KATOLJSK CERKVEN LJST. „Danieau izbaja vsak petek na celi poli, in velja po posti za eelo leto 4 gl GO kr.. za pol leta 2 gl. 40 kr., za eetert leta 1 gl. 30 ki V tiskarnici sprejemana za eelo 4 gl., za pol leta 2 gl., za eetert leta 1 gl., aku zadene na ta dan praznik, izide .,Danica" dan popre Tečaj XXXIX. V Ljubljani, 29. vinotoka 1886. List 44. Nekaj dima. (Dalje.) V. Ne kakor so vaši očetje mano jedli in so pomerli: kdor ta kruli je. živel bo vekomaj." Jan. »J. oŠ. Sveta Cerkev Kristusova na svetu je kakor krasen silno velik vert, v kterem raste vsakoverstno rodovito drevje, naj lepše cvetlice; bistri studenci so v njem, ki v visočinah izviraje z neusahljivimi vodami napajajo „široko polje," ki se pod znožjem hribov razprostira na vse strani To je Cerkev v širšem pomenu. V ožjem pomenu pa je tudi vsaka katoliška cerkev in hiša božja, kakor zemeljski raj. podoba nebeškega paradiža. V gDd posvečenja cerkva se bere list iz razodenja sv. Janeza: „Tiste dni sem jaz Janez videl sveto mesto, novi Jeruzalem, priti z neba od Boga, pripravljeno kakor nevesta, ki je napravljena svojemu ženinu. In sem »lišal velik glas s sedeža govoriti: Glej. prebivališče Boga z ljudmi, in prebival bo ž njimi." (Razod. 21, 2.» „Novi Jeruzalem, prebivališče Boga z ljudmi," to je tudi vsaka katoliška cerkev. V Jeruzalemu na južno-zahodnji strani je bil in je še zdaj hrib pSijon" (v hebr. jeziku: „solnčnl, suhi" hrib). O tem hribu so terdili (neki) judje. da je ondi serce sveta, in da iz njega izvirajo in so razpeljane vse žile dragocenih rud, zlata, srebra i. t. d., tam da je začetek dragih biserov, žlahtnih kamnov, balzama in drugih dišav. Tukaj je grad ali tabor jeruzalemski. Tu je bilo stanovanje Melkisedeka, ki je daroval Bogu kruh in vino. Sijonski grad je vzel po hudem boju David kralj Jebu-žitom 1. 1048 pred Kr., ter si je ondi vstanovil svojo prestolnico — grad Davidov. Na tem mestu so stanovali kralji judovski iz Davidovega in hazmonejskega rodu, kakor tudi še namestniki rimskega cesarja, ko je v dneh Kristusovega življenja kraljevo geslo odvzeto bilo Judo-vemu rodu. Tukaj so k smerti križa obsojevali. — Na tem hribu je napravil David drag in krasen šotor za skrinjo zaveze. Ko je bil dodelan, jo ukaže z veliko slovesnostjo vanj preuesti. Brez števila ljudstva se zbere; vsi knezi izraelski v škerlat oblečeni, duhovni v svojih najslovesniših oblačilih in nič manj kot 3000 oboroženih mož jo spremlja. Ti, ki pred njo in za njo gredo, na harpe in citre, na zvončke, bobne in cimbale brenkajo. David sam, grede pred duhovuiki. veselja raja in na harpo brenka. Prepeval je o tej priložnosti psalm 23.: „Gospod. kdo bo prebival v tvojem šotoru? ali kdo bo počival na tvoji *veti gori? Kdor je nedolžnih rok, in čistega ^serca; kdor ne obrača svoje duše v ne-čimerno, in svojemu bližnjemu krivo ue prisega i. t. d." Na Sijonu je bilo torej bivališče vidnega kralja Davida in nevidnega kralja Jehova, pravega kralja Izraelovega. Ta kraj si je izbral naš Zveličar. da je ondi v neki hiši obhajal velikonoč. jedel pri zadnji večerji velikonočno jagnje, in v znamnje večne ljubezni do nas postavil zakrament sv. Rešnjega Telesa. Tu se je dopolnilo prerokovanje Davidovo: ^Prisegel je Gospod in ne bode se kesal: Ti si duhoven vekomaj po redu Melkisedekovem." (Ps. 109, 4.) Tukaj so bili aposteljni zbrani po vnebo-hodu Kristusovem ter so biukoštni praznik prejeli sv. Duha v podobi ognjenih jezikov. Tu je bila perva. ne-posrertnje' z nebes posvečena cerkev. Po spričevanju cerkv. pisatelja Epiianija je ostala ta hiša, ko so Rimljani pod cesarjem Titom mesto iu tempelj jeruzalemski razojali. Cerkev sv. Duha na svetem Sijouu je bila do 1. 