50 G eo de ts ki v es tn ik 4 8/ 20 04 – 1 IZ Z N IZ Z N IZ Z N IZ Z N IZ Z N A N O S A N O S A N O S A N O S A N O S T I IN S T I IN S T I IN S T I IN S T I IN S T R T R T R T R T R O K E O K E O K E O K E O K E TEMATSKA MREŽA EEGECS V OKVIRU PROGRAMA SOCRATES EEGECS – SOCRATES THEMATIC NETWORK Andrej Mesner, Aleš Breznikar, Anka Lisec Gospodarske in socialne spremembe v Evropi, ki so v veliki meri posledica procesa združevanja evropskih držav, se vse bolj kažejo tudi v šolstvu in izobraževanju. V Evropi je zaznati raznolikost med izobraževalnimi sistemi in različnimi pristopi k izobraževanju in raziskovalni dejavnosti. Evropska unija želi s spodbujanjem sodelovanja med državami članicami in drugimi državami v okviru sporazuma o evropskem ekonomskem področju ter pridruženimi članicami prispevati k razvoju kvalitetnega izobraževanja. Velik korak k pospeševanju mednarodnega sodelovanja Slovenije na tem področju je bila vključitev naše države v programe Evropske unije, med katere spada tudi program Socrates, namenjen vzpodbujanju evropskega sodelovanja in izboljšanju kakovosti izobraževanja s sodelovanjem preko nacionalnih meja. V okviru programa Socrates poteka več aktivnosti, med drugimi mednarodno povezovanje in sodelovanje izobraževalnih institucij, privatnega in državnega sektorja preko tematskih mrež. Tematska mreža EEGECS (angl. European Education in Geodetic Engineering, Cartography and Surveying) je bila ustanovljena v prvi polovici leta 2002 z namenom povezovanja čim več organizacij (univerz, inštitutov, državnih in privatnih podjetij, študentskih in drugih združenj) s širšega področja geodezije, ki prihajajo iz držav, vključenih v programe Evropske unije za področje izobraževanja. EEGECS, ki deluje kot del programa Socrates, je financiran s strani Generalne uprave Evropske unije za šolstvo in kulturo (angl. Directorate General for Education and Culture), pod okriljem katere je bil vzpostavljen program Socrates. Ideja za ustanovitev omenjene tematske mreže izhaja predvsem iz Bolonjske in Praške deklaracije, katerih podpisnica je tudi Slovenija, ki mora zato slediti smernicam teh dveh dokumentov. Glavni namen tematske mreže EEGECS je: - izboljšati kvaliteto študija, - zagotoviti enotne kriterije za zagotavljanje kvalitete študija, - poudariti evropsko dimenzijo na področju visokega šolstva, - zagotoviti enostaven sistem primerjave izobraževalnih programov in diplom in tako posredno povečati mobilnost in mednarodno sodelovanje (kreditni sistem ECTS, priloga diplomam ipd.), A . M es ne r, A . B re zn ik ar , A L is ec - TE M A TS KA M RE Ž A E EG EC S V O KV IR U P RO G RA M A S O C RA TE S 51 G eo de ts ki v es tn ik 4 8/ 20 04 – 1 IZ Z N IZ Z N IZ Z N IZ Z N IZ Z N A N O S A N O S A N O S A N O S A N O S T I IN S T I IN S T I IN S T I IN S T I IN S T R T R T R T R T R O K E O K E O K E O K E O K E- oblikovati in sprejeti večstopenjski sistem izobraževanja (3, 5 in 8 let: BSc, MSc in PhD), - povečati mobilnost tako študentov kot raziskovalcev ter drugih akademskih in strokovnih kadrov, - povečati mednarodno in medinstitucionalno sodelovanje, izmenjavo izkušenj in idej, - promovirati permanentno izobraževanje (angl. lifelong learning), - vzpodbuditi uporabo spleta za