URN_NBN_SI_DOC-BVIQKGWJ

NOVI OBLIKI KNJIŽNE IN KNJIŽNIČNE VZGOJE MLADIH BRALCEV M a rja n a K o b e b ib lio tek ark a, pedagoški vodja, P io n irsk a k njižnica, L ju b ljan a U D K 028.5:061.4:027.625(497.12 Lj) KOBE M arjan a: Novi obliki knjižne in knjižn ičn e vzgoje m ladih bralcev. K njižnica, L ju b ljan a, 20(1976)1—4, str. 76—78. A vtorica opisuje dva uspešna poskusa v P io nirsk i knjižnici v L ju b ljan i: m ladi b ralci p rip ra v lja jo vsak ted en razstavo »Moje n ajlju b še knjige«, na posebnem p an o ju pa k n jižn ičarji ob sodelova­ n ju m ladih b ralcev prav tako vsak ted en opo zarjajo na »K ulturni dogodek tedna«. U D C 028.5:061.4:027.625(497.12 L j) KOBE M arjan a: Two new form s of education of young readers by m eans of books and lib raries. K njižnica, L ju b ljan a, 20(1976)1—4, p. 76—78. T he au th o ress describes tw o successful ex p erim en ts in »Young P io n eers’ L ibrary« in L ju b ljan a: each w eek young read ers p rep are an ex h ib ition called »My F av o u rite Books«, th e lib rarian s, on the o th e r han d , aided by young read ers each w eek call atten tio n to »The C u ltu ral E vent of th e W eek« on a special ex h ib itin g board. U ra pravljic, različni tipi knjižnih ugank, razgovori o knjigah, kom entirane tem atske knjižne razstave, srečanja z ustvarjalci in za­ ložniškimi delavci, oblike postopnega grupnega uvajanja v uporabo katalogov in drugih knjižničnih pomagal (npr. oblika Kdor išče, ta najde itd.), so nekatere oblike sodobne skupinske knjižne in knjiž­ nične vzgoje, ki so jih po uspešni startni preizkušnji v ljubljanski Pionirski knjižnici pričeli postopoma povzemati tako pionirski od­ delki javnih splošnoizobraževalnih knjižnic kakor tudi šolske knjiž­ nice na osem letkah. P red časom pa smo v ljubljanski Pionirski knjižnici uvedli in doslej tudi že sistem atično »preizkusili« še dve novi obliki knjižne in knjižnične vzgoje: tedensko knjižno razstavo MOJE NAJLJUBŠE KNJIGE in tedenski razstavni pano KULTUR­ NI DOGODEK TEDNA. Obe obliki doživljata pri obiskovalcih med 7. in 14. letom tolikšno aktivno odzivnost, da ju smemo na tem m e­ stu upravičeno priporočiti pionirskim in šolskim knjižnicam kot učinkoviti obliki sodobnega pedagoškega dela z m ladim i bralci.

RkJQdWJsaXNoZXIy