Otvoritev v Slovinu Vino teče v Ameriko Ob dnevu republike so v Slovinu odprli novo klet in rekonstruirano polnilnico, ki bosta izključno namenjeni izvozu vina v ZDA. Sredi letošnjega leta so po petih letih izvoza iz Slovina poslali milijonti karton na ameriško tržišče. Po plariu pa haj bi dvomilijonti karton poslali v ZDA že prihodnje leto. K uresničitvi tako visoko zastavljenih izvoznih načrtov bo pomembno prispevala prav nova klet s polnilnico. Nova Slovinova pridobitev spada v okvir de-lovne organizacije Slovenija-vino, ki je ena od desetih delovnih organizacij v sklopu sozda Slovin. Slovenija-vino je v sklopu sozda tudi organizacija skupnega pomena, saj nabavlja vso embalažo in repromateriale. Sicer pa je najpomembnejša dejavnost Slovenija-vina izvoz, ki predstavlja 70 odstotkov celotne rea-lizacije. V Slovenija-vinu so v 9 mesecih izvo-zili okoli 4000 vagonov vina, od tega 90 od-stotkov na konvertibilni trg. Pravijo, da je za-radi realnejšega tečaja dinarja izvoz dohod-kovno bolj zanimiv, čeprav se na tujih tržiščih srečujejo z močno konkurenco drugih vinar-skih držav. Zaradi velike ponudbe in manjše potrošnje vina na tujih tržiščih v Slovenija-vinu niso dosegli devetmesečnega plana izvoza predvsem v ZRN, Angliji in na Japonskem. Kljub fizično manjši realizaciji pa so v Sloveni-ja-vinu še vedno zadovoljni s finančnimi učinki izvoza. V letošnjem letu se je najbolj povečal izvoz vina v ZDA, kamor želijo izvažati za 5 milijonov dolarjev vina letno. Za približno enako vsoto Slovin vsako leto uvozi iz.ZDA koncentrat za coca-colo, z večjim izvozom vina pa bi izvoz-no-uvozno bilanco z ZDA uravnotežili. ZDA so še vedno precej prazno tržišče vina, kjer so. možnosti izvoza in prodaje za zdaj še neome-jene. Povečevanje izvoza vina v ZDA je tudi osnova za realizacijo načrta, da bi Slovenija-vino do leta 1990 podvojilo celotni izvoz, ki je sedaj med 15 in 20 milijoni dolarjev letno. Medtem ko je bil obseg fizične realizacije Slovenija-vina na tujih tržiščih manjši od načr-tovanega in tudi od lanskega obsega, pa st je povečal na domačem trgu. Izboljšala se je tudi domača prodaja, saj je bila po devetih mesecih za 17 odstotkov večja od lanske v enakem ob-dobju in za 8 odstotkov nad planirano. Vendar Slovenija-vino na domačem trgu dosega le minimalno akumulacijo, čeprav na primer po-kriva tretjino slovenskega trga. Kljub nekaterim neugodnim kazalcem so v Slovenija-vinu zadovoljni z devetmesečnim poslovanjem. Delovne razmere so bile letos zaradi rekonstrukcije kleti težje, vendar kljub temu niso imeli večjih reklamacij. Z novo kletjo in polnilnico, ki bo začela obratovati šele pri-hodnje leto, pa se bo spremenila organizacija dela in izboljšale delovne razmere.