•v * X ?Ts PRILOGA ŠT. 1 LETNIK II. JANUAR 1976 .. ....... SKllPMOST qtosto> 8zdC w\ostfe-tiofle IZ VSEBINE: DELEGATSKA ■■Iribuma ■■■lir • ODGOVORI NA VPRAŠANJA DELEGACIJ • S SEJ SAMOUPRAVNIH INTERESNIH SKUPNOSTI Odgovori na vprašanja delegacij ODGOVORI NA DELEGATSKA VPRAŠANJA, POSTAV- na Smartinski cesti nujno potrebuje. Žal pa je ta posto-UENA NA 14. SEJI SKUPNEGA ZASEDANJA VSEH pek začelo podjetje nekoliko pozneje. ZBOROV DNE 18. SEPTEMBRA 1975 KRAJEVNA SKUPNOST NOVE JARŠE Delegat Janez BENEDIK VPRAŠANJE Kdaj bodo razširili trgovino Emona, kar je bilo v tej skupščini obljubljeno do septembra letos, do danes pa Še ni bilo storjenega ničesar. Oddelek za gospodarstvo je pripravil naslednji ODGOVOR Na območju krajevne skupnosti Nove Jarše je bilo že večkrat ugotovljeno nezadovoljivo stanje preskrbe Potrošnikov. O tem so delegati razpravljali na eni od lanskih sej zbora krajevnih skupnosti. Konec leta 1974 je bila s predstavniki trgovske hiše Emona — TOZD Maloprodaja dogovorjeno, da preučijo Možnosti za razširitev sedanje samopostrežne trgovine na Smartinski cesti. Takoj naj bi začasno ublažili težave tamkajšnjih potrošnikov. Investitor je takoj začel pridobivati potrebno grad-j1 ®no dokumentacijo in LUZ je že 5. marca 1975 izdelal lokacijsko dokumentacijo pod štev. LD 18652. Podjetje Emona je na podlagi te lokacijske dokumentacije, ki doječa načrtovano razširitev, z vlogo dne 20. marca 1975. leta zaprosilo pri tukajšnjem upravnem organu pristoj-nfm za gradbene zadeve, za izdajo lokacijskega dovoljena. Že 21. marca 1975. leta je bil opravljen lokacijski °gled. Na podlagi ugotovitve tega ogleda in potrebne dokumentacije je oddelek za gradbene in komunalne zadeve lzdal 26. maja 1975. leta lokacijsko dokumentacijo pod štev. 351-73 75-6/BK. Da bi trgovsko podjetje lažje in čimprej pridobilo ysa potrebna soglasja za izdajo gradbenega dovoljenja jP začelo z deli, je razvojnogospodarska skupnost občine Ljubljana Moste-Polje 3. julija leta 1975 odobrila investi-°rju 500 000 din posojila. S predstavniki Emone vzdržujemo redne stike, da bi Pospešili načrtovano razširitev, vendar podjetju vse do anes ni uspelo zbrati vseh soglasij, da bi lahko zapro-1,0 za izdajo gradbenega dovoljenja. Pripominjamo, da podjetje Emona istočasno vodi tu-! Postopek za pridobitev dovoljenja za gradnjo skladišč-\ 'mpj^storov. Tak zaprt skladiščni prostor poslovalnica VPRAŠANJE Kdaj bo avtobus št. 2 vozil do Novih Jarš? Oddelek za gradbene in komunalne zadeve je pripravil naslednji ODGOVOR: Krajevnim skupnostim Nove Jarše, Zelena jama in Moste je VIATOR — TOZD Mestni promet poslal v razpravo predlog o spremembi prog mestnega potniškega prometa skupaj s skico in podatki o potnikih. Obenem je navedene krajevne skupnosti obvestil o svojem sklepu glede spremembe poteka prog št. 2 in 4. Izvršni svet skupščine občine Ljubljana Moste-Polje tako rešitev podpira, ker meni, da bo tako dosežena boljša povezava občanov Novih Jarš z Mostami. Izvršni svet je pozval vse zainteresirane krajevne skupnosti, da o predlogu čimprej razpravljajo in ga obvestijo o svojih stališčih in morebitnih predlogih. Rešitev zadeve je torej odvisna tako vsebinsko kot časovno od odločitev zainteresiranih krajevnih skupnosti. KRAJEVNA SKUPNOST MOSTE Delegat Janez GALE VPRAŠANJE Že več kot pred enim mesecem smo obvestili podjetje javna razsvetljava, da v naši krajevni skupnosti ne gorijo luči. Vendar to vprašanje še do danes ni rešeno. JAVNA RAZSVETLJAVA Ljubljana je pripravila naslednji ODGOVOR V zvezi z vašim dopisom vam sporočamo, da so Proletarska, Partizanska in Rojčeva ulica v temi zaradi gradnje novih poslovnih prostorov ob Proleterski ulici med trgovino Mercator in stolpnico. Zaradi omenjene gradnje smo morali del cestne razsvetljave in napajalne kable za Proletarsko in Rojčevo ulico začasno demontirati. KRAJEVNA SKUPNOST DOLSKO Delegat Franc GRADIŠEK VPRAŠANJE Ker na območju krajevne skupnosti Dolsko še vedno ni rešeno vprašanje oskrbe z vodo po količini in kakovosti, nas zanima, ali bomo dobili vodo iz vodovoda Črnu- če, oziroma nam bo dovoljeno aktivirati že izgrajeno črpališče vode zahodno od vasi Dolsko. Oddelek za gradbene in komunalne zadeve je pripravil naslednji ODGOVOR Odgovor na delegatsko vprašanje tovariša Gradiška bomo posredovali takoj, ko dobimo izdelano študijo o vodopreskrbi naselja Dolsko, ki smo jo naročili pri Projektu nizke gradnje Ljubljana. ODGOVORI NA DELEGATSKA VPRAŠANJA, POSTAVLJENA NA 15. SKUPNI SEJI ZBORA ZDRUŽENEGA DELA IN ZBORA KRAJEVNIH SKUPNOSTI Z DNE 13/11-1975 XIII. KONFERENCA DELEGACIJ Delegat: Franc ZADNIKAR VPRAŠANJE: Ponovno postavljam vprašanje glede zemljišča, ki je last podjetja Mineral, ker nikakor ne moremo razumeti situacije, v kateri se glede tega vprašanja nahajamo. Leta 1936, to je pred 40 leti, je bila ustanovljena firma ALPEKO, ki je imela svoje zemljišče na prostoru sedanjega Gospodarskega razstavišča. Po osvoboditvi se je ta firma preimenovala v Industrijo umetnega in naravnega kamna Ljubljana, 1950. leta pa po združitvi manjših sorodnih firm preimenovala v podjetje Mineral, kot se imenuje še danes. S skupnimi napori članov delovnega kolektiva in Mestnim ljudskim odborom Ljubljana smo se preselili na sedanje zemljišče, ki nam ga je z odločbo dodelil Občinski Ljudski odbor Ljubljana Moste-Polje. Za 25.000 kvad. metrov zemljišča, ki smo ga imeli na območju Gospodarskega razstavišča, smo dobili na obstoječi lokaciji 50.000 kvad. metrov zemljišča. Odločbo o tem je dobilo tudi podjetje Tovarna gradbenih polizdelkov, kije bilo upravljalec tega zemljišča. To pomeni, da je podjetje Mineral dobilo zemljišče na podlagi zamenjave. Zemljiškoknjižno