SKUPSCINSKI DOLENJSKI LIST za občine ČRNOMELJ, KOČEVJE, KRŠKO, METLIKA, NOVO MESTO, RIBNICA IN TREBNJE Letnik XIII. Novo mesto, 2. septembra 1976 Št. 21 VSEBINA SKUPŠČINA OBMOČNE SIS ZA PTT PROMET NOVO MESTO: 200. Samoupravni sporazum o ustanovitvi območne samoupravne interesne skupnosti za PTT promet Novo mesto Občina Novo mesto 200. Na podlagi 53., 66. in 68. člena ustave SR Slovenije ter na podlagi določil zakona o samoupravnih interesnih skupnostih za ptt promet (Ur. 1. SRS št. 24/75) sklenejo delovni ljudje in občani kot uporabniki ptt storitev ter delavci TOZD za PTT promet Krško. TOZD za PTT promet Novo mesto, TOZD PTT center Novo mesto in delovne skupnosti skupnih služb, združeni v Podjetje za PTT promet Novo mesto, kot izvajalci ptt storitev, naslednji SAMOUPRAVNI SPORAZUM o ustanovitvi območne samoupravne interesne skupnosti za PTT promet Novo mesto I. TEMELJNE DOLOČBE 1. člen Za zadovoljevanje skupnih in posebnih interesov glede poštnega, telegrafskega in tclefon-skea p-ometa na območju občin Brežice, Črnomelj, Krško, Metlika, Novo mesto, Sevnica in Trebnje ter za usklajevanje dela s potrebami ii\ interesi in zagotovitev opravljanja zadev posebnega družbenega pomena v ptt dejavnosti, se v skladu z zakonom ustanavlja območna samoupravna interesna skupnost za ptt promet Novo mesto (v nadaljnjem besedilu: skupnost). Območje skupnosti predstavlja v tehničnem in tehnološkem pogledu zaokroženo celoto, ki io v telefonskem prometu tvori območje glavne avtomatske telefonske centrale Novo mesto, v telegrafskem prometu območje končne avtomatske telegrafske centrale Novo mesto, v poštnem prometu pa območje poštnega centra Novo mesto. 2. člen V skupnosti njeni člani zadovoljujejo svoje osebne in skupne potrebe na področju ptt prometa, enakopravno in skupno oblikujejo politiko razvoja ptt prometa in določajo programe razvoja, zagotavljajo dostopnost ptt storitev, združujejo sredstva in določajo namen njihove uporabe, vplivajo na oblikovanje cen ptt storitev in sodelujejo pri oblikovanju politike cen. ki veljajo samo na območju te skupnosti ter uresničujejo druge skupne interese v ptt prometu na ožjem območju. 3. člen Za kar najbolj neposredno uresničevanje samoupravnih pravic in interesov uporabnikov in izvajalcev ptt storitev laliko člani v okviru skupnosti organizirajo enote te skupnosti. 4. člen Za uresničevanje skupnih interesov na področju ptt prometa v Sloveniji se člani, združeni v to skupnost, združujejo v samoupravno interesno skupnost ptt prometa Slovenije, skupaj s člani drugih skupnosti za ptt promet na območju Slovenije. 5. člen Člani skupnosti so: — delavci v združenem delu (temeljnih in drugih organizacijah združenega dela. delovnih skupnosti ter drugih samoupravnih organizacij in skupnosti) ter občani krajevnih skupnosti - kot uporabniki ptt storitev: — delavci temeljnih in drugih organizacij združenega dela. ki opravljajo storitve v ptt prometu na območju območne skupnosti - kot izvajalci ptt storitev. Delavci - uporabniki in izvajalci ptt storitev - postanejo člani skupnosti potem, ko sprejmejo ta sporazum in sklep o pristopu podpiše pooblaščenec njihove samoupravne organizacije oziroma skupnosti. Občani postanejo člani skupnosti potem, ko sprejmejo ta sporazum v okviru krajevne skupnosti in sklep o pristopu podpiše pooblaščenec te skupnosti. 