k A ji ŠAL 3 a a NAŠ pri Šla I je po in z njo/ najlepši' me/ee =- Raj v p ß baladni .mesece»\ v ' l / ie poajbnc Isp in privlačen pa je zarto&ker je takrat fcvoj ^ rojstni! dano • ■ / / / sj.ovenükeg^ pionirja 9 y sila svojo /željo0 želi jo s, ki jo govori in/ti jo' iskre' | / / bi #aaka aoiaäeki ,50 od srsÄe potc-6i Človek oj/' sre ■ ju s itebe j„sa- en©/leto podaljšala t^eje ž^vljeajeI denka ra k re d v/i ■ i ■ i' i ■ - soda -.i-:ca ho d in - v * solo -de ž: v;;. ov ^ •, L.-, -j jvOe v M--v o m j c Bapx*e , zzX$M vc- r irez,;, ' ;f \ i. »de je sre^e-o K a šil so vra žin i k i v so, han. c bbrili ta svobodo o S rje e N ^ V g »bCKliv ■ :kain. Krnc' ■. i i* -a' /4 s lost na •• 'h „.ar j ah ta * vdrl" - c. v ik' v našo ponipvir.C'aa b;pa-n za v vobC': ■ a;. : t v l ' ' ■' ■ a^achl ‘ s c. iLvp£;,!.c ■ a liti ^ ds suzO s tobodm \; i1 I . ^bch Lg ..c Aephe kat ULa^Oo' &sni poceni" ^vo\k)ja in.b.iv p;>7 V; ... 1 . " A'; ;. •: le > al'^u.,z or.'.eJcoKt;ih evtobuBOBx5 ,^Ä. / t, , : .... : . . ... . „ ,t". : ' ■ • , .-■ Att A '^Ar.L h z.n e Š'o; Ai o A- j " hi. :bil.o täkd>: n Ä A. oi rad žive) t svobodi* . • . . .. . . . r . ; - ■' ■■ '1-.:'•v*;/ ' -, j >, .••‘.gf.f .:.i ti M 'tt-Š je £ szwoblAa^ da:. „istfifo' ha bi rpm » ■V'« - ' .-.:£ k> ■.' ... O e,- ' 'A A i 1.-.Z '-i ' A lv “ " A-- '‘p..AtSs.^s4:;-g*c n05: ■ *,/ f ' ' ‘av' lah^e pil h , -t. f£\ V, i a v . \. titd , t,Jha. ;2\ipen ..,. 1 ■ „A ■ ■ L .A" A' m A.A.- A / / ; v A ...../ /. : •, j 11 m . ■> / / f s . Z' ■/ : 1 ' Z ■ i’ r , / J I: •" - j A: .,i. - - - - , , .. T , . ■ ' Mu’; •. ' - ,„„rr,r■ ■■ 11|■ : / '/ ./. ■ l . Z W ' ./S 1 : • ,z r / -.„x 7 5' 'Si' 7A.. : -f) -" . \( ' . V-j| \£0 y /f”’ ?j’i -f'. . ■ j.y ,, " 7 ; , . l7 ’ . ■■■ / 'S/ ■ :? .. :" 1 ; cU< ././IZ'3 A ... 5 'f f/ . V!;7S77'J -i !l " ' ■ v ' '‘"Z 1 X: ro x . : E ^ : - ■; ;• v y L y.r t ?. e' 'o sv s b D P v s v>S 3 O ■ b 1 /: . g & Z g' X- A VSE - V- - E1 ' ' ' ' ' ' ' ' t:l s. ,:'^TejinskVil! activ.x Šentruperta :.n,.n^^gova .'okoJice hvij * ■ Pre,p z S S,ir- Bex:'ilä bo res p tava- ^.spolnila poslanstvu * uft 5 - M !’s ,je Prežihov Vor£r':l prvič ^agiodal U c-beSnJaie tuko .iäpe.lreblls .iiui„ia>df T.akb.", zra:.eš n t«jiui-» .-.-iorv ppas -it i "m '■ ! 4 " 1Ä 1 iti ‘ /W ‘ •‘•Oer. jfe sdo^nc-bridkosti tukajšnp;th >.vuai• -r- je ^epi. -»»c •• -*-* v- SOVi' ,. - 1 " ipi „is ? prGŠer-nc S::xrnvSijx resiffap.o imsjšrov ; . " a;' grerjixo 1$ ceh starin n«- rtsse.l jeva li v njem - .<- c iiolenjskx src-ei'cfkriys v r8std: vse. ni,' „ a/, - sie. p. d--. 'h gotleair:,,ti kepds S " ' lile Mi ' ' ' ' ' v. \ ■ ..... :s.:; Vv v. -. V ol < -na-iai-v - :,s. ■.^s/SSd —wV >). ;p..S . i j iispna^ddkler ■£: ni pokale t hoj as n.aro drv-,; č Ib c e 5 cu in st. . p^raii'Čnbst katore olaynostjaö zoiagOj te 'dni b«us ir:>•• -■ pj-v-L,. .- „ po.hbs nad pričam ’* 1.5, Po iim- -. - %. So. az? S.irni .li pa/Vihm, v Sent -uperi'! je zrasla mogočna žm-.'-p:: . u, ■« zvese s Češko arhitekturo poznega 14o stoletja?njena dvoranska ■ • '°vi Pa kaže ns povezavo z zelo napredno gorenjsko stavbno skupino druge Ce l5o stoletja. V 17. stole Lju- srečamo tod slikarske dragotine ene Po tie nsjorigMialnejših umetnikov tega öasa'mojstra HcG0Ge Dobrih sto ^ ^eje so obogatile Veselo goro- in Okrog slike našega največjega ba imetnika Fortunata Berganta9na Veseli gorš pa so se jim pridruži-8like Valentina Zv.etzingerja in freske škofjeloškega slikarja Antona , ^ 'fca tudi Šentrupert je prispeval svojega umetnika Antona Postla9Či» 8Uke Ce nas pozdravijo na. svetsh stopnicah na žalostni goriš V 