stanje bi morali izvršiti Občinski ljudski odbor Ljubljana Moste-Polje, ki pa tega ni storil. Po združitvi oziroma priključitvi Tovarne gradbenih polizdelkov h Gradisu zemljiškoknjižni vpis v korist Minerala ni bil izvršen, temveč so takrat vse skupaj predpisali Gradisu mimo izdane odločbe. Sedaj nas v zvezi z navedenim zanima naslednje: — Zakaj je Občinski ljudski odbor Ljubljana Moste-Polje izdal Gradisu ponovno odločbo, čeprav je o tej stvari bila že izdana odločba Tovarni gradbenih polizdelkov in je po našem mnenju prvotna odločba pravnomočna. — Na kakšen način so lahko izvršili prepis v zemljiški knjigi brez vednosti Minerala. — Sedaj teče spor o tem zemljišču, Vrhovno sodišče v Beogradu meni, da to mora rešiti občinska skupščina, v zvezi s tem ponovno postavljamo zahtevo, da se to vprašanje takoj reši in izvrši prepis v zemljiški knjigi v smislu odločbe, ki jo je izdal občinski odbor Ljubljana Moste-Polje, s katero je dodelil zemljišče Tovarni gradbenih polizdelkov Ljubljana. Oddelek za gradbene in komunalne zadeve je pripravil naslednji ODGOVOR: Opozarjamo, da je oddelek za gradbene in komunalne zadeve Skupščine občine Ljubljana Moste-Polje že v juniju 1975 v delegatski tribuni Naše skupnosti št. 7 in septembra 1975 v Delegatski tribuni št. 9 odgovoril tov. Zadnikarju detajlno na delegatski vprašanji, ki sta obravnavali isto temo. Obakrat je bil konkretno z vsemi datumi in številkami spisov pojasnjen postopek upravnega organa, prav tako pa tudi vzrok, zakaj odločba o delitvi zemljišča Mineralu ni bila vknjižena. Ponovno pojasnjujemo, da je GIP Gradis pridobil zemljišče po priključitvi Tovarne gradbenih polizdelkov kot njen pravni naslednik, ker so se dne 24. 6. 1955 na Gradis prenesle tudi vse ostale pravice in obveznosti Tovarne gradbenih izdelkov, kije s tem dnem prenehala obstojati. — da je bil prepis v zemljiški knjigi na GIP Gradis lahko izvršen brez vednosti Minerala, ker je bUo Mineralu to zemljišče dodeljeno s strani občinskega ljudskega odbora Ljubljana Moste dne 3. 9. 1956 z odločbo št. 03/3—1345/1—56, torej več kot leto dni po tem, ko je pravico vknjižbe pridobil GIP Gradis — da prepisa v zemljiški knjigi ni mogoče izvršiti, dokler odločba ni sposobna za vknjižbo - torej pravnomočna, o njej pa še vedno teče spor na Vrhovnem sodišču v Beogradu, kar delegat v postavljenem vprašanju tudi ugotavlja. KRAJEVNA SKUPNOST ŠTEPANJSKO NASELJE Delegat: inž. Vlado OVČAR VPRAŠANJE: Zanima nas, kje so ovire, da se še ni pričelo z urejevanjem potoka Mejaš? Oddelek za gradbene in komunalne zadeve je pripravil naslednji ODGOVOR: Potok Mejaš bo delno saniran še v tem letu, oziroma v začetku leta 1976. Sanacijska dela se bodo pričela izvajati takoj, ko bodo končana dela na Bizoviškem potoku. KRAJEVNA SKUPNOST MOSTE Delegat: Danilo JURCA VPRAŠANJE — del: Že na 14. skupnem zasedanju vseh zborov naše občinske skupščine dne 18. 9. t. 1. je naš delegat tov. inž. Gale postavil vprašanje delegacije: Kdo je dolžan ukrepati, da se zavaruje varni prehod pešcev in vseh drugih koristnikov na prehodu na Zaloški cesti — Iztek Proletarske ulice in mostu čez reko Ljubljanico? (ob sedanji tržnici v Mostah). Dejstvo je, da tam obstoječa signalizacija za ta prehod (utripajoča oranžna luč in razsvetljeni znak ,.Prehod za pešce" že polna tri meseca ni delujeta. Da bi bil izziv še večji, so tudi talni — cestni znaki povsem zbrisani (zebra). Delegacijo naše krajevne skupnosti tako neodgovorno obnašanje pristojnih za vzdrževanje in zagotovitev varnosti koristnikov tega (in tudi drugih) prehodov za pešce resno skrbi. Sprašujemo se, ali naj za ureditev vsaj tega preventivnega ukrepa čakamo vse dotlej, dokler bo nekdo zaradi takega stanja poškodovan ali celo ob življenje? Nekdo ima zanesljivo tudi to napravo (kot osnovno sredstvo) v lasti - upravljanju. Ali ni umestno postaviti vprašanje odgovornosti za takšno slabo vzdrževanje svojega osnovnega sredstva? Oddelek za gradbene in komunalne zadeve je pripravil naslednji ODGOVOR: Utripajoči prometni znak ,.prehod za pešce" na Zaloški cesti iz smeri mesta je priključen na prižigališče javne razsvetljave pri tržnici in deluje, razen samega prometnega znaka, ki v zadnjem času ni osvetljen, kar pa bo popravljeno v najkrajšem času. Prometni znak iz smeri Zalogaje priključen na prižigališče javne razsvetljave na Proletarski ulici, ki pa ne deluje zaradi gradnje nove banke. Strokovna služba že vodi razgovore s podjetjem ..Soseska", da se uredi začasno prižigališče za javno razsvetljavo, kar naj bi po naših predvidevanjih bilo izvršeno že v mesecu decembru. Istočasno, ko bo urejeno prižigališče, bo pričel delovati tudi utripajoči prometni znak na Zaloški cesti. Talne obeležbe cestnih prehodov se zaradi neugodnih vremenskih razmer (deževje) in ostalih objektivnih razlogov, v letu 1975 niso vzdrževali tako, kot bi se morali. Redno so se vzdrževali samo prehodi pred šolami, bolnicami in na vpadnicah, ostali prehodi pa so bili obnovljeni v tem letu samo enkrat. KRAJEVNA SKUPNOST DOLSKO Delegat: Franc GRADIŠEK VPRAŠANJE: Delegacija krajevne skupnosti Dolsko ni zadovoljna z odgovorom na postavljeno vprašanje o odvodnjavanju določenih zemljišč v Dolskem, ki ga je podala EMONA. Tu ne gre za vodo, ki doteka iz naselij, temveč za vodo, ki se nabira na poljih, na katerih se več ne vzdržujejo nekdani kanali in ki jih upravlja EMONA. Problem je tudi v tem, da pri gradnji Zasavske ceste niso uredili odvoda za vodo, temveč so vodi zaprli pot za nasipom. Čakamo tudi na odgovor glede izgradnje vodovoda. EMONA, Služba za zemljiške in nepemičninske zadeve, Ljubljana, je pripravila naslednji ODGOVOR: V zvezi s postavljenim delegatskim