6. člen Člani skupnosti imajo zlasti naslednje pravice in dolžnosti, da osebno in po svojih delegatih: 1. odločajo o uresničevanju nalog, ki so kot skupni interesi določeni v tem sporazumu. 2. sprejemajo in skrbijo za izvajanje posebnih samoupravnih sporazumov zlasti o združevanju sredstev in temeljih samoupravnega planiranja, 3. usklajujejo svoje interese na področju ptt prometa, v svoji temeljni samoupravni organizaciji, oziroma skupnosti, občini in na območju skupnosti, 4. se dogovarjajo o dostopnosti ptt storitev in njihovi kvaliteti, 5. uresničujejo obveznosti, sprejete s tem sporazumom, statutom skupnosti in drugimi sporazumi ter dogovori. 7. člen Člani skupnosti urejajo svoje medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti razen s tem sporazumom še s statutom skupnosti, z drugimi samoupravnimi sporazumi in akti v skladu z določili sporazuma. 8. člen Skupnost je pravna oseba s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi. ki jih ima po ustavi, zakonu in po tem sporazumu. Skupnost predstavlja in zastopa predsednik izvršnega od-botp. 9. člen Ime skupnosti je: Območna samoupravna interesna skupnost za ptt promet Novo mesto. Sedež skupnosti je: Novo mesto, Novi trg 7. Telegrafski naziv skupnosti je: OSISPTT Novo mesto. II. SKUPNI INTERESI IN NALOGE SKUPNOSTI 10. člen Skupni interesi članov skupnosti so zlasti tisti interesi, ki jih le-ti na področju pit dejavnosti laliko hitreje in bolje ■ uresničujejo samo v skupnem sodelovanju, zlasti pa: — optimalni in hitrejši razvoj ptt zmogljivosti; — dostopnost kvalitete opravljanja ptt storitev: — financiranje izgradnje, rekonstrukcije in vzdrževanje ptt zmogljivosti. 11. člen Pri uresničevanju skupnih interesov iz predhodnega člena ima skupnost zlasti naslednje naloge: 1. določa politiko razvoja ptt prometa na svojem območju v skladu z družbeno ekonomsko in prostorsko politiko razvoja krajevnih skupnosti in občin s tem, da sprejema srednjeročne in dolgoročne programe razvoja ptt prometa v skladu z izhodišči in smernicami razvoja ptt prometa Slovenije, 2. usklajuje razvoj ptt prometa in delovanje sistemov ptt zvez z drugimi območji, 3. skrbi za združevanje sredstev potrebnih za razvoj magistralnih, tranzitnih in mednarodnih zvez v Sloveniji in njihovo nemoteno delovanje^ 4. skrbi za hitrejši in usklajen razvoj ptt omrežja na manj razvitih in obmejnih območjih in s tem pospešuje razvoj gospodarstva in drugih področij združenega dela teh območij, 5. zagotavlja materialne pogoje za uresničitev sprejetih programov razvoja, 6. vpliva na oblikovanje cen in sodeluje pri določanju politike cen PTT storitev, ld veljajo samo na območju te skupnosti ter se dogovarja o višjih cenah, ki naj veljajo na njenem območju za posamezne PTT storitve za določen čas in za določen namen, kot so dogo-voijene v republiki, 7. v skladu z Zakonom in splošnimi pogoji za opravljanje ptt storitev, sprejema posebne akte o ureditvi pravic in obveznosti uporabnikov in izvajalcev ptt storitev izvirajoče iz medsebojnih pogodbenih odnosov, s katerimi se na območju skupnosti izboljšuje kvaliteta ptt storitev in zagotavlja večja dostopnost ptt storitev članom, 8. uresničuje druge skupne interese ter ureja druga razmerja, pravice, obveznosti in odgovornosti, ki jih določa ta sporazum, statut skupnosti ali skupščina. 