KRALJEVINA JUGOSLAVIJA UPRAVA ZA ZAŠTITU Razred 63 (1). INDUSTRISKE SVOJINE Izdan 1 marta 1935. PATENTNI SPIS ST. 11400 Baljel Franc, mehanih in tovarnar, Ljubljana, Jugoslavija. Zibalno vzmetje za vozila. Prijava z dne 2. junija 1934. Velja od 1. avgusta 1934. Izumljeno vzmetje za vozila je zelo dobro in enostavno ter je v mnogih slučajih uporabljivo, predvsem pri lažjih vozilih, na primer pri otroških vozičkih. Pri vzmetju po izumu so zvezane glavne osi vozila potom primerne konstrukcije, na primer potom palic trdno med seboj tako, da tvorijo okvir. Ta okvir nosi potom vsaj štirih vzmeti zgornji vzmeteni del vozila, pri čemer pa sta spodnji del, to je okvir z osmi in kolesi, in zgornji del vozila na dveh mestih v simetrtični razvini med obema osema zvezana potom zgloba. Če zaniha okvir s kolesi, zaniha isti okoli fiksne zglobne točke tako, da se mora ena os vozila približati zgornjemu delu vozila, medtem ko se mora druga os istočasno za enako razdaljo oddaljiti od zgornjega dela vozila. Vzmeti so stalno napete ter skrbijo za prožno vzmetenje. V svrho lažjega razumevanja izuma sledi njegov točen opis na podlagi priloženih slik, kjer pomeni: Slika 1 izvedbeni primer vzmetja v narisu in tlorisu. Slika 2 izvedbeni primer popustljivega zgloba. Slika 3 izvedbeni primer popustljive pritrditve zgloba. Slika 4 izvedbeni primer prožnega obe-šenja zgloaa. V slikah znači 1 osi vozila, ki nosita kolesa 2. Osi 1 sta trdno zvezana na poljuben način, na primer potom palic 3 in 4, pri čemer tvorijo obe palici 3 in obe palici 4 trden okvir A. Poljuben del gornjega dela vozila, na primer nosilna ploš- ča 5 se upira na spodnji okvir A potom najmanj štirih vzmeti 6, pri čemer pa sta spodnji palici 3 združeni z zgornjim vzmetenim delom 5 potom nosilcev 7 in 7’, ki se prijemljeta v zglobu 8. Tu sta zvezana spodnji in zgornji del vozila trdo, vendar prevzamejo vzmeti 6 elastično vzmetenje. Da dosežemo še večjo elastičnost, se lahko napravi po sliki 2. zglob 8 kot po-r pustljiv v vertikalni smeri. Eden izmed nosilcev, na primer 7, oklepa zglobni zatič 9 z vseh strani, medtem ko ima drugi nosilec 7’ podolgasto vertikalno zarezo 10. S tem se doseže še večja elastičnost in boljše vzmetenje, ker leži zgornji del vozila do neke mere nihanja neposredno na vzmetih 6. Isto se doseže po sliki 3. s tem, da se izoblikuje eden izmed nosilcev 7 ali 7’ kot čep 11, ki se aksialno pomika v vodilu 12 ter se tako omogoča vertikalno podajanje zgloba 8. Podoben učinek se doseže s prožnim obešenjem zgloba 8 po sliki 4. Vzmet 14, ki je pritrjena na nosilec 7 potom vijakov 13, mora biti precej močna, da daje dovoljno stabilnost vozilu. Vzmet 14 je lahko peresna, lahko pa se uporabljajo tudi Spiralne ali druge vzmeti. Patentne zahteve: 1. Zibalno vzmetje za vozila, označeno s tem, da sta osi (1) vozila v tog sistem poljubne oblike, na primer potom palic (3, 4) v okvir (A), kateri sistem (A) nosi vsaj na štirih mestih potom vzmeti (6) po- Din. 10.— ljubne vrste zgornji vzmeteni del (5) vozila, pri čemer sta spodnji del vozila to je okvir (A) in zgornji vzmeteni del (5) zvezana vsaj potom dveh zglobov (8), nameščenih v simetrični ravnini med osema (1), in paralelno k osema tako, da dopuščajo zglobi (8) zibanje vzmetenega dela (5) vozila v smeri vožnje. 2. Zibalno vzmetje za vozila po zahtevi 1, označeno s tem, da so zglobi (8) ali pa spodnji (7) ali zgornji (7’) nosilci izoblikovani kot popustljivi v vertikalni smeri. 3. Zibalno vzmetje za vozila po zahtevi 1, označeno s tem, da so zglobi (8) prožno obešeni potom vzmeti (14) poljubne oblike. > Ad pat.br. 11400 \----10 -s/. 4. Oti ? bk X t 'K t.-. •\ „ i'.*-1. t . .... "‘ >p/( ...............? / • v* / • < '-P r -v ’*« -•••*'• • *' * • • ..................................* .. •v*«.* •.- -»-•> ••.-» . O H .."V-,- M,*- ‘ . ... ... —^ .-v -V- «... .1-' --. L\ ■■ ’/ C A'""/ -v.... ' - A- 'V ■ •" “j V 'V... } .. ’ • .... ...... «. -' V - ■ •Ji* < . . .. •• • ■ V’v - V .■ *i » ; '1 } ^ I i \ ■ 'v ’ 'J 'v J : ' ^ i 'H ; ‘ .' v n j i ? 5 ž I i l ■ ■ f : | ■ ' i !! M s i i... .V- ':-y. .. - , i H ; • i j te :. »S5 I • V ■■'v / ■ ;.r P' tH ■/ 'i'' —• :' i' ■ "ćr; / , v : , r'i' ■ x v ' —- ; • •. V X. . ; '■"'.'--.A. . ' .