Stališče JUU v pogledu personalne prosvetne politlke In Intervenclj (Soglasno sprejeto na seji Glavnega odbora JUU v Beogradu 28. XII. 1934.) I. INTERVENCIJE JUU. 1. Intervencijoinposredovanje Udruženja lahko zahteva članstvo le v tem primeru, ako ima zadeva zvezo s stanom, šolo ali prosveto, odnosno z organizacijo in cilji, ki jih ta po pravilih zasleduje. Za zadeve čisto privatnega zna.čaja se ne more zahtevati intervencije organizacije in njenih ftmkcionarjev. II. NAMEŠČANJA IN PREMEŠČANJA. 2. Nameščanja in premeščanja moramo smatrati za zadevo prosvetnih oblastev in se OTganizacija ne vmešava v nje, izvzomši načelnih in zaščitnih primerov, ki se posebej določijo. Organizacija intervenira pri oblastvu le za primere, s kaiterimi smatra, da bi bila ogrožena in kršena načelna stališča glede nameščanj in premeščanj učiteljstva. V komisijah za namestive in premestive JUU se- daj nima svojega zastopnika — toda hoče delovti na to, da ga dobi v banovinski in centralni komisiji. Vse organizačne ediiiice so dolžne pri članstvu pobijati pogrešeno mnenje, da je Udruženje biro (posredovalnica) za učiteljske službe, in da je edina naloga Udruženja pomagati članstvu v pogledu službe in premeStitve. 3. Posredovanje političnih stramk in osebnosti ter vplivnih upravnih osebnosti za namestitve in premestitve učiteljstva bo organizacija načeloma odklanjak. V to svrho morajo vse onganizačne edinice v svojem delokrogu vzgajati članstvo iter z danimi sredstvi in sklepi zatirati pri članstvu uporabo takih posredovanj. Udruženje se bo obračalo do političnih strank: in oseb izven učiteljskih vrst samo v načelnih vprašanjih. Vsaka prošnja učiteljstva samega in obračanje do neučiteljskih osebnosti in koiv poracij, da 6e one vmešajo in posredujejo v učitejskih vprašanjih, smatra Udruženje za akcijo fkvarno učiteljskemu stanu in šoli. To se smatra za nemoralno in škodljivo akcijo za stanovsko in službeno moralo učiteljstva. 4. Intervencije in sprejemi poedincev pri oblastih za učiteljska premeščenja in nameščanja naj se onemogočijo in odpravijo. Tudi v tcm pogledu naj se zahteva instančna pot. Osebne pritožbe naj se pri intervencijah načelorna odklanjajo ter naj se zahteva v takih primerih pismena vloga vložena službeno in6tančnim potom. 5. Za napredovan.ja bo Udruženje posredovalo le načeloma in v nobenem primcru ne pred potekom treh mesecev od vložitve prošnje. Glede ekspeditivnosti in evcntuclnih zadržkov so dolžna predliodno intervenirati pri sreskih načelstvih sreska društva, pri banskih upravah pa sekcije JUU. 6. Za vse primere naj se zahteva redna prošnja in njena obravnava instančnim potom. Vsa izpraznjena službena mesta naj se razpisujejo. Namestitve nai se komisijsko obravnavajo pri vseh instancah oblastev. V razpisu služb naj bodo točno navedene naturalne ugodnosti, spojene s službo ter eventuelni posebni pogoji. ki bi se stavili na kompetenta za dotični kraj, z ozirom na delo v šoli in izven nje. 7. Kriteriji za namestitve in premestive naj bodo samo predpisi zakona. Udruženje bo zastopalo pri namestitvah učiteljstva v kraje s srednjo šolo načelo, d_a pridejo za te kraje v poštcv predvscm učitelji družinski očetie in matere z otroki za te šole, radi šolanja. Poleg tega bo gledalo, da pridejo dobri organizačni, kulturni delavci v orgapizačne centre. Učiteljice, poročene z neučitelji ne smejo biti favoriziranc na škodo starejših učiteljev in učiteljic. Pri nameščanju novincev-začetnikov bo Udruženje zastopalo načelo, da se nameste najprej oni, ki so v težkih družinskih in socialnih razmerah ter so bili dobri dijaki. Prosilcev s 35 leti službe or.Janizacija Pri namestitvah in premestitvah načeloma nc bo podpirala. Na njc morajo vse organizačnc cdinice vplivati s svojimi sredstvi \n sklopi, da vlože prošnjo za upokojitev. Vsako odlaganje v tem ipogledu se mora smatrati za škodljivo načelni zahtevi znižanja službene dobe za učiteljstvo in škodliivo za namestitve brezposelnih učiteliskih abiturientov. Osebne ambicije Dosameznikov. ki bi bile na škodo upravičenejšim kolegom pri namestitvah, morajo vse organizačne edinice med članstvom odločno zatirati. 