12. člen Skupnost sodeluje zaradi usklajevanja razvoja ptt prometa z ostalimi področji družbenega dela, z drugimi samoupravnimi interesnimi skupnostmi gospodarstva svojega območja, z družbenopolitičnimi skupnostmi, krajevnimi skupnostmi in družbenimi organi območja. O zadevah posebnega družbenega pomena v ptt dejavnosti, ki jih določa zakon, odloča skupnost v soglasju z občinskimi skupščinami na njenem območju. III. PROGRAMIRANJE RAZVOJA PTT PROMETA IN ZDRUŽEVANJE SREDSTEV 13. člen Člani v skupnosti samostojno planirajo, razvoj ptt prometa in s samoupravnim sporazumevanjem in dogovarjanjem usklajujejo svoje plane, da bi tako z razvojem ptt sistema omogočili sebi in združenemu delu boljše pogoje za pridobivanje dohodka, večjo produktivnost svojega in celotnega družbenega dela in uresničevati skupaj določeno razvojno politiko. 14. člen Temeljni cilj programiranja razvoja ptt prometa v območni skupnosti je organizirano zadovoljevanje potreb članov ob- . močne skupnosti po ptt storitvah. to pa terja usklajen razvoj celotne družbene reprodukcije in v njegovem okviru tudi ptt dejavnosti na njenem območju. 15. člen Člani skupnosti ugotavljajo svoje potrebe po ptt storitvah v okviru lastnih samoupravnih planov, jih usklajujejo v okviru temeljnih organizacij združenega dela ,in drugih oblikah združenega dela ter v krajevnih skupnostih in družbenopolitičnih skupnostih kot sestavni del plana njenega družbenoekonomskega razvoja. V okviru skupnosti sprejemajo njeni člani temelje samoupravnih planov s sporazumi, na njihovi osnovi pa srednjeročne in dolgoročne programe razvoja ptt prometa. 16. člen ' Plani skupnosti vsebu:ejo zlasti: 1. cilje in naloge pri opravljanju zadev iz 11. člena tega sporazuma, 2. obseg, kakovost in način zadovoljevanja občanov in delavcev s ptt storitvami, 3. združevanje dela in sredstev, oziroma izmenjavo dela za uresničevanje skupnih potreb in interesov na območju skupnosti, 4. združevanje sredstev za razvoj tranzitnih, magistralnih in mednarodnih ptt zmogljivosti, s pomočjo katerih se območje povezuje z drugimi območji v Sloveniji, Jugoslaviji ter v mednarodnem merilu, 5. pravice, obveznosti in medsebojne odgovornosti pri uresničevanju dogovorjenih planov. 17. člen Srednjeročne in dolgoročne programe sprejema skupščina skupnosti na osnovi usklajenih potreb in možnosti za njihovo realizacijo ter v skladu s temelji družbenih planov in izhodišči, oziroma smernicami za razvoj ptt prometa v SR Sloveniji. Skupščina sprejema srednjeročne in dolgoročne programe v soglasju s skupščinami občin na svojem območju. 18. člen Viri financiranja sprejetili programov in planov so: lastna sredstva izvajalcev, samoupravno združena sredstva uporabnikov, sredstva zbrana z dogovorjenimi višjimi cenami posameznih ptt storitev za določen čas in za določen namen, krediti ter druga sredstva. 19. člen Združevanje sredstev uporabnikov se ureja s posebnimi samoupravnimi sporazumi o združevanju sredstev, oziroma drugimi oblikami samoupravnega sporazuma. 20. člen Podrobnejša določila o postopku samoupravnega planiranja, o sklepanju samoupravnih sporazumov o združevanju sredstev, metodologiji, planiranju, o postopku in načinu združevanja sredstev, ureja statut in drugi splošni akti skupnosti. IV. ORGANI SKUPNOSTI 21. člen V skupnosti delujejo naslednji organi: 1. skupščina 2. izvršni odbor , 1. SKUPŠČINA 22. člen Organ upravljanja skupnosti je skupščina skupnosti, ki jo sestavljajo delegati članov skupnosti. 