vprašanjem vam sporočamo, da je zemljišče, po katerem naj bi se skopal odvodni kanal, že v privatni lasti in ni več v družbeni lastnini v naši uporabi. Zemljišče pare. št. 134/4 k. o. Dolsko je bilo na podlagi odločbe oddelka za gospodarstvo skupščine občine Ljubljana-Bežigrad št. 462-3/63-6 dodeljeno v last Grad Ivanu, Beričevo 11. Na podlagi tega TOZD Poljedelstvo - Govedoreja Domžale nima več pravice na tem zemljišču kopati kakršnihkoli odvodnih jarkov ali slično in bo zadevo treba urediti s prizadetim lastnikom. KRAJEVNA SKUPNOST ZELENA JAMA Delegat: Slavko VRZELJ VPRAŠANJE: Kdaj bo predvidoma asfaltirana Bemekaijeva in Bezenškova ulica, kar je bilo v programu za leto 1975 in kako je s sredstvi, ki so bila za to rezervirana? Oddelek za gradbene in komunalne zadeve je pripravil naslednji ODGOVOR: Bernekarjeva ulica in Bezenškova ulica bosta predvidoma asfaltirani v letu 1976. Sredstva za ureditev ene od obeh imenovanih ulic so v glavnem zagotovljena, za drugo ulico pa naj bi bila zagotovljena iz programiranih sredstev Prispevka za mestno zemljišče v letu 1976. III. KONFERENCA DELEGACIJ VPRAŠANJE: Še zmeraj je nerešen problem onesnaženja zraka t. j. Izolirke. Odgovor je bil podati na naše delegatsko vprašanje, da je za ta problem pristojna mestna sanitarna inšpekcija, ni zadovoljiv. Občinski organ je svoječasno moral izdati za obratovanje spornega obrata potrebno soglasje in bi moral sedaj tudi on prvi preveriti, zakaj je prišlo do takega odstopanja oziroma onesnaženja, ne pa, da se izgovarja na sanitarno inšpekcijo. IZOLIRKA, tovarna izolacijskega materiala, Ljubljana, je pripravila naslednji ODGOVOR: Pošiljamo vam pismeni povzetek ukrepov, kijih je naša delovne organizacija naredila, da bi zmanjšala onesnaževanje okolice. Prvenstveno smo se lotili reševanja tega problema s posegi v tehnologijo in z zoževanjem proizvodnega asortimana. Ker so industrijski postopki čiščenja zelo komplicirani, dragi in ne vedno popolnoma uspešni, smo se odločili pred leti za ureditev proizvodnje bergman cevi, katere so impregnirali s katranskimi smolami. Od takrat dalje se v naši tovarni ne predeluje več niti najmanjše količine katranskih smol. S spremenjenim načinom segrevanja smo odpravili vsa kurišča na trdo gorivo in istočasno opustili obžiganje rabljene embalaže ter s tem odpravili dva izvora onesnaževanja okolice. Zgradili smo nov lovilec maščob in olj, tako, da iz naše tovarne danes ne odteka v kanalizacijo onesnažena odpadna voda. Edino mesto, ki še občasno onesnažuje ozračje, je obrat za Predelavo bitumna, vendar smo že doslej stanje močno izboljšali. Povišali smo dimnik in uredili izpiranje plinov, tako, da jim znižamo izhodno temperaturo, zaradi tega pa kondenzirajo hlapne komponente, ki bi drugače odšle v ozračje. V zvezi z rešitvijo tega problema smo preko Zavoda SR Slovenije za mednarodno tehnično sodelovanje v kontaktu z nemškim podjetjem VEB Sintesewerk, ki se ukvarja s postopki za katalično sežiganje odpadnih plinov in iščemo najugodnejši način za čiščenje te vrste plinov. S Sarajevskim podjetjem Bitumenka, ki ima enake probleme kot mi, smo sklenili samoupravni sporazum o tehničnem sodelovanju na tem področju, da si bomo med seboj pomagali skupno reševati ta problem. Na koncu bi poudarili, da se zavedamo resnosti tega problema in smo se ga, kot je razvidno iz navedenih dejstev, tudi resno lotili ter ga bomo skušali čimprej rešiti. Sodelujemo tudi s Krajevno skupnostjo Zelena jama in s pomočjo občanov zbiramo podatke, kdaj in kje se občuti močnejše onesnaževanje. Upamo, da vam navedeni podatki zadostujejo, v nasprotnem Primeru pa jih bomo radi še dopolnili. ■______________________________________ VPRAŠANJE: Isto stanje je tudi v Zalogu, ker obrat Koteksa zasmrajuje bližnjo in daljno okolico. Kdo je odgovoren za postavitev obrata, če se je že prej tam nahajalo naselje in isto projektiralo za povečavo. KOTEKS TOBUS, Ljubljana, Miklošičeva 5 je pripravil naslednji ODGOVOR: V zvezi z vašim vprašanjem o predvidenem zaključku rekonstrukcije obrata v Zalogu vam dajemo naslednje pojasnilo: Rekonstrukcijo obrata v Zalogu smo razdelili v 3 faze: 1. Rekonstrukcija nečistega dela z izgradnjo silosov za surovine in zaprtega avtomatiziranega sistema priprave surovin in notranjega transporta. 2. Rekonstrukcija tehnološke predelave: Na obstoječi sistem ekstracije smo dogradili sistem sušenja in mletja ter postavili silos za skladiščenje finalnih proizvodov. 3. Tretja faza rekonstrukcije obsega nabavo sežigalne naprave za sežiganje smradu iz tehnološkega procesa. Ta faza rekonstrukcije je namenjena izključno varstvu okolja, to je preprečevanju razširjanja smradu iz obratov. Prvi dve fazi rekonstrukcije sta že končani, za nabavo sežigalne naprave smo si že v začetku tega leta zagotovili vse potrebno. Žal je nabava te naprave iz uvoza vezana za dovoljenje Zveznega sekretariata za zunanjo trgovino v Beogradu, katerega pa do danes še nismo prejeli. Na to dovoljenje je tudi vezano naše definitivno naročilo te naprave. Upamo, da bomo to dovoljenje do konca leta prejeli in lahko še letos potrdili naročilo. Tako bo sežigalna naprava začela obratovati že v aprilu prihodnjega leta. VPRAŠANJE: Kdaj bodo popravljeni kanalski jaški na Pokopališki ulici. Rok je bil že objavljen v Naši skupnosti, to je oktobra 1974. Oddelek za gradbene in komunalne zadeve je pripravil naslednji ODGOVOR: Zaradi pomanjkanja finančnih sredstev se dvig kanalskih jaškov na Pokopališki ulici ni mogel izvršiti. Zato bomo stroške sanacije posebej planirali v letu 1976 in končali dela v mesecu maju 1976. ODGOVOR NA DELEGATSKO VPRAŠANJE, POSTAVLJENO DNE 18.9. 