Nr. 1915. VI. 1907. Kirchliches Derordnungs-Klatt für die Lavanter Diözese. Cerkveni zaukaznik za Lavantinsko Skotijo. Sliiljnlt: 41. Allocutio Pii PP. X., habita in Consistorio die 15. Aprilis 1907. 42. Hirtcnschreiben anläßlich der Reichsratswahlen. - 43. Pastirski list zastran državnozborskih volitev. — 44. kirchliche Feier des Jubiläums-Jahres 1907 in Maria-Zell. — 45. Weisungen, betreffend die österr. Staatsangehörigen, die in Ungarn domizilieren, aber in Oesterreich mit einem österreichischen Staatsangehörigen die Ehe schließen wollen. 4i). Weisungen, betreffend die Schließung des bei gemischten Ehen vvrgeschriebenen Vertrages bezüglich der ungar Staatsangehörigen, die nicht in Ungarn wohnen. 47. Der „Steirische Lehrerverein Vinzenz Eduard Milde". 48. Diözesan Nachlichten. 41. Allocutio Pii PP. X., habita in Venerabiles Fratres ! Festivitas dominicae Passionis, <|nae nuper adfuit nobis, inter exultationes spiritualium gaudiorum, iterato veluti documento nos monuit Ecclesiam Christi sponsam, in humanae regenerationis opere prosequendo et in colluctatione quam ideo habet adversus mundum tenebrarum harum, non ad solatia in hisce terris vocari, sed ad aerumnas atque labores. Audivimus scilicet ipsum Caput nostrum de se asserens : Nonne haec oportuit pati Chri-stu*n . . . .?» Quo autem praecessit gloria capitis, eo spes vocatur et corporis : quod utique non tantum de victoriae laetitia, verum etiam credendum est de labore certaminis. — Haec porro est, Venerabiles Fratres, quae Nos erigit fides atque inter aspera rerum sustentat ; ut, lìdentes non in Nobis sed in Deo, parati simus, in apostolati munere sancte integreque implendo, pressuras °nines ac tribulationes perpeti. — Neminem autem vestrum latet, inter multiplices quae abundant passiones Christi in Nobis, conditionibus, in primis, vehementer Nos angi, fimbus Galliarum Ecclesia asperioribus utitur in dies ; quae fiuidem eo magis Nos habent anxios, quo intensiore gentem nobilissimam caritate complectimur. Vere enim dolores eins dolores esse Nostros testamur ; sicut et gaudia illius gaudiis Nostris adnumeramus. — Profecto, qui gentem diam nunc moderantur, non hoc contenti quod pacta et conventa iustissima suo marte resciderint, quod Ecclesiae bona per vim eripuerint, quod veteres solidasque Gallorum forias repudiarint ; eo omnem operam intendunt, ut e Popularium suorum animis religionem evellant penitus ; id nntem ut assequantur, extrema quaeque et urbanitati gal-licae prorsus nova audent, iure quolibet tum privo tum Publico iniuriosissime violato. Hinc porro egregios Galbarum Episcopos et clerum, inde vero Apostolicam ipsam Vodena calumniati, suspiciones animis inseruisse student 1 Luc. 24, 26. Consistorio die 15. Aprilis 1907. mutuamque fiduciam convellere, ut, si fieri queat, illorum ac Nostram, in Christi fide Ecclesiaeque iuribus vindicandis firmitudinem frangant. — Praeterea, cavillatione apertissima, gallicae instituta gentis inductamque rei publicae formam cum atticismo confundere nituntur cumque omnigena divinorum oppugnatione ; eo scilicet spectantes ut quemlibet interventum Nostrum in religionis apud suos negotiis, quem a Nobis officii sanctitas exigit, iniustitiae convincant ; simulque populis suadeant Nos, dum Ecclesiae tuemur iura, popularis regiminis adversari formam, quam equidem et agnovimus semper semperque observavimus. Deo utique grates sunto, quod scrutati iniquitates nunc etiam defecerunt scrutantes scrutinio.' Enimvero ea Antistitum sacrorum fuit inter se concordia plane mirabilis, ea eorunde 11 et cleri ac fidelium cum Apostolica Sede coniunctio, ut ad illos pervincendos nihil astus ac fallaciae adversariorum valuerint. — Id autem, Venerabiles Fratres, Nobis est caussa cur laetiora speremus, diesque salutis gallorum Ecclesiae atque genti tot malis afflictae ad-futuros. Nos equidem adamatae gentis persequi