23. člen Skupščino skupnosti sestavljata dva zbora delegatov, in to: — zbor delegatov uporabnikov ptt storitev (v nadaljnjem besedilu: zbor uporabnikov), ki 'jih delegirajo temeljne organizacije združenega dela, delovne skupnosti ter druge samoupravne organizacije in skupnosti ter delovni ljudje in občani prek krajevnih skupnosti in — zbor delegatov izvajalcev ptt storitev (v nadaljnjem besedilu: zbor izvajalcev), ki jih delegirajo delavci temeljnih organizacij združenega dela v ptt prometu, ki opravljajo storitve na območju skupnosti. 24. člen Merilo za določitev delegatskih mest za zbor uporabnikov v skupnosti je za: temeljne organizacije združenega dela, delovne skupnosti in druge samoupravne organizacije in skupnosti - število zaposlenih delavcev v občini, delovne ljudi in občane, ki se povezujejo prek krajevnih skupnosti pa — število prebivalcev v občini. 25. člen Delavci temeljnih in drugih organizacij združenega dela, delovnih skupnosti, ter drugih samoupravnih organizacij in skupnosti (v nadaljnjem besedilu: uporabniki v družbenem sektoiju) imajo po eno delegatsko mesto v zboru uporabnikov na vsakih 3.200 zaposlenih delavcev v okviru občine in za ostanek, ki presega za več kot 1.600 delavcev, najmanj pa eno delegatsko mesto na območju občine. Uporabniki v družbenem sektoiju se zaradi izbire skupnega delegata in usklajevanja stališč združujejo v okviru občine v konferenci delegatov, v katero delegira vsaka temeljna in druga organizacija združenega dela, delovna skupnost ter druga samoupravna organizacija in skupnost po enega delegata. 26. člen Občani kot uporabniki ptt storitev uveljavljajo svoje pravice do delegatskega mesta preko konference delegatov, ki jih delegirajo delegatsko sestavljeni . organi upravljanja krajevnih skupnosti na območju občine. Ti uporabniki imajo v zboru uporabnikov po eno delegatsko mesto na vsakih 15.000 prebivalcev v okviru občine in za ostanek, ki presega za več kot 7.500 prebivalcev, vendar najmanj eno delegatsko mesto na območju občine. Občani posameznih krajevnih skupnosti se združujejo v okviru občine v konferenco delegatov krajevnih skupnosti, v katero delegirajo po enega delegata iz vsake krajevne skupnosti. 27. člen Število delegatskih mest, ki pripada po merilih iz 25. in 26. čl. tega sporazuma uporabnikom ptt storitev v skupnosti, je razvidno iz pregleda, ki je sestavni del tega spprazuma. 28. člen Merilo za določitev delegatskih mest za zbor izvajalcev v-skupnosti je za vse organizacij- ske enote Podjetja za PTT promet Novo mesto število zaposlenih delavcev. Vsaka organizacijska enota podjetja ima po eno delegatsko mesto v zboru izvajalcev na 33 zaposlenih in za ostanek, ki presega 16 delavcev. Ne glede na določila prejšnjega odstavka mora imeti vsaka temeljna organizacija združe nega dela in delovna skupnost skupnih služb najmanj eno delegatsko mesto. 29. člen Število delegatskih mest, ki pripada po merilih iz 28. člena tega sporazuma izvajalcem ptt storitev v skupnosti, je razvidna iz pregleda, ki je sestavni del tega sporazuma. 30. člen Razmerja med delegati ih člani območne skupnosti, kijih zastopajo, delegiranje in status delegatov, odgovornost in druga vprašanja iz teh razmerij urejajo organizacije in skupnosti, ki so odposlale delegate. 