1559 v varstvu frančiškanov, a takrat ho jim Turki odvzeli to svetišče ter prestrojili v samostan turških mnihov, dervišev. Vendar ie tu čez 300 let 5. aprila 1860 na veliki četertek maševal smiruiški nadškof mons. Spaccapietru. Stregla sta mu dva učena brata benediktinca. znaui P. Mavrus Wolter. opat v Sekovski opatiji, in opat Placid Wolter v Maredsous-u ua Belgijskem. Podkupili so bili stražo, da je odperla Davidova vrata, in ko so derviši še spali, je nadškof z nepopisljivimi občutki obhajal najsvetejšo na Sijouu postavljeno daritev." (St. Benedicts Stimmen 1885 str. 3».) Sijou je torej po teh skrivnostih, ki so ua njem se godile, resnično središče, serce božjega kraljestva na zemlii. izvir vseh duhovnih zakladov; — začetek starega in novega Jeruzalema. Sijon. „Kolnčna gora", je dan danes na tisoč in tisoč krajih, po vseh katoliških cerkvah, kjer je prava skrinja zaveze: Kristus v najsvetejšem zakramentu pričujoč. (Dalje sledi.) Apostoljstvo molitve. Bridko je za vsako verno serce, ako pomisli,-O&JfC se na široko širi današnje dni nevera in brezŠoštVfc.' -Nevera in strasti vedno zmagujejo, in kraljestvo satanovo, VY" u kraljestvo teme vedoo razteza svoje meje; veda in čednost pa in kraljestvo Božje, to je sv. Cerkev, zaničuje, preganja, sovraži se bolj ali manj skoraj povsod. Bog sam more pomagati v takih stiskah, on edini more rešiti po svojem neskončnem usmiljenji duše, ktere so v veliki nevarnosti večnega pogubljenja. Toda Bog hoče prošen biti. da nam del? usmiljenje, pomoč in milost. Naše molitve pa, če prav pomislimo, so tako slabe, tako mlačne, tako poveršne. brez duha prave gorečnosti, da ko res malo vredne; saj se vedno sliši tožba zarad mlačnosti, razmišljenosti pri molitvi. Kako bi Gospod Bog mogel uslišati take molitve! Kuj nam ]e storiti, da bomo našim slabim molitvam dali večjo vreduost, večjo veljavo in moč? O zahvalujmo se neskončni ljubezni božjega presvetega Serca! Imamo kaj lahek, pa gotov pripomoček, kteri stori naše slabe molitve Bogu prijetne, in jim daje toliko moč, da jih Gospod Bog ne more zavreči. Ta pripomoček je, da združujemo svoje merzle molitve z gorečimi molitvami presv. Serca našega Zveliča rja Jezusa Kristusa. K taki molitvi bi rad spodbudil zlasti tiste duše, ktere čutijo v sebi posebno veselje do molitve, pa zarad prevelikih človeških slabost ue morejo dospeti do prave gorečnosti. Predenj pa govorimo o združenji naše molitve z molitvijo Jezusovega presvetega Serca, se mi potrebno zdi nekoliko spregovoriti o molitvi sploh. Ena največjih milosti božjih je gotovo ta. da se v vsih svojih potrebah smemo z zaupanjem obračati do Boga. kakor otroci do dobrega očeta, ter mu potožiti vse svoje nadloge. Kdo smo mi, in kdo je Bog? Mi slabi, kakor červiči v prihu, On vsemogočni, neskončno sveti, večni Bog, kteri je z močjo svoje besede vse stvari poklical v življenje in jih ohranuje z ravno tisto močjo. In s tem svetim, neskončnim Bogom smemo govoriti, prositi ga. kakor otroci očeta. Da, On še celo zapoveduje, naj mclimo k njemu, naj ga prosimo pomoči; in ako pozabimo nanj v svojih vsakdanjih skerbeh ali v veselem vživanji življenja, nas še celo prisili k molitvi z raznoterimi nadlogami, s kterimi nas obiskuje. — Kar se tiče naše duše, znana je verska resnica, da brez Božje pomoči nič za zveličanje prositi ne moremo: „Brez mene ne morete storiti nič* (Jan. 15, 5), rne kakor hi premogli iz sebe kaj misliti, kakor iz sebe, ampak naša zmožnost je iz Boga" (2. Kor. 3. 