1975 KRAJEVNA SKUPNOST VEVCE-ZG. KAŠELJ Delegat: Ftanc ČRNIVEC VPRAŠANJE: Krajevna skupnost predlaga, da se reši vprašanje javnega cestnega prometa ,.avtobusnega postajališča" ob novem na elju v Zg. Kašlju na Zaloški cesti in da se ponovno postavi postajališče, katerega so občani uporabljali že 11 let in gaje podjetje Viator enostransko ukinilo. VIATOR, Poslovna enota Mestni potniški promet je dne 14. novembra posredoval naslednji ODGOVOR: Omenjeno postajališče mestnega potniškega prometa v Zg. Kašlju (imenovano ,,Pri Zajcu") na Zaloški cesti, je bilo uvedeno v preteklem obdobju in iz prometno varnostnih razlogov, na zahtevo uradne komisije, ki je izvršila dejanski ogled pozneje ukinjeno. V komisiji so sodelovali poleg nas tudi predstavniki: občinske skupščine kot sklicatelji komisije, predstavniki Urada za promet SM Ljubljana in Krajevne skupnosti. Da bi postajališče ponovno uvedli, je potrebno, da občinski organ ponovno skliče komisijo, ki bo na terenu samem ugotovila pogoje za ponovno aktiviranje postajališča. Pri tem moramo pripomniti, daje le v oddaljenosti cca 300 m postajališče ,.Cesta na Vevče", oziroma na drugi strani postajališče ,.Petrol". Ne moremo se strinjati s trditvijo KS Zg. Kašelj, da smo postajališče enostransko ukinili. S SEJ SAMOUPRAVNIH INTERESNIH SKUPNOSTI • ZNANSTVENO RAZISKOVALNA SKUPNOST ZAPISNIK 3. seje 10 znanstvenoraziskovalne skupnosti občine Ljubljana Mo-ste-Polje, ki je bila 6. januarja 197 6. DNEVNI RED: 1. Potrditev zapisnika 2. seje 10. 2. Razprava o predlogu srednjeročnega programa razvoja raziskovalne skupnosti v občini Ljubljana Moste-Polje za obdobje od 1976-1980. 3. Ustanovitev komisij, kijih predvideva statut. 4. Razno. Ad 2 Po kraj5 uvodni besedi tovariša Ogrinca so podali naslednje pripombe in dopolnila k osnutku srednjeročnega programa razvoja raziskovalne dejavnosti v občini Ljubljana Moste-Polje za obdobje 1976-1980: 1. V poglavju ..interdisciplinarne raziskave“ se dopolni 4. alinea, tako da se glasi: - premišljeno in ustrezno lociranje industrijskih in stanovanjskih objektov, preprečiti je treba gradnjo neprimernih stanovanjskih objektov - barak. Dodata se 8. in 9. alinea, ki se naj glasita: - analiza stanja narodnih kulturno-zgodovinskih spomenikov in dejavnosti ter ostalega narodnega blaga, - druge dejavnosti, Id so splo&io družbenega pomena. Na 5. strani za točko XVI. se doda nov odstavek, ki se glasi: c) pomembna za razvoj gospodarstva, d) taka, da ob izbiri naših komparativnih prednosti omogočajo vrhunske znanstvene dosežke. Ad 3 Ustanovita se še dve, s statutom predvideni komisiji, in sicer: 1. Komisija za pospeševanje racionalizatorske, novatorske, izumiteljske dejavnosti in komisija za pospeševanje znanosti in razvoja. 2. Komisija za pripravo samoupravnih aktov. V komisijo za pospešiva nje racionalizatorske, novatorske, izumiteljske dejavnosti in v komisijo za pospeševanje znanosti in razvoja so bili izvoljeni: tovariš Jože Ž1BERT - predsednik tovariš Franc inž. HERMAN - član tovariš Gojmir KOGOVŠEK - član V komisijo za pripravo samo upravi ih aktov so bili izvoljeni: tovariš Franc VEHOVAR - predsednik Za člana pa sta izvoljena oba prijavljena zunanja sodelavca. Ad 4 Pod točko razno ni bilo razprave. v Predsednik 10 znanstveno-raziskovalne skupnosti IN Z. MARJAN OGRINEC, 1. r. • SIS za otroško varstvo IZVLEČEK IZ ZAPISNIKA 4. seje Skupščine SIS ZA OTROŠKO VARSTVO občine Ljubljana Moste-Polje, z dne 8. decembra 1975 Ob usmeritvi raziskovalne dejavnosti na uresničitev ciljev gospodarskega razvoja je treba na vseh področjih nujno zagotoviti temeljno raziskovalno delo in spremljanje dogajanja v svetovni znanosti. Pri izbiri področij in problematike raziskav imajo prednost tista področja, ki so: a) pomembna za razvoj drugih področii in ved, b) pomembna za družbenopolitični in kulturni razvoj, DNEVNI RED: 1. IZVO LITE V ORG ANO V SKUPŠČINE 2. a) Razprava o izhodiščih in predlogih za oblikovanj® programov SIS družbene dejavnosti za leto 1976 b) Predlog za izpeljavo solidarnostnih nalog na področju otroškega varstva v letu 1976 3. Rebalans finančnega načrta skupnosti otroškega varstva občine Ljubljana Moste-Polje za leto 1975 4. a) Samoupravni sporazum o ustanovitvi samoupravne interesne skupnosti otroškega varstva Ljubljana b) Samoupravni sporazum o ustanovitvi zveze skupnosti otroškega varstva SR Slovenije in predlog statuta zveze skupnosti otroškega varstva SR Slovenije ter sprejem soglasja k obema dokumentoma 5. Sprejem družbenega dogovora o osnovah in merilih za določanje OD in drugih povračil in stroškov delegatom ter voljenim in imenovanim funkcionarjem o. Razno Ad 2 Na podlagi razprave in na podlagi razprav v KS, TOZD in družbenopolitičnih organizacijah ter skupnostih na področju občine Ljubljana Moste-Polje, so bila izoblikovana naslednja bistvena stališča: varstvo v drugih družinah). K reševanju otroškega varstva moramo pritegniti TOZD in OZD. Sklep: Izhodišča in predloge za oblikovanje programov samoupravnih interesnih skupnosti družbenih dejavnosti Ljubljane za leto 1976 je treba na podlagi danih pripomb dopolniti in upoštevati pri načrtovanju za leto 1976. Sklep: Sprejme in podpira se predlog zveze skupnosti otro-škega varstva SRS za izpeljavo solidarnostnih nalog na področju otro&ega varstva v letu 1976. Ad 3 V obširni razpravi so bili delegati seznanjeni s finančno konstrukcijo sanacije VVZ Angele Ocepek, ki izgleda takole: 1. Dokumentacija 700.000 din 2. Rušitvena dela 540.000 din 3. Sanacijska dela 990.000 din 4. Gradbena dela in pilotiranje 3,139.000 din 5. Obrtniška in instalacijska dela 2,500.000 din Skup a j 7,869.000 din 1. Programiranje za prihodnje leto mora temeljiti na realnih potrebah in možnostih, upoštevajoč ustvaijeni družbeni proizvod, oziroma načela družbeno-ekonomske resolucije za leto 1976 in načela družbenega dogovora o skupni porabi in delitvi dohodka v letu 1976. 