Pred začetkom novega šolskega leta Zopet se odpirafo šolska vrata. Duh po protiprašnem olju, po sveže pobelje-nih stenah izdaja skrb naših delovnih in skrbnih upraviteliev in ravnateljev ter njihovega pomcžnega osebfa, ki so vlo žili ves trud med počitnicami v to, da bi mladina vstopala z veseljem v poslopje, kjer si nabira znanje in nove izkušnje s katerimh bo mogla nadalfe graditi so-ciaUzem. Telesno in duhovno okrepljena se -vra-ča nasa mladina z najrazličnejših delov nih akcij. Vse te akcije so imele en edini cili: čimpref zgraditi socializem, kar se da najhitreje pripraviti našemu delov-nemu človeka boljke življenje. Mnogi so se vrnili z Avtoceste z udarniško značko. nemalo jih je prineslo s seboj diplomo, $ katero so bili pohvaljeni za svoje po-žrtvovalno delo na mladinskih akcijah. Zanimivo je, tia so letos odšli na delov-ne akcije marsikje že tudi pionirfi, ki jih z ničemcr ni bilo mogoče odvrniti t>d te*a koraka. V tem se kaže njihova pravilna vzgota v nove Ijudi, ki znafo ceniti delo za skupnost in se otretaro egoističnih prizadevanj. Mnopi so se h-fos vkljueili v ddovne brifiade pionirjev, ki so obirali v Sovinfski doUni naže ze-leno zlato — hmeli. Če si tnke«a piovir-čka povprašol. dali se zaveda. kako vaz-po nalo<*o opravUa s tem. da r'e prišei dat°č nd doma obiraf hmelf. ti je ttonos-rv? od*nvorih hmeli bomo nrodali i/rtt-pim driavam, za nieta pa bomo dobili stroje. ra katero rakafo našp nnvnzčra-jeve tovarne Nrhatere države, ki pra-viro. da tudi firodiio soe?a!iz/'rn. nam no-čpio t>i>c prodp*afi stroiev b^mo pa *e mi piofirfi nodvofrli svoie sile pr\ dviu in zfrarf:Jf hnmn nocfafrn»m z Ia*fn**»i siiami. Vrnk pionir fp dn^pa prcnričnn. da *T0-dimo S(yiaJ'?em in hnr ie ,ft>išp. on i>f do imamo tadi t>*e popofe. Sfabotne otroke smo poslali v počitni-ške kolonije Pod dobrim pedacoškim vodstvom nasih učiteljev in mladincev. zaradi skrbne nege in prehrane nahe Irudske oblasti, so se vrnili za$orelih obrazov in ni Pa hilo med niirni. ki se ve bi mofel po^valiti. da je pridnbH 3 do 4 k» na teži Letos so še morda bili v počitniski kolonifi, drupo leto se bodo pa ze uvrstili v mladinsko bri^ado in vrarali to, kar jim je letos dajala skup-nort. Kciko dmpačno je iivljenje današnfega učenca in difaka v času počitnic, pa tudi tekom šolskeča leta Kako daleč je da-r.es naš difak od poniževalnega prosja-čenfa od farovža do farovža z znaeilnim radom burioazno-kapitalisticne vzgoje: Pauper studiosus sum. peto viaticum . Z zastavo na čelu koraka pojoč na delo po širni domovini, jo pomača obnaviiati. graditi, in s tem doprinaša svoj obulus skupnosti Sedaj pa naš mladinec zopet odlaga kramp in lopato ter /o zamenjuje s knji~ go. Zaveda se, da bo naše Ijudstvo tem hitrsje gradilo sociahzem, čim več iz-obraženih Ijudi bo imelo Dobro pozna Leninove bescde z znanjem oboroien elovek je nepremagljiv — ali pa: zrno znanosti zcdcne bolj ko jekleno Polagoma dobiuata naš pionir in naš dijak socialističen odnos do učenja Za-vedata se, da je neuspehno kampanjsko učen/e. Le malo kje be čuješ dijaka. k' bi izjavih danes se oa moram aeiti, jutri bom vprasan Tudi učenfe je podvrženo razvojnemu zakonu, to se pravi: učenec rr.ora svofe znanje graditi od dneva do dneva, celo od ura do ure. ne pa r>a za-ner arjati in ga trpati v čjavo le tik pred redovalno konferenco. da se mu kar urti v plavi Naš ačitelj pa mora vedeti, da je v šoli države, ki gradi socializem. za vedno odkhnkal vsak verbalizem. da ne more in ne sme gojiti nobenega formafizma marveč, da mora svoj pouk tesno na*la-nfati na našo živlienjsko stvarnost Od-ločno je treba dvifati idejno-politično in vz^ofno ravcn naše šole Obrarunati je trcba z vsokovrstnimt predaodki do-končno in postat*iti pouk na znanstveno podlago, ker le tako lahho garantrramo zdravo duhovhn ra*1 navefia. socialistič-ne$a človeha Mno^i na*i nčffofri in pm-fesorii so znali svof poak nostaviti no znanstveno podla^o in mu dati novolnn-ma novo vsvbino nt>ba+cri pa š<» vc^vo ne morefo dovmeti. da imnmn za spb^i naivp1iča9tni>i*i df>1 sr>o;V z^odmtfn^ pr<>- lomnico, s katero smo obračunali s sta-rim in za katero se poraja novo iivlje-nje, novi družbeni odnosi, ki nimajo ni-česar skupnega s staro vzgojo predkapi-talistične Jugoslavije. Vsem mora biti jasno, da se razredna borba razločno od-raža tadi v naših šolah in sicer v ideo-loški borbi. Redki so sicer protiljudski elementi, ki se jim je posrečilo zaka-muflirati svojo protiljudsko dejavnost pri vzgoji naše mladine. Naša Ijudska obiast bo morala budno paziti, da take škod-l/ivce in saboterfe petlelnega plana in graditve socializma cim pref odstrani od tako delikatnega in odgovornega dela, kakor je vzgoja našega mladega rodu. To pa zahteva nujno diferenciacijo med uči-telfskim kadrom, ki bo dokončno odstra-nila vse škodlfive elemente iz vrst naših poštenih in predanih učiteljev in profe-sorfev. S strohovnim in ideološkim poflablja-njem bomo dvignili idefno in vzpojno plat pouka naših učiteljev. Prosvetni de-lavci se bodo morali z vso vnemo preči na ideološki in strokovni študij, ki go je predpisalo ministrstvo za prosoeto in ki je za vsakega pedagoskeHa delavca oboezen. Glavna naloga mladinske orpa-nizacije pa ie. da se nenehno in vztrajno bori proti kampanjskemu učenju in »i tako pridobi pravi socialistični odnos do učenia. Razumljivo je, da imafo tn «w/ deiez tudi starši, ki moraio tesno sode-lovati s $0/0. ki je ne smeio prepaičati samo učiteliu in itčencu. Če bndo ori tem zasfavile svoj valiv in pomoč tudi mno-žične omanizaciie, je čotovo, da bodo usnehi v novem šohkem letu rrnr><*o boliši kakor so bili v pretekiem. Š. K