5.) — Naposled nam še celo zapoveduje, da moramo moliti, in obljubuje uam, da bomo gotovo uslišaui, če bomo le prav prosili in za prave reči: „Prosite, in bote prejeli, išite. in našli bote, terkajte, iu odpcrlo se vam bo.- Bog, neskončna resnica, nam obeta, da nas bo uslišal, ako ga bomo prav prosili; On. začetek in vir vseh dobrot, od kterega prihaja vsak dober dar, On, kteremu ni nemogoča nobena reč, On nas vabi: prosite in bote prejeli; ne dvomite nad mojo resničnostjo, nad mojo mogočnostjo; prosite, in prejeli bote. Molitev priprošnja. Z zaupljivo, s pravo molitvijo dosežemo vse. tako moč ima molitev čez serce Božie. To nam pravi Jezus sam, On večna resnica, z besedami: „Yse, kar koli prosite v molitvi, ako verujete, bote prejeli.® (Mat. 21, 22.) Ta Božja obljuba ne velja samo molitvi, ktero opravljamo za svoje lastne potrebe. marveč obljubljeno nam je uslišanje tudi takrat, kadar prosimo za potrebe drugih ljudi, svojih bratov v Kristusu. Bog hoče, da prosimo zase, pa tudi za svoje brate, kajti to tirja kerščanska ljubezen, da želimo bližnjemu vse dobro, ktero se zdi nam samim prijetno. Zato nas Gospod Bog tolikrat opominja v svetem pismu zlasti nove zaveze, da naj molimo tudi za vse druge, kteri so milosti božje potrebni. Sam naš Gospod Jezus Kristus nas uči v svoji molitvi, v očenašu, naj molimo tudi za svoje sobrate, ker veleva nam prositi za naš vsakdanji kruh, za odpuščanje- naših ciolj ^ov. — Kolikrat sv. apostelj Pavel pravi kristjanom tako priserčno, naj molijo tudi za druge; priporoča jim molitev pri-prošnjoi „Proftim vas tedaj pred vsemi rečmi, da naj se opravljajo prošnje* molitve, pi iporočanja in zahva-ljenja za vse ljudi.. _ zakaj to je dobro in prijetno pred Bogom, našim Zvelrtarjem* (1. 1 im. 2. 1, 3.) rMolite eden za druzega, da bote ohranjeni: veliko namreč premore stanovitna molitev pravičnega" (Jak. 5. 16.) Naj lepši sprehod. (Za god vernih duš.). Vseh svetnikov praznik popolikdan bite Kristjani od doma — na sprehod: ne ostane k4o rad doma; temveč mlado in staro biti' vunkaj — aa pokopališe obiskat v Gospodu zaspale domače in prijatelje ; imenujem to pot sprehod, in ta sprehod vidi se mi v duhovnem pomeuu oaj lepši sprehod. Ako ti je ljubo, prijatelj, spremljaj me blagovoljno nekoliko trenutkov na tem duhovnem sprehodu, v raz-vedrenje duha iu serca ti bom pri slabi moči pa dobri volji pojasnil rečeno besedo. K dobremu sprehodu štejemo več okolišin in lastnosti, ki naj se lepo ssupaj strinjajo, aa se sprehajalcu na takem sprehodu razvedri um in serce; kajti sprehod, na kterem se poživlja samo telo, se ne more vsestransko blag. dober imenovati. K takemu dobremu sprehodu želimo si razun lepega vremena tudi primernega kraja, dobre poti, pri-pravuega spremljevalca; ako so se te okolišiue med seboj stiiuile v lepem soglasji, potem vpljiva sprehod kaj blago in duhovito sprehajalcu na telo in na serce. V sledeči obravnavi se bomo prepričali, da te vgodne lastnosti ima v sebi sprehod na pokopališe. Pokopališe je za sprehod pripraven, da, na) bolj pripraveu kraj. Ta kraj je vselej, sosebno pri mestih, nekoliko oddaljen od navadnih ljudskih stanovanj, in na njem gospoduje blagi mir. Po mestih, po veliirih zalih svetnih sprehajališčih gleda sprehajalec ljudstvo v urnem teku sem ter tje hiteti; tukaj drug drugemu zastavlja in preprega pot, tako, da se človek mnogokrat sem in tje le s silo in težavo preriva in prerije skoz to ljudsko