navajamo v poročilu, resnični in točni • se strinjamo z obdelavo podatkov v skladu z zakonodajo o varstvu osebnih podatkov za potrebe ocenjevanja, za objavo 5., 6. in 7. točke na spletni strani http://sicris.izum.si/ ter obdelavo teh podatkov za evidence ARRS • so vsi podatki v obrazcu v elektronski obliki identični podatkom v obrazcu v pisni obliki Podpisi: vodja raziskovalnega programa zastopniki oz. pooblaščene osebe raziskovalnih organizacij in/ali koncesionarjev Bojan Dekleva in/ali Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta Kraj in datum: Ljubljana 20.4.2009 Oznaka poročila: ARRS_ZV_RPROG_ZP_2008/1275 1 Napišite kratko vsebinsko poročilo, kjer boste predstavili raziskovalno hipotezo in opis raziskovanja. Navedite ključne ugotovitve, znanstvena spoznanja ter rezultate in učinke raziskovalnega programa. Največ 21.000 znakov vključno s presledki (približno tri in pol strani, velikosti pisave 11). Nazaj 2 Največ 3000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikosti pisave 11). Nazaj 3 Samo v primeru bistvenih odstopanj in sprememb od predvidenega programa raziskovalnega programa, kot je bil zapisan v predlogu raziskovalnega programa. Največ 3.000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikosti pisave 11). Nazaj 4 Navedite največ pet najpomembnejših znanstvenih rezultatov programske skupine, ki so nastali v času trajanja programa v okviru raziskovalnega programa, ki je predmet poročanja. Za vsak rezultat navedite naslov v slovenskem in angleškem jeziku (največ 150 znakov vključno s presledki), rezultat opišite (največ 600 znakov vključno s presledki) v slovenskem in angleškem jeziku, navedite, kje je objavljen (največ 500 znakov vključno s presledki), izberite ustrezno šifro tipa objave po Tipologiji dokumentov/del za vodenje bibliografij v sistemu COBISS ter napišite ustrezno COBISS.SI-ID številko bibliografske enote. Navedeni rezultati bodo objavljeni na spletni strani http://sicris.izum.si/. PRIMER (v slovenskem jeziku): Naslov: Regulacija delovanja beta-2 integrinskih receptorjev s katepsinom X; Opis: Cisteinske proteaze imajo pomembno vlogo pri nastanku in napredovanju raka. Zadnje študije kažejo njihovo povezanost s procesi celičnega signaliziranja in imunskega odziva. V tem znanstvenem članku smo prvi dokazali… (največ 600 znakov vključno s presledki) Objavljeno v: OBERMAJER, N., PREMZL, A., ZAVAŠNIK-BERGANT, T., TURK, B., KOS, J.. Carboxypeptidase cathepsin X mediates ß2 - integrin dependent adhesion of differentiated U-937 cells. Exp. Cell Res., 2006, 312, 2515-2527, JCR IF (2005): 4.148 Program P5-0126 Stran 21 od 22 Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega programa v obdobju 2004-2008 Tipopologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek COBISS.SI-ID: 1920113 Nazaj 5 Navedite največ pet najpomembnejših družbeno-ekonomsko relevantnih rezultatov programske skupine, ki so nastali v času trajanja programa v okviru raziskovalnega programa, ki je predmet poročanja. Za vsak rezultat navedite naslov v slovenskem in angleškem jeziku (največ 150 znakov vključno s presledki), rezultat opišite (največ 600 znakov vključno s presledki) v slovenskem in angleškem jeziku, izberite ustrezen rezultat, ki je v Šifrantu raziskovalnih rezultatov in učinkov (Glej: http://www.arrs.gov.si/sl/gradivo/sifranti/sif-razisk-rezult.asp), navedite, kje je rezultat objavljen (največ 500 znakov vključno s presledki), izberite ustrezno šifro tipa objave po Tipologiji dokumentov/del za vodenje bibliografij v sistemu COBISS ter napišite ustrezno COBISS.SI-ID številko bibliografske enote. Navedeni rezultati bodo objavljeni na spletni strani http://sicris.izum.si/. Nazaj 6 Pomen raziskovalnih rezultatov za razvoj znanosti in za razvoj Slovenije bo objavljen na spletni strani: http://sicris.izum.si Nazaj 7 Največ 4.000 znakov vključno s presledki Nazaj 8 Največ 4.000 znakov vključno s presledki Nazaj 9 Za raziskovalce, ki niso habilitirani, so pa bili mentorji mladim raziskovalcem, se vpiše ustrezen podatek samo v stolpec MR Nazaj 10 Vpisuje se uredništvo revije, monografije ali zbornika v skladu s Pravilnikom o kazalcih in merilih znanstvene in strokovne uspešnosti (Uradni list RS, št. 39/2006,106/2006 in 39/2007), kar sodi tako kot mentorstvo pod sekundarno avtorstvo, in delo (na zlasti nacionalno pomembnim korpusu ali zbirki) v skladu z 3. in 9. členom istega pravilnika. Največ 1000 znakov (ime) oziroma 150 znakov (število) vključno s presledki. Nazaj 11 Navedite oziroma naštejte konkretne projekte. Največ 12.000 znakov vključno s presledki. Nazaj 12 Navedite konkretne projekte, kot na primer: industrijski projekti, projekti za druge naročnike, državno upravo, občine ipd. in ne sodijo v okvir financiranja pogodb ARRS. Največ 9.000 znakov vključno s presledki. Nazaj 13 Navedite objavo oziroma prevod (soobjavo) članov programske skupine strokovnega prispevka v slovenskem jeziku, ki se nanaša na povezavo znanja s slovenskim prostorom in za slovensko znanstveno terminologijo (Cobiss tip 1.04, 1.06, 1.07, 1.08, 1.09, 1.17, 1.18, 2.02, 2.03, 2.04, 2.05, 2.06). Napišite naslov (največ 150 znakov vključno s presledki), kratek opis (največ 600 znakov vključno s presledki), navedite, kje je objavljen/a (največ 500 znakov vključno s presledki) ter napišite ustrezno COBISS.SI-ID številko bibliografske enote. Nazaj 14 Navedite objavo oziroma prevod (soobjavo) članov programske skupine, povezano s popularizacijo znanosti (Cobiss tip 1.05, 1.21, 1.22, 2.17, 2.19, 3.10, 3.11, 3.12). Napišite naslov (največ 150 znakov vključno s presledki), kratek opis (največ 600 znakov vključno s presledki), navedite, kje je objavljen/a (največ 500 znakov vključno s presledki), ter napišite ustrezno COBISS.SI-ID številko bibliografske enote. Nazaj 15 Komentar se nanaša na 18. točko in ni obvezen. Največ 3.000 znakov vključno s presledki. Nazaj Obrazec: ARRS-ZV-RPROG-ZP/2008 v1.00a Program P5-0126 Stran 22 od 22