19 sto« Pletimo v Šentrupertu ha dela "Janeza Wolf a in na žalostni gori na Janeza Šubica . Pokrajinska podoba pa je ostala kar malce pozabljena ob strani$le Tl 1 w _ . . ' _ . „ » - v -i * __ ® ^ 4 T - TJ-m 4 a 111 Hri 4 i ^ letniki so pris3.uhn.ili domačnoutni pesmi njene zemlje = Prislulinimo so n iene barve spregovori le-z besedo Prežihovega Vorancas ,9Jasno 8W ..... ^ JVsko ozračje8prežeto s soparo9napolnjeno z Vidnimi snopi sončnih , vs86 je s težko negibnostjo oklanjolo nad«dolinogpo kateri so-se pre- V ^6i|e zelenih in tu in tam že nekoliko rumenkastih gozdoVgVinogra- Ovnikov in stmiščo Rjava »razpokana zemlja je puhtela od žeje in s^'sda je dišalo po njenem zaspanem»težkem vonjuo Globok»truden čar ^ nad dolino in njenimi prelepimi lokami».o - ^ stojimo pred vrsto slikgki bi rade spregovorile o lepotah te oko-e. ,?8tvsril jih je umetnikov čigar žilah se pretaka dolenjska krio Rod -~eta izvira namreč iz okoli&e Dolenjskih loplic»dasi se je sam lifU v Ljubljani r,kjer se je nato posvetil _ Pred sedemdesetimi .leti ^ Arhitekture pri prof» Jožetu Plečniku» Vzporedno z arhitekturnim 1 § ga je privabljalo tudi Slikarstvo» v katerem ae je izpopolnjeval i^ijskim bivanjem v Parizu» Po osvoboditvi je prevzel pouk risanja ,;übw -danski fakulteti za arhitekturo in nekaj časa je poučeval tudi na zg likovno umetnost». Tudi kot slikar se je pomembno uvrstil v H .^stnostno življenje in iskal v njem novih poti»predvsem pavse je kot odličen mojster barve 6eo bil namig»ki je umetnika napotil na šentruperska polja8<& je z % V*M barvami zaživela pokrajina »pretkana z nevidnimi nitmi človeka ^ izkušenj9trpkih spominov»umirajočih pripovedk»trudnega veselja ^ "Jovana' z delom marljivih rok= Kobe je upodobil to pokrajino v ča* Menjavah »v neizčrpnih variantah' zelenine travnikov» gozdov 8.vinO” |^0*y.ki*ibovisn^6.8 so cvetovi. Človeških domov in pobliski svetišč na 1'"1' j- Slovesno kipi lun a d streh gotski Bvonik v Lientrupe rtu gb®lsdi-čn.a äa:=. .. ^06 v stsrib' vrbah ali v golem drevesu ob mlinu, ki- se je us uav>v. kSjtoi i kakor kamni ten vzdih-se boči st eri most o Samevajoč «»bp lar p^ed 4°8i _ gričev; samo Ikli mineral lene vode £ hladne e trnje snega „trgajoče sanje i ^ajbče zemlje;ggoščeni kristal škrljevskege gradu na prsih griča kot j, priča preteklosti ^prešerni zagon stolpov- in kupol Vesel© goresza '^Ijeno prižet k šopkom drevesnih krošenj?tiha procesija znamenj na Kal« zdaj je. pokrajina oblit- z umirjeno senčno luč jo 6 zdaj počiva nadv težka volna" oblakov?: Pesem pokrajine se je na,sliki spremenila v bar» L,1-11 zemlja je dobila v njej novo. življenje« ni ničtaar olspšev.al- resničnost je. dovolj leparcele v svojem m-§tvu; spremeni se v' pravo doživetje; hkrati pa je dovoi,., -bsiadtčna^da v njej zabržaeč ^ s to letno bolečino-, Nič ni herojskega - in vse, L t)QlnQ poguma» Sem in 'živi m .govori ta zemlja o -Vredna sem umetnikove pus- porablja-slikar oljnate in temperne barve Drzni ao potegi ja ja ih ;b‘V kultivirano nadzorovan.!-,' Slikarjevo oko je hkrati tudi oko tenko g izu- *§s arhitekta p ki vnaša, v pokrajino nevidne- kompoBici-jsku mrel-b-'Porazdelitvijo svetlob 'in barvnih .prelivov, ter kontrast.