2. Do skrajnosti je treba zaostriti izvajanje stabilizacijskih programov. 3. V indeks primerjave porabe z letom 1975 ni moč uvrstiti sredstev za dokončanje objektov, ki se grade iz samoprispevka. 4. Treba je zagotoviti enak družbeni položaj delavcem v združenem delu, torej tudi delavcem v VVZ. 5. Med posameznimi interesnimi skupnostmi se je treba dogovoriti za prednost in na podlagi tega tudi za ustrezno prelivanje sredstev. 6. V Ljubljani naj bo izenačena solidarnost pri izenačevanju pogojev na vseh področjih družbene porabe. 7. V občinah ljubljanske regije moramo zagotoviti enaka merila za razvoj in financiranje otroškega varstva. Doseči je treba, da bo čim več predšolskih otrok vključenih v organizirano družbeno in dnižinsko varstvo. 8. Pri izvajanju programa vrtcev in šol se je treba nujno odločiti za tipske objekte, ki po funkcionalnosti najbolj ustrezajo. 9. Treba je poiskati in izkoristiti vse možnosti za organizirano otroško varstvo (preureditev stanovanj, potujoči vrtci, Po predračunu ,,SOSESKE“ so znašali celotni stroški 8,750.000 dinarjev. Po dogovoru je „SOSESKA“ izločila iz predračuna del stroškov v letu 1975, ki so bili predvideni na račun podražitev v znesku 860.000 din; tako bi znašal predra- . čun 7,890.000 dinarjev. Do sedaj je bilo s solidarnostno akcijo v okviru Ljubljane in s prispevki v občinskih SIS zbranih za sanacijo VVZ A. Ocepek: 1. Izobraževalna skupnost Moste-Polje 1,921.750 din 2. Skupnost otroškega varstva Moste-Polje 1,568.582 din 3. Mestna skupnost OV Ljubljana 2,000.000 din 4. SOB Lj.-Bežigrad 937.080 din 5. SOB Lj.-Center 275.441 din . 6. SOB Lj .-Šiška 700.000 din 7. SOB Lj. Vič-Rudnik 200.000 din . Skupaj 7,602.853 din SOB Ljubljana Moste-Polje zagotavlja z rebalansom finanč- „ nega načrta in iz drugih virov približno 350.000 din. S temi sredstvi bi bili pokriti stroški sanacije v letu 1975. Ostanek sredstev v znesku približno 60.000 din, se prenese v leto 1976, ko bo treba, glede na predvidene podražitve, verjetno pokriti celotne stroške po predračunu v znesku 8,750.000 din. Delegati so za solidarnost izrekli priznanje skupnostim otroškega varstva ljubljanskih občin in SOV Mesta Ljubljane. Na podlagi razprave je bil soglasno sprejet rebalans finančnega načrta SIS za otroško varstvo občine Ljubljana Moste-Po-Ije: I. SREDSTVA Po fin. načrtu 1975 Realizacija 31.10. 1975 Po rebalansu Ji. 12. 1975 DOHODKI: 1. Iz prispevka po stopnji 0,17 % 2,652.000 2,012.264,40 2,652.000 2. Izplačilo pokojnin po stopnji 0,40 % - 477.505,20 576.370 Skupaj dohodki 2,652.000 2,489.769,60 3,228.370 II. RAZPORED SREDSTEV 1. Sofinanciranje skupnih nalog pri mestni skupnosti OV 1,139.433 863.690,00 1,139.433 2. Sofinanciranje gradnje nadomestnih oddelkov VVZ A. Ocepek 1,306.440 1,306.440,00 1,568.582 3. Vzgojne dejavnosti za otroke, ki niso vključeni v VVZ, ter sofinanciranje novoletnih prireditev 116.128 85.000 4. Prispevek za občinsko skupno službo SIS . _ 28.355 5. Izdelava in tisk osnovnega plana za obdobje 1976-1980 27.000 6. Oprema in drobni inventar novih oddelkov VVZ Zalog - - 200.000 - y Po fin. načrtu Realizacija Po rebalansu II. RAZPORED SREDSTEV 1975 31. 10. 1975 8. 12. 1975 7. Sofinanciranje dejavnosti obč. zveze prijateljev mladine — letovanje otrok 44.850 — dnevno letovanje otrok 89.999 — 6.212 — organizacija dedka Mraza — — 45.000 83.938 8. Operativna rezerva Skupaj razporejena sredstva 2,652.000 2,170.130 3,228.370 V okviru razprave o rebalansu finančnega načrta SIS za otroško varstvo, so obravnavali tudi vlogo aktiva delavcev šolskih svetovalnih služb osnovnih šol občine Ljubljana Moste-Polje za dodelitev sredstev za akcijo ,,šola v naravi - smučanje" v višini 50.000 din. Sklep: Vlogi aktiva delavcev šolskih svetovalnih služb osnovnih šol občine Ljubljana Moste-Polje se ne ugodi, ker ta dejavnost ni v pristojnosti SIS za otroško varstvo. Ad 4 Sklep: Pristopi se k samouravnemu sporazumu o ustanovitvi samoupravne interesne skupnosti otroškega varstva mesta Ljubljane. Za podpis sporazuma pooblaščamo tovariša Bogdana FAJONA. Sklep: Soglašamo s predlogom dopolnitev samoupravnega sporazuma o ustanovitvi zveze skupnosti otroškega varstva SR Slovenije in s predlogom statuta zveze skupnosti otroškega varstva SR Slovenije. Za podpisnika tega sklepa pooblaščamo tovariša Bogdana FAJONA. Ad 5 Sklep: SIS za otroSco varstvo občine Ljubljana Moste-Polje pristopa k družbenemu dogovoru o osnovah in merilih za določanje osebnih dohodkov in drugih povračil in stroŠcov delegatom ter voljenim in imenovanim funkcionarjem v občinah in v mestu Ljubljana. Za podpis tega dogovora pooblaščamo tovariša Bogdana FAJONA. Sklep: Predsedniku občine SIS za otroško varstvo in predsedniku 10 SIS za otroSco varstvo občine Ljubljana Moste-Polje se prizna nagrado za leto 1975 v dvakratni višini povprečnega mesečnega osebnega dohodka v SR Sloveniji, doseženega v preteklem letu. Ad 6 Sklep: Gradivo in zapisniki sej skupščine se v bodoče v izvlečku objavijo v Naši skupnosti. Predsednik skupščine SIS za otroško varstvo BOGDAN FAJON, 1. r. • SIS, za socialno varstvo IZVLEČEK IZ ZAPISNIKA 5. SEJE SKUPŠČINE SIS ZA SOCIALNO SKRBSTVO OBČINE LJUBLJANA MOSTE-POLJE z dne 22. decembra 1975 DNEVNI RED: 1. Izvolitev verifikacijske komisije 2. Potrditev zapisnika 4. seje skupščine občinske skupnosti socialnega skrbstva z dne 4. decembra 1975 in ugotovitev o izvršitvi sklepov 3. Izhodišča za preventivno delo med otroki in mladino v občini Ljubljana Moste-Polje 4. Predlog rebalansa finančnega načrta občinske skupnosti socialnega skrbstva za leto 1975 5. Samoupravni sporazum o financiranju krajevnih skupnosti 6. Izvolitev delegatov za skupščino skupnosti socialnega skrbstva Slovenije, skupščino skupnosti socialnega skrbstva mesta Ljubljane in skupščino skupnosti socialnega varstva Ljubljana Moste-Polje 7. Delegatska vprašanja 8. Razno 2. Organizirati in imenovati je potrebno mentorje za delo * mladino, ki pa jih je treba tudi minimalno honorirati. 