gibanje; tukaj sluša različno žubranje; zdaj mirno, zdaj burno ono vdarja sprehajalcu na uho; in to šumenje, to gibanje ljudskega valovja silno moti sem ter tje sprehajalca. Na pokopališi pa ni tako. Pač se zbira in zbere tu in tam tudi tukaj obilo ljudstva; ali vsi ti njegovi obiskovalci stopajo tiho, mirno, zamišljeno; le kak mil glas zmoti sveto tihoto, ki tukaj praznuje svojo slavo in lepoto. Namerila se je že tudi kana nespodobnost, da je kaki nespremišljen zijalec smodko imel v zobeh med molivci, ali bil v kaki sumljivi drušini: toda vsakemu čednemu človeku se to studi iu le robati divjaki so zmožni tacih nespodobnosti. Še bolj pripraven kraj za sprehajališe poaaže se nam pokopališe, ako si ga ogledamo po njegovi notranji sostavi. Oh! kako krasen vert je ono! Glej! kako lepo so zverstene tukaj sicer majhne, ali za sprehod in obhod dovolj prostorne stezice na pokopališi! V lepih verstah se tukaj dvigujejo male hišice, ki krijejo v sebi enega ali po teku let tudi več gostačev; v čednih verstah so tukaj speljane stezice, ulice preko teh zemeljskih hišic; ako jih ogleduješ, boš opazil, da so vravnane pravilno po ravnih čertah (ako namreč grobar do pokvari si nsetrije) sem ter tje oa vse strani; in naj so te ulice t udi majhne, ezke; vendar po njih nadležue gnječe ui. 1 ;er vsi ti mnogi in različni sprehajalci pri velikem št« jrilu teh ulic lahko delajo prostor drug drugemu ; red« j* le utegne biti slučaj, da bi vsi ali vsa] premnogi « joo in isto pet hodili. Mogoče, da naj novejše mesto nima -svojih ulic razpeljanih v tako krasni, ravnočertni (obliki! In kolika sna;'a vlada po ulicah tega spanjskega „verta!u Drug z dragim, katerih ljubljenci spijo tukaj „8panje miru,* tekn lujejo med seboj, da bi slehern očedil ljubljeno hišico in rje no okolico, ter si naredil in ohranil pot k nje) snažno, lepol Je ii kamenje na poti, odpravi se; je travica pri-rastla previsoko, obžanje. požauje se; se travica suši, priiiva se ji ali, ako je revica obnemogla, nadomesti se z novo. boljšo rušino. Vse, vse je lepo io prijazuo, da se človeK — sprehajalec kar zadovoljno pomudi nekaj trenutkov na tem sprehajalci — pokopališi. Io zakaj tudi ue? Saj mu tudi ne primanjkuje blagih spremljevalcev, ki ga hočejo sprejeti, ter sprem-ljevati na njegovem sprehodu., in mu vedriti um in serce. Iu kateri, kakšni spremljevalci so ti? Za odgovor rečem: Dvojne verste so; ali eoa versta je prijetnima od druge. V pervo versto štejem lepe stvari Božje, ki s svojo lepoto oznanujejo sla^o Božjo, namreč cvetlice. Že starodavni Rimljani in Gerki so ljubili navado, o.i Posebno Ti jih darujem za vse mlačne kristjane, kakor tudi za vse prošnje, ktere so udje molitvenega apostoljstva za ta mesec in za ta dan priporočili. O sladko Serce Jezusovo, daj, da Te vedno bolj in bolj ljubim. (Vselej 300 dni odp.: če se vsak dan moli, enkrat v mescu pojK»luouia odpustek Pij IX 187(5 » Sv. Jožef, prijatelj presvetega Serca, pro8i za nas! (100 dni odp. Pij IX 1874.) Sladko Serce Marijino, bodi moja rešitev! 4300 dni odp. Pij IX 1852.) Sveti arhangelj Mihael, sv. Bonifacij, sv. Peter Kanizij, prosite za nas! II. Bratovske zadeve N. lj. Gospe presv. Jezusov. Serca. V molitev priporočeni: Na milostljive priprošnje N. lj. G. presv. Jezusovega Serca, sv. Jožefa, sv. Nikolaja, ss. Hermagora in Fortunata, naših angeljev varhov in vsih naših patronov Bog dobrotno odverni od naše dežele poboje, umore iu samomore, odpad in brezverstvo, prešestvanje iu vse nečistosti, sovraštva, preklinjevanja in vse pošastne pregrehe in velike nesreče. — Hčere priporočujejo z vso serčuoatjo očeta za pomoč v veliki nevarnosti očesnega poškodvanja, da bi jim dobroil|ivi Bog na priprošnje N. lj. G. pogled ohranil. — Učenec iz pripravnice se serčno priporoča v zveato molitev za blagoslov pri učenji in za pošteuo keršausko življenje. Iz rimskega zapisnika mnčenikov. 