• V ŠOLSKEM CENTRU TISKA IN PAPIRJA Priprave na usmerjeno izobraževanje Šolski center tiska in paprja je edina vzgojnoizobraževakia organi-zacija. ki izobražuje debvce za potrebe gralčne in grafično predelo-vabie industrije, deioma pa tudi za potrebe paprne mdustrije. Zato de-tavci centra ob prehodu na usmerjeno izobraževanje nikoli niso bneli težav z izbiro nada^nje smeri izobraževanja, tako kot debvd nekaterih spbšneje usmerjenih šoL Že v letu 1979—80 so se pospešeno lotili priprav na usmerjeno izo-braževanje, in sicerzorganizacijskega, strokovnega in materialno pro-storskega vidika. Do danes so opravili že kar veliko dela: ustanovljena je bila posebna izobraževalna skupnost tiska in papirja, z njo je že tudi sklenjen prvi samoupravni sporazum o temeljih plana. Pripravljene imajo že vse predmetnike in učne načrte za strokovne predmete, ki so jih večinoma izdelali učitelji teh predmetov sami s po-močjo delovnih skupin ter Zavoda za šolstvo SRS. Materialna sredstva za nove kabinete za obrambo in zaščito, fiziko, kemijoin biologijo so že odobrena, kabinet zaobrambo in zaščito pa je ze skoraj v celoti oprem-ljen in ga uporabljajo tudi v tem šolskem leta Učitelji vseh predmetov so se udeležili vsakega seminarja, ki je bil organiziran zanje, med letošnjimi zimskimi in letnimi počitnicami pa bodo poleg seminarskega dela povečali tudi konkretne priprave v ok-viru svojih strokovnih aktivov na šoli. Vodstvo centra ter predstavniki strokovnih aktivov so v stalnih stikih z delegati združenega dela — dogovarjanje glede načina dela. organi-zacije pouka in prakse ter predmetnikov in učnih načrtov poteka tako, da bodo čimbolj upoštevane resnične možnosti in potrebe grafične in papirne industrije. Pri načrtovanju priprav za usmerjeno izobraževanje pa se delavci centra srečujejo tudi z mnogimi težavami. Najhujša težava bo prostor-ska stiska po drugem letu izobraževanja, ko bo potekalo več progra-movhkrati, problem telovadnice, ki si jo delijo sTVD Partizan Zelena jama, problem ustreznega povečanja delavnic, zelo pogrešajo tudi primeren prostor, kjerbi učencempripravljalitoplomalico. Prostorsko stisko bodo reševali srednjeročno z adaptacijo podstrešja sedanje zgradbe ter dolgoročno s postavitvijo novega centra na Fužnah. _ V prvem in drugem letu izobraževanja bodo težave z ustrezno zapo-slitvijo učiteljev strokovnih predmetov. Pripravljenih je več rešitev, na primer zaposlitev učiteljev s pisanjem sodobnih učbenikov, z delom v proizvodnji na šoli ali v delovnih organizacijah. Za vsakega učitelja po-seoej Dodo skušali najti najboljšo rešitev tertako vsem delavcem cen-tra žagotoviti socialno varnost in napredek na strokovnem področja V glavnem so delavci centra na usmerjeno izobraževanje pripravlje-ni. Prehod nanj pričakujejo delavno, zavzeto in optimistično, kljub temu da se zavedajo množice nerešenih problemov in natog, ki jih še čakajo. SAŠA BENULIČ