3. Po vseh krajevnih skupnostih moramo evidentirati tiste mladince, ki niso nikjer zaposleni in jih javiti centru za socialno delo tukajšnje občine ali zavodu za zaposlovanje delavcev. 4. Te sklepe naj delegati prenesejo v krajevne skupnosti, predstavnik mladine v svojo organizacijo in delegati zbora izvajalcev v svoje delovne kolektive. Ad 4 Soglasno so sprejeti naslednji sklepi: 1. Sprejme se predloženi rebalans finančnega načrta občin; ske skupnosti socialnega skrbstva, v katerem je zajeta tudi valorizacija družbeno denarnih pomoči in rejnin s 1. novembrom 1975 dalje v povprečju za 23%, z dodatkom, da se postavka 9 — zdravljenje nepremožnih, ki bi se morala pravilneje imenovati - prispevek za zdravstveno varstvo prejemnikov družbeno denarne pomoči, zviša za 33.314 din in znaša tako poraba v letu 1975 8,506.456 din. 2. Odobri se nadaljnje finančno poslovanje občinske skupnosti socialnega skrbstva, dokler ne bo sprejet finančni načrt leto 1976, najdlje pa do 31. marca 1976. Ad 2 Sklepi 4. seje skupščine so izvršeni. Izvleček zapisnika 4. seje skupščine je soglasno potrjen. Ad 3 Soglasno so sprejeti naslednji sklepi: 1. V vseh krajevnih skupnostih je potrebno ustanoviti koordinacijske svete za delo z mladino. Ad 5 Soglasno so sprejeti naslednji sklepi: 1. Občinska skupnost socialnega skrbstva Ljubljana Most* -Polje pristopa k samoupravnemu sporazumu o združevanj11' uporabi in upravljanju sredstev za financiranje programov km* jevnih skupnosti, namenjenih za zadovoljevanje potreb delovnm ljudi in občanov v krajevnih skupnostih na območju občin6 Ljubljana Moste-Polje za leto 1976. 2. Podpisnik sprejetega sporazuma bo Ivan PUŠNIK, podpredsednik skupščine občinske skupnosti socialnega skrbstva Ljubljana Moste-Polje. Ad 6 Soglasno so bili izvoljeni naslednji delegati za: 1. Skupščino socialnega skrbstva mesta Ljubljane: BORIS MOSER, IVAN PUŠNIK, BERNARD STRITIH, MILICA CAF, FRANC LOZINŠEK. 2. Skupščino skupnosti socialnega varstva občine Ljubljana Moste-Polje: FRANC VIDERGAR, LUDVIK PEČAR, FRANC LOZINŠEK, MATIJA FERKOU, MIRO KLANČAR. 3. Skupščino skupnosti socialnega skrbstva Slovenije: BRANKA JADEK. Ad 7 Delegat društva invalidov Moste-Polje tovariš Jože ŠTEH je predlagal, naj KS naredijo sezname invalidov zaradi izpopolnitve evidence društva. Delegat društva upokojencev Moste-Polje tovariš Ludvik PEČAR je predlagal, da se imenuje komisija oziroma gradbeni odbor za gradnjo doma upokojencev v občini. Člani naj bi bili predstavniki SIS za socialno skrbstvo, društva upokojencev, SIS za invalidsko pokojninsko zavarovanje in IS skupščine občine Ljubljana Moste-Polje. Tovariš PUŠNIK je predlagal še predstavnika društva invalidov. Tovarišica Branka JADEK je seznanila delegate, da je 10 SIS za socialno skrbstvo že sprejel sklep o ustanovitvi komisije za izgradnjo doma upokojencev v občini Ljubljana Moste-Polje. Skupščina je sprejela sklep: SIS za socialno skrbstvo, SIS za invalidsko pokojninsko zavarovanje, društvo upokojencev, društvo invalidov in IS Sob Ljubljana Moste-Polje naj predlagajo člane komisije za izgradnjo doma upokojencev v občini Ljubljana Moste-Polje. Podpredsednik skupščine SIS za socialno skrbstvo IVAN PUŠNIK, 1. r. • SIS za vzgojo in izobraževanje IZVLEČEK IZ ZAPISNIKA 4 SEJE SKUPŠČINE SIS ZA VZGOJO IN IZOBRAŽEVANJE OBČINE LJUBLJANA MOSTE-POLJE, z dne 5. decembra 1975. dNEVNIRED: L Izvolitev organov skupščine. L Pregled sklepov 3. seje skupščine in poročilo o delu 10 med 3. in 4. sejo skupščine. Razprava o izhodiščih in predlogih za oblikovanje programov SIS družbenih dejavnosti za leto 1976. ^•Sprejem finančnega načrta skupne službe SIS za leto 1975. • Informacija o poteku podpisovanja samoupravnega sporazuma o gradnji doma medicinskih sester in doma študentov v Ljubljani in določitev podpisnika tega sporazuma. b- Razno. Predlagana je dopolnitev dnevnega reda, in sicer: , L Problem 10% za materialne izdatke šolam, ki delajo v aveh izmenah. jL OD v šolah v prvem trimesečju prihodnjega leta (1976). Predlog je sprejet. Ad 2 Sklepi 3. seje so izvršeni, in sicer: ' ugodno so rešene pripombe v zvezi z gradnjo zaklonišča Pn sanaciji VVZ A. Ocepek; no^. rešeno je vprašanje dodatka učnemu osebju zaradi oddalje- Ad3 0J^a podlagi razprav v KS, v TOZD in družbenopolitičnih ™anizacijah ter skupnosti na področju skupščine občine Ljub- ljana Moste-Polje, so bila v okvirni razpravi izoblikovana naslednja stališča (poleg tistih, ki jih je sprejel 10 na 6. seji): 1. Programiranje za prihodnje leto mora temeljiti na realnih potrebah in možnostih, upoštevajoč ustvarjalni družbeni proizvod oziroma načela družbenoekonomske resolucije za leto 1976, in načela družbenega dogovora o skupni porabi in delitvi dohodka v letu 1976. 2. Izvajanje stabilizacijskih programov je treba zaostriti do skrajnosti. 3. V indeks primerjane porabe z letom 1975 ni moč uvrstiti sredstva za dokončanje objektov, ki se grade iz samoprispevka. 4. Sistemsko je treba rešiti problem investicijskega vzdrževanja VIZ. 5. Trend uvajanja celodnevne šole je treba zadržati. Te ne moremo razvijati na račun siromašenja obstoječega stanja. 