31. člen Skupščina ima zlasti naslednje pristojnosti: 1. sprejema dolgoročne in srednjeročne programe ter letne plane razvoja ptt omrežja in zmogljivosti; 2. sprejema ukrepe za usklajevanje razvoja ptt prometa in za delovanje sistemov ptt zvez z drugimi območji; 3. opredeljuje potrebe po združevanju sredstev za realizacijo sprejetih programov razvoja, začenja postopek za sklenitev samoupravnih sporazumov o združevanju sredstev, ki jih sprejemajo člani skupnosti; 4. ugotavlja in razglaša sprejete samoupraviie sporazume; 5. razpravlja o osnutkih dokumentov, ki jih sprejema in obravnava republiška samoupravna interesna skupnost ptt prometa Slovenije (v nadaljnjem besedilu: republiška skupnost); 6. sprejema stališča do ukrepov, predlogov in aktov, ki urejajo politike cen ptt storitev; 7. sprejema posebne akte o ureditvi pravic in obveznosti uporabnikov in izvajalcev ptt storitev, izvirajočih iz medsebojnih pogodbenih razmerij; 8. ustanavlja enote skupnosti v okviru krajevnih skupnosti, občin ali drugih interesnih področij; 9. sprejema statut skupnosti in njene druge splošne akte, ki jih določa statut; 10. voli predsednika skupščine, predsednika izvršnega odbora ter njuna namestnika in člane izvršnega odbora; 11. ustanavlja in imenuje stalne in občasne odbore in komisije ter jim določa naloge; 12. odobrava predračun stroškov organov skupnosti in strokovnih služb skupnosti in določa merila za razdelitev materialnih obveznosti med člani skupnosti za kritje teh stroškov; 13. imenuje predsed/iika in sodnika posebnega sodišča združenega dela; 14. oblikuje stališča skupnosti, ki jih delegati skupnosti zastopajo v republiški skupnosti; 15. sprejema obvezne razlage sporazuma in drugih samoupravnih aktov iz svoje pristojnosti; 16. opravlja naloge, določene s tem sporazumom, drugimi sporazumi, zakonom in statutom skupnosti. 32. člen V pristojnost zborov pa spa-' dajo zlasti naslednje zadeve: - volitev predsednika zbora in njegovega namestnika; - delegiranje delegatov v ustrezni zbor uporabnikov oziroma izvajalcev republiške skupnosti; - druge zadeve iz pristojnosti posameznega zbora. Zbor uporabnikov samostojno: 1. določa vire, obseg in namen združevanja sredstev uporabnikov; 2. izvaja funkcijo nadzora nad trošenjem združenih sredstev uporabnikov. 33. člen Skupščina in zbora sta sklepčna, če je prisotnih več kot 1/2 delegatov vsakega zbora. V primeru, da zasedanje skupščine ni sklepčno, se mora skupščina ponovno sestati v 14 dneh. 34. člen O zadevah iz pristojnosti skupščine se odloča z večino glasov vseh delegatov, razen v primerih, ki jih določa zakon. O zadevah iz pristojnosti posameznega zbora pa odloča vsak zbor z večino glasov delegatov zbora. 35. člen Sklep o posamezni zadevi iz pristojnosti skupščine je sprejet takrat, kadar je izglasovan v enotnem besedilu v obeh zborih. 1 Če zbora predloga, o katerem ločeno glasujeta, ne sprejmeta v enakem besedilu, ali če predlog v enem od obeh zborov ni sprejet, začneta zbora usklajevati postopek v skladu z določili statuta območne skupnosti. Če tydi v usklajevalnem postopku ne pride do enake odločitve v obeh zborih, lahko skupščina območne skupnosti odločitve sprejme s ponovnim glasovanjem. Če odločitev tudi takrat ni sprejeta, se zadeva preloži na naslednje zasedanje skupščine, \ . 36. člen Odločitve, ki jih sprejme skupščina v okviru svojih pristojnosti, zavezujejo vse člane območne skupnosti, ki so sprejeli in podpisali ta sporazum. 37. člen Skupščina se sestaja po potrebi, mora pa se sestati, če to zahteva izvršni odbor, 1/3 delegatov posameznega zbora, skupščina občine ali njen izvršni svet, najmanj pa dvakrat letno. 