8. V pogledu ocene dela izven šole. naj bodo mcrodajni le po šol. upraviteljih in nadzornikih službcno ugotovljeni podatki. Ti podatki naj se vnašajo v »Uslužbenski ljst« učiteljstva, kar naj se uredi s posebno odrcdbo v zmislu § 91/6 Uradniškega zakona. Načeloma naj se zahteva. da je upoštevati šolsko delo koit prvo in šele v drugi vrsti delo izvcn šole. 9. Šolski upravitelii z dovršenimi službenimi leti naj se avtomatično razrešijo upravitel.iske dolžnosti. Upraviteljska mesta naj se odda.ia.jo z razpisom, enako kakor učiteljska mesta. Brez dokazanih in disciplinsko ugotovljenTh ipregreškov naj se upravitelji ne izmeniujejo in razrešujejo. 10. Pri reševanju nadzorniškega vprašanja soddluie Udruženje zgolj v načelnem poaledu. Izbiro nadzorniških oseb naj vrši prosvetna uprava po predlogu Glavnega prosvetnesja sveta iz vrst učiteljev praktikov narodnih šol. Nadzornik naj se izbira na podlagi kandidatne liste izmed oseb, ki bodo teoretično in praktično verzirane v modernih stremiienjih šole in imajo tudi odrejeno stališče ter razumevanje za usmerjeno in ustaljeno delo izven šole. Kot kriterij pri izbiri naj velja samo kvalifikacija po zakonu službena in strokovna neoporečnosit korektnost in takt ter pravičnost in objektivnost. Razpored nadzornikov naj se izvrši samo z ozirom na stvarne potrebe šole iti prosvete. Brez ,pristanka prizadeitih naj se ne postavIjajo nadzorniki. Postavljanje preglednikov, poleg stalnih nadzornikov. smatra Udruženje za kvarno šolstvu v moralnem in stvarnem oziru in škodIjivo za avtoriteto države. Udruženje se mora načelno zavzemati za ureditev nadzorniškega položaja, pavšalov, "potnin in doklad. Povsod je treba zahtevati. da ee izpraznjena nadzorniška mesta takoi izpopolnijo in zasedejo. Od nadzornikov zahteva Udruženje, da so preizkušeni prijatelji Udruženja, a da se nc vmešavajo v organizačne stvari, da ostanejo ncutralni in se ne opredeljujejo v primeru če nastane yeč skupin, še manj pa da vplivajo v iprilog katerekoli skupine. 11. Načeloma delujc Udruženje na tem, da se sedanji sistem nameščanja in premeščanja izpremeni administrativnim potom in potom zakona. Njega stremljenje je, da se namestitve in premestitvc vrše potom namestilnih komisii. v katerih naj bodo tudi predstavniki učiteljstva. V tem pogledu bo Udruženje zastopalo načelo, ki ga je zavzelo v svojem »Projektu za izprcmembo postopka v pogledu stalnosti, nameščani in premeščani učiteTjstva« predloženega prosvetnemu ministrstvu. III. DISCIPLINSKI POSTOPEK. 12. V disciplinske zadeve se Udruženje načeloma ne vmešava, posebno ne med potekom postopka. Čuvati hočc objektivni postopek in razsodbo disciplinskih zadcv. Načeloma prcstane organizacija s posredovanjem v vseh primcrih, v katerih se je pričelo redno disciplinsko postopanje. Udruženje ne vpliva na preiskavo izvzemši zahtev: da so da prizadetemu vpogled v obtožbo in priliko zagovora; da opozarja oblastvo na eventuelne krivice in zlorabe pri preiskavi; da se obramba (zagovori) prizadetih v polnem 19. Nače-loma dcluje Udruženje na to, da obsegu bclcžijo, ne zadržujejo in omalova- se ssdanji učiteljski disciplinski postcpek iz- žujejo; da se zaslišijo pričc, ki jih navaja obtoženi s svoj prilog. 