Za varno pot v službo Prometni strokovnjak svetuje Kdo ve, koliko Ljudi se dnevno že v agodnjih urah odipravlja v službo. Mnogi so si izbrali avtobus, kot prometoo sredstvo s katerim se več ali manj udobno pre-važajo na delo in domov. Dosedaj še vedno drži ugo-tovitev, da ni sredstva In naiina, ki bi zagotavljal po-polno vamost potovanja. Ta pa je nujno potrebna, saj vemo zakaj. Končno ni vse-eno ali bodo koga odpeljali v bolnišnioo ali kamorkoii, namesto v slnžbo. Izbrali sino pot v službo z avtobusom. Ta pot se deli na dva dela: na tlsti del, ki jo napravi vsakdo do avto-busa in je za lastno varnost odgovorem sain ta na tlsti del, ki jo napravi kot potnac z avtobusom. Usoda potnikov je v tem primeru v rokah vozniika In sprevodnika. Mno. gim pa ostane še tretji del pcrtovanja v službo, to je pot od avtobusa do delovnega mesta. Kakšne nevarnosti sprem-ljajo človeka vsak dan na svojj poti? Teh je mnogo in prenekatera se spremeni v prometno ne6re6o. Zaikaj? Poglejmo: večtna se odpra-vi od doma po že nekem u-staijenem voznem redu, mno-gokrat prihajajo v časovno stisko. Ta pa sili ljudi, da pohitijo, ker kot vemo, av-tobus ne čaka. Naglica od-vrača ljudi od potrebne paz-ljivosti, ko hitijo po cesti ali še bolj, ko hitijo čez cesto. Prav tu je skrita past. Ne-previdno preftkanje ceste Je v času, ko je tudi vidljivost slaba, lahko neposrednj vzrok prometnih nesreč na poti na delo. Posebno so ogroženi tisti pešci, kl bi- tijo čez cesto izven označe-nih prehodov za pešce, tistl, ki stečejo 6ez cesto izza ne-preglednih mest, kot so dvo-rišča) parkiraiM voeila ali dru-gi objeictj ob cesti. Avtomo-billsti marsikdaj ne opazijo pravočasno hitečih pešcev, aato tudi ukrepajo prepozno in nesreče so na ta način neizogibne. Druga nevarnost spremlja potnike pri vstopanju v vo-zilo. V tem času Je nevar-nost poškodb še večja, za-radi poledenelih ali zasne-ženih postajališč. Nepotreb. no prerivarye potnikov je že tudi marsikoga spodneslo pod kolesa avlobusa. Skrat-ka, paziti je treba na vsakem koraiku, dokler se niso za nami zaprla avtobusna vra-ta. Za lastno varaost aačnemo spet skrbeti, ko izstopimo iz vozila in vse po poti, dofcler nismo dospeli do delovnega mesta. S posebno nevarno situacijo se srečamo potem, ko smo izstopili iz avtobusa in nameravamo prečkati ce-sto. V tem primeru ravnamo edino pravilno, dfl počaka-mo toliko časa, da avtobus odpelje s postajališča. Sele tedaj bomo imeli zadosten pregled nad cesto. Tako bo-mo lažje izbrali prlmena trenutek, ko nas ne bodo ogrožali mlmo hiteči avto-mobili. Naj panavimo že znano pravilo: cesto prečkajmo sa-mo na označenih prehodih. Ce teto ni v bližini 100 met-rov od namera^anega kraja pre6kanja, potem lahko gre-mo čez cesto tudi drugje. ven-dar le tedaj, ko ne oviramo oziroma aismo v napoto vo-zilom. Potnislimo, kollko nevarnib. dogo&kov sino pustili za se-boj. V glaimem se bodo po noviU, ko se bomo vTačall z de)a domov, pa spet na-slednji dan itd. Za tetno nnm* » w» i metu tnoranK) Shrattsa *r-beti že takrat, ko zapušfamo hišni prag in vse doffiej, dokl©r se ne vrnemo dotnov. MARJAN METLJAK