15. s veča na So. Agapa, devica plemenitega rodu na Ltškem, je vsled prigovarjanja av. škofa Valentina z uekterimi t jvaršicami pričela skupno življenje, kakoršno je v navadi v samostanih. Ko je njen učenik in vodnik sv. Valentin prišel nevernikom v roke, zgrabili so tudi njo ter ji glavo odsekali. Nekaj njenih ostankov se nahaja v Rimu. Sv. Favstin, mašnik. in Jovita. dijakon. brata, sta bila rojena v Brezji (Brescia) na Laškem. Sv. Apo-lonij, škof tega mesta, ]u je posvetil službi Božji. S svojimi gorečimi pridigami sta spreobernila veliko ne-vernikov. pa si nakopala tudi sovraštvo in serd terdo-vratnih in zagrizenih poganov, ki so ju tožili pri cesarju Hadrijanu kot zaničevalca deržavnih bogov; kmalo potem pride cesar sam v Brezje, ter ukaže sveta brata izročiti čveterim levom; ali. čudo! levi se ju ne dotaknejo, temuč se vležejo k njunim nogam kakor krotki psički Serditi cesar ju ukaže na io v \erige vkovati in tako vklenjeno prepeljali v Milan, kjer so raztopljen svinec vanji vlivali in ju žgali z razbeljenim železom. Pa tudi te muke jima nisc kar nič škodovale. Na to sta bila na cesarjevo povelje p.epeljana v Rim, še celo v Neapolj ju je vzel seboj Hadrijan ter povsod z novimi muKami ju dal ter-pinčiti. Ker je tedaj sprevidel, da nič ne opravi, marveč da svetnika s svojo čudovito stanovitnostjo le še povsod, kjer so ju ljudje vidili, keršansko vero pospešujeta, ju je nazaj poslal v Brezje, kjer sta po dolgotrajnem mu-čeništvu krono večne zmage zadobila leta 122. Sv. Kraton, sloveč govornik gerški, prišel je v Rim. kjer je zbral nekaj učencev okrog sebe ter jih podučeval v govorništvu. Sv. Valentin, škof. je ozdravil niegovega za smert bolnega sinčka, iu to čudovito ozdravljenje je pripomoglo, da se je spreoberuil in dal kerstiti z vso svojo družino; pripomoglo mu je pa tudi h kroni muče-ništva; zakaj spreobernjenca so kmalo zgrabili in usmertili njega in ujegovo družino. To se je zgodilo leta 273. Sv. Sever, mašnik. O njem piše sv. Gregorij Veliki, da je bil enkrat k nekemu bolniku poklican. Ko se je bil pa nekoliko zamudil, je prišel prepozno — bolnik je bil že mertev. V silni žalosti joka in moli pri merliču; Bog usliši njegovo molitev, merlič se zbudi od smerti in mašnik mu da sv. odvezo. Bolnik pa zopet zatisne oči in v drugič umre. Bog je res prečuden v svojih svetnikih! Listek za raznoterosti. kdo ho škof v Kerški škofiji? O tem se toliko praša in ugiba... Je no, če koroški Slovenci uiso „Ascheo-brodl." bone vsaj edeu. ki je zmožen tudi slovenskega jezika. V Kopru je v pripravnici 23 učencev, in sicer 12 Slovencev, drugi so Hervatje in Italijani. V Novem mestu so vstanovili katoliško družbo rokodelskih pomočnikov. Bog daj srečo! Stndentnvske kuhinje, svetuje nekdo v „Slov. Gospodarji.