bonum nullum plane tempus intermittemus ; quod adhuc fecimus, faciemus porro ; caritatem invidiae, erroribus veritatem, probris ac maledictis obiiciemus veniam ; desiderantes unice assiduoque gemitu exorantes ut qui tam obfirmate atque acriter utilitates suae gentis laudesque veras proculcant, desinant tandem religioni sanctissimae invidere: datiique Ecclesiae libertate, quotquot sunt, non modo catholicarum partium, verum etiam humanitatis quomodocumque atque honestatis amatores, communi Nobiscum bono patriacque suae prosperitati adlaborent. Haec, Venerabiles Fratres, communicanda vobiscum voluimus, ut simul moeroris Nostri ac fiduciae participes habeamus ... In nomini Patris f et Filii f et Spiritus f Sancti. Amen. 1 Ps. 68, 7. heutigen. Die Fresken der unteren Kirche stammen aus dem siebenten, achten, nennten Jahrhundert; die obere Kirche besitzt einen Marmorchor aus dem sechsten Jahrhundert, Fresken von Masolino oder Masaccio, herrliche Mosaiken aus dem dreizehnten Jahrhundert, und viele andere bedeutende Kunstwerke. Auch das Andenken der großen Slavenapostel Cyrillus und Methodius verknüpft sich mit dem Bau, indem diese zwei Apvstelbrüder im Jahre 867 oder 868 die Reliquien des Hl. Clemens von Chersonese hierher brachten. Die Gebeine des Hl. Cyrillus, der im Jahre 869 in Rom verschied, fanden hier für viele Jahrhunderte ihre Ruhestätte. Zu Ehren dieser beiden Apostel und zum Andenken an die große slavische Wallfahrt im Jahre 1881 hat Papst Leo XIII. in der Basilika eine schone Seitenkapelle errichtet. Der ganze Bau kann als einzig und unersetzlich bezeichnet werden. Genaue Pläne und Kostenanschläge sind ausgearbeitet. Dieselben sichern eine dauernde Trockenlegung zu, aber die zu überwindenden technischen Schwierigkeiten sind sehr beträchtlich, besonders weil die nächste Stelle, wo der Abfluß mit der Ernennung. P. T. Mons. Karl Hribovšek, Sr. Heiligkeit Hausprälat, iiifulicrter Domdechant des F. B. Lavanter Domkapitels und F. B. Kousistorialrat, wurde zum infulierten Dompropst ebenge-nannteu Kapitels ernannt. Verliehen wurden die Pfarren: St. Barbara bei Ankenstcin Herrn Johann Vogrin, Kaplan in St. Peter bei Radkersbnrg und St. Anton in Stoperzen dein dortigen Provisor Herrn Andreas Keček. Wiedcrangestellt wurde als Kaplan in St. Barbara bei Ankenstein der dortige Provisor Herr Franz Gomilšek. städtischen Kanalisation in Verbindung geb acht werden kann, beim Colosseum, in einer Entfernung von etwa vierhundert Metern von der Basilika liegt. Ferner muß der Abfluß zehn bis dreizehn Meter unter die Straßenfläche gelegt werden, so daß seine Ausführung durch Tuunelgrabeu erfolgen muß. Die Kommission, welche diese und andere Schwierigkeiten — z. B. die notwendige Trockenhaltung des Tunnels während der Bohrarbeit — in Erwägung gezogen hat, ist der Ansicht, daß eine Summe von 30.000 Mark für die Ausführung erforderlich sein wird. Sie richtet an alle diejenigen, welche Rom und seine Denkmäler lieben, die dringende Bitte zur Aufbringung dieser gütigst behilflich zu sein." Die hochwürdigen Herren Seelsorgepriester werden hiemit eiugeladen, auch ihrerseits zur Erhaltung der berühmten St. Clemens-Basilika in Rom in der Weise gern beizutragen, daß sie freiwillige Opfergaben sammeln und dieselben an das F. B. Ordinariat in Marburg einsendeu, welches sodann die gespendete Summe sofort seiner Bestimmung zuführen wird. Übersetzt wurden die Herren Kaplane: Anton Berk von St. Martin bei Windischgraz nach Oberbnrg und Anton Penič von Obcrburg nach St. Ruprecht ob Tüffcr. Gestorben ist Herr Jakob Krušic, Pfarrer in St. Andrä ob Heilenstein, am 12. April im 65. Lebensjahre. Unbesetzt sind geblieben ein Kaplansposten in St. Peter bei Radkersbnrg und der 2. Kaplanspost n in St. Martin bei Windischgraz. F. B. Lavanter Ordinariat z« Marbnrg, am 15. April 1907. Fürstbischof. St. Ly«illu<-vuchdruck«roi, Blarfmrg.