Graditeljem nagaja vreme * 1. junija po novi avtocesti? 1. junija naj bi prvi avtomobili zapeljali po novi avtocesti med Ljubljana — natanč-neje šentvidom — in Naklim. Naj bi smo zapisali zato, ker dokončanje ni odvi-sno le od gradbenikov in njihove prizadev-nosf i, temveč tudi od vremena, ki jo je enkrat že zagodlo izvajalcem del. Sprva je bilo na-mreč predvideno, da bodo dela končana do prazpika republike — 29. novembra lani, vendar pa so morali zaradi obilnega deževja prekiniti dela in šele letos spomladi so lahko gradili naprej. Kot je že dobro znano, je bilo sprva pred-videno, da bodo cesto zgradili kot dvopa-sovnico z odstavnim pasom, kjer je to po-trebno — torej bi dobili podobno cestakot je od Hoč do Arje vasi na Štajerskem — ven-dar pa so se kasneje odločili, da med Ljub-Ijano in Kranjem zgradijo pravo avtocesto s po dvema voznima pasovoma v vsako smer. Stroški takšne gradnje niso prav preti-rano večji, zato je bilo bolje že sedaj neko-• liko globje seči v žep in podaljšati rok grad-nje, kot pa, da bi že kmalu ugotavljali, da nova cesta ne zadostuje vsem prometnim potrebam. Izvajalci del — večino ceste gradi Ijubljan-ska SCT — morajo zgraditi natančno 29,175 kilometra ceste. Prvih 8,7 kilometra — med Naklim in priključkom Kranj vzhod — je prvotni načrt gradnje ostal nespremenjen in tu bodo zgradili takoimenovani gorenjski profil avtoceste, od tam naprej do Sentvida pa bodo zgradili štiripasovno avtocesto, Za-radi odločitve o gradnji avtoceste so morali razširiti petnajst podvozov, prav tako so mo-rali zgraditi še drugo polovico mostu čez Savo v Tacnu, medtem ko so pri nadvozih že prej upoštevali gradnjo avtoceste. Nova avtocesta se bo priključila na obsto-ječe cestno omrežje v Sentvidu, kjer bodo zgradili novo križišče s Celovško cesto, do njega pa se bomo po avtocesti pripeljali skozi galerijo, ki so jo gradbeniki naredili pod železniško progo. Povedati je tudi treba, da vožnja po novi avtocesti ne bo zastonj. Ne samo, da bo se-veda treba kupiti gorivo, temveč bo treba plačati tudi cestnino. Natejcesti bo veljal ta-koimenovani odprti cestninski sistem. Cest-ninska postaja bo v Torovem pri Vodicah, kjer bo treba plačati cestnino — kolikšna bo, še ni natančno določeno. Odprt cestninski sistem pomeni, da bo plačal cestnino vsak, ki se bo peljal med Vodicami in Brnikom ne glede na to, kjer se bo pripeljal na avtocesto in kje bo z nje odpeljal. Po drugi strani pa to pomeni, da se bo moč iz Ljubljane do Vodic pripeljati brez plačila cestnine. Ali bodo gradbeniki uresničili načrt in gradnjo dokončali do 1. junija, je težko pred-videti. Na nekaterih predelih poteka že oze-lenitev okolice ceste, medtem ko je na neka-terih delih treba še precej postoriti, preden bodo po avtocesti lahko zapeljali prvi avto-mobili. Če bo vreme gradbenikom kolikorto-liko nak/onjeno, bo otvoritev gotovo 1. junija.