38. člen Predsednik skupščine skupnosti vodi delo skupščine. Predsednika skupščine skupnosti izvoli skupščina izmed delegatov zbora uporabnikov za mandatno dobo štirih let na predlog ustreznih organov medobčinskih svetov SZDL. Ista oseba je laliko izvoljena za predsednika skupščine ponovno še za eno mandatno dobo. 39. člen Podrobnejša določila o delu skupščine, zlasti o načinu odločanja, volitvah in razrešitvi predsednika skupščine in zborov ter njihovih namestnikov, odgovornosti delegatov v skupščini, pravicah in dolžnostih delegatov v skupščini ter njiho- vi odgovornosti, ureja statut in poslovnik skupščine. 2. Izvršni odbor skupščine 40. člen Izvršni odbor sestavljajo predsednik in 8 članov, ki so praviloma člani delegacij. Predlog za izvolitev predsednika in namestnika predsednika izvršnega odbora izoblikuje ustrezen organ medobčinskih, svetov SZDL. Predsednika izvo- li skupščina na seji obeh zborov, vsak zbor zase pa izvoli po štiri člane izvršnega odbora, enega iz zbora izvajalcev tudi kot namestnika predsednika izvršnega odbora. Mandati so stalni in trajajo 4 leta. 41. člen Predsednik izvršnega odbora vodi delo odbora ter zastopa območno skupnost in zanjo podpisuje. Predsednik izvršnega odbora lahko po sklepu skupščine opravlja to funkcijo kot svojo delovno dolžnost in pridobi lastnost delavca v združenem delu za čas trajanja mandata. Ista oseba je lahko izvoljena za predsednika ponovno še za eno mandatno dobo. 42. člen Izvršni odbor opravlja zlasti naslednje zadeve: 1. izvršuje sklepe in sprejema ukrepe za izvrševanje sklepov skupščine, 2. pripravlja gradivo za sejo skupščine, 3. odloča o zadevali, ki se nanašajo na ureditev medsebojnih odnosov na načelih, ki jih je v takih zadevah sprejela skupščina, oziroma pToučuje take zadeve, ki jih posreduje skupščina, da o njih sprejme načelna stališča, 4. pripravlja osnutke samoupravnih sporazumov ter drugih splošnih aktov in sklepov ter jih predlaga v obravnavo in sprejem skupščini: 5. sprejema ukrepe za izvajanje samoupravnih sporazumov ter drugih splošnih aktov, kijih je sprejela skupščina, 6. obravnava vprašanja, predloge in pobude iz področja delovanja skupnosti. 7. organizira in naroča informacije. analize, elaborate in študije za potrebe skupnosti, 8. odloča o drugih zadevali, ki mu jih naloži v izvršitev skupščina. 43. člen Podrobnejša določila o delu izvršnega odbora, o volitvah in razrešitvi članov, sprejemanju sklepov in odgovornosti izvršnega odbora ureja statut skupnosti in poslovnik izvršnega odbora. V. JAVNOST DELA IN NADZOR NAD DELOM SKUPNOSTI 44. člen Delo skupnosti in njenih organov je javno. Skupnost in njeni organi so dolžni pravočasno obveščati javnost, tako o pripravah in sprejemu aktov, - kot tudi o izvrševanju nalog iz njenega delovnega področja. Oblike in poti obveščanja javnosti so: zbori delavcev in občanov, posebna poročila, interna glasila, občinska glasila in druga sredstva javnega obveščanja. 45. člen Vsak občan in vsak drug član skupnosti ima pravico da neposredno ali prek delegatov postavlja vprašanja, predloge in r~ r #- *■ 0 I lo: SKUPŠČINSKI DOLENJSKI LIST ŠTEVILKA 21 l/t r K * it ft «r P fr * pobude s področja dela skupnosti. Organi skupnosti so dolžni vpiašanja. predloge in pobude obravnavati in nanje odgovoriti. 46. člen Nad/or nad delom skupnosti in izvajanjem tega sporazuma in drugih samoupravnih aktov opravljajo: — člani skupnosti neposredno. — skupščina in njeni organi, — nad/omi odbor. 