- n;.j se vstunove po štajerskih mestih, kakor v Mariboru, v Celji. Ptuji. — Tega bode odsihdob toliko bolj potreba, ker se z veliko šolnino naj boljši zmož uosti odvračajo od višjih naukov, ako starši niso v bolj vgodnih okoliščinah. Iz tinrje gore v Bosni piše Ivan Krajnovič, bivši drugosolec v Ljubljani, da so ondotui čč. oo. Frančiškani vstanovili 4. gimnazijski razred, v kterega je tudi on sprejet. Tedaj je eno leto preskočil, kar bi^jie_bilo slabo znamnje za ljubljansko gimnazijo, kakor tudi veselo spričevanje. da Bosna napreduje, ker v Travniku imajo oo. Jezuiti že 5. gimnaz. razred, v Gočji gori, nebelo uro od tam pr. oo. Frančiškani četertega. Kaj pa Sara- jevo? Nekako tiho je — imajo le kako gimnazijo, ali ne? . . . Umeri ;e 27. t. m. Brezniški župnik Č. g. Janez Kramar. R. I. P. Čast, komur čast! Naš domači orgljarski mojster gosp. Fr. Goršič je za frančiškansko farno cerkev v nemškem Gradcu naredil nove orgije s 26 spremeui. Zvedenci zelo hvalijo to njegovo 47. dele. Zlasti into-nacije (značaja posameznih spremeuov) ne zna kmali kteri tako zadeti. Bog daj verlemu gospodu terdno zdravje, da bi mogel še veliko storiti v slavo Božjo! Kardinal dr. J. Simor, nadškof v Granu, je včeraj obhajal petdesetletnico svojega mašništva. Kakor se je že naprej napovedovalo, imel je ta dan zelo slaven biti za vso Ogeisko, ker zavoljo velike učenosti, delavnosti, radodarnosti in ljubeznjivega vedenja vsa dežela po pravici spoštuje vzvišenega gospoda. Pri sv. Jakobu ob Savi se je ta mesec veršilo dvojno prelepo opravilo. Sedemnajsto nedeljo po bink. (10. okt.) so naš milostni knezoškof posvetili ondajšno farno cerkev ter tudi sami pridigovali, česar so bili domači farmani in tudi od drugod v mnogem številu došli verniki jako veseli. — Pa še drugo veselje je marljivi gosp. župnik svojim Šentjakopčanom oskerbel. Precej v ponedeljek potem se je pričel sv. misijon, ki so ga celi teden čč. gg. Lazaristi s tisto gorečnostjo in vnemo vodili, ki nam je že iz premnogih drugih krajev znana. Pa tudi ljudje so kazali veliko vnemo. Bog daj, da bi v lepo, novoposvečeno cerkev prihajala vedno tudi stanovitno dobra, posvečena serca! Duhovne vaje nčiteljev. Ob koncu šolskih počitnic beremo iz več krajev raznih dežel jako spodbudna sporočila, da so mnogi verli učitelji počitnic „zlati času prekoristno obernili tudi v dušno ozdravljenje in uter-jenje s tem, da so se za nekaj dni odtegnili svetnemu šumu in mučilnim skerbem ter vv mirni tihoti opravili — duhovne vaje (eksercicije). Če le komu, je gotovo učitelju odgojitelju večkrat treba tacega dušnega pre-novljenja. da more vspešno ne le učiti, marveč — kar mu mora biti glavna naloga — tudi odgojevati. Nihče pa ne more datTT Česar sam nima; in komu ni znano, kako hitro gorečnost upauu, in ugasuje, ako se opušča ogrevanje in navduševanje! Močno bi želeli in privošili kaj enacega tudi slovenskim učiteljem in po njih naši ljubi mladini slovenski. Dolenjcem častitamo, da se je tudi med njimi osnovala dekliška šola šolskih sester, ki so v začetku tega mesca v Šmihelu pri Novem mestu pričele svoje blagodejno delovanje. Posebna sreča ne le za Dolenjce marveč tudi za druge slovenske pokrajine bo šola za gluhoneme deklice, ki jo že prihodnji mesec prično te taso spretne odgojiteljice ženske mladiue. Dobrotni darovi. Za študentovsko kuhinjo: Blag prijatelj 3 gld. — Č. g. A. K. 1 gld. Za sv. Detinstvo: Fr. Timotej v Saboru 10 gld. — Č. g. mestni kapi. Andr. harlin 10 gld. — Č. g. kateh. Ant. Keržič 50 gld. Pogovori z gg. dopisovalci. G. K.: Opravljeno. Pozdravljeni! — G. L. G—1 v L.: Storilo se je za dečka, kar je bilo moč. — G. V. KI. v G.: V malo dn^h bo gotovo. — Gg.: V. B. in J. Z.: Za zdaj prepozno, pa prih. S*»rčna hvala! — Več prijateljem: Odgovor v nekterih dnevih, zdaj je prišel vmes majhen zaderžek : — vsem pa terena zahvala in bratovski pozdrav! Odgovorni vrednik: Loka Jeran. — Tiskarji in založniki: Jožel Blaznikovi nasledniki v Ljubljani