13. V vsakem primeru zahteva Udruženje v svrho zaščite oscbno odgovornost predlagatelja in zadosten dokazilnj material y naprej ter brez tega ne izvršu.je intervencij. 14. V primerih, kjer je bil kršen zakon ali odredba, Udružcnjc načeloma ne intervenira in ne brani krivcev. 15. Načeloma deluje Udruženje na to, dia se vsi 'primeri, ki imajo za ozadje kako službeno pomanjkljivost prizadeteiga, službeno-disciplinsko preiščejo ter, da se prizadeti zasliši in sc mu priobči nedostatek. Anonimne ovadbe naj sc načeloma ne upoštevajo in naj se zavračajo. 16. Tožbe lajikov naj se upošteva.jo le, ako so podpisane, pismeno predložene in ako ovaditel.j prevzame polno odgovornost za posledice v primeru neresničnosti navedb. Enako naj se tudi pritpžbe kprporacij in društev upoštevajo le v tem primeru, ako so prcdložene kot sklep odbora, in prevzamejo premeni potcm zakona in uredi po načelih, predvidenih za ostalo uradništvo po zakonu o drž. uradnikih. V tem poglcdu bo Udruženje zastopalo stališčc, ki ga jc zavzelo s svojim projcktom za izpremembo učiteljskega disciplinskega postopka. predloženim prosvetncmu ministrstvu. IV. VLOGE ČLANSTVA JUU ZA INTERVENCIJE. 20. Vsak član JUU se mora, ko se obrača do Udruženja, ravnati po »Pravilniku za postopek pri zaščiti članov JUU«, odobrenem na podlagi čl. 3. točke č. pravil JUU ter mora upoštevati gornja načela organizacije, ki jih ta zastoipa gkde personalnc prosvetnc politike. 21. V svrho vsestranskih in zancsljivih podatkov mora vsak član izpolniti od izvršncfia odbora JUU pred.pisani obrazcc. Brez teh podaitikov se nje-gova zahteva ne bo vzela v pqstopok. Obrazce za te podatke imajo vsa ¦ - -- -¦¦ - — -___^ ^.-— ^- *- — - — ,^ ..__ _ ^ ^—T |J U1^ L- \J J-' Vi-fc . -^^ *J M %A-MJ W^ UtJk, LV Y-* \J \-+ tM. rv zanje podpisani funkcionarji polno odgovor- srcska društva in sekcije JUU. nost. Vsaka pritožba naj se priobči na.jprej prizadetemu ter se mu da polna možnost zagovora. Na to naj se službeno - disciplinsko obravnava. Pred zaključkom preiskave in priobčitve rezultata prizadetemu naj ne slede nikaki ukrepi. Načeloma naj se učiteljstvo ne premešča brez predhodne službeno - disciplinske ugotovitve nedostatkov. 17. Disciplinske kazni naj se izvršujejo postopoma, po stopnjah. predvidenih v zakon.u. Dokler ni bil uradnik predhodno kaznovan z nižjo kaznijo, se ne smc izreči večja kazen, izvzemši težjih pre5reškov. 18. V vrhovnem disciplinskem senatu sodcluje Udruženje po svojem zastopniku, predvidenem na osnovi zakona. Ta zastopnik je sodnik in ne zagovornik učiteljstva. Temu zastopniku oddaja Udruženjc zaščitni material, ki ga dobi potom podrejenih edinic, v svrho pravilne in objektivne presoje primera. Ti obrazci služijo: za pritožbe proti premestitvam; za prošnje v svrho premestitev po gornjih načelih; za druge upravičene željt člansfva, ki spadajo načelno v področje Udruženja. 22. Nobcna organizačna edinica ne sme sprejeti vlogo za intervencijo, če niso podatki potrjeni od nižje edinice in ni podano tudi mišljenje itc edinice. Nobcna oruanizačna cdinica ne sme rešcvati predmetov na podlagi osebnih pisem poslanih organizačnim funkcionarjem in brez rodne vlogc. Privatna pisaia se smejo priložiti le v podkrepitev red>nim spisom. 23. V primerih, kjer bi članstvo samo kršilo gornja načela, naj orffanizačne edinice v svojem delokro-Ju, z danimi sredstvi zatira.jo škodljivo postopanje ter naj se poslužujejo srcdstev in postopanja potom stanovskih častr;ih razsodišč.