©« dp še ga i z---Reliefno plastičnostx ih globino» Slikar je. tudi. to pot dokazal vir^ . ^ znanjeiM ga dviga med naše najboljše današnje krajinarje, Na svoj , še vključuje v tisto vrsto umetnikov9ki se .začenja z impresionisti , ^etku -našega stoletja in v kateri pozneje srečamo mojstre 8.kot So Fran« ) ^loveOgB®žid¥| Jakae in Se nekateri „ . r9tayljena dela so plod nekaj mesecev». Vabljivo - je .opazovati iste -kotive .letnih Časov,v različnih- osvetljavah in" raspoloženjih-. Vse je p ^ =-• in vse se spremeni, Xn vse je resnično in domače nam ps» f■ di a« hi navzoč..slutijo' v pokrajini človekapki se rojeva in umira z zemljo ^;jc oblikuje, Tu je " na svoji zemlji svoj gospod" . Z njim.pa je .tudi, "^ost (,kajti ta živi iz človeka in za- človeka» Ta zavest vodi tudi čopič 6^hika Kobeta -ih zato .se njegovo delo približuje slehernemu:)ki. x'er^.je V. -^stvo umetnosti in išps v njej potrditev svoje - in naše resničnosti. Ik profesor Smilijan Cevi f hi ^Ob . še nä swetu je ~ 56 v o bo d 8 Sonca Škikjanc ,0d^.iP ka'kX cvetličarki na ji^epše \diši jeveti^in ?fc^^/Veni: je žiVeti8v svobodi V lepC! 'vQb & je zame naj.v^je bogVstvo na sxletu» SlsftkG Vojnovič J dne z; zanič ,0da^4 .dr&žjX-kot\npi zlate! \ Berharda IkiLOvdk "bskor soh^e ^kiynas g^e je ,Viam ^da j 1 j ud jXd ri p d us siuDv svobodni^ vsega 1 'X... X e sjvetlpbo ir/ življenje' Bremka ij/ribar/ :a kc\ je’ bi lo Irucčf vo j /o i n/ke r woljXven\?dA jb fevo»oda/n^kaO ^el> t'any Lafirovžek,, :.ega mi po ■..'eri v.klanje ^ ^ tbgrl'-M.^partizarTis^^t\ ^?2ato mi je 'ze^.dragat-'- 'OdB ^2, ‘življenje 'v';a mi n omeni.:— Zevrl moramo X t»-'1 največ>r/aaklad>X^eta< y z / // / / / . I * W: je- aytooda to9>dr jeyia myjMnega/otro ne Jbi mc^e! Sivet; „Aas na bi tež \X \ X s ia mama. lel br Z Božo Kurent kjhen \t rok Xx z svobodeo . X. X ^ °dB meni/veliko yZ0!Leni asm še pčeta in mat« Lno< ^^adi/Tojne niktojo st ar'-M v in simi tavajo'po Vy|tue liri nas 2m^x/ ' , - .V «-, nonr/i 4 n ntig 'ob jamq ...nogi ipa gre , k v gne-mo' spat eBiS#ma z nami in ne X inamine/lepe be sed/»• S vobodp še posebno žel^m vsem'cX iv kom e X I . 'kitica grobne -X z ; z . , ■ \ \ V >. •X \ ^y-fsi r^"'jte^'7r c Wildem ^HZ/ca^rCb' iL' •^v.?>;coi ^ono- / , mUfii. ryL/u iyiy uj u-v} iVQ^pf^yU ■; ^ - - -/• - / jyodo 1/ ■ f uč'^7f&t4}py T v'> K yptfrvu * ( s ^ y/dd...g&'diu/(my fydf^u, (tojL- ■ -' ly jirtifcts xxtf /tr^bixU'- X '4t, f ":.':/X icx //%05- jpjji^j-d/D in z» //; /' i rJ Xmri/i W . hišie Ka ^6<3n'je leto je bilo vpisanih-27 otrok in še ti so obiskovali pouk zelo % '"dn©0 Takratna avstrijska oblast ni želela razgledanih „pismeni h Slo „-ampak zveste o zaostale podanike» Prebujanje narodne zavesti se je :^al0 pri vpisu otrok v letu 1840,ko' je že 217 učencev obiskovalo- eno-^edr - - ~ - - -«- - --- •3- šolor, Taka S^la je ostala vse do leta 1875x> Sele naslednje leto ! razširila v dvorazrednico in 1890» leta v trirazredmco» Ker je Šle-, tiČeneev staipo naraščalo88 je bilo veliko pomanjkanje prostorov-)je Šentrupert odkupila hišo % velikim zemljiščem in jo leta 1891 pre^ gs šolo g V tem času je bil nadučitelj Anton, Pavšiče Zanimivo jed -q 3° leta X9o2 odprli oddelek za učence goddaljene nad 4_km od šole» Ti f ®tlakovali pouk le trikrat tedensko in so se tako le bolj malo nauči" ' 2ara<3£ velikega pomanjkanja učnih prostorov je bila od le>s 19o6 do ^ ® zopet vzporednica na Veseli gori o Ko pa so našli prostor za vzpored*^ >0 .1» razreda V sedanji Tominčevi hiši g je tu delovala . do i.919o.letao ? 