6. Zagotoviti je treba solidarnostno prelivanje sredstev med občinami po enakih merilih za dogovarjanje in po enakih za izdelane programe. 7. 10 % povečana sredstva za šole, ki delajo v dveh izmenah, je treba v programih za leto 1976 upoštevati; hkrati je treba sprejeti enotna merila, ki bodo določala način formiranja dohodka posameznih VIZ v Ljubljani. 8. Treba je zagotoviti enak družbeni položaj delavcem v združenem delu, torej tudi prosvetnim delavcem. sklep: Skupščina ugotavlja, da je sprejela stališča o oblikovanju programov SIS za leto 1976 tako s strani delegatov, delegacij, sindikata, OK SZDL ter koordinacijske komisije kakor tudi predstavnikov SOb Ljubljana Moste-Polje. Skupščina sprejema posredovana stališča in zahteva, da se glede na položaj vzgoje in izobraževanje v občini Ljubljana Moste-Polje le-ta pri sestavi programov za leto 1976 in srednjeročnih programov za obdobje 1976-1980 upoštevajo. O programu je treba razpravljati in ga sprejeti po enakem postopku. Ad 4 Po krajši obrazložitvi je bil soglasno sprejet naslednji sklep: Finančni načrt skupne službe SIS za leto 1975 se sprejme. V zvezi s tem se sprejme tudi obveza SIS za vzgojo in izobraževanje, da prispeva delež SIS za delovanje skupne službe v letu 1975 v znesku 28.355 din in akontacijo za prvo trimesečje 1976 v znesku 9.500 din mesečno, kar znaša 20 % vseh stroškov skupne službe. Finančna služba pri M1S ta sklep izvrši. Ad 5 Na podlagi poročila predsedniku akcijskega odbora za izgradnjo doma medicinskih sester in doma študentov v Ljubljani, tovarišice Damjane FAKIN, sta soglasno sprejeta naslednja sklepa: a) skupščina zadolžuje akcijski odbor, da intenzivno spremlja in nadaljuje akcijo za podpisovanje samoupravnega sporazuma o gradnji doma medicinskih sester in doma študentov v Ljubljani. Akcijski odbor si mora prizadevati, da bo sporazum čimprei polnoveljavno podpisan. Posebno važno je podpisovanje sporazuma s strani OZD z velikim številom zaposlenih, ki do sedaj sporazuma niso podpisale. Družbenopolitične organizacije, še posebej pa občinski sindikalni svet. Ki je nosilec politične akcije, je treba opozoriti na te TOZD oziroma OZD. Delegati današnje skupščine naj v svojem okolju vplivajo na podpisovanje sporazuma. b) skupščina pooblašča tovarišico Damjano FAKIN, da v imenu SIS za vzgojo in izobraževanje podpiše samoupravni sporazum o gradnji doma medicinskih sester in doma študentov v Ljubljani. Ad 6 Ker je bila z dnevnim redom načrtovana razprava pod to točko izčrpana že v razpravi pod Ad 3, je točka 6 odpadla. Ad 7 Po izčrpni razpravi in obrazložitvi problematike OD prosvetnih delavcev, je skupščina soglasno sprejela naslednje stališče in sklepe: 1. 10 SIS za vzgojo in izobraževanje naj problematiko prouči v sodelovanju z MIS in nato obvesti prizadete o stanju za leto 1976. 2. OD v šolstvu se v letu 1976, v primerjavi z letom 1975, ne smejo znižati. Tu zaposleni so glede OD že sedaj pod slovenskim povprečjem. 3. Delavcem s področja vzgoje in izobraževanja je treba zagotoviti ustavno pravico, da sami razpolagajo z dohodkom, ki ga ustvarijo na podlagi programov. 4. MIS Ljubljana naj na težave OD delavcev v vzgoji in izobraževanju opozori RIS. 5. Zahtevamo uresničitve novega samoupravnega sporazuma. 6. Skupščina soglasno pooblašča 10, da obravnava samoupravni sporazum o financiranju krajevnih skupnosti na področju občine Ljubljana Moste-Polje in poda odločitev glede podpisa tega sporazuma. 7. Soglasno sta bila izvoljena dva delegata za skupščino RIS in sicer: tovariš Zvone ŠKANDALI, delegat iz KS Nove Jarše in tovarišica Dora KOLARIČ, delegatka iz OŠ Zalog. 8. Skupščina je sklenila, da morajo strokovni sodelavci zavoda za šolstvo SRS obrazložiti težave usmerjenega izobraževanja. 9. Iz zbora izvajalcev so bili soglasno izvoljeni v zbor izvajalcev: — SIS za otroŠco varstvo občine Ljubljana Moste-Polje delegatka Ljuba NOVAK iz OŠ Polje, - SIS za kulturo občine Ljubljana Moste-Polje Franc SEDEJ iz OŠ Polje, — SIS za zdravstvo Milena FERTIN iz OŠ KetteMurn. 10. Akcijski program MIS Ljubljana je soglasno potrjen. OPOMBA: Podroben zapisnik 4. seje, kakor tudi magnetofonski zapis, je pri skupni službi SIS, Proletarska c. 1. ZAPISNIK 7. seje 10 SIS ZA VZGOJO IN IZOBRAŽEVANJE OBČINE LJUBLJANA MOSTE-POLJE Z DNE 22. decembra 1975 Ad 1 Uvodoma je tovariš Ulčakar poročal o dosedanji porabi sredstev po finančnem načrtu za leto 1975. Iz postavke 2-8 je od planiranih 72.576 din porabljenih 22.576 din, „iz postavke 2-10 je od planiranih 37.522 din porabljenih 17.332 din in iz postavke 2-12 je od planiranih 550.000 din porabljenih 302.476 din, in sicer: za dela na podružnični šoli Hrušica in za opremo v šoli 262.508 din, za plačilo stroškov raziskave stropov in podov v osnovni šoli Dolsko 10.000 din in za demontažo stene peči in montažo nove peči za centralno kurjavo na osnovni šoli Janče 29.968,50 din. Iz postavke 3-8 je od planiranih 148.500 din porabljenih 48.500 din. (Postavka 2-8 pomeni - šole v naravi - smučanje, dnevnice, 2-10 -učbenike nove matematike za peti razred, 2-12 zamenjava stropov pri podružnični šoli Hrušica in oprema, 3-8 mala šola.) Tako ostane nerazporejenih okoli 417.524 dinarjev. Glede na veliko število nujnih zahtevkov se je treba odločiti, kam bodo preusmerili ta sredstva. ZAHTEVKI: I. O. S. Polje prosi za dodelitev sredstev 1. za pokritje stroScov, ki so nastali pri montaži centralne kurjave ter pri popravilu parketa v zvezi s tem v znesku - 79.322,10 din 2. za poravnavo razlike stro3cov, ki so nastali pri porabi kurilnega olja na PŠ Lipoglav v znesku - 23.280,00 din 3. za poravnavo stroškov popravila strehe in žlebov na novi šoli v Polju v znesku - 97.218,00 din 4. za izdelavo načrtov centralne kurjave v PS Dolsko v znesku - 3.951.00 din 5. za zaščito oken in radiatorjev v novi telovadnici v znesku - 34.000. 