izmenjavo in posredovanje idej in izobrazbe med institucijami ter promovirati izobraževanje na daljavo, - povečati atraktivnost študija geodezije v Evropi. Visokošolsko izobraževanje na širšem področju geodezije je eden izmed pomembnejših dejavnikov razvoja stroke. Sodelovanje različnih organizacij in združenj je zelo pomembno za promocijo celotnega področja geodezije v Evropi in s tem tudi v Sloveniji, kar predstavlja tudi osnovo za uresničevanje smernic zgoraj omenjenih deklaracij. Drugi generalni kongres tematske mreže EEGECS se je letos med 19. in 22. februarjem odvijal v Valenciji. V projekt je vključenih 115 različnih institucij evropskih držav, ki delujejo na področju geodezije. Med njimi so vodilne fakultete, sledijo inštituti, zveze geodetov različnih držav, posamezni predstavniki geodetskih uprav, predstavniki mestnih občin, privatnih podjetij in študentskih organizacij. Iz Slovenije v projektu sodelujemo predstojnik Oddelka za geodezijo na FGG dr. Aleš Breznikar ter Andrej Mesner in Anka Lisec kot predstavnika mednarodne organizacije študentov geodezije IGSO (angl. International Geodetic Student Organization), v mesecu marcu pa se bo projektu pridružilo še podjetje Igea. Delo v projektu EEGECS je zaradi različnih tematskih sklopov in učinkovitosti dela razdeljeno v šest delovnih skupin, kjer ima vsaka delovna skupina zastavljene naslednje cilje: 1. WG1: Dodiplomski študij - Primerjava študijskih programov med različnimi fakultetami in primerjava izobraževalnih sistemov med različnimi državami. - Sprejem evropskega kreditnega sistema (ECTS) in implementacija sistema priznavanja diplom med državami v Evropi. - Priprava na nov sistem večstopenjskega izobraževanja v visokem šolstvu. 2. WG2: Raziskovanje - Primerjava raziskovalnih programov po Evropi. - Vzpodbujanje sodelovanja raziskovalnih in izobraževalnih organizacij z industrijo, privatno sfero. - Vzpostavitev mreže raziskovalnih institucij ter pospešitev izmenjave rezultatov raziskav med institucijami. - Vzpostavitev baze podatkov s povzetki opravljenih doktorskih dizertacij v Evropi ter vključitev rezultatov raziskav in dizertacij v dodiplomski študij kot osnovo za razvoj stroke. 3. WG 3: Permanentno izobraževanje, e-učenje A. M es ne r, A . B re zn ik ar , A L is ec - TE M A TS KA M RE Ž A E EG EC S V O KV IR U P RO G RA M A S O C RA TE S 52 G eo de ts ki v es tn ik 4 8/ 20 04 – 1 IZ Z N IZ Z N IZ Z N IZ Z N IZ Z N A N O S A N O S A N O S A N O S A N O S T I IN S T I IN S T I IN S T I IN S T I IN S T R T R T R T R T R O K E O K E O K E O K E O K E - Zagotovitev zaposlovanja diplomiranih geodetov. - Zagotovitev možnosti izobraževanja vsem in promoviranje novih metod učenja. - Povezovanje evropskega izobraževanja na področju geodezije s pripravo mednarodnih programov študija. 4. WG 4: Privatni in javni sektor - Promoviranje izmenjave diplomiranih geodetov med podjetji v Evropi. - Vzpodbujanje izmenjave tehnoloških novosti. - Analiziranje potreb podjetij po znanju diplomiranih geodetov ter tipa podjetij, ki zaposlujejo diplomirane geodete. - Vzpodbujanje sodelovanja podjetij z raziskovalnimi in izobraževalnimi ustanovami ter aktivne vloge podjetij pri oblikovanju visokošolskih programov. - Vzpostavitev mreže podjetij, ki so zainteresirana za sprejem tujih študentov za prakso. 