Razprava o usmerjenem izobraževanju Prispevek mladine Po zaključku javne razprave o predlogu preobrazbe srednje-ga šolstva v usmerjeno izobra-ževanje, bomo nujno morali oceniti našo angažiranost v zve-zi s vzpodbujanjem razprave, seznanjanje mladih z osnovni-mi izhodišči, načeli in zaiiteva-mi predlaganega sistema. Ob vsem tem ne smemo po-sabiti dejstva, da je prav m.ia-dinska organizacija v pretek-lem obdobju opozarjala na ne-katere nevzdržne oblike in me-tode vzgojnoizobraževalnega de-la. Zahtevala je, da se marsi-kje prenatrpana učna vsebina reducira v smislu posredova-nja takšnega znanja in infor-macij, ki jih terjajiO sodobne In prihodnje potrebe človeka in združenega dela. Te in še šte-vilne druge pomanjkljivosii so dobile svoj odraz in odločno zahtevo po preobrazbi vzgojno-izobraževalnega sistema v do-kumentih 10. kongresa ZKJ. Zahteva, da mora združeno delo prevzeti neposredno odgo-vornost za politiko vzgoje in issobraževanja, za vključevanje y delo tistih, ki si pridobivajo izobrazbo na vseh ravneh us-merjenega izobraževanja, nas je vzpodbudilo k organiziranju seminarjev in posvetov za mla-de iz šol in deiovnih organiza-oij. Preko teh oblik smo žele-li mlade seznaniti z idejno in vsebinsko zasnovo predloga preobrazbe vzgojno izobraže-Valnega sistema. Začetnemupo-svetu, kjer so bili predsedniki OO ZSMS, delegati v OK in čla-nd organov in teles OK ZSMS, Lj.-Center so sledili posveti niladih prosvetnih delavcev in mentorjev mladinske organiza-cije. Neposredno pred zaključ-kom razprave so bili sklicani trije posveti, in sicer: Posvet mladih s področja gradbeništva in komunalnih dejavnosti, kjer je imel uvodno besedo tov. Marjan Rajner, predsednik dru-žbenopolitičnega zbora v obči-ni Lj.-Center; posvet mladih s področja gostinskih in trgc-vin-sklh dejavnosti, kjecr je podal uvodne misli tov. Zbrizaj Dani-lo, direktor gostinskega šoiske-ga centra ter posvet mladih s področja zdravstvenih dejavno-sti, kjer se je vabilu prijazno odzvala tov. Blaha Tilka, sekre-tarka rep. sind. sveta za kultu-ro, izobraževanje in znanost. Slednji posvet je odpadel, ker se mladi s tega podroc.ja de-javnosti posveta sploh niso udeležili, razen nekaterih učen-cev srednjih medioinskih šol. Nujno bo treba na vpraša-nje, kateri so vzroki za neod-zivnost mladih iz osnovnih or-ganizacij ZSMS v Kliničnem centru, najti odgovor. Prepri-čana sem, da bodo nanj naj-bolje in najhitreje odgovorili 61ani ZSMS v Kliničnem cen-tru, predvsem pa mladl 61ani ZK. V razpravah, ki so sledile v uvodnih besedah in obrazlo-žitvam, je sledila razprava, na kateri so mladi iz delovnih or-ganizacij poudarjali njihovo ne-zadostno pripravljenast pri vključevanju v združeno delo vzgojnoizobraževalnih ustanov. Ure tn ure, namenjene pro-cesu pridobivanja praktičnega znanja, so zavržene s kupova-njem malic, 6iščenjem delovnih prostorov, nadomeščanjOTni obo-lelih delavcev, kjer brez men-torskega dela učenec opravlja določeno fazo delovnega proce-sa, ne da bi spoznal celotni de-lovni proces ter samoupravno organiziranost delovne sredine. Postavili so vprašanje v zve-zi z vključevanjem mladih dru-gih republik v naš sistem us-merjenega izobraževanja. Mla-de iz delovnih organizacij je za-nimalo, kako si bodo tisti, kd so si že pridobili določeno stro-kovno usposobljenost, vključili v ta sistem. Odkrito in zaskrbljeno so se spraševali o tem, kako bomo uspeli zagotoviti materialne po goje za prehod v usmerjeno izobraževanje. V nobenem primeru pa ne smemo dovoliti, da bi se z na-daljnjim uveljavljanjem preob-razbe usmerjenega izobraževa-nja ukvarjala le pedagoški stro-kovnjaki in pedagoški delavci v vzgojnoizobraževalnih ustano-vah. še bolj kat doslej mora postati to področje družbendh dejavnosti skrb vseh občanov, delavcev, in ne nazadnje mlade generaoije v celoti. Kalčina Liana