47. člen Neposredni nadzor opravljajo člani skupnosti zlasti s tem. da obravnavajo poročila o delu skupnosti, opozarjajo organe skupnosti na nepravilnosti pri njihovem delu in s tem, da , urejajo odgovornost delegatov /a delo delegatov v organih skupnosti. 48. člen Skupščina nadzira izvajanje svojih sklepov in drugih odločitev, zlasti pa delo izvršnega odbora in drugih organov skupščine. 49. člen Nadzor nad izvajanjem tega sporazuma, statuta in drugih samoupravnih aktov skupnosti, skladnosti sklepov organov upravljanja skupnosti s samoupravnimi sporazumi in drugimi samoupravnimi akti. izvajanje sprejetih sklepov, delo strokovnih služb, smotrno in namensko porabo združenih sredstev, obveščanje članov skupnosti o zadevali .pomembnih za odločanje in izvajanje drugih zadev s področja varstva samoupravljanja v območni skupnosti opravlja tudi poseben organ — nadzorni odbor. 50. člen V nadzorni odbor delegirajo uporabniki in izvajalci 5 delegatov s stalnim mandatom za dobo štirih let. na osnovi skupne liste kandidatov, ki jo oblikuje skupščina in potrdijo konference delegatov uporabnikov in izvajalcev. 51. člen Organi in službe skupnosti so dolžni 'nadzornemu odboru dajati podatke za uspešno opravljanje njegove funkcije. Nadzorni odbor je dolžan o svojih ugotovitvah in ukrepih obveščati člane in organe skupnosti. 52. člen Podrobnejša določila o izvrševanju nadzora nad izvajanjem tega sporazuma in nad celotnim delovanjem skupnosti ureja statut skupnosti. VI. ENOTE SKUPNOSTI 53. člen Enote skupnosti se laliko organizirajo na pobudo članov skupnosti za območje krajevne skupnosti, občine, lahko pa tudi za širše ali ožje območje, kadar je to v njihovem interesu. 54. člen Enote skupnosti urejajo zadeve, ki jih pogojujejo skupni interesi uporabnikov in izvajalcev ptt storitev na ožjem območju. Naloge enote, ki izhajajo iz teh skupnih interesov so: 1. Usklajevanje razvoja ptt omrežja in kapacitet s potrebami uporabnikov na svojeniv območju v okviru razvojne politike območne skupnosti, zlasti: - izgradnja in razvoj krajevnega ptt omrežja končnih telefonskih central in izgradnja ptt objektov. - povezava krajevnih ptt kapacitet v širše tehnološke nivoje ptt prometa. - ustanavljanje in ukinjanje pošt. telegrafov in telefonov. 2. Povezava s komunalnimi dejavnostmi f na svojem območju in usklajevanje izgradnje ptt kapacitet z ostalimi komunalnimi objekti. 3. Dajanje iniciativ skupščinam občin za sprejem odlokov, s katerimi se nalagajo uporabnikom ptt storitev določene dolžnosti zaradi zagotovitve rednega in pravilnega funkcioniranja in razvoja ptt prometa, izgradnja telefonskih napeljav v zgradbah, izgradnja naprav za povezavo naročnikov v primarno telefonsko omrežje, zagotovitev možnosti izgradnje in vzdrževanja ptt naprav na zemljiščih in zgradb v družbeni lastnini, lastnini občanov in podobno. 4. Zagotavljanje sredstev za uresničevanje, posebej dogovorjenih potreb in interesov članov na svojem območju. 5. Opravljanje drugih nalog, ki zaradi uresničevanja skupnih interesov na svojem območju sodijo v njeno pristojnost. 55. člen Enote skupnosii so pri izvrše-; vanju svojih nalog i/ čl. 54 tega sporazuma samos'ojne. dolžne pa so upoštevati sklepe in odločitve organov skupnosti, ki so že usklajeni z razvojnimi načrti družbenopolitičnih skupnosti. 