5. WG 5: Mobilnost, jeziki, kulture, družbena kohezija - Analiziranje interesa za mednarodno izmenjavo in sodelovanje med študenti, raziskovalci ter drugimi akademskimi in strokovnimi kadri. - Promoviranje in vzpodbujanje mednarodne izmenjave po Evropi, tako v okviru izobraževalnega kot raziskovalnega procesa in procesa praktičnega usposabljanja. - Vzpostavitev platforme z osnovnimi informacijami posameznih organizacij, o raziskovalnem delu, sistemu izobraževanja in praktičnega usposabljanja, o možnosti financiranja. - Utrditev nacionalne, etnične, rasne in spolne enakosti ter promoviranje učenja tujih jezikov in kultur v izobraževalnem procesu in s tem sledenje smernicam Evropske unije kot večkulturna in večnacionalna družba. 6. WG 6: Zagotavljanje kvalitete izobraževanja - Povečanje kvalitete izobraževanja. - Vzpostavitev enotnega sistema kontrole v izobraževanju. - Sodelovanje s podobnimi organizacijami. Vsaka od delovnih skupin deluje s svojimi cilji in metodami dela samostojno, vendar so smernice vseh enake in tako tvorijo rdečo nit projekta. V prvi polovici naslednjega leta bo končana prva faza projekta, v kateri je bila glavna naloga vseh delovnih skupin priprava vprašalnikov s področij njihovega delovanja, njihova distribucija in analiza odgovorov. Zbrani odgovori predstavljajo osnovo za pregled nad stanjem izobraževanja, raziskav, permanentnega izobraževanja, javnega in privatnega sektorja, mobilnosti in kvalitete izobraževanja na področju geodezije v Evropi. Rezultati bodo vhodni podatek za plan konkretnih aktivnosti, ki bodo realizirane v drugi fazi projekta, ki naj bi trajala od leta 2005 do 2008. Slovenija aktivno sodeluje v treh delovnih skupinah, in sicer v prvi delovni skupini dr. Aleš Breznikar, v četrti delovni skupini Andrej Mesner in v peti delovni skupini Anka Lisec. Večina dejavnosti med letom poteka preko spleta, vendar je zaradi večje kvalitete dela treba tudi vA. M es ne r, A . B re zn ik ar , A L is ec - TE M A TS KA M RE Ž A E EG EC S V O KV IR U P RO G RA M A S O C RA TE S 53 G eo de ts ki v es tn ik 4 8/ 20 04 – 1 IZ Z N IZ Z N IZ Z N IZ Z N IZ Z N A N O S A N O S A N O S A N O S A N O S T I IN S T I IN S T I IN S T I IN S T I IN S T R T R T R T R T R O K E O K E O K E O K E O K Eobdobju med vsakoletnim kongresom organizirati delavnice, ki potekajo ločeno po delovnih skupinah. V mesecu juniju bomo v Sloveniji organizirali delavnico četrte delovne skupine, ki se ukvarja predvsem s privatnim in javnim sektorjem. Več informacij o samem projektu lahko dobite na spletni strani www.top.upv.es/eegecs, hkrati pa bi vas vse radi povabili k sodelovanju pri ustvarjanju enotnega prostora na področju geodezije v Evropi. Andrej Mesner, univ. dipl. inž. geod. IGEA d.o.o., Koprska 94, SI-1000 Ljubljana E-pošta: andrej.mesner@igea.si dr. Aleš Breznikar, univ. dipl. inž. geod. FGG – Oddelek za geodezijo, Jamova 2, SI-1000 Ljubljana E-pošta: abreznik@fgg.uni-lj.si Anka Lisec, univ. dipl. inž. geod. FGG – Oddelek za geodezijo, Jamova 2, SI-1000 Ljubljana E-pošta: anka.lisec@fgg.uni-lj.si A. M es ne r, A . B re zn ik ar , A L is ec - TE M A TS KA M RE Ž A E EG EC S V O KV IR U P RO G RA M A S O C RA TE S