8 tari Jugoslaviji je". leta 1921 trirazredha Ljudska sola postala p e tre z s šestimi učitelji'in ravnateljem Aleksandrom Lunačkom» ^^ilo učencev je še vedno iz,leta v leto naraščalo; odprti so bili no-1 0<*delki'<~ vzporednice« Leta 1935 je bila taka vzporednica tudi v da~ ^dem, poslopju Kmetijske zadruge» ?Uš šole Šentrupert je bil takrat zelo ob širen „s a'j so celo šoloobvez-Otroci> z Velikega Cirnikp hodili v Šentruperto Pa bi tem odoaljeninig ^ovitim krajem šolo približali Bso leta 1938 na Velikem Cimiku zgra«" ^ Šolo „ki je sprejela 73 učencev,-, četudi je 'bilo številčno stanje v 6ke». letu 194o/4l 545 učencev „ki jih je poučevalo le deset učiteljev l Vo^stvom Tatije Brezovarja o '' ; ■ k spačijo naše doaovine se «je šola znaSla v velikih težavah« Le me.LO 6*jev je bilo-, zato je bil poukne reden $ občasen g z ve.H kima presledki, 8e de... 12 „ 'aprila 1941 pripeljalo a motorji v Šentrupert Jcf Nemcev 8 jih ^ >^4 zaslepljencev z- veseljem pričakalo z zastavo s kljukastim križem. 0r' julija 1941čko so bili pri nas Nemčije bil pouk vršeli prepovedan« i^odom Italijanov se' pouk začel' v materinem jeziku .učenci so delno uporabljati prejšnje učne,, knjige<. V pouk so Itali jani uvedli tudi^ L^janeki jezik,.ki ga je poučeval italijanski učitelj Silvio ..sichere a ; ^8Učnim komisarjem Mariom Besehiggbm sta na šoli Ustanovila -urgani^a-^ "'GILL6' ...vpeljala obvezen rimski .pozdrav.skušala ata ustanovi.ti vadi l®'Uč.no organizacijo 9Vendar .brez vsakega uspeha<. italijanskega jezika se je' pri javilo le'21 % učenceV?a ta odsto- Ig ^6. stalno upadal» ' / ' 1 italijanska, posadka;zaradi vedno večjega pritiska partizanov 2o0ma.-[, ^42 zapustila Šentrupert in odšla v Mokronog, je pouk it ali jan.» as ga .je-Prenehal.domači učitelji pa ao poučevali le nekatere predmete« 4,)^ Preprečili Nemcem in belogardistom ustanoviti v Šentrupertu vojaško janko8so partizani SN6UB -'"IVana Cankarja” zažgali v noči od 3o0 no-'na- 1 o-, december X943 obe šolio-S .šolama je pogorel ves inventar$iiči“ ^"^Pjižnicedokumentacija o 'Zato se je. šolsko leto 1943/44 pričelo ae^e ^a<3i8220. aprila 1944 „v dveh zasilnih ueilnieaho ,^8a'ni ■ so se borili.» krvaveli .prirejali po vaseh mitinge in navduševali ^ z& $iOV.v Tudi pionirji so sodelovali na teh prireditvah« V šolskem le ^44/45 so učenci seradi> hudih vojnih razmer neredno obiskovali pouk, Se je začel 19» oktobra,a'bil zaradi mraza in pomanjkanja drv preki- }jja V januarju.Sabrüarju in marcu« j® dölgo1 pričakovani 9» maj 1945 =, dan zmage ^osvoboditve Jaii- miru» ^^ji ao okrasili hiše z zelenjem in zastavicami» V svobodni 9a porušeni üj^yini je 438. učencev začelo redni pouk v treh zasilnih učilnicah “ L:ad ^Nrno^pri. Jakiju in v stavbi store občine« J/' sieja 1947 pa je pod vodstvom Vlada Berce ta prihitelo v Šentrupert 55 /iteljev trebanjskega okraja» P© pozdravnem govoru je tovariš Vlado Berce ^fkiiil.; "lati ja, zasadi prvi krampi” Ravnatelj lati ja Brezovar je zamah-, ^ 8' krampom, tudi ostalih 33 učiteljev je/ zamahnilo -krampe,žasaoAjuj lupa-^ 1 Udarniško delo • za novo .šolo se 'je začelo» h ^ pa se začenja novo poglavje v zgodovini šolstva, v bentruperta., v tem £jy drugi e ravnatelj Bojan Brezovar -' V ' . . . x/ i. x •: ^ t ? ^ ?l8 ,-tit.v i8k,V-3tiprooi|:i sao gs6d'a -.naE je pripdwdgväl o $ a’SS KS ™ • § h; i'i .jytrio . ' ■ .1. ■ . ' w ,,teV' je ] xai :-l. pripo7ečl.ovati tovariš Zgonc;•Rsmp 'številčno'ena 5>ajiu.ß ^ ; tiz.-äi • . c n i-.aj -]-3 pri nee 2365 občanovo Vbi ei. prizade7c.^o 5 •■• Dr.i.hodnoe?:i v kreju odprli manjši industrijski obrate S tem' bi ^u. vo.aj mo šlo <1,6 lumpi ailo^ki sa-jsedaj vozi as delb tudi ksv^s) obči;-, veliko prispevala -tudi gradnja; zögst o - b: 2dnj#«ps- še 23 parcele Veliko a. <' j,. • i ' ^ 176d "‘odovoda še skoraj končala 3^^ prosfoteF» liolavie, ' ... ' , l^a m imalne zedeve ( opozarja ti- kolturvo dr. airnost kr;-- je: t-er komisije: ?,a izvedbo Vpe ' ' kopališki odbor» Vse;naloge pa »1;..'