56. člen Samoupravno organizacijo enote skupnosti, način delegiranja in sprejemanja sklepov ter druga vprašanja, ki zadevajo njeno delovanje, ureja enota v skladu s statutom skupnosti. Do ustanovitve enot odloča o zadevali iz 55. člena za vse območje območna interesna skupnost. VII. SAMOUPRAVNA SODIŠČA 57. člen Za reševanje spornih razmerij v zvezi z izvajanjem tega sporazuma in drugih sporazumov oziroma aktov in iz družbeno ekonomskih odnosov v skupnosti, lahko skupščina skupnosti s sporazumom, statutom ali drugim splošnim aktom, v skladu z zakonom ustanovi posebno sodišče združenega dela in druga samoupravna sodišča. Z akti o ustanovitvi samoupravnih sodišč, se uredijo pristojnost sestava, sedež, organizacija sodišč, zagotovitev sredstev za njihovo delo ter druge zadeve za delovanje teh sodišč. 58. člen Samoupravna sodišča rešujejo sporna razmeija v skladu z zakonom in aktom o njihovi ustanovitvi. VIII. STROKOVNA SLUŽBA 59. člen Skupnost ima lahko po sklepu • skupščine za opravljanje strokovnih, administrativnih in tehničnih opravil svojo strokovno službo, lahko pa ta opravila opravlja ustrezna strokovna služba ptt delovne organizacije na podlagi sklenjenega dogovora. Za proučitev posameznih vprašanj laliko izvršni odbor po potrebi imenuje stalne ali občasne strokovne skupine oziroma komisije za posamezna področja dela in zadeve ter jim določi naloge in njihov obseg. 60. člen Stroške delegatov na sejah organov območne interesne skupnosti in njenih enot ter stroške za strokovna in druga administrativna opravila za delovanje skupnosti in enot, kijih opravljajo strokovne službe ptt delovnih organizacij, krijejo temeljne organizacije združenega dela ptt, v okviru predračuna stroškov delovne skupnosti skupnih služb ptt podjetja. IX. ODGOVORNOST ZA IZVAJANJE SPORAZUMA 61. člen Za izvajanje tega sporazuma, statuta in odločitev organov skupnosti so odgovorni člani skupnosti in njihovi delegati. 62. člen Člani skupnosti odgovarjajo za obveznosti skupnosti, sprejete s tem sporazumom ter sporazumom o združevanju sredstev in prevzemajo omejeno subsidiarno jamstvo, do višine svojih deležev v združenih sredstvih. 63. člen Podrobnejša določila o odgovornosti članov in organov skupnosti ureja statut skupnosti. X. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 64. člen Ta sporazum je sklenjen, ko ga sprejmejo člani in podpišejo sklep o pristopu pooblaščeni podpisniki uporabnikov in izvajalcev ptt storitev, ki delegirajo več kot polovico delegatov v vsakem zboru skupščine, in ko je dano nanj soglasje izvršnih svetov občinskih skupščin, na katerih območju deluje skupnost. 65. člen Skupnost je ustanovljena, ko ta sporazum sprejmejo člani in podpišejo sklep o pristopu pooblaščeni podpisniki uporabnikov in izvajalcev ptt storitev, ki delegirajo več kot polovico delegatov v vsakem izmed zborov skupščine, z rednim delom pa prične, ko se konstituira njena skupščina. Skupnost sprejme statut skupnosti najkasneje v šestih mesecih po podpisu tega sporazuma. 66. člen V skupnost lahko po njeni ustanovitvi pristopijo novi člani, ki izpolnjujejo pogoje za včlanjenje po določilih 5. člena tega sporazuma in predložijo skupnosti svoj sklep o pristopu v skupnost. 67. člen Spremembe in dopolnitve tega sporazuma sprejemajo člani skupnosti na predlog skupščine po enakem postopku kot velja za ta sporazum. 68. člen Samoupravni sporazum začne veljati osmi dan po objavi. Novo mesto, dne 6. 5. 1975 Skupščina območne SIS za ptt promet Novo mesto, predsednik: JOŽE RADEJ, l.r. DOLENJSKI LIST - št. 36 (1415) -2. septembra 1976 STRAN 17