Jezik in slovstvo, letnik 68 (2023), št. 4 Učbenik 10! je rezultat dvajsetletnega prebiranja in ocenjevanja študijskih izdelkov ter zaključnih del, večinoma resda nastalih na različnih programih Fakultete za družbene vede (FDV), a tudi drugje. V pogovorih z mentorji in mentoricami »drugje« se je pokazalo, da študenti in študentke v visokošol - sko izobraževanje vstopajo s pomanj - kljivim poznavanjem osnov pravopisa, slovnice in stila, tj. osnov, ki vsekakor pritičejo akademskemu pisanju, fakul - tetni učitelji in učiteljice – sploh če niso jezikoslovci in jezikoslovke – pa tem temam ne utegnejo nameniti več - je pozornosti ali posebnih pedagoških ur. Da bi torej po eni strani učitelje razbremenili popravljanja pogostih je - zikovnih napak, študentom pa omogo - čili, da z dokajšnjo lahkoto, predvsem pa samostojno usvojijo ali nadgradijo kompetenco obvladovanja jezikovne normativnosti, je nastalo – izjemoma prikaz začenjamo na koncu knjige – peto poglavje učbenika 10!. V njem so poljudno razložena in na avtentič - nih primerih prikazana pravila o pisa - nju ločil (npr. pri citiranju), sklanja - nju kratic, pisanju skupaj/narazen pri pridevniških zloženkah, dalje pravila o sklanjanju prevzetih osebnih lastnih imen ipd. Vse našteto spremljajo vaje in v šestem poglavju še rešitve, obenem pa je ta del učbenika (str. 159–310) v celoti dostopen v Spletni učilnici FDV (gl. gumb na naslovni strani fakultete in nato zavihek Vseživljenjsko učenje). V učilnico so dodani še kvizi, odprta je za vse, ki imajo identiteto Univerze v Ljubljani, zato lahko svoje študente in študentke vanjo usmeri kdorkoli. Tudi prvi del knjige – štiri poglavja (str. 15–158) – omogoča samostojen študij, so pa ta poglavja lahko dopolnilna li - teratura za vse, ki poučujejo predmete, namenjene strokovnemu pisanju. Prvo poglavje tako povzema pri nas že uve - ljavljena spoznanja o strokovno-znan - stveni zvrsti in na kratko predstavlja žanrsko analizo besedil. Drugo pog - lavje se podrobno posveča značilnos - tim zaključnih del (kazalo; povzetek in ključne besede; problem, namen in cilji dela itd.). V tretjem poglavju so naštete značilnosti terminov, prikazana je nji - hova pot iz besedila v slovar, dodan pa je tudi premislek o terminološki norma - tivnosti in usmeritve v primerih, ko na - letimo na terminološko praznino ali so - pomenskost. Četrto poglavje se začne pri koherenci, sledi prikaz značilnosti odstavkov (posebej v eseju), nato pa še obravnava splošnostrokovnih besed (npr. podatek, število, delež) in z njimi (pa tudi s terminologijo) povezane ube - sedovalne tipičnosti, kakršna je analizo opravimo, izvedemo, naredimo (ne pa V BRANJE V AM PRIPOROČAMO Komu je namenjen in kaj vsebuje učbenik Nataše Logar 10!: strokovno-znan- stveno pisanje od prve do zadnje strani. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede, 2023. 335 str. JIS_4_2023_FINAL.indd 271 JIS_4_2023_FINAL.indd 271 13. 02. 2024 13:57:15 13. 02. 2024 13:57:15 272 V branje vam priporočamo *izpeljemo), torej obravnava kolokacij in zgledov rabe. Tudi začetna štiri po - glavja vključujejo vaje, so pa njihove rešitve prepuščene delu z učiteljem. Učbenik 10! je pregleden ter skuša biti jasen in spodbuden. Eden od študentov je avtorici med drugim napisal, da gre za »zelo smiseln/o/ in povsem uporab - n/o/ reč«. Vabljeni, da se o tem prepri - čate še sami. (N. L.) JIS_4_2023_FINAL.indd 272 JIS_4_2023_FINAL.indd 272 13. 02. 2024 13:57:15 13. 02. 2024 13:57:15