^Ar- tis ti # ki’ so prispevali delež p da se je n-kdaj izraeLte »&- W ^ kmeelo področje vsaj-malo režaahniloo '{it,, *..z ostalima., (očani si bom prizadevala f da bi de vsi načrti.. KS ure sni tj". . x ■ ■ ' ' ' - . - • ' \ ■ ' Zdenka• Jurgličv St. razred.' ■ • čatiovj*1 je poudaril tovariš preddednikt kes Jk “•I h % P R E D S E D K I K Ü SKUPŠČINE B N j e TOVARIŠU SLAVKU O B Čl N £ KRŽANU Prosili predsednika naše ob6ine?jče bi ga lahko obiskaligje naši takoj ustregel® Na obisku v njegovi pisarni sem mu sastavila ne^ ^ašanj® so načrti trebanjske1 občine za prihodnje obdobje?11 sem vprašala- _ ---------— ^^■ranje že obstoječih«, S tem bi podvojili vrednost dohodka in zapo-^liko novih delavcev® Če bi nam uspelo izpolniti ta programp bi ob» ^ Predsednik je pričel pripovedovati s"Gre predvsem za izpolnitev pr©-gospodarskega razvoja® Tu velja omeniti'predvsem zgraditev nekate-,^0^ih tovarn j, predvsem tovarne v Račjem selu in na Veliki Loki ter mo-^ [Ui £2 kroga manj razvitih® Sedaj imamo kot manj razvit^ občina nekatere prednosti ,0a dobimo več sredstev in kredita®M z ^t,6ro področje kaže najhitrejši napredek in v katero področje bo skupijo vložila največ sredstev?M ,^'e5 sredstev bomo vložili v področje gospodarstvavzgoje in izobraže-|^ in stanovanjske izgradnje® Z izgradnjo stanovanj bi nekako privla-/ ljudi z višjo ali visoko izobrazbo 8da bi ostali v občini/'je odgovo-- hoV< ' Kržan, 5oie y Trebnjem,želeli pa bi tudi oddelek pedagoške1 gimnazije® Pri u Pa bi veljalo omeniti nadaljnjo skrb za delo Tabora likovnih sa^ &8tnikov3razvoj amaterske'dejavnosti ter izgradnja vsaj enega kultur« :«H ao®e." ’ ^spQ vlogo pri načrtovanju pa ima predsednik občinske, skupščine?" ! sPaednik predstavlja občine»organizira in vodi njeno dejavnošt„skupaj , ^dsedstvom' načrtujemo delo ter s ode Ib jemo z- IS ter z ostalimi organi Veliko časa pe. vzame'tudi delo. s strankami g saj je odnos delov« ^ ^l°Vek « predsednik 'zelo pomembenel,,, Kržan je vnet i spolnjevale e nalog svoje funkcije in si zelo pri« ■'{^8 za premik naše občine viz iaostalpstic . - . ' A ;vvV ;.'v; ■ 1 • : , \: * | t R E IVA: R O K Z K S RAE J $ POVEDAL !fev, emo se s sekretarjem-občinske konterenee ZKS Tonetom Žiber™ öü najprej zastavili vprašanje; je vloga ZK po novi ustavi?" ^S.2K se ni spremenila^ker deluje že vseskozi kot idejna vodilna sila, ^ Zdenka pa. je pridobila po 210 seji predsedstva ZKJ in II® konferenci S^led pa ji je narasel še posebno po obeh kongresih»M so načrti m prihodnje obdobje?” me je sanimaio» tik ' ’,u^ je ogromno;v sleherni sredini biti kos vsem nalogam» Vsem nalogam v - x ^ Kos$ker fčasih odpovedo posamezne organizacije» Prav gotovo je osnov» dosledneje uresničevati ustavo» Važna pa je tudi naloga na podr izobraževanjažpi>idobix¥anje kvalitetnih kadrov za pedagoške poklice 8 ^ Pozornost programski usmerjenosti šolstva 8ogromna naloga pa je tudi šola» Hkrati pa bomo tudi utrjevali osnovne organizacije ■■= šte» --■°dnfevna šola c in kvalitetno/’ nam je povedale ho :»5e 'v de"$‘° v Pr^hoänost^‘?" 6aiati se za šc? hitrejši razv'oj občine,za načrtnejši razvoj gospodar» Ik je vanje političnega sistema, da bi .zaživele- samoupravne interesne l|JPn K^Vs®tp pdvedalc in 'da bi učinkovito delovale vse d ruš b en o '=p o 1 i t i čn e organizacije, !