00 din 6. za osebne prejemke hišnika-kuriača 7. za osebne prejemke ene administrativne moči v znesku - 61.337.00 din. 11. O. S. KETTEJA in MURNA prosi za dodelitev sredstev: 1. za pokritje stroškov za dodatna dela na PS HruSca za izstavitev uporabnega dovoljenja za centralno kurjavo v znesku - 20.830,00 din 2. za Čiščenje in delno miniziranje zaijavelih površin na strehi osnovne šole inv varstvu Ketteja in M uma v znesku - 6.600,00 din 3. za pleskanje pločevinaste strehe na o. š. Ketteja in Murna v znesku -27.500,00 din 4. prosi za odobritev 630 pedagoških ur za opravljanje dela v času med 6. in 8. uro zjutraj; za te ure ne potrebujejo sredstev. III. O. S. JOŽE MOSKRlC prosi za dodelitev sredstev za: 1. popravilo gnilih oken in za ureditev napuščov na šoli v znesku - 170.000. 00 din s 1. IV. O. Š. VIDE PREGARO prosi za dodelitev sredstev za: 1. ureditev oziroma odstranitev pomanjkljivosti, ki jih Je ugotovila sanitarna inšpekcija (Odi. z dne 10. aprila 75) v znesku — 150.000,00 din V. O. S. SOSTRO prosi za dodelitev sredstev za: 1. osebne prejemke tajnika in odobritev delovnega mesta tajnika : januarjem 1976 2. materialne izdatke v novi šali (čistila, brisače, loščilec, sesalec itd.) -20.000,00 din 3. organizacijo oddelkov v podaljšanem bivanju 4. napolnitev cisterne s kurilnim oljem v novi šoli v znesku - 112.000. 00 din VI. Vzgojni zavod JANEZA LEVCA orosi za dodelitev sredstev za pokritje zapadlih anuitet v znesku - 50.000,00 din. V razpravi o vloženih protojah se člani IO niso strinjali s takim načinom zahtevka za poravnavo računov, ker je s tem IO postavljen pred dejstvo. V bodoče bi morali porabniki sredstev dobiti najprej soglasje IO za naročilo del, ki naj bi jih potem poravnala SIS. Postavljeno je tudi vprašanje, če je bilo na OS Polje, res nujno lakiranje parketa. Ob zahtevi OS Polje so pojasnili, da so jim bila sredstva odobrena že v letu 1974, vendar ni prišlo do realizacije. Sklep: sredstva ie treba razporediti za rešitev najbolj kritičnega stanja. Pri OS Vide Pregare je treba upoštevati, da je bila obremenjena zaradi stanja v VVZ A. Ocepek. Po krajši razpravi je IO razporedil preostala sredstva in sprejel naslednje SKLEPE: 1. o. š. Polje se odobri za poravnavo stroškov, ki so nastali na stari šoli pri montaži centralne kurjave ter pri popravilu parketa znesek - 79.322.00 din 2. o. i Polje se odobri za poravnavo stroškov, ki so nastali na novi šoli pri popravilu strehe in žlebov znesek - 97.218,00 din 3. o. i Polje se odobri za poravnavo razlike stroškov, ki so nastali pri porabi kurilnega olja za podružnično šoto Lipoglav v znesku - 23.280.00 din 4. o., š. Ketteja in Murna se odobri za poravnavo stroškov, ki so nastali pri zaščiti (pleskanju) pločevinaste strehe na šoli znesek - 27.500,00 din 5. o. š. Ketteja in Murna se odobri za poravnavo stroškov, ki so nastali v zvezi z izdajo uporavnega dovoljenja za centralno kurjavo v podružnični šoli Hrušča znesek - 20.830,00 din 6. o. i Ketteja in Murna se odobri za poravnavo stroškov, ki so nastali pri čiščenju in miniziranju strehe na šoli znesek - 6.600,00 din 7. o. š. Jože Moškrič se za popravilo oken na šoli odobri znesek - 50.000. 00 din 8. o. š. Vide Pregare se za odstranitev najnujnejSh pomanjkljivosti, na katere je šoto opozorila sanitarna inšpekcija, odobri znesek - 50.000,00 din 9. o. i, Sostro se za zagonske stroške nove šole (kurjava) odobri znesek - 40.000,00 din Omenjene zneske je treba nakazati iz postavk 2-8, 2-10, 2-12 in 3-8 finančnega načrta SIS za vzgojo in izobraževanje občine Ljubljana Moste-Polje za leto 1975. Drugim zahtevkom posameznih šol ni moč ugoditi, ker sredstev ni na razpolago. Glede delovnega mesta hišnika-kurjača in administrativne moči v o. š. Polje, je zadeva urejena. 10.. o. i Ketteja in Murna se sporoči, da je za odobritev 630 pedagoScih ur pristojna MIS (mestna interesna skupnost). 11. o. š. Sostro se sporoči, da je za odobritev delovnih mest in za dodelitev sredstev za osebne prejemke, kakor tudi za dodelitev sredstev za organizacijo oddelkov v podaljšanem bivanju v novi šoli, pristojen MIS, kateremu naj tudi naslovi vlogi. O. S. naj za leto 1976 planira ustrezen znesek za zagonske stroške nove šole. 12. Vzgojni zavod Janeza Levca obvestijo, da njihovo dejavnost ne financirajo občinske SIS, marveč MIS, kamor naj se tudi obrnejo s svojim zahtevkom. Po krajši razpravi o predlogu rebalansa finančnega načrta mestne izobraževalne skupnosti za leto 1975, v katerem ni bilo bistvenih sprememb, je sprejet SKLEP: predlog rebalans finančnega načrta mestne izobraževalne skupnosti za leto 1975 se potrdi. IO je razpravljal o vlogi glasbene šole Moste-Polje za povečanje števila pedagoških ur za 2.000 in sprejel SKLEP: glasbene šole sodijo v področje dejavnosti MIS, kjer se tudi združujejo sredstva za njihovo dejavnost. Glasbene šole naj naslovijo vlogo na MIS. IO je bil nadalje seznanjen z obvestilom 4. seje SIS za socialno skrbstvo glede plačevanja šolske prehrane (subvencioniranje). Ta predloga, da SIS za vzgojo in izobraževanje prevzame v letu 1976 subvencioniranje prehrane v šoli in v podaljšanem bivanju. SKLEP: IO sodi, da subvencioniranje šolske prehrane sodi v področje dejavnosti SIS za socialno skrbstvo. SIS za vzgojo in izobraževanje bi to obveznost lahko sprejela, v kolikor bi se prenesli na njo tudi viri financiranja in bi bil dosežen o tem enoten dogovor med občinami. O tem je treba obvestiti SIS za socialno skrbstvo občine Ljubljana Moste-Polje. Predsednik 10 SIS za vzgojo in izobraževanje EDO ULCAKAR, 1. r.