URN_NBN_SI_DOC-BVIQKGWJ
NOVI OBLIKI KNJIŽNE IN KNJIŽNIČNE VZGOJE MLADIH BRALCEV M a rja n a K o b e b ib lio tek ark a, pedagoški vodja, P io n irsk a k njižnica, L ju b ljan a U D K 028.5:061.4:027.625(497.12 Lj) KOBE M arjan a: Novi obliki knjižne in knjižn ičn e vzgoje m ladih bralcev. K njižnica, L ju b ljan a, 20(1976)1—4, str. 76—78. A vtorica opisuje dva uspešna poskusa v P io nirsk i knjižnici v L ju b ljan i: m ladi b ralci p rip ra v lja jo vsak ted en razstavo »Moje n ajlju b še knjige«, na posebnem p an o ju pa k n jižn ičarji ob sodelova n ju m ladih b ralcev prav tako vsak ted en opo zarjajo na »K ulturni dogodek tedna«. U D C 028.5:061.4:027.625(497.12 L j) KOBE M arjan a: Two new form s of education of young readers by m eans of books and lib raries. K njižnica, L ju b ljan a, 20(1976)1—4, p. 76—78. T he au th o ress describes tw o successful ex p erim en ts in »Young P io n eers’ L ibrary« in L ju b ljan a: each w eek young read ers p rep are an ex h ib ition called »My F av o u rite Books«, th e lib rarian s, on the o th e r han d , aided by young read ers each w eek call atten tio n to »The C u ltu ral E vent of th e W eek« on a special ex h ib itin g board. U ra pravljic, različni tipi knjižnih ugank, razgovori o knjigah, kom entirane tem atske knjižne razstave, srečanja z ustvarjalci in za ložniškimi delavci, oblike postopnega grupnega uvajanja v uporabo katalogov in drugih knjižničnih pomagal (npr. oblika Kdor išče, ta najde itd.), so nekatere oblike sodobne skupinske knjižne in knjiž nične vzgoje, ki so jih po uspešni startni preizkušnji v ljubljanski Pionirski knjižnici pričeli postopoma povzemati tako pionirski od delki javnih splošnoizobraževalnih knjižnic kakor tudi šolske knjiž nice na osem letkah. P red časom pa smo v ljubljanski Pionirski knjižnici uvedli in doslej tudi že sistem atično »preizkusili« še dve novi obliki knjižne in knjižnične vzgoje: tedensko knjižno razstavo MOJE NAJLJUBŠE KNJIGE in tedenski razstavni pano KULTUR NI DOGODEK TEDNA. Obe obliki doživljata pri obiskovalcih med 7. in 14. letom tolikšno aktivno odzivnost, da ju smemo na tem m e stu upravičeno priporočiti pionirskim in šolskim knjižnicam kot učinkoviti obliki sodobnega pedagoškega dela z m ladim i bralci.
RkJQdWJsaXNoZXIy