-et še ^ kaj težav pri delu?" Uspešnejše delo je premalo kadrovsker dobra 'volja še ni dovolj4»" t/ zadovoljni s svojim delom?" je bilo moje zadnje vprašanje« n® more biti nikdar zadovoljen s svojim de lom 8 ker drugače ne bi ^ Noveli ,w je zaključil tovariš Zibe rt» se,da -bomo le s, skupnimi- napori »resničili' vse načrte» Miro Brezovar,8a' razred' n 1 R I PREDSEDNICI O K SZDL TREBNJE 1 tovarišico predsednico @K SZDL Trebnje Ivanko Pavlin smo se pogovarja-i o pomenu najbolj množične organizacije j Kakšna je vloga SZDL po novi ustavi?"6 nas je najprej zanimalo» 'Ked vojno je OF združevala ljudipki so podpirali boj» Po vojni vlogo GF ^daEjuje SZDL, Velike odgovornosti pa je dobila po novi ustavipsaj zdru» •tije vse politične organizacije/‘nam je razložila prijazna tovarišica Pav linova„ In kakšni so načrti za prihodnje obdobje?"11 SZDL ima številne načrte8saj b© delovala na vseh področjih« Velikokrat 0 delo potekalo po posebnih komisijah» Tudi s mladino bo veliko sodelo-^lagSaj se nekaterih problemov ne da reševati brez nje^posebno v zvezi 'proslavami in pri družbeno-poli ti čnsm izobraževan ju»"" Kakšno je sodelovanje SZDL s terenskimi organizacijami?" t'ajevne konference SZDL bodo pošiljale svoje delegate na sestanke „kjer °do reševali probleme $ G tem pa bodo delegati spet posredovali občanoma" Kekšno je vaše sodelovanje z občani?" smo še vprašali» Veliko hodiiga na razne sestanke pvendar bi moralo biti sodelovanje z obča- 1 še bolj tesno;,a nam čas tega ne dopušča»" ^li, vas pri delu spremljajo tudi kakšne težave?”" Kelo veliko se mpram poglabljati v gradivo8tako da je včasih resnično oporno» Pa tudi časa mi primanjkuje/* je dodala» ' Kakšno bo predvsem vaše delo v prihodnosti?91 Predvsem bo potrebno dati SZDL globljo vsebino in uresničevati ustavo» 8i se moramo truditi za izboljšanje sedanjega stanja in za izgradnjo so-UligELa"" Ih vaše zadovoljstvo ob delu?" smo za konec vprašali» Koje na j več je zadovoljstvo je, če vidim?da se "sooialne razlike zmanjšu-6jo/’ je zaključila tov» Pavlinova0 imam prizadevne ljudi» Anica Brcapp8» razred Z I M R L I K O V. N I a T R E B M J E' L, S A i, (J B A S T JN Ji K O V i ^ r W, ** . pa’tiayeäniBa Tabora likovnih sanoeastnikor tov c Janesa Gart M \ih ^ * ■ samo ra s trii kov? j^0 -s , o x *;• ‘ ' ' 9C:ä koSa -in Mej se je porodila ^amiael?da je w TrebnjeiL Taborili- ei" ^rcnar ^ odgo mrli; “Pred nekg§ leti je tu živel slikar- Wiktor T-y. -**?a-vtfr slikarje ■ samorastniki nekako povešali in 1968o leta smo ^povabili^sedem samorastnikov is Slovenije in drugih republik«" ^§5 ’Dili že vse razstavijaici?” k s© tako Slovenci kot naši bratje is drugi h • republik» ' Zvrsti ; že preko, sto razstavljaleeVj,razstavljalo pa je tudi 21 posames» 'Gia 'j^TVate finančno .pomoč za obstoj in razvijanje?" ^elo uspešne pa je bila naša razstava na Poljskem 1972,'leta, !sek ^ s■ J® ^^činnka kulturna skupnost9potem prispevki delovnih organi-nekad sredstev.pa' smo dobili od republike«" °stane kakšno od razstavljenih dbl tudi last Tabora?" ^V, .^sstavljalee pusti galeriji eno delo-," k 'lkšna ioj(j ^-Sbor z,e 17p ael» Za vrednost pa je težko reči.;toda ugotovili 8 'tema' ua’etSID8ai^ krili vsa finančna sredstva,ki smo jih doslej "11, za Tabor,8' je.vrednost umetniških del „ki jih ima Tabor?" 'e i&a Tabor že 175 'Ž§ 0e ž medrepubliškim sodelovanjem med 'umetniki - samorastniki?" 'Hi * >-l,.u je uil B8e «li !„j približati slovenskega slikarja s,amoras ".ii%■ fnz ,, „x ''^k w ?)v 3ru^ah .republik, Np ' Tabore vabimo ustvarjalce iz vseh repu-;k.ln Vsi se ..povabilu’ radi 'odzovejo« " 14 fcOs načtnii ustvarjanja samorastnikov?"j ŠtikeSa samorastnika je v cebi odkriti;svoj slikarjev," ; \ ^ tetf3 organizirate Tabor' - kaj je -to?" p6i g sre^Si.!je u-aetnikuy^-ki tukaj ustvarjajo . svoje umetnine ¥ - - ■ urne ve čepi $naü liC,er;;Lb v odg 'sodelovali sami znan:: umetni ki ir . hi R M ^ : vt ü&et/::dSkA izdelki?'if j't-3 %i. ■ . | I v’d-' J , 'Oi ‘ 'iii. €’p---,diiv. m! Ijtidb^s, :'akc ' amo nekatere trne trti he ' 'pb'8 tfevi. 