Druga živa slika se pokaže. V ozadju — velik križ; pred njim ljudstvo kloni glave in moli. Ves kor pade k molitvi na kolena. Zadaj za odrom pa zapoje piano zbor otrok prelepo pesem: Ew'ger! Hore Deiner Kinder Stammeln! Hor' den lauten Dank der Herzen dann, Die beim groBen Opfer sich versammeln, Beten Dich voli heil'ger Ehrfurcht an. In vsi smo zrli v križ - v duhu smo molili... Le malo je trenotkov v življenju, ki se zapišejo za vedno, neizbrisno v spominsko knjigo človekovo. Pa še se pišejo najrajši z joki trpljenja — s krvjo bolečin, le redki so časi — veselja spomin. To pa je bil trenotek, ki se je zapisal v knjigo marsikoga s solzami veselja — mamečega začudenja .. . Vse to je bil uvod v dramo. Namen ima pripraviti gledalca, da v pravem čuvstvenem razpoloženju, s pravega stališča more presojati dramo. Pa-sionske igre kot ostanek srednjeveških misterijev nudijo gledalcu priliko, da doživi na odru misterij — skrivnost vseh skrivnosti: kako je Bog sam z lastno krvjo odrešil svet. So religiozno-tendenčno delo, kojega glavni smoter je, poglobiti in utrditi v ljudeh čut verskega prepričanja, kakor tudi trdna vera v Boga, čut hvaležne odvisnosti od Njega Oberammergaucem veleva prirejati igre. Zato paNni dovolj, da človek samo gleda in se čudi, treba je tudi, da veruje v Boga, da je že občutil kdaj na sebi blagodejen vpliv svete vere in njenih skrivnostnih dobrot: v duhu mora pasti na kolena in moliti Boga, ki je tako ljubil svet, da je na gori Kalvariji postavil križ, da Njegov Sin umrje na njem in odreši vse človeštvo. — — — Isto nalogo kakor v uvodu vrši zbor pevcev tudi v igri sami. Razlaga pomen živih podob iz starega testamenta in njihov stik z novim testamentom, opozarja na važne momente in pomembne dogodke in daje duška čuvstvom, ki morajo prešinjati gledalce. Česar ne poje kor, to pove „Prolog", ki nastopi v začetku vsakega dejanja in v lepih besedah razloži njegov pomen. Priznati moram, da mi še nikdar ni bilo toliko jasno, kako je igral svojo vlogo kor v grški drami, kakor sedaj, ko sem videl kor pasionskih iger ober-ammergauskih. V vsej obleki, v pozi in obnašanju, v vseh kretnjah in gestah je neka enakomernost in umerjenost, tiči nekaj ritualnega — nekaj lepega, — nekaj klasičnega, kar spominja človeka na grško dramo. (Dalje.) ^DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD^DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD^nDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD^ Moj izprehod. Zložil I. Lovrencič. Pred mano dvoje vrst luči se v svetlo piko oži in kliče me v razpoloženje polnoči, ki daleč zunaj v polju osamljeno toži. Korak je zadnjikrat zapel ob trotoar in svetle pike žar na desni in na levi seče mrak Poslušaj, polje: dvanajst težkih vdarcev gre k tebi — taki so umirajoči vzdihi starcev — in jaz sem z njimi, da v objemu tvojem se razjočem in ti povem, kam vse jaz hrepenim, kaj vse jaz hočem. Moči bi rad, da s prošlostjo vezi pretržem, sedanjost zabim in se smel v bodočnost vržem, kjer zaživel bi, kar kedaj sem sanjal, in ne bi glorioli gluposti se klanjal. Polje molči, le tih, pritajen vzdih se vzbudil v travi je in razorih, da čudno željo v srcu zagluši. O polje, nisem več otrok, da v miloščino mi besede treba v življenja kupo sladek sok bogato toči mi že volje Heba! uoi>—sioaaoiv-vnaDDDi/- LMu