O KADROVSKI POLITIKI Nočejo, da bi bilo bolje? Najcelovitejše in najbolj akcijsko zavezu-joče naloge v zvezi z uresničevanjem ka-drovske politike so opredeljene v družbe-nem dogovoru o oblikovanju in izvajanju ka-drovske politike na območju Ijubljanskih občin. K spremembam in dopolnitvam nave-denega dogovora so pristopile vse OZD \z naše občine, kar naj bi hkrati tudi pomenilo, da smo na področju kadrovske politike po-Stali akcijski. Stanje na področju organizira-nosti kadrovskih služb pa kaže le majhne premike v pozitivno smer. Pri nekaterih OZD, še posebej iz znanstve-no raziskovalnega področja, se kadrovska funkcija le počasi uveljavlja. Izvajanje le-te je namreč v rokah sekretarjev, katerih delokrog pa je tako širok, da kadrovske dejavnosti praktično t\\ čutiti. Tudi izobrazbena slruktu-ra vodij kadrovskih služb v občini ni ustrez-na, saj ima med 46 vodji le 12 delavcev sedmo stopnjo strokovne izobrazbe, 22 Se-sto in 12 peto ali četrto stopnjo strokovne izobrazbe. Nekatere OŽD pravijo, da jim sedanje sta-nje izvajanja kadrovske funkcije odgovarja in da spremembe niso potrebne. Stanje v OZD pa vendarle kaže, da je v nekaterih OZD nujno okrepiti in izboljšdti kadrovsko struk-turo delavcev v kadrovskih službah glede na število zaposlenih, boljše izvajanje nalog s kadrovskega področja in kadrovsko proble-matiko pri njih. So pa tudi organizacije, ki so uvidele, da je organiziranost njihovih ka-drovskih služb šibka, pa jo zaradi težkega gospodarskega položaja ne morejo izbolj-šati z razšihtvijo. Problem izvajanja kadrovske funkcije v manjših organizacijah je že dolgo časa poz-nan, vendar te organizacije, med katerimi so tudi osnovne šole, niso sprejele pobude, da bi zanje organizirali skupne strokovne služ-be, ampak se raje zadovoljujejo z obsto-ječim, pa čeprav slabim stanjem. Znamo eno — delamo nekaj drugega Ob pregledu kvalifikacijske strukture za-poslenih v OZD je ugotovljeno dejstvo, da so velika odstopanja med zahtevano izobrazbo za opravljanje določenih del in nalog in med dejansko kvalifikacijo. Tako bi na primer v industrijskih organizacijah potrebovali več delavcev s šesto, peto, tretjo, četrto in drugo stopnjo strokovne izobrazbe, manj pa potre-bujejo delavcev brez kvalifikacije. To skratka pomeni, da bi se morali delavci več izobraže-vati iz dela in ob delu. Organizacije izboljšujejo svojo kadrovsko strukturo z načrtnim štipendiranjem, z zapo-slovanjem delavcev z ustrezno izobrazbo. Poseben pojav, ki je značilen tudi za ostale Ijubljanske občine, je neodzivnost na razpise štipendij za proizvodne poklice. Drugi pro-blem pa je, da se štipendije za kmetijske poklice sploh ne razpisujejo. O perspektivnih kadrih Pri kadrovski službi občine obstaja sez-nam potencialnih kandidatov za opravljanje najodgovornejših nalog. Ta seznam vsebuje zaposlene delavce v naši občini, ki so izrazili željo po razširitvi delokroga in pripravljenost za prevzem novih funkcij, imajo višjo ali viso-ko izobrazbo in so stari največ 40 let. Ti delavci sedaj ne opravljajo vodilnih del v OZD, vendar pa je njihova aktivnost usmerje-na k večji kreativnosti.