15 •»>• d g-s- / h s; 3'!0;, fi-:o Lsnc '•- Leskovec ' E.- m*>,- ' -.e 'ff- |! . • "••• ' ■ , ..^ v; • ••• x " , ■ • x ^ i ■ V " ' ' v : , I. ; - ■ ■ . ; 'van ' ■' ' . č, v - ' ■ Fti)s ' ;:a'. , eto;":" | •^>8 ' r' ■ -awsmm*-. i k ... . . .’ . . . .. /' * ' * * « . i V <■ (,. ir:, h $81letnico c - 7.'dor'.': - ^ ‘J v&y. 1 ^ ^ oseb m? f. isni et)f 4'.' . , ■ ^ " - d,.Uk: , jd h u;"'. 'te •,prireditve , j(. .,dk< ..i odkv?. . bde talente v z st p anvo že Ir<* •'*• rgur.:-v-t.U 5 l6Š8 k-aiß. sode 1 ovajaj e Irb-ra, ž kd adui:- jist-verdclvt' je godovo died iBlInt ^ičbimEda je naM8xndlf?ge.9dfc .ga odkri je&' ■ 6 ■ . ‘liti .V e.!i'. 'sami bu-iedi Pri zjegöyeE pridadevru-r de lu r- l%:i.8d.a ' •.' . -ii J'.? ;................ » .. i. ..... . V , ..... .................... * •i/. .» ....--i' .v ,...,u '•■ 'i,- . r»-• •. r: v: Tl f: <1 S t •. Vi ./•.. ?‘s ;•• •.. ;"••• •'••• JI' s^tobra-atti. x > -v velijo 'pri p o mo ge, 1 "k •špu^narsr.jV .n* ;fe' vh;d •’ * *81.: ptdsd: e- »det. ar. d z -org-i:.! :,aeido Tebe ra likoaniit samorastnik»^ spat to ruk Ur, ^kvltosti o V in.. , Zdenka J-trgliv v,€f ra urad IX B Al A 1 Z O B H Ä Z E V A E J E O D B A 'S L 1 H N M 1.Š ;l0vn Stefan -Kamin je pire d- leti učil ha naši šoli 5 3darj pa je ravnatelj e Šole; y Trebnje/, in direktor Dgiav.^ke univerze v Irebnject, Popro- fUi n gl.,, naj .nas -kij 'pote o delu na DU o I - č&es ste že direktor DU v Trabnje?^^ me je Zanimalo« "iko tioi . ‘6te 2dost sem prevzel.od 10 januarja.1975» ^5 oddelke ■ is;®te?" (3 ■; Oe • dveletna, delc ^odakti šola.l« ,2oin '5« letnik dopisne - ekonomske »dh ? N v ■ „ • „ 'šole ter 6, in -7o razred osnovne šole m odrasle?"mi je odgovoril , * Br h . y P to/; to rt P?- DU?- r‘SK 08tori;'sn .zelo. velike težave = Tri učilnice so v baraki „kjer je_ ze lo prostofsXa'idar trenutno :ni'pomoči» V .najesti pa imame tudi pro fc'M km Mkš ^ri: osnovni šoli, V ye"j je odziv za šolanje' na DU?' jbh, '*e .ni ■ bilo veiiko zanimanja 8 zdaj pa je čedalje večje o Posebno se .. m° a.a srednje šole „premajhno pa je za večerno osnovno šolo ?saj smo kitali, kandidate kar dve leti,?'Prirejamo tudi šfepagBgdsne tečaje '8&m 'Odraslim, tudi v obliki seminarjev* je zanlar.anJa za srednjo tehnično 'šolo,vendar ji iruamo aamo^v >,w ‘H» '0it ni prostorov in primanjkuje predavateljev« X :“v slušateljev dokonča šolanje? i ,"al slušat ^ " 6(len ni opravi 1 • še vseh izpitov,pa äko. v ju jev i' K'a- delovodski šoli je letos vpisanih 16 slušatelj o v še ta zaradi daljše odsotnosti« 5tudij zaradi dru- Romski šoli i je pogostoada slušatelji prekinejo * {a... ^ razmer 'in se Čez - leto ali ^ več izobražujejo naprej; zelo halo je kih. bi popolnona opustili študij« ipj / "‘‘»Ki. s slušatelji zad o voljni?” tl»* 8^ /^Ij-Šimi ljudmi ni težav g,ml a j Si. pa dela-ne vzamejo ■ preveč resn&oki- ,c;« bodo hl DU lažje prišli do ustrezne izobrazbe kot pa na redni i hOb Soli 0 - ■ X ' “kg • 1 : . / x ' .«J6 z učiteljskim kadrom?" "^40 ' §8 'primanjkuje.,, Bedno zaposlenih učiteljev nima,-.Oo Honorarno pre = *6 X. učitelji a osnovnih šol fen razni, 'inženirjio'" / • ni P 26: prihodnost?“' , . . ' . nV • \ . .. V A t6 Center naj bi bile vključene tudi kulturne ustanove - občinska knji*- !,CsAulturni doa.ovi.kinee.atografi. la center naj.bi čet nekaj let imel 'llrti .. V k 4 ^edae oddelke srednjih sol. ^ ee naša občina racija .potrebuje tudi več izobraženih ljudi.zato so-% «.ledini srednje šole približati» Seveda bomo najprej uvedli oade e ä Uste poklice 3ki jih bo naša občinamajbolj potreboveiac eio nam manjka prosvetnih'delavcev in bi bilo lepote bi lahko xike l o pedagoške' gimnazije8vendar so pogoji za uresničite« zelo e,180»° Vam osebno pomeni skrb za DU/“' veliko zadovoljstvo, če vidim uspeh* Najbolj sem zadovoljen »če lahko pomagamo,kar so v rednem šolanju zamudili,še posebno pa tistim dokončali osnovne šole/’ ^ela bi 9dn bi še načrti čimprej uresničili»saj vem,da je. potrebno veli-k° izobraženih ljudi,da se bo lahko naša občina Se hitreje razvijala,, Dušanka Hribar,8* razred '( X. ) / I Q 2 K A h S S k K k E I I J S K O Z A D R Ü G O je KBnieaEa 6 kako deluje in kej predstavlja KZ -v naši občini g smo. 'kovinarskega- krožka obiskali direktorja KZ Trebnje to*o Slavka Ne- ilh - - " ' ............ «1 da nsff; je to podrobneje opijal« "V je »kakšen je program razvoja kmetijstva v 'Občini ^ je odgovoril? ima.iiio srednjeročni prograsio Proizvodnjo nameravamo povečati pri ^ krompirj« od sedem na štirinajst do šestnajst milijonov kilogra- mleku ©d 325ocö litrov'nä Voodoo litrov?pri kumaricah od 55© na Povečali bomo tudi število zadružnih telet in Knetove' živine$za- , ^ l'kX bomo' še 15 ha-"ribe saj za potrebe tovarne Bana«. Pri nas je najvažneje pHŽiv^Q:rejami predstavlja 7oi dohodka?poljedelstvo pa ostalih 3®%a Us-8 £»8^de '-'na katero se veže tovarna .Dana 8ki odkupuje ribez fhruške j, ^Salive in drugo0 Imamo tudi primerna področja za vinogradništvos moramo za •modernizacijo obdelovanja „naše vino pa je eno najkvali--OfiiN vin na Dolenjskem®". je tudi . strojno obdelovanje in dejal; "Tudi na naših kmeti j ah 8 ki 'so ^ hribovske 3 je mogoče strojno obdelovanje o-Ker so stroji zelo ' dra- ^8n'aj bi se v - vsaki vasi ustanovila strojna skupnost9ki nabavi nek stroj k lavo vsem kmetovalcem«" • ^ ^ Je tudisda je izobraževanje kmečkih gospodarjev in gospodinj osnova VSQk kmečki turizem in dodal;; "Predvsem žene imajo' v zadnjem. času vedno v ^ \ vlogöyker so. možje pretežno v. službi = " %jal je tudi „da so kmetje ^©bro organiziranisda pa ni delovne organizacije - to je organizaci- Ž % k^tOv.: (jg ^ ^ _ s ^ a^tih zadružnih enotah,večjo skrb bo .treba posvetiti izobraževanju so nas - še načrti o "Potrebno bo bolj' poglobljene samoupravljanje ‘no A ^ b v3skrbeti -za modernizacijo kmetij ter ustvarjati pogoje za kmečki tu- znali prisluhniti potrebam„bo lahko tudi kmetijstvo uspešno« Jože Ramovš«,80 razred nt h e,>..OL ne se ne - :ii 5 V c bb dn i.. ž i ve 1 i \^o X i\č e«; A k I e t x je’ \rtino1 znWt9 Svobod1 c j ca V.okaA Klek;., /bi ct , p,er eeknj /b-re: 5voboc, v e fi-a ,re M vLn ; oveni tOjdasje Dui.-r^da' n e V n l ,i v e čj^s^re č n 8ki . j^Sni k o iKn e ; i A i z ?š>dca Gregorič ^ 't" ia krvi J Svr/bod' t ub« ti ’:>Voböda je to v ho din. v'-xqoi o 8 dKs e ’ sprehž pila k očeij.rvi>at’U.p<;::e.. pa je ^^dnce te^a^ro ka^6r ze/ljst./i ni š votLdn&0 ^Vob« x-i ,/ _/ / / i /. / U o M € a Bmzni kB r °dbXie • ač leoae^/Kivije^pč;, iya.Uca jpšČEt y°bod8 nem por^fU lepo j enje/p ra jate /j s t vq j vel i ko je lovni h- '•i-. /Menka n^c' y 7 ' ‘ 1 -?iLe PondnE' svoboda ,/se ,k<,r biti ns/ svetuj kerinke ^SteHč- O' :V q L jj? _ vt-;^o je Y8e n&^Be ži^lje-njec '^srinya V rabe "-ad- Stevilgf h žrtev .bp /brali vsi ivobodb sboot-ovati iri vedno ■Xiubezn jVv srcu govorili o njej» / Dušan k J Hribar d:^.. -3 e ^Cibods nekaj /ni e.ga, česar Ve ne da kipi ti z denarjec . ‘‘-Pak Vkrvjo vljudio / - ožics Brc ar/ / / - /